Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- RAM topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Házimozi belépő szinten
- Milyen digitális videókamerát?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
net84
őstag
válasz
Csaba_20_ #1499 üzenetére
100%-ig jogos és igaz is amit írsz.
"De ugye azt látjuk, hogy alaplapot nem fog a kisker javítani, tehát itt kicserélésről lesz szó. Azt pedig el tudják dönteni 3 napon belül, hogy tudják-e teljesíteni ezt a jótállási igényt, vagy se."
A kisker nem, de sok esetben a nagyker, vagy a gyártó/importőr megkókányolja az adott alkatrészt, majd visszaadja teszt ok üzenettel.
Tény, hogy nyilatkozni azt lehetne már időben, de a legtöbb vidéki üzletnek nincs lehetősége, hogy 3 napon belül megmondja mire tudja cserélni. Jó esetben 3 napon belül felkerül a nagykerhez, majd jóesetben 1 hét alatt kicseréli."Valamint 15 napnál tovább húzni egy kicserélést, elég nagy képmutatás."
Gondolod? A legtöbb esetben 15 napon belül a kisker-nagyker között nem jön létre a csere. Ilyenkor van, hogy már régen kicserélte a kisker az ügyfélnek az adott alkatrészt raktárról.
A gond akkor van, ha már megszünt az adott termék, de a gar még él rá. Ilyen tud nagyon csúnyán elhúzódni egy csere. Ugyanis az importőrök és nagykerek nincsenek berendezkedve Mo-n arra, hogy egy 2 éve megszűnt alaplap még garos és esetleg ki kell tudni cserélni. Ez ellen egy kisker nem tud mit tenni, max. annyit, hogy beletörődik és vagy visszafizeti a vételárat (ezt sokan nem szeretik) vagy felajánlanak egy hasonló lapot (ezt pl sokan csak úgy hajlandóak, ha az ügyfél ráfizet). Az meg lehetetlen (még mielött valaki beírná ide), hogy a kisker tartson legalább 1-1 db-ot a régebbi alkatrészekből. Ugyanis ehhez egy szép nagy raktár és sok pénz kell...Az aláhózott verzió bármelyikét követő kiskereket kellene kiszűrni, és akkor végre a piac is normalizálódna. Jó! kell hozzá az is, hogy a magyar mentalitás egy kicsit változzon.
-
Csaba_20_
őstag
net84 írta:
tudomásom szerint 15 napot (vagy munkanapot) meghaladó javítás esetén írásosindoklás kell, hogy miért húzódik el ennyire (ennek nem olyannak kell lennie, amit a kisker leír egy fecnire és lepecsételi, hanem a forgalmazónak, gyártónak kell az indoklást kiállítania)
elmarasztalás büntetés pedig a 30. nap után lehetséges, de ált. 40. nap körülig ki szoktak várniA 15 napot a 49/2003 (VII.30.) GKM rendelet 4.§ (2)-e írja elő:
4.§ (2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.Tehát naptári napról van szó a 15 nap esetében. Olyanról egyetlen jogszabály se rendelkezik, hogy 15 napot meghaladó javítás esetén írásos indoklás kell arról, hogy miért húzódik ennyi ideig a kijavítás. De például egy 5 gyerekes család mósógépét nem javíthatják 15 napig, mert a kijavítás/kicserélés során a forgalmazónak arra is törekednie kell, hogy azt a fogyasztónak okozott jelentős kellemetlenség nélkül végezze el. Itt nem arról van szó, hogy egy terméket beadtak javításra és kész lesz, amikor kész lesz. Egy már megkötött szerződés hibás teljesítéséről van szó. Azt hiszem könnyen beláthatjuk, hogy már 4-5 nap kijavítás is sok lehet mosógép nélkül egy 5 gyerekes család esetében. A korábbi(2003.XI.22-e előtti időszakban) kialakult gyakorlatnál az volt a szokás, hogy 30 napot meghaladó kijavítás/kicserélés esetén el lehetett állni a szerződéstől, ami a teljes vételár visszafizetését jelenti. Azonban ha a forgalmazó vitatja az elállás jogosságát, akkor polgári peres úton a végső szót a bíróság mondja ki. A bíró mondja meg, hogy jogos volt-e az elállás. Nem tudok még bírósági határozatokat felhozni, hogy mikortól egyértelmű az elállás jogossága és mikortól nem. Csak a korábban alkalmazott gyakorlatra tudok támaszkodni. De ugye azt látjuk, hogy alaplapot nem fog a kisker javítani, tehát itt kicserélésről lesz szó. Azt pedig el tudják dönteni 3 napon belül, hogy tudják-e teljesíteni ezt a jótállási igényt, vagy se. Valamint 15 napnál tovább húzni egy kicserélést, elég nagy képmutatás. Persze még az se volt egyértelmű, hogy érvényes-e még a jótállás a termékre, de ezt kivételesen alapértelemezettnek vettem.
A fogyasztói szerződések esetében zömmel a forglamazónak vannak kötelezettségei, de abban igazad van, hogy a jogok mellett a kötelezettségeit is ismernie kell a fogyasztónak. Viszont jelenleg a legtöbb problémát az okozza a számítástechnikai piacon, hogy a forgalmazók(szándékosan, vagy se) félretájékoztatják a fogyasztókat és mivel a fogyasztók nincsenek tisztában az őket megillető jogokkal, így számtalan szabálysértést követnek el velük szemben. A fogyasztók pedig javarészt beletörődnek, vagy szívnak...
-
net84
őstag
válasz
Csaba_20_ #1496 üzenetére
tudomásom szerint 15 napot (vagy munkanapot) meghaladó javítás esetén írásosindoklás kell, hogy miért húzódik el ennyire (ennek nem olyannak kell lennie, amit a kisker leír egy fecnire és lepecsételi, hanem a forgalmazónak, gyártónak kell az indoklást kiállítania)
elmarasztalás büntetés pedig a 30. nap után lehetséges, de ált. 40. nap körülig ki szoktak várnitudtommal...
[OFF]"Légy tájékozott a jogaiddal kapcsolatban, akkor nem verhetnek át!+ - ez jó, de akkor arról is le kellene szokni, hogyha megkérdezik, hogy számla vagy blokk, akkor nem az legyen az első, hogy semmi sem kell, akkor mennyivel olcsóbb (tény, hogy nálunk mindenről számla vagy blokk készül, mert különben nincs miről beazonosítani a terméket, hogy tőlünk való)
...és ugye nem csak jogok vannak a világon (igaz sajnos sokan elfelejtik), hanem kötelességek. Nem utólag kell reklamálni minden szirszarért.
Ne érts félre, nem kötekedni szeretnék, csak a másik oldalt sem szabadna elfelejteni. Igaz én örülnék a legjobban annak, ha megszorongatnák és megtisztítanák a piacot a "sufniműhelyes" és szabályozásokat be nem tartó cégektől...Akkor végre helyreállhatna a rend a számítástacnika piacán is.[/OFF]
-
Csaba_20_
őstag
válasz
.:Kristian:. #1491 üzenetére
.: Kristian:. írta:
Ha emlékezetem nem csal van valami olyasmi dolog, hogy ha nem javítják/cserélik ki 1 hónapon belül akkor kérhetek egy másikat? Jól gondolom?
Jan. 19.-e nemsokára itt van és ahogy most a dolgok állnak nem hiszem, hogy vissza kapom addigTe, mint fogyasztó választásod szerint első sorban kijavítási, vagy kicserélési jótállási igénnyel élhetsz. Kérdés, hogy melyikkel éltél. Erről egyébként jegyzőkönyvet kötelesek felvenni. Ha ezt elmulasztották szabálysértést követtek el, amiért az NFH bírságolhat. Ahogy a 3 napon belüli tájékoztatás elmulasztása miatt is. Egyik jótállási igényedről másikra bármikor áttérhetsz, ám az áttéréssel okozott költségek téged terhelnek, kivéve, ha az áttérésre a forgalmazó magatartása adott okot. Tehát bármikor kérheted, hogy cseréljék ki a kártyád. Jogilag a kicserélés az eredeti szerződés újbóli teljesítését jelenti a kötelezett számára. Az eredeti szeződésben szereplő terméket kell kapjál és mivel az új termékre vonatkozott, ezért nem adhatnak csereként se használat. Bár a jogszabály szerint legfeljebb 15 napjuk van a kijavításra és nem okozhatnak neked jelentős kellemetlenséget, de szerintem az ünnepek miatt légy egy kicsit türelmesebb. Összességében azonban szerintem a 30 nap túllépése esetén elállhatsz a szerződéstől. A kicserélést 30 napon belül el kell tudniuk intézni, ha volt közben ünnep, ha nem. Ha elállsz, akkor számíts arra is, hogy polgári pernél előbb ritkán jutsz a pénzedhez. A korábban általam idézett linkeken olvasd el az ott található jogszabályokat te is. Légy tájékozott a jogaiddal kapcsolatban, akkor nem verhetnek át!
-
tlac
nagyúr
válasz
.:Kristian:. #1491 üzenetére
nem így van
3 munkanap alatt kellett volna eldönteniük, hogy mi lesz a sorsa a lapnak (javítás, csere)
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 3. § (4)
Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
utána 15 napra kell törekedniük jelentős kényelmetlenség okozása nélkül49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4. § (2)
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4. § (1)
A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. -
.:Kristian:.
addikt
Sziasztok!
Ünnepek előtt (Dec.19-én) vissza küldtem a meghibásodott alaplapomat a boltnak, ők megvizsgálták és felküldték a nagykernek.
Most egyenlőre ott tartunk, hogy ünnepek alatt végig zárva voltak, jan. első hetében pedig leltároztak és még azt se tudják, hogy cserélni vagy javítani fogják.Ha emlékezetem nem csal van valami olyasmi dolog, hogy ha nem javítják/cserélik ki 1 hónapon belül akkor kérhetek egy másikat? Jól gondolom?
Jan. 19.-e nemsokára itt van és ahogy most a dolgok állnak nem hiszem, hogy vissza kapom addig -
net84
őstag
A bad sector mindenféle elszabadult alkatrész nélkül is képes arra, hogy szaporodjon.
Egy normális helyen max. 10 munkanap alatt eljutnak a cseréig a hdd-k. Amennyiben a gyári tesztprogi is hibát jelez (ami bármelyik kisker be tud szerezni, és nem kell ezért a nagyker döntésére várni) cserélni szokták, sőt kell is.
Ha tudásom nem csal a fogyasztóvédelmi törvények terén, a bad sectoros hdd low level format-tal történő javítása esetén a fogyasztónak hátránya származik, hiszen ha minimális mértékben is, de a hdd-je már nem akkora, amekkora eredetileg volt, illetve az értékéből elég nagyot vesztett.De sajnos van, amikor a nagyker nem hajlandó kicserélni a kiskernek a bad-es hdd-t, hanem visszaküldi teszt ok felirattal, közben meg csak leformázta, nehogy neki kelljen benyelnie. Egy ilyen után egy kissebb számtech bolt nem hajlandó több hdd-t cserélni, csak akkor, ha már neki is kicserélték, nehogy még1-el beszívjon. Holott erre is van megoldás
ha nem cserélik a bad sector miatt, akkor cserélik majd a leszakadt fej vagy a hibás elektrónika miatt, vagy esetleg azért, mert annyira hibás már a lemez felülete, hogy még egy formázást sem lehet rajt elvégezni.
-
Csaba_20_
őstag
A winchester számítógép alkatrésznek számít, így a 151/2003.(XII.22.) Korm. rendelet alapján jogszabályból eredően jótállási kötelezettség vonatkozik rá, aminek az időtartama minimum 1 év. Te PTK 306.§ (1) a.) pontja alapján választásod szerint kijavítást vagy kicserélést kérhetsz. A kicserélésre vonatkozó kérelmed kijavításra módosíthatják, ha nekik többletköltséget jelent a termék kicserélése a kijavításához képest. Tudomásom szerint nem szokták a SMART adatok és a gyártó teszt programja szerint hibás winchestereket javítani, hanem visszaküldik a gyártóhoz, aki majd dönt a sorsáról. A hazai gyakorlat sajnálatosan az, hogy a kisker addig nem cserél, amíg tőle a nagyker nem veszi vissza a winchestert. Addig pedig várakoztat téged. Ha pedig a nagyker nem cserél, akkor majd mutogatni fognak mindenre...remélem azért nem így lesz.
Én megpróbálkoznék olyannal, hogy ráirattatom az átvételi jegyzőkönyvre, hogy fizikai sérülés mentes állapotban adtam át. Vagy valami hasonlót- Persze jó szokás szerint a forgalmzóban ez is gyanút kelt, hiába csak a rossz tapasztalatok miatt akarom ráirattatni(utólag kiderült, hogy égés van rajta, repedt ez, az...).
Hja, a jótállási igényedről jegyzőkönyvet kötelesek írni a 49/2003.(VII.30.) GKM rendelet szerint. Olvasd el! -
Vamp
senior tag
Sajnos nincs időm átfutni ennyi hsz-t, a problémámmal kapcsolatban pedig nem kaptam tiszta megoldási módot.
Adott egy fél éves vinyó, amin bad sectorok keletkeztek, reggel még 91 volt, most már 118-at lát a HD sentinel, tehát valszeg odabent levált valami, és kutatómódba váltott ép, s magas egészséggel, de csöppnyi szerencsével megáldott hibátlan sectorokat megcélozva.
Mivel a gép fix helyen áll, ütés nem nagyon érte, magyarán fizikai ráhatással nem idéztem elő a problémát.
A kérdésem az, hogy beleköthetnek-e ebbe a boltban, vagyispediglen:Én: -'Napot, vinyó badsectoros, jótállás, garancia?
Bolt: -'Ágyisten, mennyi idős, mióta ilyen?
Én: -Tegnap óta, fél éves.
Bolt: -Igen. Kalapács, vagy fejsze?
Én: -Parancsol az Úr?
Bolt: -Mivel ütött rá?
Én: -Jah, semmivel.
Bolt: -Aham, igen, nem hiszem el, kitalál egyedül?
Én: -Mit?
Bolt: -Az ajtót.A másik, mondhatom-e én, hogy bezony low level formatot nem kérek, cseréljék ki, mert nincs kedvem visszavinni kéthetente +200 hibával.
Ötletek?
-
Csaba_20_
őstag
válasz
Bagira01 #1484 üzenetére
Most akkor hagyd így a telefont és holnap be tudod mutatni a forgalmazónak is a hibát. Vetess fel jegyzőkönyvet az igényedről(kicserélés, vagy kijavítás), amely tartalmazza, hogy a készülék annak leadáskor milyen hibát produkál. Ha azt mondják a kicserélési igényedre, hogy ők javítani akarják, akkor mondd nekik, hogy már sokadszorra javítják és idáig mindig azzal adták vissza, hogy jó. Te pedig végleges megoldást szeretnél. Amennyiben pedig nem hajlandóak jegyzőkönyvet felvenni a jótállási igényedről, írd le ezt a vásárlók könyvébe. Ez kötelességük ugyanis, ha elmulasztják, akkor az NFH bírságolhat érte. De amíg ennek nincs írásos nyoma, hogy ezt elmulasztották, addig ők vannak nyerő helyzetben.
-
net84
őstag
goto órás mester és megkér/meggyőz, hogy a mini fógóival és a nagyítója segítségével egyengesse szépen helyre a lábakat...nálam egy ilyen már bevált, igaz szegény órás szaki (ismerős) azt sem tudta, hogy mit adtam neki - annyit mondtam, hogy a görbült lábacskák ugyanúgy nézzenek ki mint a nem görbült lábak. Utánna már nagyító alatt sem lácccott, hogy melyik lábak voltak egészségtelen állapotban
-
Bagira01
veterán
Ismét a samsung teló. Na most nálam van ismét sz@r. Most már úgy kéne visszavinni, hogy nekem ne javítgassák mert már elegem van belőle. Hogy lehet elérni, hogy adjanak papírt és a pannonnál vehessek újat
-
net84
őstag
válasz
Ronnie12 #1480 üzenetére
jogok és kötelességek
értem én...
Iponnal személyes tapasztalom hál istennek nincs...nem is szeretnék - igazából most már senkitől sem vásárolok szívesen webshop-on keresztül (kivétel egyes nem számítástechnikai tételek)
Csak érdeklődésként: abba is beletörődnél, ha visszadobnák azzal a lapot, hogy nem garos? Két okból kérdezem, infó, illetve lehet, hogy tudnák tanácsot adni, hogyan tudnád a fizikai sérülést elviekben semmissé tenni. Azonban, ha "kötekedni" kezdesz, akkor az a tapasztalatom, hogy hajléamosak berágni az emberek és visszavágnak olyan helyről, ahonnan az ember nem várnál.Azóta is azt a nyamvadt fogyvédes fószert emlegetem, aki az elején készséges vólt, igazat adott, majd 2 hét múlva megkaptam a határozatot, hogy ez van és kész (majdnemhogy kapjam be). Amikor felhívtam, akkor meg közölte, hogy bent volt nála az yx kft ügyvezetője, elbeszélgettek - itt már tudtam, hogy esélyem sincs - és ő is arra jutott, hogy amit nekem ajánlottak az tök rendes dolog, és ez a max, amit megérdemlek.
-
Ronnie12
tag
Én nem akarom megfogni a kereskedőt, csak azt szeretném, hogy legyen minél hamarabb alaplapom. A jogaimat szeretném érvényesíteni. Jó pár hibát vétett az IPON. Nem értesített 3 napon belül, hogy cserélik-e a lapot, vagy javítják. Letelt a 15 nap már, és még semmiféle értesítést nem kaptam tőlük. Pedig azt azért jelezhetnék, hogy egy kicsit még várjak vagy valami. Ezen hiányosságok miatt én akár el is állhatok a szerződéstől.
-
net84
őstag
tudomásom szerint igen, legalábbis anno amikor még foglalkoztam Razer termékekkel, akkor egyes tételekre szép garit szokott vállalni...most hirtelen nem találom, hogy ki Mo.-n a hivatalos importőr, de ha jól emléxem, akkor ők foglalkoznak a sitecom termékekkel is (vagy legalábbis ők is terítettek razer cuccokat)
Ronnie12 - kicsit kötekednék, de ha jól értelmezem esetedben most az van, hogy egyértelműen fizikailag sérült alaplapot adtál le, de te ennek ellenére valahol meg akarod fogni a kereskedőt?
Első körben én azt javasolnám, hogy próbálj velük normálisan dűlőre jutni, mert ha élből el kezdesz veszekedni, akkor szinte biztos, hogy egyből elzárkóznak mindenféle megoldástól és visszadobják a jegyzőkönyvvel együtt az alaplapot.Azt tudni kell, hogy az LGA775-ös (gondolom ilyen lapról van szó) lapok procifoglalatát szó szerint nagyítóval nézik át a nagykerek szervizesei. Nagyon nagy szaktudás és "sebészi" kéz kell ahhoz, hogy valaki úgy ki tudja egyengetni a lábakat, hogy azt ne vegyék észre (tapasztalat)...
-
Rigó
csendes tag
nem tudja valamelyikötök, h a Razer vállal garanciát a termékeire?
thx
-
Csaba_20_
őstag
válasz
Ronnie12 #1473 üzenetére
Kérlek írd meg erre a fórumra a problémád: [link]
Valamint olvasd át és értsd meg a jogaidat: [link]
A PTK vonatkozó részei, a 151/2003(XII.22.), a 49/2003(VII.30.) és amennyiben távollévők között köttetett a szerződés, akkor a 17/1999. (II.5.) vonatkozik rád.
-
Ronnie12
tag
Köszi a választ. És, ha elkértem a jegyzőkönyvet, akkor mi fog változni? Mert már letelt a 15 nap.
A feltételes gari papír szinte ugyanilyen: http://ymmf.uw.hu/aqua.JPG
Csak az nincs rajta, hogy mikorra várható az elkészülés. -
tlac
nagyúr
válasz
Bagira01 #1468 üzenetére
nap, még a te kedvedért sem így van a törvény
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4.§ (2)
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. -
Csaba_20_
őstag
válasz
Ronnie12 #1462 üzenetére
A problémát az okozza, hogy az Ipon azt állítja, hogy a meghibásodást a nem rendeltetésszerű használat okozta, amiért te vagy a felelős. Nevezetesen te miatt értek össze a procilábak(rosszul szerelted össze) és ment tönkre az alaplap. Ezt le kellett volna írniuk a jegyzőkönyvbe, amit fel kellett volna venniük stb. A jogaidról itt tájékozódhatsz, nagy vonalakban én már elmondtam őket. Hogy mit tegyél, azt neked kell eldöntened. Ha elismered, hogy te okoztad a hibát, akkor nagyon nem tudsz mit tenni, mintsem megvárni a 15 napot és közben érdeklődni az alaplapod jövője felől. Valamint várni...
-
Bagira01
veterán
Na eljött amitől mondhatni legjobban féltem az olvasottak alapján. Úgy néz ki elromlott az fsp tápom és az iponba "garis"
-
Csaba_20_
őstag
válasz
Bagira01 #1459 üzenetére
Mindig mindent a nagykerre fognak. Feléd nem a nagyker vállalta a jótállást, hanem ők, velük állsz szerződésben. A telónál akkor is jegyzőkönyvet kötelesek felvenni a jótállási igényedről, ha az derül ki majd, hogy nincs baja a telefonnak. Amennyiben ezt elmulasztják, írd meg a vásárlók könyvébe és küldd el az NFH-nak tértivevényes levélben a történteket. Majd az NFH lefolytatja a szabálysértési eljárást, aminek a végén minden bizonnyal bírságolják majd a céget. Ezt nyugodtan tudomásukra is lehet hozni, ha nem akarnak kiállítani jegyzőkönyvet arra hivatkozva, hogy a telefon hibátlan volt már korábban. Meg kell velük értetni, hogy nem azért utazol x km-t és várod ki a több napot, amíg a szervizben van a készülék, mert jól szórakozol, hanem mert a készülék szerinted hibás és a gyakorlatban pedig emiatt használhatatlan. Állj a sarkadra!
-
Csaba_20_
őstag
válasz
Ronnie12 #1458 üzenetére
A jótállás hétköznapi neve garancia. Amikor új számítógépalkatrészt veszel, akkor adniuk kell egy jótállási jegyet(garancia), ami tartamazza a jogaidat és az ő kötelezettségeiket. Jogszabály(151/2003 (XI.22.) Korm. rendelet) írja elő, hogy milyen minimális kötelezettséget kell nekik vállalniuk. Ilyen az is, hogy 1 évnél rövidebb jótállást nem adhatnak. Amikor pedig visszafáradsz hozzájuk mert elromlott a kártyád és még garanciális időn belül vagy, akkor jótállási igénnyel élsz feléjük, ami első körben lehet kijavítás, vagy kicserélés. Erről jegyzőkönyvet kötelesek kiállítani(49/2003 (VII.30.) GKM rendelet alapján), valamint átvételi elismervényt kell adniuk. Csak abban az esetben mentesülnek a jótállási kötelezettségük alól, ha bizonyítják, hogy nem rendeltetésszerű használat következtében ment tönkre, ami neked felróható. Esetedben ők azt mondják, hogy a procilábak összeérését te okoztad és emiatt ment tönkre az alaplap. Ha ez így volt, akkor megtagadhatják a jótállási igényed teljesítését. Ha nem, akkor polgári perben tudod érvényesíteni a jogaidat.
-
Bagira01
veterán
válasz
Csaba_20_ #1456 üzenetére
Vga oda lett adva, hogy hülye hangokat ad ki és azt mondták, hogy 15nap mert visszaküldik a nagykerbe meg stb. Telónál meg azt mondták akkor vigyük vissza ha baja van azt punkt um. Múltkor vmi tesztet futattak rajta annak volt meg a papírja és szerintük semmi baja. Most ha megint vissza lesz víve már hiba közbe akkor szted megint beveszik megint 2-3 hét szórakozás és nem adnak újat, mert már kezd elegem lenni, hogy több hónapja nincs telóm csak ilyen 1 hetes ciklusokra mikor visszajön és kiderül hogy ugyanolyan sz@r.
-
Csaba_20_
őstag
válasz
Ronnie12 #1454 üzenetére
Olyan, hogy "feltételes garancia" nincs, a jog ilyet nem ismer. Ellenben az, hogy "procilábak összeértek" nem rendeltetésszerű használat eredménye. Ha ezt valóban te okoztad, akkor nem kötelesek jótállás keretein belül intézni a dolgot. Lett felvéve a 49/2003 (VII.30.) GKM rendeletnek megfelelő jegyzőkönyv, illetve átvételi elismervény a jótállási igényedről?
-
Csaba_20_
őstag
válasz
Bagira01 #1455 üzenetére
Mi az, hogy "be sem vették" ?? A jótállási igényeddel választásod szerint a forgalmazóhoz(akitől vetted) és a megjelölt szervizekhez is fordulhatsz. Ők pedig minden jótállási igényről jegyzőkönyvet kötelesek felvenni. Függetlenül attól, hogy tapasztalják-e a hibát. Ez pont azért fontos, hogy később ne mondhassák azt, hogy te eddig nem is jelezted feléjük, hogy ilyen jellegű hiba van.
A kártya esetében lett kiállítva jegyzőkönyv és átvételi elismervény? Milyen jótállási igénnyel éltél? Kicserélést, vagy kijavítást kértél? Kijavítani szerintem 99.9% hogy nem tudják. Ellenben cserélni biztosan. A kérdés az, hogy cserélni fogják-e ezzel a hibával. Azt kell megnézetni velük, hogy másik x1950xt is hasonló hangokat ad-e ki, vagy se. Mert amennyiben a másik nem ad ki hasonló hangokat, akkor a PTK 277.§-ra hivatkozva szerintem lehet kérni kicserélést.
-
Bagira01
veterán
válasz
Csaba_20_ #1453 üzenetére
Ma máshova lett víve, de be sem vették
Azt mondták semmi baja. Most nem ácsoroghatok ott arra várva, hogy lekapcsolódjon a hálózatról. Az lesz , megvárom míg ledobja magát és fagyni kezd a menübe akkor visszaviszem és mondom, hogy elég volt, nem fog senki egy retkes 32k-s telóért pestre járogatni.
Más: x1950xt-m vissza lett víve amiatt, hogy serceg meg sípol namost 15 napot mondtak míg megnézik meg stb. Sztetek van esély a cserére, mert ez sztem javíthatatlan vagy azt mondják, hogy terhelésre normális, hogy hangot ad ki
-
Ronnie12
tag
Hello srácok,
Még Karácsony előtt adtam be gariba egy Gigabyte P35-DS3 alaplapot. A procilábak összeértek, és ezért feltételes garit kaptam, de tlac írta, hogy olyan nincs. Az iPON azt mondta, hogy Január elején érdemes a legkorábban érdeklődni, hogy mi van az alaplapommal, hol tart a garanciáztatás. Szerintetek mire hivatkozza, ha felhívom őket? Azt tudom, hogy elvileg 15 nap után sem kötelesek új lapot adni. De akkor, hogy fenyítsem be őket?
Milyen jogaim vannak ilyen esetben? Milyen törvényre hivatkozhatok?
Előre is Köszi a választ és a segítséget,
Ronnie -
Csaba_20_
őstag
válasz
Csaba_20_ #1452 üzenetére
...Ha legközelebb is úgy adják vissza, hogy jó, akkor ezt irasd rá a jegyzőkönyvre, majd ott helyben próbáld ki a telefont és amennyiben tapasztalod a hibát, akkor mutasd meg nekik és kérd a termék kicserélését. Amennyiben nem hajlandóak kicserélni, akkor állj el a szerződéstől ott helyben(vásárlók könyvébe beleírva). Azért fontos a sorrend, mert legtöbb esetben arra szoktak hivatkozni, hogy "beázott" és emiatt nem rendeltetésszerű használat következtében ment tönkre. Ellenben, ha leírják a kiállított jegyzőkönyvre, hogy a készülék hibátlan, akkor utána közvetlenül nem ázhat be.
-
Csaba_20_
őstag
válasz
Bagira01 #1451 üzenetére
Írd le a pontos hibát a jegyzőkönyvre, amit 49/2003 (VII. 30.) GKM rendelet alapján kötelesek kiállítani! Úgy írd le, ahogy ide leírtad. Írd bele azt is, hogy már harmadszor viszed vissza ugyanezzel a hibával, amit ők rendre nem tudnak megjavítani. Amennyiben nem hajlandóak jegyzőkönyvet kiállítani, ezt írd bele a vásárlók könyvébe és írd le, hogy mit szeretnél elérni(ez fontos, ha nem írod le, hogy mit akarsz, nem fognak lépni)! A vásárlók könyvének a második példányát pedig hozd el! Pill, folytatom...
-
Bagira01
veterán
Holnap megy a samsung telóm megint garba. Ez lesz a 3. alkalom, de az előzőt nem voltak hajalndóak beírni. Szerintük semmi baja ami addig igaz is, hogy mondjuk bekapcs után 10percet gond nélkül megy vagy többet, de váratlanuk ledobja magát a hálózatról vagy a menü bizonyos pontja befagy és elérhetetlen. Ilyenkor mi a teendő, úgyis megint visszaadják, hogy jó
-
net84
őstag
válasz
Csaba_20_ #1449 üzenetére
köszi!
egyelőre csak úgy általánosságban kérdeztem...vagyis nem, mert van egy konkrét termékem (egy TV), ami helyszíni garos, és most erősen gondolkodok, hogy kihívjam a világ végéről a szervizt vagy bevigyen oda ahol vettem és a fejükbe húzzam...
"Hogy mi számít helyszíni garanciának, azt a szerződésben kell keresni." - ez az ami nincs a garpapíron feltüntetve...
"- abban az esetben, ha mégsincs semmi hibája az eszköznek, kifizettethetik a kiszállást? A garlapon nincs semmi feltüntetve erre voatkozólag..
A szerződésben - jótállási jegyen(garlapon) - nem részletezett dolgokra a PTK paragrafusai érvényesek." - na igen! Ez a leglényegesebb, ugyanis mostanában már elég sokan vállalnak háztól-házig garanciát, és néhány cégnél (neves márkáknál is) elég nagy az összeg, amit kifizettetnek az emberrel, ha szerintük nem az eszköz a hibás...Tudom, hogy nehéz konkrétumok nélkül választ adni bármire is, ezért is próbáltam összeszedni a kérdéseimet ebben a témában, mert nem csak mint magánembert érdekel a dolog, igaz nekünk nincs helyszíni garos termékünk...
-
Csaba_20_
őstag
Jogszabályból eredően nincs ún. "helyszíni garancia" kötelezettsége a forgalmazónak. Hasonló ugyan van a kötelező jótállás hatálya alá tartozó 10 kg-nál nehezebb termékek esetében, amiknél az üzemeltetés helyén kell a javítást elvégezni. Amennyiben ez nem lehetséges, akkor a forgalmazónak kell gondoskodnia az el- és visszaszállításról. Szerintem viszont nem erre gondoltál, amikor azt mondtad, hogy "adott egy helyszíni garanciával megjelölt eszköz". Mivel tehát nincs jogszabályi kötelezettség, ezért a jótállási jegyen (vagy szerződésben) vállaltak az irányadóak. Természetesen a jogszabályi minimum ebben az esetben is adott és felülbírálhatatlan.
- kinek kell kimennie a helyszínre? annak, akinél vásárolva lett, vagy felhívja a tulaj a telefonszámot, ami a garlapon van, és ők küldenek valakit?
Akit a jótállási jegyen kötelezettként megjelöltek, azt kell megkeresnie a fogyasztónak a jótállási igényével és annak kell intézkednie az ügyben.
- a helyszíni garanciát jelent az is, ha meg sem nézik a helyszínen, hanem felfogja a kiérkező személy és elviszi a szervízközpontba?
Hogy mi számít helyszíni garanciának, azt a szerződésben kell keresni.
- abban az esetben, ha mégsincs semmi hibája az eszköznek, kifizettethetik a kiszállást? A garlapon nincs semmi feltüntetve erre voatkozólag..
A szerződésben - jótállási jegyen(garlapon) - nem részletezett dolgokra a PTK paragrafusai érvényesek.
Nagyon sok összetevője van azért ennek a kérdésnek, szóval konkrétumok nélkül elég nehéz pontos választ adni.
-
net84
őstag
válasz
Csaba_20_ #1447 üzenetére
akár ahhoz is nézhetnénk, de szerintem a fogyasztói társadalomhoz mérten is sok már a számtech cég
egy felmérés egyébként kimutatta, hogy a számtech cégek piaca is csökken... igaz összességében a piac megmarad, sőt nő, de sokat elvisznek a multik....Egy kis témába vágó kérdés:
Adott egy helyszíni garanciával megjelölt eszköz.
- kinek kell kimennie a helyszínre? annak, akinél vásárolva lett, vagy felhívja a tulaj a telefonszámot, ami a garlapon van, és ők küldenek valakit?
(gondolom ha az eladó cégnek jelenti be a hibát, akkor ő is köteles kimenni, vagy ő intézi a szervízközponttal a kiszállást - jól gondolom)
- a helyszíni garanciát jelent az is, ha meg sem nézik a helyszínen, hanem felfogja a kiérkező személy és elviszi a szervízközpontba?
(gondolom megfelel a feltételeknek, hiszen a tulajdonosnak ekkor sem kell érte mennie)
- abban az esetben, ha mégsincs semmi hibája az eszköznek, kifizettethetik a kiszállást? A garlapon nincs semmi feltüntetve erre voatkozólag...
(ez olyan igenis meg nem is, igen, mert feleslegesen hívták ki a szervízt, nem, mert erről semmilyen információja nincs a tulajdonosnak - ha telefonon közlik, az meg nem hivatalos szvsz) -
Dzoli
tag
válasz
Csaba_20_ #1445 üzenetére
Statisztikai adat, hogy méretéhez viszonyítva ma Magyarországon kb 3* annyi a kiskerek száma, mint pl Ausztriában. Sokan kényszervállalkozók, mert munkalehetőség nincs, enni meg kell. A cégek tőkeszegények, és ilyen kis árrések mellett esélyük sincs megerősödni. Felélik tartalékaikat, és lehúzzák a rollót, majd jön a következő próbálkozó. Talán idővel letisztul a helyzet, és lesznek majd olyan üzletek, akik túlnőnek a többieken, mind kínálatban, mind hozzáállásban.
-
Csaba_20_
őstag
Mindentől függetlenül a szerviz rövid i, a kisebbség, pedig egy s.
A magyar fogyasztók nagyon árérzékenyek. Ennek megoldása szerintem fogyasztóvédelmi kérdéskörön kívül esik sajna. Azonban, ha nem lenne esztelen egymás alá ígérés a piacon, nagyban segítene a helyzeten. Több helyen tapasztaltam, hogy olyan mértékben a másik alá ígérnek emberek csak azért, hogy náluk vegyék meg a terméket, hogy már nekik se igazán éri meg eladni. Nem látom megvalósíthatónak, hogy ez megvalósuljon, mert ebbe is a fogyasztók árérzékenysége kényszeríti bele a forgalmazókat.
Bármennyire nem helyes és kellemetlen, de a nem megoldást ígérő útat vagyunk kénytelenek végigjárni és a fogyasztóvédelem egyetlen működőképes eszköze a felvilágosítás jelenleg. Én, mint tudatos fogyasztó inkább oda megyek, ahol megadják a törvény adta nekem járó jogokat, mégha drágább is az adott termék, mintsem mondjuk pl. tlac problémájába essek.
-
ML320
senior tag
válasz
Csaba_20_ #1442 üzenetére
A vezetőségtől ma kaptam egy letolást, hogy garlapja alapján helyszíni garanciás gépet miért vettem át, ha már behozták. (Nálunk vásárolták!!!)
A betartatásról megy annyit, hogy ha a felelősségről van szó, akkor általában üzletvezető vagyok. Ha fizuról, akkor ügyfélszolgálati munkatárs És ha magamnál azt mondom: be kell tartani a leírtakat, és jól álljunk a vevőkhöz, akkor ezt elvárom a szervíztől, az eladótértől, azaz betartatom a szabályokat. Legyen írott, vagy iratlan... Jaj, már megint magamat magasztalom
-
net84
őstag
válasz
Csaba_20_ #1441 üzenetére
ez az, hogy nincs
ezen már nem tudok mást csinálni mint röhögni...
Azt mind vágom, hogy nem az a vita tárgya, hogy ki milyen ember, csak azt nem értem, hogy a mai társadalomban miért van kissebbségben az a réteg, aki tudja értékelni, amikor az eladó a vevőért van...nem nekik akkor is a másik üzlet a jó, mert ott ~1k-val olcsóbb az összeállított konfig...utánna meg hozza hozzám, hogy nézzem már meg, hogy mi a rossz bent, kifizeti a bevizsgálást is, de a másik üzletben nem tudják megállapítani, és már szóba sem állnak vele, pedig garos az egész gönc (mai sztori)
Egyébként amint lesz megint időm, utánnanézek, hogy hogyan is lehetne életrekelteni egy érdekvédelmi szervezetet, ami vevőknek és eladóknak egyaránt segíthetni (fogyasztóknak ha jól tudom csináltak már egy ilyet)
-
Csaba_20_
őstag
Nyugodtan mondj másik lehetőséget az általam vázoltakon kívül arra, hogy előrébb mozduljon ez az ügy és végre ne legyen nyűg mindenkinek a jótállás intézése! Azon nem látom értelmét vitatkozni, hogy te, ML320, Ariadne, vagy én milyen emberek vagyunk, mert nem ez a vita tárgya. Nem személyes történetekről szól a fogyasztóvédelem.
-
Csaba_20_
őstag
ML320 írta:
Én betartom, és amennyire lehet betartatom ezeket. Mi ezzel a gond? Ez nektek a rossz mentalitás?Minden törvény úgy kezdődik: "Amennyire lehet, tartsd be". Nem igaz?
ML320 írta:
De tudod egyáltalán, hogy én hol dolgozom? Volt dolgod velünk? Gariztattál nálunk? Vagy egyáltalán dolgoztál kiskerben? Néhány mondat kiemelésével behartárolsz, és ha felemlegetem a jó kis vevői genyóságokat, akkor még vagyok meghurcolva?Az említett témában teljesen irreleváns, hogy te hol dolgozol, volt-e dolgom veletek, gariztattam-e nálatok, vagy dolgoztam-e már kiskerben. Egyetlen mondatodat se emeltem ki, a tényeket írtam le, amin nem változtatnak senki érzelmei, így a tieid sem. Ha pedig továbbra is a személyem lesz az érdeklődésed tárgya, akkor tényleg nincs értelme erről vitatkozni. Nem gondoltam volna, hogy épp te fogod elkezdeni a vitapartnered szapulását(hol dolgozol, ki vagy te stílusban), amikor te nevezted ezt fő gondnak. Vagy ezek szerint nem is akarsz érdemi vitát folytani ebben a témában?
Leírtam, hogy mi okozza a problémát és leírtam két lehetséges utat is. Melyből az egyik nem eredményez megoldást. A másiknak pedig nehézségei vannak, de végül eredményt hozhat.
-
net84
őstag
látom megint ott vagyunk, ahol a part szakad...
Lobbi és érdekvédelmi szervezet: na én megpróbáltam valamit összegozni a nyár elején. Rajtunk kívül még 1 cég csatlakozott, az is csak azért, mert volt kollégám dolgozott ott mint üzletvezető, és ő is teljesen tisztában volt a helyzettel. Minden más cég magasról szarik az egészre. Még ilyen esetben sem képesek összefogni, mert annyira szűk látókörűek, hogy a konkurenciával még akkor sem akarnak összefogni, ha az a saját érdekük is lenne.
A kicsikkel az a baj, hogy a megélhetésükért bármit megtesznek. Piti összegekeért árulnak dolgokat (akár élből szart is), a mai társadalomnak pedig csak ez számít (és itt kerülnek képbe a multik). Nem számít, ha hülyéznek, röhögve kifizetik azt a birságot, ami más kissebb cégnek akár egy egész éves bevételét jelenti...vagy ha a kicsikről van szó: azok zárva vannak két-három napig, majd egy új cégként ugyanazzal a futurisztikus névvel újra kinyitnak.
Lehet, hogy bennem van a hiba, hogy nem szarom le a boltba betévedő embert, segítek neki, sőt nem egyszer volt már, hogy segítettünk olyanban, amikor nem nálunk volt garanciális gond, hanem egy másik cégnél, csak tanácstalanul bejött hozzánk, hogy akkor akár garvesztéssel jár, akár nem, mégha fizetni is kell érte, csináljuk meg. Nem tettem! Elmagyaráztam neki, hogy mit mondjon, amikor visszamegy, mihez van joga, mit tehet a cég...nem sokkal késöbb már vásárlóként találkoztam vele.
Én pl. azért küzdök, hogy a multik is tanuljanak egy kis jogot és kötelességet. Annyira drasztikus nem vagyok (egyelőre) mint a családom egyes tagjai, akik 2 azaz kettő forintért is beírnak a vásárlók könyvébe (megjegyzem teljesen jogosan). -
ML320
senior tag
válasz
Csaba_20_ #1437 üzenetére
Khm... Asszem, már tudom hogy írjam le: a törvényeket be kell tartani! Olvass vissza, ha tucatszor nem írtam le, akkor egyszer sem.
És asszem, azt is jópárszor kifejtettem, hogy a fogyasztónak igenis vannak jogai, azok törvényben foglalva vannak, adottak, természetesek. Ragozzam még?
Én betartom, és amennyire lehet betartatom ezeket. Mi ezzel a gond? Ez nektek a rossz mentalitás? A gondom, hogy minden kisker meg van kötve, és ti csak a fogyvédet és bíróságot tudjátok emlegetni. Nem ez a megoldás. Többször írtam már: mindenfelé jártam, lobbiztam. Tapasztalat, hogy le vagyunk szarva. És mennyire nagy tapasztalat, hogy a fogyasztói jogok emlegetése most már inkább slágertéma. Divat szidni mindenkit, általánosítani. Az aláíráodból látom, van véleményed egy helyről. De tudod egyáltalán, hogy én hol dolgozom? Volt dolgod velünk? Gariztattál nálunk? Vagy egyáltalán dolgoztál kiskerben? Néhány mondat kiemelésével behartárolsz, és ha felemlegetem a jó kis vevői genyóságokat, akkor még vagyok meghurcolva? Hát, akkor tényleg velem lehet a probléma. Álomvilágban élhetek -
Csaba_20_
őstag
Miért is probléma, hogy a fogyasztónak a törvényben lefektetett jogait megadd? Mert neked nem adják meg ezeket azok, akiktől vásárolsz igaz? Két féle módon tudod ezt rendezni törvénymódosításon kívül. Az egyik, hogy áthárítod ezt a problémát a fogyasztóidra. A másik, hogy kiharcolod magadnak is azokat a jogokat, amiket tovább kell adnod. Előbbi sokkal könnyebb, utóbbinál rengeteg problémát meg kell oldani.
Nem egyszer végigjártuk már ezt a kört Ariadne-val és az olyan kereskedői mentalitású emberekkel, mint például te is vagy. Az előbb vázolt két megoldás közül csak az utóbbi jelent igazi megoldást. Az első, hogy a fogyasztókra próbálod hárítani a problémát, csak látszólagos megoldást eredményez. Hiszen a törvény mindenképp megköti a kezed és ha a fogyasztó bírósághoz fordul, nagy valószínűséggel nyer is. Egyre több médiában hallani a fogyasztók jogairól és a fogyasztóvédelmi szervezeteknek az is az eltökélt célja, hogy az embereket tájékoztassák a jogaikról. Vélhetően tehát egyre több ember fog szembe szállni azokkal, akik megpróbálják a fogyasztókra hárítani a saját problémájukat. Előbb-utóbb a forgalmazók bele lesznek kényszerítve abba, hogy a második utat válasszák. Tudod, lassú víz, partot mos. A végső cél az, hogy a kiskerek például egy közös érdekképviseleti szerven keresztül érvényesítsék a jogaikat a nagykerekkel szemben, a nagykerek pedig a gyártókkal szemben. Hiszen közös érdeke a kiskereknek, hogy legalább annyi jogot kapjanak a nagykerektől, amivel a jogszabályban előírtakat biztosítani tudják a fogyasztók számára. Ettől nem fog egyik kisker se jobb helyzetbe kerülni, mint a másik. Ugyanakkor a jótállással kapcsolatos problémáik megszűnnek.
-
ML320
senior tag
válasz
Ariadne #1435 üzenetére
Szűklátókörű vagyok szerinted? Lehet. Szerintem meg te csak az egyik oldalt vagy hajlandó látni...
Minden tiszteletem a tied azáltal, hogy a vevői jogokért kiállsz. Kellenek az ilyen emberek! Viszont ahogy te magad elismered, hogy TE hajlandó vagy többet adni cuccokért a többlet szolgáltatásért és tartalomért, és ez alapján meg is kapod azt, ami téged illet (többé kevésbé). Ugyanakkor miért várod el, hogy a szarért-hugyért vett bóvlisok is ugyanezt az elvárást kapják? Most ne a törvényt vedd elő. Azt egyértelműen be kell tartani. Én ellenben talán egy rossz példát tudnék felhozni, hogy mit is érzek: Ha a rendőr leint egy ellenőrzésre, akkor nem az a lényeg, hogy van-e rajta sapka, vagy sem. Lehet, hogy jogilag olyan nincs: feltételes garancia. Jobban esne, ha mindenhol jegyzőkönyvekkel, szakértői véleményekkel, megtámadott szakvélemennyekkel és egyebekkel rohangálnánk? Lehetetlen állapot lenne. Az a fontos, hogy mit írnak le a cégek a honlapjukon? Belinkeltetem mindenkivel a törvényt, és akkor jó világ lesz? És még folytathatnám.
Az, hogy megnyertél pár bírósági pert, az szép dolog, és maximálisan igazad van. Hát ennyire hülyének ne nézzen senki senkit, és ha nem hajlandóak azt visszaadni, ami neked törvényesen jár, akkor verd is ki belőlük. Ellenben: ahogy már korábban jelezted, már fix helyed van a vásárlásra. Megtennéd velük is ugyanezt? És ha az fáj, hogy a boltosok általánosítnak, akkor nekünk is had fájjon a te általánosításod.A fő gond az, hogy maximum egymás szapulásába mennénk át megint, úgyhogy nem is folytatom. Legyen igazad. Sajnos most nem tudom megtalálni azokat a kifejezéseket, amikkel jól le tudnám írni a véleményet, és tudom, hogy hiába is koptatom a billentyűket, nem fogod átlátni, hogy a te hozzáállásod sem lesz hosszútávon eredményes. És csak arra vigyázz, hogy a sorsnak nagyon furcsa a humora.
-
Ariadne
őstag
Nem tudom, miért fáj neked, hogy megkövetelem, ami jogszabály alapján jár... Én is fair módon igyekszem viselkedni az üzletben, nem fillérezem, kifejezetten dobozos és több év jótállásos cuccot veszek akkor is, ha drágább, mert ennek ez az ára, és hasonlóan korrekt eljárást várok el. Ne kelljen már sajnálnom a cégeket azért, mert nehéz az életük, az enyém is az...
Igen, össze kellene fogni, de már ne haragudj, kicsit szűklátókörűen nézed a dolgokat. Kissé félre kéne tenni az egymás torkát átharapom hozzáállást, amikor minden kiskert ugyanazok a dolgok szorongatnak. Akkor tudnának tenni valamit, ha összeállnának, csak hát ez ugye nem nagyon megy, mivel mások is úgy állnak a dolgokhoz, ahogy te...
Könyörgöm, olvasd végig 4-5 találomra kiválasztott számtech cég honlapján található jótállási feltételeit - köszönő viszonyban sem lesznek a szabályokkal, és persze nem a fogyasztó előnyére, és az ilyeneken mindig felhúzom magam. Szóval addig csak ne legyen sírjon a szája egy kiskernek sem, amíg a fogyasztókat ott verik át, ahol érik. Tisztelet a kivételnek, mert hálistennek van ilyen. És remélem egyre több lesz.
mod: Na olyan isten nincs, hogy plusz pénzt fizessek "pixelgaranciáért"...
De egyelőre még jól műxik a hagyományos monitor, remélem sokáig így is marad.
-
ML320
senior tag
válasz
Ariadne #1432 üzenetére
Samsung? 3db 2232B-t rendelt egy viszonteladónk. 2 pixelhibás.
LG 19-esek: még rosszabb a helyzet. Felhívtam őket, hogy akkor most a nagy mellénnyel hírdetett pixelgarancia akkor hogy van. Ha nem próbálom ki a nagykertől való vásárlás után, akkor buktam. Ha kicsomagolom a moncsikat, akkor magyarázkodnom az ügyfél előtt, stb. Panaszkodom? Igen. Lobbizzak? Hol és kinél? Mikor hallgatnák meg ma a boltosakat? Bármerre is nézek, csak a végső magánszemélyekkel foglalkoznak. A cégek le vannak tojva.
Neked megítélheti a bíróság, de ahogy jelezted, precedens értékű jog nincs nálunk. Te nem veszíthetsz. Egy cég csak bukhat. Ne vedd zokon, de most tényleg kívánom, hogy ha veszel monitor, 1 hónap után legyen pixeles!!! És hogy még bunkóbb legyek: örülök, hogy tőlünk messze laksz...De azért ennyire nem kéne általánosítva támadnod a kiskereket. Bár sok esetről hallottam, mi azzal foglalkozunk, hogy hosszú távú és elégedett ügyfelekből éljünk meg.
Monitorra visszatérve: az Acerhez vehetsz kis felárért 1 hónapos pixelgaranciát, vagy az Asus egyes típusai rendelkeznek ZBD-vel (Zero Bright Dot), 1 éves fényes pixelre vonatkozó garival -
Ariadne
őstag
Nem tudom, konkrétan mennyi pixel lenne számomra valóban zavaró, lehet, hogy egy főpixel még nem. De ha annyi lenne rajta, ami nekem sok, azt nem hagynám annyiban. Valóban ráfoghatja, aztán a bírón eldönti, mi is a jelentéktelen és mi nem.
A kereskedőknek ez a fajta panasza meg nagyon nem érdekel, fogadjon ügyvédet, intézze el. Csak sajnos a számtech cégek többségénél már a honlapon lévő "garanciális feltételek" vagy hasonló szösszenetből is látszik, hogy a cégalapítás után jogász nem látja, mit csinálnak. Aztán meg panaszkodnak, hát így jártak...
mod: Jól tudom, hogy egyelőre a Samsungnak vannak csak "válogatott" monitoraik, ahol alacsonyabb pixelhibánál is cserélnek?
-
ML320
senior tag
válasz
Ariadne #1430 üzenetére
Az 1959. évi IV. törvény 306§-a kimondja: "Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye."
És ha egy mai átlagos 1280x1024 képpontból álló monitor esetén az 1.310.720 pixelből egy hibás, ezt ráfoghatják a jelentéktelen hibára. Ha egy normatíva pedigleg azt írja elő, hogy x db pixel még elmegy...Amúgy megint a boltot tudod megszivatni. Karácsony előtt tömegével jöttek az LCD monitorok. Több gyártó nagy mellénnyel hírdeti, hogy ilyen meg olyan pixelgaranciát vállal. Pontosabban: a labdát átdobja a kiskernek. Merthogy a gyártó nem cseréli!!! A kisker meg ki van téve mindennek. No comment.
-
ML320
senior tag
A vinyókon gyárilag is vannak bad sectorok, ha máshol nem lemezek végén (a gyártásból adódóan a vágás tökéletlensége végett, de ebbe ne menjünk bele)
A bad sector is lehet fizikai vagy logikai. Sok esetben az ilyen vinyókat gyárilag javítottan kapjuk vissza. Ezért még a szervíz nem hajthat el.
Az meg már kényesebb téma, hogy egy bad sector nem okozhat galibát, ha nem terjed. Ha már terjed, és folyamatosan ezzel a hibával látogatja a felhasználó a szervízt, az többszörösen kellemetlenséget okoz neki. Időkiesés, adatbiztonság hiánya, stb...Ha kell, van rá gyógyír, de azt inkább magánba.
-
ML320
senior tag
Nem a szakemberen van a hangsúly, hanem a szakszerűségen.
Ha pl fordítva teszed fel az adatkábelt, vagy fordítva rakod fel a tápot, annak van látható nyoma és az egyértelműen szakszerűtlen üzembe helyezést feltételezz. Nem röhögni! Kétféle buherátor létezik: az erős és az ügyes.Mindkettővel találkoztam.
-
tlac
nagyúr
válasz
Ariadne #1425 üzenetére
igen...
csak ennyit (pdf) találtam róla -
Ariadne
őstag
Ha majd veszek lapos monitort, kipróbálom feltétlenül vásárlás előtt, és ha mégis neadjisten pixelhibás lenne később jótállási idő alatt, akkor ha kell, kiperelem a cégből az árát. Engem ugyan nem kötnek azok a számok, amiket a gyártó mond, hiszen semmilyen számomra, vásárló számára kötelező alapja nincs. Erről már több emberrel beszélgettünk, ha jól emlékszem, itt is, de senki nem tudta bebizonyítani számomra, hogy kellene hogy érdekeljen, hány pixelhibától gondolják úgy, hogy cserélnek... Hibás pixelek vannak a monitoromon, ami számomra zavaró, tehát hiba, aminek egyértelműen gyári oka van, ergo cserélniük kell, vagy visszaadni a pénzem. A gyártó sem korlátozhatja a jogaimat a jogszabályokhoz képest...
-
nyunyu
félisten
Haaat, anno felhivtam a Samsung markaszervizet, a heveny fejfajast okozo, visito csapagyazasu 160GBseim miatt, siman elhajtottak, hogy amig a gyari parameterek szerint hibatlanul mukodik a vinyo, addig nincs csere.
Csak akkor, ha mar adatvesztes tortent.
Namarmost en olvasatomban a badsector az mar olvashatatlan adat, tehat jogos gariscsere indok. -
Ariadne
őstag
Természetesen ilyen nincs. Jótállási idő alatt köteles a kereskedő javítani/kicserélni másik ugyanolyanra/teljes vételárat visszafizetni (csak ezekbe lehetsz köteles beleegyezni), kivéve ha bizonyítja, hogy nem gyártási hibáról van szó, tehát a hiba oka az átadás után keletkezett. Ez legtöbbször nem nagyon lehetséges...
-
dave93
őstag
Hi all!
Éppen a Gondok az Aqua-val topicban olvasgattam és valaki ezt írta: "Két 160-as samsung sata vinyót vett közeli barátom ott a pólusban...tényleg le a kalappal előttük...csak amikor gariztatni kellett volna...
"bad-sector-ra nincs garancia"....." Vinyóknál tényleg nincsen garancia a bad sectorra?Köszi
-
tlac
nagyúr
válasz
Ronnie12 #1415 üzenetére
kivel beszéltél?
ahogy már írtam
a 15 nap is csak annyit jelent, hogy törekedniük kell rá, hogy ennyi idő alatt el legyen intézve, de tovább is húzható, viszont jelentős kényelmetlenséget nem okozhatnak
tehát 15 nap múlva sem kötelező semmit adniuknem fogsz tudni elállni a szerződéstől, mert szerintük nem rendeltésszerűen használtad...
-
Ronnie12
tag
Hello srácok,
talccal jó pár P.Ü.-t váltottunk mostanában. Tegnap visszavittem az iPON-ba a rossz GIGABYTE P35-DS3 alaplapomat. A probléma, hogy két processzorláb összeér, ezért csak feltételes gari kaptam. Vissza olvasgattam a topikban és látom, hogy nem is létezik, olyan, hogy "FELTÉTELES GARNCIA". A forma az üzletben azt mondta, hogy akár 2-3 hónapig is elhúzódhat a kivizsgálás, ha a GIGABYTE-ig kell elküldeni az alaplapot. Én úgy tudom, hogy 15 nap után kötelesek új terméket adni. És hány nap után állhatok el a szerződéstől, és kérhetem vissza a pénzemet? Tudnátok jó tanácsokat adni!
-
Ronnie12
tag
Elromlott az iPON-ban vett Gigabyte P35-DS3 alaplapom. Garanciáztatni fogom ma délután az üzletben. Mire számíthatok? Kapok egyből egy új terméket, vagy bevizsgálják a rosszat, és várhatok heteket az új alaplapra?
-
Bagira01
veterán
Samsung teló visszajött. Javítás nélkül állt náluk több mint 2 hetet. Tesztet futtatganak rajta és szerintük semmi baja. Most ők használják vagy én
Ha leugrik a hálózatról akkor mit csináljak. Egy megoldás maradt, múltkor mikor néztem fehér pöttyök voltak a vele készített fényképeken, szóval még azzal megpróbálom és samsung telefont soha többé
-
Bagira01
veterán
Samsung i750-m samsungéknál van most 2x-ra 3 hétig. Megint csak "megjavították", de se cseretelefon a javítás idejére se semmi. Holott a 3650-m már olyan sz@r állapotba van hogy kisebb háttérzaj esetén nem hallok semmit
Most megint elhoz 100% hogy ugyanaz lesz a gond, mert először se tudták javítani. És akkor megint vissza 3 hét vagy több az ünnepek miatt ergo már majdnem 2 hónapja nix teló
-
Ariadne
őstag
válasz
san diego #1402 üzenetére
Próbáld meg megkeresni a nagykerét, és egyezkedj vele, ha nem megy, akkor meg panaszkodj a gyártónál külföldön. Ne haragudj, de erre csak azt tudom mondani, hogy így jár, aki feketén vásárol cuccokat, olcsóbb, de szenvedhetsz, ha garanciális problémád van... És imádkozz, hogy ne a R*miris legyen, hvg-ben volt egy cikk múlt héten egy sokmilliárdos pénzmosási ügyről, melynek ők voltak a központja állítólag, szóval ha ez bebizonyosodik, akkor reszeltek a cégnek.
-
san diego
tag
már csak az lenne a kérdés de kinél
-
san diego
tag
pontosan így volt nem kaptam semmit de ez még nem is lenne probléma ha vhogy a gyártói gart el tudnám intézni mert az annélkül is érvényes
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Egér probléma
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- A One Ui 8.5 és a Snapdragon 8 Elite 2 már biztos
- Yettel topik
- Elite: Dangerous
- Viccrovat
- További aktív témák...
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Lian Li HydroShift 360 LCD /3x120mm RGB FAN/ HSLCD36RB (593933)
- Lian Li Hydroshift 360 LCD /FANLESS/ HSLCD36NB (593932)