Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- RAM topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Házimozi belépő szinten
- Milyen digitális videókamerát?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
kicsitomi88
őstag
válasz
RoyalFlush #1099 üzenetére
Hivatkozz ra az uzletben, baj nem lehet belole.
-
RoyalFlush
őstag
válasz
kicsitomi88 #1098 üzenetére
blokkal is visszavihetek egy terméket 3 napon belül ha az x érték alatt van .. nem? pontosan nem tudom, nem vagyok jogász.
-
kicsitomi88
őstag
válasz
RoyalFlush #1097 üzenetére
Hehe
ha nincs valami alaírt cucli az szopoka lehet. mindenesetre verd nyalad es panaszkonyv meg fogyasztovedelem meg bekelteto testulettel lehet fenyegetozni.
-
RoyalFlush
őstag
válasz
kicsitomi88 #1096 üzenetére
blokk. Termékeikre 1 hónap gar.t adnak, azt mondta eladó.
-
kicsitomi88
őstag
válasz
RoyalFlush #1093 üzenetére
Garilevel van?
-
Geller72
veterán
Szvsz.
ad 1.
Használt cuccra nem mindenhol adnak gart..egyáltalán nem.
Ha beszámítja vmi másba, akkor sztem rendes, mert el is hajthatott volna, ha bunkó.
Ad 2.
Használt cuccot ott ki kell próbálni!
..csak az eladón múlik, hog ymi lesz..ha nem kötöttetek külön megállapodást.
A 72 óra már marhaság, az egész máshogy van..főleg nem használt cikkre..
Üdv:
Geller -
kicsitomi88
őstag
válasz
RoyalFlush #1093 üzenetére
Lehet h hasznaltaknal mashogy van, de ha 3 napon belul viszed vissza meg es a hiba mgallapitasra kerul akkor hasonlora cserelni kell vagy vissza kell adni a zset. Te dontesz.
-
RoyalFlush
őstag
Sziasztok!
Vásároltam egy üzletben használt alaplapot, nagy valószínűséggel hibás (se kép se hang), a 3 három nap (melyen az üzlet nyitva tartott és a terméket visszavihettem volna) még nem telt le.
A következőket mondták:
"Használt alkatrészre sehol nem adnak vissza pénzt, mi sem. A hibás termék teljes áron levásárolható bármi másra a termék leadásától számított 1 éven belül."Tudtommal ilyen nincs. Vagy azonos tipusú alkatrészt kell adniuk, vagy pénzt back 3 napon belül!
Jól, vagy rosszul tudom ??
Segítsetek, előre is köszönöm! -
laca500
aktív tag
Köszi a Ramiris-s tippet, de elvileg túl vagyunk rajta. Legalább is nekem azt mondta az illető, hogy voltak bent és próbáltak ebből a visszamaradt készletből valamit szerezni, de állítólag nincs socket a-s lapocska.
Én is inkább a 2. megoldásra hajlok. Talán úgy járok a legjobban. Vagy talán nem. -
net84
őstag
ML320 - kifelejtetted a felsorolásból a bsa-t, az artisjusit, vagy mi a rákomtól jött multkor a csávó, az apeh-ot, a munkavédelmet, a környezetvédelmi hivatalt, és a közterület felügyeletet
aztán még tényleg vannak sokan mások...
laca500 - ha tudod, akkor verd ki a kiskerből a pénzed, majd ezek után keress valakit, aki rendszeres vásárol a ramirisnél személyesen, ugyanis van nekik úgynevezett bontott, garanciából visszamaradt készletük, és abban van kb. 6-8 féle socket a-s alaplap 3-6k között. Az egyetlen gáz velük, hogy csak 1 hónap garit vállalnak rá. Magyarán, ha megveszed, kipróbálod, és szar, akkor irány vele vissza...
Egyékbként meg tényleg az a másik lehetséges megoldás, hogy megegyezel a kiskerrel, hogy adjanak egy AM2-es lapot értékegyeztetéssel, és akkor minden mást eladsz.
Ebben az esetben javasolnám, hogy keress olyan lapot, amin van int. VGA, de PCI-E foglalat is, és nem kell egyből mindent megvenned.Gyuri27 - az a baj, hogy kovács pistike apukájának cége nem fogja visszavetni a forgalmát az adott gyártónak, nagykernek. Ez olyan, mintha egy nagy tál borsóból kivennél egy szemet. Nem feltünő, hogy hiányzik.
A nagykerek meg egy nagytendernél lobbiznak annyit kovács pistike apukájánál, hogy kovács pistike és az apukája is elégedett legyen... -
-
laca500
aktív tag
Hát igen, ezeket a dolgokat nem értem én! Szóval akkor jól sejtettem, a kisker bukja be a különbözetet. És ez ellen tényleg nem lehet tenni semmit? Nagyon jó. Nem lennék mostanság a helyetekben. Mármint kiskeres nem lennék. Olyat én sem hallottam, hogy nagykert ellenőriztek volna. Legalább is gari téren.
Az igaz, hogy ha vissza adják a pénzem, akkor attól még nincs gépem, de legalább van mivel bemennem a boltba, és lesz miből vennem valamilyen lapkát. Vagy nekem az is jó, ha egyből az árából hoz egy AM2-es lapot.
A gond csak ott kezdődik, hogy egy rakás szerencse is kell a dologhoz, idő viszonylatában. Mert szép és jó amit le írtam, de mi van akkor, ha mondjuk csak 1 hónap múlva viszi el valaki pl.: 2500-s procimat. Vagy mi van akkor ha nem viszi senki annyiért amennyiért én szeretném? És itt van a VGA. Ez a legnagyobb szívás ha új lapot kell vennem. Igaz az ATI 9200SE-re ráfér már a csere. Bár amire a gyerek használta arra tökéletes volt. (Sims2 meg netezés) De így ezt is cserélnem kell. Na mindegy, csak az a baj, hogy egy kicsit le vagyok most égve, és nem volt az alkatrész csere betervezve. És milyen a sors, vasárnap az én gépem is megadta magát. Igaz csak a táp füstölt el. Még jó, hogy van egy ismerős akinek volt otthon, és kölcsön adta addig amíg nem veszek egyet. Na a héten vehetek azt is valahol.
-
ML320
senior tag
válasz
Gyuri27 #1084 üzenetére
Ezeket a cégeket nem a kisker tartja el, hanem a közületek. Szerinted érdekli a gyártót, vagy a nagykert Kovács Pistike kellemetlen esete? Vagy inkább koncentrálnak pl egy állami beszerzésre, ahova eladnak 5000db gépet. És ne csak a magyarországi piacot vedd. A magyar piac, a magyar nemzetgazdaság aprópénz. Egy Asus gyárt pl FSC gépekbe is lapkákat, amik érdekes módon nincsenek fent a gyártói terméklistán. A HP gépekben mi van? MSI lapka, LG optika, noname RAM, Seagate HDD... Folytathatnám.
-
Gyuri27
félisten
Ne adjon akkor a nagyker 3 évet. Adjon egyet. Viszont az árat csökkentse 20-30%-al. Meg a legjobb a hazai kizárolagos importőr, forgalmazó nagy ker lenne. Pl asus lapot csak az asus hungary zrt forgalmazhatna és szervizeltethetne. Ha szernának a garira akkor nem tudnák hova háítani a felelősséget. Így egynéhány eset után az user v cég nem venne asus lapot. Mint látjuk a nagynevű, több boltal rendelkező, külföldön is lévő mustár is tönkrement. Na igy járna a példa esetében az asus mo. is.
-
ML320
senior tag
válasz
laca500 #1082 üzenetére
Manapság azt mondják a legtöbb nagykerben kb. 2 hét alatt lehet gariztatni
Csak bunkón tudok válaszolni: Ezt Andersenék mondták?!? A vevők felé még ennél is elszomorítóbb a helyzet. Behozza a kuncsaft csütörtök-péntek körül a cuccot. Bevizsgáljuk, az utánna követő héten tud felkerülni a nagykerbe. 1 hét! Ezután még jó, ha két hét alatt megfordulna valami, így már három hétnél tartunk, túl a bűvös 15 napon... A valóság meg 3-4 hét. Bár az izgalmas az, hogy egy hét alatt is visszakapunk cuccokat, hiba nem jelentkezett felirattal
A Ramirisnél van egy SocketA-s alaplapom (MSI K7N)Furcsa a sors humora, igaz? Már lassan két hónapja... Max csak úgy tudom megsürgetni a dolgot, hogy AM2-re cseréltettem. Nekem könnyebb a helyzetem, hiszen priviben használt cuccokkal foglalkozom, így darab-darab. Egy-egy régebbi alkatrészt tartalékolunk a boltban is, hogy az esetleges bevizsgálásokat legalább el tudjuk végezni. De ebben a bolt pénze áll.
A Rami erre a lapkára nekem is 7e-t számol. Innentől viszont minden balhét a kiskernek kell állnia a vevő felé. Mert téged pl baromira nem fog érdekelni, hogy mi van. 3 év garranciával vettél egy lapkát, az meghibásodott, és most pedig szeretnéd ezt kicseréltetni. Régebben egyszerűbb volt a helyzet, ma viszont nincs olyan termék, ami 1-2 évnél többet kihúz a piacon. Erre az esetre nincs megfelelő szabályozás. Teljesen jogos, hogy visszakapd a vételárat, de van pár hátulütő:
1. Ettől még nem lesz géped.
2. A bolt bukik a dolgon, a nagyker és a gyártó röhög a markába
3. Tisztességtelen magatartásra, előnytelen haszonszerzésre használható a törvény.
Lobbizzunk? Hol? Mire? Váltsunk nagykert? A gyártó ugyanaz, a bolt meg csapdában. A tisztelt fogyasztóvédelem mikor ellenörzőtt utoljára nagyker céget? Jaj, bocs, akkor amikor a nagyker cégeknek még nem volt vállalati jogászuk és ügyvédhaduk.
A kiskert könnyen b***ogatja a fogyvéd, az ÁNTSZ, tűzvédelem, műemlékvédelmi hivatal, Fáncsi néni, meg ki tudja, ki mindenki... A kisker mindenképpen bukik. Anyagilag, erkölcsileg. -
laca500
aktív tag
Azzal talán nem is lenne gondom, hogy lassú. Manapság azt mondják a legtöbb nagykerben kb. 2 hét alatt lehet gariztatni. A gondom az az, hogy azt mondta, nem foglalkozik tovább az ügyemmel. Arról nem én tehetek, hogy a gyártó 3 év garit vállal valamire, aztán azt a valamit nem gyártja 3 évig. Nem hiszem, hogy olyan írdatlan mennyiségű, olyan alkatrész kerülne vissza hozzájuk, hogy nem tudna szó nélkül valamit csereként felajánlani. Az én elveim alapján nem játszanám el a becsületemet 14 ezer Ft-ért. (Bár ahogy látom változtatni kellene magamon, mert akkot talán nekem is több millió lenne a zsebembe!!!
) Lehet, hogy spórol rajtam ennyit, de itt csámcsogunk az egész ügyön, és ha valaki ide téved az tuti nem fog náluk vásárolni. Akkor lehet, hogy mégsem érte meg azt a 14K-t megspórolni?
Hozzáteszem, hogy a Ramiris-t felhívtam, hogy megérdeklődjem náluk hogyan működik a gariztatás. Erre írtam, hogy elkeserítő választ kaptam, mert náluk is az a szokás, hogy pénzt nem adnak vissza, és ilyen esetekben csak a levásárlás a megoldás az ő általuk felértékelt alkatrész áron. Bármit vehetsz rajta. Csak azt nem értem, hogy a kiskereskedőknek ez hogyan éri meg. Ő bukja be a felajánlott és az új alkatrész közötti összeget? -
Gyuri27
félisten
A drágaság relatív. Én inkább adok 1000-2000 forintal többet 1+ v 2+ évért. Nekem ez számit.
Én szeretem ha valahova bemegyek megismernek. Ezért egy autószerelőhöz, fogorvoshoz járok.
Vidéken annó volt egy bolt ahová jártam ott span volt a főnők is és alkalmazottak is.
De itt pesten és pest környékén nehéz.
Pedig mint mondtam jó az ha az eldó és a vevő régi ismerős. -
ML320
senior tag
válasz
Gyuri27 #1078 üzenetére
Okos ember más kárán tanul.
Mint kiskert, minket is bombáznak a jobbnál jobb ajánlatokkal az újonnan alakult (nagyobb cégtől kivált emberkékből összeállt) nagykerek. Viszont pont a garügyintézés az, ami visszatart minket. Jönnek a gúnyos mosolyok, hogy drágák vagyunk, de legalább már ismerjük a garintézés néhány fonákját.
Ez alapján nem akarok rosszat mondani senkiről. Nem azzal akarok jó lenni, hogy a többieket a porba alázom. Ahogy mondtam: velünk legyenek elégedettek. De sajnos Magyarországon vagyunk, és itt ez a felfogás már alapból furcsa a többieknek...laca500: Sok sikert az ügyintézéshez. Nem rossz az a nagyker, bár az ügyintézés gyorsasága sok kivetni valót hagy maga után
Tapasztalat... Kapcsolatban vagyunk vele...
-
laca500
aktív tag
Köszi a választ.
Tudom, kicsit tényleg bonyolultnak tűnik a dolog.
Ettől a nagykertől való a cumó: [link]
A dolog attól lett bonyolult, hogy amelyik cégtől én személy szerint vásároltam és kapcsolatba kerültem, ( őt még nem nevezném meg, mert talán korrekt lesz, és lehet, hogy a jövő héten intézi a dolgot ) leköltözött vidékre és csak ritkán jön Pestre. De felajánlotta, ha nekem sürgős a dolog, hogy megadja a nagyker címét és az illető nevét, vigyem be, és ugyan úgy kicserélik mint ha ő vitte volna vissza. Hát ezen felbuzdúlva és megelégedve (milyen ügyes is vagyok) bementem a fentebb belinkelt nagykerbe. Itt az emberkénket meg is találtam, aki mint kiderült, már csak alkalmazott ként dolgozik ott, és az ő cége már megszünt. Így nem 2, hanem 3 kézen ment keresztűl az alaplapom. Ment kézről-kézre, tehát a nagykertől az emberünkhöz, tőle meg ahoz akitől én vásároltam. Mindegy, ebben az esetben szerintem a nagyker a lényeg, a végén úgy is hozzá kerül vissza a lapom. Illetve már ott is van az egyik sarokba bedobva. Hát itt tartunk most. Elvileg a jövő héten a kiskereskedőm elfogja intézni, bár fogalmam sincs, hogy honnan fogja az alaplapot beszerezni. Ha sikerül, annak csak örülök, ha nem, akkor az még egy újjabb játszma lesz. Végül is arra gondoltam, hogy ha a pénzemet ( 14K )nem akarja vissza adni, akkor adjon egy mostanság használatos AM2-es lapot, ( már 12K-ért lehet venni, igaz nem a leg fullosabbat ) és talán az itthon lévő Barton 2500+ -os procit 10K-ért el lehet adni, egy kis pótlással ezért a pénzért meg lehet venni valami másik prockót. Ahogy nézem a használt árakat, az 512 MB 400Mhz Samsung memóriákért is 5K-kat kérnek. Ha tényleg lehet ennyit kapni értük, akkor ebből a memóriákat is letudom cserélni. A VGA a zűrösebb. Ezen az alaplapon még AGP-s, az újjabbakon meg PCIe-s csati van. Talán ez az egyik bukta a dolgon. Ezt még használtan is 15K körül lehet csak venni. Nem tudom. Nekem ez is jó, csak működjön a gép.
-
Gyuri27
félisten
Ez korrekt volt, férfi munka.
A leirtakkal mélységesen egyet értek. Igy kellene csinálni.
Viszont itt valami elkerülte a figyelmed. Mégpedig az, hogy a mustárrol beszéltünk. Amiről tudvalevő, hogy bánik a garanciával. Tehát ott megszállott szerencse játékosok vásárolnak. -
ML320
senior tag
válasz
Mr. Teddy #1076 üzenetére
A 2.500,- Ft kérdése inkább etikai kérdés...
Sajnos kénytelenek vagyunk belátni, hogy a szervízek sem jótékonysági intézmények, így néha fel kell számolnunk egy összeget. Természetes, hogy a vevők egy része ezt nehezményezi. A DVD-író lemez rontása meg megint érdekes kérdés. Ha azt nézem, elvileg egy lemezt sem ronthatna el.
A te esetedben megint az ügyfélkezelésnél lett eltolva a dolog. Ha korrekt akart volna lenni a cég, akkor közli, hogy hiba nem jelentkezett, megbeszéli veled, hogy milyen lemezt használj, visszaadja a készülékedet, esetleg bekér egy olyan lemezt, amilyen típust általában elront a gép. Majd jelentkezz egy hét után, hogy mi lett az eredmény. Még ha valamilyen hibát nem is sikerül elhárítani, azért kellemesebb a szájízed, és visszatérő vevőként többet hagynál ott, mint 2 kiló...
Ezek után viszont lett most bevétel, valamint nem fogsz bemenni hozzájuk legközelebb, ha jól sejtem. Egészséges piaci modellben egy ilyen bolt saját magát nyírná ki. Nem is az írott törvényt kellene betartani, hanem egy iratlan piaci magatartást. Én spec ezért tépem folyamatosan a számat. Valamint azért, hogy cégként/szolgáltatóként azzal kellene törödni, hogy elégedett vevőkörünk legyen. Eddig a legmacerásabb ügyfelet is le tudtam csillapítani, és mindig közös nevezőre lehet jutni. Ha nem, akkor evidens módon a balhét keresik. Részemről csak ennyi... -
Mr. Teddy
őstag
Igen, amit leírsz az teljesen korrekt. Engem ez a 2500Ft nagyon idegesít, különben nem is balhéznék, meg semmi, ma már elhoztam volna az írót. Sőt mondtam is neki, hogy akkor legyen az hogy a lemezeket nem szereti, és akkor elhozom, de nem fizetek. Mert ha nagyon objektíven nézném a dolgot (ahogy lehet ezek után náluk fogom is) ha nem írja meg a lemezt, akkor az hiba, ha régi ha új, ha beviszek 3 lemezt abból egyet elront az is hiba... Szal megértem amit mondasz, de hogy garis a cucc, és -fogalmazzunk úgy- rendellenesség jelentkezett, beviszem, azt mondják a lemez rossz,karcos, nem mérvadó, 2500ft a kasszánál lehet fizetni, na ez pofátlanság...Privibe küldd el hol melózol, ha nálatok így megy, legközelebb ott vásárolok..
-
ML320
senior tag
válasz
Mr. Teddy #1074 üzenetére
Szerintem a lemezeiddel lesz gond. Az újabb DVD-írók nem megfelelően kezelik a régi lemezeket, bár elvileg lefelé kompatibilisnek kellene lennie.
Pl: Régi író, új lemez, rontja, nem érzékeli. Ugyanezt a lemezt az új írók megírják. A régi lemezeket (főleg az CD-RW / DVD-RW / DVD+RW) az új írók nem komálják. És képzeld el, hogy mi van, ha a szervízes tényleg egy egész délutánt eltököl a DVD-írásokkal.
Nálunk is behozzák a meghajtót, hogy nem írja meg a lemezeket, a szervíz megír egy egyszer írhatót, egy újra írhatót, megint egy egyszer írhatót, utánna meg már nincs mit kiírniNem hibázik. Visszaadjuk, az ügyfél morog, tanácsoljuk a média váltását, utánna viszont nem jönnek vissza. Érdekes... Bár ilyen esetben mi sem számítunk fel semmilyen díjat, illetve javasoljuk a komplett gép behozását (természetesen időpont egyeztetéssel, hogy minél kevesebb legyen a kieső idő)
További hibalehetőségek: ügyfél 40 eres kábelt használ a 80 eres helyett, rosszabb esetben 90cm-est. A gép vírusos. A DVD-írót egyszerre több program kezeli... stb. Ne vedd személyeskedésnek, nem rólad van szó, csak ez olyan, mintha a kocsiból csak a kerekét vinnéd szervízbe, mert az autó ráz menet közben... És ha futómű?
És volt olyan eset is, amikor az ügyfél ragaszkodott ahhoz, hogy megnézze a DVD-írási folyamatot. Megmutattuk. Tökéletesen lefutott. A hölgy meg felháborodva ment ki, mert szerinte pimaszok voltunk. Másba nem tudott belekötni -
Mr. Teddy
őstag
Egy NEC 7173A típusú. A lemezeket megírja de crc ellenörzésnél elég soknál megbukik. Kb minden második Ridatát írta meg (a régi LG-m nem ront semmennyit) Illetve egy 2x Sony-RW lemeznél írta ki a Nero (ott a bltban is) hogy Power Calibration Error amikor törölni akarta a nero. Az rw lemezt otthagytam, egy másik íróval letörölte a srác, aztán írta a NEc is, de azt mondta hogy visszaolvasni nem sikerült ugyanakkor, de amúgysem számít mert karcos a DVD így "nem mérvadó" hogy nemolvassa be. Állítólag neki mindent írt-olvasott az íróm, de ezt eddig csak mondta, asszem eltöltök ott egy kis időt, amíg meg is ír pár lemezt, mert bemondásra azért ez nem megy...
Szal ez a szitu eddig, aztán ma amikor már elhoztam volna, mondtam hogy oké hogy 2500, de garis ügyintézésnél nem kell semmit fizetnem, erre példálózott a mivan ha... szövegekkel, meg hogy hány lemezt megírt, meg ő több órát foglalkozott vele. Azt inkább még szerzek egy karcmentes rw lemezt amit nem tudott törölni, meg pár ridatát beviszek a saját kölcségemen, és az orrom előtt szeretném majd hogy teszteljen.
Szal ami a lényeg, a NEC hibázott a lemezekkel, a régi LG-m nem... -
net84
őstag
válasz
laca500 #1068 üzenetére
Ha visszaolvasol egy kicsit, akkor láthatod, hogy teljesen szembemegy az illető a szabályokkal/törvényekkel.
Amit nem értek, hogy te most hova is vitted vissza az alaplapot? Oda ahol vetted, vagy egy másik üzletbe? Ugyanis a másik üzlet csak abban az esetben köteles a te garanciális problémáddal foglalkozni, ha jogutódja a megszünt cégnek. Egyéb esetben te a forgalmazóhoz vagy a nagykerhez fordulhatsz.
Tény, hogy nincs már nagyker listán ilyen lap, de 3 esetből 1-szer tudta eddig cserélni némelyik nagyker, de kb. 3 hónapig tartott (az ügyfél kérése volt, hogy cseréljük ugyanolyanra a lapot, mert neki kell és kész).
Levásárlásra nem kötelezhet, pénz visszafizetésről lehet szó, max. ha neked megfelel, hogy levásárolod, akkor elfogadhatod ezt a felajánlást. De bármelyik esetet is választod, akkor is mindig a vételárat kell figyelembe vennie az üzletnek, nem pedig egy sacc/kb, vagy aktuális árat (számla vagy blokk van, amivel tudod igazolni, hogy mennyiért vetted?).
A nagykeren ne is csodálkozz, hogy ezt a választ adta, ugyanis köztük és a kisker között nem érvényesek ezek a jogszabályok. A nagyker a kiskernek minden esetben az aktuális árat vagy egy sacc/kb. árat számol.
Abban az esetben, ha a kisker, ahol vetted, jogutód nélkül megszűnik, akkor mehetsz az importőrhöz vagy a nagykerhez, hogy intézze el neked a garanciális cserét, de ehhez kell a garpapír, amit a kisker kiállított, és a hozzá tartozó számla/blokk, mert ők biza ezek hiányában elhajtanak messzire, sőt, akkor is, ha a kisker ahol vetted, még nem szűnt meg, te meg náluk akarsz garanciát intéztetni.
Lehet azt tudni, hogy melyik nagykertől való az alaplap?
Mr. Teddy - ez egy érdekes dolog, boncolgattuk már Ariadne-val ezt a kérdést. Elviekben jogos a dolog, ha erről téged tájékoztattak akkor, amikor átvették az optikai meghajtót, illetve rajt van a munkalapon is. Ha szabad érdeklődni, akkor mi a típusa a lemezeknek, amiket nem ír meg a meghajtó? Ezek mindegyikét írja egy másik típusú meghajtó
-
-
Gyuri27
félisten
válasz
laca500 #1068 üzenetére
Ha valóban nem lehet már socket a-s lapot kapni (amire van esély), akkor a lap teljesárát kell kifizetni. Ott előtte kell efelhivni a fvf-t. Neten megtalálsz róluk mindent. Egyébként ő baszta el mert 2005.ben minden más bolt az ilyen kifutó termékre 1 év garit ad.
Kérd a pénzt és a bazárban vegyél egy használtat.
Azt lehet tudni melyik bolt? -
Gyuri27
félisten
válasz
Mr. Teddy #1067 üzenetére
Szerintem hagy az egészet a p.csába. Ezért ment tönkre a mustár.
[link] többre mész vele. Mert mire neked azt a mustár cseréli megöregszel. Ha olcsó kell sata [link], ide [link]. Én az asust ajánlom a 2 év gari a sata és a dobozos kivitel miatt.
Fizetni pedig ne fizess semmi kép. Mert a garis ügyintézés nem kerülhet pénzbe. -
laca500
aktív tag
Üdv mindenkinek.
Egy kis felvilágosítást szeretnék kérni egy alaplappal kapcsolatban. Fentebb már olvastam a problémámról, csak szeretném ha valaki hozzá értő még egyszer megerősítene a dolgokban.
Szóval. Lenne egy ASUS A7V8X-X alaplap, amit 2005 júliusában vásároltam 3 év garanciával.
Kb. 3 hete megadta magát. Se kép-se hang, ahogy mondani szokták. Még csak a venti sem pörgött fel. Irány egy ismerős szerelő, aki bevizsgálta, és mondta, hogy ez az alaplap halott. Na innen irány az emberkéhez akitől a lapot vettem. Ő ránézett és egyből mondta, hogy az ASUS lapokra mindig csak 1 év gari volt. Mutatom neki a papírokat, illetve felhívtam a figyelmét, egy ő általa felragasztott matricára, amin a C 26 írás szerepelt ami tudtommal náluk a 3 év gari kódja. Hümmögve, de azért átvette tőlem a lapot, mondván, hogy 2 hét múlva érdeklődjek. Tegnap lejárt a 2 hét. Irány az emberünk. Közli velem, hogy az alaplap rossz, és van egy kis gond. Ezt az alaplapot nem lehet kapni és nem is gyártják már. Mondtam neki, hogy nem ragaszkodom az ASUS-hoz, megfelel nekem egy MSI, vagy ABIT is. Erre ő. Ezzel csak az a gond, hogy ezeket sem forgalmazzák, mert ezek a lapok már elavúltak és a kutya sem keresi őket. Hát akkor mi a megoldás, kérdem én. A válasz, vásároljam le az értékét. Levegőt nem kapva kérdeztem, hogy ha bármit vásárolnék az összegen, attól még nem lenne alaplapom, és ha még valami újjabb alaplapot is vennék rajta, akkor sem tudnám a 2500-s Barton procimat és a 400Mhz-s memóriámat, illetve az AGP-s VGA-t beletenni. Erre ő. Ez nem ő az gondja, sajnos ilyen a Pc piac, ezek az alkatrészek is elavúltak, szerinte megérné cserélni őket. Aztán még eszembe jutott, és megkérdeztem, hogy még is mennyit kellene levásárolnom. Na itt dobtam egy hátast. Bruttó kemény 5000 Ft-t ajánlott fel, amikor én 14000 Ft-t vettem. Egy kis vita után azt az igéretet kaptam, hogy mára megpróbál valamit szerezni. Persze, hogy nem ő hívott, hogy mehetek a dologért. Sőt, amikor felhívtam, közölte, hogy elfelejtette a dolgot, de azonnal intézkedik. Láss csodát kb. 3 óra múlva felhívott, de nem lettünk okosabbak, mert, ugyan oda jutottunk, mint ahol elkezdtük, vagyis még oda sem, mert közölte velem, hogy sehonnan nem tud alaplapot szerezni, és ő ezzel lezártnak tekinti a dolgot. Ha gondolom menjek be, és vásároljam le az összeget.
Felhívtam egy nagykert, hogy megérdeklődjem, náluk hogyan működik ez a dolog. Az elkeserítő az volt, hogy itt is hasonló választ kaptam. Mármint, hogy náluk is az a szokás ilyen esetekben, hogy ha nincs már ugyan az a termék, akkor megállapítanak egy árat és azt az illető levásárolhatja. És hozzá tette, hogyan gondolom azt, hogy 2 éve az általam említett alaplap 14000 Ft volt, akkor ha most is ezt az árat adnák vissza, tudnák venni rajta egy ma korszerűnek mondott lapot is, mert az alkatrész árak nagyon leestek. Na itt tartunk most és nem tudom mi tévő legyek. Ha megszakadok sem fogja a pénzemet vissza adni, már csak azért sem, mert közben sikerült azt is kiderítenem, hogy csak szerencsém volt, mert akitől vásároltam ugyan ott dolgozik, de a cég már megszünt és nem is létezik.
Hát ez lenne az én kis problémám, amivel kapcsolatban várnám a lelkesítő válaszokat.
Mit tegyek? Mutogassam a fentebb említett paragrafusokat én is? Ez esetben is lehet hatással a dolgokra? -
Mr. Teddy
őstag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, biztos ismertek minden szitut a gariztatásról.
Szal nagyon-nagyot hibáztam és a Mi*t*al-tól vettem egy Nec dvd írót. Egy ideig használtam, aztán majd minden második lemezt crc hibásan írt meg, egy rw lemezt nem törölt, nem írt. Elvittem szervízbe, ott persze mindent írt-olvasott, kivéve persze azzal az rw-vel volt baj amit magammal vittem és mutattam, a srác a pultnál ránézett és mondta, hogy karcos, tehát nem mérvadó (mellesleg a régi LG íróm tökéletesen viszi).
Szal már ott voltam hogy jó, akkor elhoznám, erre fizettetni akartak velem 2500-at, mondván a termék hibátlan, így bevizsgálási díjat számítanak fel. Egyelőre még minidg ott hagytam, viszek olyan dvd-t amit el szokott rontani, meg egy másik karcmentes dvd-rw-t amivel baj szokott lenni kérek kölcsön havertól.
Nos, ezek után is azt mondja hogy jó az író, köteles vagyok 2500-öt fizetni jogilag?
Hiszen még garanciális termékről van szó...
Kösz a válaszokat előre is!
Tedddy -
ML320
senior tag
És ha Kovács Pistike nem tudja a szakdolgozatát kinyomtatva leadni?
Vagy ha nincs internet kapcsolata, ezért a netbankon keresztül nem tud utalni?
A lökött jenkiknél ilyenkor már mennének a kártérítési perek...Amúgy átmehetünk nyelvészetbe: várHATó időpont - feltételes mód
-
net84
őstag
válasz
luciferc #1064 üzenetére
tételezzük fel, hogy nincs szerződés a két cég között, tehát kovács pistike beszabadult az utcáról a hóna alatt egy plotterrel (na jó! kicsit morbid szitu, de mégis
) a legközelebbi szervízbe
Jól gondolom, hogy ilyenkor "szerződésnek" a munkalap minősül, és a várható javítás időpontja az, ami után ugrálhat a pistike, hogy mi a fenéért nincs még kész.Így már vágon a dógokat...
-
luciferc
őstag
Mi van abban az esetben, ha egy cég lead egy plottert garanciális javításra, a szervíz pedig rajt ül 2 hónapig. A cég pedig több határidős munkával is elmarad, nem tudja bevállalni az új munkákat, akkor mi van? Marad a pereskedés a kiesés miatt? Beszélhetünk arról, hogy túlzottan sokáig javítgatják a gépet? Perelhet a cég és követelhet valamilyen anyagi kártérítést a kiesésért (mondjuk nem az egészért, hanem pl. a 15 vagy 30 napon túli részért?)
A plottert a cég nyilvánvalóan nem fogyasztóként vette. Ekkor neki (ahogy minden komoly cég teszi a nagyértékű munkaeszközével) külön szerződést kell kötnie a karbantartásról, illetve a vásárláskor megkötött szerződésbe bele kell venni a jótállás és szavatosság feltételeit, amik akármik lehetnek, nem köti őket a törvény és a rendeletek, hiszen nem fogyasztói szerződésről van szó. Megállapodhatnak 15 napban, vagy 60-ban, mindkettő és bármi más (csak csere jöhet szóba, vagy ellenkezőleg, csak javítást kérhet, esetleg csak 3 hónap a jótállás) jogszerű. Kiköthetnek kötbért, stb. Ha pedig a szállító nem teljesít a cégek közötti szerződés szerint, akkor per, ahogy bármilyen más esetben. Én legalábbis csak így tudom értelmezni a törvényt.
A fizetős javításnál szerintem ugyanaz van mint az előbb. Szerződést kötnek a javításra, amely szerződésben benne kell lennie a javítás határidejének. Ezután ha nem teljesít a szervíz, akkor ennek megfelelően lehet eljárni.
-
net84
őstag
válasz
luciferc #1062 üzenetére
a szálás részt értem, vagyis már értettem korában is
Mi van abban az esetben, ha egy cég lead egy plottert garanciális javításra, a szervíz pedig rajt ül 2 hónapig. A cég pedig több határidős munkával is elmarad, nem tudja bevállalni az új munkákat, akkor mi van? Marad a pereskedés a kiesés miatt? Beszélhetünk arról, hogy túlzottan sokáig javítgatják a gépet? Perelhet a cég és követelhet valamilyen anyagi kártérítést a kiesésért (mondjuk nem az egészért, hanem pl. a 15 vagy 30 napon túli részért?)
Közbe mégvalami eszembe jutott:
Mi van a fizető jellegű javítással? Ott van valami előírás a határidőre? Itt is törekedni kell valami határidőre vagy addig tart, ameddig tart, másnem visszakérheti a javításra leadott eszközt az ügyfél, ha nem tetszik neki, hogy 4 hét alatt sem készült még el?Még egy érdekesség:
Adott egy Asus notebook. Ehhez tartozik egy Asus-os füzetecske, ami a garanciapapír egyben. Enélkül nemnagyon veszik át a szervízben (NSE). Ezt a tulajdonos elvesztette. Nem tudni, hogy számlára vagy blokkra vette, mert perpill az sincs meg. Blokkal ugye egyáltalán nem beazonosítható, számlával sem biztos, mert cége válogatja, hogy ki mit ír be pluszba a számlára (van-e rajt gyári szám, vagy valami egyedi azonosító). Illető leadja fizető javításra (nem az NSE-nek), majd mikor megvan az árajánlat, hogy mibe kerülne a javítás (magyarán a szervíz már szétszedte legalább 1szer a gépet), akkor az ügyfél bejelenti, hogy nem kéri a javítást, sőt! megbeszélte az NSE-vél, hogy megnézik, kikeresik a rendszerből, és ha tényleg garos, akkor megcsinálják (erre kiderült, hogy e.v-ként számlára vette - lényegtelen - de a számlán semmi infó nincs a notebook típusán kívül). Illető visszakéri a notebook-ot, és jelzi a szervíznek, ha azért nem fogadják el garanciális javításra az NSE-nél, mert már szét volt szedve, akkor kifizetteti a szervízzel a javítási költségeket, mert őt kár érte.Ilyenkor mi van? Jogos a tulaj szerinti panasz, vagy ezt a notebook tulaja szúrta el, amikor leadta fizető javításra. A tulaj aláírta a munkalapot, amivel átvette a szervíz a gépet javításra, és azon fizető javítás szerepel a javítás jellege résznél. Ha az NSE elfogadja gariba, akkor semmi gond, ha nem akkor ki és mit kénytelen benyelni?
-
luciferc
őstag
Attól, hogy számlára vesz valaki egy terméket, még nyugodtan lehet fogyasztó. Értékesebb cuccokat én is úgy veszek (mint magánszemély), egyszerűen azért, mert a számlán egyértelműen szerepel, hogy mit vettem, ellentétben egy sima nyugtával. Amire én céloztam, az az, hogy ha azt emlegeti valaki egy boltban, hogy siessenek, mert munkához kell a gép, akkor a bolt erre felvetheti, hogy hoppá, akkor nem tetszik fogyasztónak lenni.
Az egy másik kérdés, hogy ha a példabeli ács elszámolja a számítógépet amit vett, akkor fogyasztónak minősül-e utána (szerintem nem), hiszen a számviteli törvény alapján csak a vállalkozás érdekkörében és a működéséhez szükséges eszközöket lehet elszámolni (persze ezt majd mindenki elfelejti, így számolnak el intim zuhanytól kezdve gyerekbútorig mindent). A kérdés persze teoretikus, hiszen a bolt nem fogja megtudni, hogy elszámolta-e a gépet. Persze ha vevőként egy cég szerepel, akkor kekeckedhet a bolt, de erre meg azt lehet mondani, hogy reflexből mindenről kér számlát, de ez magán gép.
Szóval mindössze azt vetettem fel, hogy nem biztos, hogy jó ötlet arra hivatkozni, hogy munkára kell a gép.
-
net84
őstag
válasz
luciferc #1059 üzenetére
erről asszem egyszer régen beszélgettünk (de lehet, hogy nem ebben a topicban)
Számlás vásárlásnál értelmezte valaki félre, hogy az már nem tartozik bele a fogyasztóba. De ha jól tudom, attól, hogy számlára vásárolt, még beletartozik, itt a kérdés, hogy milyen formában vette az adott eszközt, és mire könyvelte el/vette leltárba. Akkor nem tartozik fogyasztónak, ha továbbértékesítés céljából vagy munkára
vette, és a vásárolt termék szükséges a munkához - szakmai körén kívül eső - tehát ha az ács megveszi, de pl. mail-ezik rajt, és nem azon szerkeszt és tervez, akkor ő fogyasztó ???
-
Gyuri27
félisten
válasz
luciferc #1059 üzenetére
Az a baj, hogy ez már a dolgok csűrése csavarása. Azt mondom az ember bizonyos ideig ne legyen türelmetlen. Viszont mikor világos, hogy a termék magától szenderült jobblétre és a nagyker ül rajta, a boltban pedig van belőle akkor x idő után a boltos jólfelfogott érdeke, hogy odaadja. Szerintem. Én ilyen boltba biztos nem mennék vásárolni. Arról nem beszélve, hogy egyből a rossz boltok topikjában találná magát.
-
luciferc
őstag
válasz
Gyuri27 #1058 üzenetére
Többször elhangzott már itt, hogy ha nagyon szemétkednek, akkor hivatkozni kell arra is, hogy munkára kell a gép, és lesz kapsz ha nem cserélik izibe az alkatrészt. De a PTK-ban a következő szerepel
fogyasztó: a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő
személy;Na most ha munkára kell a gép, akkor lehet még az illető fogyasztó? Ariadne?
-
Gyuri27
félisten
A boltban kötsögök. Ahogy mondom. Ugyanis az ő szervizük is megmondhatta volna, hogy a lap valóban magátol rossz. Akkor a rendes boltos a polcról ad egy lapot. A majom meg arra hivatkozik, hogy a nagyker nem cserél. Ami igaz is. Viszont mint irtam jó helyen kicserélik ők. Majd a lap cserét pedig lebokszolják a nagykerrel. Amikor megjön a lap azt kirakják ahelyett amit te elvittél.
Sajna nincs időhöz kötve. Törekedni kell a 15 napra, de ennyi. Persze jelentős érdeksérelemmel nem járhat a folyamat. A boltban hivatkozhatsz a fogyvédre és arra, hogy neked munkára kell a gép.
A boltot és a történetet írd be a rossz boltok topicba légyszives. Oda ne menj többet vásárolni. -
barko
tag
Van egy alaplapom amin elszállt hálózati chip. Bevittem a boltba 09.17-én, ahol átvették és azt mondták 2hét, oké. Letelt két hét, bemegyek szerdán azt mondják csere lesz, de majd holnap, másnap telefon, csere még nincs, majd szombaton. Szombat még semmi mert nem kaptak vissza valamit a nagykertől, nem értem mit és mi közöm hozzá,de türelmes vagyok. De hét elején intézkednek és legkésőbb csütörtökön csere. Csütörtök: majd szombaton. Szombat: még semmi, mert nincs a nagykerben ilyen típusú lap. Ekkor esett le, hogy már kétszer is ezt mondhatták, hogy nem kaptak lapot, csak nem értettem. Ugyanis a boltban van ugyanolyan típus (és több hasonló is), és végig volt is. Ja és érdeklődjek csütörtökön. Nem értem mi a sz..-ért nem cserélik, ha náluk van olyan, de a türelem elfogyott. Mondtam, hogy szerdán megyek arra és bemegyek rendezni, de ne menjek ,mert nem tudnak mit csinálni. Na nehogy.Legszivesebben mondanám b....k meg a lapjukat adják vissza a pénzt, mert ez már túl van az elfogadható kényelmetlenségen. Megoldható ez?
-
Ariadne
őstag
válasz
Vandit. #1055 üzenetére
Attól még zavarhat téged, hogy egy másikon még jobban eláll... Szóval jogilag - feltéve ha nem volt eleve olyan, mikor megvetted - lenne keresnivalód, de persze az adott esetben nem biztos, hogy érdemes szívózni. Fontos az átvétel előtt nagyon megnézni mindent, mert akkor még mondhatod, hogy ez így nem kell, így utólag viszont nagyon nehéz...
-
Vandit.
addikt
-
Ariadne
őstag
Sajnos egyébként is nehéz a legtöbb üzletnél, iszonyúan hiányosak a jogi ismereteik a legtöbb számtech üzletben mozgó emberkének (tisztelet a kivételnek, pl. net84-nek itt a fórumon
).
A mást kéréssel én speciel úgy lennék, hogy oké, nem tudsz ugyanolyan másikat adni, jár vissza a teljes vételár. De hogy örülj, leszek olyan jó, teszek egy szívességet, és nem kérem vissza a lóvét most ide azonnal a tenyerembe kápéban, amire jogszabály kötelez téged, hanem levásárolom ezt a teljes vételárat most itt.Nem tetszik? Akkor kérem a lóvét, fillérre ide, különben megyek a bíróságra, és egy év múlva ügyvédi költséggel megfejelve és kamatostul tehetem zsebre, nekem az is jó...
-
Ariadne
őstag
Megegyezni mindenben meg lehet, ami nem tilos. Ha tudják cserélni, elvileg köteles vagy elfogadni az ugyanolyat, és ha nincs ugyanolyan, csak teljes vételárról beszélhetünk. Ezen túl bármiben jogod van megállapodni velük, amit jónak találsz...
mod: De nem köteles pl. belemenni, hogy más dolgot adjon, ha tudná ugyanolyanra cserélni, és te sem vagy köteles belemenni egy alacsonyabb áron való levásárlásba (persze ha veszteni akarsz a dolgon, azt is lehet, szabad országban élünk).
-
tlac
nagyúr
válasz
Ariadne #1046 üzenetére
Ha javíthatatlan a cucc, és nem tudnak helyette pont ugyanolyan másikat adni (csere), akkor az eredeti vételár jár vissza.
ez ok, de én ezt írtam:
"Ha ezt visszaviszem és lehet tudnának ugyanilyet adni, akkor kérhetek mást helyette?"
Tehát nekem más cucc kellene helyette, ha van pont ilyen akkor is.
Így is nem a válasz mindkét kérdésre?
-
Ariadne
őstag
Mindkettőre nem a helyes válasz.
Ha javíthatatlan a cucc, és nem tudnak helyette pont ugyanolyan másikat adni (csere), akkor az eredeti vételár jár vissza. De persze legtöbbször ha nem vesztetted el a hited magában a cégben, akkor érdemes "levásárolni", de nem kötelezhetnek erre. Források: Ptk. szavatosság, jótállás; 151/2003. Korm. rendelet, 49/2003. GKM rendelet.
-
tlac
nagyúr
Van egy garaciás (már egy év eltelt, de még van rajta garancia, garipapiron is) számítógép alkatészem, ami nem javítható. Ha ezt visszaviszem és lehet tudnának ugyanilyet adni, akkor kérhetek mást helyette? Ilyenkor a napi ár számít?
Szerintem mindkét kérdésemre igen lehet a válasz, de nem vagyok biztos benne.
-
Vandit.
addikt
-
Vandit.
addikt
Remélem nem hivatkoznak semmire,hanem cserélnek.
#1033 miért szükséges írásban rögzíteni,hogy leadtam?Letagadják netán?
-
luciferc
őstag
válasz
Vandit. #1039 üzenetére
Sajnos a jogszabályok hasonlóak az EU más országaiban lévőkhöz. A gond az, hogy a kereskedők többségének a mentalitása viszont elég távol van az EU-s országok kereskedői mentalitásától, így gyakran szív a magyar fogyasztó olyan dologgal, amivel nyugaton (mert sajnos bizony ilyen szempontból is kelet vagyunk) nem lenne gond.
-
Ariadne
őstag
válasz
Vandit. #1039 üzenetére
Hát, ez van, erre nem tudok mit mondani... Javításnál 15 napra kell törekedniük, ha tovább húzzák, jó eljárás írásban elállni a szerződéstől a neked okozott jelentős kényelmetlenség miatt és a teljes vételárat követelni vissza, ilyenkor előfordul, hogy hamar meg szokott javulni a cucc hirtelen.
-
Vandit.
addikt
válasz
Ariadne #1038 üzenetére
"Viszont az bejöhet, hogy a rendeltetésszerű használatot ez a hiba nem akadályozza, elvileg erre hivatkozhatnak, és akkor nincs 3 nap, és javíthatják"
És ha erre hivatkoznak,akkor mit tudok csinálni?Akkor ugyanúgy szervíz és több hétig nyista telefon?
Akkor itt megint csak én veszíthetek.
szerk: Arra hivatkozhatok utólag,hogy ki volt bontva a doboz amiből kivették a telefont és nem előttem bontották ki?Vagy ezt egyből kellett volna nehezményeznem?
-
Ariadne
őstag
válasz
luciferc #1036 üzenetére
Ráadásul itt szemmel egyértelműen látható hibáról van szó, szóval indokolatlan az is szerintem, ha azt mondják, izé a szerviz megnézné, hogy tényleg... Ahhoz nem kell szakértelem, hogy lássa az ember, lötyög.
Viszont az bejöhet, hogy a rendeltetésszerű használatot ez a hiba nem akadályozza, elvileg erre hivatkozhatnak, és akkor nincs 3 nap, és javíthatják. De ha nem hivatkoznak rá ugye, akkor nem hivatkoznak, és van 3 nap. ;)
-
Ariadne
őstag
válasz
Vandit. #1030 üzenetére
Ez annyit jelent, hogy ha br. 10.000-nél drágább a készülék (nyilván), és a vásárlástól számított 3 munkanapon belül visszaviszed valamilyen hiba miatt, akkor kérhetsz cserét másik ugyanolyanra, és ezt ők nem tagadhatják meg azzal, hogy javítaniuk olcsóbb lenne (amit 3 napon túl megtehetnek). A jogszabályválasztás tökéletes, kinyomtatva elviheted, ha nem akarnának hinni neked...
-
Vandit.
addikt
Helló!
A T-nél vettem,egy telót és később vettem csak észre,hogy lötyög a slideja.
Ezesetben 3 napon belül kérhetek azonnali cserét? -
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a Sennheiser garanciális ügyéntézéseivel kapcsolatban? Van egyáltalán magyar kirendeltségük, vagy csak külföld?
Ndruu
-
Ariadne
őstag
válasz
ROBERTOH #1024 üzenetére
A fogyasztóvédelem nem azért van, hogy helyettünk dolgozzon. Állam bácsi régen fogta a kis kezünket és megoldotta helyettünk, ha gondunk volt egy céggel, na a mai világban ez nem működik. Ha gondod van, nem megoldás, hogy szólsz a fogyasztóvédelemnek, aztán ők lezúzzák a céget, hanem szépen fogod magad, elmész békéltetőkhöz, bepereled, és hoppá, meglesz a pénzed. De sajnos sokan lélekben még mindig a cocializmusban élnek, ahol mindenható állam bácsi megsimogatta a fejedet, hogy nem baj, majd én megoldom helyetted. Fel kellene ébredni, 2007-et írunk, és piaci viszonyok közt működik a világ, magadnak kell elintézni, ha gondod van...
(A fogyasztót egyébként nem a fogyasztóvédelmi törvény védi, hanem a Ptk. és társai, csak hát ugye a fogyasztónak érvényesítenie is kellene ezeket, anélkül nem megy...) -
ROBERTOH
őstag
Sziasztok!
Előre is elnézést kérek az ingerült beírásomért!Nevetséges, amit ma Magyarországon fogyasztóvédelemnek hívnak! Rövid időn belül két számítógépes alkatrészt is kénytelen voltam/vagyok gariztatni, és mindkettőnél húzták a cserét, mint a rétestésztát, pedig mindkét helyen elismerték, hogy rossz, a nagyker is elismerte, és azt is, hogy nem lehet javítani, mégis az első helyen pár nap híján 1 hónap alatt cserélték ki az eszközt (rengetek telefonhívás, és többszöri személyes megjelenés hatására), míg a másik -jelenlegi- helyen is ugyanezt csinálják. Mikor ezt szóvátettem, akkor hivatkoztak a 15 napra, hogy "törekedni kell rá", de nem előírás. Felhívtam a fogyasztóvédelmet, és tényleg. Megkérdeztem, hogy akkor lényegében addig húzzák a cserét, amíg akarják?: a válasz "Igen!" volt.
Most felteszem a kérdést: szerintetek van fogyasztóvédelem Magyarországon? Mert szerintem mindenkit véd a fogyasztóvédelmi törvény, csak a fogyasztót nem!!
A legviccesebb, hogy a második boltban van készleten ugyanolyan eszköz, mint ami nekem meghibásodott, mégsem cserélik ki, hanem a nagykerre várnak, és jogilag nem is tehetek semmit!Hát ez a véleményem.
Üdv!
-
-
Teszla_
senior tag
Hali!
A minap gondom akadt a Chieftec GPS-450AA típusú tápommal. Ma visszavittem a boltba, ahol vettem. Ott egy év garanciát adtak a termékre (tudtommal a Chieftec 3 évet ad, de nem ez a lényeg, legalábbis most). Azt szeretném kérdezni, hogy ha esetleg kicserélik, akkor újra kapnom kéne egy év garanciát a termékre?
Eddig nem volt gondom gariztatással ebben a boltban, de ma azért csináltak egy elég unfair dolgot. Felajánlották, hogy ráfizethetek egy nagyobb tápra, de akkor nem az eredeti áron számolta volna be az én tápomat (15e ft helyett 8e-ért), ami ha jól tudom, akkor úgy megy, hogy ha nem tudnak adni ugyanolyan típusú terméket, amilyet gariztatnék, akkor azért az árért kéne másikat adniuk, amennyiért én anno vettem. Jól tudom?
Épp ezért, elővigyázatosságból szeretnék tanácsot kérni, hogy mit tegyek, ha esetleg már csak a fennmaradó 1 hónapot adnák garinak a tápra.
A segítséget előre is köszönöm! -
Thomee19
csendes tag
én nem a pénzre hajtok, csak picit furcsállom az esetet!!!!!
meg az a dühítő, hogy vigyázok rá, mégis tönkremegy, és már ez a második termék ami egy évet sem bírt ki!!!!! és mikor visszaviszem fizettetnek!!!!
nem az én hibábmból ment tönkre, beraktam azt ki se lett véve onnan míg tönkre nem ment........
Na mind1, azért köszönöm a hozzászólásokat, mégis tisztábban látok most!!!
ja, és nem készülök semmire..... -
ML320
senior tag
válasz
luciferc #1015 üzenetére
Egypárszor már én is említettem: az egész nem más, mint a bolt hozzáállását jellemző eset.
Ámítástechnikában ügyetlenkedő boltosként:
Ha van egy termék, ami hibás, felküldjük, a nagyker jellemzően cseréli. Főleg az optikai meghajtók és a HDD-k esetében vehető észre, hogy a teljesítmény elszáll, az árak pedig esnek. Ha cserélnek, különbözetet felszámító nagykerrel még nem találkoztam, sőt, ha pl VGA kártyákat nézek, az egyik nagyker az eredeti vásárlás körüli árat veszi figyelembe a cserénél. Pl egy GF6800 AGP helyett egy RX1950Pro... -t kaptunk. A két kártya teljesítménye között azért van különbség. Ilyenkor a boltosok egy része próbálkozik egy kis plusz nyereség elérésére...
De visszakanyarodva, ha egy DVD-írót cserélnek újra, akkor különbözetet kérni szerintem nemcsak jogellenes, de etikátlan is. Mihez viszonyítasz árat? Mert az adott típus már nem kapható!!!
Ugyanakkor ha pl egy HDD esetében van még piacon a meghibásodott termékből, de az adott pillanatban áruhiány/sztrájk/stb végett nem tudják cserélni, akkor már egy viszonyíási alapom, és egy 40-80-300GB között már számolhatnánk különbözetet. A legtöbb esetben az ügyfelek kérik ezt a lehetőséget. Nekem az áru darab-darab címszóval visszakerül a polcra. Tök mindegy, hogy Jóska-Pista gépébe rakva kell rá vállalni a jótállást, vagy Mari néni viszi el ajándékba az unokáknak... Így maximálisan egyetértek veled!
Ellenben viszont a jogszabály kimondja: a vevő nem kötelezhető többletkiadásra. Illetve az eladónak is van vétójoga, hiszen többletköltsége neki sem lehet! Így viszont a vevők álljanak már le az azonnal adja vissza nekem a vételárat színjátékkal! Tegnap volt egy olyan ügyfél, aki szerintem valamire készül. Nem voltam hajlandó elfogadni a garos igényét a reggel vásárolt RAM-ra. Végülis csak két láb égett meg, valszeg fordítva rakta be a foglalatba.... -
luciferc
őstag
válasz
Szten Márs #1013 üzenetére
Na most nem értek egyet. A bolt tudna ugyanolyat adni, és ha jól értem hajlandó is. De a vevő más fajtát szeretne cserébe. Na ez már nem frankó, úgy gondolom itt már nem játszik a szavatosság, az ugyanis nem ismeri a kívánságműsor fogalmát. Ha a vevőnek nem felel meg a pont ugyanolyan (miért is nem, hiszen ha nem romlik el akkor azzal él még x évig??), akkor bizony egyezzen meg a bolttal, de vegye tudomásul, hogy ez bizony pénzbe kerülhet! Szóval ha a bolt nem tudja ugyanolyanra cserélni, akkor jogellenes pénzt kérni, de ha tudja, és hajlandó is, de a vevőnek igényei vannak, akkor álláspontom szerint nem köteles. Tekintsük úgy, mintha az ugyanolyan csereterméket a vevő használat nélkül visszaviszi és szeretné egy másikra cserélni. A két új ár különbözetét biztos ki kellene fizetnie, plusz ha bolt felszámol kezelési költséget, úgy az ellen sem lehet semmi szava. Tény, hogy leírtak alapján a bolt sem a vevők kedvence, de kivételesen azt hiszem nem jogellenesen.
-
Thomee19
csendes tag
válasz
Szten Márs #1013 üzenetére
ok jolvan!!!!
Nagyon szépen köszönöm a felvilágosítást!!!!!!! -
Szten Márs
nagyúr
válasz
Thomee19 #1012 üzenetére
Azt hiszem, hogy a lehető legérthetőbben elmondtuk, hogy mi a helyzet és nem hiszem, hogy abból bármiféle kétségednek kéne maradnia, hogy igen, maximálisan jogtalanul járnak el, de mivel megígértem, itt egy írás róla, a vonatkozó törvényekhez mutató linkekkel együtt:
(Kölönös tekintettel a Ptk. 306. §-ra)
[link] - olvasd el figyelmesen -
Thomee19
csendes tag
ez az egész úgy kezdődött, hogy vettünk 24 ezer forintért samsung dvd írót......
ez egy éven belül tönkrement, bevittük kivizsgáltatni, majd egy hét múlva mondták, hogy igen, tönkrement ki tudjuk cserélni:
- itt nem ugyan olyat adtak
- viszont újabb volt a cseretermék, de az új ára annak 12-15 ezer volt
na erre azt moindták hogy kicserélik, de olyat mondtak hogy:
most már a régi termék nem ér 24 ezret, rá kell fizetni a 12-15 ezer forintos termékre!!
Már ott furcsállottuk, próbáltunk vitatkozni, de nem nagyon merültünk bele, kifizettük a különbözetet és elhoztuk!!! persze a garancia hosszabbítva lett, szal a mostani is még bőven garis, kb 2008 októberig.......
Aztán tönkrement ez a dvd író is, és meginnt ugyan ezt akarják eljátszani!!
Viszont itt már ugy csinálják,hogy:
- Tudnak ugyan olyat adni, azért nem kell fizetni semmit (ugyan ugy fehér és ide csatis)!!
- de én közben fekete színen szeretnék, és sata-s csatlakozóval!! erre már azt mondják rá kell fizetni! viszont egy sata s dvd író max 9000 ft!! szal nem értem miért fizessek!!!!
Így most már Tudjátok a teljes Történetet, ezek szerint is jogtalanul járnak el akkor a boltban??????
Válaszokat köszönöm!! -
luciferc
őstag
válasz
Thomee19 #1009 üzenetére
Röviden és tömören teljesen jogellenes amit a bolt csinál. Először is pontosan ugyanolyanra kell cserélnie a terméket. ha ez nem megy, akkor a pénzt kell vissza adnia. Természetesen felkínálhat más azonos tudású, vagy magasabb tudású terméket, de ráfizetést nem követelhet függetlenül a termék vásárláskori árától és csakis a te döntésed a másik termék elfogadása is . Javaslom a korábban emlegett ott helyben felhívod a fogyvédőket és átadod a telefont című műsort, illetve panaszkönyvet mindenképpen.
olvass vissza, az utolsó 100 hozzászóláson belül találsz hasonló esetet jogszabályi szöveggel együtt.
amúgy melyik bolt ez? csak hogy tudjuk mit kell elkerülni. -
wwenigma
Jómunkásember
válasz
Thomee19 #1009 üzenetére
Semmi ilyesmi nincs!
Vagy cserélnek 1:1-be ugyanolyanra, vagy ha nem tudnak adni, akkor belatasod szerint elfogadhatsz masfelet is, vagy visszaadjak az EREDETI vételárat. De hogy ráfizess, mert már kevesebbet ér, ez HÜLYESÉG. Fentebb van egy telefonszám, hivd fel...
Vagy ha problémáznak, a helyszínen tárcsázz és add át a pult felett a telefont. Esetleg hivhatsz engem is, adataimnál a számom. Csak én kevésbé vagyok elérhető, de fogyvéd ügyvédnek szivesen kiadom magam, csak ne felejtsd el elmondani, mirol van szó. -
Thomee19
csendes tag
Először is köszönöm a gyors válszokat!!!!
Másodszor is elnézést a rossz helyen valo topic nyitásért!!!!!
Szóval akkor a probléma mégegyszer:
olyan problémám lenne, hogy a minap szóltak , hogy a garanciális termékemet, ami egy dvd író, csak ugy cserélnék ki, hogy ráfizetek a választott termékre, ami egy másik dvd író!!!!
A gond csak az, hogy az eredeti termék ára 12-13 ezer volt, amit kb 6 hónapja vettem és tönkrement, a másik termék ára, az új dvd írójé meg max 9000 ft!!!!
- Most akkor nem úgy működne a dolog, hogy az eredeti termék áráért kellene vásárolni?????? ha drágább az eredeti árnál akkor ráfizetek, ha olcsóbb akkor meg nem???
Nem így logikus?????
- miért úgy számolják, hogy mennyit ér most az adott termék, és arra még ráfizetek????? megtehetik ezt egyáltalán???? nem az eredeti árat kellene figyelembe venniük és azt levásárolni, mivel garanciális időn belül volt vele probléma????
Kérlek titeket segítsetek ebben, mert nem hagy nyugodni a dolog!!!
Nyugtassatok meg hogy én gondolkodom rosszul, és velem van a gond
a hozzászólásokat előre is köszönöm!!!!!!!!! ( az előzőket is és a továbbiakat is)
[Szerkesztve] -
san diego
tag
Hát a bolttal nem jutottam sokra
de megtaláltam a disztributorukat
azok majd elintézik
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
san diego #1006 üzenetére
NEM!
Nekik tovább kell adni a gyártói gart!
Reggel keresek paragrafust, de hétfőn nyugodtan menj be, mondd a paragrafust, tedd le az asztalra az alaplapot meg a számlát és kérd, hogy intézzék!
Ha ellenkeznek, FVF, 06/1 4594800 felhív, elmond, majd a telefon a pult fölött átad...
Ha azt mondják, aláírtad az egy évet, akkor mondd, az nem érvényes, mivel a szerzodes minden pontja, ami a vasarlo jogaival ellentétes, automatikusan semleges. Ha tovább ellenkeznek, akkor közöld, hogy elállsz a szerződéstől és kéred vissza az eredeti vételárat...
Szerintem intezni fogjak. -
san diego
tag
Sziasztok!
Van egy asus a8n32-sli delux lapom és azt a hibát produkálja hogy ha bekapcsolom akkor nem sipol minden venti pörög maxon és nem jön be kép - én chipsetre gondoltam. Ott a baj h az 1év kisker gar most járt le és az asus cuccokra 3 áv gyártói gar van. A boltba ahol vettem azt mondták h keressem meg a gyártó magyar forgalmazóját és ott próbáljam meg érvényesíteni a gyártói gart. Na most én nekem nem sikerült megtalálnom őketebben kérném a segítségeteket
-
Ariadne
őstag
Én a helyedben aláíratnék vele valami olyasmit, hogy a készülék átvételkor külsőleg hibátlan vagy ilyesmi. De enélkül sem lesz gond szerintem, ha levágja, levágja, emiatt már nem pampoghat, ettől még más hibák miatt jöhet. De azért ez a levágott kábel tényleg olyan ''hiba'' lenne, ami első látásra nem gyárinak tűnik...
-
ML320
senior tag
Mivel Asus, úgyi az NSE felé fogjuk elhajtani
Illetve amilyen szerencsénk lesz (és amennyire szeretik a szobatársai) megint öntenek egy kis vizet a monitorjába...
Node, a pixelgaranciával kapcsolatban pár filozófikus kérdés:
- ha lehet pixelhibamentesen gyártani monitort, akkor mindenhez lehetne egy viszonyítási alapot képezni. Ezek után viszont tele lenne minden szervíz, mert a szomszéd kocsija 130-nál halkabb, a haver TV-je szebb képet ad, stb... Most valakit előnyben részesítsek, vagy mást hátrányban?
- Meddig vonatkozzon a garanciaidő? Az Acer 1 hónapon belül cseréli bizonyos felárért. De nekem volt olyan 15'' LCD-m, amin két és fél éves korában jött elő egy BD.
- Ha felárért lehet venni garanciakiterjesztést, akkor sokan miért nem élnek vele, azután meg reklamálnak? Volt erre is példa...
Azon kívül ez a pixelügy nem más, mint egy jó teszt a kereskedő tesztelésére. Mi adunk lehetőséget a monitor átnézésére. Ha pixelmentes, viheti az ügyfél. Ha van rajta hiba, akkor az sem selejt. Irodákba, nem multimédiás célokra tökéletesek!!!
Anno CRT képcső gyártásban is részt vettem. Jött a sor, csináltuk a Philips monitorokat, A zóna, B zóna, 1 színhiba, trio hiba, buborék, lencse effektus, alu hiba, stb.
Jött az utasítás: Mostantól Acer. Ugyanaz a sor, csak más tűréshatárokkal.
A selejtet meg félreraktuk, utánna a cég megállapodott más gyártókkal. Eladták nekik, játékautomatákba. -
net84
őstag
válasz
Ariadne #1002 üzenetére
nálunk az általános szériáknál mindig teszt van átadás elött...
A Samsungnál tudomásom szerint 72 órán belül jelzett teljes pixelhibára van garancia, de asszem már ez sincs bármellik tipusra.
ZBD pixelhiba gari egyes Samsung Asus Acer LG típusokra van, de ezek ált. csak a felső kategóriás kijelzőknél/monitoroknál van.
Pont tegnap vettem fel egy rendelést, és érdekelne a véleményetek ez ügyben.
A srác rendelt egy Asus LCD-t. Elmagyaráztam neki, hogy hogyan is működik a pixelgarancia erre a típusra, mivel sikerült a listából pont azt kiválasztania, amire az Asus nem vállal zéró pixelgaranciát, igaz egy tizessel olcsóbb is volt hasonlatos méretű/tudású társához képest. Ezt meg is értette, de! jött a hidegzuhany:
Amit kiválasztott, abba van beéített hangszóró, és valahol kiderítette (mivel a gyártó erre sehol sem tesz utalást), hogy az audió kábel monitor felöli vége fix és nem lehet levenni a monitorról. Az elhangzott kérdés:
- Ugye engem zavar az, hogy ott fityeg a kábel, ezért levágnám, vagyis le fogom vágni, mert ugysem fog kelleni. Ez a garanciát nem befolyásolja ugye?
No én ezek után jeleztem neki, hogy nem kellene, mert fizikai sérülésnek minősül. Ezt viszont ő nem volt hajlandó elfogadni (majd még utánnanézek, mert miért lenne baj, ha a hiba nem attól van - akkor ezt neked kell bizonyítanod, hogy a hiba nem attól keletkezett, hogy te levágtad a kábelt), igaz a monitorért jön csütörtökön, de félek, hogy első dolga a trancsír lesz. Ha lenyiszálja, akkor onnantól kezdve elhajtható a b*s p****ba ugye? -
Ariadne
őstag
-
luciferc
őstag
válasz
Ariadne #1000 üzenetére
Tied az 1000. hozzászólás, megérdemelten
Én is hajlok erre az álláspontra, viszont net84 felvetése is reális, miszerint van ISO szabvány, ami alapján a gyártó mondhatja, hogy az eszköz szabványos. Persze azt tartom, hogy ezt maximum úgy tartanám jogszerűnek, ha aláíratnák a papírt, hogy tisztában vagy vele, lehet hibás is a monitor bizonyos mértékig, mivel jelen esetben a hibás működés hétköznapi életbeli és szabványbeli megítélése élesen különbözik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Egér probléma
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- A One Ui 8.5 és a Snapdragon 8 Elite 2 már biztos
- Yettel topik
- Elite: Dangerous
- Viccrovat
- További aktív témák...
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Lian Li HydroShift 360 LCD /3x120mm RGB FAN/ HSLCD36RB (593933)
- Lian Li Hydroshift 360 LCD /FANLESS/ HSLCD36NB (593932)
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- AKCIÓ! FEHÉR ipad pro 13" M4 billentyűzet, VADIÚJ! EU-MAGYAR átvilágítós (lézeresen)
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 1600X / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 256SSD + 2TB HDD
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!