- Milyen egeret válasszak?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Hisense LCD és LED TV-k
- TCL LCD és LED TV-k
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már tényleg kevés lehet!
- HDD vs SSD: Ki nyer 2025-ben? – Tech Percek #4
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz
Lompos48 #48196 üzenetére
Pedig le van írva a neten, hogy a PN-átmenetes félvezetőknek ez a jelensége a napelemek működésének alapját képezi. Kezdetben a napelem gyakorlatilag egy nagy fotodióda volt, illetve most is az, csak az anyagok összetételén fejlesztettek, a célnak megfelelően.
Régi TV-k infraegységéből lehet bontani BPW41N infravevő fotodiódát, ami még nem volt erősítővel integrálva, csak szimpla dióda.
– Megnéztem letakarva már lead 150 mV zajfeszültséget.
– Szobai fény vagy távszabályzó hatására 250 mV körül.
– Ha rásüt a nap, 460 mV.Pedig a dióda sötétbordó tokozása elvileg napfényszűrő, mint az adatlapon is szerepel.
-
Batman2
őstag
válasz
Kernel #48185 üzenetére
Igen, az igaz, hogy a graetz híd esetében, egyáltalán dióda jelenlétében meg törik a szinusz hullám, 1, illetve ebben az esetben kb. 2x1V esik, de szerintem ez egy 230V-ra tervezett kézsüléknél jelentéktelen mennyiség, hogy a kb. 325V-os maximum feszültségű szinusz hullámból a kezdetén és a végén is 2V levágásra kerül.
Köszi az infókat !
Üdv,.
-
Salex1
őstag
válasz
Kernel #48187 üzenetére
Finder, de a pontos típusát meg kell néznem (a padláson, elég eldugott helyen van).
Nincs elkötés és zárlatot sem találok. Kikötött állapotban mértem a feszültséget rajta, nullához (a röviden is mértem, de ott csak 20V körül).Lehetséges egy relét egy nyomógombbal öntartásba hozni (eddig ok) és ugyanazzal a gombbal bontani?
-
Lompos48
nagyúr
válasz
Kernel #48189 üzenetére
Még az opamp bemeneteken is elfogadom (bizalmatlanul), hogy a nA nagyságrendű input bias current segítségével produkálható valami. Ennél sokkal jobb a helyzet, ha az opampon ott van a visszacsatoló ellenállás. A MOS fA nagyságú kapuáramainál már nem. Az pedig, hogy ez az áram akár mA is lehet a kapcsolás pillanatában semmit nem ér a nagyon rövid idő miatt. Tehát komolyak (maradnak) a fenntartásaim .
De lelke rá annak, aki állítja.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Lompos48 #48188 üzenetére
Nekem is furcsa volt, nem nagyon találkoztam ilyennel, de a hozzászólásomban szereplő két linken, kétféle rajzon is állítják ugyanazt, ezért nem tudtam másra gondolni, csak erre a magyarázatra.
Az sem véletlen, hogy több soros diódát alkalmaznak, így összeadódik.
De úgy látom, írják máshol is, hogy van ilyen photovoltaic alkalmazása is:
https://www.google.com/search?q=photodiode+photovoltaic+mode
-
Lompos48
nagyúr
válasz
Kernel #48182 üzenetére
Számomra ez a rajz kissé furcsa:
A jelzett optocsatolóban (TLP591B) a kimeneti részen tényleg fotodiódák vannak. Ezeknek az a szokásuk, hogy "megvilágítás" függvényében több vagy kevesebb áramot engednek át nyitóirányban. Tudtommal "csak úgy" nem keltenek feszültséget fény hatására, mert nem napelemek. Namármost az áramkörükhöz nélkülözhetetlen tápot nem nagyon kaphatják a MOSFETek kapuitól. Hogy van ez?
-
Kernel
nagyúr
válasz
Salex1 #48186 üzenetére
Mihez képest van a feszültség, egyik szál nullára van kötve és ahhoz képest a másik szálon? Milyen típus pontosan?
A klasszikus GLE 2 rajzán látható, hogy maga az áramkör visz rá feszültséget a fázisról, ellenállásokon keresztül, már amikor be van kötve.
Egyébként ilyen hibák nem állnak elő csak úgy, ha előtte jó volt, utána nem, az általában elkötés eredménye.
-
Salex1
őstag
válasz
Salex1 #48146 üzenetére
Egy kicsit előrébb jutottam. Az időzítőre bemenő két vezeték egyikével tökéletesen megy (ez a két méterre lévő kapcsolóé) viszont a másikkal nem. Ez utóbbi kb 40-50m hosszú, és rámérve 70-100V közötti feszültséget mértem, valószínűleg a hosszú vezetéken indukálódik, mivel teljes hosszan mellette fut egy fázis is. Úgy tűnik, hogy az időzítő erre érzékeny.
Tudnátok valami ötletet mondani a megoldásra??? -
Kernel
nagyúr
válasz
Batman2 #48184 üzenetére
Az egy DB3 típusú diac, de szerintem baklövés odatenni, mint ahogy az 1k értékű source ellenállást sem gondolta át a tervezője.
A Google-képkeresővel találtam, de ha jobban megnézem a forrását, csak egy fórumos ötletelés eredménye, vagyis módjával kell kezelni.
A Graetz-hidas megoldásnál azt is figyelembe kell venni, hogy a FET vezető állapotában a diódákon eső feszültség miatt a táplált fogyasztók olyan szinuszt kapnak, ami a nullátmenetnél megtörik, illetve "kihagy". Tehát egyszerre 2 db soros diódán eső feszültséggel kell kalkulálni, minden nullátmenetnél.
Ohmos terhelésnél ez nem probléma, induktívnál okozhat zavarokat is, vasmagos trafók sem szeretik az ilyet, zúghat tőle.
Szűrőtagokat érdemes használni, kísérletezés alapján betenni valamit.
Kapacitív leosztás járható út, mivel nem jelentős a vezérlés áramigénye.
-
Batman2
őstag
válasz
Kernel #48182 üzenetére
Vissza felé a 3. képen a DB3-as jelzésű, ránézésre egymással szembe fordított dupla dióda mi lenne és mi a funkciója ?
Köszi az ábrákat, nagyon hasznos segítség !
A fenének sem jutott eszébe, hogy graetz hídon keresztül egyenáramú eszközzel tudok vezérelni váltakozó áramú fogyasztót, ha a fogyasztó a váltakozó áramú oldalon van, nagyon jó megoldás !!Már csak egy null átmenet érzékelő kapcsolást kell a bejövő hálózati vezetékekre kötni direktben és máris kész a null átmenettel szinkronizált PWM vezérlés !
A váltakozó áramú oldalba gondolom, hogy érdemes induktivitást kapcsolni a motorral sorban, hogy csökkentsük a bekapcsolási áram lökéseket, vagy megy anélkül is ?
A kis kondi az a kapcsolgatási zavarokat hivatott szűrni ?
Értéke mennyire kritikus ?Az optocsatoló fotodióda részének táplálása gondolom úgy is megoldható, ha egy előtét kondival adom az áramot a hálózatról, majd egy egyeniránytó dióda és puffer kondi, esetleg előtte egy pár ohmos szűrő ellenállás, hogy a fotodióda szaggatás mentes egyen áramot kapjon ?
Üdv.
-
mezis
félisten
válasz
CPT.Pirk #48175 üzenetére
+1
Nekem is csak gyári. beépített van. Egyszer nagyon zavart a szomszéd sávban szörnyen recsegő, hangos, egyébként is hallgathatatlan, zenére hasonlítani próbáló valami. Erre a Bartók rádiót felnyomtam maxra, én is lehúzott ablakokkal. Talán egy percig tarthatott a "hangversenyünk" (útjaink elváltak), de nekem egy darabig még fájt a fülem a saját rádiómtól. -
Kernel
nagyúr
válasz
Batman2 #48177 üzenetére
Teljesítménykapcsolóként JFET nem jön szóba, kevés hozzá. De minden FET lényegében feszültségvezérelt ellenállás, más kérdés, hogy fordított áramra nem lehet igénybe venni, ezt a beépített védődiódák amúgy is meggátolják, illetve a diódák miatt ellenirányban vezet a FET:
Ezt ki is lehet használni AC-kapcsoláshoz, amikor két MOSFET-et szembekötnek:
A diódákat oda kell képzelni, azok is szembekapcsolódnak, így az áram egyik irányba sem tud folyni, amíg a FET-ek nem vezetnek. Amikor mindkét FET vezet, akkor pedig mindkét irányba vezet az áramkör:
Érdekes megoldás látható alább:
A fotodiódákban keletkező feszültséget használja ki, meg azt is, hogy a FET-ek áramot nem igényelnek a kapcsoláshoz, csak feszültséget. Forrás: [link] [link]
Másik lehetőség AC-kapcsolásra a diódahídba kötés:
Motorvezérlés komplementer vagy nem komplementer hídban is lehetséges, csak nagyobb feszültségnél a felső FET-ek Gate-vezérlését impulzustrafóval lehet például elválasztani (PWM-impulzusok átvitelére optocsatoló nem igazán használható, csak lassú kapcsolásra):
-
darvinya
titán
válasz
Speeedfire #48178 üzenetére
Autó HiFi kiépítés úgy kezdődik, hogy az utasteret telitömjük szigeteléssel.
Ennélkül berakratsz 1000W-t sem lesz mély.
Utána megtervezni légnyomás/hanghullám terjedését.
4x15W nem kevés, csak rossz helyen semmit sem ér. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Speeedfire #48178 üzenetére
A "mély tónusok" attól sem fognak kiteljesedni, ha nagyobb kakaóval nyomod be őket a zsúfolt utaskabinba, helyette szépen elnyomod a hangkép többi összetevőjét. Az ajtóban, ajtóból nem is kell kiteljesedniük, mivel a mély hangok nagyon jól ki tudják kerülni a tereptárgyakat, elég őket hátulról megfelelően kisugározni.
A mély láda meg nem azért olyan nagy, hogy le tudjon menni mélyre hanem mert kell a légrugó a hangszóró számára. Autós hangszórók ráadásul úgy vannak tervezve, hogy a jelentősen nagyobb csomagtartó levegő térfogat adja meg a kellő légrugót.
Ha csak a mély tartományba számítana, akkor mínusz 50Hz-ig le kellene menni akkora láda mérettel mint a csomagtartó. -
Speeedfire
félisten
válasz
CPT.Pirk #48175 üzenetére
A legtöbb autós hifi pedig úgy épül fel, hogy első szett + láda. Amúgy csak gondolj bele. A mély tónusok az ajtóban nem tudnak kiteljesedni. A rendes doboz is elég nagy térfogattal rendelkezik, hogy kellően le tudjon menni a mély. A fejegység erősítő kimenete egy vicc szerintem. Az a kb 4x15W nem sok mindenre elég abban a kategóriában.
Bár ízlések és pofonok. -
Batman2
őstag
válasz
Kernel #48171 üzenetére
FET esetében is kétféle típus van, mint normál tarnyóknál, N és P csatornás.
Úgy tudom, hogy a FETeket is két féle képpen kell bekötni, a típusa szerint, mint a normál tranyókat, polaritásuknak megfelelően, nem csak a vezérlő láb polaritása és a vezérlő jel polaritásában különböznek.Ha ez így van, akkor a váltakozó áram esetében is két külön típusú FET képes lekezelni a színusz hullám egyik, illetve a másik fél periódusát.
Viszont van a JFET, aminek a csatornája asszem gyakorlatilag egy ellenállás, amit nyit vagy zár a vezrélő lábra adott, megfelelő polaritású jel, így ezen a szinusz hullám mindkét fél periódusa át tud haladni, vagyis kapcsolni tudja a váltakozó áramot, jól gondolom ?Üdv.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Speeedfire #48174 üzenetére
Biztos maradi vagyok, de egy jó fejegység + 4 jó hangszóró elég kell legyen az autóba, ezekkel már bőven elérhető az ártalmas hangnyomás szint is. Ezen túl bármi erősítő, mély láda, stb. nettó pénzkidobás placebo tablettára.
-
Speeedfire
félisten
válasz
CPT.Pirk #48166 üzenetére
Lehet megsasolom majd valamikor, szerintem van is itthon 4700-as kondim.
Első szett, ami 2-3 részből áll, attól függ hány utas a rendszer. Általában hangváltó is van hozzá. Kérdés, hogy a jelenlegi blaupunkt erősítő és a focal szett "mennyivel lesz jobb". Lehet meg is nézem holnap. -
Kernel
nagyúr
válasz
Batman2 #48158 üzenetére
Triak és tirisztor egyformán működik ilyen szempontból, nemrég volt is róla szó a topikban: [link] [link]
FET-tel lehet megoldani a fordított vezérlést.
(#48169) KaiotEch
Háztartási gépekkel foglalkozó alkatrészboltban érdeklődnék. Az is elképzelhető, hogy helyettesíthető valamelyik hagyományos segédfázisrelével, ami nem PTC-s.
A PTC nem egy tartós alkatrész, képcsöves TV-k lemágnesező körében is rengeteget kellett cserélni.
A régi hűtőszekrények reléje ehhez képest örökéletű volt.
-
Kernel
nagyúr
Attól is függhet, hogy a töltő milyen processzoros vezérléssel, logikával dolgozik (vagy épp semmiféle processzor nincs benne), de általában a kapocsfeszültség csökkenésének hatására folytatja az áramgenerátoros töltést mindaddig, míg ismét eléri a cellánkénti 4,2 V-ot.
Ha töltés közben terhelsz rá, a töltő árama akkor is változatlan.
A töltőben ilyen módon nem lehet kárt okozni, mert a saját áramkorlátjánál több áramot úgysem tud leadni, ez az áramgenerátoros üzem törvényszerűsége. Az akkunak sem árt.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Speeedfire #48164 üzenetére
Ez már ezotéria. Azt hiszem az Ágoston könyvben találkoztam vele, és ezzel a kondival hivatottak ellensúlyozni a hangváltó induktív elemeinek a hatását. Vagyis nem szándékosan, ők is hangszóró védelem céljából tették be a kondit, csak aztán feltűnt nekik, hogy kondi nélkül valami hiányzik a hangzásból...
Nem tudom mi az az első szett, nem értek az autós tuctuc világhoz. Viszont a könyvben írtakra igazat adok, mert itthon is sikerült hasonló eredményeket elérnem azzal a kapcsolással amiről írtak a könyvben. Hogy neked számít-e valamit ott egy kondi, azt majd a füled megmondja.
-
Kernel
nagyúr
válasz
KaiotEch #48162 üzenetére
Az PTC kerámia, kétoldalt fémgőzölt réteggel.
A segédfázist kapcsolja, hidegen kicsi az ellenállása, hamar felforrósodik, utána nagy ellenállást képez. (Pozitív Termikus Karakterisztika, ebből van a neve.)
Nyomógombbal is lehetne helyettesíteni, csak addig kell zárni, amíg a motor elindul. Ellenkező esetben a motorba épített hőbimetál megszakítja az áramkört, vagyis leéghetne a motor.
De mivel nem barkácscélra kell, így a nyomógomb nem jön szóba, pótolni kell az alkatrészt.
-
zeix
senior tag
Sziasztok!
Lithium Polymer akksit lehet használni úgy, hogy közben a töltő rá van csatlakoztatva?
Ilyen felállásban:
töltő 50W
akksi 22.2V 5Ah 25C
motor 22V 100A
Nem az a célom, hogy a töltő kiszolgálja a 2kW-os motort, hanem a motor rövid ideig tartó működése után (30sec) automatikusan töltse az akksit tovább.Köszi!
-
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. A képen látható egy hűtő kompresszorának a csatlakozója, ahol kapja a betápot:
Baloldalon látszódik egy kerek fém(fogalmam sincs milyen), ami a kijelölt piros helyen volt, csak épp 3 felé tört. Most egy sima alátét lett berakva, de folyton be/kikapcsol. Ezek szerint nem lehet bármivel helyettesíteni, hanem pont ugyan olyan fém kell bele? Sajnos azt sem tudom miért felel az a kis cucc, ebben kérnék szépen segítséget!
Előzményként annyit tudok még hozzáfűzni, hogy mikor bedugtuk akkor elkezdett kicsit füstölni és a kábelnél picit megégett. Sok kosz volt lehet ott nem volt jó az érintkezés.
-
Batman2
őstag
válasz
Speeedfire #48155 üzenetére
A digi műszer nem tudja követni a hangfrekvenciás jel változásának tempóját, analóg, mutatós műszer kell hozzá.
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
Batman2 #48158 üzenetére
Egyszerű, de nem túl praktikus megoldás a motorral kapcsolhatóan sorba kötni egy 1000W-os halogén ízzót, mint előtét ellenállást.
A motort közvetlen a hálózatra kötve "teljes gázzal" indítanám, majd felpörgés után sorba kapcsolnám az ízzóval, így lepörög és beáll nagyjából "félgázra".
Persze ez meg már lehet hogy túl erős lassítás, nem tudom mennyi W ízzót meg nehézkes elé kötni, plusz a hőjét kezelni, megfelelően elhelyezni.Üdv.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Speeedfire #48157 üzenetére
Végül is csak annyi, hogy pl. egy nagyobb elkót szoktak sorba kötni a hangszóróval, ha kérdéses az erősítő működése. A hang átmegy rajta, az egyebektől meg megvédi.
Sőt akár jobb is lehet vele a hangzás, ha pl. hangváltós hangfal van rákötve, ki kell próbálni.
-
Batman2
őstag
válasz
Kernel #48153 üzenetére
Szevasz
Akkor jól gondoltam a frekvenciaváltó elméletét, mert én is erre jutottam, hogy az adott, áéllandó frekvenciájú hálózati áramot át kell alakítani, hogy változtatható legyen a frekvenciája, ahhoz viszont előbb "ki kell simítani", vagyis egyenirányítani, majd újra váltakozó áramot alakítani belőle, immár olyan frekvenciával, amilyennel akarjuk.
Ez még elvileg nem olyan bonyolult, gyak. egy inverter, csak nem transzformál sehová, 230 megy be és az is jön ki, csak más frekvenciával.Igen, ze nekem is eszembe jutott, hogy alacsonyabb frekvencia esetében hoszabb ideig kapja az áramot egy periódusban, vagyis tübb áramot kap a tekercs, így tényleg jobban melegedhet, mint alap helyzetben, ráadásul a hűtő ventilátora is csökkent tempóval fog forogni, kevesebbet hűt.
Akkor előszőr mindenképpen egy egyszerű fázishasítót éíptek, megpróbálom azzal, hogy meddig bírja lefelé a motor, meddig stabil a járása, hátha olyan fordulaton még stabil, ahol már kellőő mértékben csökken a vízhozama.
Van még valamilyen szabályozási módszer váltakozó áramú motorokra, valami impulzus szélesség moduláció szerű, csak mindez egy fél szinusz hullám alatt, ahol a szinusz hullámot, vagyis a váltakozó hálózati áramot nem folyamatosan engedi, hanem meg szaggatja adott frekvenciával, de változó kitöltéssel.
Ez asszem a leg tökéletesebb módszer az aszinkron motorokra, ahgol megmarad a nyomaték és nincs fokozott melegedés, miközben teljes tartományban szabályozható a fordulatszáma !
erre viszont nem találtam kapcsolást.
Gondolom, valami null átmenet érzékelővel egybe épített PWM szabályozó kapcsolás kellene, ami egy triakon keresztül kapcsolgatja a hálózati áramot !Ha jól tudom, akkor a triak csak akkor és addig van bekapcsolva, ameddig áramot kap a vezérlő lába,nem úgy mint a tirisztor, ami ha begyújtott, akkor bekapcsolva marad, míg meg nem szakad az áramkör.
Úgy olavastam, hogy kisebb motorokat 30-40 KHz-el, nagyobbaka pedig 10KHz-esl szoktak kapcsolgatni.
Ez a frekvencia simán előállítható egy 555-össel, már csak a vezérlését a szinusz hullámhoz való szinkronizálását kell megoldani.
A null átmenetet lehetne valami tranyóval érzékelni, ami pedig az 555-ös reset lábát, ezzel akkor tudja indítani a kapcsolagtást, amikor kezdődik a szinusz félhullám.
Ez még egyszerűbben tűnik a frekvenciaváltónál.Jól gondolom ?
Ilyen kapcsolást véletlen nem tudsz ?
Üdv.
-
Speeedfire
félisten
válasz
Speeedfire #48155 üzenetére
Úgy néz ki valami még sem stimmel vele.
Bekötöttem a kocsiba, ahol egy másik erősítő már van. A tápot, földet és a remote szálat áthúztam ehhez az erősítőhöz, rákötöttem a hangszórókat és amikor rádugtam a jobb oldali rca kábelt elkezdett erősen súgni és periodikusan brummogni minden hangszóró. Ha kihúztam ezt a jobb oldali rca dugót akkor megszűnt és az az egy rajta maradt hangszóró szépen szólt tovább. Megfordítottam az rca dugókat és akkor is csak az a jobb oldali résszel volt a gond.
Szerintetek mi lehet vele a gond?
CPT.Pirk: Ne tartsd magadban. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Speeedfire #48152 üzenetére
nem érdekes
-
Speeedfire
félisten
válasz
Kernel #48153 üzenetére
Köszi a segítséget. Működik a cucc, igaz nem valami szépen szól, dehát...ez van. Még a kicsi gainclone is szebben szól és még alap zaja is van ennek az erősítőnek.
Amúgy, ahogy írtad. A kimeneten szinte 0V van AC-ben. Csak 200V a legkisebb skála a multiméteremen, de ott is 0.1-0.0 között ugrál.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Batman2 #48151 üzenetére
Az egy dolog, hogy az aszinkron motor fordulata a frekvencia függvényében változik, de egy 50 Hz-re készült motornak nem olyan jó például a 25 Hz, mert a frekvencia csökkenésével az induktív reaktancia is csökken, ami növekvő árammal, leégéssel járhat. Vagy a feszültséget is ennek megfelelően kell kontrollálni a PWM-áramkörrel.
A frekvenciaváltó nem egyszerű eset, a váltóáramot egyenirányítani kell, utána ismét megszaggatni, teljesítmény FET-ekkel, hozzávaló logikai vezérléssel. Példa egy fázisra.
Fázishasítóval meg csak korlátozott eredményt lehet elérni, mellékhatásként zúgó hangra is lehet számítani.
Mindamellett jobb híján szokták alkalmazni, ez a gyakorlatban derül ki, hogy mennyire válik be.
Fázishasítóval a mágneses forgómező fordulata nem csökken, csak gyengül az ereje, emiatt a forgórész lemarad tőle, ezt nevezik slipnek, ami az aszinkron motor természetes tulajdonsága. Csak normális esetben nem olyan nagy mértékben, mint ami fázishasítóval előidézhető. Emiatt bizonyos fordulat alatt rángatni kezd, teljesen elveszti a kapcsolatot a forgómezővel.
De elképzelhető olyan fordulattartomány, amin még épp használható, és nem csökken le túlzottan a nyomaték sem.
(#48152) Speeedfire
Leglényegesebb a kimeneten DC-t mérni, mivel az nyírhatja ki a mélysugárzót, ha nincs megfelelő védelemmel ellátva.
DC-csatolt kimenetű végfok, a DC-konverter kettős tápot állít elő benne (látszik a két puffer is), a kimeneteken GND-közeli feszültségnek kell lennie.
-
Speeedfire
félisten
Sziasztok,
van nálam egy autós erősítő (jbl gto752). Elvileg nem működik, de a kimeneten valami stimmel a hanggal valami. Hogy tudom biztonságosan tesztelni, hogy a hangszóró nem szálljon el?
Ránézésre nem látok rajta hibát.Másik kérdésem az lenne, hogy a weller tcp pákához milyen hegyeket érdemes venni? Évek óta csak 1 hegyem van, ami nem rossz, de pl jó lenne még 1-2 másik is mellé.
-
Batman2
őstag
Sziasztok !
Egy kerti, kb. 800W-os, aszinkron szivattyú motor fordulatszámát szeretném zsabályozni, hogy csökkenteni lehessen a vízhozamát, mert túl nagy nyomást ad, kimosok vele minden növényt !
Utána néztem a dolgoknak, az egyik lehetőség a fázishasító, de az csak szénkefés, és univerzélis motorokhoz való, ehhez frekvencia váltó kellene, úgy láttam.
Kérdésem, hogy valóban nem oldható meg fázishasítóval, csak frelvencia váltóval ?
Ha igen, akkor tud e valaki egy nem túl bonyolult frekvencia váltó kapcsolás adni, hogy építsek egyet ?
Előre is köszi !
Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Elektromos autók - motorok
- BestBuy ruhás topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen egeret válasszak?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ukrajnai háború
- Óvodások homokozója
- Suzuki topik
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- További aktív témák...
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest