Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz intuicio #20617 üzenetére

    Nem véletlenül írtam:
    "Illetve nem voltunk ritka szerencsétlenek, hogy egy szögbe, vagy más speciálisan hegyes tárgyba rossz szögből belemenjünk."
    Igazából én az akáctüskére gondoltam, vagy olyan üveg- vagy fémszilánkra, ami hegyes alakot vett fel, és a gumi nem tudja kirugózni.

    A királydinnyét csak hallomásból ismerem. Wiki ezt írja róla: "száraz meleg klíma és a homokos talaj kedvelője, Magyarországon főként az Alföld egyes részein tekinthető gyakorinak. Szőlősökben és kapás kultúrákban gyakran gyomosít".
    Ezek szerint városi környezetben kevésbé jellemző, és amúgy is csak a szikes talajban érzi otthon magát, humuszos talaj nem kedvez neki. Ezek alapján a településeket, falvakat összekötő kerékpárút mentén is inkább csak az alföldi vidékeken lenne jellemző.

    Ezt a 8.000 km-t amúgy összesen mennyi kerékcserével sikerült megtenni?

    #20137-es hozzászólásomban próbáltam költségeket számolni.
    1 km megtételének áram költsége kb. 0,5 Ft.
    Ha a dupla kerékcserét 20.000 Ft-nak számolom (első, hátsó + külső és belső),
    és a normál élettartam 4.000 km, akkor kilométerenként 5 Ft a gumi költség,
    de ha átlagos hosszútávú élettartam csak 3.000 km, a nem kívánt defektek miatt, akkor kb. 6,5 Ft/km.

    És ha egy 150.000 Ft-os rollert nézünk, és 12.000 km élettartamot, akkor annál 12,5 Ft egy km.

    Ideális esetben ez összesen 18 Ft kilométerenként, a roller teljes élettartamára vetítve.

Új hozzászólás Aktív témák