Hirdetés
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
net84
őstag
alakul
fenyegetted őket, vagy maguktól találták mindezt ki?
Egyébként megnéztem, hogy a kiegészítő 12V-os csatit hogyan lehetne szépen leszedni, majd visszarakni - akkor hagytam abba, amikor kicsúszitt a lap a kezemből, és beleállt az egyik tüskesor a térdembe...egyébként nem lehetetlen.
luciferc - egy kijelzős kékfogas fülest küldtünk vissza, visszafizették a vételárat és felajánlották, megnézik, hogy az adott telefontípussal melyik füles hajlandó tökéletesen működni (és ez miért nem megy), és jelentkeznek - jelentkeztek is...csak nem jártak szerencsével, meg én sem...
-
tlac
nagyúr
a tápegységet sikerült vhogy elintézni az ipon-nak és azt cserélik, ez is már vmi
az alaplapról megpróbálták eltűntetni az égés nyomot, nem igazán jött nekik össze, most arra várnak, hogy legyen egy műanyag foglalat, amit kicserélhetnének rajta, így még kevésbé látszódna sérülés, és aztán újra próbálnák gariztatni...
-
luciferc
őstag
válasz
RoyalFlush #1297 üzenetére
Részleteket! Hogy sikerült meggyőzni őket?
-
RoyalFlush
őstag
Köszönök mindent
Némi ráfizetéssel választhattam egy 19" monitort, ami nagyon príma
-
luciferc
őstag
No, sajnos első kézből fogom tapasztalni a Speedshop garanciális ügyintézését. A sajnos (még
) nem a Speedshopra, hanem a hiba tényére irányul. Beteg PDA-t ma vitte Pestre a GLS, kíváncsian várom mikor jelentkeznek.
-
-
Bagira01
veterán
Sziasztok, lenne egy olyan kérdésem, hogy mennyi idő amíg pl. egy teló a szervízbe lehet? Én esetemben már jó 2 és fél hete a samsung szervízbe van egy sgh-i750-s. Pannon előfizetéssel lett véve, samsunghoz lett visszavíve mert a pannon ki tudja mennyi ideig ülne rajta. Kérdés, az hogy nincs valami időkorlát ami után kötelesek kicserélni, illetve ha lesz róla papír, hogy nem javítható akkor a pannonnál, hogy intézhetem a cserét másik készülékre
-
luciferc
őstag
-
Csaba_20_
őstag
tlac írta:
Mi ez az árleszállítás?Árleszállításnak abban az esetben van értelme, ha a terméknek olyan hibája van, ami a rendeltetésszerű használatot ugyan nem befolyásolja, de a termék értékcsökkenését okozza. Esetedben a teljes termék árával megegyezőnek kéne lennie az árleszállításnak, vagy a kijavítás költségével megegyezőnek, de egyiknek se látom értelmét. Csupán a PTK-ból eredő jogaidat igyekeztem vázolni azzal, hogy ezt is megemlítettem.
tlac írta:
Erre melyik törvények vonatkoznak? PTK 248.§.(1) ?
Mikor mondtam, hogy nekik kellene bizonyítani, nem hitték el...Így van.
tlac írta:
Ebből itt ez az 1. §, amiről írsz?Igen.
tlac írta:
Vásárlók könyvébe hogyan tudok beírni, ha nem vagyok a helyszínen? (Csak telefonon, e-mailben tudok velük beszélni.)Sajnos sehogy. Ilyen esetben tértivevényes levelet kell írni a forgalmazónak és utalni kell a levélben arra, hogy a levél másolatát az NFH-hoz is eljutattad. De lehet érdemes lenne elmenned személyesen.
-
tlac
nagyúr
válasz
Csaba_20_ #1282 üzenetére
Köszönöm a segítségeteket! (Csaba_20_, net84, a többieknek azt hiszem már megköszöntem
)
Egyelőre fogalmam sincs, hogy mi lenne a legjobb megoldás...
Ha visszakapod úgy, ahogy most van, akkor az azt jelenti, hogy a forgalmazó a kicserélésre vonatkozó jótállási igényedet nem vállalta és ez árleszállításra, illetve elállásra jogosít fel téged.
Az alaplapot akár már most is visszakaphatnám, az ipon-nál van. De nem láttam értelmét.
Mi ez az árleszállítás?
Még ha bebizonyosodna is(jótállási idő alatt nekik kell bizonyítaniuk), hogy nem rendeltetésszerű használat okozta a meghibásodást(tekintsünk el a használati útmutató kérdésétől most), akkor se szűnne meg a jótállási kötelezettségük az egész termékre.
Erre melyik törvények vonatkoznak? PTK 248.§.(1) ?
Mikor mondtam, hogy nekik kellene bizonyítani, nem hitték el...Jogszabályi kötelezettségük az, hogy minimum 1 év jótállást vállaljanak(a 151/2003.(XI.22) Korm,rendelet szerint). Az 1 év felett a szavatosságnál rosszabb jótállási feltételeket nem vállalhatnak. A szavatossági idő eltelte utánra vállalt jótállási feltételeket szabadon szabja meg a forgalmazó. A fizikai sérüléses kikötés csak a szavatosság letelte utánra lehet érvényes. Egyébként pedig olyan kötelezettségük van, hogy amennyiben a 151/2003.(XI.22.) Korm. rendeletben fogalaltakhoz képest a gyártó a fogyasztó számára kedvezőbb feltételeket vállal, akkor azt tovább kell adniuk. A rosszabakat nem adhatják tovább, mert a rendelet nem engedi meg a rendelettől a fogyasztó hátrányára való eltérést akkor se, ha a gyártó azt szeretné.
Ebből itt ez az 1. §, amiről írsz?
Vásárlók könyvébe hogyan tudok beírni, ha nem vagyok a helyszínen? (Csak telefonon, e-mailben tudok velük beszélni.)
-
net84
őstag
Elöttem már jelezték, hogy a garanciapapír az egy kicsi sántít, és nem a legmegfelelőbb, ebből következik, hogy amire hivatkoznak, az (szó szrint) hülyeség.
Az pl érdekelne, hogy egyáltalán olyat csinálhat-e, hogy feltételes garancira veszi át. Tudtommal olyan, hogy feltételes, olyan nincs.
Én valahogyan így töltöttem volna ki a helyükben:
(eltekintve attól, hogy nem szabályos a garpapírjuk)
- A Fogyasztó által érvényesítenikívánt igény: garanciális csere
- A kifogás rendezésének módja: nem garanciális, csere nem lehetséges
- Ha a kifogás rendezésének....: No és ide leírtam volna, hogy mi a helyzet, fizikai sérülés látszik az alaplapon....stb, és hogy továbbítva a nagyker/importőr/gyártó felé.A probléma az, hogy valószínüleg ezt a nagyker visszadobta, ha egyáltalán hozzájuk átkerült, holott egy normális nagykerrel egy normális kisker meg tudja beszélni, hogy vegyék át tőle "feltételesen" (ugye itt már mind1, mert nincs garanciális szabályozás kisker-nagyker között), és küldjék el az importőrnek vagy nagykernek, hogy véleményezzék ők...
Igaz, ez egy hosszabb folyamat, de járható út szerintem. Főleg, ha az ügyfél is belemegy, hogy kicsit többet vár rá, mint kellene.
-
Csaba_20_
őstag
tlac írta:
De ha a tápot is bevizsgálnák és kiderülne, hogy amiatt keletkezett a hiba?Az említett meghibásodást véleményem szerint a megnövekedett átmeneti ellenállás is okozhatja. A megnövekedett ellenálláson átfolyó áram felmelegíti a csatlakozót és az elmelegszik. Ez egy öngerjesztő folyamat. Ha megszűntetjük az átmeneti ellenállás megnövekedését okozó hibát, akkor megelőzhető a csatlakozó tönkre menetele. A nem megfelelően kapcsolódott csatlakozók érintkezői között felléphet melegedéshez vezető átmeneti ellenállás. Ugye ezt okozhatja a gyári hiba is, de összeszerelési hiba is lehet. Ezenkívül okozhatja a megengedettnél nagyobb áram is, de ezt a tápnak le kell tudnia kezelni, tehát egyértelműen nem felhasználói hiba. A gyártói megengedett maximum áramerősség a +12V-os tápcsatlakozó esetében érintkezőnként 11A, tehát helyes csatlakoztatás esetén(mindkét érintkező csatlakozik) 22A.
-
Csaba_20_
őstag
tlac írta:
Egyébként tápegységre két lehetőséget vázolt nekem az ipon:
-Visszakapom úgy, ahogy most van rosszul...
-Vagy megjavítják, ezt nekem kell fizetni! és gar ugrik (a javított részre lenne csak vmi 3 hónap gar) pfff...Ha visszakapod úgy, ahogy most van, akkor az azt jelenti, hogy a forgalmazó a kicserélésre vonatkozó jótállási igényedet nem vállalta és ez árleszállításra, illetve elállásra jogosít fel téged. PTK 306.§.(1) b.) alapján. A hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot, ezért nem tekinthető jelentéktelen hibának.
Még ha bebizonyosodna is(jótállási idő alatt nekik kell bizonyítaniuk), hogy nem rendeltetésszerű használat okozta a meghibásodást(tekintsünk el a használati útmutató kérdésétől most), akkor se szűnne meg a jótállási kötelezettségük az egész termékre.tlac írta:
Van olyan törvény (ilyenre többször hivatkoztak) hogy ha pl. a gigabyte azt írja elő, hogy a fizikai sérülésre nincs garancia, akkor az tovább adódik hozzámJogszabályi kötelezettségük az, hogy minimum 1 év jótállást vállaljanak(a 151/2003.(XI.22) Korm,rendelet szerint). Az 1 év felett a szavatosságnál rosszabb jótállási feltételeket nem vállalhatnak. A szavatossági idő eltelte utánra vállalt jótállási feltételeket szabadon szabja meg a forgalmazó. A fizikai sérüléses kikötés csak a szavatosság letelte utánra lehet érvényes. Egyébként pedig olyan kötelezettségük van, hogy amennyiben a 151/2003.(XI.22.) Korm. rendeletben fogalaltakhoz képest a gyártó a fogyasztó számára kedvezőbb feltételeket vállal, akkor azt tovább kell adniuk. A rosszabakat nem adhatják tovább, mert a rendelet nem engedi meg a rendelettől a fogyasztó hátrányára való eltérést akkor se, ha a gyártó azt szeretné.
-
Csaba_20_
őstag
Szerintem a jótállási jegy nem felel meg a jogszabályokban előírtaknak. Több ponton a fogyasztó hátrányára tér el a jogszabályokban megfogalmazottaktól. Ezek a részek semmisnek tekintendők, helyükbe a jogszabályi rendelkezések lépnek. A vállalt jótállási idő nem egyértelmű, de véleményem szerint a jótállási jegyen szereplő 24 hónap az irányadó, hiszen az szerepel a jótállási jegyen. A fogyasztói igény bejelentésekor nem készült átvételi jegyzőkönyv, amelyen például szerepelne, hogy mikor lehet a termékért menni. Ellenben a forgalmazó jelen pillanatban kijelentette, hogy nem hajlandó a kicserélési kötelezettségének eleget tenni. Olyanra hivatkoznak, ami a saját rendszerüknek ugyan igen, de a jogszabályokban foglaltaknak nem felel meg. Véleményem szerint még az elállás is megalapozott lehet ilyen esetben, de előbb meg kéne próbálni kijavítást kérni(szintén jegyzőkönyvvel), amennyiben az is sikertelenül zárul, írni a vásárlók könyvébe majd békéltető testület elé vinni az ügyet, hogy ők is állást foglaljanak. Illetve érdemes lenne ügyvédet megkérni, hogy fogalmazzon meg egy tértivevényes levelet az Ipon számára. Persze ez már pénzbe kerül. A kapott papírok másolatát(különösen a jótállási jegyet) és az eset pontos leírását elküldeni a NFH-nak tértivevényes levélben, másolatot az Ipon-nak(hogy lássák mit küldtél az NFH-nak). A Mistral hasonló pontokba már belebukott.
-
tlac
nagyúr
válasz
luciferc #1279 üzenetére
Köszönöm a választ!
Ezeken kívül csak egy számla van.
5.b-hez én ezt találtam:
"Bármilyen jótállást/garanciát is vállal a forgalmazó, annak feltételei semmiképpen nem lehetnek kedvezőtlenebbek a szavatossági jogoknál! + A jótállás teljes időtartama alatt a forgalamzón van a bizonyítás terhe"
forrás
Ehhez ezt a pdf-et találtam, de pontosabban kellene. Megerősítést kérek!2. pontban szerintem olyankor a vételárat kellene, de ez most nem érint, mert amúgy sincs szerintük garancia rá...
Van olyan törvény (ilyenre többször hivatkoztak) hogy ha pl. a gigabyte azt írja elő, hogy a fizikai sérülésre nincs garancia, akkor az tovább adódik hozzám
De mégegyszer ismétlem a korábbiakat. Az alaplapot valószínűleg egy szakértői vizsgálat is visszavágná, ha a táp sütötte meg (és ez valószínű).
De ha a tápot is bevizsgálnák és kiderülne, hogy amiatt keletkezett a hiba?
Egyébként tápegységre két lehetőséget vázolt nekem az ipon:
-Visszakapom úgy, ahogy most van rosszul...
-Vagy megjavítják, ezt nekem kell fizetni! és gar ugrik (a javított részre lenne csak vmi 3 hónap gar) pfff...Ariadnét én is várom.
-
luciferc
őstag
Még mielőtt belemélyednék: gondolom sem az alaplaphoz sem a táphoz nem kaptál gyártói (magyarországi forgalmazói) garancia papírt. Mert a gar papírból nekem nem egyértelmű, hogy a 36/24 hónap az most az ő általuk vállalt gar, vagy gyártói. Mivel ha jól tévedek a Gigabyte 3 év garral árulja a cuccait, így ez szerintem gyártói (forgalmazói) gar, még ha nincs is papír róla.
Amúgy az 5. pont b) alpontja semmis (legalábbis az 1 év törvény által előírt időszakban), ugyanis a jótállási idő alatt neki kell bizonyítania, hogy a sérülés nem rendeltetésszerű használat következménye, nincs olyan, hogy ha égés vagy törés van, akkor automatikusan ugrott a gar.
Nekem a 2. pont is bűzös kicsit, ez ugyanis szerintem egy túlságosan gumiszabály. Mi az hogy az ő általuk meghatározott piaci ár? Akkor ha olyan a hangulatuk a 1 hónapra tönkrement 40ezer Ft-os lapra rámondják, hogy hát, ennek 5000 a piaci ára. Vagy mi? Akkor inkább fizetek kevesebbet és ne legyen plusz gar.
Amúgy a 12 hónap feletti részre más kikötést nem látok, így értelmezésem szerint arra az időszakra is a törvényben szereplő feltételek az igazak, így álláspontom szerint neki kell igazolnia, hogy a sérülés nem rendeltetésszerű használat következménye.
Ha csöpp eszük lett volna, akkor a 12 hónapon túli részre fogalmazzák meg ezeket a kitételeket (törés/égés törli a gart) vagy erre az időre külön is megfogalmazzák, mert így az egész időre semmis szerintem. És még akkor is lenne keresnivaló a gyártói gar alapján.
De mégegyszer ismétlem a korábbiakat. Az alaplapot valószínűleg egy szakértői vizsgálat is visszavágná, ha a táp sütötte meg (és ez valószínű).
De nagyon várom Ariadnét, csípem ahogy fogást talál a dolgokon
-
tlac
nagyúr
Ipon-féle vásárlási, garanciális feltételek:
1. fele
2. fele
Az egyik pontra hivatkozik a jegyzőkönyvekben.Jegyzőkönyvek:
Tápegységről:
1. fele
2. fele
A hibaleírásnak van már egy új változata, amiből hiányzik: "A termék csomagolása nem egyezett a gyári csomagolással, és több kiegészítő is hiányzott." Mivel ez nem volt igaz.Alaplapról:
1. fele
2. fele
A hibaleírás annyiban módusult, hogy a gyári csomagolás nem egyezik meg (az alaplap dobozának a külső vékony doboza, amin a gigabyte logo, lap típusa van rajta, azt nem küldtem el és már nincs is meg. Szeritem semmi jelentősége nincs, enélkül is azonosítható az alaplap.)Kérem, aki ért hozzá nézzen rá. Köszönöm!
-
tlac
nagyúr
tápon állítólag még mindig a nagyker ül
a rossz alaplap az már az ipon-ál van ismét (elmondásuk szerint visszakapták a nagykertől)
(egyébként minden tartozékával együtt küldtem vissza a lapot, a műanyag védőkupak is a helyén volt)és eddig semmilyen jegyzőkönyvem nincs, rejtélyes módon nem akar megérkezni a postától...
-
net84
őstag
Amennyiben ténylegesen a nagyker dobta vissza, akkor marad az, hogy a kisker és/vagy nagyker független szakértői vizsgálattal bizonyítja, hogy a nem rendeltetésszerű használat miatt következett be a "sérülés"/meghibásodás...
A nagyker valószínüleg nem foglalkozik vele, mivel részéről egyértelmű, hogy fizikai sérülés az égési sérülés. De egyébként ezt is nagykere válogatja. Van olyan nagyker, amelyik cseréli a felrobbant IC-s alaplapot is.
Most egyébként milyen stádiumban áll az alaplapos ügyed?
Egyébként normális megoldás effektíve nincs...
-
net84
őstag
válasz
Vandit. #1268 üzenetére
pl. hogyan sérült fizikailag?
Nem mind1, mivel van amire nem is figyelnek, van amin kötöszködnek (szakvéleményeztetik) és van, amit élből visszadobnak...Példa:
Szó szerint felrobbant a hűtőventi a VGA-n, és megolvadt a maradék műanyag is. 2 ilyen kártyával is találkoztam már, igaz abból az egyiken a helyén maradt a venti, de a másikról leröppent... Mindkettőt elfogadta a kisker (mi) és elfogadta a nagyker is. Az egyik teljes csere volt, mivel elpusztult a kártya is. A másikon meg cserélték a gyári hűtőt gyári hűtöre, a kártyának meg nem volt semmi baja...[OFF]Mostanság azonban dobálják vissza az LGA775-ös alaplapokat nem garanciális megjegyzéssel. Ugyanis nagyon érzékenyek a tüskék a proc foglalatban, és könnyen megsérülnek akár az azt körülvevő rögzítő fém kerettől is... Alapban nem veszik át a nagykerek szívesen, ha nincs rajt a kereten a műanyag védőkupak, de ha már 1 láb is meg van görbülve, már röppen is vissza. Most már figyel mindenki arra, hogy ha csak a lapot viszi be az ügyfél az üzletbe, meg van-e sérülve valamelyik láb.[OFF]
-
Gyuri27
félisten
válasz
RoyalFlush #1265 üzenetére
Bakter ha a bolt nem ad jelen pillanatban egy a régi árával megegyező monitort szerintem is kérd vissza az árát.
Vandit.: bővebben?
-
Vandit.
addikt
Lehet volt már téma,de mi a helyzet a fizikailag sérült termék garanciájával?Mondjuk vidókártya?
-
RoyalFlush
őstag
válasz
luciferc #1263 üzenetére
Ezt a levelet kaptam egy másik LG munkatárstól:
"Azt ajánlanám Önnek, hogy ha nem tud megállapodni a bolttal, akkor kérje vissza a vásárlás összegét. A jogszabályok hivatalos értelmezése szerint a csere célja, hogy a meghibásodás előtti állapotot állítsuk vissza, így sajnos a bolt nem kötelezhető a ráfizetéses megoldásra, de hivatalos vélemányt a Fogyasztóvédelem tud Önnek adni".
-
-
luciferc
őstag
válasz
RoyalFlush #1262 üzenetére
Helyes, akkor ők is azt mondják amit én, hogy jogosan kérheted vissza a régi monitor vételárát. Ezt jelezd nekik, amennyiben vissza akarod kapni a vételárat. Amennyiben még mindig hajlasz a ráfizetéses minőségi cserére (ami a te döntésed, nem kötelező, nem kötelezhetnek erre), akkor is jelezd nekik, hogy ők járnak jól, ha ráfizetve viszel egy jobbat, amit kaptak azt meg eladják, mert akár a régi árat is visszakérheted. Megjegyzem, hogy simán kérhetnél ráfizetés nélkül is tetszőlegesen jobb monitort a régi vételárának erejéig, de ez sem kötelező számodra. A kereskedő vagy ugyanolyanra cserél (ekkor így jártál), vagy visszaadja a pénzt. Minden más kettőtök megállapodásának kérdése, de nem kötelező megállapodni, ekkor viszont mondat eleje.
-
RoyalFlush
őstag
válasz
luciferc #1261 üzenetére
A gyártó ügyfélszolgálatától kapott válasz:
"A cserevel kapcsolatban, valoban Onnek az eladoval kell megegyezest kotnie. Amennyiben ez nem sikerulne, kerje a vasarlas osszegenek visszafizeteset, vagy forduljon az Orszagos Fogyasztovedelmi Egyesulethez."
Most feltettem mindazokat a kérdéseket, amik itt szóba kerültek.
-
luciferc
őstag
válasz
RoyalFlush #1260 üzenetére
Amit idéztél, az szavatosság, téged a jótállás érdekel.
-
luciferc
őstag
válasz
RoyalFlush #1257 üzenetére
no, kerestem LG gar feltételeket. Ez alapján (ha ez volt a tiedben is), szerintem jogosan követelheted vissza a vételárat is akár, ugyanis ebben az szerepel, hogy
1) Az LG Electronics Magyar Kft. az adott garanciális idõtartamon belül feltétel nélküli, teljes körû garanciát vállal termékeire
2) idézi a pénzvisszára vonatkozó jogszabályt, és nem ír az 1 éven túli időre kivételt.
Persze mindez csak akkor áll, ha a tieden is ez szerepelt. Azért ez valószínű.
-
tlac
nagyúr
válasz
RoyalFlush #1257 üzenetére
a gyártó oldalán nézd meg, hogy mit írnak a garról, azt hiszem, ugyanazokat a feltéteket kell teljesíteni a kiskernek is, esetleg jobbat
(de én biztos elfogadtam volna a monitort, ha nem lett volba pixelhibás) -
RoyalFlush
őstag
válasz
luciferc #1256 üzenetére
Azt nem fogom tudni neked megmondani, révén a szakszervíznél leadtam monitorral annak minden tartozékával együtt. Legfeljebb a gyártó reagál valamilyen módon. De lehet hagyom a fenébe az egészet, és küldjék a meghatározott típust, mert a szemem kifolyik a jelenleginél.
-
luciferc
őstag
válasz
RoyalFlush #1255 üzenetére
Ezt én értem, te nem érted a kérdést. Mi szerepel az eredeti monitor jótállási jegyén? Hogyan vállalják a 2 év garanciát? 2 év teljeskörű garancia mindenféle kivételek nélkül, vagy 2 év garancia, de a 2. évben ők döntik el az elintézés módját (javítás, csere, ha csere akkor milyenre (rosszabb persze nem lehet)), vagy valami hasonló. Érted? Ez kellene tudni, ugyanis ha a 2. év valamilyen szempontból kivételeket tartalmaz, akkor lehetséges, hogy teljesen jogszerű, hogy ők egy ilyen (fejlettebb) monitorra cserélnek, és kész.
-
RoyalFlush
őstag
válasz
luciferc #1254 üzenetére
A csereigazolásért cserébe egy új készüléket kapok 3 év gar.ral. Már meg is kaptam volna a 1753S-SF típust, ha nem lett volna szintén pixel hibás. Azt próbálom elérni, hogy ráfizetéssel az általam válaszotott modelt kaphassam meg. A szervíz mely egyben eladóhely is is / üzlet, érdeklődésemre elmondta náluk ilyen esetben természetesen lehet ez a megoldás, jogi hátterét ugyan nem tudja, de alkalmazzák.
-
luciferc
őstag
válasz
RoyalFlush #1253 üzenetére
#1246 második bekezdésére valami? Megnézted?
-
RoyalFlush
őstag
A gyártó küldött egy cseretípust (LG L1753S-SF) - pixel hibás volt, így a szervíz kiállította a készülékcserére jogosító igazolást. A kereskedő ragaszkodik ahhoz, hogy kizárólag a fenti típust vehetem át, az árkülönbözet megfizetésével sem választhatom azt a drágább modelt, melyet én szeretnék. Felvettem a gyártó céggel a kapcsolatot, ahol választ ígértek, de a szakszervíz szerint a kereskedővel kéne valahogy megegyeznem. Egyenlőre se a gyártó, se a kereskedő nem reagál, én pedig több mint egy hete 14" CRT monitort vagyok kénytelen használni.
-
djtrial
tag
iPON-ról mennyire bizonságos vásárolni?
annyit tudok h 2400ft a szállítás akár mennyit rendelek akár miből.
alaplapot,ramot,cpu,és vga-t rendelnék innen. megbízható oldal?
garancia rendesen működik? -
Csaba_20_
őstag
válasz
reactor #1248 üzenetére
Jó lenne látni a jótállási jegyet, hogy mit írtak rá. Ha még egy éven belül lennél, akkor a 151/2003. (XI.22.) Korm. rendelet 4.§ (1) szerint, igaz lenne rád, hogy a jótállási igényed a jótállási jeggyel érvényesíthető.
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.Tehát elvileg nem kell hozzá a számla. Azonban 1 éven túl a vállalt jótállási feltételek az irányadóak. Illetve ha szavatossági igényről van szó, akkor ahhoz a számla megléte egyértelműen szükséges
49/2003. (VII.30.) GKM rendelet
2.§ Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.A jótállási jegyen egyébként szerepelnie kell a forgalmazónak, aki a jótállásra kötelezett, tehát a kijavítási, vagy kicserélési igénnyel is nála kell élned. De a számla hiánya azért elég nagy probléma. Ha átutalással történt a kifizetés, akkor próbálkozz a bankodnál erről bizonylatot szerezni. Illetve megpróbálhatod megkérni a céget, hogy keressék elő az általad kifizetett bizonylat náluk levő részét. De innentől az ő jóindulatukra vagy kénytelen hagyatkozni.
-
reactor
tag
Lenne nekem 1 másfél éves 19" tft philips monitorom , kb. 1 hete 3db pixel csík hiba keletkezett rajta.
A garancia jegyre elvégeznék a javítást de a képernyő nem javitható tehát kicserélnék az egyész cuccot 1:1-ben.De ehez kellene a számla vagy blokk ami nekem nincs.
Ilyen esetben mit lehet tenni ?
-
Csaba_20_
őstag
válasz
RoyalFlush #1245 üzenetére
Hallgass luciferc-re! A jog egyértelműen azt mondja ki, hogy kicserélés esetén az eredeti szerződésben vállaltak szerint kell újra teljesíteni, vagyis új, ugyanolyan monitort kell adniuk. De ha te ezt szeretnéd elérni, akkor ahhoz úgy látszik végig kell járnod a jogi utat. Én azon a véleményen vagyok, hogy ha mindenki kiállna a jogaiért, akkor nem tudnák megtenni azt, amibe most bele vagy kényszerítve. Ugyanis inkább elfogadja az ember, hogy - bár a PTK szerint a kereskedőnek kellene buknia az árkülönbözetet - inkább ő veszít a dolgon, csak legyen végre monitora.
-
luciferc
őstag
válasz
RoyalFlush #1245 üzenetére
Na itt jönne a döntésed, hogy elfogadod ezt a monitort (nem vagy köteles), vagy közlöd velük, hogy ne küldjék, mert neked vagy ugyanolyan kell, vagy a 61k vissza, jogszabály szerint. És akkor vagy visszakapod a pénzt, vagy találnak egy elfekvő monitort a tiedből.
DE!! Ahogy visszaolvastam látom, hogy 1,5 éves a monitor. Ekkor viszont meg kell nézned a jótállási jegyet, hogy a 2. évre ugyanolyan feltételekkel vállalták-e a gart (pl teljes körű 2 év jótállás, és nincsenek kivételek felsorolva), mint az 1. évben (ami törvényi előírás). Ha igen, akkor jön az első bekezdés. Ha a 2. évre korlátozottabb feltételeket szabtak, akkor viszont azokat kell megnézned, hogy ott mit lehet tenni.
-
RoyalFlush
őstag
-
luciferc
őstag
válasz
RoyalFlush #1240 üzenetére
Egyetértek tlaccal, te éppen azt írtad, hogy nem pattogni akarsz, hanem (kimondva/kimondatlanul) elfogadva a csere monitor aktuális árát (47k) arra ráfizetni. Ez ellen a bolt nem hiszem, hogy tiltakozna, ez neki csak jó. Akkor félhetnél a leírtaktól (feltúrják a raktárat), ha elkezdenél 61k-s monitort követelni (jogilag értsd), amúgy teljesen jogosan. Na akkor akár "pórul" is járhatsz, ha feltúrják a raktárat. Kérdés mekkora az esélye, hogy találnak egy példányt a régi monitorodból. Ez egy döntési helyzet
-
tlac
nagyúr
válasz
RoyalFlush #1240 üzenetére
ne pattogj! csak kérdezz rá, hogy ha az ajánlott jobb monitornál is még jobbat akarsz, akkor mennyit kellene "ráfizetni"
ha soknak találod, akkor csak fogadd el az ígért monitort -
luciferc
őstag
válasz
RoyalFlush #1238 üzenetére
jogilag nincs akadálya, ha közösen megegyeztek róla.
-
RoyalFlush
őstag
válasz
Csaba_20_ #1236 üzenetére
Ha cserére kerülne sor LG L1750SQ-SN 17" LCD helyett LG L1753S-SF 17" LCD adnak .. Az volt még kérdésem, ha L1753S-től is korszerűbbet szeretnék, kifizetem különbözetet, megoldható e az ilyesfajta csere ? Ezügyben már felvettem kapcsolatot céggel, várom válaszukat. Egyébként jogilag van valamilyen akadálya, vagy lehetséges ?
-
Csaba_20_
őstag
válasz
Gyuri27 #1234 üzenetére
A szakértői vélemény biztosan nem olcsó, de a bírósági szakaszban a kötelezettnek kell bizonyítania, rajta van a bizonyítási teher. Fájjon neki emiatt a feje.
Amennyiben jobbat tud adni a régi helyett, azt nem kell elfogadni, de ha megfelel az is, akkor el lehet fogadni. A kell és a lehet között hatalmas különbség, hogy előbbi egyoldalú szerződésmódosítás, utóbbi pedig közös megegyezés eredménye. Persze felmerül a két termék közötti értékkülönbség, ami a problémát szüli, ezért ajánlott nem ilyen módon megegyezni.
Ugyebár a PTK-ban benne van, hogy a jogosult(aki vette a terméket) nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye. Ez a kereskedő kockázata.
-
Csaba_20_
őstag
válasz
RoyalFlush #1235 üzenetére
Ha tudnak ugyanolyat adni(természetesen újat), akkor azt köteles vagy elfogadni. Annak idején kötöttetek egy szerződést, amit nem lehet egyoldalúan, önkényesen módosítani annak megfelelően, hogy épp mi az érdeketek. Ezért ő nem mondhatja azt, hogy most már inkább fogadd el a 47e Ft-osat cserébe, mert azzal ő jobban jár, mintha a pénzt kéne visszaadnia. Te pedig nem mondhatod, hogy a 47e Ft-osat viszed el, ha ki tudják cserélni a monitorod, csak azért, mert az többet tud.
-
Ariadne
őstag
válasz
luciferc #1232 üzenetére
Tény, mivel a 2. évtől annyi a feltétel, hogy a szavatosság szabályainál nem lehet kedvezőtlenebb. Szavatosságnál meg már a vásárlónak kell bizonyítania, hogy gyártási hibás. De ha nem szól kifejezetten arról, hogy ki bizonyít, és különösen ha jótállásnak nevezi, akkor a kedvezőbbik jön be. Most fáradt vagyok megmagyarázni, miért, sorry...
Egyébként meg nagyon rutinos vagy, és olyan jól össze tudod foglalni, ez nagyon jó. Jogilag abszolút pontosan írod le, és mégis "normális" szavakkal.
-
luciferc
őstag
válasz
Ariadne #1231 üzenetére
Hínnye, milyen igazad van, nem vagyok még elég rutinos garos ügyekben.
Azért fontos megemlíteni, hogy ha garos, de túl van az 1 éven, akkor ugye már csak a gyártó által vállalt gar van, amiben akár olyan kitétel is lehet, hogy vitás esetben a tulajnak kell igazolni, hogy nem külső behatás volt. Vagy tévedek?
-
Ariadne
őstag
-
luciferc
őstag
válasz
Gyuri27 #1229 üzenetére
ami szigorúan nézve a törvényt nem jogszerű. Jogszabály szerint a 61k az alap, hiszen az kellene visszaadniuk. Ettől függetlenül ha normális cég, akkor nem feltétlenül kell ugrálni (legyünk korrektek című játék), illetve fel lehet vetni, hogy ha van egy jobb, ami a 61k alatt van, akkor azt kéri az ember. De mondom, jogszabály szerint a 61k az alap, de korrekt bolt esetén én valószínűleg nem szőröznék, elvinném a felajánlottat, ha egyértelműen jobb.
-
Gyuri27
félisten
válasz
RoyalFlush #1228 üzenetére
Szerintem nem lenne ellenükre. De ott alapnak a 47k körüli összeget veszik nem a 61k-t.
-
Gyuri27
félisten
válasz
RoyalFlush #1226 üzenetére
Na vagy olyanra cserél v jobbra ráfizetés nélkül!
Ha ez többet tud akkor fogadd el. Az ár nem számit. Ha nem tud többet akkor pénz vissza.
Nézd meg a paramétereket. Azután közökd és megyünk. Tovább. -
RoyalFlush
őstag
1,5 évvel ezelőtt vásároltam 61.500 Ft -ért egy LG L1750SQ-SN 17" LCD monitort. A gyártó hivatalos szervizébe vittem, ahol megállapították valószínűleg cserére lesz jogosult. Az üzlet felajánlott egy LG L1753S-SF 17" LCD monitort (47.500 Ft), révén az anno általam választott típusból nem tartanak készleten. Elfogadjam ? Tudja valaki a jogi hátterét ? Előre is köszi a segítséget !
-
luciferc
őstag
azt azért értsd meg, hogy az alaplap nem garos, az alaplapért kártérítést követelhetsz a táp forgalmazójától. Ahogy egy autónál sem garanciális probléma, ha azért törik ketté a futómű, mert kátyúba hajtottál. Ellenben ilyenkor is kártérítést követelhetsz a közút kezelőjétől.
-
tlac
nagyúr
válasz
luciferc #1220 üzenetére
még mondott egy olyat az ipon, hogy vissza lehetne küldetni a gigabyte-hoz, de az ilyen akciókról nem sok jót olvastam...
azért az elég vicces, hogy a drágán meg vett cuccokra (több mint 60k volt a lap és a táp együtt) hiába van még garancia, úgy sem tudom érvényesíteni (csak bíróságon lehetne talán)
-
luciferc
őstag
1. Cserét vagy javítást kértél? Illetve elismerték már, hogy garos a cucc?
2. Nincs konkrét határidő, de ha várhatóan több mint 1 hónapig nem lesz videokártyád, akkor szerintem közöld velük, hogy azonnali hatállyal elállsz a szerződéstől, kéred a pénzt vissza.
PTK 306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. -
Geza26
senior tag
Hello!
Már 10 napja van garanciába a videokártyám, még 2-3 hét mire eredmény lesz! Mennyi idő a határidő a törvényben, mik a lehetőségeim?
Köszönöm!
-
dome24
csendes tag
válasz
kicsitomi88 #1211 üzenetére
Ok koszi, bar nalam pont nincs rajta szemelyes adat a nevemen kivul. Akkor marad a rajtam keresztuli verzio
Thx. -
dome24
csendes tag
Hali!
Nem tudom jo helyen kerdezem-e ezt, de mi van akkor, ha vettem valami alkatreszt (tobb mas alkatresszel egyutt), majd az aproban el akarom adni garanciaval, de a garancia levelen minden alkatreszem rajta van egyszerre ugye, tehat ugy az egeszet odaadni nem tudom. Ilyenkor hogy megy a garancia? Hogy szokas? Fenymasolat mukodik? Vagy annyi hogy akkor a garancia az rajtam keresztul lesz?
Help pls,
thx,
D. -
ML320
senior tag
Mé nem tetszik a Profi szervíz? Csak nem csalódtunk már bennük? Két hónap alatt ki tudnak cserélni egy vinyót, főleg ha előtte még azért, hogy szóba álljanak veled, veszel egy XP-t is...
Amúgy: A Profi szervíz (Sulinetes Iris PC-k), az NSE (Asus laptopok), és az Acer is csak hozom-viszem szolgáltatással ad helyszíni garanciát. Csak fejből pár darab. Mennyire jogos ez a szállítgatás, tekintettel arra, hogy egy-egy javítás egy házilag elvégezhető rutinfeladat csak? Lásd: ODD, HDD, RAM , táp csere... Még akár laptopok esetében is!!!net84: Emlékszel az MM-be kijuttatott FSC mini PC-re? Visszakaptuk, de egy oltári nagy karccal az oldalán. Asus laptopról is van hír más topicban, hogy a szállítás során megsínylette a kijelző. Az Iris PC-k is agyon vannak matricázva, amik eltávolíthatósága nem a legjobb...
-
net84
őstag
még, ha erősködik is, hogy feltételes garancia (ami ugye nem létezik), akkor is kell jegyzőkönyvet és/vagy munkalapot felvennie, és a te példányodat neked átadni...
A 10kg-os dologgal tisztában vagyok, azt már csak a szivatásra hivatkozva kérdeztem, hogy az MM-el szállíttassam el a készüléket, hogy arra értette a kolléga...
Egyébként asszem az lesz, hogy beviszem nekik, oszt óggyák megez nagyobb kekec, mintha kihívnák érte valakit.
ML320 - lépjen kapcsolatba a Profi szervízzel a radai rosseb, de ne én
hiányzok nekem ezek és az ők szerződéses szervízpartnereik (lásd sulinet - flag)
-
tlac
nagyúr
válasz
Csaba_20_ #1193 üzenetére
kösz!
garanciajegyen a tápra 24, alaplapra 36 hónap garancia van, mindkettőt egyidőben vettem, egy év és pár hónap telt el azóta
alaplapot szépen dobozban manual-lal stb-vel kaptam (így is küldtem vissza), persze magyarul semmi nem volt
a tápot viszont csak önmagában kaptam, se doboz, se papír, semmi nem volt hozzá, csak így csupaszon volt (400-as fsp greenpower) -
ML320
senior tag
Nem emlékszel, mi történt, mikor a polghiv akart minket szivatni? Kiküldtük hozzá a monitor garszervizét. Max annyi a kellemetlen részükről, hogy nekik kell egyeztetni veled, a szervízzel, majd ismét... Ezek után téged tudnak azzal szivatni, hogy időpontilag hosszabb periódust adnak meg, vagy nem küldik ki a szervízt, holott ígérték, illetve a szervíz sem tud értesíteni esetleges késésről...
Másrészt: "Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik."
Arra hivatkozván, hogy a javításhoz szükséges alkatrészekből és műszerekből nem lehet minden a szerelőnél, egyből szállítmányozó céget küldhetnek. Lásd: NSE (Asus notik).Azonkívül te is, asszonykád is dolgozol, rosszabb esetben 8-18 óra között vagy a boltban. Ahogy néha kajára nincs időnk, mi a biztosíték, hogy otthonn leszel majd a szervíz érkezésekor? Ők nem maszekolnak... Saját magunk leszivatásának elkerülése miatt inkább a szervízzel jobb azonnal kapcsolatba - IMHO.
-
tlac
nagyúr
ez a 10 kilós dolog kicsit pontosabban:
"Ha a termék a 151/2003. korm. rendelet melléklete alapján jótállásra kötelezett (vagy a rendelet feltételeit egyéb termékre önként vállalták), akkor a rendelet alapján: A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik."
-
net84
őstag
válasz
luciferc #1199 üzenetére
mármint arra gondoltok, hogy az MM jöjjön ki érte, és ne a garilapon feltűntetett szervízt hívja fel? Na ez tényleg gonosz lenne, de volna egy olyan érzésem, hogy már csak kib*szásból sem jönnének ki...
Egyébként ezzel a 10kg-nál nehezebb - helyszíni garanciával tisztában vagyok, de a számítástechnikában is volt (és valsz. még lesz is) szerencsém ahhoz a szervízhálozathoz, aki most a TV-nél is fel van tüntetve. Első lépésként majd kapok egy címet vigyem oda, ha nem teszik, majd megigérik, hogy kijönnek, aztán várhatok...
Azt nem tudom, hogy 10kg-nál nehezebb-e, de a garpapíron fel van tüntetve, hogy helyszíni szervízgarancia. Nekem is az lenne a legjobb, ha a helyben csinálnák...
Geza26 - abban az esetben el kell fogadnod a cserét, ha ugyanolyan kártyát tud adni, ha nem tud olyat adni, akkor kérheted vissza az árát...
-
Geza26
senior tag
Hello!
Még egy kérdés: az AGP videokártyám épp eladás előtt ment tönkre! El kell fogadnom a cserét AGP kártyára vagy kérhetem az árát is? (Most vettem új gépet, ez már nem AGP foglalatos!)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Hővezető paszták
- Milyen routert?
- Nyomtató topik
- Kína nagyon pályázik az összes GeForce RTX 5090-re
- Milyen Blu-ray írót?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kamerában erősíthet a Pixel 10
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...
- Életre szóló garancia Bennem bízhatsz!
- Expressz kézbesítés 5 percen belül e-mailben!
- Ohh! Dell Latitude 7430 "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 14" -60% i5-1245U 16/512 FHD IRIS Xe
- Windows 11 Pro + AJÁNDÉK AAA játék!
- Akció! Dell Latitude 7410 Üzleti Strapabíró Profi Fémházas Ultrabook 14" -80% i7-10610U 16/256 4K
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest