Hirdetés
- Notebookosított mini PC-t leplezett le az AOOSTAR
- Vélemény: más cég lenne az Intel, ha korábban nevezik ki Lip-Bu Tant
- Barátságot teremtene az ARM és az Anti-Cheat rendszere között az Epic Games
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- CPU léghűtés kibeszélő
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Hobby elektronika
- iPad topik
- Hisense LCD és LED TV-k
- Notebookosított mini PC-t leplezett le az AOOSTAR
-
PROHARDVER!
OLVASD VÉGIG ALAPOSAN MIELŐTT ÚJ HOZZÁSZÓLÁST ÍRNÁL!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
Éppen azért nem lesz visszafele kompatibilis mert túlságosan előre tekintettek. Eredetileg a Zambezi utódja a Komodo lett volna, mely szintén FM2 tokozással érkezett volna. Ennek kevés lett volna az FM1-es infrastruktúra mivel az alapvetően csak max. 100 wattig képes kezelni a procikat. Ezt mint tudjuk végül elvetették/elnapolták, így egyelőre csak a Trinity lesz FM2-es.
-
Misi 007
őstag
válasz
FireKeeper #10498 üzenetére
Jó ideig Intel párti voltam de a következő konfigom mindenképp AMD lesz.
Mivel egyre kevesebbet játszom és ha játszom is retrozom inkább vagy különböző emulátorokkal tolom arra szerintem nekem tökéletesen elég lesz a Trinity.
Persze azért akad a mai játékok közt is egy két nagy cím pl. az Assassin's Creed-ek amiket nem lehet kihagyni de egyre kevesebb a tuti cím.
Ha esetleg mégse lenne elég akkor kap mellé egy komolyabb VGA-t.
De azért remélem megbír majd vagy 2-3 évet az FM2. -
FireKeeper
nagyúr
engem nem hat meg az inkompatibilitás, ha ennek hála az FM2 hosszú életű lesz.
-
stratova
veterán
(#10490) dezz: Feltűnt a memória, csak abban nem voltam biztos, hogy az általam linkelt kép pontosan mi, egy APU vagy egy GPU dedikált memóriával.
AMD Eng Sample
2M252057C4450_32/25/16_9900_609
|1| 2 | ? | 3 | 4 | 5 |1 Mobile/Desktop/Server
2 OPN
? FCH vagy/és socket infó?
3 CPU clk Turbo/Normal/?
4 Device ID (GPU)
5 GPU core clkEgyéb tippek?
-
dezz
nagyúr
válasz
Oliverda #10474 üzenetére
Nem megy bele...
(#10476) stratova:
"GPU: Trinity Devastator Mobile with 512MB"Ez erősen on-package-nek hangzik. Nem nagy cucc, volt már ilyen. Legalábbis, ha MCM, nem pedig stacked. Szerintem első körben az első lesz, valamikor később pedig a második.
(#10482) TESCO-Zsömle: Éppenséggel a hozzáértőbbek is többet vártak tőle és lehetett is volna jobb. Mint ahogy lesz is. Az egy dolog, hogy egy ideje lehetett sejteni, hogy első körben nem sikerült olyan jól, amiben szerepe volt a kiforratlan gyártástechnek is. De aki eleve leírta/leírja az egész uarchot, már csak a felépítése miatt, az szerintem nem hozzáértő.
-
stratova
veterán
A GPU órajelek már most kedvezőbbek, mint amit én "mérnöki rekeszizommódszerrel"
tippeltem
-
stratova
veterán
válasz
DrJános #10481 üzenetére
Ha a diákon szereplő Llano-hoz mért X86-os teljesítménynövekedést csak órajelnövekedésként kezeljük, nem érhet akkora meglepetés. AMD által elképzelt ideális szoftverkörnyezetben talán még lehetne teljesítmény is (szoftveres optimalizációval Bulldozerből esetenként max. 10-20% többletet hoztak még ki).
A Phoronix-es teszteket nézve (minden eredményt azonos súllyal számba véve) c2c FX-4100: 100%, A8-3850 = 118,24%, i3-2120 = 124,07% (azaz itt is kijön a korábban Denebhez mért 18-20%-os különbség). Itt jön a másik kérdés, a Bulldozer -> Piledriver fejlődés +10%-a is csak MHz-növekedésre értendő-e.A legerősebb (3800 MHz) asztali ES-től én max. egy 3200 Mhz-es négy magos Llano szintjét várnám, mobilból (2500 MHz) pedig 2100 MHz-esét. Kérdés hagynak-e bennük akkora tartalékot, mint Llano-nál.
Gondolom az Oliverda által linkelt táblázatban SClk a GPU órajelét takarja (az ottani Device ID és a 11-es Catalyst driverből kisakkozható melyik mobil, melyik asztali APU a listán).
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
DrJános #10481 üzenetére
szerintem pedig igenis jobb lesz a fogadtatás mindenképp, mivel ez egy átlagos felhasználó igényeinek jobban meg fog feleni mint a (tegyük hozzá, hogy első steppinges) bulldozer. 2mdoul/4mag kellően magas órajelen teljesen jó lehet, főleg, ha még a c2c teljesítményen is tudnak javítani.
-
DrJános
aktív tag
válasz
FireKeeper #10480 üzenetére
Jogos, de a Bultól is várták a világ megmentését de a teljesítménye igen távol áll attól.
Persze tudom, hogy ezen már csiszolgattak, finomítottak azóta, de szerintem csoda itt sem lesz. Most teljesen más környezetbe is kerül, és az elvárások is mások lesznek, pont ebből adódóan, de ennek ellenére én nem merek már reménykedni. Majd a tesztek megmondják a tutit. -
DrJános
aktív tag
Szerintem meg meg kell várni mire majd kijön, mert úgyis csak akkor látjuk majd a valódi erejét.
-
stratova
veterán
válasz
Oliverda #10474 üzenetére
Phoronix is beszámolt korábban pár ES Trinityről:
Mobile:
CPU string: AMD Eng Sample 2M252057C4450_32/25/16_9900_609
Core: quad-core
Clk: 2500 MHz
GPU: Trinity Devastator Mobile with 512MB
PCI ID: 0x9900Desktop:
CPU string: AMD Eng Sample 2D332158A2350_36/33/16_9991_711
Core: dual-core
Clk: 3300 MHz
GPU: Trinity Scrapper
PCI ID: 0x9991Mobile:
CPU string: AMD Eng Sample 2M252157C4450_32/25/16_9903_609
Core: quad-core
Clk: 2500 MHz
GPU: "TRINITY DEVASTATOR LITE MOBILE"? (AMD9903.2)
PCI ID:0x9903 -
stratova
veterán
válasz
Oliverda #10474 üzenetére
Határozottan jól hangzik. Ez az X86-os teljesítménybeli 30%-os növekedés kezd kicsit túl szép lenni, de úgy legyen (csak az órajelre alapozva [2.9->3.77 ~3.8 GHz] még nem az igazi, de Linux alatt már nem rossz FX-4100 = 100%, A8-3850 = 95,25%, i3-2120 = 113.73%).
Microsoft átfuthatná ezt még egyszer.
-
Oliverda
félisten
Trinity (Virgo):
3,8 GHz ES alapórajel annyira nem hangzik rosszul. A Bulldozer esetében 3,2-es volt a legnagyobb ES. Talán meglesz a 4 GHz-es alapórajel.
-
Oliverda
félisten
válasz
timarsandor #10468 üzenetére
Azaz: nálunk nem lesz még egy darabig, mert hozzánk sosem jutnak el időben az ilyen cuccok, de ha már itt vagy vegyél már valamit, hogy legyen egy kis hasznunk is rajtad.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
FireKeeper #10470 üzenetére
Sajnos sok ilyen bolt van...
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #10469 üzenetére
abban a boltban még a rövid sorbanállások alatt is el lehet csípni egy-két aranyköpést. sokszor kedvem lenne beszállni a vitába és megmondani a tutit, csak az biztos úgy tűnne, mintha mittudomén, szándékosan hallgatóztam volna
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
timarsandor #10468 üzenetére
"Vegyél inkább intelt."
Nem kérdeztél vissza, hogy: "AM3+-os alaplapba? Há' hülye vagy te?
"
-
timarsandor
csendes tag
Na, kis remény megint FM2 vonalon:
Oli:
Olvastam korábban a Newegget, tényleg nincsenek panaszok, bár van egy-két csalódott ember, aki (a gigahype miatt talán jogosan) erősebb procit várt. (Én is valamivel jobbra számítottam ennél...)
Tegnap AQUA-ban (Karinthy úton) kíváncsiságból rákérdeztem, hogy mikorra várható AMD FX proci náluk, reakció: "Vegyél inkább intelt."
Szóval iparkodj Trinity, mert várunk!
-
lee56
őstag
válasz
whiteman0524 #10465 üzenetére
Egyetértek
, én is jövőre tervezem a cserét, ha minden oké lesz (beleértve a forintárfolyamot is:
)
Azért kiváncsi leszek mikor jönnek majd az első olyan játékok, amik képesek kamatoztatni a 8 szálat, ahogy néztem ez a BF3 (amivel ugye reklámozták megjelenéskor a világ első "nyolcmagos" CPU-ját) is szinte semmit nem nyer 6-hoz képest 8 magon, vagy azon túl
-
whiteman0524
aktív tag
Igen, nekem is végig olyan érzésem volt hogy ez a Bull megelőzi majd a korát. Nos ez többnyire most be is igazolódott. Nem használják még ki a programok de szvsz a jövőben biztos hogy meg fog térülni a sok belefektetett munka. Én a Bull miatt vettem AM3+-os alaplapot, de mivel (remélhetőleg) jövőre jön majd bele a ráncfelvarott Bull így sztem inkább megvárom azt. Addig bőven jó lesz még ez a kis 955 4GHz-en
Ahogy nézem a teszteket most még nem igazán lenne értelme ezt lecserélni.
-
lee56
őstag
válasz
Oliverda #10463 üzenetére
Szerintem csak azok a leghangosabb csalódott fórumozók, akik tényleg csodát vártak, vagy mondjuk corei7-féléről szerettek volna amd-re visszajönni, vagy esetleg abban reménykedtek, hogy tényleg visszatér az 1000$-os FX és olcsóbban vehetnek majd intelt
Amúgy nem lesz ez rosz hosszú távon, remélem már jövőre is sokat javul az ár/teljesítmény/fogyasztás és sokkal versenyképesebb termék(ek) lesz(nek) majd belőle.
-
Oliverda
félisten
válasz
timarsandor #10462 üzenetére
Érdekes módon a tulajok véleménye nem kritikus és még csak nem is csalódott. A neweggen vannak vásárlói értékelések.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - picit játszadoztak a programok affinitásával. +10-20% hozható ugyanazzal a processzorral. Valóban nem illik a Win 7 ütemezője a Bulldozer modulhoz.
-
Oliverda
félisten
válasz
TESCO-Zsömle #10458 üzenetére
Annyi azért szvsz biztosan nem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Megjöttek a Q3-as eladási adatok.
Zacate/Ontario: ~8 millió
Llano: ~3 millióEzzel nagyjából ~20 millió Brazos van a piacon és ~3 millió Sabine/Lynx. A Fusion ~23 milliós eladásnál tart az év eleje óta.
-
stratova
veterán
válasz
Oliverda #10452 üzenetére
Ez most még olyan PIII -> P4 szerű váltásra sikeredett
(perf/W)
A Turbo Core 3.0-ról várható bővebb információ?
dezz: mobil vonalon ha nem is gyárilag, de hozza a Phenom II órajeleit. Elég szép tartalékot hagyott benne AMD.
Szvsz A4-3300 is mehetne jobban és hűvösebben, ha natív 2 magos lenne (mert így 3.0 GHz-en [Phenom II N660] már nem ildomos járatni, ahhoz túlságosan melegszik). -
dezz
nagyúr
válasz
Oliverda #10432 üzenetére
"Up to 20% uplift vs. Llano" (x86 cores)!? Nocsak, nocsak...
Ez amúgy hogy jön össze azzal, hogy a korábbi dia szerint PD vs. BD +10-15% perf./W? (Ott is digital media workloadot írtak.)
Szerk.: mondjuk, biztos beleveszik az órajelet is, amiben a Llano nem jeleskedett, a PhII/AII-höz képest.
Hopp, és befigyel egy Video Compression Engine is.
-
stratova
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #10448 üzenetére
No meg a fejlesztőkkel is meg kell szoktatni el kell terjeszteni (ahogy írtad is, kompatibilitás), nem először került olyan helyzetbe az AMD és anno az ATI, hogy jó lenne ez csak nem most
Csak minden másban úgy fejlődnének, mint ahogy a Dual Graphics táltosodott meg. -
stratova
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #10444 üzenetére
Igen de én odáig mentem, hogy pedzegettem a teljes lebegőpontos egység átköltözését. Aztán Abu szólt, hogy annyira ne rohanjak előre
(Pedig mit használ ki Opteron + Fermi + FMA4 ha nem ezt valamilyen formában)
Csak nem poénból jutott Bullba modulonként egy 2 integer és 1 float egység. -
FireKeeper
nagyúr
válasz
timarsandor #10445 üzenetére
csak az L3 eltűnése minusz jó néhány száz millió tranyó, illetve feleannyi modul (és L2 cache) lesz, valamint néhány szerver környezetben használt alegység is eltűnik. viszont jön mellé az IGP és néhány PCI-e sín.
-
stratova
veterán
válasz
Oliverda #10432 üzenetére
Elfelejtettem mire is jó pontosan a SAMU (a biólógia szertárban való porosodáson túl). Ha valaki hasonló cipőben járna annak egy kis emlékeztető a Deccan platform adataiból:
Újdonság viszont a SAMU, ami a Secure Asset Management Unit rövidítése. Ez a rendszer tehermentesíti a CPU-magokat a védet tartalmak titkosításának feloldása alól, így például Blu-ray filmek lejátszása mellett csökkenhet a fogyasztás.Korábban is volt egy kissé meredek elképzelésem, miszerint a CPU-tól egyre több (nagy vonalakban) lebegőpontos számítással kapcsolatos feladatot vesz át a GPU, de akkor nem is akkora hülyeség?
-
Oliverda
félisten
válasz
timarsandor #10441 üzenetére
-
timarsandor
csendes tag
válasz
Oliverda #10439 üzenetére
Tudom, hogy erősebb a Llano, viszont elnézve a jelenlegi thread-enkénti (magonkénti) Bulldozer-teljesítményt, nem vagyok annyira elájulva... Jó, Piledriver magos lesz már a Trinity, tudom... Remélem kicsit izmosítják az IPC-t, különben nem igazán lesz érdemes váltanom, max a sokkal kedvezőbb fogyasztás miatt...
Jut eszembe, Trinity-t is GloFo fogja gyártani, nem?
-
Oliverda
félisten
válasz
FireKeeper #10436 üzenetére
Az VLIW4 lesz inkább.
Azok pedig mobil foglalatok.
timarsandor: A 630-nál már a Llano is erősebb.
-
timarsandor
csendes tag
válasz
FireKeeper #10436 üzenetére
VR-Zone szerint WLIW4 lesz a Trinity APU-ban. (Közben megelőzött valaki.
)
Jelenlegi Athlon II X4 630-amnál kíváncsi leszek, hogy erősebb tud-e majd lenni az asztalra szánt Trinity...
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
FireKeeper #10436 üzenetére
WLIV4.
A Trinity újítása a Piledriver lesz, a GCN majd csak a Kaveri-vel jön.
A diákon a mobil platformok vannak, úgyhogy ne számíts nagy átjárhatóságra asztali FMx és AMx felé...
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
Oliverda #10434 üzenetére
bár gondolom a Trinity nem épp a felsőkatba készül, ha ilyen jól alakulnak a TDP értékek, én még egy 3/4 modulost is el tudnék képzelni.
arról van info, hogy FM2-t milyen hosszú távra tervezi az AMD? befolyásolja az AM3+ életciklusának meghosszabbítása az FM2-ét? esetleg kompatibilitás FM1-gyel?
jah még valami: a GPU része WLIV4 lesz vagy belevágnak a GCN-be?
hm, a dia szerint FS1, FS1r2 és FS2 lesz a tokozások neve. kérdés, hogy vajon milyen mértékben lesz átjárhatóság köztük. talán mint annak idején AM2+/AM3-nál, trinity jó lesz FM1-be és FM2-be, a kaveri már csak FM2-be, a Llano meg csak FM1-be. persze ez szigorúan spekuláció a részemről.
-
Fooler89
őstag
válasz
Oliverda #10434 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a képeket, mindenképpen izgalmas idők várnak ránk, ha ezeknek a trinity APU-nak jók lesznek a kihozatalai. Egy kérdéssel viszont zargatnálak mivel te jobban informált vagy nálam. Mit várhatunk a desktop szegmensben? Llanoból csak szorzózár mentes lesz?
-
Oliverda
félisten
válasz
timarsandor #10433 üzenetére
-
timarsandor
csendes tag
válasz
Oliverda #10432 üzenetére
http://vr-zone.com/articles/report-amd-trinity-details-revealed/13807.html
Úgy fest hamarabb itt lesz, mint gondoltuk volna!
"Trinity production is expected to be prepared by November, with volume production beginning in January."
-
zoltanz
nagyúr
1366 -os kjelzőhöz elég belépő szinten egy notiban a HD6490 GDDR5 -el, csak azért bonyolúlt műtét az MXM -ek cseréje, hely, hőtermelés csatlakozó, gyártó nem mindegy (általában nem nagyon cserélgetik az emberek).
-
válasz
Oliverda #10428 üzenetére
Ahhoz, ami mar alkalmas jatekra. Egy 6570-et irt Rudi es az ertekelese szerintem teljesen realis. [link]
Úgy gondoljuk, valahol a Radeon HD 6570 környékén, picivel 20 000 forint alatt kezdődik az a szint, amire már rá lehet mondani, hogy játékra is alkalmas grafikus kártya. Ennyi pénzért azért sokra ne számítson az ember, a 480 számolóegység és inkább 512 GB GDDR5 memória, semmint 1 GB DDR3 arra elég, hogy némileg visszafogott grafikai részletességgel 1366x768 pixeles felbontás mellett futtassuk a legújabb játékokat. Értelemszerűen a régi, nagy címek jobban futnak majd, de ilyen befektetéssel szerintünk az alkalmi játékosok kielégíthetik igényeiket, ugyanakkor a jövőre nézve nem sok tartalékuk marad.
Beneztem, de nem latom ertelmet a kommentelesnek. Nekik eleg 25fps, engem a mozi villogasa is zavar.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudom mekkora. Egyelőre az van, amit a média leírt az IDF-ről, aszerint ez egy dedikált cache, és nem az LLC része. Aztán lehet, hogy az Intel előadásán hangzott el ez rosszul. Az Intel nem fogalmaz pontosan a diákon sem, szóval itt tartunk.
Meg kell várni a részletesebb logikai rajzot a felmerült kérdések megválaszolására. Esetleg ha lesz nem photoshoppolt die kép, akkor abból sok dolog kiderülhet. Ami van az bevallottan át van formálva, hogy ne lehessen belőle "olvasni".
Nekem egyelőre ez van: -
P.H.
senior tag
Ebben csak az sántít, hogy az LLC a Last Level Cache rövidítése, ami az L3. Így meg szóhasználatban ferde a dolog.
És az IB slide-okon én (ami nekem hozzáférhető) L3$-t látok, pl.
L3$ lowers bandwidth needed from Ring Architecture
Media Applications benefits from infrastructure changes in EU/L3$/etcA média-alkalmazások hogy tudnak profitálni abból, hogyha az IGP L3-a teljesen különálló egység? (És mekkora ez amúgy?)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intel LLC-nek hívja hivatalosan a nagy közös cache-t. Erre megy a CPU-magokban az L2 és fölött ez L1. Az IGP-nél L3 ami a ROP mellett van, L2 papíron nem létezik, de lényegében a texture cache, míg az L1 az LDS, de ezt az Intel Shared Local Memory-nak hívja, persze Local Dara Share-ról van szó.
Úgy tudom, hogy az IGP-n belüli L3 késleltetése meglehetősen magas, de ez egy GPU-ban nyilván nem számít. Úgyis elfedik ezt a shaderek.
Semmi gond ezzel az Ivy-ben, nem lépnek vissza. Az IGP az L3 cache-en keresztül van összeköttetésben az LLC-vel. Tulajdonképpen az történt, hogy az SB IGP-jében a ROP mellett nem volt gyorsítótár, így a legközelebbi az LLC volt. Most elvileg kapott egy dedikált L3-at, amibe a shaderek is írhatnak, de az LLC-t továbbra is képes úgy kezelni az Ivy, ahogy a Sandy. Carmack-nek nem kell aggódnia ebből a szempontból.Az egész szimpla kényszer, de ettől csak jobb lesz a rendszer. Ha letiltottad az LLC írási jogát az IGP-nek, akkor az nem tett jót az SB teljesítményének. Nem omlott össze, de érezhetően visszaesett a sebesség. Most ez nem lesz annyira érezhető, esetenként semmit sem fog számítani.
-
dezz
nagyúr
-
P.H.
senior tag
Ebből a "A procimagok nem tudnak majd belőle olvasni." nekem új. Ha ez így van, akkor miért hívják L3-nak, miért nem szimplán IGP L2-nek? A késleltetése miatt, vagy amiatt, hogy milyen CPU-cache-sel van egy szinten, vagy miért?
Az SB IGP-je azért volt újszerű, mert a CPU-k L3-ába írhatott, és onnan olvashatott is, Carmack ezért szerette, és emlegette más is, mint "tighter integration"-t, nem? A következő generációban miért lépnének ettől vissza?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az LLC továbbra is elérhető az IGP-nek az Ivy-ben. Ami változik, hogy az IGP-ben lesz egy L3 is, ami olyasmi, mint a procimagokban az L2. Szimplán az a szempont, hogy ha letiltják az IGP-nek az LLC írását, akkor ne kelljen elszenvedni egy nagyobb teljesítménycsökkenést, mert a saját L3-ába továbbra is irkálhat. Ettől függetlenül marad az írás az LLC-be is.
(#10418) P.H.: A logikai dizájn alapján nem teljesen. Az IGP L3-ja saját lesz. Kizárólag a GPU-é. A procimagok nem tudnak majd belőle olvasni. Írni meg amúgy is a saját szeletüket írhatják.
Ettől függetlenül a heterogén programozás ettől valóban nem függ. Az IGP kiírhatja az adatot az LLC-be. Természetesen ezt kulturáltan kezelni kell a fejlesztőnek. A mostani probléma is abból adódik, hogy ez a megoldás még sosem került elő, és a fejlesztők nem készítették fel rá a programokat. -
dezz
nagyúr
Ha igazán jó lenne, nem kellene letiltani a hozzáférést...
A külön L3 miatt a CPU és a GPU közötti adatcseréhez igénybe kell venni a külső memóriát, ami nem igazán kedvez a heterogén programozásnak...
(#10416) frescho: Nyilván, mert a Llano egy kissé drágácska. Viszont a legtöbb tescós gépben még ilyen tudású VGA sincs (nem csak a legnagyobb Llanót alapul véve).
Egyszer egy rokon mutogatta nekem az új gépét, valamilyen autós játék ment rajta, kb. 15-20fps-sel. Mondom, kicsit mintha kevés lenne az fps. Erre: mi az az fps?
Plusz megsértődött, mert "leszóltam a gépét" (pedig semmi mást nem is mondtam).
-
válasz
TESCO-Zsömle #10413 üzenetére
A prohardveres teszt es a sajat tapasztalatom nem ezt tamasztja ala, azonos aron jobbat lehet epiteni desktop gepben, a mobil darabok meg meg jobban visszafogottak.
Abu, dezz: Igen, a flash gyorsitas elony, de egyelore meg nem hatalmas elony. A gyartoknak a legjobb elso korben a Llano, mert egy chippel kevesebb van a lapon, egyszerubb tervezni, huteni. Kar, hogy ez nem jelentkezik jelentos ar elonyben. De ez meg csak a kezdet, az Intelnek van 1-2 eve reagalni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az SB-ben jól működik a koherencia protokoll, és a gyűrűs busz is, szerintem az Ivy-ben is jól fog, elvégre nem változik semmit. Az SB esetében valszeg az IGP érdekes működéséről olvastál. Az egy speciális helyzet. Természetesen, hogy ha az IGP 96 szálának megadod a jogot, hogy egyenként 32 kB-ot bepiszkítsanak az LLC-be, akkor az nyilván nem mindig ad pozitív eredményt. Erre van bevezetve a driveres tiltás, vagyis azokban az alkalmazásokban, hol ez probléma, a driver utasítja az IGP-t, hogy csak olvasnia szabad az LLC-ből. Ez persze a sebességre nem egészséges, de jobb, mintha programonként 3 MB adatot odaszemetelne. Az Ivy is így fog működni, azzal a különbséggel, hogy az IGP kap egy saját L3 gyorsítótárat, amibe úgy írhat, ahogy akar. A Hasswell esetében is ugyanez várható. Az a rendszer ebből a szempontból nem frissül.
A Larrabee esetében természetes, hogy ez a megoldás nem volt a legjobb. 4 mag vs. 32 mag ... .nem ugyanaz a terhelés amit kifejtenek. Ahogy mondod a binned render pont azért került előtérbe, mert a a buszt kímélni kell, és ezzel kímélve volt. Persze nem eléggé. Kíváncsi vagyok, hogy a Knights Corner miben változik.
Ha csak a számítási képességeket nézzük, akkor abban a Larrabee magja nem volt olyan rossz. A részletekben bukott el. Na de még van idő összelapátolni, hiszen az integráláshoz csak a Skylake-ben kell felhasználni.
-
dezz
nagyúr
Úgy hallottam, az Intel által választott protokoll nem vált be, sem az SB-nél, sem a Larrabee-nél, és IB-nél is ugyanez van. Így a Haswellnél valami újjal kell próbálkozniuk, ami vagy beválik, vagy nem. Közben az AMD már a BD-nél új alapokra épít, amit tovább csiszolhat már a Steamroller alapú fejlesztésekben is. Az Intel TBR-es megoldása inkább szükségmegoldás. Akkor már a Cell jobb ilyen szempontból, de ott sem kedvelik.
Meg persze a GPU-s teljesítmény sem mindegy, amiben az Intel szintén le van maradva.
(#10411) frescho: A flashes játékok is kezdenek durvulni. Bár ma még elbír velük egy kétmagos proci (mármint a durvábbakkal).
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
frescho #10411 üzenetére
Annak viszont nem merem ajanlani, aki egy ujabb jatekkal akar 1280 felett jatszani.
Hát azért ez így erős. A legtöbb játék nagyon jól van optimalizálva Medium beállításokig. Csak a High, Very High és Ultra fokozatok szállnak el, azok is csak azért, hogy szükség legyen SLI meg CF rendszerekre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
frescho #10411 üzenetére
Természetesen a játékélményben nem fog hátrány érni, ha nem az APU IGP-je gyorsít egy folyamatot, hanem mondjuk a VGA, vagy szimplán a proci számol. Egyelőre csak extra sebesség szintjén gondolkodnak a fejlesztők ilyenen.
A Flash esetében a 11-es verzió GPU-val gyorsítja az animációt. [link] Attól függ, hogy számít-e a GPU, hogy mennyire komplex a játék. Amiben állandó előny, az az alacsonyabb fogyasztás.
-
"Akkor durván meg lehet lovagolni ezt." Pontosan. Majd 2013-ban, addig fokozatos atmenet lesz, de a mai nem APU-s cuccok is jok lesznek meg egy-ket evig.
dezz: Igen, ezt nem vitatom, de csak lesz. Majd. 2013-ban...
Oliverda: Az a 100% novekedessel eleri azt, hogy nem veszett lassu, csak lassu egy dGPU-hoz viszonyitva. Sok embernek eleg, mert a laptop 1366-os kijelzojet hasznalja jatekra. Annak viszont nem merem ajanlani, aki egy ujabb jatekkal akar 1280 felett jatszani.
A legnagyobb reteg, aki abszolute nem jatszik, max flash jtekokat. Nekik tok mindegy, hogy mennyivel erosebb a GPU-ja, csak az szamit, hogy a youtube-ot gyorsitsa. Talan a flash gyorsitas mar szamit, de egy farmeramahoz tok folosleges.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már az Ivy Bridge tud OpenCL 1.1-et. Valszeg a C++ AMP-t is, mert az a GPU oldaláról DX11-es rendszert igénye. Az integrálás pedig az Intelnél is szoros. A sebesség más kérdés. Valószínű, hogy az IGP oldalán nem lesz erős, de meg tudja csinálni.
A Larrabee-ről kevés az adat, hogy pontosan melyik ponton bukott el, de kiértékelhető, és még lehet belőle valami. A Sandy Bridge is ugyanarra az alapra épít mint a Larrabee. Persze 4 maggal és egy IGP-vel jóval egyszerűbb bánni a gyűrűs buszon, mint 32 maggal. A magok növelésével a busz terhelése természetesen kritikus lesz, de a Larrabee ebből a szempontból Binned Render (egyfajta TBR megoldás), vagyis a lehető legkevesebb terhelést adja a busznak, és a lehető legtöbbet számol magon belül. Az AMD és az NV továbbra is az IMR-re épít.
-
dezz
nagyúr
válasz
frescho #10404 üzenetére
Ha PC vonalon (desktop+mobil) csak APU-k lesznek, akkor kvázi az alaprendszer részévé válik az IGP (itt már szerencsésebb SIMD blokknak nevezni, vagy ilyesmi), a fejlesztők úgy vehetik, hogy adott és építhetnek rá, pl. a fizika default kihasználja, stb. Ez ráadásul nem olyan fizika lesz, mint a dGPU-s, mert vannak latency-érzékeny részek, amiket jobb, ha a CPU csinál, de dGPU-nál nem elég szoros a kapcsolat a sűrű adatcseréhez.
Kérdés, 2 év múlvára vajon be tudja hozni az Intel a lemaradását GPU téren? A Haswell alkalmas lesz a szoros integrálásra?
A Bulldozer cache-rendszere a CPU szempontjából nem nagy szám, csakhogy állítólag ezt már az integrálás jegyében alkották, legalábbis egy lépés abban az irányban, a Bulldozerben lényegében tesztelik. A Steamroller tape-outja elvileg jövő év közepetáján lesz, addigra talán be tudják építeni a tapasztalatokat. Ehhez képest az Intel elgondolásai ugyanerre megbuktak a Larrabee-vel és az SB-vel, állhatnak neki valami mást kitalálni.
Aztán itt van a GPU-t is érintő virtualizálás (és ezzel együtt egységes memóriakezelés) kérdése, ami pl. az SB-E-nél szintén "köhög" (bár ezt talán javítják egy későbbi revízióban, akkor talán nincs nagy gond vele).
A félvezetőgyártásban lassan őrölnek a malmok...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TESCO-Zsömle #10406 üzenetére
Az útitervek szerint 2013-ban már nem lesz lehozva asztalra a szerverbe készülő processzor. Ez mindkét oldalon így lesz. Csupán ennyi történik. Az AMD-nél marad az a két vonal, amit most a Brazos és a Llano képvisel csak új fejlesztésekkel. 2012-ben jön pár olyan játék, amik az IGP-t használhatják a fizika vagy esetleg az AI számítására, és ezt végre szabványosan OpenCL-lel vagy C++ AMP-vel. Elsősorban az előbbi terjedése várható. A C++ AMP a gyártóknak annyira nem tetszik. Az MS csak a Winre tartja meg a felügyeletet, míg a többi OS-re az AMD készíti a fejlesztőkörnyezetet. Ez nyilván nem tetszik a konkurenseknek. Nekem sem tetszene.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
frescho #10404 üzenetére
Az OpenCL esetében építeni kell a Zero Copy funkcióra. Ez az AMD követelménye a fejlesztők felé. Ez persze most nem befolyásolja a dGPU-kat, mert csak az APU-n gyorsít. Nagymértékű kommunikáció tényleg nincs, az már negatívan érintené a VGA-kat. A Fusion persze jól érezné magát, de gondolni kell még a VGA-piacra. Az útitervek szerint 2013-tól már nem lesz a mobil és az asztali piacon tisztán CPU (a szerverben még megmarad, de az most mindegy). Akkor durván meg lehet lovagolni ezt.
-
válasz
Oliverda #10398 üzenetére
Az IGP teljesitmeynet tobben is megvaltasnak tekintik, pedig csak arra eleg, hogy a mai jatekok medium alatt kis felbontason elfussanak rajta. Igen, ez tobb, mint amit az Intel fel tud mutatni, de nem a megvalto. En is elegedett vagyok az AMD gepemmel es tobb embernek is tokeletes a Llano az ismerettsegi koromben. De jatekra ajanlani nem merem.
Abu: A kep feldolgozas jelenleg, ami tenyleg kihasznalja es elonyt jelent. Szuper az otlet, de egyelore a vegyes feldolgozas nincs kihasznalva, csak 2-3 program blokk passzolgatja az adatokat. Ez az adatmozgas minimalizalasa miatt van, mert igy dGPU-n is siman futnak a dolgok. Ugy erzem meg kell minimum 1 generacio, amikorra tenyleg mindennapiva valik a heterogen programozas hasznalta. 2-3 amig az APU kis kesletetesenek elonyet is kihasznaljak, tehat a programon belul teljesen vegyesen hasznaljak majd a GPU/CPU erejet.
-
siriq
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10393 üzenetére
Vagyis az adott magok évről évre 10-15%-os teljesítmény-növekedést produkálnak azonos fogyasztás mellett.
Ezzel a rossz fogyasztassal nem lesz nehez novekedest elerni majd.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Az ide nem illő hozzászólások topikja:[link]
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva.
- Formula-1
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Le Mans Ultimate
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Sorozatok
- Autós topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest