Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • raggg

    senior tag

    válasz birno #6815 üzenetére

    Amit belinkeltél egy osztálydiagram, amit elsősorban a programban létező objektummodell leírására használnak. Amit te keresel, az az UML állapotátmenet diagram (state diagram, lásd például: [link]).

    Ez jóval egyszerűbb, nem kell órákat eltölteni vele, és ez szolgál az egyes objektumok állapotainak leírására. Szerintem ha csak a saját munkád minőségét befolyásolja (értsd nem kerül bele valamilyen dokumentációba), akkor felesleges gépen rajzolgatni, elég ha egy papírra felkarcolod. Szerény véleményem szerint az se fontos, hogy 100%-ig UML szabályok szerint működjön, úgy csináld, ahogy neked érthető. Ha mindenképp gépen szeretnéd, akkor pl. a Dia-t ajánlom, ingyenes, működik, átlátható - nincs benne semmi extra.

    Egyébként ha javasolhatok valamit, akkor ne a programkód (~függvények) felől közelítsd meg a problémát, hanem ilyesmi kérdésekre keresd meg a választ:

    - Milyen objektumok vannak az alkalmazásban, amik állapotokat változtatnak?
    - Milyen művelet hatására vált állapotot egy adott objektum?
    - Hogyan viszonyulnak egymáshoz az állapotok? Melyik állapotból melyik másikba kerülhet át egy objektum?

    Ha ezt sikerül feltérképezni, sokkal egyszerűbb lesz a konkrét kódot elkészíteni és általában jobb is a végeredmény a kód felépítését illetően.

    Remélem valamennyit tudtam segíteni.

    ragklaatPS

Új hozzászólás Aktív témák