- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Ha a gépkönyv csak A1/B1-et ír elő, akkor mivel ez a kategória kivezetésre került, elvileg már nem kerülhetnek forgalomba új gyártásból, ezért ehelyett A5/B5 lesz a keresendő kategória, mivel ezek szintén alacsony HTHS viszkozitáshoz tervezettek (ahogy az A1/B1 is) viszont az A1-hez képest lehetővé teszik a hosszabb csereperiódusú (longlife) üzemeltetést is azokban a járművekben ahol ezt a jármű rendszere alkalmas rá. Longlife nélküli autókban pedig normál gépkönyv szerinti csreperiódussal. Vagyis az A5 az A1-hez képest nagyjából a longlife-al bővebb.
Az A3/B3 olajok magas HTHS viszkozitású olajjal üzemelő motorba valók, vagyis ha A1/B1 az előírás, akkor abba nem használhatók. És fordítva. Mindazonáltal A1-esbe inkább tehető A3, annyi lesz a probléma, hogy indokolatlanul megnő a motor belső ellenállása, de tönkre nem megy elvileg, bár hosszú ideig nem hagynám benne)
Egyébként a legutóbbi kiadású ACEA szabványok mindegyik kategóriája elvileg már hosszú csreperiódussal is üzemeltethető, ha a jármű ilyen.A C-sek közös nevezője az alacsony SAPS tartalom, melyek közül a C1 és C2 az alacsony HTHS viszkozitású, vagyis az A1 és A5-nek megfelelő ebből a nézőpontból, míg a C3 és C4 az A3-nak megfelelően, magas HTHS-el rendelkezik.
SAPS tekintetében pedig a C2 és C3 a közepes SAPS tartalmú, a C1 és C4 pedig a nagyon alacsony SAPS tartalmú. Hogy melyik részecskeszűrő/katalizátor igényli a közepes, és melyik az alacsony hamutartalmat, az meg gyártófüggő.
Mindent egybevetve az A1/B1-nek helyettesítője lehet a C2, melynek ugyanolyan alacsony a HTHS viszkozitása, és valamivel alacsonyabb, de nem extra alacsony a SAPS tartalma
(SAPS: szulfáthamu, foszfor, kén; HTHS: high temperature high shear)Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
A HTHS viszkozitás megadás trükkös. A C2 azt mondja: "... using Low Viscosity Oils with a minimum HTHS Viscosity of 2.9 mPa.s"
A C3 pedig: "... using Oils with a minimum HTHS Viscosity of 3.5 mPa.s"
Vagyis ha egy olaj HTHS viszkozitása 3,5 akkor az a szabványmegadás szerint megfelel a C2-nek is, hiszen a 3,5 az megfelel a minimum 2,9-nek is. Mivel mindkettő közepes szulfáthamus, az nem zavar be. Vagyis elvileg létezhet olyan olaj, ami csak C2, ha a HTHS 2,9 és 3,49 között van, de ha 3,5 vagy több, akkor mindkettőnek megfelel. Ezen logika mentén elvileg csak C3 nem kéne hogy legyen.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Igen, ha A1 volt az eredeti előírás, akkor amennyiben A1 olaj nincs megfelelő, akkor A5.
A C-s olajok esetében elvileg a detergens-diszpergens adalékok csökkentésével/módosításával érik el az alacsonyabb szulfáthamu tartalmat, amire nem biztos hogy az A-s igényű motor fel van készítve.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
Nem gondoltam komolyan, hogy vásárolnék ilyet, szimplán csak szembejött velem az Instagramon a hirdetés.
De igazából érdekelne, hogy jelenleg milyen állapotban van az olaj. Főként városban használom az autót, ami egy 2006-os Honda Jazz 1.4, és időnként ugyan meghajtom pályán is (M1, Mosonmagyaróvár-Győr-Mosonmagyaróvár), de erre nincs mindig kapacitásom.
Utoljára januárban volt olajcsere (Motul 8100 Eco-nergy 0W30 került bele), azóta kb. 5000 km-t futott, és következő januárban tervezem az újabb cserét. Viszont ami elgondolkodtatott, hogy az efféle felhasználási módra a periódus megfelezését javasolja a Honda, tehát 20k km/1 év helyett 10k km/6 hónap. Igaz, a km-nek csak a fele van meg, de a 6 hónapon már jócskán túl vagyunk. Kíváncsi lennék, hogy a sok rövidtáv és hidegindítás, illetve a belekerülő benzin mennyire "tette tönkre" az olajat, és ebből kifolyólag érdemesebb-e tartani a fél éves periódust, vagy annyira nem számít, és maradhat az 1 év...[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem ez az elektromos, olajkádra szerelhető kontakt melegítő nagyon szimpi. Nem kell megbontani hozzá semmit a motorban vagy a vízkörben, csak 3-400W teljesítményű, tehát nem fogyaszt olyan sokat áramból sem és pincehőfokról kb 1 óra alatt 50 fokon van az olaj...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
Én is írtam a Lubexpertnek mielőtt vettem Mobil 3000 X1 5W-40 et.
Honnan kitől, mitől.
Legyen szívesek ajánlani megbízható webshopokat.
Aki viszonteladójuk.
Motorolajbolt köztük volt.
Meg írtak még párat akik közvetlen tőlük kapják.Küldték ingyen futárral pár nappal később, de nem volt rajta hologram matrica!
Nekem volt
Flakon nyakán még lubexpert matrica is.
Mobil 1 5W-30 ESP-n szintén.[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
Erről van véleményetek?
A5/B5 az autóhoz a követelmény, nem gond ha az olaj a C2-t is tudja? Nem zavar be az alacsony hamutartalom?[ Szerkesztve ]
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
Qru
MODERÁTOR
Nem feltétlenül, az autógyártó megkövetelhet egyéb kritériumokat is amit a sajátmárkanév alatt forgalmazottnak pl nem kell teljesítenie. De ez ritka (attól is függ ki a gyári beszállító), a legtöbb esetben azonos teljesen a sajátmárkás és a "gyári" címkés szűrő.
#nincsbennetarcsi
-
polonic
félisten
Ebben lehet vmi.
Valaki szerintem itt írta vmelyik topikban a fórumon, hogy az 1,5 dci kicsit komolyabb mínuszokban országúti tempónál nem tudja a vizet felmelegíteni.
Mi lehet akkor az olajjal...Én is tapasztalom az 1,6 dci-vel, hogy nagyon lassan melegszik. Mig a cimborám 2,5 feles traktormotorja Mitsu L200-ban szinte egyből, az enyémhez képest.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Plusz a felbontott flakonban lévő olaj is öregszik (megköti a vele érintkező nedvességet (akár a műanyag falkonon átdiffundáló párát), a benne lévő adalékok is öregszenek még ha jóval lassabban is és kevésbé is, mint ha a kenési körben lenne), sokat szvsz nem nyer vele ha így utántöltögeti. Én tuti nem vacakolnék vele.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
A filléres nepper trükk:
-PCV szelep csere, mert már elzáródott a lerakódástól. Olaj fogyasztás nagy része innen jön.
-Kompresszió méréssel megnézni, hogy kell-e szelepszár szimeringet cserélni.
-EGR és járulékos koromlerakódás eltávolítása. A sok koromtól már nem kap levegőt az autó.
-Esetleg olajteknő leszerelése és lerakódás eltávolítása.
-Aztán C-s olajjal (amilyen kell bele C2 vagy C3 vagy C4 stb...), kb 1000 kilométerenként 4-szer olaj- és szűrőcsere, így lejön annyi lerakodás az olajlehúzókról is, hogy lecsökken fél liter alá az olajfogyasztás.
-Gyertyákat ellenőrizni.
Ha sikerült, akkor 5000 kilométerenként vagy fél évente (amelyik előbb bekövetkezik) olaj- és szűrőcsere. PCV szelep és EGR ellenőrzése 2 évente.A drágábbik és végleges megoldás:
Motor bontás, de abból könnyen lehet már motor csere is.
Amit csinál, azzal csak növeli az olajfogyasztást, a korom lerakódás és kinyírja a motort és a katalizátort."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Stylewars_kp
senior tag
Nesze neked kevés futásteljesítmény. Lemossák aztán mehet a Hahu-ra "kevés kilométerrel, gondos gazdától, folyamatosan karbantartva" jeligével.
Amúgy ha ennyire a legolcsóbb kell, illetve mindegy ezek alapjána minőség is, akkor kár ezen vakarózni. Bárdiba bemész aztán mindenből a legolcsóbbat megveszed, van neki saját név alatt futtatott olaja és szűrője is. Általában azok a legolcsóbbak.[ Szerkesztve ]
-
Stylewars_kp
senior tag
Mindenhol max kedvezményem van. Így más nyilván. Csak arra akartam kilyukadni, hogy valószínűsítem nem most kezdesz el minőségi olajat használni és 12 havonta vagy 10-15 ezrenként lecserélni azt. Mivel a legolcsóbbat keresed és általában a sajátmárkás cuccok a legolcsóbbak. De majd jönnek a szakértők és ajánlanak valami nagyon olcsót, hátha tud valaki valamit. Én nem mozgok otthon a nagyon olcsó alkatrészek világában. Közép vagy főosztályt osztályt szoktam becélozni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
A Mobil-t, hidegen vékonyabb, így előbb felépül a kenés (44,7 vs 56), a viszkozitási indexe sokkal-sokkal jobb (204 vs 158), így sokkal stabilabb olajról van szó és sokkal alacsonyabb a szulfáthamu tartalma is (1,11 vs 0,77). Valamint tudja a ACEA C2 szabványt is (többek között az alacsony szulfáthamu tartalma miatt) ami kimondottan korszerű (katalizátoros/DPF-es) autókhoz való előírás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tibbike01
őstag
De ti most komolyan elhiszitek, hogy a FilterABC matricákat hamisít és ráragasztja a hamis olajok flakonjára? Ülnek a hátsó garázsban Filterabc-s pólóban és nyomtatgatják a címkéket, közben jókat poénkodnak.
Ma már nem éri meg olajat sem hamisítani, kitágult a világ, nincsenek határok, megkapsz bármit bárhonnan olcsóbban, mint gondolnád...egyik cég sem fog azzal szarakodni, hogy cimkéket hamisít. Mire egy olaj a kezedhez ér, addigra kb 4-5 cégen ment keresztül, ide-oda számláznak, játszanak a nagyobb cégek egymás között. Ez mind politika és pénzügy, köze nincs az olaj hamisításhoz.
U.i.: bocsánat, igazatok van, mindenki abban hisz amiben szeretne
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Az A5/B5 energiatakarékos, alacsony hths viszkozitású, az A3/B4 nem.
Tönkre nem teszi, csak valamivel többet fog fogyasztani, és esetleg egyes kritikus pontokon, olajfuratok, gyűrűfuratok, hónolási árkok, megnőhet az esélye a problémáknak. Nem biztos hogy bekövetkezik, de nagyobb az esélye.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
bul07
nagyúr
Én se hiszem hogy lenne olyan nagy Magyarország hogy megérje hamisítani kanásba
Hordós az más, mert egy eredeti hordóba semeddig se tart átpumpálni egy olcsóbb olajat
Amúgy azért linkeltem azokat hogy mindenki a Castrolt emlegeti hogy hamisítják és közben meg mindent amire kereslet van
Azért milyen durva már hogy ahogy néztem a sms-be lekérdezésen is átment a hamis, bár nem biztos mert csak orosz videó
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Én arra értettem hogy itthon nem kezdenek neki dobozt gyártani, majd átcsomagolásba kezdeni
Az hogy esetleg valamelyik webshop, vagy kereskedő kintről bevásárol hamis cuccból simán megeshet
Csak ugye az a webshop vagy kereskedő simán lehúzhatja a rolót ha elterjed hogy hamis olajat árul[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
Egy kérédsem van: Az olaj tud róla?
Az én meglátásom szerint, az olajat az elött kell cserélni mielött elfáradna.
Ha elfáradt, és utána van cserélve, akkor annak mindig maradandó következményei vannak.
Ugy vagyok vele, hogy az olajcser mindig olcsóbb, mint a motorhoz nyulni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
csiga8
senior tag
Nem tudom, hogy egyetemi, vagy főiskolai végzettségű. A fősulin anno nem tanultunk annyit és olyan mélyrehatóan pl az olajról, mint az autószerelő középiskolában. Sokkal inkább méretezések, rajzok, elmélet volt előtérben. ( 25 éve legalábbis így volt)
Szoktak önindítóval néhányat forgatni a motoron, de gyújtás nélkül.
Részemről inkább az öblítő olaj ( pl olcsóbb Mannol) híve vagyok. Használtan vett autónál először mindig így kezdek, aztán ritkán ismétlem. Inkább sűrűbben cserélek olajat.
Kerepesi tanár úr ( anno 1988) így tanította:
1., A motorolaj a motor folyékony alkatrésze.
2., Olajat nem akkor cserélünk, amikor elhasználódott, hanem előtte.Abban az időben még volt TMK műhely is.
A lényeg, a kisöreg szavait szinte most is "hallom", és aszerint is próbálok karbantartani.
-
-
tboldi
nagyúr
Nyilván nem, de előnyösebb a kisebb.
szerk.: A gyári ajánlások.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...