- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- OLED monitor topik
- Fujifilm X
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- iPad topik
- Shield TV-t csinált a Shieldből az NVIDIA
- OLED TV topic
-
PROHARDVER!
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#74459392
törölt tag
Ahogy Eperkutyus is írta, panorámát mindig M módban kell készíteni.
Az oké, hogy a fókuszt lockolod (mondjuk egyszerűbb az obit manuálba kapcsolni), de milyen módban készíted a képeket? Ha nem M módban, akkor minden kép másképp lesz exponálva, ami egy kék égen sávosodást okozhat.
A panoráma minden képét ugyanazon beállítások mellett kell készíteni.
Először berakod A módba a gépet, beállítod mekkora rekesz kell neked, aztán belenézel keresőbe és végigpásztázod a rész, amit szeretnél lefotózni. Megnézed milyen expozíciós időket dob ki a gép a világosabb és sötétebb részeken, majd ezeket az értékeket átlagolod és azzal készítesz képet M módban. +fix wb és isoÁllókép az tökéletes. Ha távoli dolgokat fotózol akkor simán mehet kézből is.
-
-
-
akela91
addikt
válasz
#40935168 #2092 üzenetére
Nagyon hasznos dolgokat írtál le, el is mentem magamnak. Panoráma készítés előtt elolvasgatom majd.
Gondolkodtam, hog 18-105-e lkéen panozni, vagy 50mm 1.8G-vel. De ha lehet akkor a fixet rakom fel, mint látom te is azzal lőtted.
Bár ez nem mindenhol lesz megoldható, sőt. F8-F11 körül érdemes panorámázni, jól emlékszem?
Mit szóltok ehhez a leíráshoz: [link] Baromságok vannak benne?
-
#40935168
törölt tag
Leggyorsabban: egy vonalzot, ami az obival parhuzamosan van Elotted, lefotozol sregen kb 30-45 fokos szogbol. A nulla vonalara losz es nezed, az lesz-e eles, vagy elotte-mogotte vmelyik millimeter ertek. Konyv is jo betukkel es ilyesmi. Makro obinal kisimitott budipapir is jo
mert a felszinen a texturabol latszik, front v. backfokusz van-e (vagy pontos-e). Nem professzionalis meresek, de gyorsak
-
kulerr
őstag
Sziasztok!
Tudom, hogy sokan sokszor kérdezték rákerestem és többször volt erről szó azért mégis megkérdezem.
Adott egy Tamron 17-50. Legegyszerűbben leggyorsabban hogyan tudom letesztelni mennyire pontos a fókusza? (állványom van, ha szükséges) D7000-es gépem van hozzá.Köszönöm mindenkinek
-
#40935168
törölt tag
válasz
spanyoll #2090 üzenetére
Nem jó. A kiindulási alapod is más lesz "A"-ban, ha eltérőek a különböző szögekben a fényviszonyok, szemre vagy véletlenül-nagyjából betalálhat a HDR-es végeredmény, egyiken kettőt húz a szoftver jobbra, másikon már csak 1-et, így lesznek közel egyformák, de ez "picit" pontatlan iparos megoldás
Pano-t szigorúan "M"-ben, minden egyes képkocka expója (zárideje, fókusza, gyutávja, iso-ja, rekesze) ugyanaz legyen. Agyaddal a teljes, elkészült, nagy csíkszerű képben kell gondolkodnod és abba mindennek bele kell férnie, a teljes fordulat összes információjának, legyen az akár világos, akár sötét. Mindennek. Különben sávozódhatsz összerakáskor meg egyéb anomáliák, szoftver vagy kikorrigál, vagy nem, vagy jól, vagy félig jól, vagy sehogy, .. egyszóval, hibalehetőség, csukd be ezt a kaput, ne adj esélyt neki.
Panorámánál tipikusan jól jön a modern vázak nagyobb dinamikatartománya, mert ritkán találja hajszálpontosan telibe az ember a teljes elkészült kép expóját, általában picikét mindig hozzá kell nyúlni, a panoráma két széle között témától és fényforrás-iránytól függően komoly eltérés is lehet, de mindkettőből látható infót kell még varázsolnod a képre (pl. kiégett baloldal, alexpós jobboldal -> highlight le, shadow fel, esetleg szelektíven, átmenettel megoldva rétegekkel, gradient mask, egyéb hülyeségek).. szóval a pano, ha profin akarod, lehet deep szopás is, amolyan mélytorkosan
mire kitapasztalod úgy saccra a tizedik környékén, mit cseszel már el megint
Itt egy relatív amatőr, nagyban jól néz ki. Mármint "relatíve" nagyban, mert a monitorom sajnos nem ilyen képarányú.
Még lehet mit tuningolni rajta, jelenleg ez egy 958 megás, 29554 x 4590-es, sokrétegű TIFF Dél Tirolból.
És pixel szinten is vadállat, a mocsok kis 50 1.8 dezső
-
flash-
veterán
válasz
#40935168 #2089 üzenetére
szerintem megéri rawban fotózni,mert igaz hogy több idő utána dolgozni,de aki meg jpeg-ben fotózik,annak meg átlagban azért több képet(eltérő expózició,wb,tb) kell lőnie,hiszen jpeg-nél már nem érdemes utómunkára gondolni...
ami időt elveszt az ember a jpge fotózással,azt visszanyeri raw utómunkával.. -
spanyoll
addikt
válasz
#40935168 #2082 üzenetére
Amikor alaposabb vagyok akkor kb 1/3-ad képrészt megyek mindig arrébb, fel is meg oldalra is. Azon kívül az autopano megcsinálja még a hdr-t is, így simán lehet neki nyomni A-ban, aztán csapatni a 3 képet mindenről. Azzal nincs is baj, csak amikor összerakja... Nem tudom, lehet, hogy sokkal több képből kéne csinálni, de hát fákk...
-
#40935168
törölt tag
válasz
fireproof #2086 üzenetére
Jól mondja Ropi kolléga. Az idők kezdetén én is raw+jpeg-et lőttem. Aztán raw + fine-small jpeg-et. Aztán raw + legkisebb, legrosszabb jpeg. Aztán hagytam a jpeg-et a fenébe
- utólag szoktam alapigazítások (ACR) után nagy raw tömeget PS-ben automatizáltan JPEG-é tenni (1920x1280-as sRGB-be), amit meg ki akarok dolgozni jobban, azokat kézzel mókolom úgyis. Sztem raw tök elég.
Eddig élesben egyedül objektív vásárláskor állítottam be raw+ large-fine jpeg-et, mert a raw-mat nem ismerte a bolt számítógépére telepített képnéző. A jpeg-et meg minden, azon tudtam ellenőrizni, jó-e az objektív és olyankor jól jött a teljes, valós méretű, legjobb minőségű jpeg.
-
fireproof
őstag
Srácok lenne egy kérdésem bár nem biztos hogy teljesen ideillő.
Raw-ban fotózok de készítek mellé JPEG képet is mivel a számítógép ha megnyitom a képek mappáját csak a JPEG képek kicsi képét mutatja, a RAW képekét nem. Viszont így elég sok helyet foglalnak a képek. Erre tudtok valami jó megoldást?Ha úgy állítom be hogy RAW mellé ne FINE képet készítsen hanem valami alacsonyabb felbontásút akkor a RAW képek felbontása is csökken vagy csak a JPEG képeké?
-
#40935168
törölt tag
válasz
#31757056 #2079 üzenetére
Viszek felszerelést is
Panorámások: a PS gyönyörűen összerakja és rengeteg dolgot korrigálhat is (meg nem is - választható). De kell hozzá vas + ram.
Spanyoll: Minél nagyobblátóval fotózol (minél kisebb gyutávon), annál kisebb legyen az egyes kockák közti elmoccanás, így kevesebbet kell a végén a hullámos aljából és tetejéből vágni (feltéve ha nem korrigálsz képenként perspektívát, de akkor is buksz infót a széleken). FX 50/DX35mm körül, ahol a torzítás nagyon kevés már, lehet nagyobb fordulatot is venni a képek között. Állvány és panorámára képes fej - vagy rohadt jó szemérzék, beépített giroszkóp - ajánlott, különben meg a horizont lesz hullámzó, mikor összerakod őket
Ez csak saját tapasztalat, dél tirolban csináltam párat..
(Jókat)
Balcsinál feltűnő a hullámzó horizont, hegyeknél nem..
Továbbá panoráma előtt megnézni az expó értékeket, gépet átállítani M módba, aztán megnézni körbefordulással, mi lenne a képen kiégve és mi alulexponálva, kereső adja az infót, vagy akinek hisztogram fétise van, annak az. Az alexpó jobban korrigálható, mint a kiégés (szenzordinamika), így ha van erősen világos rész, érdemes arrafele súlyozni. SÚLYOZNI. Tehát nem pont a kiégni akaró területre rámérni, mert akkor meg minden más lesz túlzottan alexpós, hanem csak valamivel jobban a világosabb részekre állítani a helyes expót, a többi képkocka pedig legyen olyan, amilyen. A maradékot a végén PS-ben és ACR-ben együttesen állítva a képkockákat, be lehet lőni szépen. (A többé-kevésbé homogén, közel azonos expót adó fordulás a legjobb nyilván).
-
spanyoll
addikt
válasz
#74459392 #2080 üzenetére
Csak ne az autopanogiga. Én lövöm szarul a képeket (amit kétlek, mert néha kényesen sok fotót lövök), vagy a progi a szar, de mindenféle renderelésnél mindent maxra húzva meg állítva is néha úgy el tud csúszni, hogy felmegy bennem a pumpa (nem szó szerint)...
Rohadt egy dolog ez a panorámázás -
#40935168
törölt tag
Gyerekek. 4 napra elpárolgok Zakopane-ba. Próbáljátok valahogy kibírni nélkülem..
-
#31757056
törölt tag
Ja nem, nem ugy ertem en hogy emiatt az összes szar, csak en vagyok ilyen szerencsetlen vele. En is azert mertem megvenni anno mert sok jot olvastam rola es mar nem birtam tovabb varni pedig fontolgattam hogy huzom meg egy ideig a D50-el, amit akkor mar 3 eve hasznaltam. Raadasul a dolgokon csak tovabb ront a tudat hogy ez volt eddig a legnagyobb osszeg amit fotoscuccra kiadtam, szoval ezekutan nem tudom hogy merjek belevagni egy ujba. Pedig nagyon kellene egy megbizhato gep mert tobb penzes felkeresem is van amint beut a jo ido, de ilyen geppel nem fogom tudni azokat se megcsinalni, nembeszelve a hobbidolgaimrol amiket beterveztem...
imyourfriend, sajna pedig az volt. Ujan vettem mereg dragan, mikor leromlott ahelyett hogy megcsinaltak volna rendesen, megjobban hazavagtak, mostmeg mar a gari lejarta utan ugy kell imadkoznom hogy elismerjek hogy ok hibaztak es ez a javitas is ingyen menjen. Mert ha nem csinaljak meg most se rendesen, rajtam marad tenyleg orokre.
-
imyourfriend
őstag
válasz
#31757056 #2069 üzenetére
Azért ilyent ne mondjál hogy életed legrosszabb döntése volt. Magyarországon laknál akkor kipróbálhatnád az enyémet, szívesen kölcsönadnám egy teszt erejéig. Szerintem is csak egy rosszul sikerült darabot fogtál ki, minél több helyen romolhat el a digitális technika annál nagyobb az esélye hogy el is fog romlani. Legfőképp a mobiltelefonon látszik szerintem, persze szép és jó dolog az érintőképernyő de emellett egy hibalehetőség is.
-
#31757056
törölt tag
Mar lezsiroztam egyszer a visszakuldest aprilisban, de ugy voltam vele, hogy megvarom inkabb a majus veget amikor visszaerek Angliaba, mert voltam otthon 2 hetet es ha elotte kuldtem volna el, nem ert volna vissza idoben. Gep nelkul pedig nem maradhattam, ezert inkabb igy hasznaltam. Most par napja ertem vissza, egyelore levelezunk, hogy mi lesz hogy lesz, aztan megy vissza ismet...
-
#31757056
törölt tag
Nos igen, ezt pont eszrevettem egyes kepeken, szoval ez a helyzet a nagylatoval is... Gyakorlatilag amiota volt a szervizben a gepem, azota az osszes uvegem frontfocus-os. 85/35-tel a kepek durvan 70%-a. 18-105-tel szerencsere csak nehany, de joval tobb mint elotte. Sigma 10-20-al pedig mar szinte csak vegtelen allasban fotozok...
Iszonyatosan megbantam mar, hogy megvettem a D90-et, eletem eddigi legrosszabb dontese volt. Varnom kellett volna tovabb es megvenni a D7000-et. Most meg azon gondolkodhatok, hogy mikent szabaduljak meg tole, kozben ujfent megy a levelezes is a Nikon-nal.
-
Peethy
őstag
Max annyit fog észrevenni, hogy a képminőség hulladék. Hiába van nagy DOF, az élességi tartomány szélén egészen mást jelent az éles, mint azon a ponton, ahova az élességet állította, ez pedig egy amúgy sem acélos teljesítményű nagylátónál bizony elég nagy problémát jelenthet. És ez bizony nemhogy 10-12mm-en, de még halszemen is meglátszott, pedig ott aztán f/8-on elvileg nem kéne sokat szöszölni. Tényleg nem kell, de az legenda, hogy nem kell semmit állítgatni, csak lőni kell és minden éles lesz.
-
-
#31757056
törölt tag
Na ez az, az abra alapjan mostmar rohadtul elsore felfogtam, lenyegeben az a pont ahova ha fokuszalok mogotte tutira minden eles lesz! Mondjuk nagylatonal nem tudom, hogy mekkora tav utan lehet ez, de szerintem nehany metertol tobb nem lehet amit szemmel erzekelni is lehet szerintem az meg megkevesebb...
forceberg koszi, ebben a megfogalmazasban is ertheto!
-
Karima
őstag
Köszi a kimerítő választ, akkor valahol jól gondolkodtam, ez megnyugtat
Megjegyzem, a leírásod alapján - nem azért mert rossz (sőt!), hanem mert én tudom nehezen értelmezni - én se értettem volna meg elsőre, de nekem már a fejemben van ez az ábra, és erre már könnyebb volt ráhúzni
Kösz mégegyszer!Egyébként ha valaki nem akar képlettek bíbelődni, ezer androidos meg ios-es dof calculatort le lehet tölteni
-
dabgergo
őstag
Na megjött a Vertax markolat D7100-hoz!
Hát így a Meike után iszonyat jó minőségű! Komolyan, nagyon masszív és tök jól meg lehet szorítani, nem lögyökj vagy ilyesmi. Talán egyetlen negatívum h az exponálógombonb azért a két állás nem olyan nagyon jól elkülöníthető (Meike-nál talán azért ez is jobb). -
#31757056
törölt tag
A forgathatok altalaban nem faszak, nem szurnek egyeletesen a kep minden pontjan, foleg a nagyon hosszu zaridoknel kritikus dolog ez...
Kleroo hat ez a baj pont, rajzrol en is azonnal megertenem, de igy annyira bonyolultnak tunik, hogy el sem kezdtem meg gondolkodni rajta
-
imyourfriend
őstag
Jobb, én jószándékól szóltam, persze van ahol elkerülhetetlen a zaj, de ez nem az a helyzet volt.
Én díjazom azt a stílust ahogyan előadja, és sokszor fellapozom a pdf-et ha valamit elfelejtenék véletlen és szükségem van rá.
szerk: És ez még egy egyszerűbb eset ahol az ember megtudja tanulni hogy mire törekedjen mire mik az alapelvek, majd ha bonyoltultabb lesz a dolog könnyebben tudja alkalmazni.
-
Horbal
őstag
Ez vajon mennyire lehet xar: ND2-400
Nagyon ócsó, de egy két helyen írtak róla fórumokon, hogy ezért az árért bőven fasza
-
*Ropi*
félisten
De igen: a hiperfokális módszer pont arra jó, ha nem a végtelenben lévő élességi síkot szeretne az ember, hiszen az adott optikai rendszerben a hiperfokális távolságon (azt a tárgytávolságot nevezzük hiperfokális távolságnak, amelynél a mélységélesség a beállított tárgytávolság felétől a végtelenig terjed) érhető el a legnagyobb mélységélesség. A hiperfokális távolságot beállítva a mélységélesség hátsó pontja mindig a végtelenbe kerül. Viszont a tárgytávolságot végtelenre állítva a mélységélesség tárgytávolság mögötti szakasza elvész. A maximális mélységélesség elérése a mélységélesség hátsó pontjának a végtelenbe való állításával lehetséges, ilyenkor a mélységélesség közelpontja a beállított tárgytávolság felénél van. A hiperfokális távolság kiszámítása jó közelítéssel ezzel a képlettel lehetséges, ahol
"f" az objektív gyújtótávolsága,
"F" a beállított rekeszszám,
"z" a szóródási kör megengedett átmérője (általában 1/30...1/50 mm)."Mondjuk én ezt a manuális végtelenbe állítást sosem alkalmaztam még, inkább valami távoli pontra (pl tó túlpartja) szoktam fókuszálni."
A gép számára az is végtelen már (egy bizonyos távolságon túl van).
Pedig 'istencsusse' csak egyszer válaszoltam Karimának...
-
Real_Necro
veterán
Aki nem tud még róla:
Június 3-4-én Samyang napok az Artworknél!
-
*Ropi*
félisten
De igen: a hiperfokális módszer pont arra jó, ha nem a végtelenben lévő élességi síkot szeretne az ember, hiszen az adott optikai rendszerben a hiperfokális távolságon (azt a tárgytávolságot nevezzük hiperfokális távolságnak, amelynél a mélységélesség a beállított tárgytávolság felétől a végtelenig terjed) érhető el a legnagyobb mélységélesség. A hiperfokális távolságot beállítva a mélységélesség hátsó pontja mindig a végtelenbe kerül. Viszont a tárgytávolságot végtelenre állítva a mélységélesség tárgytávolság mögötti szakasza elvész. A maximális mélységélesség elérése a mélységélesség hátsó pontjának a végtelenbe való állításával lehetséges, ilyenkor a mélységélesség közelpontja a beállított tárgytávolság felénél van. A hiperfokális távolság kiszámítása jó közelítéssel ezzel a képlettel lehetséges, ahol
"f" az objektív gyújtótávolsága,
"F" a beállított rekeszszám,
"z" a szóródási kör megengedett átmérője. -
Kleroo
veterán
válasz
atok666 #2048 üzenetére
Szupernak tartom a 24-85öt,és sűrűn reklámozom(leginkább azért,mert szinte senki sem tud a létezéséről,énis nagynehezen találtam erre a megfelelő kompromisszumra) de idióta azért nem vagyok(a hangok is megmondták).
Igen-igen! "rajzolat"
Én is ezért utálom amikor a felbontás-táblázat jön elő mindig.
Fel is tolok azért egy részletet,hogy látható legyen a difi.
Azért furcsálom a nagy verést,mert a 24-70 mondhatni 2.8-on is padlót töröl az f8ra rekeszelt 24-85-el kizárólag a felbontást nézve is. Ezért gondolom,hogy valami por kerülhetett a gépbe,mert a mostani 24-85 képeket visszanézve...hát nem igazán szeretném az obit. Pedig szeretem,és az 50/1.8G mellett sem tűnt fel,hogy fosch lenne. De majd jön a 2.0 teszt.Plusz most néztem meg jobban,és 24mm-en is jóval rövidebb a 24-85 a sokkal komolyabb torzításon felül is. Na ez egy igazán alapos teszt lesz. Tán hiánypótló is. Elérhető árú(bestbuy),kevés helyen tesztelt nikkor zoom vs a méltán dícsért legjobb Pro bátyó.
Számolok látómezőket is majd,ect. Kíváncsi vagyok. Lassan vmi blogot kéne indítanom24mm-es képek, f2.8 vs f8. azonos expó,azonos színhőmérséklet. Ide betettem őket
A 70-200VRII ennyivel mégjobbnak érződik? Na akkor azt nekem sohasem szabad a kezembevennem.FX+70-200/2.8 nálam a nonplus ultra
-
atok666
őstag
Mikor elkezdtem olvasni a mondokatad, a harmadik sornal az volt az erzesem, h a ketto kozul a 24-85 jon ki majd jobbnak
Amugy tenyleg nem rossz az a 24-70. Nem csak elessegrol szol az obi, hanem szinekrol, kontrasztrol stb.Erdekes viszont, h en ezt a kulonbseget latom, mikor a 24-70 utan felrakom a 70-200at... Mintha egy masik ligaban jatszana a tele... De aztan, lehet, hogy csak bekepzelem.
Atok
-
Kleroo
veterán
Érdekesség:
Ideiglenesen van nálam egy 24-70/2.8 Nikkor.
Ma összemértem a tudását a kis műanyag harcos 24-85-el.
Az eredmények megleptek,mert nagyon de nagyon keményen odacsapott a nagyfiú.
Annyira,hogy el is gondolkodtam,nem e hibáztam,illetve nincs e némi back/front-focus problémája a 24-85nek. Így ezt a sietősen összedobott,de viszonylag alapos tesztet most nem teszem közkinccsé.De általánosságban,ami biztosan igaz: A 24-70 színei lenyűgözőek,nagyon kellemes sárgás-meleg árnyalatú.A kontrasztja szuper Az expója is tökéletes a D700-al.(AF instant,de ez alap
) Ezzel szemben a 24-85 sokkal kékesebb,hidegebb.Következetesen feljebb exponál mint a 24-70. Kontrasztban is elmarad bőven,még f8-on is. És úgy összességében egyszerűen nem lehet utólag sem kifacsarni belőle azokat a színeket-kontrasztot amit a 24-70 tud. A narancssárga kis plüss volt a modell,így az jól mutatta.(erős narancssárga arc,fekete haj,fehér falrész,és zöld ajtó; jól kijönnek a különbségek) Valamint a 24-85 rögtön elhagyva a széleslátót,folyamatosan végig rövidebb azonos gyútávokon. Ha lesz megint időm,akkor újracsinálom,kizárólag LV-val, több időt rászánva. De egyelőre az a summázásom,hogy a 24-70 büntet.
-
Larry303
addikt
-
Ahogy Te, én is AF-szal szoktam egy közép távoli valamire célozni. Nem szokta a 10-20 elrontani.
De!
Érdemes lenne végigzongorázni a fókuszt, mert 1-1 kis tekerés lehet hatással az egész képre!(#2036) Freddy76 : ezt megértem, a méret néha engem is zavar.
Pl. túrázni már csak a 10-20 + 105 páros jön velem. -
akela91
addikt
válasz
Real_Necro #2041 üzenetére
+1. Bár nem nagyon tájképeztem még, de eddig én is messzi pontra AF. Nyáron viszont fogok, illetve panorámákat is szeretnék készíteni. Arra tudnátok mondani bölcsességeket? Pl. 20%-ban fedniük kell egymást, mivel érdemes összefűzni őket(PS?), stb...
-
Karima
őstag
Akkor csak az a kérdésem, hogy a hiperfokális távolsággal nem kapunk "több éles" részt? Mert pl a sigma 10-20-nak f8-on 10mm-en 0.64m a hiperfokális távolsága, azaz ennek a felétől (0.32m-től) már minden éles. Elvileg. De ha a végtelenre állítjuk manuálban, akkor honnan kezdődik az élesség?
Mondjuk én ezt a manuális végtelenbe állítást sosem alkalmaztam még, inkább valami távoli pontra (pl tó túlpartja) szoktam fókuszálni. -
Karima
őstag
Ti tájképfotózásnál hogy fókuszáltok? (Ne röhögjetek a kérdésen
A végtelenbe, vagy a hiperfokális távolságot használva? Nekem a hiperfokális lenne a kézenfekvőbb, de múlt héten próbáltam és nem nagyon azt kaptam, amire számítottam
-
#31757056
törölt tag
válasz
Real_Necro #2033 üzenetére
Nekem is nagyon tetszik, es a Joe McNelly is, asszem en is megnezem az osszes fotot ezeken az oldalakon ha lesz egy kicsit tobb idom
-
#40935168
törölt tag
válasz
Real_Necro #2033 üzenetére
Jó b+
Viccet félre, nem ismertem.. Na majd este. -
#40935168
törölt tag
válasz
#31757056 #2027 üzenetére
Joe McNally-vel kezdtem Kelby előtt, nekem ő jobban a szívemhez áll.
[link] Kedvencem egy bevilágított elefántot és egy indiai (?) nőt tartalmazó képe, hát az valami paff de a többi is, Empire State tetején - híres kép.. nagyon nagyon jó. Hopp az elefántSK könyvek a vakuhasználat és a PS miatt inkább (főleg a különkönyve, a Professzionális Portréretus, na attól itt a nagyközönség lepetélne sztem, főleg a gyakorlott Lightroom nyomkodók
.. én is ad-hoc kapok bele, lassú, aprólékos, tömény, pepecs és látványos javulás csak órák alatt van egy portrén - de az akkor nagy). Crey első linkelt képe [link] pont innen van, ebből a könyvből.
Ja, a könyv.
Most Präkel pörög. Jó.
-
-
#31757056
törölt tag
Ez Scott Kelby 500px oldala, van egyket jo kepe, de engem alapvetoen nem nyugozott le...
-
Graphy
aktív tag
válasz
Freddy76 #2018 üzenetére
Hát, súlyban nem sok különbség van a kettő között (430g vs 270g).
De tény hogy hosszban majdnem a fele (82 vs 46mm).
Én azt mondom, hogy mindenképpen próbálj ki egyet a vázon ha találsz valahol használtan, aztán majd meglátod.
Én a madarászással vagyok így, nemrég próbáltam egy S 120-400 OS HSM objektívet...sajnos nem voltam elégedett a képminőséggel, így nem lett semmi a vásárlásból, de tesztnek jó volt. Na annak az objektívnek nagyon tudnál örülni.1750g és több mint 20 cm hosszú (persze összecsukva, napellenző nélkül)
, igazi kis városi rohangálós street fun obi.
-
skater86
tag
válasz
akela91 #2019 üzenetére
Szintén zenész. Kitobival vettem (18-55) a D3100-asom. Nagyon remek képeket lehet vele készíteni. Aztán egy hónapja vettem meg a fix 50 1,8G-t...na az áll leejtős, ahogy mondod. Elsőnek tartottam a fix obitól, hogy fura lesz, de most meg nem szívesen veszem le a gépről. Tényleg nem hittem elsőnek, hogy ennyi különbség van a két obi között.
A 18-55-öt leginkább panoráma-tájkép-(épületek) fotózására rakom fel, de amit meg lehet oldani a fix-el azt azzal oldom meg
-
akela91
addikt
válasz
Real_Necro #2022 üzenetére
Azt a Tami 17-50-et nagyon kipróbálnám. Azért az nincs egy ligában a 18-105-el, ott már elgondolkodnék az 50-es fix meglétén. Egyébként egy 17-50 nekem tökéletes átfogás is lenne. Nem-nem-nem nem fogok venni, csúnya rossz gondolatok. De most nézem a 17-50-nek -2.7% torzítása van 17mm-en? Az már embörös. (nagyon nem preferálom a lencsekorrekciót, mert rendesen romlik tőle a minőség.)
-
Real_Necro
veterán
válasz
akela91 #2019 üzenetére
Én meg mióta eladtam az 50-es fix-et és lett helyette a 70-200, nem is hiányzik a fix, pedig minden vágyam volt a G-s obi a D után. Közben lett egy Tami 17-50 is, most már tényleg nem hiányzik a fix.
Kreatívkodni oké, faja, de nekem a zoom adta lehetőség kényelmesebb. Lényegében eladnám a 18-105-öt, mert azóta csak pihen, de amennyit kapnék érte, azért kiváló tartalék obi.
Kutyus: nálam is ugyanez a Präkel könyv van most forgatva. Szerintem többet hozzá rakott a kicsike fotós tudásomhoz, mint SK, ellenben indulásnak tényleg jó volt, az a sorozat is. Anno Tom Ang: Fényképészet c. könyvével akartam kezdeni, de nekem az volt bonyolult, de a következő majd az lesz ha a Präkel könyv végére érek egyszer.
-
#40935168
törölt tag
Ha már Scott Kelby és könyvek: számomra Scott nagyon jó fotós, nagyon tapasztalt róka.. nagyon oké képekkel. Deeee.. el van "tolódva" a csávó - és művei - a portré-egészalak-vaku-Photoshop irányba, ami nem rossz, de nem csak ezt fotózza az ember ugye. Tehát önmagában szerintem nem elég SK-t olvasni. Ő csak egy szelete a tortának. Annak nagyon finom, de nem az egész torta.
Az általam esténként felcsapott David Präkel - Kompozíció szvsz kötelező alapmű Scott mellé (sőt, inkább ezzel lehetne indítani SK helyett).
A Freeman féle Képkompozíció [...] pedig már level3-as orkok könyve
és szerintem így van ez rendjén ..
Elkezdtem, aztán mikor egy városi, tán New York-i sűrű tömegfotón elkezdte szemléltelni, mi hogyan aranymetszve, melyik vonal hogyan megy honnan hova és a szem és a tekintet és és és , uhh, késő volt vagy hülyevagyok, letettem. Előbb Präkel.
-
Peethy
őstag
válasz
Freddy76 #2018 üzenetére
Én is így voltam vele, a 20as látószöge (ekv 40mm) nagyon tetszett, igazából sokkal jobban, mint DX-en a 35-ösé. A 40mm pedig kb. 28mm-nek felel meg APS-C-n, szóval a Sigma 28mm f/1.8 egy érdekes gondolat lehet, bár elég nehéz, de optikailag nagyon-nagyon jó
Egyszer volt fixsorom, amivel nagyon elégedett voltam: Sigma 20mm f/1.8, Nikon 35mm f/1.8 (ennél egy kicsivel rövidebbet, pl. Sigma 30 1.4-et, vagy az imént említett 28-ast elfogadtam volna), Nikon 85 f/1.8... ezzel mindent meg lehetett csinálni, amit csak akartam
-
Freddy76
addikt
válasz
#31757056 #2017 üzenetére
Mindig a méretet nehezményezem a dslr-nél. Ugyanakkor most volt a kezemben ismét omd, és azért nem egy liga a d7000-rel sok tekintetben: érezhetően lassúbb az általános működés (af, bekapcsolás, képek írása, menü), a kezelhetőségről pedig ne is beszéljünk (a jobb a fogása mantrát letojom). A képminőséggel nincs gond ott sem. De persze kisebb. Ugyanakkor ha jobban megnézem, a d7000 is teljesen jó egy nem túl hosszú (vagyis előre buktató erőkart nem "képező") obival. Itt csak egy fixről lehet szó.
A fél éves kiruccanásom az m4/3 világába jó volt arra, hogy megszeressem a fixeket. Egyszerűen jobban éreztem magam egy jó általános látószögő fix obival (ott ez egy ekv. 40-es volt), mint egy zoom-mal. Ne kérdezzétek miért, de szerettem. Jó volt, hogy voltak korlátok, kellett komponálni, helyezkedni, és nem kellett azon gondolkozni, hogy merre tekergessem. Egy idő után nagyon ráállt a szemem/agyam arra a látószögre. Most is ezt érzem, amikor az analóg olyt (om-10) viszem magammal, ott egy fix 50-es van a vázon... Az elmúlt két hétben többet expóztam az om-10-zel, mint a d7000-rel, csak éppen ez kicsit költséges, a film előhívás nem olcsó...
Ezért jutottam arra, hogy a tami mellé kellene valami fix, ekv. 35-50 között, inkább közelebb a 35-höz. A tami persze marad.
-
#31757056
törölt tag
válasz
Freddy76 #2015 üzenetére
Igaz, a mereteit eppen nem tudtam. Illetve igaz, hogy fixxel fotozni izgalmasabb, nem olyan erzes mint egy lifego zoom-mal.
Hat, azt irod kintre kell rohangalni, akkor szerintem jo lehet. Kint ugyebar nincsen fenyhiany csak ejszaka, f4 es affolott megfelelhet, raadasul DX-en kevesbe lenyeges, hogy a kepsarkokban kaka a minoseg.
-
flash-
veterán
itt látod a két obi közt a különbséget ha a spec fülre váltasz,minőségben meg a measurements nél.
-
#31757056
törölt tag
Szia. En nem ajanlom a 85/1.8D megvetelet, az AF sokszor es nagyon fog hianyozni. A fokuszgyuru rendkivul rovid uton jar, egyes helyzetekben lehetetlenne teve a pontos fokuszalast meg a keresoben villano pont segitsegevel is. Olcsobban kijonnel egy 50/1.8G-vel, kepminosegben szinte ott van ahol a 85/1.8D, igaz rovidebb de cserebe lesz AF mindig.
D-s es G-s obik kozt eleg sok a kulonbseg, epitesi minosegben, anyaghasznalatban, optikai tulajdonsagokban, sokmindenben... -
Kaca0
csendes tag
Üdv!
Pár napja szálltam be a bizniszbe, egy D5100-al és N 18-105 objektívvel. Régen még filmes világba sokat fotóztam de a tükörreflexessel, de aztán digitálisbridge váltottam. Az alapokkal tisztába vagyok de jelölésekkel csak kevéssé, és ami hiányzik az leginkább a tapasztalat. Hobbifotózásra használnám a gépet. Főleg portré néha makró meg a szokásos általános dolgok (kirándulás összejövetel stb.)
Holnap tervezek venni használtan egy Nikon AF 85mm f/1.8D objektívet azzal tisztába vagyok, hogy az AF nem fog működni, viszont mire érdemes odafigyelni vásárlásnál.
Ha néha makrózni is szeretnék (évi 4-5 alkalom), akkor érdemes venni az objektívhez ilyesmit:
http://www.expressz.hu/uj-automata-kozgyurusor-nikon-1-ev-garanciaval-45853014/ vagy fordító gyűrű
vagy kéne egy rendes makró objektív.
Előnyök hátrányok?Van különbség a G-s és a D-s obik között a rekesz gyűrűn kívül?
Előre is köszönöm a segítségeteket.
-
flash-
veterán
válasz
Freddy76 #2003 üzenetére
szerintem Scott Kelby Digitális fotós könyvei még mindig hiánypótlóak,mert nem egy alapokról szóló fotózást bemutató könyvek amik leírják hogy mi a rekesz vagy az iso,meg max leírja hogy működik a fényképező és kb ennyi (a többi fejezet meg már egyből már a képszerkesztésről meg nyomtatásról szól és vége),hanem inkább ilyen kisokos jellegű könyvek,amiből gyorsan sok-sok kis morzsát lehet összeszedni,gyakorlatban hasznosítani.többet ér sok apró hasznos tipp,mint sok oldal ami egy egy témával foglalkozik,de mégsem a gyakorlati oldalról írja le hanem marad az elméleti vonalon.
-
Freddy76
addikt
válasz
forceberg #2008 üzenetére
Nem. De kellene valami fényerős fix alap szaladgálósnak. Nem nagy, nem drágán. Valami ekv. 35-50 között.
Graphy: Kenbroki meg lesz.pta magát ettől az obitól. Engem valahogy egyformán befolyásol a photozone és kenbroki (semennyire). Nekem a látószöge bejön (korábban egy ekv. 40-es obi volt rágyógyulva a vázamra, nagyon szerettem). A gondom az, hogy ez egy örök szerelem, mert lényegében eladhatatlan...
-
#31757056
törölt tag
válasz
Freddy76 #2003 üzenetére
Szerintem ha csak ki akarod probalni azert kell, es megteheted ne hagyd ki, mert kesobb banni fogod talan. Addig vedd meg, mig nem ut be a valsag
De a hasznalhatosagat tekintve nekem is vannak aggalyaim, a latoszog olyan se ilyen se olyan DX-en, a relative nagy fenyero elonye pedig elveszik ott, hogy csak rekeszelve ad igazan jo minoseget. Meg ha 1.8-rol indulna mint az 50-es D verzio akkor azt mondanam erdemes lenne, mert ugy latom hasonlo illetve korabeli epites, es az 50 2.8-on indul be, de ez igy hogy 2.8-rol indul, hat nem tudom...
-
Graphy
aktív tag
válasz
Freddy76 #2003 üzenetére
A fene sem akar téged lebeszélni erről az objektívről.
Neked kell tudnod, hogy mire akarod használni és arra jó vagy sem.
A teszteket gondolom elolvastad már, így mindent tudsz az obiról. A CA rendkívül nagy, de LR-ban egy kattintás csak, f5.6-on van a legjobb rajzolata. Az új árát szerintem nem éri meg, de pl. használtan nem vészes az ára. Anno én is ilyet akartam beltéri fotózásra, de croppos vázra mégsem vettem meg. -
Freddy76
addikt
válasz
aleister #1993 üzenetére
A legelső könyvében szerepel, éles fotó titka: állvány, időzítő, mindig. Amúgy kezdem azt hinni, hogy Scott Kelby könyvei (legalábbis a digitális fotózás sorozat) túl van értékelve. Az első könyve jó, a többiből max. tippeket lehet gyűjteni.
Telomanikus: ha jó az obi, örülj. Én is örülnék egy működő 35/1.8-nak
. Az iso 400-zal pedig az égadta világon semmi gond nincs, én iso400 alatt nem nagyon szoktam variálni, és ugyanaz a szenzorunk.
Amúgy nagyon gondolkozom egy 24/2.8 D-n. Beszéljetek le.
-
#31757056
törölt tag
válasz
forceberg #1999 üzenetére
Ebben egyetertunk! Ezert nem olvasok mostanaban fotoskonyveket. Illetve alig postolok fotokat velemenyezesre. A sajat utaimat jarom inkabb. Ugyis lesz mindig valaki aki valtoztatna valamit a fotomon, vagy ez/az nem tetszik nekik rajta, es ez teljesen rendben is van mert az en szemszogembol en is igy latom mas fotoit, van amin valtoztatnek, illetve ez/az tetszik/nem tetszik.
-
#40935168
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Horgász topik
- Motoros topic
- CASIO órák kedvelők topicja!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Tőzsde és gazdaság
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Fotó állvány eladó
- AKCIÓ! "ÚJ" Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- BESZÁMÍTÁS! ASRock H310CM i3 9100F 8GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB AeroCool Strike-X 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged