Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DarkByte

    addikt

    válasz #40553216 #552 üzenetére

    Köszönöm! Ilyen kifejezésekre volt szükségem mert azt sem tudom hol kezdjek neki a nézelődésnek :) :R

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz #40553216 #573 üzenetére

    Igen. Másfelől azonban a mechanikus letapogatás miatt egy lemezjátszó hangszer: tehát a hangzást érthető módon befolyásolja a lemeztányér tömege vagy pl. az alátét anyaga is - és ott már nem biztos, h szerencsés ugyanez

  • llax

    senior tag

    válasz #40553216 #575 üzenetére

    Minél nehezebb mechanikai elemekből, de főleg nehéz tányérból épül fel egy lejátszó, annál kevésbé viselkedik "hangszer" módjára. Nem feltétlenül kellenek extrém nehéz alkatrészek, olyat kevés gyártó (de annál több amatőr) épít. Egy 1,5-2 kilós tányérral szerelt lejátszó is tud jól szólni.

    A legfontosabb, hogy a még hallható, illetve lemezen előforduló hangfrekvenciás tartományokban ne legyenek lengései-rezgései a mechanikának (a kart is beleértve!). Az infrahangok (de főleg 10Hz alatt) tartományát akár le is lehetne vágni (a lemezen nem lesz olyan - értelmes mennyiségben semmiképp)... A nagyon sok kilós tányéroknál erre sem lenne szükség (elvileg --- ehhez ugyanis a karnak is 1-2 kilósnak kellene lennie, illetve a lemeznek is tökéletesen síknak). Előnye még a nehéz mechanikának, hogy az kevésbé szed össze a környezetből zajokat, főleg a szub tartományban (lépészaj, szomszéd szoba ajtajának záródása stb..., de ami fontosabb: hangsugárzók). Ilyen mély hangokat sok lemez nem, vagy alig tartalmaz, de a rendszer szépen felerősíti... Egy full műanyag Tesla/Unitra kristály PU-s, maga idejében is legolcsóbb lejátszó egy normálisabb rendszerre kötve már viszonylag kis hangerőnél is gerjed a mély/szub tartományban...

  • llax

    senior tag

    válasz #40553216 #577 üzenetére

    A környezettől átvehető rezgésektől való elválasztás másik fajtája a lágy felfüggesztés. Szintén amiatt, hogy bármilyen (akár a hangkeltő lánc működése, azaz a zenehallgatás során keletkező) rezgésektől igyekezzenek elválasztani a lemezt és a hangszedőt.
    Vagy rosszul gondolom?

    A lágy felfüggesztés és a nagy tömegek főleg ezt szolgálják. Ugyanakkor a kettőt elfogadható fizikai méretek mellett nem lehet a végtelenségig kombinálni. Egy több kilós tányér mellett már nem lehet akármilyen lágy az a felfüggesztés. Itt a hangszerekkel ellentétben a cél a mechanika (és a lemez "egésze" is!) lehető legteljesebb kizárása a hangkeltésből, ezt minden lehetséges eszközzel próbálják a barázda - tű - PU hármas területére koncentrálni...

  • narumon

    őstag

    válasz #40553216 #591 üzenetére

    Konkrétan baj nincs, csak adott pénzért lehet jobbat venni. Nekem mondjuk a hangja sem igazán tetszik.

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • narumon

    őstag

    válasz #40553216 #593 üzenetére

    Az a lényeg! Kérdés, hogy hasonlítottad-e már össze más hasonló árú lemezjátszóval ebben a rendszerben.

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #600 üzenetére

    "Egyszerűség, megbízhatóság (aka kevésbé érzékeny, kevésbé romlik) vs kényelem."

    Ez tény és való, bár hozzáteszem, hogy az sem biztos, hogy sokkal jobb, ha napi szinten le-/fölpakolom a lemeztányért a ProJect-nél és nyúzom a szíjat az átpakolással. A Denon-ban meg gondolom van egy regulátor egy kapcsolóval és kész. Fater Taya-ja 35 éve megy gond nélkül a fordulatszámváltó kar ellenére is, pedig ott még ráadásul két tekerőpotméterrel külön-külön állítani is lehet a motor fordulatszámát a 33-as és a 45-ös üzemhez szeparáltan, ami ugye további bonyolítás, további hibalehetőség.

    "Ezt nem tudom, honnan veszed. A felfogatást elnézve a Debut Carbonra elég sokféle hangszedőt fel lehet passzintani."

    Konkrétan az általam a korábbi HSZ-emben linkelt Ortofon honlap mondja, hogy csak azt az egyet fogadja, amivel szerelik, Ortofon-ból legalábbis biztos. A Denon meg a gyárin felül további 8 féle Ortofon-t is elfogad.

    A további kérdéseimre érdemben tudsz valamit mondani? Jobb lehet annyival a ProJect, hogy azonos hangszedő mellett jobb hangja legyen, mint a Denon-nak, mondjuk a tápegységből, hangkarból, lemezjátszótestből kifolyólag? Mert ha nem, akkor egyértelműen a Denon mellett tenném le a voksomat, mert a kényelmi funkciói és a felépítése sokkal szofisztikáltabbak. Hacsak mondjuk a NAD nem jobb mondjuk mindkettőnél hangzásilag - az mégiscsak valahol egy Rega-klón.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #603 üzenetére

    Köszi az értékeléses linket, átnéztem a felhasználói visszajelzések nagyrészét. Igazából azért fals ez valahol, mert pl. a ProJect kapcsán minden dicsérő értékelés 5-6x is szerepel (szerintem valami hiba folytán sokszor figyelembe vette mindet az oldal), a Denon-nál meg minden értékelés csak egyszer szerepel és aki meg kevés pontszámot adott, az meg többnyire nem indokolt semmit, vagy eleve blődséget írt. Szóval szerintem ez a pontszám sokat nem mutat (külön fura, hogy pl. egyes Rega lejátszók is kevesebb pontot kaptak, mint az alap ProJect, ami azért... na), mert egyébként meg mindkét gépről szinte minden tulaj elismerően és elégedetten ír. Jaj, nehéz ügy ez!
    Nem igazán tudom, hogy mit válasszak, de valahol a végignézett videók alapján azt érzem, hogy a ProJect ezen belépő cuccai még elég spórolósak és meglehetősen puritánok, a Denon-nal kapcsolatban meg azt látom/olvasom, hogy jól össze van rakva és mindenki dicséri a kényelmi funkcióit és emellett a hangjával is többnyire elégedettek. Mondjuk olyan is akad, aki azt írja, hogy a gyári stock pick-up is nagyon jó minőségű, van, aki pedig azt mondja, hogy miután lecserélte egy Ortofon-ra vagy Audio Technika-ra, azután lett belőle brutálisan jó hangú lejátszó.

    Igazából nem zárkózom el a pick-up cserétől és a külső phono-stage-től sem és még ezen kettőt megvéve is olcsóbban jövök ki egy Denon-nal, mint a belépőszint fölött egyel levő ProJect-tel és akkor meg már élvezhetném mellé a Denon szolgáltatásait is. Csak nem tudom, hogy mennyire nyúlnék mellé (vagy épp a tutiba) a DP-300-zal. Szimpatikusnak első látásra szimpatikus volt.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #605 üzenetére

    "Miért? A Denon 130e, gyengusz hangszedővel, a Pro-Ject 130e azzal a hangszedővel, amit a Denonhoz utólag veszel meg 25e-ért."

    Nagy tévedés! A Denon a legtöbb helyen megáll 89 eFt-ból 3 év hazai garanciával. Ehhez még 25 eFt az Ortofon 2M Red, ekkor még mindig csak 114 eFt-nál járunk és már működőképes a rendszer, mivel a Denon-nak van beépített phono stage-je. Ha még veszek mellé egy Cambridge Audio 551P-t 22 eFt-ból, akkor járunk 136 eFt-nál, ahol a ProJect alapból kezdődik az Ortofon 2M Red pick-up-pal és oda kénytelen vagyok mindenképp külső előerősítőt venni - hacsak nem veszem ott is az integrált verziót, de annak a minősége megint nyilván nem éri el a CA-ét (120 eFt körül van az integrált előfokos ProJect ára, de abban meg nem 2M Red van, hanem egy gyengébb pick-up, tehát akkor a plusz pick-up-pal már 145 eFt-ból állna meg a ProJect). Egyébként meg annyira azért nem lehet gyengus a Denon stock pick-up-ja sem, mert elég sokan írták, hogy kellően dinamikus, jól elkülönülő sztereó színpadképet csinál. De azon a 25 eFt-on már tényleg semmi nem múlik, amibe a 2M Red kerül és akkor még tényleg mindig beljebb vagyok árban, mint a ProJect-tel és megvannak a kényelmi funkciók is.
    Ezért is vonz nagyon a Denon, csak a továbbra is fennálló kérdés az, hogy a konstrukció mennyire jó (most az elektronikát, pick-up-ot nem számolva).

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #607 üzenetére

    Igen, de a 104 eFt-os ProJect + Ortofon 2M Red-hez ugye must have a külső előerősítő, anélkül nem tudom használni, úgy meg már mindjárt 126 eFt-nál járunk és akkor meg már inkább a Denon + Ortofon + CA 551P párosítás 10 eFt-tal többért, mert annyit nyilván megérnek a kényelmi funkciók. Sőt, ha meg tudom beszélni, akkor a CA 551P-t csak kipróbálásra vinném haza és ha nem hoz annyit a Denon integráltjához képest a rendszeremben, akkor meg megálltam 115 eFt-ból a Denon + Ortofon-nal.

    Azért hajlok a Denon felé, mert ha hangzásban nincs különbség (és vajmi kis esélyt látok arra, hogy szignifikáns különbség legyen az azonos árkategória és az azonos pick-up okán), akkor a Denon-nal olcsóbban kijövök és még többet is kapok általa szolgáltatási oldalon, tehát ez utóbbiak fogják a mérleg nyelvét képezni (hiszen ha a hangzás azonos, akkor mi más képezné). Ehhez már csak extra, hogy a ProJect-re csak 1 év garancia jár, a Denon-ra meg ráadásul 3 év.

    De meggyőzhető vagyok, ha még ilyen felállás mellett is jobb a ProJect, csak tudja valaki objektíven is megerősíteni vagy megcáfolni, bár gondolom kevés olyan embert fogok fellelni, aki mindkettőt birtokolta/hallotta azonos rendszerben, azonos körülmények között. Csak remélni tudom, hogy tényleg nem járok rosszul, akármelyik mellett is teszem le a voksomat.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #609 üzenetére

    Igen, ez motoszkál bennem is, csak az a gondom a ProJect-tel, hogy nem igazán hiszek abban, hogy a puritánabb felszereltség feltétlenül azt eredményezi, hogy a többletet rá is fordították arra a kevés dologra, ami a gépben van. Gondolok itt arra, hogy én pl. többektől olvastam a ProJect kapcsán, hogy afféle "motor humming noise"-ra panaszkodtak, ami meg pont nem azt mutatja, hogy annyira jó volna a belbecs a kevesebb szolgáltatás okán megmaradt és minőségre fordítható forrás ellenére sem. A Denon-ra ilyen panaszt nem olvastam, max annyit, hogy az automatikának van némi zaja, de csak addig, amíg a lemezre teszi a tűt, vagy ugye leemeli onnan.
    Meg azért lássuk be: ha levonom a 104 eFt-os ProJect árából a 25 eFt értékű Ortofon pick-up árát, akkor marad 79 eFt-nyi forrás. Nem gondolnám, hogy ez annyival szignifikánsan jobb anyagfelhasználást vagy összeszerelési minőséget tenne lehetővé, mint amibe a 89 eFt-os Denon-nál mód van (ami tegyük hozzá, hogy hosszú ideig azért ennél magasabb áron elérhető készülék volt).
    Jómagam 15 éve gitározom, de ez idő alatt megtanultam, hogy nem a 120 eFt-os és a 180 eFt-os hangszer között kell keresni az érdemi különbséget, hanem a 180 eFt-os és a 600 eFt-os között. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy (azonos pick-up mellett) olyan drasztikus különbségek nemigen vannak egy-két 10 eFt árkülönbségű lemezjátszók között sem. Akkor pedig már a szolgáltatások és a háromszor olyan hosszú garanciális idő inkább befolyásol, minthogy elmondhassam, hogy nekem most egy "high-end entry level" ProJect lejátszóm van. Na bumm. Gyanúm szerint egy jó pick-up-pal azért a Denon-nak sem kell szégyenkeznie egy korrektebb CD-lejátszóval szemben sem.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • narumon

    őstag

    válasz #40553216 #616 üzenetére

    A gyártó ajánlotta kisker árral nem kell foglalkozni - senki nem ennyiért árulja. Igazából ennek feléért lehet megvenni külföldi boltokban még hivatalos viszonteladótól is.

    https://www.facebook.com/Naruvideo

  • facan

    tag

    válasz #40553216 #616 üzenetére

    Ez is egy vélemény :)
    Én tizenéve élek együtt egy P3/RB300 rendszerrel és eddig csak a pickup-ök cserélődtek (nomeg persze gumiszíj csere is volt egy párszor tekintve hogy állandó használatban van :-) ). A legjobban bevált hangszedő a Goldring Eroica LX MC. Tökéletesen passzol az RB300-hoz és annó mikor vettem még nem volt az ára sem vészes.
    Volt retip Supex, VdH Frog és sok egyéb más benne, de egyik sem hozta azt a szinergiát mint a már 4-5 éve használt Eroica.
    Volt nálam egy épített lemezjátszó is több hónapon keresztül, de a szeánszon a saját gazdija is azt mondta hogy a Rega hallgathatóbb, annak elléne, hogy egy kicsit fedett a teteje és a felbontása is kisebb, mint az épített rendszeré volt (Supex 900 volt abban)
    Tudom, van ennél sokkal jobb, de ennek a rendszernek nincs egyetlen olyan hibája ami miatt nem lenne hosszú távon hallgatható. (volt alkalmam rengeteg pörgetőt hallgatnom itthon az előfokom lehetővé teszik hogy hogy "összelőhessem" őket)
    Az említett cikkben is van egy csomó igazság, de mint minden ez is nézőpont és preferenciák kérdése.
    A Ssssssshhhhure hangszedők pedig a "shurrrogós" hangjuk miatt nekem sohasem jöttek be.

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #634 üzenetére

    Igen, ezt a Rega előfokot ajánlotta is a kereskedő, mondván, hogy Rega-hoz Rega-t, csak nem tudom, hogy hogyan viszonyul hangban mondjuk a Cambridge Audio Azur 651P-hez (ami MM/MC előfok). Az a 15 eFt már nem ügy, a lejátszó a nagy dilemma most, mert hosszú távra venném és nyilván érdemesebb lenne az RP3 felé menni, minthogy megalkudjak egy kevésbé jó konstrukcióval. Csakhát az ár... :(

    Get Moded!

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz #40553216 #643 üzenetére

    Alapvetően nem tudom, hogy mit nyújt, de több szaki is pedzegette már, hogy nincs olyan komoly mechanikát/hangkart tekintve, mint a Rega-k és inkább lebeszélnek a Pro-Ject-ről, úgy általánosságban. Ahogy a NAD C556-ról is. De nekem kicsit csicsás is a 2Xperience. Nem tudom, mi lenne a legjobb.
    Végképp tanácstalan vagyok. :(

    Get Moded!

  • facan

    tag

    válasz #40553216 #650 üzenetére

    Ha csak egy súlyt teszel fel a lemezre az nem sokat számít ezen a téren szvsz..
    A Regáknak speciális csapágyazása van, ezekhez nem ajánlott a "leszorító" súlyok használata. 10 dekást pedig teljesen felesleges feltenni....
    Ha rátekerós leszorításod van az már külön tészta. :)

Új hozzászólás Aktív témák