Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Speeedfire

    nagyúr

    válasz Kernel #48153 üzenetére

    Köszi a segítséget. Működik a cucc, igaz nem valami szépen szól, dehát...ez van. Még a kicsi gainclone is szebben szól és még alap zaja is van ennek az erősítőnek. :U

    Amúgy, ahogy írtad. A kimeneten szinte 0V van AC-ben. Csak 200V a legkisebb skála a multiméteremen, de ott is 0.1-0.0 között ugrál.

    Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

  • Batman2

    őstag

    válasz Kernel #48153 üzenetére

    Szevasz

    Akkor jól gondoltam a frekvenciaváltó elméletét, mert én is erre jutottam, hogy az adott, áéllandó frekvenciájú hálózati áramot át kell alakítani, hogy változtatható legyen a frekvenciája, ahhoz viszont előbb "ki kell simítani", vagyis egyenirányítani, majd újra váltakozó áramot alakítani belőle, immár olyan frekvenciával, amilyennel akarjuk.
    Ez még elvileg nem olyan bonyolult, gyak. egy inverter, csak nem transzformál sehová, 230 megy be és az is jön ki, csak más frekvenciával.

    Igen, ze nekem is eszembe jutott, hogy alacsonyabb frekvencia esetében hoszabb ideig kapja az áramot egy periódusban, vagyis tübb áramot kap a tekercs, így tényleg jobban melegedhet, mint alap helyzetben, ráadásul a hűtő ventilátora is csökkent tempóval fog forogni, kevesebbet hűt.

    Akkor előszőr mindenképpen egy egyszerű fázishasítót éíptek, megpróbálom azzal, hogy meddig bírja lefelé a motor, meddig stabil a járása, hátha olyan fordulaton még stabil, ahol már kellőő mértékben csökken a vízhozama.

    Van még valamilyen szabályozási módszer váltakozó áramú motorokra, valami impulzus szélesség moduláció szerű, csak mindez egy fél szinusz hullám alatt, ahol a szinusz hullámot, vagyis a váltakozó hálózati áramot nem folyamatosan engedi, hanem meg szaggatja adott frekvenciával, de változó kitöltéssel.
    Ez asszem a leg tökéletesebb módszer az aszinkron motorokra, ahgol megmarad a nyomaték és nincs fokozott melegedés, miközben teljes tartományban szabályozható a fordulatszáma !
    erre viszont nem találtam kapcsolást.
    Gondolom, valami null átmenet érzékelővel egybe épített PWM szabályozó kapcsolás kellene, ami egy triakon keresztül kapcsolgatja a hálózati áramot ! :U

    Ha jól tudom, akkor a triak csak akkor és addig van bekapcsolva, ameddig áramot kap a vezérlő lába,nem úgy mint a tirisztor, ami ha begyújtott, akkor bekapcsolva marad, míg meg nem szakad az áramkör.
    Úgy olavastam, hogy kisebb motorokat 30-40 KHz-el, nagyobbaka pedig 10KHz-esl szoktak kapcsolgatni.
    Ez a frekvencia simán előállítható egy 555-össel, már csak a vezérlését a szinusz hullámhoz való szinkronizálását kell megoldani.
    A null átmenetet lehetne valami tranyóval érzékelni, ami pedig az 555-ös reset lábát, ezzel akkor tudja indítani a kapcsolagtást, amikor kezdődik a szinusz félhullám.
    Ez még egyszerűbben tűnik a frekvenciaváltónál.

    Jól gondolom ?

    Ilyen kapcsolást véletlen nem tudsz ?

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák