Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- RAM topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Házimozi belépő szinten
- Milyen digitális videókamerát?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
san diego
tag
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene van egy asus crosshair lapom ami valószínűleg megadta magát. Itt vettem ph!-n kiskergar nélkül viszon még ott van rajta a 3év gyártói amit meg is néztem mert beregisztráltam asusékhoz a serial számmal és elfogadta. Az asus egyik külföldi munkatársával beszéltem e-mailben és azt írta h "contact with your local reseller" szívesen contaktolnék vele ha tudnám ki az
ilyenkor mit tudok csinálni kihez küldjem a lapot? ha tudtok segíteni kérlek ne tartsátok vissza
mindenkinek köszönöm a segítséget
-
Grass
aktív tag
Sziasztok!
Ha veszek egy farmert de mondjuk nem jó a méret, akkor van lehetőség 3 napon belül pénzvisszafizetés, cserére vagy levásárlásra vagy mi a sztenderd eljárás ilyen esetben. Ha nem alapozunk a bolt jóindulatára akkor a jogszabályok mit mondanak ilyen esetben?
Előre is köszönöm. -
germon
csendes tag
Bocsássatok meg, hogy nem írtam le a fejleményeket de eleinte azért nem írtam mert nem akartam elkiabálni, később meg az időm nem engedte.
Az történt, hogy telefonos beszélgetésekből már tudtam nem lesz megegyezés az Iponnal, így küldtem nekik egy tértivevényes levelet, amiben leírtam mi történt. Kértem Őket vizsgálják felül az ügyemet, valamint a követeléseimet törvényekkel alátámasztottam. Levél végére leírtam körülbelül ez volt a lényege: Amennyiben a jótállásomhoz kapcsolódó hatályos törvényeknek nem tesznek eleget, úgy a levél egy példányát továbbítom FVF.–nek, valamint bíróságon keresztül érvényesítem jogaimat! Levélmellékleteként elküldtem az ügyemhez szükséges összes papírok másolatait (Szállítólevél/Garancialevél, csomag feladásáról bizonylatot, stb.), lássák kezemben van az összes bizonylat. Feladás követő másnapon reggel hívtak telefonon, és jelezték küldenek egy új memóriát. Nem vállalták be, hogy Ők hibáztak hanem azt mondták a futárszolgálat vitte el a balhét. Végül is nekem mindegy a kutyát sem érdekli ki viszi el a balhét csak cseréljék, vagy küldjenek egy új terméket. Harmadnap reggeli órákban már meg is érkezett a termék. Érdekes, hogy ennyi kell harcolni. Egy napomat elvette amíg megfogalmaztam a levelet és össze szedetem a szükséges törvényeket. Aki ilyen levélre szánja el magát érdemes [itt] utána nézni, hogy csak hatályos jogszabályokat idézzen. Remélem esetem leírásával másnak is segíthettem, és köszönöm Nektek az építő jellegű hozzászólásaitokat. -
germon
csendes tag
Igen az Ipon Fórumára gondoltam és onnan töröltek. Erre mondtam ez a demokrácia legmélyebb szégyene, csak a velük szimpatizáló hozzászólásokat tartják meg. Én szerintem ilyet sem tehetnek, ez is megérne egy pert. Nem szeretem mikor az embert hülyének nézik. Kemény leszek hiába az én esetemben úgymond csak 6. 000 Ft. a tét, itt már jeleztem inkább az erkölcsi rész motivál. Aki engem ismer az tudja, hogy nagyon elszánt ember vagyok. Kihasználják az emberek tájékozatlanságát és tudják nagyon kevesen mennek el a bíróságig, de most kemény fába vágták a fejszéjüket. Ha mindenki elszántabb lenne nem mernék férretájékoztatni az embereket.
-
tlac
nagyúr
én is hasonlóan jártam az ipon-nal, szintén fizikai sérülés (égés)
alaplap és tápegység, tápegységet nagyon nehezen, de cserélték, több, mint 1 hónap alatt, az alaplapot nem...a topik 1167-es hozzászólásától a topik (jelenlegi) végéig olvashatod a történetemet, valószínűleg téged is majd ugyanazzal akarnak lerázni, mint engem, de úgy látom tisztában vagy a tövényekkel
ha gondolod ide is belinkelheted a hozzászólásodat, hogy ott egyben meg legyenek a tapasztalatok
-
germon
csendes tag
Köszi a gyors válaszokat. Mi újság a magyar használati és kezelési útmutatóról?
-
Csaba_20_
őstag
válasz
Ariadne #1381 üzenetére
Ariadne írta:
A 8 napos elállás jogáról tájékoztattak, ott van az Ipon honlapján, 17/1999 korm. rendeletre hivatkozás, igaz sajátosan értelmezik, de lényeg hogy tájékoztattak.A regisztráció folyamán se az adatvédelmi nyilatkozatot nem fogadtatják el az emberekkel, se a jogi nyilatkozat részt. Nem rendeltem meg semmit, így az e-mailes tájékoztatásról nem tudok nyilatkozni, de úgy tűnik, hogy a megrendelés folyamán sehol nem tájékoztatnak a jogaimról és az ő jótállási feltételeik, amit utólag kapsz(korábban láthattuk tlac-tól), nem tartalmazza ezt az elállási jogot. Hol van a papír, amin aláírta, hogy tájékoztatva lett? A honlapra kiírás, mindenféle hivatkozás nélkül egyenlő a tájékoztatással? Szerintem nem.
-
Ariadne
őstag
Azért törölték a topikodat valszeg, merthogy itt kellett volna nyitnod, plusz van egy Iponos panasztopik is... Mielőtt panaszkodsz, olvasd el inkább, hogyan kell használni a fórumot.
A 8 napos elállás jogáról tájékoztattak, ott van az Ipon honlapján, 17/1999 korm. rendeletre hivatkozás, igaz sajátosan értelmezik, de lényeg hogy tájékoztattak.
Sérülésre valóban csak akkor hivatkozhatnak, ha bizonyítják, hogy nem gyári hiba, tehát a hiba oka az átadás után keletkezett, de ez legtöbbször lehetetlen. Addig javítani, cserélni kell, vagy ha nem megy, teljes vételárat visszafizetni.
-
Geza26
senior tag
Hello!
Vettem egy DVD lejátszót, ami úgy néz ki hibás! 60 km-re van a hely ahol vettem (TESCO)! Létezik még az, hogy kötelesek kifizetni az útiköltséget, ha 3 napon belül tönkremegy a készülék? (Anno 8-9 éve Metroban vásárolt videot kétszer vittem vissza, mindkétszer kifizették az útiköltséget!)
-
germon
csendes tag
Van egy kis galibám az Iponnál , amit telefonon és Forumokon jeleztem, de az írásomat öt perc múlva törölték. Nyitottam egy új TÉMÁT panaszláda néven amit a demokrácia, szabad vélemény nyilvánítás legnagyobb megalázásával töröltek. Milyen dolog az ha dicsérik a céget az fenn marad de ha jogos panasz van azt kitörlik. A következőket írtam:
[P:J]
"Megpróbálom, amennyire csak lehet röviden leírni a garanciával kapcsolatos kálváriámat. A termék alacsony értékét figyelembe véve nem az anyagiak, hanem az erkölcsi értékek motiválnak. Ugyan – úgy minden követ meg fogok mozgatni a jogaimért, mint egy 100 e HUF –os monitorért.
2007. 11. 28. –án „7657” rendelési számon 130 e HUF értékbe több terméket rendeltem az Önök által üzemeltetett Webshop -on keresztül. A megrendelt termékeket 2007. 11. 30. – án vettem kézhez a GSL futárszolgálat segítségével. Az általam rendelt termékek KINGMAX (BJSX24), (OY7ELX) memóriák kivételével külön, valószínűleg gyári dobozolásban, csomagolásban voltak szállítva. A két fent említett memóriát az alaplap dobozát felnyitva megtaláltam egymástól elszigeteletlenül, külön csomagolás nélkül egymással fizikálisan érintkezve (egymás tetején). A rendelt számítástechnikai alkatrészek beüzemeltetésénél derült ki, hogy az „BJSX24” azonosítóval ellátott memória nem működik. 1959. évi IV Ptk. alapján, valamint a 151/2003. (IX. 22.) korm. rendelet adta jótállási jogaimmal élve 2007. december 5. –én telefonon jeleztem garanciális szándékomat. 2007. 12. 06. –án az Önök által „garanciafutárként” jelzet GSL futárszolgálatnak átadtam antisztatikus csomagolásban hibás memóriát a Garanciajegy/Szállítólevél másolatát, rövid leírást a hibáról, gondosan lezárt, valamint felcímkézet csomagolásban. 2007. december 7. –én Ipon alkalmazatja telefonon jelezte fizikai sérülés van rajta (hiányzik róla pontosan, már nem emlékszek milyen alkatrész) így megszűnt a garancia, és vázolta hogy két lehetőségem van, forduljak a gyártóhoz vagy jogvédő szervezethez. Még a telefonban jeleztem, hogy fogok keresni jogvédő szervezetet. Első lépésként felkerestem ismeretségemben tartozó jogot tanult ismerőseimet és egyhangúlag a lent felsorolt két törvényre való hivatkozást javasolták.
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
1. § (3) A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).
Ezzel élni is akarok Önöknél nem a gyártónál. Valamint a fizikális sérülés esetén a Ptk. 248. § (1) bekezdése a mérvadó:
Aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak a törvényből eredő jogait nem érinti.
Az én esetemben rejtet hibának tekintő, mert nem volt tudomásom arról, hogy hibás a terméket veszek, a 307. § (1) törvénynek eleget tettem miszerint a hibafelfedezése után legrövidebb időn belül a kifogásomat jeleztem, ezek tudatában kérem önöket tegyenek eleget garanciális jogaimnak. Mivel jótállásról beszélünk esetemben nem szavatosságról Önöknek kell bizonyítani, a hiba oka a teljesítés után keletkezett, amennyiben nem tudják bizonyítani abban az esetben javítani, cserélni, vagy számlán e termékkel egyező árat megtéríteni szíveskedjenek. Kérem készséges együttműködő segítségüket ügyem elintézésében."[/P]
Kérlek segítsetek az FVF a kapcsolatot jövő héten természetesen felveszem. Természetesen most már meg lehet említeni a 8 napos elállási jogomat amiről említést sem találni sehol, illetve tájékoztatást se kaptam. De itt meg lehet említeni a magyar nyelvű használati és kezelési útmutatót ami az egyik termékhez sem kaptam. Nem utolsó sorban garancia feltételek is nagyon sántítanak. Most már nem érdekel mi lesz a vége, végig csinálom.
-
tlac
nagyúr
Folytatom az garaciális történetet.
Sikerült kicserélni az ipon-nak több mint egy hónap alatt a tápegységet. Persze az alaplapot azt nem.
Múlt hét csütörtökre volt megbeszélve (most péntek van), hogy akkor meg lesz. Egy másik típusú tápegységben egyeztünk meg telefonon (fsp -> corsair) és hogy kb. 3000Ft-ot kell fizetnem a vételárra. Aztán vhogy nem lett meg a tápegység, megbeszéltük, hogy akkor a héten csütörtökön hozza a futár, de előtte értesítenek, hogy meg van-e (előtte a többi napon nem vagyok otthon és én akartam átvenni).
Kedden küldtem egy mailt, hogy akkor meg lesz-e. Semmi válasz nem jött. Ekkor ismét elküldtem szerdán, erre már válaszoltak, hogy igen meg van. Örülök, de eszembe jut, rákérdezek még egyszer az árra, hogy pontosan tudjam. Megjött a válasz mailben, hogy 6200. Erre írtam is vissza a mailt, hogy mitől ilyen sok és, hogy szerintem 2800-nak kellene lennie. Órákon át semmi válasz, felhívom őket, aki intézi a garanciát, azt nem adják a telefonhoz, mert nem ér rá, de megígérik, hogy visszahívnak, nem tették meg.
Csütörtökön reggel jött a futár, hogy 6200, nem vettem át a tápot. Újra mail, közlöm velük, hogy mailre nem válaszolnak, telefonon szintén nem hívtak vissza, futártól nem vettem át a tápot. Kis idő elteltével jött is a telefon, hogy azért ennyi, mert az előző tápra amortizációt számoltak és, hogy 100%, hogy ez így van a törvényekben a számtech cuccokra. Mondom tudom, hogy nem így van és ezt Ön is tudja. További vitatkozás, végül rákérdezek melyik törvény ez. Hallom a telefonban kicsit durkál a papírok között és halkan mondja, hogy a francba. Aztán válasz az volt idegesen, hogy most nem találja, és megadta a fogyasztóvédelem számát és vmi olyasmit mondott, hogy ő is felhívja (ez a rész nagyon nem volt tiszta, nem bírtam követni, hallatszott, hogy nagyon ideges volt). Utána folytatattam volna tovább a vitát, de egy köszönömmel lerakta a telefont.
Megkerestem az idevonatkozó törvényt
(PTK 309.§ (2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.)
és hívtam újra őket, nagy nehezen újra sikerült beszélnem az illetővel, és szinte egyből közölte, hogy 2800, és, hogy többet erről nem hajlandó beszélni.Ma meghozta a futár a rendes áron a tápegységet és szerencsére működik, a számlán viszont az előző ár szerepel. (Remélem ez nem gond.)
-
Bagira01
veterán
válasz
Ace Ventura #1372 üzenetére
Hát gratulálok. Remélem az én samsungom is ottmarad és levásárolhatom, mert már keztem unni szegény 3650-m
-
Ariadne
őstag
válasz
Ace Ventura #1372 üzenetére
Hú, ha ez volt az első garanciális problémád, akkor tényleg szerencsés alkat vagy.
-
Ariadne
őstag
válasz
Ace Ventura #1370 üzenetére
Gondolom ez általuk meghatározott, "csökkentett ár" volt, nem az eredeti vételár, és pláne nem visszaadták, hanem "levásárolhatod", amire nem kötelezhetnek... Csak ha felmerülne bárkiben, hogy mennyire korrekt cég az Aqua, legyen viszonyítási alap.
De ha te örülsz ennek a helyzetnek így, akkor rendben, csak FYI történetesen kifejezetten jogszabályellenes ez így. Viszont lényeg, hogy elégedett vagy.
-
Ace Ventura
addikt
Legalább nekem szerencsém van.
A 2 hete 16K-ért vett Inno 8600 gt-m adtam el, és aznap visszahozták, hogy bedöglött.Pénteken vittem be az Aquaba gariba, és ma közölték velem, hogy minden oké, mehetek levásárolni.23500 ft-ot költhetek most.
Életem egyik legszerencsésebb története ez.
Eddig csak bukó volt mindig a hardverbiznisz -
tlac
nagyúr
Holnap bővítem a tápegységről a történetet, elég kiábrándítóan indult, de talán a vége nem lesz olyan rossz. (Persze az alaplapról nincs semmi infó.)
-
Ariadne
őstag
-
#72042496
törölt tag
Sziasztok!
Van egy Nokia E50 telefonom, ennek a tetején a gumírozott csík csúnyán megkopott, a ragasztása is elengedett. (Ha leesik róla, be sem lehet kapcsolni a telefont, annyira süllyesztett maga a gomb.)
Ezzel a hibával visszavihetem garanciába?
Üdv.:
Balika911 -
net84
őstag
válasz
Bagira01 #1361 üzenetére
tegnap az én Motorrola-m is bekerült a szervízbe
szervízes első kérdése: - még nem volt szervízbe? majd közölte, hogy kb. 2 hét, majd küld sms-t, ha jöhetek érte...
kérdezte, hogy kérek-e cseretelefont, de mivel el szeretném adni, az utód már megvan, ezért megköszöntem és nem kértem...és végre azt is kiderítettem, hogy mit jelent a motorola-nál a +1 év gyártói garancia - pontosan azt, hogy a kellékekre (töltő, akku) nincs garancia, csak a készülékre, és nem hosszabbodik a garidő a szervízben töltött idővel -
Bagira01
veterán
Sziasztok. Samsung "teló" újra szervízbe. Élőször 3 és fél hetet volt. Most kb ugyanazzal a gonddal vittük be. Ha megint 3 hétig ülnek rajta és megint visszaadják én már begolyózok
-
net84
őstag
válasz
Lacika25 #1358 üzenetére
nem akarlak elkeseríteni (valsz. nem is foglak), de ez szerepel a BSC honlapján ennél a termékén:
Leírás:
- 12 szabadon programozható gombbal rendelkezõ botkormány
- Pontos, forgatható botkormány
- Nyolcállású gumis kalapkapcsoló
- Stabil és kis méretű, súlyozott talapzat
- USB
- PC vagy Mac® (OS9, OS X v10 vagy újabb)
- 2 éves gyári garancia
- Teljes terméktámogatásKaptál hivatalos Logitech vagy BSC garlapot? Ha igen, kézzel van kitöltve rajt a garanciaidő? Szvsz a boltban simliztek el valamit...
-
Lacika25
tag
Sziasztok!
A mai napon vettem 1 Logitech Extreme 3D PRO joystik-ot a győri Saturn-ban. A BSC (forgalamzó) csak 1 év garanciát adott a joy-ra, viszont a dobozán magyarul is 2 év szerepel. Megkérdeztem, hogy is van ez, a hölgy nem tudta, de a férfi egyből mondta, hogy a forgalmazó nem vállalhat a termékre kevesebb garancia időt, mint amit a gyártó vállal. Természetesen azért még utána járok a fogy. védelemnél is, de ha így van, akkor, ha bármit is veszek legközelebb, reklamálni fogok, hogy is van ez, ha a kereskedő nem vállal annyit mint a gyátó..
-
Ariadne
őstag
Ööö, de, ott a pont.
Szemfüles vagy, úgy örülök, egy újabb ember, aki vágja a dolgokat. Csak ne lenne szükséged is erre a tudásra...
Mellékesen meg dögöljön meg a T-onlány, és száradjon le minden fontosabb testrészük, hogy most 2 megabites helyett még a felét sem elérő netet tudnak csak szolgáltatni...
Ha az ember megszokja a 10 megabitet, olyan fura időnként lassabb gépen netezni, de rá kellett jönnöm, hogy ez még annál is lassabb.
-
Ace Ventura
addikt
Na, bevittem a cuccot az Aquaba.Inno 8600 gt.
A srác megnézte, aztán irt egy papirt, és mondta, hogy 5 munkanapon belül meglesz az eredmény.Remélem tényleg betertják.A nagyker vizsgálja meg.
Viszont az alaplap kérdésre azt a választ kaptam, hogy nem mehetek sehova, mert a nagyker 1 évet vállalt rá, és ha ők nem vállalják a gyári gart akkor nem tudok mit tenni.
Tehát kuka a lap. -
net84
őstag
válasz
Ariadne #1348 üzenetére
Egyébként a csillagszóró hadművelet elnevezésű akciójuk tecccik, de megint nem nézik a "nagyokat". Pedig ott lehetne nagyot kaszálni...hetente egyszer legalább megyek az egyik multiba kaját és minden egyebet venni. Nem kell nagyon keresnem és már találok is szabálytalanságot, mint fogyvéd, mint antsz oldalról. Téves, hiányos árazás, megbarnult, megpöndörödött húsok, jogszabály nem ismerete...de gondolom ezt nem kell bemutatni senkinek.
De pl. azt is támogatnám, ha lenne a fogyvédnek fejtágítós előadásos dolga (és mondjuk nem csak pesten)
Ace Ventura - a garipapíron nincs feltüntetve, hogy ki a beszállító vagy importőr? Egyébként meg mindent leírtak már az elöttem szólók...
tlac - aszerintem lassan elkezdhetsz bekeményíteni, max. visszaadják a szar alaplapot, meg a jó tápot. Aztán besétálsz velük a helyi fogyvédhez, meg viszel minden szükséges papírt, és kikéred a véleményüket. Szerintem a táp cserélésével elismerték a hibát, nem kell nagy ész ahhoz, hogy ki lehessen következtetni, hogy a táp nyírta ki az alaplapot.
-
Ariadne
őstag
válasz
Ace Ventura #1350 üzenetére
Elvileg az üzlettől kell kérned, hiszen egyedül velük kötöttél szerződést. Ha nem megy, békéltető testülethez lehet fordulni, vagy bírósághoz... Egyébként itt 3 évig szavatosság is érvényes, csak ott fordított a bizonyítási teher, tehát ha a hiba oka vitás, neked kellene bizonyítani, hogy gyártási hibás. Ennél mindenképp kedvezőbb a gyártó által vállalt 2 (3?) év, a honlapjukon is fent van, köteles a kereskedő továbbadni a 49/2003 GKM rendelet alapján.
Szerintem próbáld meg először a kereskedővel, aztán a gyártóval, remélem sikerül.
Gyakorlatilag én pl. inkább nem vásárolok ott, ahol az adott cuccot nem adják a teljes jótállással (pl. LG dvd író 2 év, Asus alaplapok 2 év, stb.), de persze ez rajtad most nem segít sajnos.
-
Ace Ventura
addikt
Igen, rá van dugva minden.Más hibaüzenetet nem ir ki.
Az a baj, hogy nincsen bele való ddr 400-as ramom, amivel kipróbálhatnám, tesztelgethetném.
A bolti gari amit az Aqua vállalt az áprilisban lejárt.De van számlám, garilevelem, amivel érvényesithetném a gyári gyrit.
Kérdés, hogyan?Merre kell elindulnom? -
tlac
nagyúr
már nem tudom, az az érzésem, hogy csak lerázni akarnak, így kitalának mindent...
mikor mondtam, hogy akkor kérdezzen rá, hogy mit csinálnának, akár e-mailben, a válasz az volt, hogy nem tud, vannak egyéb kötelességei, nekem csak szívességet tesz...
mondtam neki ez is kötelessége lenne, de mivel szerintük garanciavesztes, így nem, aztán ezt itt nem folytattam tovább, nem láttam értelmét, csak a szokásos vita lett volna belőletápot mára ígérték, de állítólag nem kaptak (igaz, hogy múlt héten pénteken azt mondták, hogy már hétfőn is megkaphatnám, de csütörtökre kértem, mert előtte nem vagyok otthon és én akarom átvenni)
-
Ariadne
őstag
Na ez a fillérezés tényleg gáz, meg persze a sarki gémer Pistike is, aki minőségi cserére használja fel a jótállást... De azért talán-talán egyre jobb a helyzet, legalábbis az ismeretségi körömben egyre többen kezdik értékelni azt is, ha normális az ügyintézés az üzletben, mert ugye az idő is pénz, főleg amikor egy üzlettel kell huzakodni.
A fogyvéd pedig tényleg nem jó így. A fogyasztóknak egyedi panaszokban nem segít, csak az előre tervezett vizsgálataikat végzik, ez bizonyos szempontból indokolt, de azért élhetnének azzal a közérdekű keresettel, amikor egy-egy cégre feltűnően sokan panaszkodnak (lásd M......l). Viszont más kereskedő oldali ismerősöm is panaszolta, hogy direkt rámennek a fizetőképes áruházakra kifejezetten szivatós ellenőrzésekkel (bőven 18 felettinek látszó 18 év alattival vásároltatnak alkoholt meg cigit pl.), közben meg hagyják a többit. Szóval egyik oldalról sem jó...
-
net84
őstag
válasz
Ariadne #1338 üzenetére
a gond az, hogy a legtöbb embernek nem az számít, hogy hogyan intézik a garanciát, hanem az, hogy 100 forinttal olcsóbb, mint a másik üzletben...aztán amikor garintézésre kerül a sor, akkor vagy meg tudják őket vezetni, mert tudatlanok, vagy tudja, hogy mi merre hány méter, de a bolt lesz*rja...
Az ilyen boltokat meg nem érdekli az, hogy hisztizik az ügyfél, ha többet nem is vásárol ott, akkor is elköltötte egyszer már a pénzét náluk, meg balek mindig lesz.Én annak örülnék, ha végre valahára mérlegelnének a fogyvédesek.
pl. ha egy céget/üzletet már sokadszorra büntetnek meg (akár nem azonos dolog kapcsán), akkor roló le min. 12 napra. De ne csak a kicsiket, hanem a nagyokat is. Egy multit nem érdekel 100-500k-s bünti, röhögve kitermeli még az nem, max. nem lesz akkora nyeresége. De kicsit vicces, amikor ugyanannyira büntetnek meg egy kisboltot is.Nem mondom, hogy aki nem érdemli meg, azt büntessék, de amikor kijön hoozánk az ANTSZ (igen hozzánk), és a veszélyes anyagok árusítását vizsgálja úgy, hogy halvány lila dunsztja sincs, hogy mit kell keresni, együttműködünk, segítek neki, hogy megértse (holott leszarhatnám, ha nem tudja, hogy mit kell keresnie, akkor mé én mondjam meg) mit kell néznie, majd megbüntet egy horrorisztikus összegre, mert olyan termékről nem tudok magyar nyelvű biztonsági adatlaot felmutatni, amit mi mint végfelhasználok veszünk meg...
-
net84
őstag
Mit akarnak a nagykerrel megcsináltatni? Az alaplapon a foglalatot kicseréltetni? ...és utánna a nagyker elfogadja és továbbítja a gyártónak?
Egyébként nem tudtam sokat foglalkozni a foglalat átépítésével. Az a variáció biztosan jó, hogy átforrasztás egy újra, de a másik verzió (csak a műanyag csere), az annyiból gázos, hogy könnyen észrevehető, hogy cserélve lett. Az átforrasztást, ha szépen és szakszerűen csinálják, akkor aztán utánna senki meg sem mondja, hogy piszkálva lett.
...és hol a táp?
Ace Ventura - egyébként az alaplapon van floppy vagy cd-rom? Más hibaüzenetet nem dob ki? Voltak olyan Asus lapok, amik csak 2 év garisak voltak. De most már a 3 év az alap mindegyinél...első körben a gariztatást próbáld meg boltnál, ha nem megy, akkor próbáld kihúzni belőlük. hogy melyik nagykertől való, sőt! ennek rajt kell!ene lennie a garipapíron.
-
Bagira01
veterán
Na visszajött a telóm. Állítólag szoftvert frissítettek rajta, egy része megjavult de bizonyos menübe még mindíg befagy. Most akkor megint vigyem vissza, hogy még mindíg nem tökéletes, és várjak megint 3 hetet
-
tlac
nagyúr
válasz
Ace Ventura #1342 üzenetére
szerintem a bolthoz felesleges, mert úgy is elhajtanak (nem tudom ilyenkor mi lenne a normális, mert elvileg tovább kellene adni a 3 év gar-t...)
asus-hoz is fordulhatsz, de azt nem tudom hogyan zajlik, keress rá
lehet, csak a bios szállt el, add be neki egy floppy-n, lehet azért keresi
-
Ace Ventura
addikt
Na srácok.Új probléma!
Lenne egy bizonyos Asus alaplap, ami kb 1,5 éves.A bolt természetesen ez is az Aqua computer 1 év garit vállalt rá.Hallottam, hogy az Asus 3 év garit vállal a termékeire,és érvényesithető a gyári gari, ha megvan az eredeti garilevél, és számla.Ezek szerencsére megvannak.
Kihez kell ilyenkor fordulni?
Az alaplap hibája az, hogy bekapcsol, és keresi a floppyt, cd romot stb, aztán itt nem is megy tovább a dolog.BIOS-ba nem tudok belépni. -
tlac
nagyúr
válasz
Ace Ventura #1339 üzenetére
ok, kösz (én még a puma-ra gondoltam, a 4 betűsök alatt)
-
Ariadne
őstag
válasz
Ace Ventura #1336 üzenetére
Hát igen, csak számtech boltoknál ez nem nagyon működik. Rengeteg panaszt hallottam már, gyakorlatilag kivétel nélkül mindegyiknél többé-kevésbé figyelmen kívül hagyják a szabályokat, mert tudják, hogy a fogyvédelem nem tesz semmit, a fogyasztók meg nem csapnak az asztalra, és sokszor elfogadják azt is, amit nem kellene, ezt írtam le #1334-ben is.
Egy megoldást tudnék elképzelni, egyes európai országokban léteznek kifejezetten kis értékű ügyekre létrehozott bírságok, ahol olcsóbban és gyorsabban intézik az ilyesmi dolgokat. Nagyon jó lenne ilyen nálunk is, mert ezek a jótállási/szavatossági ügyek jogi szempontból elég egyszerűek, más perekhez képest általában nagyon kis értékűek, mégis elég nehézkesen megy, ha bírósághoz fordul az ember, és sokan nem mernek menni vagy túl sürgős nekik a dolog. -
tlac
nagyúr
válasz
Ariadne #1334 üzenetére
az a gond vele, hogy sok időbe, pénzbe kerül és nem ér annyit a termék (a boltok is tudják, ahogy írtad is)
a jogok utána nézésére, fórumozásra már rengeteg időt beleöltem, eredménytelenül, ha helyette dolgoztam (vagy tanultam) volna, lehet (biztos) jobban jártam volna...nyílván, akinek kapcsolódik a foglalkozásához, az előnyben van
Ace Ventura:
Bizonyos 4 betüs magát piacvezető sportmárkának valló cégmelyik 4 betűs?
-
Ariadne
őstag
válasz
Ace Ventura #1333 üzenetére
Ellenpélda: Merrell by Overland, egy hónap után elvásni kezdő, akciósan vásárolt nyári szandált visszavittem. Leányzó szó nélkül kapta elő és kitöltötte a szabályos jegyzőkönyvet (49/2003. GKM rendelet melléklete), és mondta, hogy két héten belül meglesz az eredmény. Tíz nap múlva telefonáltam, már mondták is, hogy valóban hibás, menjek be bármikor, levásárolhatom. Jó, csere lehetetlensége miatt kérhettem volna vissza a vételárat, de ilyen hozzáállású üzletnél én szívesen vásárolok, így persze belementem. Most van egy csúcsszuper téli bakancsom.
-
Ariadne
őstag
[I]Kötelező, mese nincs, ez nem "csak úgy" pénzkiadás...
és ezt mivel lehet érvényesíteni?
pereléssel...[/I]Természetesen, mi a gond vele? Elmondom, szerintem az a gond, hogy senki nem veszi a fáradságot, hogy érvényesítse, ami jár, csak elsunyítanak, hogy majd a fogyasztóvédelem. De hát ugye a nagy piacgazdasággal az is együttjár, hogy állam bácsi nem intézi már el helyettünk az ügyes-bajos dolgainkat, amihez pedig úgy hozzászoktunk a sok évtized alatt.
Ehh, ez a dolog mindig újra és újra előjön, de változás nem sok látszik.
Ezért is engedhetik meg maguknak olyan sokan kereskedők, hogy pofátlanul jogszabályellenesen járjanak el, mert tudják, hogy a fogyvédelemnek nincs ideje és nem is köteles kiszállni panaszra, a fogyasztó meg úgyse fog perelni, sőt általában nem is ismeri a jogait... Van még mit fejlődnünk...
-
Ace Ventura
addikt
válasz
Ariadne #1332 üzenetére
Megjegyzem sajnos nem minden márkánál van igy.
Bizonyos 4 betüs magát piacvezető sportmárkának valló cég gari szempontjából egy rakás gané, emellett az adidas ami maximálisan korrekt volt minden esetben kivétel nélkül.Ők adnak arra, hogy megtartsák a vásárlóikat, és ne csak a bőrt húzzák le róluk.
Igy kellene ezt intézni egy uniós tagállamban 2007-ben. -
Ariadne
őstag
válasz
Ace Ventura #1330 üzenetére
Na ez a korrekt eljárás.
Bár sportüzlete válogatja, mert elég sok sportüzlet játszik azzal, hogy nem hivatalos és független bevizsgálónál készítteti a "szak"véleményt, hanem csak valami zugkft-nél, aki persze mindig az ő javukra rendezi a dolgokat, na az ilyen elfogadhatatlan... Pl. Playersroom alias Szinga Sport szokott ilyet rendszeresen, számos nyilvános, marasztaló békéltető testületi határozat van ellenük, azért tudom említeni a nevüket. -
tlac
nagyúr
válasz
Ariadne #1329 üzenetére
Kötelező, mese nincs, ez nem "csak úgy" pénzkiadás...
és ezt mivel lehet érvényesíteni?
pereléssel...Ace Ventura:
akkor van gond, ha a nagyker nem cserél
pl. nekem az alaplapomnál ez a helyzet, közben eltelt egy hónap és ott pihen a boltban (persze visszakaphatnám hibásan) ... -
Ace Ventura
addikt
Hát én nem is gondoltam volna, hogy az Aqua is ilyen szarrágó cég.Van egyáltalán olyan bolt, ahol szivesen, és normálisan gariztatnak?
Nekik sztem mindegy.Nem ők téritik meg a kárt.Mint ahogy én is egy sportüzletben dolgozom, és ha valakinek reklamációja van, akkor egy illetékes szerv vizsgál be.Ha elfogadják, akkor mi újat adunk, és nekünk azt téritik.
Ennyi. -
Ariadne
őstag
válasz
Ace Ventura #1326 üzenetére
Diplomatikusan fogalmazva: hullámzó a teljesítményük... Egyébként azt hiszem, egykutyák a Mistrallal, bár sikeresebbnek tűnnek, elvégre ők még léteznek legalább.
Mindenképp ragaszkodj ahhoz, hogy adjanak paprt arról, mit adtál be és mikor, és mikorra vállalják az ügy rendezését. -
Ariadne
őstag
válasz
Ace Ventura #1320 üzenetére
Tényleg nem kell túlparázni, jótállás alatt elvileg cserélni vagy pénzt visszaadni kötelesek, és csak akkor mentesülnek ez alól, ha bizonyítják, hogy külső behatásra romlott el, ami szinte lehetetlen. (Bár sajna Aquáról jópár jogszabályllenes garanciás ügyintézéses sztorit hallottam, szóval érdemes felkészülni a legrosszabbra is...)
Egyszerűen mondd el, mi történt, a többi az ő dolguk. -
Bagira01
veterán
válasz
Ace Ventura #1316 üzenetére
Húú ezt sajnálattal hallom
. Végre túladtál rajta és kampec
. Én egy asus x1950xt-t pasztáztam újra, igaz még nem szóltak, hogy gond lenne vele
. A gyári paszta szürke volt én fehér artic ceramique-ot kentem rá
Én is kérdezgettem, hogy ebből nem lesz-e gond a garinál, de mindenki azt mondta, hogy nem.
-
tlac
nagyúr
válasz
Ace Ventura #1320 üzenetére
változó
szerintem az lehet, amit már írtam, hogy rögtön berakta, aztán lecsapódott a pára és zárlat... (rákérdezhetnél ügyesen)
-
Ace Ventura
addikt
Sima egyszerü fehér pasztával kentem alá.Akkor holnap irány a gari, és megpróbálom.Mennyi ideig ülnek rajta kb?
Azért parázok, mert ez egy olyan hiba, hogy nem tudom, hogy mit csináltak vele, mert én reggel még hibátlanul használtam,és aztán egyszercsak kapom a telefont, hogy halott karit adtam el. -
tlac
nagyúr
válasz
Ace Ventura #1318 üzenetére
hogy magas volt a mag hőmérséklete, és ezért cseréltem még rögtön pasztát rajta.
semmit nem kell mondani!
meghalt és ennyiszerintem senki nem fogja szét szedni (kisker, nagyker), gondolj bele leszedésnél könnyen okozhatnának sérülést is vele (lesarkazzák a magot, eltörik a műanyag pöcök, stb)
ha mégis leszednék, te nem tudsz semmit (ha nem vmi spéci pasztát használtál), biztosan gyárilag volt rajta olyan (és lehet is, különboző rev-ek, gyárak stb.)feleslegesen izgulsz
-
Ace Ventura
addikt
Esetleg azzal magyarázható talán, hogy magas volt a mag hőmérséklete, és ezért cseréltem még rögtön pasztát rajta.
Nincs nyoma, szaga se.
Kik szedik ezt szét?Bent az Aqua szervizben, esetleg nagykerben?
Ha ezeken túljut, és a gyártóig elér, ők már nem foglalkoznak vele sztem. -
tlac
nagyúr
válasz
Ace Ventura #1316 üzenetére
érdekes...
semmilyen sérülés nincs rajta?
lehet, hogy kapásból bele rakta volna, aztán a páralecsapódás miatt döglött volna meg?sima fehér pasztával raktad fel?
szerintem gyárilag is lehetne olyan, tehát így ebbe belekötni nem hiszem, hogy lehetne, meg ahhoz le is kellene szedni a hűtőt, ami macerás -
Ace Ventura
addikt
Sziasztok.
Lenne egy probkémás Inno 8600 gt-m.A lényeg hogy ma eladtam hibátlanul, és azt mondta a vevő hogy nem müködik nála.Mondom jó hozza vissza és kipróbáljuk.Tényleg nem volt jó, és én visszaadtam az árát.A vga garanciás az Aqua computerbe majd 1 évig.
A tény az, hogy én nem az eredeti hütővel használtam, hanem egy zalman vf 900 cu-val, de természetesen a gyári hütő is megvan.Visszatettem, de ugye nem eredeti gyári paszta van alatta.Kérdem én, hogy ki vizsgálja be ezeket a termékeket?És mennyire precizek.Lehet garivesztés egy hütőcseréből adódó újrapasztázás miatt?
Külsérelmi nyom nincs rajta, csak a gyári hütő alatti más paszta.
Ja, és egyébként fogalmam sincsen hogy hogy ment tönkre, amikor reggel még nálam hibátlan volt, és az eladó elismerte, hogy amikor otthon a gépébe betette elindult, de aztán azonnal meg is állt a gépe, és a kártya nem ment többé.
Szóval, ha nem lesz gari, akkor szarban vagyok.Várom a hozzáértők véleményét.
Üdv.
-
Geza26
senior tag
Hello!
Sajnos újra vissza kell térnem a fórumba!
5 hete tönkrement az MSI 7600 GS videokártyám! Garanciás hibát elismerték de leesett valahol valamikor a videokártyáról a matrica amin a gyártási szám volt! A nagykereskedés visszaküldte a boltnak! A bolból elküldték 3,5 hete az MSI Budapesti központjába, akkor azt mondták 2-3 hét alatt eldől a kártya sorsa! Ma voltam a boltban, ma már 3 hónapról beszélnek ami kicsit soknak tűnik! Lehetséges, hogy ennyi időt kapjanak garanciáztatásra?
Fogyasztóvédelemmel, hogy vegyem a kapcsolatot? Ha beírok a vásárlók könyvébe akkor a boltnak kell intézni a továbbiakat? -
ML320
senior tag
válasz
wwenigma #1310 üzenetére
Még foglalkoztunk internet szolgáltatással, mikor jött egy ilyen levél:
" Tisztelt ügyfélszolgálat!
A gépemről csak küldeni tudom a leveleket, fogadni nem. Kérem írják meg, milyen beállításokat kell használnom!"
Név és cím a szerkesztőségben...Bagira01: kitartás! Nálam is három hétig volt az asszonykám Samsungja szervízben...
-
Bagira01
veterán
3 hete rohad a telóm samsungéknál, a héten már balhé lesz
-
net84
őstag
válasz
Steve(AMD) #1302 üzenetére
Acer Mo. Call Center: 06(1)555-5200 ezt tessék felhívni... tudomásom szerint kutya kötelessége a szervíznek bevállalni, amióta nemzetközi garral adják az acer-eket is...
tlac - válasz ment, egyébként: nem jött le a foglalat, mivel a négy kis érintkező fogja a műanyag keretet. Azt már nem néztem meg, hogy ki lehetne-e akasztani a pöcköket...majd keresek egy másik lapot, amin lehet még kísérletezni.
-
Csaba_20_
őstag
válasz
Steve(AMD) #1302 üzenetére
Nem tudom pontosan mit takar az a "nemzetközi" jótállás. Ehhez látni kellene az eredeti jótállási feltételeket, hogy abban miket vállaltak. De javaslom vegye fel a kapcsolatot a forgalmazóval és intézze rajta keresztül a jótállási igényét.
-
Steve(AMD)
tag
Hello MINDENKI!!
Egyik cimborám Acer laptopját a napokban próbáltam rendbe tenni.
Benne a 120-as sima HDD-vel gond van.2 program is írta, h. bad sektoros,
Németből hozta a srác apja a gépest.
December közepén jár le az 1év "nemzetközi ACER gari",
de itthon az mondják a szervízben, h. vigye oda ahol vette! Hiába a garancia.
A srác nem akarja a saját költségén cserélni a hdd-t, ha nem muszály...
Ha valaki tud valami megoldást az legyen szives megosztani velünk.
Köszönöm előre is!!
Üdv:Steve -
tlac
nagyúr
egy hete nem hívtam már őket, gondoltam felhívom, már készültem a törvényekkel, meg, hogy rájuk küldöm a békéltető testületet, aztán meg az eredménnyel tele pakolom a netet, de végül ez elmaradt, mert közölték, amit már az előbb is írtam (nem tudom, hogy akkor miért nem jelentkeztek)
ez érdekes, amit írsz, mert utólag utána kérdeztem, és Csaba_20_ és stol is azt állította, hogy ezt nem lehet megtenni, csak mindenestől cserélni a foglalatot
végülis neked sem sikerültegy rossz alaplapon gyakoroltál?
ha mégis lejönne, akkor lehet kellene nekem az a műanyag foglalat
(bár kb. egy ezresért is beszerezhető elvileg)
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Egér probléma
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- A One Ui 8.5 és a Snapdragon 8 Elite 2 már biztos
- Yettel topik
- Elite: Dangerous
- Viccrovat
- További aktív témák...
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Lian Li HydroShift 360 LCD /3x120mm RGB FAN/ HSLCD36RB (593933)
- Lian Li Hydroshift 360 LCD /FANLESS/ HSLCD36NB (593932)
- Új Asus F16 TUF WQXGA 165Hz G-Sync i7-14650HX 16mag 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 5050 8GB Win11 Garancia
- ÚJ Lenovo Yoga 7 2-in-1 - 14"WUXGA - Ryzen 7 8840HS - 16GB - 512GB - Win11 - 3 év garancia - MAGYAR
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN I3 NEO A-Data 750W
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-G5 I 8GB I 128SSD I 12,5" Foltos FHD Touch I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3080TI 12GB ZALMAN I3 NEO GIGABYTE 850W