-
PROHARDVER!
TOPIK ÖSSZEFOGLALÓ
Ezt a leírás azért hoztuk létre, hogy segítsünk eligazodni a tévék kusza és állandóan változó világában. Először következzenek a kérdések, amikre szeretnénk választ kapni:
1. Tévére szánt összeg, forintban?
2. Mire használnád leginkább? (pl. filmnézés, tévénézés, játék, sport)
3. Milyen messziről nézed a tévét, és mekkora méretűre gondoltál?
4. Világos vagy sötét szobában nézed-e a tévét, többnyire nappal vagy este?
5. Szemből vagy enyhén oldalról nézed-e a tévét, illetve általában többen nézitek-e?
6. Milyen szolgáltatások/funkciók fontosak neked? (pl.HBO, Netflix, AirPlay, PIP stb.)
7. Milyen csatlakoztatási igényeid vannak? (pl. jack-csatlakozó, optikai stb.)
8. A tévé talpa középen vagy oldalt legyen?
9. Miket részesítesz előnyben? (pl. márka, operációs rendszer stb.)
10. Milyen egyéb követelményeid vannak? (pl. Ambilight, légegeres távirányító stb.)
11. Csak új vagy használt tv is szóba jöhet (garanciával vagy anélkül)?
Ajánlott modellek összehasonlító táblázata (haladóknak)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geza74
tag
válasz gekkoXT #74085 üzenetére
Tökéletesen egyetértek a leírtak lényegi részével, azzal is, hogy túl van misztifikálva csomó minden, és azzal is, hogy bele lehet hülyülni (jó, kis túlzással), ha az ember 300e Ft alatt mindenképp megpróbálja a tökéletest súroló tévét felkutatni.
Mindazonáltal egy sor egyéb "nehezítő" (és roppant bosszantó) tényező is van, ami extra módon elbizonytalanítja az embert, és emiatt is baromi nehéz a döntés.
Ezek közül pár:- Panellottó. 2022-ben még mindig itt tartunk....?
- TCL... Engem nagyon elbizonytalanít, hogy érdemes-e több százezer forintot elkölteni egy olyan márkára (még ha a feltörekvő mivoltja miatt ár-érték arányban többet is nyújt, mint a "neves" konkurencia), amire gyakorlatilag NINCS támogatás, e-mailre "hagyományosan" (!) abszolut nem válaszolnak stb. stb. Egyedül azt interneten, fórumokon található információkra, segítségre vagy hagyatkozva.
- Ilyeneket hall az ember, hogy: gond van a hangerőszabályzással.... Komolyan?!
Eldobálja a hálózatról lejátszott tartalmat... Hát nem, ne dobálja le.- 2022 van, állítólag töretlenül fejlődik a technológia, mégis általánosnak látszó tendencia, hogy azonos termékcsoportban a 7 évvel ezelőtti tévének jobb (szebb, homogénebb stb.) képe volt... Mozgás megjelenítés szintén. Kontraszt szintén.
- LG... OLED alatt Lidl-s Blaupunkt minőség (nagyjából általános vélekedés). Komolyan? Egy világmárkától várná el az ember a legkevésbé, hogy középkategóriában szart gyártson. Samsung kábé szintén.
- Miért várják el az embertől, hogy adott árkategórián belül évről évre egyre ocsmányabb képpel legyen megelégedve? (A 4K-t mint felbontást hagyjuk, az egy más tészta, nyilván részletgazdagabb egy kép - valós - 4K tartalommal, de a szín, fény, kontraszt stb. megjelenítés és minőség egy másik dolog, az a felbontástól független.)
- Éveről évre egyre silányabb minőségű az összeszerelés és a felhasznált anyagok. Erre most mit mondjak...? Ez a "dupla annyiért szarabbat" tendencia rohadt idegesítő.
- Milyen ember (marketinges...?) talál ki ilyen idióta, megjegyezhetetlen modell elnevezéseket, hogy "PUS7906", "CL5EA", "UE85AU7102", "65U7HQ", "QE55S95BATXXH"??? Mit szólna bárki, ha a hűtőpultból kivett sajtkrém neve ez lenne: "Danone H125FBZ"? Pedig egyszerű (haha): első betű az országkód, aztán a tömeg, aztán hogy füstölt, aztán hogy bükkfán füstölt, aztán hogy zöldfűszeres....
- A gyártó honlapján az áll feketén-fehéren, hogy "PVR/Timeshift: Yes". Rákérdez az ember a boltban, hogy valóban lehet vele felvételt készíteni? A válasz: persze. Hazaviszed, kiderül, mégse lehet. Visszamész a boltba, és az előzőnek a kollegája azt mondja: a kollega rosszul tudta, nem lehet..... (Ilyenkor kezdenék hülyét kapni.) És amúgy az egész hátterében nagy valószínűséggel csak az van, hogy a tévé valóban tud felvételt készíteni, csak egy olyan példányt vittél haza, amiben épp (valamilyen régió korlátozás miatt) le van tiltva, magyarán a szerviz menüben simán visszakapcsolható egy gombnyomásra. (Amit az eladó - még ha tud is róla - nyilván nem mondhat el, mert az - valószínűleg - garanciavesztéssel járna. Mármint a szerviz menüben matatás az ügyfél által.)
- Bőszen hirdeti a gyártó, hogy 144 meg 120 Hz....! Ember megveszi örömmel a natív 120 Hz paneles tévét, mert az biztos tényleg jobb, mint a 60-as vagy 50-es, mert ugye a gyártó is ezt hirdeti, aztán kiderül nagy sokára majd, hogy jaaa, csak és kizárólag a HDMI 2.1-es porton át és CSAKIS PC-vel összekötve működik ez a dolog, nyilván ha egyéb (spec. videókártya) feltételek is megfelelnek.
És egy csomó ehhez hasonló dolog (bullshit marketing duma és társai), ami - legalábbis engem - roppantúl bosszant.
Szóval azon túl, hogy a felsőkategóriás nüanszokról is vérre menő vita megy ÁTLAGOS felhasználás mellett (ide veszem azt is, ha egy képernyőn homogén szürke teszt ábrán MINIMÁLIS felhősödés látható, amit valós tartalom mellett A BÜDÖS ÉLETBEN nem venne észre senki, értsd: SENKI), ezen kívül is számtalan bosszantó dolog nehezíti a tévé választást, aminek FŐ bűnösei egyértelműen a készülék gyártók, ill. annak marketingesei, akik (márkától függetlenül) nem hajlandóak korrekt tájékoztatást adni a termékükről - nyilván szánt szándékkal.Na részemről ennyi kiegészítést még.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs