Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #40553216

    törölt tag

    válasz DM-Fan #599 üzenetére

    "míg a ProJect-re csak az megy, amivel szerelik gyárilag."
    Ezt nem tudom, honnan veszed. A felfogatást elnézve a Debut Carbonra elég sokféle hangszedőt fel lehet passzintani.

    INSTRUCTIONS FOR USE Pro-Ject Debut Carbon Esprit
    "The counterweight (6) supplied is suitable for cartridges weighing between 6,5 - 8,5g (weight no. 8). An alternative counterweight for cartridges weighing between 4,5 - 6g (weight no. 80) is available as an accessory part."
    Azaz az alap ellensúllyal bármilyen 1/2"-os rögzítésű 6,5 - 8,5g-os hangszedő rámegy, opcionális ellensúllyal meg bármelyik 4,5 - 6g-os. Mi kell még?

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #600 üzenetére

    "Egyszerűség, megbízhatóság (aka kevésbé érzékeny, kevésbé romlik) vs kényelem."

    Ez tény és való, bár hozzáteszem, hogy az sem biztos, hogy sokkal jobb, ha napi szinten le-/fölpakolom a lemeztányért a ProJect-nél és nyúzom a szíjat az átpakolással. A Denon-ban meg gondolom van egy regulátor egy kapcsolóval és kész. Fater Taya-ja 35 éve megy gond nélkül a fordulatszámváltó kar ellenére is, pedig ott még ráadásul két tekerőpotméterrel külön-külön állítani is lehet a motor fordulatszámát a 33-as és a 45-ös üzemhez szeparáltan, ami ugye további bonyolítás, további hibalehetőség.

    "Ezt nem tudom, honnan veszed. A felfogatást elnézve a Debut Carbonra elég sokféle hangszedőt fel lehet passzintani."

    Konkrétan az általam a korábbi HSZ-emben linkelt Ortofon honlap mondja, hogy csak azt az egyet fogadja, amivel szerelik, Ortofon-ból legalábbis biztos. A Denon meg a gyárin felül további 8 féle Ortofon-t is elfogad.

    A további kérdéseimre érdemben tudsz valamit mondani? Jobb lehet annyival a ProJect, hogy azonos hangszedő mellett jobb hangja legyen, mint a Denon-nak, mondjuk a tápegységből, hangkarból, lemezjátszótestből kifolyólag? Mert ha nem, akkor egyértelműen a Denon mellett tenném le a voksomat, mert a kényelmi funkciói és a felépítése sokkal szofisztikáltabbak. Hacsak mondjuk a NAD nem jobb mondjuk mindkettőnél hangzásilag - az mégiscsak valahol egy Rega-klón.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • #40553216

    törölt tag

    válasz DM-Fan #602 üzenetére

    "Konkrétan az általam a korábbi HSZ-emben linkelt Ortofon honlap mondja"
    Értem. Ezzel különösebben nem kell foglalkozni. A Honda CB900F-em használatijában olyan abroncsok vannak írva használhatóként, amiket már akkor sem gyártottak, amikor 2005-ben megvettem a motort. Már akkor is lehetett szó szerint klasszisokkal jobb abroncsokat kapni és rászerelni. :)

    De visszakanyarodva a Pro-Ject-hez és az Ortofonhoz:
    én semmit nem látok, ami indokolttá tenné, hogy csak ezt az egy hangszedőt lehessen rátenni. Még az Ortofontól sem. Standard méretű rögzítés a hangszedőn, az ehhez passzoló felfogatási hely karon, állítható antiskating és ellensúly
    Ezt a véleményemet támasztja alá ez a cikk is.
    "A kar kicsiny önsúlyú, alacsony (szinte 0) strukturális rezgésű modell a Pro-Ject magas kategóriás termékeiben már mindent bebizonyított, bő lehetőséget adva különböző hangszedők - akár komolyabb árkategóriában lévők is - kipróbálására."

    Hogy jobb-e a hangja? Ezt csak úgy tudnád meg, ha kipróbálnád ugyanazon a rendszeren. Vannak olyan helyek, ahol engedik, hogy hazavidd és kipróbáld. Rá kell kérdezni. Nem hallottam egyiket sem. Azonban ennek alapján jobb a Pro-Ject.

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #603 üzenetére

    Köszi az értékeléses linket, átnéztem a felhasználói visszajelzések nagyrészét. Igazából azért fals ez valahol, mert pl. a ProJect kapcsán minden dicsérő értékelés 5-6x is szerepel (szerintem valami hiba folytán sokszor figyelembe vette mindet az oldal), a Denon-nál meg minden értékelés csak egyszer szerepel és aki meg kevés pontszámot adott, az meg többnyire nem indokolt semmit, vagy eleve blődséget írt. Szóval szerintem ez a pontszám sokat nem mutat (külön fura, hogy pl. egyes Rega lejátszók is kevesebb pontot kaptak, mint az alap ProJect, ami azért... na), mert egyébként meg mindkét gépről szinte minden tulaj elismerően és elégedetten ír. Jaj, nehéz ügy ez!
    Nem igazán tudom, hogy mit válasszak, de valahol a végignézett videók alapján azt érzem, hogy a ProJect ezen belépő cuccai még elég spórolósak és meglehetősen puritánok, a Denon-nal kapcsolatban meg azt látom/olvasom, hogy jól össze van rakva és mindenki dicséri a kényelmi funkcióit és emellett a hangjával is többnyire elégedettek. Mondjuk olyan is akad, aki azt írja, hogy a gyári stock pick-up is nagyon jó minőségű, van, aki pedig azt mondja, hogy miután lecserélte egy Ortofon-ra vagy Audio Technika-ra, azután lett belőle brutálisan jó hangú lejátszó.

    Igazából nem zárkózom el a pick-up cserétől és a külső phono-stage-től sem és még ezen kettőt megvéve is olcsóbban jövök ki egy Denon-nal, mint a belépőszint fölött egyel levő ProJect-tel és akkor meg már élvezhetném mellé a Denon szolgáltatásait is. Csak nem tudom, hogy mennyire nyúlnék mellé (vagy épp a tutiba) a DP-300-zal. Szimpatikusnak első látásra szimpatikus volt.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • #40553216

    törölt tag

    válasz DM-Fan #604 üzenetére

    "miután lecserélte egy Ortofon-ra vagy Audio Technica-ra, azután lett belőle brutálisan jó hangú lejátszó"
    Mondjuk ez nem csoda. Kb. minden szerkezettel így működik. Mármint ha lecseréled a hangszedőt egy jobbra. :DDD
    Egy Denon alap>2M Red>Audio Technica AT120E/T sor értelemszerű javulást hoz hangban. Az AT kétszer drágább, mint a 2M. A Denon alap is nyilván nem a Denon márkabolt oldalán található legolcsóbb, mert az már több, mint a fele lenne a komplett lejátszó árának. (És nem mellékesen MC, és nem MM, ami a lejátszó leírásában van.)

    "Igazából nem zárkózom el a pick-up cserétől és a külső phono-stage-től sem és még ezen kettőt megvéve is olcsóbban jövök ki egy Denon-nal, mint a belépőszint fölött egyel levő ProJect-tel"
    Miért? A Denon 130e, gyengusz hangszedővel, a Pro-Ject 130e azzal a hangszedővel, amit a Denonhoz utólag veszel meg 25e-ért. AT120E/T-vel mindegyikhez 45e a plusz kiadás. Vagy egy MC-1 Turbo-t, és nem kell előerősítő.

    [ Szerkesztve ]

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #605 üzenetére

    "Miért? A Denon 130e, gyengusz hangszedővel, a Pro-Ject 130e azzal a hangszedővel, amit a Denonhoz utólag veszel meg 25e-ért."

    Nagy tévedés! A Denon a legtöbb helyen megáll 89 eFt-ból 3 év hazai garanciával. Ehhez még 25 eFt az Ortofon 2M Red, ekkor még mindig csak 114 eFt-nál járunk és már működőképes a rendszer, mivel a Denon-nak van beépített phono stage-je. Ha még veszek mellé egy Cambridge Audio 551P-t 22 eFt-ból, akkor járunk 136 eFt-nál, ahol a ProJect alapból kezdődik az Ortofon 2M Red pick-up-pal és oda kénytelen vagyok mindenképp külső előerősítőt venni - hacsak nem veszem ott is az integrált verziót, de annak a minősége megint nyilván nem éri el a CA-ét (120 eFt körül van az integrált előfokos ProJect ára, de abban meg nem 2M Red van, hanem egy gyengébb pick-up, tehát akkor a plusz pick-up-pal már 145 eFt-ból állna meg a ProJect). Egyébként meg annyira azért nem lehet gyengus a Denon stock pick-up-ja sem, mert elég sokan írták, hogy kellően dinamikus, jól elkülönülő sztereó színpadképet csinál. De azon a 25 eFt-on már tényleg semmi nem múlik, amibe a 2M Red kerül és akkor még tényleg mindig beljebb vagyok árban, mint a ProJect-tel és megvannak a kényelmi funkciók is.
    Ezért is vonz nagyon a Denon, csak a továbbra is fennálló kérdés az, hogy a konstrukció mennyire jó (most az elektronikát, pick-up-ot nem számolva).

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • #40553216

    törölt tag

    válasz DM-Fan #606 üzenetére

    Nem DC-s Pro-Ject 2M Red-del 104e. A DC lehet, számít, de a Pro-Ject éppenséggel a legolcsóbb kategóriába rakja csak.
    Ahogy elnézem, a high-end világban inkább az AC-motor a buli.
    "Since the 1970s, DC motors have declined in popularity;[1] high end audiophile turntable designs use the synchronous motor, which are smoother running and lower noise."

    Láthatóan a Denon felé hajlasz, elsősorban a kényelmi funkciók miatt. Akkor vedd azt! Rosszul nem jársz.

    [ Szerkesztve ]

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #607 üzenetére

    Igen, de a 104 eFt-os ProJect + Ortofon 2M Red-hez ugye must have a külső előerősítő, anélkül nem tudom használni, úgy meg már mindjárt 126 eFt-nál járunk és akkor meg már inkább a Denon + Ortofon + CA 551P párosítás 10 eFt-tal többért, mert annyit nyilván megérnek a kényelmi funkciók. Sőt, ha meg tudom beszélni, akkor a CA 551P-t csak kipróbálásra vinném haza és ha nem hoz annyit a Denon integráltjához képest a rendszeremben, akkor meg megálltam 115 eFt-ból a Denon + Ortofon-nal.

    Azért hajlok a Denon felé, mert ha hangzásban nincs különbség (és vajmi kis esélyt látok arra, hogy szignifikáns különbség legyen az azonos árkategória és az azonos pick-up okán), akkor a Denon-nal olcsóbban kijövök és még többet is kapok általa szolgáltatási oldalon, tehát ez utóbbiak fogják a mérleg nyelvét képezni (hiszen ha a hangzás azonos, akkor mi más képezné). Ehhez már csak extra, hogy a ProJect-re csak 1 év garancia jár, a Denon-ra meg ráadásul 3 év.

    De meggyőzhető vagyok, ha még ilyen felállás mellett is jobb a ProJect, csak tudja valaki objektíven is megerősíteni vagy megcáfolni, bár gondolom kevés olyan embert fogok fellelni, aki mindkettőt birtokolta/hallotta azonos rendszerben, azonos körülmények között. Csak remélni tudom, hogy tényleg nem járok rosszul, akármelyik mellett is teszem le a voksomat.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • #40553216

    törölt tag

    válasz DM-Fan #608 üzenetére

    "Azért hajlok a Denon felé, mert ha hangzásban nincs különbség (és vajmi kis esélyt látok arra, hogy szignifikáns különbség legyen az azonos árkategória és az azonos pick-up okán"
    Ezt nem tudhatod, mert nem hallgattad egyiket sem saját fülileg. :)
    Azonos árkategória: többé-kevésbé. Csakhogy éppen a felszereltség mutathatja, hogy mire fordították a pénzt. Egyiknél: automata mechanizmus, előerősítő, fordulatszám váltó. A másiknál meg a puszta minimum, ami a hangvisszaadáshoz kell. Az egyik általam olvasott fórumtopikban hasonló érveket említett az egyik hozzászóló. Én nem a Pro-Ject-re akarlak rábeszélni, csak az érveket sorakoztatom.
    De már az első hsz-emben ez volt: kényelem vs minőség. Persze, lehet, túlárazott. Ezt nem tudom megítélni.

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #609 üzenetére

    Igen, ez motoszkál bennem is, csak az a gondom a ProJect-tel, hogy nem igazán hiszek abban, hogy a puritánabb felszereltség feltétlenül azt eredményezi, hogy a többletet rá is fordították arra a kevés dologra, ami a gépben van. Gondolok itt arra, hogy én pl. többektől olvastam a ProJect kapcsán, hogy afféle "motor humming noise"-ra panaszkodtak, ami meg pont nem azt mutatja, hogy annyira jó volna a belbecs a kevesebb szolgáltatás okán megmaradt és minőségre fordítható forrás ellenére sem. A Denon-ra ilyen panaszt nem olvastam, max annyit, hogy az automatikának van némi zaja, de csak addig, amíg a lemezre teszi a tűt, vagy ugye leemeli onnan.
    Meg azért lássuk be: ha levonom a 104 eFt-os ProJect árából a 25 eFt értékű Ortofon pick-up árát, akkor marad 79 eFt-nyi forrás. Nem gondolnám, hogy ez annyival szignifikánsan jobb anyagfelhasználást vagy összeszerelési minőséget tenne lehetővé, mint amibe a 89 eFt-os Denon-nál mód van (ami tegyük hozzá, hogy hosszú ideig azért ennél magasabb áron elérhető készülék volt).
    Jómagam 15 éve gitározom, de ez idő alatt megtanultam, hogy nem a 120 eFt-os és a 180 eFt-os hangszer között kell keresni az érdemi különbséget, hanem a 180 eFt-os és a 600 eFt-os között. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy (azonos pick-up mellett) olyan drasztikus különbségek nemigen vannak egy-két 10 eFt árkülönbségű lemezjátszók között sem. Akkor pedig már a szolgáltatások és a háromszor olyan hosszú garanciális idő inkább befolyásol, minthogy elmondhassam, hogy nekem most egy "high-end entry level" ProJect lejátszóm van. Na bumm. Gyanúm szerint egy jó pick-up-pal azért a Denon-nak sem kell szégyenkeznie egy korrektebb CD-lejátszóval szemben sem.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • Nemeske

    csendes tag

    Egy olyan kérdésem lenne, hogy van-e olyan jelenség, hogy pickup-kiszáradás? Egy 25 éves tű lehet-e olyan jó mint egy új?

    http://imageshack.us/g/171/im009006.jpg/ Imádom a munkámat !

  • narumon

    őstag

    válasz Nemeske #611 üzenetére

    Maga a tű nem tud kiszáradni (az egy fém), de egyébként igen, ha kompletten nézzük a hangszedőt akkor vannak olyan részei amik elöregednek.

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • narumon

    őstag

    válasz DM-Fan #610 üzenetére

    Csak beleolvastam a beszélgetésedbe - így néhány hozzáfűzés

    1, A Pro-jectre is rá tudsz tenni bármilyen hangszedőt, ezek szabvány felfogatással rendelkeznek nincs olyan, hogy az egyikre fel tudod rakni a másikra meg nem (mármint ha normál szabványról beszélünk 1/2" mount), nagyjából mostanában szinte minden ezt használja. Az egyetlen gond a kar végén lévő súllyal lehet (kicsi) de lehet kapni nagyobbat még a Pro-ject is gyárt ilyet saját lemezjátszóihoz néhány ezer forintért.

    2, Ha ennyire tetszik a DENON akkor miért vacillálsz még mindig. Én biztosan nem vennék ennyiért Pro-jectet, de ezt már írtam.

    3, A hangszedők is nagy lehúzás magyarországon. 40e forint körüli összeget adni egy AT120E-ért akkora baromság mint a ház. Én ekörül AT440Mla-kat szoktam adni (igaz most éppen nincs eladóm), ami kb egy nagyságrenddel komolyabb hangszedő.

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz narumon #613 üzenetére

    Köszi!

    1. Ennek ellenkezőjét csak az Ortofon honlapján található kompatibilitási chart alapján mondtam, de oké, elfogadom, hogy fogad más hangszedőt is.

    2. Szerintem a Denon-t fogom venni, a Pro-Ject-ért én is rablásnak tartom ezt az összeget, mert látom a vele kapcsolatos panaszokat is (függetlenül attól, hogy alapvetően szinte mindenki elégedett vele) és ehhez mérten még végletekig puritán is. Ahhoz meg már túl sok terméket láttam életemben, hogy tudjam azt, hogy attól, hogy valamilyen funkciót kihagynak valamiből és emiatt adott esetben a vételárból "több" jut az alapfunkciókra, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezt a többletet rá is fordítják (egyébként máshol meg tényleg nem is feltétlen kérnek ennyit a Pro-Ject-ért sem és a magasabb ár részben a jobb hangszedőnek is köszönhető). Elég sok túlárazott terméket tudnék kapásból felsorolni, ahol a többletpénzért nem kapunk többletminőséget. Ugyanakkor a 90 eFt-os ár szerintem már valahol korrekt egy új Denon-ért, 3 év garanciával. Ha még mellécsapok egy CA 551P-t, akkor is megáll 110 eFt-ból, hangszedőt meg majd vadászok mellé a következő körben később, lehet, hogy komolyabbat is, mint a 2M Red.

    3. Itthon alapvetően minden lehúzás, ezt már megszoktam, de ez van.

    Azért azt meg tudod erősíteni, hogy egy Denon DP-300 + egy Cambridge Audio 551P azért nem rossz hangzású együttest alkot egy megfelelő erősítő+hangfalszett környezetben? Egy átlag CD-lejátszóhoz képest érezhető lesz a többlet, nem? Esetleg vélemény az említett NAD C556-ról, hogy a másik kettőhöz képest hogyan viszonyul?

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz DM-Fan #614 üzenetére

    Ha egy kicsit többet szánsz a dologra akkor a helyedben meggondolnám egy Rega P3 megvételét. Nem fontos hogy új legyen szvsz a régebbi RB300-al szerelt gépek is ugyanolyan jók, nem véletlenül tartják az árukat.
    Az említettekhez képest ez már egy másik kategória.

  • #40553216

    törölt tag

    válasz narumon #613 üzenetére

    Azért ha a gyártó ajánlotta kisker árat nézed (195$ vagy £110.18), akkor az a 40eFt nem is sok. Ha beleveszed, hogy ebből a 195$-ból ugyan lejön az ottani ÁFA, de itt meg elvileg rámegy a sokkal nagyobb (27%), akkor meg még annyira sem.

    (#615) facan
    Zenélő vágódeszka – Rega P3 újragondolva
    "**Ide azért egy megjegyzés. Ma már ez a belépőszint, a kategóriában a Regának egyetlen vetélytársa van: a Pro-ject. A többiek mind Planarok csak álnéven."
    ;)

    [ Szerkesztve ]

  • narumon

    őstag

    válasz facan #615 üzenetére

    Nem szeretne használtat az elején én is azokat javasoltam neki, de erről lebeszélte magát :)

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • narumon

    őstag

    válasz #40553216 #616 üzenetére

    A gyártó ajánlotta kisker árral nem kell foglalkozni - senki nem ennyiért árulja. Igazából ennek feléért lehet megvenni külföldi boltokban még hivatalos viszonteladótól is.

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • narumon

    őstag

    válasz DM-Fan #614 üzenetére

    Szerintem jó lesz de ne CA551-et vegyél hanem 651P-t ég és föld a különbség a kettő között!

    CD-vel összehasonlítani nem szerencsés - mert almát akarsz a körtével összehasonlítani. Már többször kibeszéltük a vinyl legnagyobb előnye a CD-vel szemben a normális masterelés, tehát eleve tök máshogy szól. Az agyonkompresszált, összetömörített CD után ugyanazt az albumot feltenni vinyl-en maga a megváltás.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz narumon #619 üzenetére

    Köszi. Pontosan erre gondoltam a CD vs. vinyl összevetésével, tisztában vagyok a loudness-war jelenséggel, pont ezért szeretnék lemezjátszót.

    Közben beszéltem egy korábbi forgalmazóval és azt mondta, hogy felejtsem el a Denon-t és a Pro-Ject-et is és ezen árkategóriából vegyem a NAD C556-ot, mert az egy az egyeben a Rega RP1, mind felépítést, mind motort, mind csapágyazást, mind hangkart tekintve. Olyan szinten, hogy konkrétan ugyanott készülnek a NAD számára.

    Néztem a CA651P-t is, de az árban pont a duplája a CA551P-nek. Ér annyit, hogy tud MC-t is erősíteni és hogy van benne egy plusz filter?

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz #40553216 #616 üzenetére

    Ez is egy vélemény :)
    Én tizenéve élek együtt egy P3/RB300 rendszerrel és eddig csak a pickup-ök cserélődtek (nomeg persze gumiszíj csere is volt egy párszor tekintve hogy állandó használatban van :-) ). A legjobban bevált hangszedő a Goldring Eroica LX MC. Tökéletesen passzol az RB300-hoz és annó mikor vettem még nem volt az ára sem vészes.
    Volt retip Supex, VdH Frog és sok egyéb más benne, de egyik sem hozta azt a szinergiát mint a már 4-5 éve használt Eroica.
    Volt nálam egy épített lemezjátszó is több hónapon keresztül, de a szeánszon a saját gazdija is azt mondta hogy a Rega hallgathatóbb, annak elléne, hogy egy kicsit fedett a teteje és a felbontása is kisebb, mint az épített rendszeré volt (Supex 900 volt abban)
    Tudom, van ennél sokkal jobb, de ennek a rendszernek nincs egyetlen olyan hibája ami miatt nem lenne hosszú távon hallgatható. (volt alkalmam rengeteg pörgetőt hallgatnom itthon az előfokom lehetővé teszik hogy hogy "összelőhessem" őket)
    Az említett cikkben is van egy csomó igazság, de mint minden ez is nézőpont és preferenciák kérdése.
    A Ssssssshhhhure hangszedők pedig a "shurrrogós" hangjuk miatt nekem sohasem jöttek be.

  • DM-Fan

    nagyúr

    Na, úgy tűnik mégiscsak a NAD C556 lesz a nyerő, tekintve, hogy ahogy utánaolvastam, tényleg egy az egyben a Rega RP1.

    Olyan kérdésem volna azokhoz, akik tapasztaltak Rega-téren (vagy akár ezen konkrét NAD-ot is látták már), hogy mennyire kell attól tartani, hogy a karon levő ellensúly nincs skálázva. Mert ahogy nézem nincs és a NAD manual-ja is csak annyit ír, hogy ha tövig tolja az ember, akkor olyan 3 g-mal terhel a tű és nyilván ahogy húzzuk le a vége felé, úgy csökken a tűnyomás. A gyárilag vele adott Ortofon OM5-re azt írja a NAD, hogy annak jó a tövig nyomott ellensúly 2-3 g közötti értéke. De ha mondjuk később cserélem a pick-up-ot olyasmire, ami mondjuk csak 1-5-1,8 g-ot igényel, akkor azt hogyan fogom tudni beállítani külön tűnyomás-mérő nélkül (amiért mondjuk nem adnék 30-40 eFt-ot)?
    Továbbá mennyire számít jónak ez a fajta anti-skating állítási lehetőség (a linkelt honlapon az 5. képen látszik)?

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz DM-Fan #622 üzenetére

    Egy elliptikus tűt 3 grammal belenyomni egy lemezbe.... Ennek nem lenne jó vége :)
    Az OM5e gyári adata 1.75g ideális esetben.
    Szerintem keress valakit aki a vásárlás után átnézi, beállítja neked használat előtt.
    A lemezjátszónak pontosan vízszintben kell állnia a használat közben, ezt sem árt nagyon gondosan beállítani. Többek között.....
    Nem árt ha beszerzel egy szénszálas tűtisztító kefécskét, izopropil alkoholt és egy szénszálas törlőkefét is....

    [ Szerkesztve ]

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz facan #623 üzenetére

    Nem magamtól találtam ki, lásd az itt letölthető Manual-t. A 4. oldalon írják:

    "The C 556 is designed to be setup and used seamlessly. Setup the factory fitted cartridge by the following setup instruction.

    1. Push the counterweight as close as possible to the stop point in order to attain the correct tracking weight. This will automatically set the tonearm to within the recommended tracking range for the factory fitted stylus (2.0g – 3.0g).

    2. Set the Bias adjustment slider to the same number as the tracking weight. For example, 2.0g tracking weight = 2.0g on the Bias slider."

    Én is sokallom a 3g-ot, tekintve, hogy 1,5-2g között szokott lenni nagy átlagban az optimális érték a különböző pick-up-ok esetén, de mint látható, itt ezt írják. Sőt, az 5. oldalon levő táblázatban még meg is ismétlik: "Tracking force recommended: 2g – 3g"

    A vízszintezés természetes, ahogy az alkohol is, elég sok vinyl-t hallgattam már fater gyűjteményéből miközben felnőttem, szóval ismerem a dörgést.

    Csak igazából az érdekelne, hogy mennyire jó a Rega RP1 (illetve ugye ez a NAD C556), mert amit eddig olvastam, az alapján egy nagyon jó ár/érték arányú belépő audiofil lejátszó, csak ezek a kérdések, mint pl. ez a tűnyomás állítása vakon, elbizonytalanítanak. Egy Rega-s videóban pl. láttam egy lapot, amit be kell illeszteni az ellensúly és az ütközője közé, mert ezt a távot tartva alakul a leszorítás pl. 2g körül. Csak nem hiszem, hogy ilyesmit mellékelnek a lejátszóhoz, egyszerűen azt mondják, hogy tolja a user tövig az ellensúly és úgy lesz a jó. Ezt kicsit kétkedve fogadom.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • lemmy9

    őstag

    válasz DM-Fan #624 üzenetére

    Egy kis, lapos ékszermérleg is lehet megoldás.

    [link]

    [ Szerkesztve ]

    Szerintem!

  • #40553216

    törölt tag

    válasz lemmy9 #625 üzenetére

    Hahaha! Tök jó ötlet, mert nekem van is ilyen 0,01g-os lépésekkel mérő. Köszi.

  • narumon

    őstag

    válasz DM-Fan #620 üzenetére

    Néztem a CA651P-t is, de az árban pont a duplája a CA551P-nek. Ér annyit, hogy tud MC-t is erősíteni és hogy van benne egy plusz filter?

    Hát sajnos sokkal jobban is szól, szóval azt mondanám, hogy többet ér. Annó mikor én füleltem akkor még nem volt mondjuk a duplája de tény, hogy más ligában játszik a kettő, ráadásul elég jól lehet tuningolni is külföldi forumok szerint (ilyennel én nem próbálkoztam nálam csak kölcsön voltak).

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • narumon

    őstag

    válasz DM-Fan #624 üzenetére

    Szerintem a Rega RP1 egy jó kis készülék, de arra nem tenném le a nagy esküt, hogy ez a NAD pont ugyanaz. Mert számtalan olyan van, hogy tök úgy néz ki, ugyanott gyártják aztán a végén csak kiderül, hogy gyártató cég kért néhány módosítást rajta ami igen is számít. Persze nem mondom, hogy itt így van mert nem is láttam NAD lejátszót közelről évtizedek óta - kivéve a rút kiskacsát...

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz narumon #628 üzenetére

    Értem, akkor marad a CA Azur 651P, ha tényleg annyival jobban szól. A távlati terv úgyis egy Azur 651R házimozi vas lesz a jelenlegi H/K 255 helyett, gondolom azzal majd jól "megértik" egymást a 651P-vel.

    A rút kiskacsából én is láttam egy példányt a múltkoriban, na annak tényleg semmi köze külsőre sem a Rega-hoz, de ahogy nézem a NAD C556 szinte mindenben egyezik az RP1-gyel: egy darabból álló hangkar, csapágyazás, motor, lemeztányér anyaga, ellensúly és anti-skating rendszer, Ortofon OM5 hangszedő. Szívesen beruháznék egy Rega P3-ba, de nem igazán látom a lehetőségét, hogy itthon újonnan beszerezzem garanciával. Találtam egy honlapot ugyan, de nem túl bizalomgerjesztő. Szóval tanácstalan vagyok, mert a Rega P3 már tényleg komoly készüléknek tűnik, meg is fizethető, csak nem vagyok biztos, hogy itthon gond nélkül beszerezhető. Ha nem, akkor marad a NAD C556. Ötlet?

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz DM-Fan #629 üzenetére

    Én is itt vettem annó tizenéve, privátban küldtem részleteket is.
    Felmentek az árak, ráadásul ezeket az újabb karokat nem ismerem, de a műnyag illesztés ilymódon nem nagyon szimpatikus. Ezzel ellentétben RB300 egy nagy csavarral rögzül a sasszihoz (korrekt és biztos megoldás szvsz)
    Az RB300 az a kar amit kardeszka csere után vagy anélkül is rengeteg vázra fel lehetett tenni annó és most is. Beállítása pofonegyszerű, bár némi gyakorlat kell hozzá.

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz facan #630 üzenetére

    Na, beszéltem az illetővel. Az a helyzet, hogy P3, mint olyan már nincs, kifutott, ennyi volt. Helyette van az utód, az RP3, ami azért már komolyabb darab, csakhát az új ára 189 eFt - pick-up nélkül, de ha ott veszed a pick-up-ot is, akkor kedvezmény van a lejátszó árából is (talán 10%, de most nem vagyok biztos).

    Ugyanakkor P2 viszont van még, az meg talán 79 eFt pick-up nélkül, de az ugye jóval kevésbé komoly lejátszó, nem is az RB303-as kar van rajta, hanem az RB250-es, ami még egy egyszerű anti-skating rendszerrel van ellátva (a P3-on az RB301 lett volna, ami már komoly) és a tányér sem üveg, mint az RP3-ason. Ha üveg tányér kellene az plusz 24 eFt rá, ellenben a hangkar is cserélhető/átkábelezhető a P2-n. Mindezek után 140 eFt lenne a P2, pick-up nélkül, üvegtányérral, átkábelezve, de még a gyengébb hangkarral, gondolom a régi motorral. Ez nem biztos, hogy annyira vonzó.

    Nagyon vonz viszont az RP3, ott már minden smakkol, csakhát annak az árára azért már erősen szívom a fogam, mert ott pick-up-pal, kedvezménnyel is beleszaladna 200 eFt-ba csak a lejátszó és akkor még nincs előerősítőm, mindezt úgy, hogy a lejátszóra úgy 120-130 eFt körül szántam volna, maximum. Tudom ugyanakkor, az RP3 már egy nagyon komoly lejátszó, teljesen más kategória, mint a NAD, vagy a Pro-Ject-ek, állítólag 30 év múlva is gép lesz. Áhhhh, teljes tanácstalanság.

    Amúgy a Rega Bias 2 MM pick-up mennyire számít jó vételnek? A listaára 25 eFt.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz DM-Fan #631 üzenetére

    Jaja, azt télleg elfelejtettem mondani hogy RP3 van már csak, bár azt hiszem priviben már így írtam.... Régen volt ki emléxik már ilyesmire :)
    189e drága jó forintból pedig már lehet kapni sok minden egyebet is (ha letennél arról hogy mindenképpen vadiúj berendezést vásárolj), de abban nem vagyok biztos hogy "jobb" lenne, mint az RP3, az tuti hogy más lenne.
    Bias-om nekem is volt (anno nem volt indexelve, a Bias 2 gondolom az utód, megnéztem a dobozkáját, akkor még "Super Bias"- nak hívták), nem rossz hangszedő, de ennyi pénzért már van egyéb alternatíva is. Sajna MM-ben ebben a kategóriában elliptikus tűvel kapsz meg bármit, Gyger II kialakítással inkább MC-k közül lehet válogatni, de az az igazi
    Esetleg Goldring Elektra? Nagyjából árban az is ez a kategória, és hát nem ugyanabban a zenekarban játszanak :) (erre cseréltem le nagyjából egy év elteltével a Rega hangszedőt, majd ezután jött az Eroica LX MC)
    Én már nem vennék magamnak MM hangszedőt, de ez egyéni szoc :)
    Esetleg gondolkodj el olcsóbb MC-ben is, a Denon DL-103 alacsonykimenetű verzióját 50-60 körül meg lehet szerezni külföldről (újonnan), az Eroica-t is külföldről vettem, SOKKAL olcsóbb volt így.
    A P2 pedig valóban alacsonyabb liga, még felturbózva is. A hangkar amit adnak hozzá kevésbé zenei mint az RB300 és társai. Ellenben ilyen szinten "tuningolni" szvsz nem érdemes (sokak szerint az akriltányér jobb, mint az üveg, de ez is ízlés dolga mint sok minden más is)
    (egy 100 lóerős 1.6-os benzinmotort is lehet tuningolni 120-130 lóerőre jósok pénzért, de sohasem lesz olyan jó, mint egy nagyobb motor ugyanekkora teljesítménnyel)

    De először azt kell eldöntened hogy pontosan mit is szeretnél. Ha csak pár lemezed van akkor megveheted akármelyik olcsóbb pörgetőt és a maradék pénzből inkább vegyél hanglemezeket! :)
    Szerintem.

    [ Szerkesztve ]

  • #40553216

    törölt tag

    válasz DM-Fan #631 üzenetére

    "teljesen más kategória, mint a NAD, vagy a Pro-Ject-ek"
    Nem a Pro-Ject-ek, hanem a Pro-Ject Debut sorozat. ;)

    301-es hangkar 79e Ft.

    [ Szerkesztve ]

  • #40553216

    törölt tag

    válasz DM-Fan #631 üzenetére

    Ha meg úgyis csak MM hangszedőben gondolkozol (és Rega lemezjátszóban), akkor van Rega Fono Mini előfok. Vagy Musical Fidelity V-LPS II.

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #634 üzenetére

    Igen, ezt a Rega előfokot ajánlotta is a kereskedő, mondván, hogy Rega-hoz Rega-t, csak nem tudom, hogy hogyan viszonyul hangban mondjuk a Cambridge Audio Azur 651P-hez (ami MM/MC előfok). Az a 15 eFt már nem ügy, a lejátszó a nagy dilemma most, mert hosszú távra venném és nyilván érdemesebb lenne az RP3 felé menni, minthogy megalkudjak egy kevésbé jó konstrukcióval. Csakhát az ár... :(

    Get Moded!

  • narumon

    őstag

    válasz DM-Fan #635 üzenetére

    Én még mindig azt mondom, hogy használt lemezjátszóval járnál a legjobban.

    MC vs MM hangszedő ügyben örök vita van hangügyileg és amit nem szabad elfelejteni, hogy MC-n nem cserélhető a tű ezt bele kell számolni az árába. (A nagyon drágáknál tudnak cserélni csak marha sok pénzért).Én nagyon sok lemezt hallgatok ezért van MM hangszedőm - lényegesen olcsóbb egy tűcsere még a drága hangszedőbe is.

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • facan

    tag

    válasz narumon #636 üzenetére

    Nekem azért van MC hangszedőm, mert jobban tetszik ami ezesetben lejön a barázdákról :)
    Az Eroica 2000 üzemórát simán kibírt, ne mondd már, hogy ez akadályoz meg abban, hogy MC-t használj :)

    Az tuti hogy itt csak drága tűcsere és újratekercselés van, de nézd meg pl. mennyi retip Supex 900 van a piacon. Nem véletlenül :)
    A Goldring pl. beszámítja a használt MC hangszedőket az újak árába, bár nem sokkal többért meg is lehet csináltatni. Ha van lehetőség csak magát a tűt cserélni (elengedett a ragasztása, eltört, stb.) még az is szóba jöhet, bár az sem olcsó önmagában sem.... Bár cserénél érdemes a tűszárat is boronra cseréltetni....

    Mint mindenhol itt is igaz a "valamit-valamiért" szabály.

  • facan

    tag

    válasz narumon #636 üzenetére

    Csak még egy-két dolog.
    Ha tisztán tartod a lemezeidet és megfelelően tárolod, illetve a tűt is pucolod rendszeresen nagyon sokat kibírnak.
    Rendszeresen mosatom a lezeimet, főleg az értékesebb darabokat és azokat amik láthatólag koszosak voltak vásárlás után. Profi géppel profi helyen újjá lehet varázsolni egy csak koszos (de nem Solohov-rendszerű lemezjátszóval lejátszott :) ) lemezt is.
    Bár nem olcsó egy jó lemezmosó, de a következő beruházásom egy ilyen vásárlása lesz. (pl. VPI)

    (bocs, de közben lejárt a szerkesztési idő)

  • narumon

    őstag

    válasz facan #637 üzenetére

    Persze, hogy van benne igazság amit írsz, de az is igaz, hogy azért nekem elég jó MM hangszedőm van (AT150Mlx), igazából amit szignifikánsan jobbnak hallottam MC-ből az ennek 2.5* árban.
    És hát igen én nagy barázdabillegető vagyok sajnos nekem a 2000 óra az 3-4 év alatt összejön, és mondjuk 4 évente 300-at kiadni egy hangszedőre - asszony meg is ölne. (Néhány éve még nem is lett volna akadály de a jelenlegi kormány tett róla, hogy a bevételem olyan mértékben apadtak el, hogy most már akár 4 évente is tétel ennyit kiadni folyamatosan....) :(

    Igen én is tervezem egy VPI beszerzését. Jelenleg csak otthoni "mosási" technikát tudok alkalmazni igaz az évek alatt már ez is jó eredménnyel megy!

    [ Szerkesztve ]

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • DM-Fan

    nagyúr

    A Rega P2 szerintetek mennyire vállalható? Megér újonnan 80 eFt-ot pick-up nélkül? Mennyire kompromisszumos, hogy csak az RB250-es hangkar van rajta? Érdemes a 22 mm-es HBF-tányért lecserélni üvegre (plusz 24 eFt-ért)?

    Sajnos akárhogy ízlelgetem az RP3 189 eFt-os, hangszedő nélküli árát, nem tudom megemészteni. Használtan pedig nem találok. :( Így valószínű kénytelen leszek a P2-nél megállni, csak azzal kapcsolatban meg nem tudom, hogy egy Pro-Ject vagy a NAD C556 nem volna-e jobb választás. Nem hittem, hogy ennyire nehéz szülés lesz ez, bocs a sok bizonytalanságért, de nem szeretnék mellényúlni.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz DM-Fan #640 üzenetére

    Én is ugyanígy voltam, mikor beadta a kulcsot a 12 éves CRT TV-m és elhatároztam hogy most már plazma lesz. Hetekig keresgettem 50 colos X60-ast de még UT50-est is, de szerencsére végül ST60 lett belőle :)
    Ebben az esetben az ár durván kétszeres volt a tervezetthez képest, de már kismilliószor beláttam hogy nagyon jól döntöttem! (pedig nagyon keveset nézek TV-t, azt főleg a gyermekeim teszik, nem is keveset)
    Az is nagyon fájt, mikor kiadtam a közel 300 ajrót az Eroica-ért annó (szerencsére akkor még nem 310 HUF volt egy ajró!!! - már régóta nem 300 ajróba kerül és nem 230 HUF egy ajró), de azt sem bántam meg, sőt, vertem volna a fejem a falba ha mondjuk a sokkal olcsóbb DENON-t vettem volna meg.

    Ezek természetesen a saját tapasztalataim, de gondolom nem kell bemutatni magát az érzést :)

    Szerintem nem kell rohanni a döntéssel, de jól gondold meg.

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz facan #641 üzenetére

    Nekem a házimozi az elsődleges hobbim már 10 éve. Ha olvasod a plazma topicot, láthatod, hogy magam is elég maximalista vagyok ilyen téren, 10 év alatt most kezdtem koptatni épp a harmadik plazmámat, szépen megvolt a fokozatosság, 42"-os HD-Ready-vel kezdtem anno, nyúztam 3 évig, volt 50"-os fullHD-m 4 éven át, most meg már egy 65"-os Panasonic 65VT60-at koptatok, mert nem nagyon akartam megalkudni és mivel épp kifut a plazma-technolgóia, szerettem volna még az utolsó szériából egy csúcsközeli készüléket. Nem bántam meg, bár több évnyi kuporgatás eredményét vitte el.

    Itt, lemezjátszó téren azért vagyok bajban, mert itt durván meg kell alkudni, ugyanis itt a határ ténylegesen is csak a csillagos ég lenne, nem úgy, mint a plazmák terén és most a legutóbbi TV-vásárlás miatt anyagilag is erősen korlátozva van az az összeg, amit rá szeretnék szánni, ezért is nem nagyon akartam 100 eFt fölé menni lejátszóban, persze tudom, hogy ebből nem lehet világot megváltani. Ugyanakkor abszolút igaz, hogy minél följebb megyünk árban zenei téren és minél durvábban duplázódik az összeg az árcédulán, arányaiban annál kevesebbet hall ki belőle az ember. Pláne, ha nincs is erre dedikált külön helyisége, csak egy átlagos lakótérbe/nappaliba szánja a pl. lejátszót, ahogy most én is. Mellényúlni viszont nem szeretnék, nem lenne jó később cserélgetni a lejátszót, tehát valami időtálló és minőségi megoldást keresek. Ezért érdekelne a tapasztaltak véleménye, hogy merre induljak.

    Get Moded!

  • #40553216

    törölt tag

    válasz DM-Fan #640 üzenetére

    És a 2Xperience?

    Nekem azért messze nem csúcs cuccom van (kb. high-end belépő), de brutálisan mást lehet hallani rajta, mint egy átlagos vagy kicsit afölötti HIFI-n.

    [ Szerkesztve ]

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #643 üzenetére

    Alapvetően nem tudom, hogy mit nyújt, de több szaki is pedzegette már, hogy nincs olyan komoly mechanikát/hangkart tekintve, mint a Rega-k és inkább lebeszélnek a Pro-Ject-ről, úgy általánosságban. Ahogy a NAD C556-ról is. De nekem kicsit csicsás is a 2Xperience. Nem tudom, mi lenne a legjobb.
    Végképp tanácstalan vagyok. :(

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz DM-Fan #644 üzenetére

    Vagy úgy tekintesz a zenehallgatásra mint a házimozira és azonnal tudni fogod mit kell venned, vagy úgy nézel rá mint másodlagos dologra és veszel egy olcsóbb (és valószinűleg nahgminőségben kevesebbet nyújtó) készüléket.
    Lehet még játszani a hangszedő kérdéssel is mert az alapigazságok itt is érvényesek. (a forrás meghatározza az egész rendszer "minőségét")
    Értsd ezalatt azt, hogy egy gyengébb futóművel is jobb hangot kaphatsz ha jobb hangszedőt teszel bele, természetesen egy bizonyos szintig!
    Hogy milyen arány legyen a futómű és a hangszedő ára között? Ez nem annyira egyértelmű mint egyesek állítják, szerintem itt nincs ökölszabály. Ugyanúgy csacskaságnak tartom, hogy az összekötőkábelekre a rendszer teljes értékének X százalékát rá lehet szánni.... Butaság, pardon marketing. :)
    Azért az X százalékért egy jobb forrást kell venni és sokkal nagyobb az ugrás mint a drága kábelekkel....
    Ismerős, nem? :)

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz facan #645 üzenetére

    Persze, ismerős a dolog, tisztában vagyok vele, hogy egy rendszer minőségét (így egy hangláncét is) a leggyengébb komponens fogja meghatározni. Ezért is őrlődök, mert a Rega-s fickó elmondása szerint az RB30x hangkarok érezhetően jobb hangzást képesek biztosítani, mint az RB250-es, mert utóbbi teljesen más elven működik és kevésbé stabil a tartása az eltérő antiskating rendszer miatt. Ezért sem feltétlen állnék meg a P2-nél, aminek valószínű még a motorja sem ugyanaz a 24V-os DC motor, mint az RP3-asé és akkor még nem beszéltünk a tányérról és a kábelezésről. Alapvetően megértem, hogy mi kerül 189 eFt-ba az RP3-on. Tényleg jó volna egy használt RP3-at kifogni, csak valószínű egy ilyen lejátszót már nem sokan adnak el. Az új ára most nekem kicsit húzós, ennyit nem gondoltam rászánni, ugyanakkor meg belül tudom, hogy azt kéne venni, mert ahhoz garantáltan nem kéne nyúlni az elkövetkezendő 1-2 évtizedben (maximum hangszedőt cserélgetni).

    Amilyen könnyen osztogattam éveken át a tanácsot TV ügyben, most annyira tanácstalan vagyok lemezjátszó ügyben, hiába olvasok egyre többet a témában. Ez a bosszantó.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz DM-Fan #646 üzenetére

    Azért vagy tanácstalan, mert a saját (egyébként jó és helyénvaló) tanácsaidat sem fogadod meg, ráadásul még úgy is érzed hogy helyesen gondolkodsz :)
    Mivel sohasem hallottam még RP3-ast hidd el nem rábeszélni akarlak, de az RB250 már a sima RB300-képest sincs sehol, bár abban sem vagyok biztos hogy ezek a frissített RB300-at alapul vett karok jobbak lennének mint a jó régi bevált RB300.... Csakhát ugye a marketing.....
    Az üvegtányér kérdéssel megint ugyanez a helyzet. A saját P3-asom is üvegtányéros (mivel ez volt az alapkivitele is annó), de én is gondolkodtam akriltányérban míg egyszer nálam járt tesztelésre pár hónapra egy. Nem szabad bedőlni ennek sem, jobb az üveg :)

    Egyébként már régen nem filcet használok, hanem tiszta szilikongumiból, profin elkészített alátétet. Mivel az Eroica magas ezért nem lehetett a filccel együtt beállítani a VTA-t (csak a kar csavarjának "meghosszabbításával" - erre is van módszer, meg is vettem az alkatrészeket hozzá annó :) ), ellenben a szilikonos alátéttel nyert 1mm megoldotta ezt a kérdést (is). Még kiegyensúlyozottabb lett az egész hangzás, ráadásul ezen tuti nem tud megcsúszni a lemez sem. Tisztítása pedig röhelyesen egyszerű (a filcet nem lehet kimosni mert utána használhatatlan lesz), csak egy kis szappanos víz, majd szárítás oszt szólhat is tovább a muzsika.....

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz facan #647 üzenetére

    Igen, érzem én is, hogy a P2-t nem szabad erőltetni, akárhogy is csábító a viszonylagosan alacsony ár. Nyilván nem véletlenül alacsony.

    A gumialátét alap, fater Taya-ján is nagyon jól bevált, egyáltalán nem csúszik, ráadásul szerintem nagyon jól is néz ki.

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz DM-Fan #648 üzenetére

    Nem akármilyen "gumi", gumialátét van a NAD 5120 tányérján is, de filcre cserélve sokkal jobban szól az a gép! (egy ilyen pörgetőm is van még többek között - az első keresetemből vettem a nyolcvanas évek közepén). Ha a (különben zseniális) NAD 5120 ZENÉL, akkor a Pro-Ject gyártmányai is hasonlóan fognak tenni :)
    Tudod, már említettem máshol is hogy a muzsika a lényeg, ez az egyetlen amiben soha, senki és semmi, semmilyen körülmények között nem tudott megingatni.
    Zenét fogsz hallgatni bármilyen lejátszót is veszel a végén, ez az egy tuti. Az hogy esetled magaddal nem leszel kibékülve utána az teljesen más kérdés.
    (egyébként a NAD 5120-on jelenleg is a lejátszó értékének a háromszorosát érő fincsi kis hangszedő van, és hiszed, nem hiszed, a P3-ban se szól sokkal jobban ez a tipus (Goldring Elektra))
    Minden amit leírok az tapasztalatokon alapul, nem a neten olvastam és utána összeollóztam, mint rengetegen teszik/tették és tenni is fogják. Akár ebben a topikban, akár a plazmásban, vagy akárhol.

    Olvasgass bele ebbe a topikba is, hátha segít: Vinyl

  • #40553216

    törölt tag

    válasz facan #649 üzenetére

    Lemezmegcsúszás és egyéb mozgások ellen az enyémen leszorítótányér van (üvegtányér+filc). Meg lágy felfüggesztés, de ez más tészta.

  • facan

    tag

    válasz #40553216 #650 üzenetére

    Ha csak egy súlyt teszel fel a lemezre az nem sokat számít ezen a téren szvsz..
    A Regáknak speciális csapágyazása van, ezekhez nem ajánlott a "leszorító" súlyok használata. 10 dekást pedig teljesen felesleges feltenni....
    Ha rátekerós leszorításod van az már külön tészta. :)

  • #40553216

    törölt tag

    válasz facan #651 üzenetére

    Csavarmenetes, eleve hozzá van tervezve, így kapod. (Pro-Ject 6)

  • DM-Fan

    nagyúr

    Na, végül nemrégiben én is beléptem a klubba: mégiscsak egy Rega RP3 lett a választott a gyári Elys2 hangszedővel. Az előerősítő egy Cambridge Audio 651P lett, a végfok pedig egyelőre a már pár éve birtokolt AVR-em, ami egy H/K 255, amin Q-Acoustics hangsugárzók lógnak. Tudom, hogy az erősítő a gyenge láncszem, majd egyszer azt is lecserélem.

    A lejátszót gondolom nem kell bemutatnom itt senkinek: egyszerű, de nagyszerű. Ahogy elnézem, sikerült jól beállítanom. Először 1,5 g tűnyomással járattam vagy 2 hétig, de aztán megnöveltem a gyártó által ajánlott 1,75 g-ra és így szerintem tényleg jobb, dinamikusabb hangzást biztosít. Kell majd vennem egy karbonszálas kefét a lemezportalanításhoz, illetve a tűtisztításhoz is, mert előbbihez egyelőre csak egy antisztatikus kendőt használok (ami szerintem nem is antisztatikus), utóbbihoz pedig még semmit.

    Amit viszont megfigyeltem, hogy a hangkaremelő liftnél, ha elemelem a tűt a lemezről és ahogy tolom a végállás felé a liftkart, úgy a hangkar egy picit kifelé mozdul. Ez vajon az emelőszerkezet kialakítása miatt ilyen?
    Továbbá ami még feltűnt, hogy magas hangerőnél megfigyelhető, hogy ahogy közelítem a hangszedőt a lemezközéppont felé, akkor egy szolid, de a középpont felé haladva egyre erősödő búgása (hum) van a rendszernek. Ez teljesen normális, vagy nem szabadna hallani? Gondolom ahogy a motor felé halad a hangszedő, úgy szedi ezt össze és ugye a Regáknak nincs földelése sem.
    Idegesítő még, hogy a dust cover tipikusan az a plexianyag, amit lehetetlen letörölni bármivel is, mert azonnal hajszálkarcos lesz. Szerintem erre húzok majd egy fekete bársony huzatot.

    Amúgy teljesen elégedett vagyok, még régi, magyar kiadású lemezekből is tud olyan hangzást hozni, hogy csak na, az új, 180 g-os audiophile lemezek (Pink Floyd, Depeche Mode, Michael Jackson) pedig úgy szólnak, mint az álom.

    Még egy normális interconnect kábel kéne az előerősítő és a végfok közé, azt kéne vadászni fél méterest jó árban.

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz DM-Fan #654 üzenetére

    Gratula és üdv a klubban! :)

    A gyári Rega összekötőkábel felejtős. Majd ha megszokod a berendezést azt cseréld ki egy jobb minőségűre, akkor majd lesz földelésed is. (MC hangszedővel amúgy elengedhetetlen a földelés)

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz facan #655 üzenetére

    Köszi! Egyelőre nem a Rega gyári interconnect kábel a szűk keresztmetszet, meg nem is esnék neki rögtön szétberhelni a vadi új RP3-ast hangkarig azért, hogy kicseréljem a gyári kábelt.

    Ellenben ajánlhatnátok valami minőségi 0,5 méteres RCA-RCA sztereó interconnect kábelt, aminek nincs csillagászati ára, de azért mégis minőségi. Az előfok és az AVR közé kéne.

    A középpont-közeli motor-humming-ra egyébként van valami megoldás, vagy ezzel együtt kell élni? Gondolom ez földeléssel sem szűnne meg.

    Vettem karbonszálas lemeztisztító kefét. Na, ez nem hülyeség, nagyon hatékony, simán megéri a 4 eFt-os árát. Ezt szoktátok valahogy tisztítani (mármint a kefét magát), vagy elég csak erőteljesebben lefújni róla szájjal a port? Gondolom desztvízben (némi gyógyszertári alkohollal keverve) le lehet mosni, nem? Vagy nincs szükség rá és elég a fújkálás? Azt sejtem, hogy puszta kézzel nem ildomos fogdosni a zsírosodás miatt.

    Get Moded!

  • DM-Fan

    nagyúr

    Valaki rápillanata az előző HSZ-beli kérdéseimre? :U

    Illetve további kérdés: találtam itthon is újonnan ilyen picture disc-et. Van valamilyen hátránya bármilyen szempontból - akár hangzást, akár lejátszó-amortizációt tekintve? Nem tudom, milyen eljárással készülhet, hogy festik-e, stb. és hogy esetleg ez mennyiben befolyásolja a hangzást, vagy adott esetben károsítja-e a hangszedőt.

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz DM-Fan #656 üzenetére

    Bocsi :)

    Szóval RCA kábel... Nos ezen a téren ismered a véleményem. Én egy "egyszerű" DIY kábelt használok mindehova ugyanolyan tipusút különféle hosszokban. Ez egy vékony kábel erős ónozott harisnyával kívül, belül 2 szigetelt ér. A belső szálak szigetelésén belül középen egy erős boronszál fut végig, ezen vékony fonat nem tudom mennyi rézszálból. Az egész elég vékony, de nagyszerűen forrasztható. Ennek ellenére érzésre rugalmasan merev mint a veszedelem (talán a boronszálak miatt)
    (Ha érdekel megadom a forrás elérhetőségét, ha még van neki belőle... a teljes készletem mintegy 5-6 éve készült a forrásnál, együtt forrasztgattunk össze jópár kábelt)
    Sztem ez rendszer függő, mint minden. Ne nagyon fektess erre hangsúlyt, bármilyen alacsony kapacitású kábel megteszi. (egyes méregdrága kábelek mérve és hangra is csapnivalóak, nem szabad bedőlni annak, ha valami qva drága az tuti jó is. Meg amúgy is, ha MC-re váltasz akkor tök mindegy hogy most milyen kábellel használod, mert SOKKAL jobb lesz a végeredmény :) )

    Erre a motor problémára mintha már láttam volna valahol infót, a megoldás emlékeim szerint, összefüggésben volt azzal a bugyuta elemmel, ami a régebbi Regákban nem volt benne és valahogy a kartőnél ér véget, valami összekötő lehet? (ennek utána kell néznem :-) )
    De lehet hogy a földeléssel eltűnne, nálam sohasem volt ilyen probléma, igaz van külön földelésem :)

    A szénszálas kefét tilos fogdosni, én ki szoktam porszívózni néha brutál fokozaton óvatosan, hogy ne érjen semmihez csak szívja a porszívó kifele belőle a mocskot. Mosogatni nem érdemes szvsz. (csak még beljebb megy a mocsok)
    Én többet tartok otthon, az újabb és tisztább példányok a már mosott lemezekhez a maradék a nem mosottakhoz :)
    Kis mikroszkóppal nézve érdekes dolgokat láthatsz ha megnézel egy ilyen, már használt kefét :)

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz facan #658 üzenetére

    Köszi. Alapvetően kétféle kábelt néztem eddig, az egyik egy Audioquest, a másik pedig a KáCsa egy saját szerelt kábele. Nem tudom, melyik lenne a jobb választás, illetve hogy a KáCsa-féle ér-e kétszerannyit.

    A motor hum-mal kapcsolatban gondolom a fém-merevítőre gondolsz, ami összeköti a hangkar alapját és a lemeztányér tengelyét és ami a lejátszótest alján és tetején is végigfut, szedvicsbe foglalva a lejátszótestet. Én is gondoltam arra, hogy ez közvetíthet a brummból. Földelést amúgy miképp gyártottál hozzá? Csakmert a Cambridge-előfokon ott van a helye, ahová aggatni lehetne.

    A kefével kapcsolatban én is arra jutottam, hogy porszívózni érdemes.

    A picture disc-es, utóbb feltett kérdésre tudsz mondani valamit?

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz DM-Fan #659 üzenetére

    Szerintem ez a kábel kérdés egyéni preferenciák kérdése. Minimális a különbség amit hozni tudnak, a hangfalaid pozicionálásával sokkal többet javíthatsz/ronthatsz, de ezt a véleményem már ismered :)

    Földelést úgy lehet gyártani hogy kidobod a gyári levezetőkábelt, és kikötöd magadnak külön a földet (gyárilag közösítve van a testvezetékkel benn a gépben)

    Picture lemezekkel kapcsolatban nincs semmi különös észrevételem. Szvsz az anyagukban van benne a lemezeknek a kép, nem számít lejátszás szempontjából. Legalábbis nem szabadna.

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz facan #660 üzenetére

    Persze, tisztában vagyok vele, hogy egy kábeltől nem kell megváltást várni, de azt sem szeretném, ha ez lenne a szűk keresztmetszet. Most valójában az erősítőm a szűk keresztmetszet, ami egy 7.1-es Harman/Kardon AVR, amit a jövőben lecserélek egy Cambride Audio AVR-re, aminek nagyságrenddel jobb a zenei sztereó teljesítménye is. Tudom, hogy alaphangon egy sztereó erősítővel járnék a legjobban a lemezjátszó mellé, de sajnos nem megoldható a kettő párhuzamosan, ugyanakkor a házimozi-elektronika meg nélkülözhetetlen (nagy filmnéző vagyok ugyanis, az az elsődleges felhasználás), úgyhogy mindenképpen integrálni kell a kettőt. A CA kinézett készüléke ezt elvileg egész jól megoldja.

    A földelés akkor egyelőre még várat magára, nem akarom frissen szétkapni a vadiúj lemezjátszót. Nem zavaró a motor hum amúgy, csak igen nagy kivezérlési szintnél hallom és csak a középponthoz közeledve és akkor is leginkább akkor, ha nem szól semmi a lemezről.

    Akkor lehet benevezek erre a képlemezre, amit kinéztem. Köszi az infókat!

    Get Moded!

  • DM-Fan

    nagyúr

    Elaludtam lejátszás közben. Kb. két órát foroghatott a lemez az utolsó sáv végén. Vessek keresztet a tűre, vagy nincs különösebb hatással rá, hogy ennyit járt egy helyben? Okoz ez valamiféle kárt? Arra ébredtem, hogy az utolsó track után az akasztósáv adja a hangot másodpercenként. :( Visszatéve az elejére hallhatólag semmi gond.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz DM-Fan #662 üzenetére

    Válaszoltam privátban is.
    Nincs semmi gond, pucold meg a tűt és ennyi. Jobban kopik ilyenkor, de más gondja nem lehet.
    Nálam is előfordult már ilyesmi az elmúlt 25-30 év alatt :)

    [ Szerkesztve ]

  • ajaxon

    csendes tag

    Sziasztok!

    Előre is elnézést, én csak egy low-end felhasználó vagyok, de bizonyára tudtok segíteni pár dologban.
    Mostanában kicsit több az időm és előkerültek a régi bakelit lemezeim.
    Sajnos a legtöbb lenco cleanerezett, gondolom tudjátok mi az.
    Fentebb olvastam, hogy van valamiféle eljárás a régi recsegős lemezek tísztitására.
    A lejátszó egy Pioneer PL200, Ortofon Mkii hangszedővel. A tűje az idők viharában kipurcant.
    Ezzel kapcsolatos kérdésem hogy ez a tű http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=341339
    passzol-e hozzá? Kialakitásra ugyanaz.
    A harmadik kérdésem hogy melyiket érdemes ráakasztani a végére?
    Sony F117R saját doboz vs. Orion SE260 HS500 hangfallal?
    Bár asszem az adott hangszedőhöz tök mindegy.
    :R

  • facan

    tag

    válasz ajaxon #664 üzenetére

    Lenkózott lemezek tisztítása kemény dió nem nem lehetetlen. Tisztességes lemezmosóval szerintem meg lehet oldani. (több menetben még biztosabb a siker)
    A második kérdésedre érdemben akkor lehet válaszolni ha megadod a hangszedő tipusát (bár sejtéseim szrint FF15XE MkII, erre valszeg jó lesz a linkelt cucc.)
    Az hogy mivel hallgatod pedig szubjektív, próbáld ki mindkettőt és dönts hogy melyiket fogod tovább használni :)

  • ajaxon

    csendes tag

    válasz facan #665 üzenetére

    Ó köszönöm a segítséget!!
    A hangszedő pontos típusa: VMS 20 EO (vagy Q? nemlátom) MkII.
    Közben sajnos kiderült hogy az Orion erőlgető LP bemenete nemműxik.
    A többi bemenet érdekesmód szuperál.
    Köszönet. :R :R

  • zsigee

    tag

    Sziasztok.
    Először is, ha rossz helyre írnék, kérlek jelezzétek, tovább keresem a megfelelő fórumot, de bízom benne, hogy kapok kérdéseimre választ, és gondomra segítséget.
    Múlt héten kaptam ajándékba kettő darab lemezjátszót. Egyik sem full-full kategória, de úgy érzem érdemes velük foglalkozni. Az egyik egy AKAI AP-100, amiben RS100 felirattal van tű maradvány. Hol jutok hozzá megfelelő tűhöz, illetve ez valós típus jelzés lehet? A Somogyinál azt mondták, hogy kizárt dolog...

    A másik pedig Hitachi HT-324, amibe pedig ha jól láttam kompletten kellene a fej.
    Kerestem mindkettőre a neten is, sok dolgot találtam, de megköszönném, ha egy hozzáértő ember tudna benne segíteni. Semmiképpen sem szeretnék feleslegesen vásárolni, mert 4-5k-t nem dobnék ki csak úgy.
    Tehát, típus számok és lehetséges beszerzési helyek érdekelnének, ebben kérnék segítséget.
    Szívesen meghallgatnék egy két régi lemezt. :))

    Köszönöm bárkinek a segítséget, sziasztok.

    Nem a mennyiség, és a minőség a fontos, hanem hogy sok legyen és jó!

  • DarkByte

    addikt

    Most jutottam el oda hogy már annyit hergelem magamat a témára hogy én is szeretnék valamit amivel el lehetne kezdeni az ismerkedést az egész témával. Úgy néz ki hogy durván 85 ezer forintom lenne az egész belépő szintű set-re, és ebbe az árba bele kellene férnie a lejátszónak, a phono preamp-nak és egy használható USB ADC-t is szeretnék, mert abban 100%-ig biztos vagyok hogy minden lemezt be is akarok digizni vásárlást követően hogy magammal tudjam vinni munkába hallgatni.

    Akárhogy is nézem, a Pro-Ject Elemental USB-nél jobb ár/érték arányú dolgot nem találok. Ha csak a külön preamp + ADC kombót nézem az is minimum 30-40 ezer forint. Sajnos sehol nem látom milyen audio chip lehet ebben, illetve amit találtam eddig review-t az mind külső phono preamp-al tesztelte és úgy egész meggyőzőnek találták.
    Egyedül az nem tetszik hogy nincs porvédője, de valami textillel csak le lehet takarni.
    Mennyire rizikós vajon?

    Ami még igazából játszhat az az Audio Technica LP120-USB. Erről van viszont teszt Hydrogenaudio-n hogy milyen minőségre képes, letölthető FLAC-okkal. Viszont ez már 110 ezer forint körül van a neten.

    Lehetne még használtan venni valami lejátszót, hozzá tűt, phono box-ot, de árban ott sem jönnék ki szerintem 85-ből jó eséllyel, mellesleg a kockázat is megvan hogy marhára nem értek az egészhez és belenyúlok valami rosszba.

    [ Szerkesztve ]

  • frei34

    csendes tag

    Bocsánat, hogy ebben a fórumban teszem fel ezt a kérdést, de nem találtam jobbat meg látom, hogy olyanok írnak, akik értenek a HI-Fi témához. Egy idősebb rokonom tegnap felkeresett, hogy lenne valami a számomra és mivel már nem használja évek óta, hozzam el tőle.
    De mivel ingyen nem szeretném és tudom, hogy "jó minőségű" cuccai vannak, mindig bakelitet hallgatott, ezért tudnom kellene, hogy mivel fogok tartozni neki.
    Ezek lennének:
    2 db - B&W MPA 1 MONO POWER AMPLIFI
    2 db - MARTIN LOGAN Hybrid Advanced Thin Film Loudspeaker System 150W/5 ohms
    1 db - PROTON AC - 424 COMPACT DISC PLAYER
    1 db - Technics ST - GT550 STEREO SYNTHESIZER TUNER
    1 db - Sajátépítésü fono előfok – vonalválasztó
    1 db - NAD lemezjátszó

    Igy küldte át nekem, kb 10-15 éves lehet a szett, a hangfalak újabbak.



    Köszi a választ!
    Üdv!

  • sanyi02

    tag

    Üdv!
    Beárazást szeretnék kérni hozzá értő személytől az alábbi bakelit lemezekre:

    Neoton Familia Napraforgó
    Neoton familia A Familia
    Neoton Familia Minek ez a cirkusz
    Neoton Familia 1983
    Neoton Familia Karnevál
    Ádám-Éva 1986
    Ádám Védőháló nélkül
    Jean-Michel Jarre Magnetic Fields
    CCC Corvina 1977
    Bros PUSH
    kc and the sunshine band
    Sógor együttes vörös bort ittam az este
    Tightfit 1982
    BEE Gees 1977 (dupla lemez)
    Alphaville For ever joung
    V'Moto-rock 1986
    V'Moto-rock garázskijárat
    THE Beatles A Hard Day's Night 1981
    17 Rock&Roll classics 1982
    Saragossa Band 1986
    Sógor Rock 1986
    Hofi Akácos Út
    Capitol 1983
    Dolly Roll 1983
    Dolly roll Eldoradol
    Dolly Roll Vakáció-ó-ó
    Beat Street 1984 (2 lemez)
    Varga Miklós Band Európa
    Break Dance 2 SÜPER
    Supermax ely withme 1979
    New Paradise 1982
    La Bionda Bandido 1979
    Ted Nugent 1975
    Santanas Greatest Hits 1975
    Eddy Grant Going For Broke 1984
    TRIO 1982
    Spandau Ballet Diamond
    KajaGooGoo White Feathers 1983
    Donna Summer The Wanderer 1980
    Macho I'm A Man
    DISCO PARTY (pepita)
    You Should Be Dancing 1977
    BoneyM Oceans Of Fantasy 1979
    Shunshine Reggae 1983
    Inter POP festival 1988
    DISCO JAM 1982
    NENA 1984
    Amanda Lear Sweet Revenge 1978
    OTTAWAN 1982
    R-GO 1983
    R-GO Szeretlek is+nem is 1985
    R-GO Amulett 1984
    Chime DISCO 1982
    BIKINI Mond el 1987
    ITALO POP HITS 1984
    Al Bano-Romina Power 1982

    a helyesírási hibákért elnézést

  • frei34

    csendes tag

    Pro-Ject P6 lemezjátszóval kapcsolatban tudna valaki segíteni?

Új hozzászólás Aktív témák