-
PROHARDVER!
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sajtqukac
tag
válasz
atok666 #38555 üzenetére
Köszönöm a választ de sajnos nem erre gondoltam. Ez nem egy gomb, hanem a bajonetten egy kis fekete pöcök. Az objektív és a váz közé esik, de az objektív nem ér hozzá. Nehéz elmagyarázni de ha valaki leveszi az objektívet és megnézi a vázon a bajonettet akkor kb 8 óránál ott lesz az.
-
-
Throme
veterán
válasz
atok666 #32770 üzenetére
Ezek szerint még sosem csaltál az életben és azt nem mondtad még el senkinek.
Se egy letöltés, se bliccelés, se egy jegyzet (tankönyvet) lemásolása, se egy e-book letöltés, se egy 'kösz nem kérek számlát', nem vásárolsz ebay-ről...stb
Boltostól is megkérdezed, hogy be van-e kötve az online pénztárgép mikor vásárolsz?....stb stb.Vagy írjuk ki a fórumra, hogy 'no warez'
Amúgy a vámosok függetlenül az ráírt értéktől, és a "gift" feliratoktól szokták mintavételesen csekkolni a beérkező csomagokat. Szóval nem garancia ez sem.
-
aleister
veterán
válasz
atok666 #29329 üzenetére
Az, hogy következetlen, követhetetlen, logikátlan.
A D90 idejéig egyszerű volt a dolog, mert minél nagyobb volt a szám, annál felsőbb kategóriás volt a váz. Kicsit kakukktojás volt ugyan a D1 és D2, de az előbbi ugye a legelső modell volt, így érthető az elnevezés, az utóbbi meg annak az utódja. Egyedül a D700-zal izzadtak kicsit meg nevezéktanilag, tekintve, hogy nem egy kategória volt a D200/300-zal, mert mégis csak FX, ellenben a zászlóshajó szereptől is messze állt. Így aztán úgy gondolhatták, hogy egy kellően nagy szakadék a számok között (300-700), majd reprezentálja jól a különbséget.
Láthatóan egész idáig nem volt semmi épkézláb ötletük az egységes, következetes modelljelölést tekintve.Ez a D3000 megjelenésével kezdett normalizálódni, amikor is nagyon helyesen kialakult D3xxx, D5xxx és D7xxx vonal, valamint az eddigi egyetlen FX munkagép számozását továbbvíve feltűnt a D6xx és D8xx termékskála.
A flagshipek továbbra is egy számjeggyel büszkélkedtek, a két számjegyes jelölés meg egyrészt már elment, másrészt már foglalt is volt. Sajna a korábbi meggondolatlanság most visszaütött, de legalább így is lett egy alapvetően működő és átlátható nomenklatúra.Na ebbe fostak most bele.
Érthető a szándék, hogy a D200/D300 szintű pro DX vonalat akarták megjelölni, csak épp ezzel a jelenlegi rendszerbe piszkítottak bele. Most modellszámilag egy D500 és D600 szomszéd, kategóriájukat tekintve meg nem. Továbbá bezárult a jövőbeni köztes modellek kihozatal a kettő közé (nem mintha szükség lenne rá, de Nikon sosem az ésszerű fejlesztéseiről volt híres).Simán lehetett volna D8xxx vagy D9xxx.
-
Frigetrus
aktív tag
válasz
atok666 #24421 üzenetére
És az nem fontos, hogy rekeszelve is ott az élesség, ahol lennie kell?
Szerintem ez mindennél fontosabb. Fontosabb a hangos fókusznál, gyengébb háttérmosásnál. A nyitva lágy még oké is lenne, de egyik sem túl acélos nyitva. Persze annyira az nem is baj, mert van annak egy különleges "fílingje".
Akkor veszi észre az ember igazán, hogy milyen gyatra dolog ez a shift, ha élőképpel a munkarekeszen élességet állít, és megnézi az úgy készült képet. Akkor lemászik a kijelzőről a téma, annyira éles tud lenni. Míg a fázis AF-el 1.8-on beállított élesség mondjuk 4-es rekesznél már nagyon nem jó.
Szép dolog a jó háttérmosás, de ezek a shiftes üvegek a fő témát is szépen mossák
-
imyourfriend
őstag
válasz
atok666 #22492 üzenetére
Kiadtam egy csomó pénzt, mint meséltem is. De egy d610 még drágább, nekem meg arra futotta éppen hogy vegyek egy d600-at 24-85-el és ezt azóta se bántam meg sőt ajánlom is bátran az embereknek. Főleg olvasván hogy már 300 alatt is lehet venni ilyen vázat, inkább megpucolnám 1500 kattintás után a szenzort mint egy d610, d800 vagy egy 6d (ezek a legközelebbi lehetőségek szenzor terén). De ez mindenkinek a saját döntése, hogy milyen vázat vesz meg mennyiért.. ha nem akar belevágni egy kis kockázattal járó dologba akkor vegyen d610-et, vagy idővel d7100-at ha 200 alá megy az ára. Meg úgy voltam vele, nehogy már egy ilyen pletyka/szóbeszéd miatt adjak ki +80-90-et egy korrigált vázra amikor annyiba kerül az alapzoom a vázamhoz (másnéven képelhettem volna d610+70-200-al amíg nem jön össze egy alapzoomra) amit nem tartottam túl nyerő dolognak.
-
Larry303
addikt
válasz
atok666 #22247 üzenetére
kössz bammeg
105öt már vettem tavaly, az már nem kell
m3ss: ha a 16-85 elmegy akkor a körömnyi érzékelő is megy alóla
-hogy néznék a következő talin atok szemébe, múltkorit is alig hevertem ki...
ha nagyon elgurul a gyógyszer akkor lehet, hogy meglépem, de még egyelőre elég sok bolygónak együtt kell állnia hozzá...illetve kicsit félek. mert nagyon szeretem a mostani rendszert, nincs tesztábrázás, nincs a para visszanézéskor, hogy na melyik ment félre...szal mérlegelnem kellitt kérdeznék rá a d600 és 610 tulajoknál a fokuszrendszerre -illetve megbízhatóságára
pár napot volt csak a 600as nálam, túl sok képet nem lőttem vele, de ott 98% ban jó volt a két fixxel -
Larry303
addikt
válasz
atok666 #22232 üzenetére
akkor átveszem a 85 öst
nem tudom, valahogy nagyon rágyógyultam az 50esre meg a 105ös re...a 16-85 öt meg csak 16mm en használom, pont most dilemmázok rajt, hogy mi legyen, fejben már eléggé megkevertem a dolgokat...csak még asszony, meg a könyvelő nem tud rólamik-oca: köszönöm
-valójában ahol olvstam róla ott dícsérték, szal ha vkinek van negativ tapasztalata, ne tartsa vissza
-
aleister
veterán
válasz
atok666 #22232 üzenetére
Én a 85-öst használom, mert ez feltételezi, hogy direkt portrézom, tárgyfotózom. Ott adott tárgytávon tudok mozogni. Ebben az esetben megéri a jobb képminőség. A 35-ös, 50-es egy általános látószög. Felhasználási köre miatt már tök változó lehet a tárgytávolság. Ott inkább a zoom szerintem.
-
#40935168
törölt tag
válasz
atok666 #22203 üzenetére
Én most racionálisabban döntenék. Ha most vennék gépet, D800, mert már nem 820e újonnan csak a váz.
Amúgy nem biztos, hogy meglépném. Nem tudom, mit vennék. Örülök, hogy nem most csöppenek a fotózás vadregényes világába, mert igazán most lett csak sűrű az erdő sztem és hozzánemértőként ide bekerülni "uhhh"...
Százezrek mennek úgy el, hogy lehet, nem is az kell az embernek.
Valamelyik agyi mirigyemet a Sony fullframe milc vonal birizgálja a legjobban, várom, hogy kinőjék a betegségeket
aztán jön a Novoflex adapter meg 4 pótakksi..
Neeem tudom. Kíváncsiságból kipróbáltam a 800-ast kontraszt alapon fotózni (LiveView), szuper, csak lassú, de arcfelismerés-követés saroktól sarokig, nem ám fókuszpont-mező mekkora meg egyéb ökörségek. Na, ezért kéne tank építésű Nikon milc. (Tisztábban olvassa ki a szenzort, mint a Sony ugyanekkora MP-es gépei). Vagy fullframe Olympus, de legalább aps-c
Egyébként a szenzorok olyan iramban fejlődnek, hogy hamar letornássza az alapzajait az Oly is, 2-3 év és m4/3-on is szép ultratiszta képek lesznek. Meg ott a Fuji, X-Trans, APS-C és nagyon jó zajszint.. óóó fortyog a milc leves
- és ez nekünk jóóóóó
Szóval amíg nagy a köd és nem látszik, melyik nyuszi ugorja hamarosan a legnagyobbat, addig tartható a tükrös.
@Freddy
-
#40935168
törölt tag
válasz
atok666 #22199 üzenetére
Hát én nem. Illetve németesen jain.
Szóval is-is. Legyen ergonomikus, de azért ne egy kompakt legyen, körömnyi szenzorral, ellenben egy kis Oly a szuper fókuszával, arcfelismerőjével, ami még a közelebbi szemre is képes ráállni, kihajtható kijelzőjével és a brutál üvegeivel nyaminyami system, épp ezért ajánlottam is..
Annak ellenére, hogy képminősége vegyes, a színek, az élesség páratlanul csodás, CA szinte nulla, viszont zaj az van kicsit. De abszolút nem zavaróan, csak én vagyok ilyen pixel peeper.
Szóval szerintem Te - akkor most mindenki előtt leleplezlek jól
- szintén Olympust vennél. IGAZ ?
Jó még a Fuji X-Trans vonal is, csak ott az Adobe-nak még gondjai vannak a raw dekódololással, mert nem bayer a színszűrő, más algoritmus kell rá. "Homályosabban", kevesebb részlettel hívja elő az X-Trans szenzoros Fujik képeit, mint a Fuji natív szoftvere, az meg úgy kényelmetlen annak, aki Adobe-on nőtt fel (workflow mondjuk lehet megoldható valahogy, de akkor sem a legjobb).
Mindenhol van valami "szar"
22189-ben így elsőre tényleg nincs semmi nagy látnivaló. Akkor az érdekes, amikor 100-ból 98 ilyen
Na azt semmilyen tükrös nem utánozza fázisalapú AF-el. Az OM-D E-M1-el csak kattintottam, kattintottam, kattintottam, belenéztem a képbe, felröhögtem, hogy ez is jó, az is jó, amaz is jó, basszus ez is jó, az is jó ...
Über
-
madgie
titán
válasz
atok666 #21788 üzenetére
E-M10 (és E-M5) hátulja valami ótvar ronda, olyan nyolcvanas évek Pontiac Firebird-je, egyszerűen broáf, főleg ahhoz képest, milyen szép az eleje, kicsi púp a tetején.
Amúgy jó gép, az E-M10 AA nélkül meg borotvál, komolyan, adott fixekkel (közelképnél) az aliasing ecsetet sokat kellett matatni a Lightroomban (az alap élességet meg vissza).
-
#40935168
törölt tag
válasz
atok666 #21783 üzenetére
Hát hogy töktágon fókusz telibe és olyan borotva karc, ráadásul olyan színekkel, él az egész kép - mindez a gépvázból kipotyogó jpeg, zéró korrekció és minden egyéb off... hogy az ember behal, bokeh dettó. Aztán ránéz a kezében lévő nagy tükrös böhömre.. leteszi a mellette álló padra és lő egy kicsit a minigéppel megint.. megint csóválja a fejét, hogy ez mennyire pazar..
Tapizz meg egyszer egy m4/3-os Oly-t egy 75 1.8-cal és használd egy kicsit. Fuhh, bünti.
Amiért marad a 800, 2 ok:
- akksi idő (és akksi feltöltési idő)
- gyönyörűen tiszta képek natív iso-n (a kis gép a natív ISO200-on is produkált némi szemcsét, de ez a jövőben javulni fog)
- vaku, Nikon CLS és egyéb finomságokEzek azért elég nyomós érvek. Ha a vakuról lemondanék, a Sony A7 közel lenne, de az akksi karcsú (na ott főleg) + zajszintje sajna FX ellenére kb. 800-zal egyenértékű, ami ciki 24MP-től, jobbnak vártam. De az érvágás az akksi, illetve a karcsú Sony support + a veszteségesen tömörített raw-k valahogy távol tartanak tőlem tőlük, nem érdekel, látszik-e vagy sem.
Az Oly meg akkor lenne jó, ha nem lenne natív 200-as iso-n is olyan "grízes" a kép, mint a 800 ISO800-on
Sűrű ekkora szenzorra az a 16MP. De ez nagyon gyorsan fog változni, elég komoly ütemben fejlődik a technika. Talán lehetne még reszponzívabb kicsit a gép, bár az A7 ehhez képest egy agyonlaggolós tetű, szóval az Oly-ra nincs panasz.
Ahogy előttem szólt valaki, még érnie kell a milcnek. De valami eszement tempóban fejlődnek sztem.
-
JohnyBlue
addikt
válasz
atok666 #21783 üzenetére
Folytatom: erre ő rámnézett félszeg-vigyorral és "áááá....." csóválta a fejét, hogy ilyen nincs."...ha' de hogy lehet az hogy a gép megismeri a kislány fejét és azon azt a szemet ami előrébb van és oda mindig betalál a fókusz? Hogy van az hogy fél kézzel kattingoltam és jöttek az olyan éles képek, hogy vaaaaa backi kategória
-
m3ss
veterán
válasz
atok666 #19269 üzenetére
ez sztem sem hulyeseg. en nem vennek fx-et es utana hozza fenyerotlen uvegeket.hiaba annyira jo isoban.
milyen sport? vmi 85 1.8 nem eleg? esetleg vmi 3rd party 70-200 f2.8?
en d700-at biztos nem vennek, bar ahogy latom nem merult fel. 300e-ert 12mpixeles regi vazat? ertelmetlenne teszi a d610/6d a d700-at...szvsz. -
Larry303
addikt
válasz
atok666 #18593 üzenetére
jaja az s modot amúgy sem használnám, amúgy egyértelmű, meg azzal nincs is bajom, hogy nem tud rekeszt állítani, tudtommal uaz a motor hajtja, mint a ami tükörmozgatáshoz is kell, így felcsapott tükörrel, nyilván nem megy a gyűrű nélküli obikon...ezért is jobb a régi videozni pl
atok a 800as ban nem egy motor van igaz? ott megy egyszerre is...vagy rosszul tudom?
-
Larry303
addikt
-
gab.m
senior tag
válasz
atok666 #18242 üzenetére
Ez a 64-es natív ISO tényleg érdekes, jelenleg nem tudok rá más szót mondani én se, nagyon kíváncsi vagyok a tesztekre. Ilyen szerintem tükörreflexes gépbe (talán középformátumba se) nagyon volt eddig... Ha tippelnem kell, akkor még a 800-asnál is brutálabb dinamikatartománya lesz alap ison, viszont nem tudom, hogy hogy fogja bírni a magas iso-t...
-
gab.m
senior tag
válasz
atok666 #18240 üzenetére
[link] Már teszt is kiszivárgott róla
Szerintem rohadt jó gép lett, tényleg, ez kb. le a kalappal a Nikon előtt. A cikket olvasva végig bólogattam, hogy igen, ez lesz az új gépem. Aztán egy valami bökte ki a szemem a végén: az ára. Azt írja, hogy 2700 angol font. Ez mai árfolyamon több, mint 1 millió forint; a D800 angliai ára 2000 font, ez erős drágulás, a D4s a D4hez képest csak 500 dollárral drágult, ez 700 fonttal, bár ha a D800e-hez viszonyítunk akkor valamivel kisebb mértékű az áremelés, de ez így is sok. Ennyi pénzért nagyon elgondolkodik az ember mondjuk egy használt D4-en...
Holnap lesz a hivatalos megjelenés, és elvileg már kb. rögtön kapható is lesz, így valszeg lesz hozzá hivatalos ár is, amit én most saccra 1 millió 99 ezerre tennék, ami nagyon-nagyon sok... -
jasonka
aktív tag
válasz
atok666 #17852 üzenetére
D5100-on.
Nem az 1,4/50 D-t próbáltátok ?
(Amúgy : HETEKIG agyaltam, néztem a teszteket, próbálgattam az 1,8/50 G-t, vacilláltam, haboztam - és végül NEKEM bevált - egyszóval elégedett vagyok - ami nagy szó nálam, mert szinte minden vásárlásom után már új obi után ácsingózom, hogy talán mégis az kellene - MOST NEM...
-
Larry303
addikt
válasz
atok666 #16822 üzenetére
jaja a szenzor az le van hányva kb
majd ráfogom, hogy olajos.
a két kép nem uaz, a nyersnek kb teljesen a szemén van az élesség síkja, azért is látszik annyira... a másiknak amúgy sincs sok részlet a szemében, egy expoval sajna nem lehetett megoldani, ez is f11 iso1250 1/80
ezek után nem mertem stacknek nekiállni kézből, kevés vagyok hozzá, majd gyakorlomforceberg: maradjál már, tök szerettem addig, míg meg nem kaptam, hogy kis körömnyiszenzoros, cropos anti iso kézikészülék.
most próbálom győzködni magam az ellenkezőjéről, aztén vagy ff lesz vagy m43 -
#40935168
törölt tag
válasz
atok666 #15141 üzenetére
Tami vs Nikkor 24-70 (nekem volt fent mindkettő):
Tami Nikkor
szép színek gyönyörű színek
jó kontraszt gyönyörű kontraszt
borotvaéles borotvaéles
időjárásálló időjárásálló
82-es szűrőméret 77-es szűrőméret
10/8-as AF 10/10-es AF
k* jó stabi -
focus shift nincs focus shift
egész jó bokeh szép bokeh
290e 455e
5 év garancia 1 vagy 3 év gar?Az élességen megoszlanak a vélemények, tesztoldalak is, egyik szerint a Nikkor, másik szerint a Tami jobb, szerintem forma-forma lehet kb. Egyértelműen nem mondanám, hogy rosszabb, és azt sem, hogy jobb. Karcol és kész.
-
skyny
tag
-
Freddy76
addikt
válasz
atok666 #14576 üzenetére
Kis provokáló
Igen, valahol az a határ, de ez persze nem egyértelmű. Nyílván itt nincs olyan léc, amit egyértelműen meg kell ugrania a méretnek, de ha valahol meg kellene húzni a határt, az a 4/3 méret - ennél azért a CX lényegesen kisebb, kb. a fele.
Amúgy inkább azt mondanám, hogy a határ az m4/3 méret és a rendszerhez kapható 1.4-1.8 fényerejű, teljesen nyitva is nagyon jó használható fixek együtt.Tehát nem azért preferálom a 4/3-ot, mert az egy hűdejó szenzorméret, hanem azért, mert ott a szenzor elé tudok tenni jó, fényerős fixeket is.Nem vagyok nagy bokehbuzi, de ha ilyen vagy ilyen buké kijön alkalmanként, azt szeretem (a második képen a háttér egy babakocsi, tehát kissé "impulzív" a bokeh, de a karakterisztikája azért látszik). Vagyis van egy szenzor, van pár számomra elérhető árú 1.8 fix, és a kettő együtt adja azt, ami nekem már elég. A nikon cx-re nincs, és szerintem nem is lesz olyan fényerős üveg, ami ezt tudja, ez már tényleg nem a kis mélységélességről szól.
Amúgy (ezért biztos megkapom, hogy nagyképű vagyok) megtehetném, hogy fx-et vegyek, bár én most d600/610 helyett d700-at keresnék (a d800 már túl van az ingerküszöbömön). Ha esetleg egy év múlva újra elegem lesz a milcekből, és újra a jó fogást meg egyebeket (fázis af, sok gomb, stb.) fogom keresni, valószínűbb, hogy ff-et veszek, nem apsc-t.
Most is ezen dilemmáztam, a d7000 eladása kissé hirtelen jött (Johnny Blue-nak mondtam, hogy esetleg eladnám, majd mire magamhoz tértem, már hozta is a vevőt
), nem gondoltam végig, hogy mit akarok. Bennem volt, hogy veszek egy ff vázat, agyaltam a 600-610-700 trión, aztán két hónap kompaktozás után arra jöttem rá, hogy nem vagyok én akkora fotós, hogy a szenzor korlátozzon, és ff vázzal sem fogok jobb képeket lőni, mint egy kisebb szenzorossal. Úgyhogy a nagy szenzor előnyével (iso, bokeh) szemben a kisebb méretet választottam. Ennyi. De még a pici vívódás ott van valahol, valahányszor felmegyek az oly mintabolt honlapjára, hogy megrendeljem az em-10-et, mindig az van, hogy á, majd holnap
.
Agyaltam a fujin is, az ugye apsc méret, de az már nem annyira kicsi-könnyű, meg aztán az már tényleg egy jó ff szett ára
, és nem szeretném annyira azt a topikot. -
imyourfriend
őstag
válasz
atok666 #14295 üzenetére
Ennyi pénzért többet várnék, de szerintem így vagyunk ezzel mind. 58/1.4G árából kijön egy 50/1.4G+24-70 2.8 VC-s Tamron, de 40ezret hozzátéve az 58/1.4-es árához kijöhet akár egy 24-70 2.8G+50/1.4G újan véve. Bizonyára rengeteg tartalék van az 58/1.4-ben és lehet csak én nem látom ezt, de számomra érthetetlen ez az ár.
Tudom hogy nem Magyar a célközönség, de ez nem változtat a nézőpontomon.
-
#40935168
törölt tag
válasz
atok666 #14125 üzenetére
Nem azt mondta Kleroo h keves, hanem hogy omfg Otus minoseg annak toredek araert. Tehat a ket uveg ar/erek aranyban eleg messze van egymastol, a Sigma konkretan hulyere veri az Otust.
Autofokuszban szinten..
- ezt is elfelejti mindenki (a Zeiss MF uveg).
Sztem a Sigma meg a 85-ot megcsinalja Art-ban, aztan bemegy a nagylato teruletre fix Art-okkal.
De ha kozben meglep minket egy kokemeny 70-200-al, az sem lesz szar. Csak a fokusz legyen jo..
- akarcsak a fentebbieknel..
-
Larry303
addikt
válasz
atok666 #13800 üzenetére
gyönyörű a rajza ennek az üvegnek, de mintha frontosnak tűnne
-vagy csak lehet én már ebbe belebetegedtem
gulyo: az én 105ösöm holland beszerzés, kipróbáltam, megvettem...nem igen félek tőle, hogy bármi baja lenne...persze csvarokat, blendét stb ellenőrizd, de szvsz tök mindegy milyen beszerzés
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Hobby elektronika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Filmgyűjtés
- Félórányi videón a Dying Light: The Beast
- További aktív témák...
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - két akku, mágneses csíptető, 64GB SD
- Olcsóbb lett! Nikon D3300 + Nikon 18-300mm f/3.5-6.3 G AF-S DX ED VR objektív + tartozékok
- Canon EOS 6D digitális fényképezőgép
- Sigma 12-24mm f/4 DG HSM Art ( Canon ) -Újszerű-
- Sigma 18-200mm F3.5-6.3 II DC OS Canon objektív
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
- Samsung Galaxy Watch 5 Pro LTE 45mm, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- Felújított szerverek, storage-ok, hálózati eszközök Enterprise szinten, minden gyártótól
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged