- Milyen videókártyát?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- OLED monitor topic
- iPad topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gaming notebook topik
-
PROHARDVER!
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Lex Icon #50498 üzenetére
Semmi gond, nem téged hibáztatlak - csak ez anno hírhedten nagy balhé volt errefelé*, hogy azzal a két (egyébént pont nagyon gyakran hasonló kategóriás gépekkel pároztatott) budget kedvenc obikkal sokaknál a D7000 valahogy nagyon nem akart rendesen fókuszálni.
*de nemzetközileg is , főként a 35-össel az így simán visszaguglizható... csak azt nem értem, hogy 2021-ben ez most hogy tud releváns lenni.
-
Throme
veterán
válasz
anaqer #50497 üzenetére
Nem mindenki követi régről ezt a fórumot, hogy ismerős legyen a d90 fanboykodás, a d7k + 35mm fókuszprobléma, vagy a d7100 sávosodás, 70-300 VR vs VC, vagy a 14 éves Ricsi srác drága szettje (a miből telik rá irigység), hogy az ismertebbeket említsem
.
Most ezért "leharapni" valakinek a fejét?!
-
válasz
pergabb #50493 üzenetére
Ha jól tudod, a Z5 érzékelője a még a Nikonokban a D600-ban debütált szenzor egyik újabb implementációja.
Ahol nem kritikus az AF, egy D600/610 a mai napig megállja a helyét. Bár én a 600-zal is mindent le tudtam fotózni, amit akartam. Hiába mondták, hogy a D7000 xarnak tartott fókuszrendszere van benne, nem ugyanaz volt valójában. -
pergabb
senior tag
válasz
topikk #50481 üzenetére
azért változtak a dolgok.. a zaj sosem volt gond, lehet az szép, mindegyik márkánál eltérően néz ki maga a zaj. Régen szétcsúsztak a színek, foltosodott a kép, szerintem az a gond, konkrétan a zaj lehet szép is.
Ameddig a legtöbben webre készítenek képet, addig pedig iso 25 ezer nem lesz gond. -
pergabb
senior tag
válasz
ph_5.5 #50479 üzenetére
szép világos helyet fotóztál akkor
nekem néha enteriőr esetén befigyel a 15-20mp úgy, hogy még iso-t is emelnem kell. Másik, hogy nem árt, ha van vmi sötét a képen, vagy sötét árnyalatú dolog, azokon a részeken jelentkezik, na de láttad a képeket, emlékszel is rá. Azoknak rossz csak, akik szeretnek este várost fotózni, ott lesz számtalan iso 100 30mp-es expó
Amúgy még mindig nem küldtem ki, most fogom majd, Csehek kezdjenek vele vmit, főleg, ha a nikon maga is tud a jelenségről, a tetves z5 nem csinálja.
Dinamikatartomány meg oké, persze, tök jó, de azért D750 jobb volt picit iso 100-on és ahhoz szoktam, csak nekem vannak idegbeteg elvárásaim, amiket ki sem használok -
FerNandor
őstag
Per. Sok minőségi dolgot rendeltem aliról már.
Ezt néztem most ki xl-es méretben, jónak tűnik, lehet hogy ki is próbálom. [link] kb 8600Ft
Régen, a D60-hoz egy loweprot vettünk, emlékeim szerint még emberi áron, egyidősek, szóval 13 éves, az idei nyaraláson ment szét az egyik zipzárja (2 oldalas). A másik irányból jó még. Amúgy minőségi, de sokat nem volt zipzározva. Lehet, hogy ezt megpróbálom, aztán ha igen, majd megmutatom, hogy milyen.Köszi többiek a tippet a Dörr-re.
-
oszy
veterán
Egy kis OFF kérésem lenne!
Szelfi lámpát keresek, ami nem csak 230V-ról üzemel.
Gyermeket akarok fotózni és néha elvinni egy-egy kinti fotózásra. A múlt héten pl. nagyon jól jött volna, mert a sminkesnek nem működött a lámpája és ha van egy ilyenem, akkor még ő is tudta volna használni.Nem tudom milyet érdemes belőle venni. 26 cm-eseket látok általában. Úgy gondolom, hogy ezeket kínából megrendelte a bolt, mert alin is találtam, de igazából alig van árban különbség.
Asz sem tudom egyáltalán megéri-e ezeket megvenni!? -
.mf
veterán
válasz
FerNandor #50484 üzenetére
Ali? Csak akkor, ha ki akarsz szúrni magaddal... Volt nekem is anno nem-túl-drága kínai (ebayes, de ugyanaz), de pár év alatt szétjött (zipzár, varrás, bélés). Azóta inkább használtan veszek valami márkás táskát (Lowepro, Kata, stb.), azok több év használat után is működnek, és annyira megdrágultak már az ebayes/alisok, hogy hasonló árban mennek.
Oké, van jó kínai táskám is, de az jóval drágább is volt, mint az átlagos ebayes/alis kínai táskák. -
FerNandor
őstag
Van valakinek ajánlása fényképezőgép táskához, amibe belefér egy D7200-as és olcsó
? Mondjuk 10.000 alatt. Alis is jó, ha jó minőségű.
Sajnos, ami van, kicsi ehhez.
35mm, 50mm, 55-200 és egy kit 18-55-ös. Ezek az obik vannak, de 1 felszerelten kívül 2 másik férjen bele és lehetőleg jól szigetelt legyen. Valami válltáskára gondolok, ami még amúgy kompakt/elfogadható méretű. -
topikk
senior tag
válasz
ph_5.5 #50480 üzenetére
A magas ISO nalam is "hubazmeg" elmeny volt, korabban m4/3-al ki sem mentem ha rossz volt a fenyt, annyira utaltam a zajt. Tulajdonkeppen ISO 400 fole nem nagyon szerettem menni. Itt meg kb nem is foglalkozom vele.
https://flickr.com/photos/145198575@N06/51165416734/in/photostream/
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
topikk #50476 üzenetére
Csak M módot használok szinte kizárólag. És az U programhelyeket sem preferálom. Anno stúdióban a D750-nél pl volt stúdió setup betéve. 1x kipróbáltam.. de mivel rekesz változik a feladattól függően, wb változhat a vakuktól/fényektől függően (13 fényünk van jelenleg... és még azonos gyártónál is nagy a szórás pl Kelvin értékben- fényformáló függvényében)
Így ezt a részt hogy mit jegyez meg és mit nem, azt nem volt módon megnézni.
Amit gyakran állítani kell (pl fénymérés kültéren feladattól függően) az fn gombokra felprogramozható. Vagy saját menübe betehető. Most pl országos reklámkapmpányhoz fotóztunk. Közben a videos stáb készített pár werket... utána amikor elindult a fotó után a forgatás, akkor mi lőttünk werket a megbízó posztjaihoz. Ott pl át kellett állni náma üzemmódra, ami kb 2 sec volt mert gyorsan elérhető. Igaz pont nem ott ahol keresné az ember, ezért inkább saját menübe van
#50475.mf Az akku sajnos az egész eu-s régióban drága. Sőt.. C-s akkut nem is lehetett kapni sokáig, így van ami az olaszoktól jött ebay-ről. Eredeti és menet közben is tölthető... meg drága
#50474Timer Az ISO értéke önmagában nem feltétlenül mutatja a kép "minőségét". Van amikor azért kell magas ISO hogy rövid záridőt kapj. És ahol van fény ott kevesebb lesz a zaj.
ISO 1000-en zajosodást még sosem tapasztaltam... ja de a ccd Nikon korszakában. De amikor a havernak D2-es váza volt a 2000-es évek elején, akkor az ISO800 is kihívást jelentett. Mondjuk a filmtekercsből is az ISO800 már szemcsés kivitel volt. A traffipax a digitális átálláss előtt pl ISO400-as filmmel volt töltve. Ezért használtak vakut a paxos autó elején.
Az ISO40000 szélsőséges érték. Ezt én is tudom. De jobb egy zajos kép mint egy el nem készült -
ph_5.5
aktív tag
válasz
pergabb #50478 üzenetére
Épületfotózásnál dolgozom csak "hosszú" záridővel. Most visszanéztem a múlthavi kb 20 épületről készült anyagomat. 0.3 sec- 3 sec közötti a "hosszú" amit az expo adott. (ISO100-on) Ebben a tartományban pont 0 db hotpixel jelentkezett. Itt kb 1500 fotóról beszélek.
Az mondjuk más kérdés hogy állványról dolgozom és pontos expokat lövök így nincs expo húzás fel-le. Láttam, emlékszem a mutaott fotódra a pixelek széteséséről. Nálam ilyen gond még fotón nem jeletkezett. Se D750-nél se korábban se a mostani vázaknál.
Dinamika. D700 után a D750 amit hozott megdöbbentő volt. Mindenre elég ami értelmes felhazsnálási terület. Ahova meg a D750 Z6II kevés volt oda meg már világítani kellett. Meg normális fotóhoz amúgy is sokszor világítani kell -
pergabb
senior tag
válasz
ph_5.5 #50473 üzenetére
egyet nem próbáltál ki, hosszú expót. Ott a D750 kenterbe veri, mivel a milc vonal olyan szinten hot pixelesedik, hogy az már fáj. D750-en kellett hosszú expós zajcsökkentést bekapcsolni? nem. Z6ii mellett pedig lősz pár esti város képet, 30mp, iso 100, szándékosan alexpós is egy kicsit, hogy a cúcsfényeket menteni tudjad, szerkesztésnél emelsz 1-1.5 fényértéket, csúcsfények vissza, majd gyönyörködsz abban a TÖBB EZER hot pixelben ami a képen van. Sajnos csak is hosszú expós zajszűrés bekapcsolása mellett használható. Ráadás iso és mp függő is, mert lehet iso 400 20mp mellett ott lesz a több ezer hot pixeled, de iso 400 25mp esetén egy darab sincs, ergo szoftveresen belenyúl a rawba. Iso 100 esetén 30mp felett szinte sosem lesz, alatta viszont.. Szerintem ez egy hiba, amit nagyon nem ártana orvosolniuk szoftveresen, de egyelőre telibe sz*rnak rá, pedig nem én vagyok az első akinek feltűnt, a legtöbb hazai nagy beszállító vár a nikon hivatalos válaszára, hogy miért is pixelesedik a z6ii jobban, mint a sima z6.
Nincs akció, akkor a z5 jobb választás, iso 800-ig jobb a dinamikatartománya, nem csinálja ezt az anomáliát, szemet ugyan úgy eltalálja. Futó kutyákra mész, akkor már z6ii, bár teljesen át kellett szoknom a bevált fókuszálási módszeremről, de amint ráérez az ember, nem lesz gond egy szembe utó kutyával és éles lesz minden kép, ami meglepő, mert canon/sony tábor szídja rendesen a nikon af rendszerét. Én úgy gondolom, hogy aki nem ment iso 6400 fölé, annak a D750 jobb választás, ha sokat fotóz tájat és hosszú expózik. D750-et cserélne, de ilyen igényei vannak, néha portré és jól jön az eye af, akkor z5, pörgős a dolog, akkor jöhet a z6ii.
Z9 amúgy szerintem nem lesz jobb képminőségben, a csúcs ragadozók mindig is a fejlett af-ről voltak híresek, esetleg a magasabb érzékenységet is jobban bírták kb észrevehetetlenül, de a dinamikatartomány mindig is a sebesség rovására ment. Szóval illene vmit a z7 és a z9 közé betenni, egy z8 emberi áron sokkal várósabb lenne.
Én teljesen milcesítetem magam, de picit bánom, meg kellett volna tartani pár obit és egy D750-et. Z7ii már ment is el, rájöttem nem használom ki, amúgy is zajban és dinamikatartományban is iso 64-en és iso 400-on jobb, mint a z6ii, a többi már csak megapixel igény. Így lett 2db z6ii és egy z5, plussz 2 kiló akkumulátor, mivel ezt a markolatot nem vagyok hajlandó megvenni. Egy részt mocsok drága, más részt ocsmány, harmad részt iszonyat silány a minősége, nem tudom kinek fog megélni 2 évet 1 darabban. -
topikk
senior tag
válasz
ph_5.5 #50472 üzenetére
Koszi, jo kis osszefoglalo. Osszessegeben nagyon jo geo a Z6 ii, de van par bosszanto beallitasi hianyissaga. Az U1-U2-U3 ra rapeigranizhatod az egyedi beallitasaidat amit gyorsan eli tudsz hivni. Pl. nekem egyik a tajkepes, eleyronikys zar, egy kep / gombnyomas. A masik az akciofiti (madar, allatt, stb.). Igen am de ha atteketem a tarcsat akciora, utana meg ket dolgot at kell allitanom menuben, mert az U1/2/3 nem jegyzi meg: mechanikus zar, sorozat. Nem is ertem mit gondoltak / szandekoztak ezzel. Olympus felol erkezem, ott mindent elment, a sorozat, focus stack, zar, stb. Bosszanto.
-
.mf
veterán
válasz
ph_5.5 #50470 üzenetére
"Akku. Nos a Z6II ezen a téren nem acélos. Csoportban láttam olyat hogy 2300 expo és társai... Nálam C-s akkuval tud 1000 expo fölé menni. De C akkuval is tudta már 500 kép alatt merülni. Stabi, sok visszanézés, sok nagyítás termékfotó készítés közben... eszi az akkut.
Reálisan kb felére saccolom a kapacitást. És közel 30e egy gyári akku."Nagyban függ a felhasználás módjától. Nálam pl. most bringások-motorosok fotózásánál 2000 +/- 200 képnél megy pirosba (azaz 20% alá) - na de ez 1.5-2.5 óra alatt van beletolva (bár egyesével lövöm a képeket, nem sorozatban). Visszanézésre gyakran idő sincs, stabi kikapcsolva, az se fogyaszt.
Time-lapsenél szintén rengeteg képet tud lőni minimális fogyasztással.
De ezek inkább a végletek, általános felhasználásnál nyilván sokkal kevésbé bírja, mint egy dSLR-ben.Az akku meg itthon ilyen drága. Meséltem már korábban, hogy az itthon 24k-s 15b-t Japánban 12k-ért vettem...
-
válasz
ph_5.5 #50470 üzenetére
Köszönöm!
"A szélső mezős kompozíció mind beltéren mind kültéren tévesztett. Nem sokat, de tévesztett. "
Ennyi, akkor valszeg ez tréfál folyamtosan engem is, bár újrakomponálás miatt szinte mindig középtájról célzok be valamit, szóval lehet, hogy mégsem. 3D követést nem használok, tehát nem a vándorló fókusz okozza a gondot. Különös, de akkor innentől nem használom még annyira se a szélső pontokat, mint eddig. Azt tudtam, hogy a középső részek pontosabbak, de azt nem, hogy ennyivel.ISO 12800 felett D750-en? Azt hogy?! Nekem már az ISO1000 is undorítónak tűnik.
"Plusz ott nincs kártyára mentés."
De van, csak a tethertools saját programját kell használni.
"És a régi klasszikus 12-24, 24-70, 70-200 trio 2.8-as fényerővel 2.5 milla felett van."
Na épp ezért lett még tavaly ilyenkor is a D750 nálam a nyerő a Z5-tel szemben.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
FerNandor #50463 üzenetére
A megjelenése után nem sokkal úgy 2009-ben vettünk egy 1.8 G DX 35-t. Croppos vázon (D300) a párom szerette. Af-ban ha pontosan beállt, akkor jó a rajzolata. De sokaknak sokszor téveszt. A lányom megkapta sok éve, neki az a kedvence croppos dslr vázon ha fotózgat. Annyiért korrekt vétel.
FX-re feltéve (dslr fx-n kikapcsolható hogy érzékelje a croppos obi jelnlétét) nyitott rekesazen még szódával használható, de kicsit rekeszelve már kört kezd rajzolni a széleken. Nagyon rekeszelve meg konkrétan karika a szél. Persze... le lehet vágni, sokszor ki lehet húzni, kicsi és könnyű, de annyira nem kényelmes. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
OPiiPO #50471 üzenetére
Igazán nincs mit.
Egy fontos rész kimaradt. Ki-bekapcsolás, készenlétben maradás.
Csiga. Nagyon. Egy normális dslr kb 0.2 sec alatt mire szemhez emeled és lent lent tartva bekapcsoltad már rég fotózhatsz. Itt kínos pillanatok és csend
Ha gyári beállításon hagyja valaki ami elég energiatakarékos.. akkor mondjuk 10 sec után átmegy alvó módba ha nem nyúlunk az expogombhoz. Következmény: kereső fekete, félig lenyomod az expogombot.. vársz és megint kb 1 sec mire életképes.
Opció- hosszú kikapcsolási időt állítasz így nem megy alvóba. Ami miatt meg kevesebb expot tudunk lőni egy töltéssel.
Wifi vezélés. A D750-n gyakran használtam a fotózás közben (vidéken élek, de vannak pl Bp-i megbízóim) a saját letöltő -vezérlő progiját. Pl modellfotózáskor a sorozat elejét át kellett küldeni hogy elfogadják-e a kompozíciót, világítást... stb. Hiába van tether kábelem az macera. Plusz ott nincs kártyára mentés. És persze ki lehet venni a kártyát és lemásolni, de pl külső helyszínen csak mobilnetnél egyszerűbb telora kapcsoldóni, menteni, küldeni... Szóval a Z6II snapbridge sem tökéletes de sokkal jobb mint a régi amivel a D750 párosítható volt.
Kb utolsó pont- obik. A gyári sort mindenki dicséri pl a kicsi 1.8-as fixeket. Nem vettem és feltehetően nem is fogok. Az 1.8 és 1.4 között nálam érezhető különbség van szélsőséges helyzetekben. Szóval az a 2/3 Fé érték nekem előny. És amikor egy 50 1.8 Z 3X annyi mint egy dslr-re való teljesen elfogadható képet adó testvére, azt túlárazásnak érzem.
UWA- szintén drága. A pro sorozat pláne. Mivel pénzt keresek vele nekem sem mindegy hogy mennyi az annyi. És a régi klasszikus 12-24, 24-70, 70-200 trio 2.8-as fényerővel 2.5 milla felett van. Akkor a makrorol nem is beszélve. Nekem vicces hogy egy Laowa fedőnevű kínai fekete cső manualfocussal 200e mert Z bajonetet tettek rá. A Sigma 200e alatt stabit és af-t ad dslr-re. Elgurult a pirula... -
ph_5.5
aktív tag
Jó reggelt mindenkinek.
Szóval D750 "vs" Z6II
2014-ben a megjelenést követően vettem az első D750-t. (2018-ban is a Z6 megjelenése után is inkább még jött egy 0 km-es D750, de erről később)
Sokkal régebbről is kezdhetném a hasonlítgatást, pl hogy előtte évekig D700 volt a fővázam, mert pl jobban itéltem saját felhasználásra a D3-nál, illetve hiába fotózom pl modelleket a D800 1x fotózás után ment vissza a tulajdonosához)
Szóval D750 mindenben verte számomra az előtte használt eszközeimet. Olyan tizen 2-3-4 éve minden Nikon vázunkhoz eredeti markolatot használtam. (pl D700-nál nagy akkuval ez sorozatnövekedést hozott, D750-nél már nem, de a papíron 6.5 kép/sec nekem 95%-ban bőven elég volt)
D750 szenzora brutálisan jó a mai napig. Aki ezzel nem tudja megoldani a feladatokat, az mással sem tudja. Jól bírja a magas ISO-t, ISO100-on stúdióban bármekkora nyomatot elbír. (jó nyomda a titok nem a sok MP, van 12 Mp-ból 3X2m-es falra kasírozott fotóm cég irodafalon és 30 cm-ről is lehet bogarászni... )
AF. Az 51 mezős Af jó ideje már csak reszelgetett dolog, de ennek ellenére a köépre beszórt 9 kettős keresztszenzor minden körülmények között tette a dolgát. A szélsők sokszor egy kalap kakit nem értek... tág rekeszes fotóknál, bonyolult helyeken (ellenfények, kusza háttér...) egy emberi arcra nem volt képes 10-ből sokszor 2x pontosan beállni. Az igazsághoz tartozik hogy az elvárások is túlzóak lettek a fotósok így részemről is, hiszen a keresőn keresztül sokszor mi sem látjuk hogy pontosan hol is az arc határa, illetve az eltérő megvilágítású területeket az agy/szem páros korrigálja de ha megnézzük a szenzorra rögzült képet látjuk hogy ninc solyan hogy naplementés égbolt a modell mögött és derítés nélkül helyesen exponált arc. És itt kellene boldogulni egy AF mezőnek... ami inkább vonzódik a megvilágított területhez, teljesen jogosan.
POntoságg az objektívekkel. Mivel úgy fotózom hogy a képeknek meg kell születni... és nem mondhatom azt hogy majdnem sikerült vagy majd élesítek rajta utólag jó lesz az így is... ezért pár havonta én tesztábrán összelőttem és korrigáltam az obikat a vázakkal.
Volt olyan obi ami rendszeresen elmászott. (pl anno Nikon 50 1.4 G) de a többség az éveken keresztül megtartotta a beállításokat. Mindent újonnan vásárolunk, minden cuccra vigyázunk. Egyre ritkábban esküvőzöm, így kevés olyan nap van hogy értelmetlen módon beletennék 2000 expot amiből átadásra kerül 500 kép és amiből igazából még a megbízónak is csak 50 érdekes(ismerek olyan fotóst aki még dslr korszakában is 8000 expo /esküvő számot is simán hazavitt... a milcre váltás után ez nem tudom hova változott) Persze vannak pörgős dolgok, sportrendezvények ahol muszáj sokat lőni, mint ahogy csoportképnél sem 1 db-ból akarom megoldani azt hogy 30 ember mind nyitott szemmel nézzen a kamerába.
A D750 igásló volt. Remekül elvolt száguldó motorcsónakon amiről vitorlásokat fotóztam egész nap. Elboldogult pincékben, ahol 1-1 szál gyertya adott csak hangulatfényt. (céges pincetúra, vagy akár épületfotózás reklámhoz, igaz itt állványt lehetett használni és ISO100-t míg amásik esetben csak kézből ISO12800 F1.4 -es obikkal)
Markolattal kényelmes, a gyári markolat magnézium ötvözet, ha azon keresztül rögzítettem tripodra akkor is stabil volt. Igaz 2014-ben 150e körül volt a markolat és 660 a váz... de nem bántam meg.
Akku üzemidő. D750 lazán 1000 expo fölé ment minden körülmények között. Volt hogy 2000 expo mnet az akkuba. Alig kellet tölteni.
Sd kártya. Mivel UHS I slotos, 95 Mb/sec Sandisk is elegendő volt bele. 30 Mb körüli fájlmérettel 64 Gb-os példányokkal remekül elvolt. (van 128 Gb-os kártyám is, de azokat csak backupnak használom)
Kezelhetőség. Minden a helyén, minden stabil, minden logikus. Menü jól kezelhető, és áttekinthető.
Sokat tudnék még írni, párszázezer expot beletettem és könnyű volt vele összenőni.
Itt jön egy kitérő 2018-ból... Fotoplus nyílt nap, Z6 bemutató. AJándék Z pendrive (3-5 Mbit/sec másolási sebességel, ment a kukába) de amúgy jó fej volt a csapat. Szóval Z6 próba- kell-e nekem milc.
Vittem a D750-t hogy azonos körülmények között mekkora az eltérés. És vittem 5 obit ogy működne-e...
Szóval Z6. Nincs markolat. (azt ne nevezzük annak amivel nem lehet exponálni) szóval nézem, nézem.. fogás, oké nem nagy visszalépés. Méret. Nem sokkal kisebb, nagy a kezem, de még jó lesz. Kereső. Kint oké, az oda betett stúdiófények mellett zavaró, nagyon tv nézős élmény, de még oké. 1 kártya. No itt mennek el a fenébe. A 2018-as af sem volt meggyőző. A D750 gyorsabb volt nála. Képminőségben nincs előrelépés.
2021. Feleségem kérte hogy neki a D750 helyett legyen Z6II. Mondtam oké, irány a bolt, vegyünk. Megrendeltem, megjött. Nekem ilyen nem kell. Beállítottunk mindent.
Kezdem itt. Menü. Nagyon hasonlít, de sokkal bővebb mint a D750-é. Vannak benen átgondolatlen kiosztások pl ogy a néma fényképezés miért ott érhető el ahol... de orvosolható mert saját menüpontba betehető. AF. Túl sok lehetőség van. Ugráló hóember az afrikai éjszakában mód, meg delfil kikacsintós... szóval D750után nézem mi a csuda az egypontos, emg széles mezős meg minek bonyolították... (amikor rájösz pár óra után hogy mit mire akkor azt is megértjük hogy nem hülyék a Japán mérnökök)
Szóval kettős érzés volt bennem, de nem baj, nem az enyém. Ekkor volt kb 4 Fx váz otthon és mennem kellett épp melózni. A párom mondta hogy ha már úgyis két vázzal indulok el akkor vigyem el és próbáljam ki. Oké, nem volt akkora tétje, ha jól emlékszem talán reklámkampány egy építőipari cégnek, elegendő idő, profi modell... tudok felváltva dolgozni a két vázzal és lesz közte a D750 miatt ami tuti jó.
Szóval elvittem, fotóztam. Este otthon nézem D750 mondjuk 60 kép, Z6II 300 kép. Észre sem vettem (nem a látószögek jobb használhatósága miatt) de a Z6II annyira jól működött és olyan logikusan dolgozhattam vele hogy a másik alig került elő. (dupla vállpánt, szóval mindegy meliyket húztam a szememhez) Technikailag jó képek aránya kb úg ynézett ki 300-ból 299 hibátlan. Pontos expo vakuval is. Gyors af, szemkövetés parádés. Legszélső mező is talált élessége mindig. D750 - 60 expobol 50 jó. A szélső mezős kompozíció mind beltéren mind kültéren tévesztett. Nem sokat, de tévesztett. Másnap rendeltem egy Z6II-t magamnak is
Amiben jobb. AF. Egyértelműan. Magas ISO-s használat. ISO 40.000-es képek adtam át a műlt héten. (nem lehetett vakut használni, de talán írtam is korábban a fórumon) Webes használat és monitoron fogják nézni, oda teljesen jó...
Sokat termékfotózom. A pin af mező hibátlan kis dolgonál. Ékszereket fotóztam, ott remekül megtalálta akár a fazetta élét is a köveken. A D750 itt már Mf-al kellett hogy dolgozzon.
Kereső. Sötét helyen a saját jelerősítése miatt jobban látható mit fotózol. És mivel az expot is előre látod, klasszul működik.
Szemkövetés. Tegnap stúdióztunk. A "celeb" modell feladata a gesztikulálás, mosolygás volt. Mozgásban volt, imbolygott. Minden expo éles és hibátlanul tette a dolgát a váz. A Godox Ad600 TTL módban pedig korrektül együttműködött.
Képminőség. Stúdióban alacsony ISO-n nekem a D750 is jó volt, és ez is az. Tájképet önmagában nem fotózom (illetve nem igaz mert van olyan szerződéses partnerünk akinem havonta kell a területéről vagy a dolgozókról kint fotó) mindkét váz azonosat hoz. Az hogy ISO mikortól lesz jobb vagy rosszabb az egyik - köztes értéket nem tudok. ISO12800 fölé párszor mentem D750-el, ott már voltak gondok. A Z6II ott jobb.
Színek. Mindkettő teljesen jó. Barátom régi és új Hassijával is lőttünk összehaonlító képet (nem nevezném tesznek főleg nem a Mp eltérés miatt) de jó obival a Nikon értelmes fehasználás mellett simán álja a sarat.
Akku. Nos a Z6II ezen a téren nem acélos. Csoportban láttam olyat hogy 2300 expo és társai... Nálam C-s akkuval tud 1000 expo fölé menni. De C akkuval is tudta már 500 kép alatt merülni. Stabi, sok visszanézés, sok nagyítás termékfotó készítés közben... eszi az akkut.
Reálisan kb felére saccolom a kapacitást. És közel 30e egy gyári akku.
Kártya. Nos ezen sem szeretek spórolni. A D750 olcsón megoldja. A Z6II fő slotja CfExpresst kapott. 1500 MB/sec / 400 MB... hát nem vicces amikor lősz 300 képet, és letöltésnél a CFExpress olvasó a 300 fotót pár másodperc alatt át is küldi. Az idő pénz. Nálam mindenképpSzóval imádom hogy gyors sorozatot is tud ha kell. Ha már kártáyn van, gyorsna letölthető. Utómunkában hardveresen nem igényel többet a fotója mint a D750-é.
Markolat. Drága. Műanyag. És elég gyagyi... ez a gyári. Más meg nincs. De kellett, és fogásra parádés. Így tényleg hibátlan lett az ergonómia. A gombkiosztás D750 után megszokást igényelt, de utána remek. Úgy tudsz pl af módot, fénymérési módot vagy más dolgokat váltani hogy le sem veszed a szemed a keresőből. És egy gombnyomásra kikapcsolható minden felesleges info. Marad pl a modell a képen plusz az af mező amit használsz... semmi sallang. Remek dolog.
A kereső. Szóval sok infot ad vagy épp semmit Ahogy épp kell, ahogy épp kényelmes. Állítható a fényereje, és mint minden milcnél hogy mutassa milyen lesz a fotó vagy sem.
A milyen lesz a fotó opció oda juttatta a szememben a fényképezést hogy egy 3 éves idomított csimpánz is képes technikailag értékelhető képet készíteni. Így a régi 3 hét után már photography vagyok fb metódus lerövidült azonnalira.
Objektívek.
Sok F végű obink volt. Ezek jó része maradhatott az ftz-nek hála. Af sebességük így is parádés, szóval ez nem akkora gond mind először gondolnánk. Z-s obit akkor veszek ha ezek meghalnak, elkopnak, elfáradnak... Képminőségben már pl a Sigma Art 5 éve hozza azt ami bőven kiszolgál bármit és bárkit. Igaz, ezek sem akkor sem most nem voltak olcsók. Tamron nekem csalódás volt. Így abba többet nem ruházok be jó eséllyel.
Kb ennyi így hirtelen. Én sok rosszat nem tudok írni a Z6II-re. Ételfotó, termékfotó, modellek, esküvők, rendezvények, tájképek, sokféle céges fotózás, sokféle körülmények között... a D750-is elég. Sőt. És csak nevetek magamban amikor 3000 ellőtt expo után valaki eladja mert kinőtte. Kb 2008-ban fotóztam először D3-al. Azt hittem annál jobbat nem fognak tudni alkotni. Tudtak. (ezért is vettem anno D700-t markolattal mert az jobb volt- és a D700-t színekben, dinamikában, minden ben a D750 megverte eléggé... ) A Z6II-nél is lesz jobb. Dekinek és minek is? Persze lesz szélsőséges felhasználás ahova "biztos" kell. Pl a Z9. De jelenleg Ftz-vel ezen az áron a Z6II remek. 250e körül meg a D750 még racionálisabb- főként hobbyra.
-
Roachy
senior tag
Z6 ezt csinálta, de már Z6II van és itt is volt már.
Az túlzás hogy félrehord, de vannak helyzetek amikor nagyon kicsivel ugyan, de a szem elé, vagy mögé esett a fókusz. Főleg egész alakos és tágabb képek esetén, amikor az alany egy picit kimozdul az aktuális fókusz síkból (pl előre billenti a fejét). De ez lehet inkább az af sebességgel függ össze, ilyenkor olyan mintha az af egy leheletnyit lemaradna a mozdulatról.
Akció közben, viszont rendszeresen lemarad a gyorsabb mozgásokról, ott nekem a 850 sokkal jobban teljesít szemkövető nélkül is. -
topikk
senior tag
Ugy nez ki azert a KF is jo valamire, jol felporgette a Nikon topikot
-
FerNandor
őstag
válasz
ph_5.5 #50458 üzenetére
Ez lehetne akár pozitív dolog is, ha tájékoztatna és érdeklődne az általa elképzelt megoldásról és nem a sunnyogás és SN kapargatás lenne.
Első körben holnap elviszem Kaposvárra szenzortisztításra
És köszi a tapasztalatot.
Meg közben láttam egy af-s 35mm 1.8g-t 35 ezerFt-ért, lehet, azt még útbaejtem.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
bayarena #50456 üzenetére
Fuji és a Hassi gyanítom ua az érzékelőt kapta. Más bajonett, más obi kínálat. Ha én lennék az ország leggazdagabb embere (szerencsére nem vagyok
) akkor sem vennék kf-t. Semmivel nem lenne jobb egyik fotóm sem. Kézel lábbal tiltakoztam a Nikon milcek ellen, mert a Z6 I-ból és saját elvárásaimból indultam ki. Amikor meg a páromnak megvettük a Z6II-t, másnap már nekem is úton volt, mert abba meg belekerült minden ami hiányzott a I szériából. Azóta szegény D750 pl pont 0 expot mozgott.
A haverom kf vázát elnézve nem érzem akkora ugrásnak az fx-kf váltást, mint pl a dx-fx-t. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
FerNandor #50455 üzenetére
Állami cégnél dolgoztam, amikor hozzá vittek javítani egy Nikon kitobit mert szétesett a belseje. Szép állapotban sem ért a vr nélküli 15e-t, az meg gazdasági tk volt. Elvitték, 25-27 e körül volt a számla végösszege. Ez nem is lett volna gond, de nem a leadott obit kaptuk meg. Honnan tudom? Mert lekaparta a gyári számot. Csak azt nem tudta hogy az exifben benne van a váz és az obi sorozatszáma is... Jeleztem az illetékesnek, azt mondták hogy nem kell foglalkozni vele, db-db. Ez persze szintén csak egy negatív példa- de ha pozitívan állnék hozzá akkor azt mondanám hogy keresett megoldást. Mindenki döntse el melyik a jó megközelítés.
-
FerNandor
őstag
válasz
ph_5.5 #50453 üzenetére
Köszi a válaszokat.
A Horváth fotóműszerésznél voltam egyszer egy távcsővel, de emlékeim szerint nem volt túl nagy az elégedettségem, gugli értékelésben is van egy elég csúnya dolog, már, ha igaz egyáltalán, így elsősorban máshoz vinném.Igaziból nem feltétlenül a hotpixelre gondolok, meg az benne van az összefoglalóban is, de lehet, hogy akkor más nem tud lenni az érzékelővel, ami pixelhiba formájában jelenne meg.
Pár db fényes pontot látok a képen erős fényben fotózva, de gondolom azokat akkor a porszemek okozzák, amik vagy az obin/obiban vagy az érzékelőn vannak, még nem tudtam rendesen tesztelni, de ezért keresek egy megbízható embert max 100km-es körben.nikon nap a foroplusban gondolom nem mostanában lesz, mert július végén volt, meg amúgy is mindig lemaradok volna, email sem jön, pedig fel vagyok iratkozva...
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
bayarena #50419 üzenetére
Egy barátom kf digitális géppel fotózik. Hasselblad rendszerbe ugrott bele több mint 10 éve. Tavaly váltott milcre ebben a szegmensben, X1D II -vel dolgozik.
Én azt látom
1. drága a váz
2. objketívből alig akad választék, ami van azt borzalmas drágán mérik
Nagylátó? Szinte elérhetetlen. Általános tartományok... pl 60-as, 120-as vagy nincs af az új vázon vagy ha van akkor az új generációsra kelle váltani belőle.
Most pl az 1:1-es makroval küzd, mert hiába tudja a 120-as makro (ő termékfotózásra használja, de ez itt nem releváns) most kell valami megoldást keresnie amivel a 45mm-es szenzoron értelmezhető méretűvé válik egy mondjuk 5mm-es apró tárgy. Nála ez valós probléma... tehát nem olyanhogy jujj akkor nem fotózom hangyát mert kicsi. Ha ekkora egy drágakő akkor ekkora képet kell készítenie.
A hassi másik "hibája" hogy nincs rá pl dedikált godox vakurendszer. Nikonnal megegyező a kiosztás, így Nikon rendszervaku megy vele ttl-ben, de godox (N) kioldóval már nincs ttl pl portrénál.
A szenzor dinamikája csak egy dolog ráadásul. Egy kicsit elcseszett fénymérés többet ront az utómunka lehetőségén mint a vázban rejlő laborban kimért előny.
Hobbyra feleslegesen nagynak látom a kf-t. Munkára meg feleslegesen drágának. Egy D850 szintű váz képeit pont annyira fogják kifizetni mint a kf gépből kiesőket. A pénzt a fotós munkája alapján adják, nem azért mert ismét sikersen elköltött magára 4-5 millát. ( ez utóbbi részt csak általánosságban írom- nem neked célozva)
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
FerNandor #50447 üzenetére
Nem szeretnélek elkeseríteni de Pécsett két fotóműszerész dolgozott az utóbbi 10-15 évben, ebből az egyik (feltehetően nyugdíj miatt) felhagyott vele, a másik pedig édesapjától átvétel után egyesek szerint fura ügyfélkezeléssel dolgozik. Ha tisztításról van szó akkor biztosan megoldja. Alkotmány utca, a volt Erste Bank után kb 2 épülettel. (Horváth fotóműszerész ha jól rémlik)
Akku. Utángyártott tudom egy bizonyos csoport szerint ajánlott... szerintem meg inkább egy használt eredeti ami biztosan tudja azt amit ráírtak. És nem fog beledagadni, vagy alaplap hibát okozni mint egy haver gépében.
Hotpixel? Fotózni kell, és örülni a képeknek. A kép egészében kell hogy jól kinézzen. És ha úgy szép, akkor kit zavar ha van 1-2 képpont 100-200%-os nézegetésnél ami hibás? Túlmisztifikált probléma. Túl vagyok kb 15 vázon és sokszázezer expon, de nem volt ilyen problémám hogy ez miatt kellett volna egy fotót kidobni.
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Milyen videókártyát?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Megújult a PROHARDVER!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- Ukrajnai háború
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- További aktív témák...
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- PowerColor AMD RX5700XT 8GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással / számlával
- LG 55CS6 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 64GB DDR4 1TB SSD RTX 3080 10GB CM CMP 510 Seasonic 750W
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E756 - i5-6GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" HD I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest