- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Davidgta
csendes tag
Sziasztok! Gyors kérdés. Az Oculus-hoz kapott Xbox One kontroller wireless adapterét tönkretettem.
Ami már mostanában kapható vékonyabb, frissített kiadás ugyanúgy jó nekem a kontrollerrel? Működik vele igaz?
-
abydos
aktív tag
Ingyen dobálják a Slightly Heroes-t, linkek a cikkben.
-
izomman1
senior tag
Tudna valaki adni a Pimax hez egy olyan kontaktot aki valóban válaszol is? írtam már a support a preorder email címre is többször és a PImax holnap belső levelezési rendszerén is, de semmi reakció már 1,5 hete!
Pre ordereket már szállítják ki? Már a sima rendeléseket is? Felháborító, hogy válaszra sem méltatnak , már azon is töprengek lehet lemondom az egészet! ( Egyszer már a pre ordert lemondtam és vissza kaptam az árát aztán jobb áron újra megrendeltem)
Mondjuk most még a pre order lemondás és pénz vissza kapás is necces lehet ha ennyire letojnak. csődbe mentek és lenyúlták a pénzt?
az a baj ha fórumra írok ( hova? ) akkor oda nem írhatom le a konkrét rendelés számom és hogy küldjék ki a csomagot . Ötlet? -
Raymond
titán
válasz
SzuperGyörgy #18189 üzenetére
WMR-al megy mert annal van 60Hz mod is es mindegy neki hogy a kimenet az iGPU-n keresztul van.
-
#54625216
törölt tag
válasz
SzuperGyörgy #18189 üzenetére
Úgy tudom, hogy WMR headsetekkel működik, de azért ellenőrizd le, mert se Lenovo laptopom, se WMR headestem nincs.
-
#54625216
törölt tag
válasz
SzuperGyörgy #18184 üzenetére
A Lenovo y520-nál az 1050 csak az integrált GPU-n keresztül fér hozzá a HDMI porthoz, ezért nem működik vele a Rift. Ha van a laptopon display port (nem mindegyiken van), akkor display-hdmi átalakítóval elméletileg már működik a Rift, mert a display port direkt az nvidia gpu-ra van kötve.
Ha úgy sem, akkor sajna esélytelen, azaz vagy a laptopot kell cserélni VR-readyre vagy a Riftet egy WMR headsetre. -
#54625216
törölt tag
válasz
bunnyhu #18162 üzenetére
A szemkövetést szvsz akkor fog kereskedelmi forgalomban is terjedni, ha kijönnek az új konzolgenerációk a saját vr headsetjükkel.
Mivel a konzol nagyságrendileg nagyobb piac a PC-nél és ott eleve nem lehet VGA-t upgradelni, ezért kénytelenek lesznek valami trükkel legalább megközelíteni a jelenlegi konzol grafika szintjét VR-ben élvezhető felbontásban és fps-el. Erre lesz jó a szemkövetés.A VR már rég túlnőtte magát a "feledésbe merül" kategórián. Attól hogy a VR most kb. a 80-as évek közepének home computeri szintjén terjed (pár milliós eladások a technológia iránt érdeklődőknek) még ez egy dinamikusan fejlődő piac (ahogy a home computer is az volt).
Ami általában a fejlesztéseket illeti, erről többször is volt már szó: az oculus, a htc-steam és az MS nem csupán hardvereket árul, hanem komplett platformokat: hardver, api és szoftver áruház egy csomagban.
Ez azt is jelenti, hogy nem lehet a hardver igényeket az egekbe tolni, mert azzal csökken a potenciális vevők köre, azzal pedig a platformra megjelenő tartalom, ami tovább csökkenti a potenciáis vevők körét és így tovább. -
bot1978
senior tag
válasz
schawo #18185 üzenetére
Amikor Cuki beletolt 2 milliárd dollárt eléggé fajbúk lett az Oculus nem? Vagy lemaradtam valamiről? FB&csőd egy mondatban? Nehéz elképzelni.
Ömlik abba a cégbe a pénz. Ömlik. Ha jól megy azért, ha nem megy jól akkor esik a részvény és elkezdik venni, mert az esés után emelkedésre spekulálnak és a kis részvényesek öntik bele a pénzt puszta reménykedés miatt. Fogalmuk nincs a cégről, de még a tőzsdéről se és veszik, öntik bele a pénzt... -
válasz
bot1978 #18183 üzenetére
Kit érdekel, hogy a kertész tudja e használni? De komolyan!
Az Oculust. Mert rohadtul nem hobbiból költ dollár százmilliókat fejlesztésre, ha a kész terméket csak páran tudják használni. Akkor csak ennyien fogják megvenni is, és kifizetni a fejlesztési költséget. Aztán vagy csődbemennek, és nem lesz soha többet, vagy pedig adnák 10000 dollárért, és akkor azon menne a sírás. -
SzuperGyörgy
újonc
Sziasztok.Lenovo Legion y520 videokimenet kábelnel nem engedi az Oculus Riftet.Ha veszek hozzá egy TPCast vezeték nélküli adaptert azzal menni fog a Rift?Nagyon megköszönném a profi segítséget!!!!!!!😃
-
bot1978
senior tag
válasz
kiskuplung #18181 üzenetére
DK3 kéne egy 4K kijelzővel, meg egy DK4 2db QHD kijelzővel, aztán mindenki vegye amelyiket akarja. Minden készen van ezekhez, csak meg kéne szórni velük a piacot. Hagyni a csicsa home-ot a fenébe. Fejlesztői csomag mindkettő aztán szevasz. Kit érdekel, hogy a kertész tudja e használni? De komolyan! Ott van a CV1, majd mi eladjuk neki
-
bunnyhu
senior tag
Miután kicsit barkácsolt, cserélt és fórumot túrt a rohadt driverért már-már lehetett is használni. Némi gondokkal. Ja és bár megrendelte a kontrollert miegymást nem kapta meg, de sebaj mert a vive cuccal működik, ami persze mindig van otthon. Meg hát 2080ti illik alá.
Háát ... nem győzött meg, hogy rohanjak rendelni. Majd 1 év múlva ránézek. Főleg, hogy végül a manus se javasolja
https://www.youtube.com/watch?v=keENURYhn14 -
kiskuplung
őstag
válasz
sakkay #18180 üzenetére
Jah, hát igen, nekem úgy tűnik, hogy volt egyetlen cikk belőle eddig, aztán az összes híroldal úgy átvette, mintha ez 100%-os dolog lenne.
Próbáltam amúgy én is keresni, hogy mik ezek a beállítások, amire a cikkben hivatkoznak, de nem találtamAz F8-ig úgyse fogunk megtudni többet, az meg csak április végén lesz.
Én amúgy nem értem a Rift S koncepciót, szerintem teljesen felesleges.
Tavaly ősszel a Quest bejelentésével teljessé vált a paletta. Ezeknek a termékeknek a fejlesztésével el lehet lavírozni, mire a konzolos világban bevált életciklusokkal kb 10-15 év múlva eljutunk oda, hogy egyesíteni lehet ezeket a különböző megoldásokat egyetlen VR termékben.
Szerintem ezek a köztes megoldások nem visznek előrébb, csak fragmentálódik a piac. Arról nem is beszélve, hogy ha tényleg annyiért akarják adni, akkor a sima Rift árát kell még lejjebb vinni, vagy teljesen eladhatatlan lesz.A Quest viszont nagyon jó lesz, csak nekem 4 ismerős mondta, hogy majd segítsek beszerezni. Ők azok akik imádnának VR-ozni, de nem adnának ki fél milliót PC-re.
-
sakkay
aktív tag
válasz
kiskuplung #18179 üzenetére
Azért is kérdeztem, mert sokan úgy írnak róla, mintha biztos lenne. Én semmi biztosat nem olvastam-még ígéret sincsen, csak valami lebegtetés. Reméltem hátha lemaradtam valamiről. Akkor ezek szerint nem...
-
Raymond
titán
Lassan talan jon az Acer OJO 500 is, van aki mar tudott venni: [link]
De a beharangozott 450-475EUR aron nem hiszem hogy nagy piaca lenne, foleg ha tenyleg 300-339EUR lesz egy Rift S es nemsokara ki si adjak egy F8 bejelentes utan.
-
bot1978
senior tag
Akiknek megvan az Eleven Table Tennis VR:
Lehet csak nekem esett le későn, de hátha mást is bosszantott, hogy laggol néha. Szóval free hit-et indítod és amikor már fut tiltsd le a hálózati kártyát, vagy húzd ki az UTP kábelt amelyik kényelmesebb. Kiírja, hogy megszakadt a kapcsolat a hubbal, de ugyanúgy megy minden a free hiten belül tovább, tehát a nehézséget is tudod állítani és a grafikus beállításokat is. Kvázi offline.
Így végre játszható, megszűnik a labda darabossága, amikor messze állsz az asztaltól és éppen csapódik le az asztal síkja alá, nem akad máshol sem. A hálózati része rontja el, hozzám állandóan részeg németek akarnak csatlakozni napszaktól függetlenül. Akárhányszor fogadom el, mindig valami ultra béna német.
-
nortsen
aktív tag
válasz
K.Andras.Vfx #18170 üzenetére
Optika helyett kell vmi más, pl rávilágítás a szemgolyóra. Már csak meg kell csinálni.
Holnap neki is kezdek. -
K.Andras.Vfx
tag
válasz
bunnyhu #18168 üzenetére
Ahogy oculusnál nyilván a többi cégnél is az a cél, hogy olyan áron tudják eladni a terméket amit még meg is lehet fizetni, illetve hasznuk is van rajta. Lehet lehetne 10X jobb lencsét is csinálni, csak nem biztos hogy gazdaságos lenne gyártani és betenni a headsetbe. Szóval az csak egy része a dolognak, hogy lehet jobbat csinálni, az meg a másik fele, hogy gazdaságos lenne e.
Amúgy az évszázad legrosszabb üzletét a facebook kötötte amikor megvette az oculust, meg még költhetett egy rakás pénzt a fejlesztésre, és tudod mikorra fog belőle 2 milliárd dollár hasznot termelni? Nem mostanában lesz.
-
abydos
aktív tag
válasz
bunnyhu #18168 üzenetére
Mindig van, aki jobban tudja, mint mondjuk az Oculus aki a fél világ pénzét erre költötte (és nem véletlenül az övéké a legjobb lencse az iparban), vagy a Pimax aki ráköltené a fél világ pénzét, de akkor se tudná megcsinálni. De tényleg, mindig van olyan, aki a jobban tudja
Szóval nekem a téma ennyi, szerintem írj nyugodtan az Oculusnak, a HTC-nek, a Samsungnak meg a Pimaxnak, nagyon szívesen meghallgatnak, hogy hogyan lehetséges "lazán" megoldani, mert gondolom még nekik nem jutott eszükbe, hogy így is lehetne a dolgokat csinálni, ahogyan mondod.
-
bunnyhu
senior tag
válasz
abydos #18165 üzenetére
De most őszintén, mennyire életszerű, hogy a teljes látómezőben pl. a szemed sarkában élesen akarsz látni? Teljesen felesleges olyan dolgokra kihegyezni valamit aminek minimális gyakorlati haszna van.
Szerintem nagyjából 90 fok körül használod a szemed fókuszált területét oldalra, a többi perifériás látás - ezen felül fordítod a fejed. Eleve az orrod belezavar a képbe. Fel-le szinte teljesen de ott meg ugye eleve kisebb a látószög. Szóval az, hogy most a szélén az optika képtelen éles képet ad nagyjából a kutyát nem érdekli. És ennek a területnek kb. a negyedét kellene élesen kirenderelni a szemmozgásnak megfelelően. Tehát lazán meglehetne akár a közel 180 fokos látószög úgy, hogy a jelenleginél nem kellene nagyobb erőforrás hozzá, és az egyébként is élesen látott területen a mostani 2-3x minőséget produkálná. -
bunnyhu
senior tag
válasz
K.Andras.Vfx #18166 üzenetére
Azért ez nem igaz, a CUDA mag az smafu? A funkciója ua. mint a procimagnak, párhuzamosan végezni műveleteket.
-
K.Andras.Vfx
tag
Nem tudom eljön e ez az idő, és látható hogy hiába is csengett le a bányászláz az árak az egekben maradtak és az új modellekkel még feljebb tolták és ez persze egy tendencia.
Ilyen tendenciák voltak a procik esetében is, csakhogy ott a magszámok is duplázódtak egy egy generáció váltás során. Ma már 32 magos procit is lehet venni... Míg a vidkártyák esetében ugye már kétmagosak sincsenek, pedig voltak anno...
Az is nyilvánvaló, hogy a játékok is fejlődni fognak és nagyobb teljesítményt fognak majd kérni, de igazából a mostani csúcs teljesítmény már nagyon nagyon jó és szép eredményt nyújt VR-ban, szóval arra gondoltam, hogy 10 év múlva a very low minimum a mai ultra high grafikának fog megfelelni, tehát élvezhető lesz a VR az akkori belépőszintű legalapabb kártyákkal is...
-
abydos
aktív tag
válasz
schawo #18157 üzenetére
"Valamint kulcskérdés, hogy hogyan, hova került fel a szemüveg. Mert a felhelyezéstől függően a ugyanaz a szemállás más és más képterületekre néz." Amit te említesz egy gyors kalibárcióval megoldható. Eleve sztereó érzékelőkről beszélünk, tehát tudják, hova nézel. De amúgy is, egy ügyes fejlesztő ezt a kalibrációt akár a játék menüjében is el tudja rejteni, miközben elindítod a játékot, már tudattalan bekalibráltad...
(#18158) nortsen és (#18162) bunnyhu
Nagyon szépen hangzik, hogy tökéletes optikát csinálni csak pénz kérdése, de minden szögből, minden szemtávolságú és szemnagyságú emberre megfelelő optikát készíteni kb annyira pénz kérdése, mint Csilagkapukat építeni.
Jó optika már van ettől függetlenül, a Go-é példaértékű, de mint mondtam, tökéleteset nem fog soha senki sem tudni csinálni, már csak amiatt a fránya fizika miatt is ami jelenleg az emberesigét hátráltatja ez ügyben és nem valószínű, hogy ez változni fog a jövőben.
Ettől függetlenül elhihetitek, hogy a VR szemüveg az egyik legdrágább, ha nem a legdrágább alkatrésze (kutatás-fejlesztés szempontjából) a lencse maga. Nem véletlenül késett a Pimax se majd egy évet, mert valahogy hiába volt pénz, a szuper látószöghöz való kiváló optikai ígéret nem volt a valósággal összeegyeztethető.
-
Joshi
titán
válasz
K.Andras.Vfx #18163 üzenetére
"Ha mindenki számára vagy legalábbis sokkal szélesebb körben elérhetővé vállnak a megfelelő teljesítményű vidkártyák és egyéb hardverek, akkor be fog futni jobban a VR. Sajnos ez még kb 5-10 év."
Nem tudom, eljön ez az idő? Mert a mai napig az van gamer fronton, hogy vagy kiad az ember egy valag pénzt hardverre, vagy kompromisszumot köt. Na most a VR mindenre szor2, ha gépigényről beszélünk és kiváló minőségről.
Nem az van, hogy 10 év távlatában ma már mindenki full grafikával játszhat megfizethető áron, hanem mindig futunk a teljesítmény után. Gyanítom ezt mesterségesen vagy anélkül, de fenn tartják a jövőben is. -
K.Andras.Vfx
tag
válasz
bunnyhu #18162 üzenetére
Már nem fog feledésbe merülni, viszont csodálkoztam rajta, hogy az Nvidia új fejlesztése egészen más irányba mutat. Gyakorlatilag most feltalálták hogyan lehet a fake reflection-t (ami egyébként nagyszerűen működött) realtime reflection-al felcserélni 50%-os teljesítményvesztéssel és persze úgy, hogy alig észrevehető a különbség, de legalább majdnem dupla áron adják és "kötelező megvenni"...
Szóval a VR további terjedését nem igazán segíti elő az, hogy az nvidia beépítette ezt a játékoknál gyakorlatilag használhatatlan felesleges funkciót horror áron, ugye a vr terjedését eddig is a háztartásokban meglévő hardverek teljesítménye és ára szabott határt. Nem tett jót ennek az ügynek a bányászláz sem...
Ha mindenki számára vagy legalábbis sokkal szélesebb körben elérhetővé vállnak a megfelelő teljesítményű vidkártyák és egyéb hardverek, akkor be fog futni jobban a VR. Sajnos ez még kb 5-10 év.
-
bunnyhu
senior tag
válasz
nortsen #18158 üzenetére
Igen, ez viszont valóban egy komoly gond, bár azt gondolom csupán pénz kérdése, bármilyen optikai hiba kiküszöbölhető elég pénzzel. Hülye hasonlat, de egy normál olvasószemüveg és egy profi átmenet nélküli multifokális szemüveg pont ilyen. Ha van pénzed megfizetni kapsz frankót, ha nincs kapsz olcsót.
VGA vagy szemkövetés: Elnézve a VGA kártyák fejlődését az elmúlt években én a szemmozgás követésre tenném a voksomat. Ami értelmes minőség az szemenként a 4K, tehát 8K-t kellene legalább 90fps-sel stabilan renderelni. Erre egy 2080ti sem képes, nem tudom mennyi kellene, tippemre legalább egy dual, ami ugye legalább 1 de inkább 2 generációs ugrás. És ahogy mostanság jönnek a kártyák az 5-6 év legalább.
A szemmozgás követés meg létezik, egyszerűen ahogy írták csak tömeggyártani kell és olcsóbb lesz.
Persze ez csak egy találgatás, lehet egy teljesen más megoldás lesz, és persze az is hogy a VR ismét feledésbe merül ahogy már megtette, és 10 év múlva a következő fellángolására meg már simán lesz megfelelő GPU ami kiszórja nagy felbontásban is. Vagy lézerrel a retinára vetíti a képet, esetleg jön a Mátrix és nem lesz gond a felbontás
-
Dyingsoul
Topikgazda
VR Vidámpark... Ez azért durva.
-
-
akkor idézek magamtól, hogy kontextusba kerüljön a mondandóm
Most már csak az a kérdés, hogy melyik lesz olcsóbb. Egy jól működő szemkövetés, ami mindig jól és észrevétlen működik függetlenül attól, hogy hogy került fel a szemüveg, vagy egy erősebb vga.
Valamint kulcskérdés, hogy hogyan, hova került fel a szemüveg. Mert a felhelyezéstől függően a ugyanaz a szemállás más és más képterületekre néz.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Raymond #18155 üzenetére
Szinte biztosra venném, hogy ezt az elméletet meg kell (és meg is fogják) toldani egy plusz algoritmussal ami a hibaszázalékokat csökkenti. Olyan kiegészítésre gondolok, mint pl a Rift szenzorainak kalibrálása: Hiába kalibrálod be a szenzorokat, azok végig ellenőrzik a pozíciódat, játék közben is és ha minimális eltérés van a játéktérben vagy a pozíciódban akkor újrakalkulálja a játékteret.
-
Raymond
titán
válasz
schawo #18151 üzenetére
Nem ertem mi a problema. Nemhogy info van rol hogyan mukodik termekek vannak mar. A legnagyobb gond a mainstream-be levitelhez az ar mellet nem a kesleltetes hogy nem birna a szemedet kovetni a lekepzes, hanem fiziologiai. A szemkoveto modellek atlagokkal dolgoznak es a cel az hogy ha barki felveszi annak a szemenek a kovetese mukodjon rendesen, mert ha tulsagosan elter az atlagolt matematikai modelltol akkor nem fog mukodni rendesen. Es sajnos itt mondjuk egy 80% siker nem eleg, boven 90 felett kell lenni, ez az ami nehez es amin igazabol dolgoznak.
-
kiskuplung
őstag
válasz
schawo #18149 üzenetére
Milyen komolyra AI-ra gondolsz? Miért gondolod ezt?
Az előbb linkeltem:
"A szakkádikus mozgás valójában a szem reakciója az indirekt látásban adott ingerre. A szem ezzel a mozgással hozza a tárgy képét a retina perifériájáról (ahol gyenge az éleslátás) a foveára (ahol a legélesebben látunk). Olvasás közben, és egy mozdulatlan tárgy vagy egy jelenet megtekintésénél ezt a mozgást használjuk. ... "
"A szakkád ideje alatt látott elmosódott képet az emberi idegrendszer nem veszi figyelembe. Így az „ugrások” időtartama alatt látott retinára eső kép nem tudatosul. .."
Ugyanitt írják is, hogy mennyi a leggyorsabb frissítési ráta : 5 fok / 29 ms
Na most, ha jól számolok, és 90 hz-en tolod a képedbe a frameket, akkor ennyi idő alatt nagyjából 3 framet is ki tudsz számolni (kb 11ms/frame), és így szó sincs olyanról, hogy "Meg kell jósolni, hogy hozva fog mozdulni a szem, és azt előre kiélesíteni,"
Bárhova is nézel, már legalább 2 képkockányi lemaradásban van a szemed, és akkor még nem vetted figyelembe az agy képalkotási módszerét, ami miatt még több időd lesz jó helyre tenni az éles képet.
Az, hogy Te nagy szögben látsz élesen, csak egy illúzió, a szemed folyamatosan pásztáz, és az agyad az, "aki" összerakja az éles képes a sok kis élesből. És kicsi alatt, tényleg kicsit kell érteni, mert csak kb 1 fokos az éleslátás.
És pont ezért az MPEG-s hasonlat sem állt túl messze a valóságtól (vagyis hogy nem kell a teljes látóteredet frissíteni)
Ismered azt a jelenséget, hogy hirtelen ránézel egy órára és "megfagyni" látszik a másodpercmutató?Szóval én ebben semmi scifit nem látok, már csak azért sem, mert már most is vannak ilyen eszközök.
"Nem véletlenül nem otthonra van szánva..." Szerinted miért nem?
-
bunnyhu
senior tag
válasz
schawo #18149 üzenetére
Ez nem jövő, hanem a múlt és a jelen. Vagy hogy friss példát mondjak, HTC vive focus plus szemmozgás vezérléssel igaz az ipari célokra van szánva de a technológia ott van benne. De nem is értem milyen késlekedésről beszéltek egy VR topicban, ahol alapvető elvárásunk hogy a szemüvegre kerülő kép folyamatos legyen, ott ha félrenézek gyorsan nem lepődök meg, hogy tökéletesen követi a fejmozgást. Most akkor mozgasd a szemed, nem igazán gyorsabb mint a fejmozgás és akkor itt most arról beszélünk, hogy direkt próbálod a szemedet ide-oda mozgatni ami minden csak nem életszerű. Normál akár harci szimulált helyzetben történő mozgásokat simán lekezel. A mikromozgások már érdekesek lehetnek de szerintem az nem érinti a témát, mert annyira pici eltérést okoznak az éles látómezőben hogy amiatt biztos nem lesz újraszámítás, amúgy sem lesz mm-ezve a felület. Viszont ezzel a megoldással a fókuszálást is meg lehet oldani esetleg a jövőben, az már érdekes lesz, hogy mennyire lesz pontos és élethű. De első körben nem kell.
-
válasz
kiskuplung #18144 üzenetére
Komoly ai kell ahhoz, hogy ez használhatóan működjön. Meg kell jósolni, hogy hozva fog mozdulni a szem, és azt előre kiélesíteni, különben folyamatos lemaradásban lesz a éles terület a nézési ponthoz. Valamint kulcskérdés, hogy hogyan, hova került fel a szemüveg. Mert a felhelyezéstől függően a ugyanaz a szemállás más és más képterületekre néz. Nekem ez az egész egyelőre inkább scifi, mint közeli jövő.
-
bunnyhu
senior tag
Ne viccelj már, másodpercenként kb. 60-90-szer generálódik újra a teljes kép, milyen átcsoportosításról beszélsz? Nem abakusz ez wazze, hogy átcsoportosítani kelljen a golyókat
Nem tudod olyan gyorsan mozgatni a szemed, hogy ne lehessen lekövetni a számítással, ez nem mpeg hogy különbségeket számoljon a képkockák között.
-
a2d2
addikt
válasz
bunnyhu #18140 üzenetére
Kicsit szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban. Nem tudom elképzelni hogy egy másodperc törtrésze alatt amíg mondjuk rápillantok az oldalsó panelekre harc közben ED-ben képes legyen ezt egy hardver lekövetni és átcsoportosítani a számítási területet stb stb. De lehet csak nekem kicsi a képzelőerőm.
-
bunnyhu
senior tag
Nem tudom ki hogy van vele, de én egyértelműen abban látom a jövőt, hogy szemmozgás követéssel kombinálva csak azt a területet rendereli ki jó minőségben, amit ténylegesen élesen is látunk a többi alacsony minőségben marad. Így a nagyjából mostani 1-2K közötti erőforrás igénnyel 2x4K kijelzőt nagy látószög mellett meghajtva iszonyú nagyot lehetne lökni a minőségen anélkül, hogy egy SLI 2080ti RIG-et kéne összepakolni a 90fps-hez. Szemmozgás követés az új VIVE-ban már benne, a többi meg simán szoftver szinten megvalósítható.
-
Raymond
titán
válasz
sakkay #18138 üzenetére
2-3 honapon belul itt az F8, gondolom azon lesz bejelentve mert mar gyakorlatilag tuti hogy jon. De ez inkabb egy inside-out tracking-es olcsobb Rift lesz es nem egy igazi utod. Tehat egy Quest a hozzavalo controller-ekkel amit a PC-re kell kotni mert hianyzik belole a mobil bizsu amitol standalone lenne. A rebesgetett ar is 300USD/EUR, de kb ugyanazzal a FOV-al mint a mostaniak (Rift/Go) es egyelore nem tudni 100% hogy milyen display-el. Lehet 1440x1600 OLED mint a Quest (vagy Vive Pro es Odyssey), szeintem az jo lenne ugyanolyan vagy minimalisan nagyobb (mint a mostani 94 fok) FOV mellett.
-
swado
tag
válasz
sakkay #18132 üzenetére
Nálam is ugyanez a helyzet. Úgyhogy minden friss infót szívesen veszek.
A külföldi oldalak is sok kérdésben csak találgatnak. Amit eddig összevadásztam, hogy elvileg a quest nem megy pc-vel, tehát marad az "S". Valamikor idén jön, a felbontás nőni fog valamekkorára (talán go vagy quest minőség, de lehet hogy más), a frissítése akármennyi. A lencsék is fejlődnek, lehet hogy szoftveresen lesz a távolságuk állítható, vagy sehogy és fixek. Nem kellenek hozzá külső szenzorok, be lesznek építve a hmd-be.
Nagyjából ennyi, szóval nem sok.
-
sakkay
aktív tag
Van bármi hír az új ocolusról? Tervezem a váltást-egy ideig a vive pron, meg a samsungon gondolkodtam, de most már várok tavaszig.
-
Raymond
titán
válasz
bot1978 #18128 üzenetére
A latoszog H120 es V70. Ezzel tudod nezegetni hogy mit fognak be pontosan: [link]
Azon a kep az alap "elol ketto" Oculus felallasbol indul ki, azert vanak ott elol es ahhez jon pluszba a hatso. Igazabol mar itt nehez olyan helyzetet talalni ahol nincs ralatasa egyiknek se a Touch-ra, foleg ha mondjuk 2m magasan vannak.
-
bot1978
senior tag
válasz
Raymond #18127 üzenetére
Ilyen rövid? Akkor szélesre vehették a látószöget, de akkor miért adnak kettőt?
Fura, de egy 250-es belmagassággal számolva simán lehet, hogy elég kettő a pinyóhoz. Mondjuk előre egy szemből, meg hátra egy fentről. Kár hogy nem tudom toldogatni, hogy kipróbáljam.Ezen a képen elöl elvileg azért van kettő, hogy ki lehessen menni a bal és a jobb felső sarkába a játéktérnek, amit nem látna a szenzor a látószöge miatt, ha csak egy lenne középen, na de pinyónál lehet úgy tenni az asztalt, hogy az pont az ellenfél térfele még és akkor ha lecsap akkor pont messze vagy az első szenzornak, de elég közel a hátsónak és mivel magasan van mindegy melyik oldalra lépsz ki. hmm, persze négy sarokból átlósan tutibb lenne, de egy próbát megér
-
bot1978
senior tag
Rifthez sensor van valami működő kínai másolat?
Hogy úszom meg a legolcsóbban, ha szeretnék egy harmadikat pinyóhoz?
Esetleg próbálta valaki toldani a vezetékét? Lehet elég lenne elölről is egy meg hátulról is, kérdés egyáltalán meddig "látnak" ezek a vackok? Valami 4 méter rémlik, remélem rosszul, mert akkor eleve az a baj, hogy túl messze megyek, nem is az hogy éppen kitakarom, ahogy fordulok. -
bot1978
senior tag
válasz
kiskuplung #18117 üzenetére
Arról van szó, hogy egy ún. élsimítás technikával minden egyes pixelt többször számolnak ki, de az eredeti pixelpozícióhoz képest mindig egy kicsit eltolva, majd összemossák a képet. Ezért bazira erőforrásigényes. Nyilván a Rift pixelei közül nem mind van használatban (szélső sarkok mindkét szem kijelzőjénél , aztán ha „messzebb” akarsz ülni a képtől úgy lesz egyre alacsonyabb a felbontása. stb.) tehát a felbontás alacsony, a pixelek meg fixen nagyok.
Szóval, amit fejlesztenek hozzá az lényegében szoftveres úton átskálázza a képet a megfelelő felbontásra és elhelyezi a Rift natív felbontásának egy részére, mindezt a forrásanyagból számolva, de úgy, hogy közben össze is mossa a pixeleket, hogy ne legyen annyira feltűnő a méretük.
Ezért nagyon nem mindegy, hogy a forrásanyagban hány pixel van. Nyilván minél kevesebb veszett el a kép tömörítésekor annál jobb minőségű képet lehet szoftveres úton átszámolni a Riftre jó magas erőforrásigénnyel.
Aki hozzászokott egy nagy méretű (tű) éles képhez az nem fog hasra esni attól, hogy nem totál pixeles a kép a Riftben, hanem ilyen SD szintű élmosott paca.
Megszokás kérdése is ez. Én régen néztem SD filmet, meg is tartottam vagy 1000 darabot egy öreg HDD-n, de a múltkor megnyitottam egyet és inkább leszedtem újból torrentről, mert egyszerűen nem értem már, hogy én ezt régen hogy voltam képes végignézni.
Hát úgy, hogy egy 480p projektoros TV már királynak számított, mert 1 méteres volt és az fú milyen nagy.Mondjuk ha már film, találtam egy VR pornót, azt mondjuk megnéztem 3x. Nem kicsit aberrált, hogy valaki más fejében, testében vagy, de azért feláll tőle.
-
nortsen
aktív tag
válasz
nortsen #18119 üzenetére
Akkor én is felteszek egy kérdést. 3D BRripeket iso-ban néz e valaki, tud e valaki normális lejátszót hozzá?
Azaz nem SBS meg Half 3d anyagokat akarok lejátszani, hanem Frame Packed-et, iso-ból.
Én így gyűjtöm a filmeket a TV-m miatt, és nem akarok konvertálgatni mkv-ba.
VLC-t nézegettem, de az csak később fogja támogatni VR-ba, ill amiket néztem, az konvertálgatós. -
K.Andras.Vfx
tag
válasz
kiskuplung #18117 üzenetére
"Mert szerintem mindkét esetben csak annyi dolga lenne, hogy tükrözze a monitoron látott képet a headsetbe."
Ha ilyen egyszerű lenne, akkor kapásból benne lett volna ez a funkció mondjuk az oculus szotfverében is, de sokáig még az asztal sem volt. Ma már lehet az asztalon is bíbelődni, de hiába indítasz egy half-ou filmet nem lesz 3D-s, nem teszi a megfelelő oldalt a megfelelő képernyőre, szóval tuti nem csak annyit csinál a bigscreen, hogy "streameli" az oculus képernyőjére az asztalt hanem szétválasztja, és méretre igazítva a megfelelő kijelzőre teszi realtime.
Biztos nem mindegy, hogy mekkora felbontású videóval kell ezt tennie, egy párszáz megás alacsony bitrátájú vagy egy 15 gigás nagy felbontású videóval, vagyis ha a film mérete és felbontása valamint a bitrátája semmilyen szerepet nem játszana, akkor feltehetőleg nem akadna a film sem...
Ezért mondtam, hogy feltehetőleg nem kezeli jól a nagy felbontású videókat, függetlenül attól, vagy éppen azért mert a proci és vidkártya alapjáraton ketyeg ahelyett, hogy tenné a dolgát...
De értem mit mondasz, igen elvileg mind a kettőnek mennie kéne gond nélkül de látod hogy nem...
-
kiskuplung
őstag
válasz
K.Andras.Vfx #18110 üzenetére
Úgy érzem kicsit elbeszélünk egymás mellett. Én sose írtam azt, hogy a nagyobb bitrátájú, felbontású film ne lenne jobb minőségű.
Szerintem azért tökmindegy, hogy Te 15+ Gbyteos filmet nézel a Bigscreenben, vagy egy Youtube videót, mert itt a szűk keresztmetszet nem az, hogy mekkora bitrátájú filmet nézel, hanem hogy a fejeden lévő kijelző mekkora felbontást tud. Aztán, hogy ezen képjavítással, élsímitással mennyit lehet még javítani, az más kérdés.
Innen indultunk tegnap, mikor írtam hogy nem értem, hogy mit csinál ez a Bigscreen másképp amikor Youtubeos videót nézek, mint amikor Mediaplayerrel indítok el egy filmet. Mert szerintem mindkét esetben csak annyi dolga lenne, hogy tükrözze a monitoron látott képet a headsetbe.
Mert szemmel láthatóan valamit másképp csinál (az egyik szaggat, a másik meg nem), ezért kérdeztem, hogy hátha valaki tudja, hogy pontosan hogy is működik a Bigscreen. A lejátszott film mérete, felbontása, bitrátája itt semmilyen szerepet nem játszik, hiszen ugyanazon a kijelzőn nézed, és ezért nem is érv amellett, hogy csak a jobb minőségűnek mondható film lejátszása szaggat.
-
nTom
aktív tag
na hogy felmerült a szemüveg kérdése, mivel nekem is kell használnom, már nézem is a nyomtatható változatokat. Optikussal meg rakatok bele valamilyen olcsó üveget. A francba, ez hamarabb is eszembe juthatott volna, már megjöttek a nyomtatott cuccaim.
használ valaki nyomtatott adaptert Rifthez? Melyiket lenne érdemes beszerezni
-
K.Andras.Vfx
tag
Elvileg igen, persze a szemüvegen is múlik, és biztos pont ezért találtak ki kimondottan VR-hoz szemüvegkeretet.
http://vr-lens-lab.com/lens-adapters/
De nyilván a kontaktlencse a legjobb megoldás. Bár fene tudja.
-
v2
senior tag
Üdv. Az oculusban elfér a szemüveg? Lehet használni szemüvegeseknek?
-
abydos
aktív tag
válasz
kiskuplung #18108 üzenetére
Én is amellett érvelek, hogy az SS használata mellett a szubpixeleknek köszönhetően többszörösen jobb kép kinyerhető, mint a valós felbontás. Filmnézésre pedig bőven jó bármelyik VR szemcsi, főleg 3D-ben.
Abban viszont már tényleg egészen biztos vagyok, hogy az anaglif nagyon erős mértékű szubjektív placebó miatt tűnhet jobbnak, mint egy VR-ban vagy bármilyen más módszerrel 3D-vel előállított kép...
-
K.Andras.Vfx
tag
válasz
kiskuplung #18108 üzenetére
Na most amellett, hogy a bigscreen-t is lehet(ett) 2.0-ás SS-el tolni, és ahogy a játékoknál az is rengeteget javít, emellett vajon miért számít az, hogy mekkora felbontással tolsz egy játékot? Nyilván mert jobb a minősége...
És naná, hogy jobb a minősége egy 15Gb+-os 3D filmnek mint egy 5Gb-osnak... Tán nem? Hogyne ne lenne már jobb minőségű egy kevésbé tömörített film mint az, amelyik szarrá van tömörítve? Ezt áruld már el nekem?
-
kiskuplung
őstag
válasz
bot1978 #18105 üzenetére
"Szerintem ezt nem megérteni kell, hanem észrevenni. A pixelméret fix, nem tudod állítani."
Én ezt tudom, azért is írtam, hogy nem értem, hogy lehet amellett érvelni, hogy ha nagyobb méretű, 15Gb+-os filmeket néz valaki VR-ban, akkor az jobb minőségű lesz BigScreenben.
-
Raymond
titán
-
Márton
nagyúr
válasz
bot1978 #18105 üzenetére
Nekem is megvan a stereoplayer, ha egyről beszélünk (3dtv.at), megvettem vagy 10 éve..
Napi szinten használom
Az anaglifet 1) nem látják a színtévesztők 2) engem is zavar pár perc után, fotókra jó lehet. De 3) ahogy írod, ég és föld ehhez képest egy 144Hz-es aktív szemcsi vagy a passzív polárszűrős. -
bot1978
senior tag
válasz
kiskuplung #18104 üzenetére
Szerintem ezt nem megérteni kell, hanem észrevenni. A pixelméret fix, nem tudod állítani. A DK1-től kezdve tudjuk, hogy ez baj, de nem lehetett szemenként egy FullHD-nál többet beletenni a CV1-be, mert nem bírták volna a VGA-k. Most se lehetne kijönni, szemenként egy-egy 4K kijelzővel. A képminőség állat lenne, de melyik VGA lenne elég?
Oké, akinek amúgy van egy 24” monitora az jobban jár, de projektorhoz képest nem rúg labdába semmilyen lejátszó a Riften. Tökmindegy hogyan skálázzuk a képet ezekre a hatalmas pixelekre. Kutyából szalonna.(#18103) Márton
Persze nálad szebbek a színek 3D esetén. Ég és föld, csak valahogy túl jó anaglifben a 3D hatás. A színek sokkal vacakabbak, csak ott jön ki, hogy ez engem mennyire nem zavar, hogy van bent egy tucat projektor, de mégsem maradok bent és nézek meg egy filmet. Riften pláne nem. Itthon anaglif aztán kész. Ha olyan, akkor először úgy is moziban látom. Nekem van egy külön erre kihegyezett fizetős un. stereo player nevezetű lejátszóm itthon, ami az anaglif konverziót jobban tudja, mint az átlag playerek, meg rendes műanyag keretes anaglif szemcsik. Ez így nem annyira vacak. Tulajdonképpen emiatt is maradt meg ez a mostani projektorom itthon, mert amúgy 2D-ben marhajó képe van (persze 2200 dollár volt az induló ára, támogatja a 24/7-es üzemet is, szóval más hűtésű és méretű, mint a mai tucat Acer, Benq és társai, tehát alapvetően nem is egy otthoni házimozi cucc) és mivel túl jó az anaglif 3D hatás, ezért egyszerűen ahhoz nincs elég 3D film, hogy csak azok színei miatt cseréljem. Jó áron jutottam hozzá anno használtan, egyszer van Budán kutyavásár. Olyat hamar találnék helyette, ami tudja a 3D-t, de hogy 2D-ben is legalább ilyen legyen és még a 3D-t is tudja ééés ne legyen egy vagyon… na az már elég esélytelen.
-
kiskuplung
őstag
válasz
bot1978 #18102 üzenetére
Ezek szerint Te se érted, hogy mi a kapcsolat a lejátszott film mérete, bitrátája, és a Rift-ben látott kép minősége közt.
Azt hittem lesz valakinek valami jó válasza arra, hogy pontosan mit is csinál a Bigscreen, mert szemmel láthatóan többet, mint hogy csak simán tükrözi a monitor képét. -
izomman1
senior tag
válasz
Raymond #18094 üzenetére
Egy cím pontosítást kértek pont tegnap.. ( Nem értem miért , mert jól volt megadva a honlapjukon a rendelésnél konkrétan pontosan fel van vezetve a cím bár többször adtam meg ugyanazt a címet így kitöröltem a feleslegeket)
Kérdeztem ís őket, hogy akkor végre mikor fogják postázni? Erre még nem érkezett válasz, de remélem már mocorognak és feladják.. Pre -orderekre már csomag tracking numbert kapott valaki? (mert nekem még semmi se jött)
Remélem az első körben leszek elvégre már 2-2,5 hónapja megrendeltem és kitartóan vártam. sőt még az ajándék headstrap re is rákérdeztem, hogy az most jönni fog vagy majd csak utólag később? Mert semmi nyoma sincs a rendelésem visszaigazolásában , hogy járna, de a honlapon fent volt
aki Fekete Péntekig rendeli a cuccot annak járni fog. Remélem minél előbb válaszolnak viszont maga a headset minősége picit aggaszt remélem a pre -ordereket kicsit már erősebb anyagból készítik és nem fog szétfoszlani pár hónap után..
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- T14s Gen4 14" FHD+ IPS i7-1365U 16GB 512GB NVMe magyar bill IR kam gar
- Gopro hero 7 black
- ThinkBook 16p Gen3 16" QHD+ IPS Ryzen 5 6600H RTX 3060 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
- ThinkBook 16p Gen3 16" QHD+ IPS Ryzen 5 6600H RTX 3060 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
- HP Probook 640 G2 (14FHD/i3-G6/8GB/256SSD/Magyar/Win11) - Szép!
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ProBook 430 G8 - i5-1135G7 I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest