Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
facan
tag
Ez teljesen ízlés dolga.
Sajna elkövettem (egyszer, annó) azt a hibát hogy a 90-es években CD-ket kezdtem vásárolni vinyl lemezek helyett...
(Ezek közül már csak azok vannak meg amik nem jelentek meg a hagyományos fekete korongokon.)
Olyan bő 30 éve folyamatosan bővül a vinyl gyűjteményem és semmi pénzért nem hallgatnék olyat digitális forrásról ami lemezen is megvan. Mégpedig sok minden van lemezen, mert a zeneszoba majdnem összes fala 2 méter magasan tele lemezekkel 1947-től 2012-ig készült felvételekkel.
Hosszú életet a lemezeknek! :-)-- egy hanglemezbarát
[ Szerkesztve ]
-
facan
tag
uuuuuh
Halgass meg egy elfogadható árú, rendesen beállított lemezpörgetőt!
Nálam járt már sokminden, de nem tudom kategórikusan kijelenteni, hogy a "CD" hangja lenne az igazi.
Nagy gondok lehettek nálad, ha nagy hangerőn "összegerjedt" (:-) ) a cucc. Sajnálom hogy ilyen lekezelő a véleményed erről a témáról.
Amúgy sokkal könnyebb egy karcos/szanaszét játszott lemezt venni amin már semmi sem segít.....
Nagyon ritka hogy 1000HUF-nál többet költöttem volna 1 lemezre, bár annó nagyban vásároltam fel külföldről gyűjteményeket. (kocsival mentem ki értük jórészt, volt hogy 2000+ db-ot vettem egy eladótól)
Ritka volt, hogy átlagban 1-200HUF-nál többe került volna darabjuk. 99,9%-ban kifogástalan, alig vagy egyáltalán nem hallgatott lemezekről beszélek. Idő kell ehhez is mint mindenhez ha rendesen akarod megcsinálni.... Utána kell menni a dolgoknak, ha komolyan gondolod az egészet.
De ez csak az én privát véleményem/tapasztalatom.Az se jelenthető ki, hogy az MC hangszedő az igazi, bár már régóta csak ilyeneket használok....
Degeczi: Egyetértek, de egy jól beállított rendszernél nem értelmezhető igazán a lemezek elhasználódása. Tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
facan
tag
Még valami:
"Aha, csak egyesek meg nullák?"Itt Monty egyszerűen elmagyarázza hogy mifán terem a digitális hangvisszaadás!
Szerintem ez is egy alapmű.[ Szerkesztve ]
-
facan
tag
válasz mikk2000 #198 üzenetére
Neked is ajánlom hogy nézd meg ezt a videót: "Aha, csak egyesek meg nullák?"
Én is megtettem, pedig egyáltalán nem rajongok a DAC-okért, CD játszókért és semmi olyanért amiben bitek mozognak és a végén meg zene jön ki
Döbbenet mennyire félre lehet tájékoztatni az embereket. Ez a topik erre tökéletes példa. Mindenki azt tartja igaznak amit éppen olvasott és hihetőnek tartja, meggyőződése hogy ez márpedig így is van. Baba[ Szerkesztve ]
-
facan
tag
Ez egyre jobb lesz ;-)
Továbbra is azt állítom hogy ez az egész analóg-digitális dolog ízlés dolga. Egyik sem tökéletes. Közel sem az.
Ki azt a megoldást szereti ami sokkal közelebb áll az emberi halláshoz, ki pedig azt ami nem, de még ez is pontosan (ráadásul mérhetően - lásd a videóban a kimeneti szinuszjelet) visszadja az eredeti "hangot".
Ez akkor is igaz ha soksok szinuszjel csücsül egymáson (pl. nagyzenekar, de elvetemültebbek megpróbálkozhatnak rózsaszínzaj A/D-D/A átalakításával is, ugyanazt fogják kapni. Ami bement az ki is jön. 16 bit / 44.1kHz mintavételezésen is hiszen ez a mintavételezési frekitől abszolút független kérdés)Ettől függetlenül számomra mindezek ellenére is kellemesebb az analóg hangzás (vinyl, fekete korong, nagylemez, mikrobarázdás lemez stb., tapasztalataim szerint az igazi lemezbarátok nem "bakelit"-eznek ) mint a digitális. Ez ízlés kérdése.
Ja igen, a RIAA korrekció egy szükséges "rossz", de használni kell. Ráadásul a kezdetekben több is volt, de még időben "rájöttek" hogy 1 is bőven elég lesz.
Mindenki úgy hallgasson zenét ahogyan neki jobban tetszik. Az a kérdés hogy melyik a "jobb" szerintem meddő vita (hisz ízlés dolga), de nagyon jó értelmes keretek között értekezni a témáról.-- egy lemezbarát
[ Szerkesztve ]
-
facan
tag
válasz Callisto #359 üzenetére
Ez a "kókler" már sokkal többet letett az asztalra amit sokan életünkben még megközelíteni sem fogunk tudni!
Mielőtt lekóklerezel bárkit talán mégegyszer olvasd el miről szól az a cikk.
Egy elfogadható láncon (messze nem milliós dolgokra gondolok itt, bár a hájendnek is megvan a saját bukéja. Abban az irányban gondolkodva is be lehet erősen menni a susnyába mire rájössz hogy jól megkopasztottak ) semmi különbség nincs a kétféle mintavételezéssel készített felvétel között ha az alapjuk ugyanaz volt. Ha mégis ennyire észrevehető a különbség esetedben akkor valamit hibáztál, vagy egyszerűen csak ajnározod a nagyobb felbontást, mert miért is ne lenne jobb mint a "mezei" általánosan használt....Szerencsére nincsenek ilyen gondjaim. A lemezeken nincs bitráta, meg mintavételezési frekvencia és társaik.
-- egy lemezbarát
[ Szerkesztve ]
-
facan
tag
"Amivel nem értek egyet és nem is fogok az az, hogy az analóg LP hangminőségben jobb lenne a tömörítetlen digitális formátumoknál. Ez objektív módon ezerszer bizonyítva lett szakértők által, hogy nem. És ebben a topicban is mindig azon akadtam fel, amikor áltudományos bullshitet írt valaki az LP javára."
Tennél be ide pár linket hogyan bizonyították ezt és milyen szakértők által?
Erre nagyon kiváncsacsi lennék!"Objektív módon" ...
Ez felettébb érdekelne![ Szerkesztve ]
-
facan
tag
Úgy látom hogy eddig csak alapnál gyengébb minőségű rendszert hallottál, ahol lemezról jött az adás.
Hogy zajos lenne-e a vinyl? Annyira zajos amennyire a felvétel az!
Nagy kedvenceim a 60-as évektől a hetvenes évek közepéig készült felvételek, ezek digitális kiadásban is "sziszegnek" az akkori technológia állapotát híven tükrözve. Van pár éves felvételem lemezen (2010), az ugyanolyan "csendes" (értsd, nincs a folytonos szalagzaj a háttérben) mintha bármilyen digitális forrásról játszanék le egy digitálisan készült felvételt. -
facan
tag
emvy & shawo: Szó sem volt dinamikatartományról és társairól. Én tuti nem hoztam szóba ilyesmit!. Zajról volt szó. Nem recsegésről, hanem zajosság-ról, nem én mondtam.
A vinyl jel/zaj viszonya üti a 70dB-es szintet (igen, ez 6-7 bit - Monty magyarázata szerint, akinek maximálisan igaza van! Ő miért nem száll síkra egyik formátum mellett sem ennek ellenére? Valószinűleg tudja hogy nem lehet eldönteni "melyik a jobb"...) ami a mesterszalagokéval egyenértékű. Miről is beszélünk? Ha az a rendszer amiről vágták az nem sziszegett akkor a lemez se fog.
Különben nem értem mit neveztek recsegésnek. Ha rossz állapotú, koszos lemezt hallgattok akkor az nagy valószinűséggel "recsegni", "pattogni" fog. Ez viszont mind júzer error, nem a rendszer hibája!
Komoly lemezgyűjteményem van és az említett recsegés/pattogás nem jellemző, nagyon nem az! Van olyan 50 évnél idősebb lemezem is amin nincs sercegés, pattogás, mert folyamatosan vigyáztak rá!
De ti tényleg jobban tudjátok, hisz régebb óta hallgattok zenét mint én.....Félelmetes mennyi marhaságot olvasok ebben a topikban. Az emberek 99%-ának fogalma sincs az alapokról. Vagdalkozik mindenki dinamikatartománnyal és hasonlókkal, és elsiklik a lényeg felett, ami pedig a ZENE!
Több olyan haverom van akinek csúcs rendszere van, de max. 100 lemeze (vinyl, CD, SACD, DVD-Audio, tök mind1), és ezek közül is állandóan a demólemezeit hallgatja..... Van aki az elmúlt 20-30 év alatt milkákat tolt lemezekbe. Kinek van igaza? Neki, vagy annak aki a demólemezekre gerjed? Eldönthető ez? Egyáltalán érdemes ezen rágódni? Digitális vagy analóg?
Szerintem egyszerű a válasz: kinek melyik tetszik jobban!-- egy hanglemezbarát
-
facan
tag
Egy átlagos lemezzel valóban megvan az az 50dB, de lehet mást is csinálni, amit a kezdetek óta csinálnak is (ez a CD-n kiadott digitális kiadványokra nem igaz, pedig azoknak hűdenagy dinamikájuk van ). Ez még nem jelenti azt hogy a médium maga csak ennyire képes, erre reflektáltam mikor beírtam a számokat. Van egy-két extrém példa is, pl. a Kunzel-féle Csajkovszkij 1812 (Telarc DG-10041). Elég kevés lemezjátszó képes lejátszani ezt a lemezt anélkül, hogy a tűje ne barázdabillegető legyen
A 60-as évekből is akadnak ilyenek jócskán, pl. Sztravinszkij Tűzmadara 1960-as felvételen (Mercury Living Presence SR90226)
Ezen kívül többszáz olyan lemezem van ahol az általatok említett "50dB átfogása" már az első percben megtörténik. (főleg komolyzenei felvételekről beszélek)Akkor ismételten. Azzal hogy mekkora dinamikatartományra képes (értsd: milyen jel/zaj viszony jellemzi - gondolj bele az 50dB-t egy akármilyen kazettás magnó is tudta, ehhez képest az LP fényévekre van. Még az öreg szalagos magnóim is tudják a 60-62dB-t zajcsökkentés és méregdrága szalag használata nélkül is) egy médium az alapján meg lehet ítélni, hogy bizony jobban szól mint a másik, aminek sokkal jobb az azonos paramétere?
Ugye ezt te sem gondolod teljesen komolyan?Amúgy egyetértünk, baromira eltértünk a topik címétől, de ha jól emléxem több szó volt eddig a Shannon-tételről, vagy az analóg/digitális huzavonáról mint a topik témájáról
Szóval az LP-nek nem áldozott le a korszaka, sőt ahogy folyamatosan tapasztalom folyamatosan emelkedik az átlagára a használt lemezeknek. Najó, mindig is voltak kitüntetett darabok amiért harcolnak az emberek, de ez megvolt már 15-20-30 éve is. (30 éve még baromi nehéz volt ezeket beszerezni, de ez megint más téma)Én maradok a jó öreg fekete korongoknál, ami zene pedig tetszik és nincs meg csak digitálisan akkor azokat CD-ről hallgatom
-- egy hanglemezbarát
-
facan
tag
Keverném a fogalmakat?
Szerintem Te próbálod bizonygatni az igazad azzal, hogy egy formátum egy kiragadott paraméterét ledegradálod egy olyan szintre amit könnyen be lehet adni bárkinek, aki nem merül el a témában.
Írtam két példát, nem tudom kiadták-e őket CD-n, de kiváncsi lennék a híres hatalmas dinamikára ezekben az esetekben is amit ez a digitális formátum nyújtani tud..... -
facan
tag
Nem értem ennek az egésznek mi köze van ahhoz, hogy egy médiumnak milyen a hangzása? (Egy 15.000 dolláros rendszer is szólhat pocsékul)
Amúgy egyetértek a jelenség teljesen ismert és elfogadott lemezbarátok körében. Ez a dübörgés bizonyos lemezeken erősebb (mint az általad linkelten, gyanítom hogy ez egy 60-as évekbeli DECCA felvétel lehet), másokon pedig alig észlelhető. Ettől függetlenül ott vannak az apró részletek is és rád is mosolyognak, hiába dübörög az a szerencsétlen lemez.
Nem nagyon szoktam foglalkozni ezzel, a rumpliszűrő pedig a dübörgésen kívül a zene karakterét, testességét is megöli úgyhogy nem használok sohasem olyat, de a dübörgés sem zavar. (nem azt hallgatom, hanem amit rá szerettek volna tenni eredetileg is a lemezre. Szvsz ez tanulható annak akit ez zavar. Ugyanez igaz a pattanásokra is )
Az egyik hagfalamon tartok egy tölthető elemet állítva, ha leesik akkor vagy túl hangosan hallgatom, vagy túlzottan dübörgős a lemezNincs semmi különös, csak jeleztem hogy ez egy igen komoly dinamikával rendelkező (digitális) felvétel amit rátoltak lemezre annó (csak amolyan polgárpukkasztásként, mivel a szabványnál 10-15%-al magasabb követési képességű pickup-pel lehet csak lejátszani )
Valóban jó felvétel, de vannak ennél sokkal jobb 1812 előadások is (nem győzöm hangsúlyozni: számomra sokkal jobb). Korábbi időpontról ás közelebbiről is.-- egy lemezbarát
[ Szerkesztve ]
-
facan
tag
Te hozakodtál elő a kérdéskörrel, annak ellenére hogy továbbra is azt állítom hogy a hanglemez dinamikája nem ezen múlik
Ez érdekes. (a linkelt képről)
Ennyire fiatal felvételeken erre szoktak figyelni. Azt hiszem 2011-es a legfiatalabb lemezem (egy Stockfisch lemez), de azon biza nem sok dübörgés van (najó, 200g-os a média, de akkor is)
Újrakiadott lemezeket pedig nem veszek, már párszor megjártam velük a múltban. Ha valami megtetszik fel szoktam hajtani az eredeti verziókat. Ráadásul sokkal drágábbak mint az eredeti jól bevált példányok. -
facan
tag
Ójajj, nagyon félreértettél!
A hozzászólásodra reflektáltam, az IS a baja amit Te is jeleztél
Emellett az IS, hogy drága (volt), az IS hogy alig voltak lejátszók és azok is méregdrágán.Akkor neked csak egy icuripicuri gyűjteményed van, bár nem tudom mikor kezdted gyűjteni a lemezeket. (csak a Jazz gyűjteményem nagyjából kétszerennyi )
Az általad említett dologgal én is szembesítettem látogatókat, haverokat, de legtöbben kifejezetten azért jönnek el hogy zenét hallgassunk.[ Szerkesztve ]
-
facan
tag
Ezen könnyesre röhögtem magam
-
facan
tag
-
facan
tag
válasz #40553216 #616 üzenetére
Ez is egy vélemény
Én tizenéve élek együtt egy P3/RB300 rendszerrel és eddig csak a pickup-ök cserélődtek (nomeg persze gumiszíj csere is volt egy párszor tekintve hogy állandó használatban van :-) ). A legjobban bevált hangszedő a Goldring Eroica LX MC. Tökéletesen passzol az RB300-hoz és annó mikor vettem még nem volt az ára sem vészes.
Volt retip Supex, VdH Frog és sok egyéb más benne, de egyik sem hozta azt a szinergiát mint a már 4-5 éve használt Eroica.
Volt nálam egy épített lemezjátszó is több hónapon keresztül, de a szeánszon a saját gazdija is azt mondta hogy a Rega hallgathatóbb, annak elléne, hogy egy kicsit fedett a teteje és a felbontása is kisebb, mint az épített rendszeré volt (Supex 900 volt abban)
Tudom, van ennél sokkal jobb, de ennek a rendszernek nincs egyetlen olyan hibája ami miatt nem lenne hosszú távon hallgatható. (volt alkalmam rengeteg pörgetőt hallgatnom itthon az előfokom lehetővé teszik hogy hogy "összelőhessem" őket)
Az említett cikkben is van egy csomó igazság, de mint minden ez is nézőpont és preferenciák kérdése.
A Ssssssshhhhure hangszedők pedig a "shurrrogós" hangjuk miatt nekem sohasem jöttek be. -
facan
tag
Egy elliptikus tűt 3 grammal belenyomni egy lemezbe.... Ennek nem lenne jó vége
Az OM5e gyári adata 1.75g ideális esetben.
Szerintem keress valakit aki a vásárlás után átnézi, beállítja neked használat előtt.
A lemezjátszónak pontosan vízszintben kell állnia a használat közben, ezt sem árt nagyon gondosan beállítani. Többek között.....
Nem árt ha beszerzel egy szénszálas tűtisztító kefécskét, izopropil alkoholt és egy szénszálas törlőkefét is....[ Szerkesztve ]
-
facan
tag
Én is itt vettem annó tizenéve, privátban küldtem részleteket is.
Felmentek az árak, ráadásul ezeket az újabb karokat nem ismerem, de a műnyag illesztés ilymódon nem nagyon szimpatikus. Ezzel ellentétben RB300 egy nagy csavarral rögzül a sasszihoz (korrekt és biztos megoldás szvsz)
Az RB300 az a kar amit kardeszka csere után vagy anélkül is rengeteg vázra fel lehetett tenni annó és most is. Beállítása pofonegyszerű, bár némi gyakorlat kell hozzá. -
facan
tag
Jaja, azt télleg elfelejtettem mondani hogy RP3 van már csak, bár azt hiszem priviben már így írtam.... Régen volt ki emléxik már ilyesmire
189e drága jó forintból pedig már lehet kapni sok minden egyebet is (ha letennél arról hogy mindenképpen vadiúj berendezést vásárolj), de abban nem vagyok biztos hogy "jobb" lenne, mint az RP3, az tuti hogy más lenne.
Bias-om nekem is volt (anno nem volt indexelve, a Bias 2 gondolom az utód, megnéztem a dobozkáját, akkor még "Super Bias"- nak hívták), nem rossz hangszedő, de ennyi pénzért már van egyéb alternatíva is. Sajna MM-ben ebben a kategóriában elliptikus tűvel kapsz meg bármit, Gyger II kialakítással inkább MC-k közül lehet válogatni, de az az igazi
Esetleg Goldring Elektra? Nagyjából árban az is ez a kategória, és hát nem ugyanabban a zenekarban játszanak (erre cseréltem le nagyjából egy év elteltével a Rega hangszedőt, majd ezután jött az Eroica LX MC)
Én már nem vennék magamnak MM hangszedőt, de ez egyéni szoc
Esetleg gondolkodj el olcsóbb MC-ben is, a Denon DL-103 alacsonykimenetű verzióját 50-60 körül meg lehet szerezni külföldről (újonnan), az Eroica-t is külföldről vettem, SOKKAL olcsóbb volt így.
A P2 pedig valóban alacsonyabb liga, még felturbózva is. A hangkar amit adnak hozzá kevésbé zenei mint az RB300 és társai. Ellenben ilyen szinten "tuningolni" szvsz nem érdemes (sokak szerint az akriltányér jobb, mint az üveg, de ez is ízlés dolga mint sok minden más is)
(egy 100 lóerős 1.6-os benzinmotort is lehet tuningolni 120-130 lóerőre jósok pénzért, de sohasem lesz olyan jó, mint egy nagyobb motor ugyanekkora teljesítménnyel)De először azt kell eldöntened hogy pontosan mit is szeretnél. Ha csak pár lemezed van akkor megveheted akármelyik olcsóbb pörgetőt és a maradék pénzből inkább vegyél hanglemezeket!
Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
facan
tag
Nekem azért van MC hangszedőm, mert jobban tetszik ami ezesetben lejön a barázdákról
Az Eroica 2000 üzemórát simán kibírt, ne mondd már, hogy ez akadályoz meg abban, hogy MC-t használjAz tuti hogy itt csak drága tűcsere és újratekercselés van, de nézd meg pl. mennyi retip Supex 900 van a piacon. Nem véletlenül
A Goldring pl. beszámítja a használt MC hangszedőket az újak árába, bár nem sokkal többért meg is lehet csináltatni. Ha van lehetőség csak magát a tűt cserélni (elengedett a ragasztása, eltört, stb.) még az is szóba jöhet, bár az sem olcsó önmagában sem.... Bár cserénél érdemes a tűszárat is boronra cseréltetni....Mint mindenhol itt is igaz a "valamit-valamiért" szabály.
-
facan
tag
Csak még egy-két dolog.
Ha tisztán tartod a lemezeidet és megfelelően tárolod, illetve a tűt is pucolod rendszeresen nagyon sokat kibírnak.
Rendszeresen mosatom a lezeimet, főleg az értékesebb darabokat és azokat amik láthatólag koszosak voltak vásárlás után. Profi géppel profi helyen újjá lehet varázsolni egy csak koszos (de nem Solohov-rendszerű lemezjátszóval lejátszott ) lemezt is.
Bár nem olcsó egy jó lemezmosó, de a következő beruházásom egy ilyen vásárlása lesz. (pl. VPI)(bocs, de közben lejárt a szerkesztési idő)
-
facan
tag
Én is ugyanígy voltam, mikor beadta a kulcsot a 12 éves CRT TV-m és elhatároztam hogy most már plazma lesz. Hetekig keresgettem 50 colos X60-ast de még UT50-est is, de szerencsére végül ST60 lett belőle
Ebben az esetben az ár durván kétszeres volt a tervezetthez képest, de már kismilliószor beláttam hogy nagyon jól döntöttem! (pedig nagyon keveset nézek TV-t, azt főleg a gyermekeim teszik, nem is keveset)
Az is nagyon fájt, mikor kiadtam a közel 300 ajrót az Eroica-ért annó (szerencsére akkor még nem 310 HUF volt egy ajró!!! - már régóta nem 300 ajróba kerül és nem 230 HUF egy ajró), de azt sem bántam meg, sőt, vertem volna a fejem a falba ha mondjuk a sokkal olcsóbb DENON-t vettem volna meg.Ezek természetesen a saját tapasztalataim, de gondolom nem kell bemutatni magát az érzést
Szerintem nem kell rohanni a döntéssel, de jól gondold meg.
-
facan
tag
Vagy úgy tekintesz a zenehallgatásra mint a házimozira és azonnal tudni fogod mit kell venned, vagy úgy nézel rá mint másodlagos dologra és veszel egy olcsóbb (és valószinűleg nahgminőségben kevesebbet nyújtó) készüléket.
Lehet még játszani a hangszedő kérdéssel is mert az alapigazságok itt is érvényesek. (a forrás meghatározza az egész rendszer "minőségét")
Értsd ezalatt azt, hogy egy gyengébb futóművel is jobb hangot kaphatsz ha jobb hangszedőt teszel bele, természetesen egy bizonyos szintig!
Hogy milyen arány legyen a futómű és a hangszedő ára között? Ez nem annyira egyértelmű mint egyesek állítják, szerintem itt nincs ökölszabály. Ugyanúgy csacskaságnak tartom, hogy az összekötőkábelekre a rendszer teljes értékének X százalékát rá lehet szánni.... Butaság, pardon marketing.
Azért az X százalékért egy jobb forrást kell venni és sokkal nagyobb az ugrás mint a drága kábelekkel....
Ismerős, nem? -
facan
tag
Azért vagy tanácstalan, mert a saját (egyébként jó és helyénvaló) tanácsaidat sem fogadod meg, ráadásul még úgy is érzed hogy helyesen gondolkodsz
Mivel sohasem hallottam még RP3-ast hidd el nem rábeszélni akarlak, de az RB250 már a sima RB300-képest sincs sehol, bár abban sem vagyok biztos hogy ezek a frissített RB300-at alapul vett karok jobbak lennének mint a jó régi bevált RB300.... Csakhát ugye a marketing.....
Az üvegtányér kérdéssel megint ugyanez a helyzet. A saját P3-asom is üvegtányéros (mivel ez volt az alapkivitele is annó), de én is gondolkodtam akriltányérban míg egyszer nálam járt tesztelésre pár hónapra egy. Nem szabad bedőlni ennek sem, jobb az üvegEgyébként már régen nem filcet használok, hanem tiszta szilikongumiból, profin elkészített alátétet. Mivel az Eroica magas ezért nem lehetett a filccel együtt beállítani a VTA-t (csak a kar csavarjának "meghosszabbításával" - erre is van módszer, meg is vettem az alkatrészeket hozzá annó ), ellenben a szilikonos alátéttel nyert 1mm megoldotta ezt a kérdést (is). Még kiegyensúlyozottabb lett az egész hangzás, ráadásul ezen tuti nem tud megcsúszni a lemez sem. Tisztítása pedig röhelyesen egyszerű (a filcet nem lehet kimosni mert utána használhatatlan lesz), csak egy kis szappanos víz, majd szárítás oszt szólhat is tovább a muzsika.....
-
facan
tag
Nem akármilyen "gumi", gumialátét van a NAD 5120 tányérján is, de filcre cserélve sokkal jobban szól az a gép! (egy ilyen pörgetőm is van még többek között - az első keresetemből vettem a nyolcvanas évek közepén). Ha a (különben zseniális) NAD 5120 ZENÉL, akkor a Pro-Ject gyártmányai is hasonlóan fognak tenni
Tudod, már említettem máshol is hogy a muzsika a lényeg, ez az egyetlen amiben soha, senki és semmi, semmilyen körülmények között nem tudott megingatni.
Zenét fogsz hallgatni bármilyen lejátszót is veszel a végén, ez az egy tuti. Az hogy esetled magaddal nem leszel kibékülve utána az teljesen más kérdés.
(egyébként a NAD 5120-on jelenleg is a lejátszó értékének a háromszorosát érő fincsi kis hangszedő van, és hiszed, nem hiszed, a P3-ban se szól sokkal jobban ez a tipus (Goldring Elektra))
Minden amit leírok az tapasztalatokon alapul, nem a neten olvastam és utána összeollóztam, mint rengetegen teszik/tették és tenni is fogják. Akár ebben a topikban, akár a plazmásban, vagy akárhol.Olvasgass bele ebbe a topikba is, hátha segít: Vinyl
-
facan
tag
válasz #40553216 #650 üzenetére
Ha csak egy súlyt teszel fel a lemezre az nem sokat számít ezen a téren szvsz..
A Regáknak speciális csapágyazása van, ezekhez nem ajánlott a "leszorító" súlyok használata. 10 dekást pedig teljesen felesleges feltenni....
Ha rátekerós leszorításod van az már külön tészta. -
facan
tag
Bocsi
Szóval RCA kábel... Nos ezen a téren ismered a véleményem. Én egy "egyszerű" DIY kábelt használok mindehova ugyanolyan tipusút különféle hosszokban. Ez egy vékony kábel erős ónozott harisnyával kívül, belül 2 szigetelt ér. A belső szálak szigetelésén belül középen egy erős boronszál fut végig, ezen vékony fonat nem tudom mennyi rézszálból. Az egész elég vékony, de nagyszerűen forrasztható. Ennek ellenére érzésre rugalmasan merev mint a veszedelem (talán a boronszálak miatt)
(Ha érdekel megadom a forrás elérhetőségét, ha még van neki belőle... a teljes készletem mintegy 5-6 éve készült a forrásnál, együtt forrasztgattunk össze jópár kábelt)
Sztem ez rendszer függő, mint minden. Ne nagyon fektess erre hangsúlyt, bármilyen alacsony kapacitású kábel megteszi. (egyes méregdrága kábelek mérve és hangra is csapnivalóak, nem szabad bedőlni annak, ha valami qva drága az tuti jó is. Meg amúgy is, ha MC-re váltasz akkor tök mindegy hogy most milyen kábellel használod, mert SOKKAL jobb lesz a végeredmény )Erre a motor problémára mintha már láttam volna valahol infót, a megoldás emlékeim szerint, összefüggésben volt azzal a bugyuta elemmel, ami a régebbi Regákban nem volt benne és valahogy a kartőnél ér véget, valami összekötő lehet? (ennek utána kell néznem :-) )
De lehet hogy a földeléssel eltűnne, nálam sohasem volt ilyen probléma, igaz van külön földelésemA szénszálas kefét tilos fogdosni, én ki szoktam porszívózni néha brutál fokozaton óvatosan, hogy ne érjen semmihez csak szívja a porszívó kifele belőle a mocskot. Mosogatni nem érdemes szvsz. (csak még beljebb megy a mocsok)
Én többet tartok otthon, az újabb és tisztább példányok a már mosott lemezekhez a maradék a nem mosottakhoz
Kis mikroszkóppal nézve érdekes dolgokat láthatsz ha megnézel egy ilyen, már használt kefét -
facan
tag
Szerintem ez a kábel kérdés egyéni preferenciák kérdése. Minimális a különbség amit hozni tudnak, a hangfalaid pozicionálásával sokkal többet javíthatsz/ronthatsz, de ezt a véleményem már ismered
Földelést úgy lehet gyártani hogy kidobod a gyári levezetőkábelt, és kikötöd magadnak külön a földet (gyárilag közösítve van a testvezetékkel benn a gépben)
Picture lemezekkel kapcsolatban nincs semmi különös észrevételem. Szvsz az anyagukban van benne a lemezeknek a kép, nem számít lejátszás szempontjából. Legalábbis nem szabadna.
-
facan
tag
Lenkózott lemezek tisztítása kemény dió nem nem lehetetlen. Tisztességes lemezmosóval szerintem meg lehet oldani. (több menetben még biztosabb a siker)
A második kérdésedre érdemben akkor lehet válaszolni ha megadod a hangszedő tipusát (bár sejtéseim szrint FF15XE MkII, erre valszeg jó lesz a linkelt cucc.)
Az hogy mivel hallgatod pedig szubjektív, próbáld ki mindkettőt és dönts hogy melyiket fogod tovább használni