Hirdetés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- A beágyazott rendszerek területére is jön az új EPYC generáció
- Videós, mozgóképes topik
- Dell notebook topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Androidos fejegységek
- Amazon Kindle
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Melyik tápegységet vegyem?
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyuri27
félisten
válasz
konci79 #25984 üzenetére
"Amennyiben a vásárolt termék első alkalommal hibásodik meg és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni, ha ez nem lehetséges vételárat 8 napon belül visszatéríteni a vásárló részére.
Meghibásodás esetén, ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról.
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani a vállalkozás/szervíz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, ha erre nincs lehetőség, a vételárat 8 napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó részére.
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket, tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a vállalkozás. Amennyiben nem lehetséges a vételárat 8 napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó részére.
A jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta." -
Gyuri27
félisten
válasz
Biznisz Elek #25805 üzenetére
Ott már kb 20 éve nem érdemes vásárolni. Mindig is tróger cég volt.
-
Gyuri27
félisten
válasz
Superhun #25765 üzenetére
Sajnos az eladó se tudja bizonyitani. Mert ö se látta, mert nem volt lemérve stb stb.
Nemtudom milyen értéket képvisel ez a dolog. De ha születik belöle némi irás negativ reklám az biztis nem jó az üzletnek.
Nekem legutóbb a vevö komplett gépnél kitalálta, hogy fogja a bedobozolt vasat és csók. Kérdeztem tudunk próbálni. Tudtunk. Gép oldala levesz, átnéz majd inditás. De ha bekapcsolni nem lett volna lehetöség akkor is megnézettem volna vele. Itt hibázott az eladó. -
Gyuri27
félisten
Bolti se gari. Újra eladott termék amit visszaküldtek pl. Nem ez a baj nyilván. De pl mikor okos letör róla valamit, lábakat megsérti a lapon, fontos drága tartozékokat kilop belöle stb stb. És ez csak a bolt és közted. A gyártónál is lehet bibi. Szóval ha más nem min megnézni a holmit. És mihamarabb próba. De ez csak az én véleményem.
-
Gyuri27
félisten
válasz
fricz19 #25758 üzenetére
Fogj két üreset majd két rendeset.
De ha személyesen is veszi át miért nem nyitotta ki?
Nem mondom, hogy lenyulta, de ez is benne lehet.
Ha salamoni megoldást akarsz egyet adj neki ingyen. Legyen ez tanulópénz neked is. Ott bontsa ki, nézze meg. Benne van vagy sincs, az-e vagy nem.
Én ha veszek valamit, de nem tudom egyböl "tesztelni" ezt meg is mondom. Amikor megjön a termék, kibontom, megnézem. Megy üzi, hogy ez megtörtént eddig jó. Majd próba. De akkor se húzom az egészez 2 hétig. -
Gyuri27
félisten
-
Gyuri27
félisten
válasz
BB9000 #24285 üzenetére
Mit nehéz bizonyitani?
Oda adtam a terméket? Igen. Vissza kaptam? Nem.
És ennyi.
A 220 hivatkozhat fűre és fára. Vele szemben megáll a dolog. Mivel köztünk szerződés van. Ami ugye a vásárlással, majd a javitásra beadással létrejött. Azaz nekik fizetni kell.
Tegyen ő is feljelentést az ellen akinek ő tovább adta. De az nem befolyásolja a mi ügyünket. -
Gyuri27
félisten
válasz
Spartans #24275 üzenetére
A tanulság az, hogy ez nem fogyvédes téma.
Ha bármit átadsz valakinek javitásra és azt nem kapod vissza az lopás, sikkasztás.
Az pedig rendörségi téma.
Az pedig azt terheli aki a dolgot töled átvette. És pont.
A rendörségnek kutya kötelessége a panaszt felvenni majd az eljárást elinditani.
Amennyiben ez nem történik meg. Erröl kérsz papirt. De minimum felirod kivel, mit beszéltél.
Aztán szépen beballagsz a megfelelő helyre (pesten a belgrád rakparton az ügyészségi nyomozó hivatalhoz) és az eljáró (el nem járó) rendőrt, rendőröket feljelented.
A másik tanulság. Ha veszel valamit azt olcsóbban mint amiről a számla szól.
Értem én, hogy vga válság, covid egyebek.
De ha úgy jársz mint mások, hogy a számlán szereplő összeget kapod vissza már ott is buksz 100-200 ezret.
Azaz vettél volna vga-t annyiért amennyid volt és nyugodtan alszol. Van élet 4k 165hz alatt is. -
Gyuri27
félisten
válasz
Superhun #23914 üzenetére
Általában de nem mindig.
Mivel a jogszabályok még mindig eltérőek és az árazás a marketing stb-stb.
Ilyen szempontból 3 garit különböztetünk meg (de ezt a cégek fel is tüntetik).
Van a hazai (ez ugye egyértelmü).
Nagy cégeknél van az eu gari (de ez fel kell legyen tüntetve adott terméknél, egyre gyakoribb).
Bizonyos termékeknél akad "világ gari" (ritka de lehet találni). -
Gyuri27
félisten
válasz
CsodaPOK #22819 üzenetére
Nem járható út. A fenti példánál maradva hiába az áremelés. Egy döglött vga csere árán buksz 10 eladott vga hasznát.
Nyilván sok helyen van a kutya elesve. Egy ideje már a nagykerek trükköznek. És a kisker sem kapja meg a teljes garit (amit a gyártó ad). És nyilván sok esetben a kisker is trükközik. Mert a dolog könnyebbik része, hogy egy év után menjen a picsába a vevő. Mint hogy 5-6 évben hozzon vissza egy tápot pl. -
Gyuri27
félisten
Passz. Pár éve volt amikor ki lett irva, hogy egy év a kötelező jótállás. Előtte a minimum egy volt .
Mint irtam pár cégtől most is lehet vásárolni (vagy sok maga intézi a garit).
Mondjuk egy asusnak meddig tart egy shopot csinálni? Meg valahol cseh, lengyel, szlovák országba egy kb 10k négyzetméteres raktárat 20-30 emberrel?
És rendeled onnan. Eus garival. Onnan egy jó szerződéssel a dls, ups bármelyik elhozza nem drágáért.
Én a magyar viszonyok miatt (is) szivesen kihagyom a kisker, nagyker vonalat. Egyrészt mert ált szopás másrészt ők is csak drágitják az árut.
Ha az evga meg tudja oldani a többiek miért nem?
De mondom előre sirunk kb a semmin.
Hidd el a régiek emlékeznek milyen volt a gari 10-20 éve. De te is visszaolvashatsz a topikban is.
A mostani törvény végén oda van irva mit módositott váltott le. Annak a végére ugyanez. Azaz vissza tudod keresni ha nagyon érdekel.
Ha nem akkor hidd el amit az öregek mondanak.
Mi még láttuk a mistralt.[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
Én még emlékszem azokra az időkre mikor mindenféle jogszabály nélkül a vásárló megkapta a teljes garit. Majd jöttek a rabló idők mikor a minimális 12 hónapot adták egyesek. Esetleg ha jó fejek voltak a gyártóit még hozzá tették.
Szóval igen és akkor nem volt árhoz kötve. Vagy mondok jobbat. Azelőtt is fix volt a garizás időtartama (majd bekerült a törekedni szó, egyből nem sikerült betartani). És én még emlékszem az adunk cserét korszakra is.
Mikor bedöglött a ram, vga kaptál valamit, hogy ne szopjál.
Mégis voltak kiskerek. Persze akkor is voltak jó kiskerek meg szarok.
Ja és akkor még adta magát, hogy ha bedöglik egy vga és egy másikat kapsz annak a gariját onnan inditják.
Szal ja. Akik most sirnak meg csodálkoznak azok kérdezzék az öregeket milyen volt akkor a gari. -
Gyuri27
félisten
A gyártó tisztában van azzal melyik országban milyen a fogyvédtörvény (esetünkben ugye az eus jogszabályokkal, nyilván tisztában vannak hiszen a gyártók jótállásai földrészenként, országonként változnak, akárcsak a promociók, árak stb-stb). Ennek alapján eldöntheti, hogy adott piacon kiván-e szerepelni.
Amennyiben igen akkor úgy alakatija a disztribuciót (vagy saját vagy partner, partnerekkel), hogy a kiskerek ne szopjanak, ne menjenek csődbe. Lévén ha ez így történik nem lesz aki árulja a portékáját.
A nagyker, kisker szintén tisztában van a törvénnyel. Ennek fényében eltudják dönteni melyik gyártóval (és egymással) szóbaállnak-e. Mert ugye ők nem akarnak a szopott fasznak a rossz végén állni. Ugye jöttek itt a példák.
Nyilván koronarojál, új törvények most még zavaros a dolog.
De az a gyártó aki nem akarja ezeket a garis feltételeket (mert nem tetszik, szigurúak) az csinálhatja amit pár gyártó. Saját shop (akár .com, akár .eu) és árulják a portékájukat az eus jognak megfelelően.
Aztán az user eldönti neki jó-e az. -
Gyuri27
félisten
válasz
LuckyL #22794 üzenetére
Ramnál cserélik. Egy tápot javit vagy cserél. Vga, lap szintén. Igen ha euba kell postázni az nem veszélyes. Tajvani rma-t meg hagyjuk. De még mindig jobb egy cserélt, javitott holmi mint egy döglött.
Mit sajnáljak, kit? Ne vicceljünk már. Akinek van 500k-ja vga-ra annak legyen 550-600 is. Mert ugye ezt a kategóriát érinti. És nem azért csinálja ezt az és másik bolt. Hanem mert ha veszel egy vga-t 500k-ért és 2 év múlva vége a láznak és beesik az ára felére. Elromlik a vga akkor ne kelljen 500k-t kicsengetni. Ez marhára nem a fogyvéd miatt van. Biztos az is szar, hogy nem lehet garancia jogcimen 30-60-90 napot ülni valamin meg mutagatni mindenkire. Ezért se sajnálom se az ipont, se az aquát se a nagyobb boltokat.asdf_: a gyártóknak minden jogszabálynak meg kell felelni adott országban. Nézz szét a nagyvilágban. Nem csak garis egyéb törvények miatt is. És lehet azt mondani, hogy egy egy ország törvénye hülyeség. De ott az van. Pont. Itt meg más. Pont.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz
LuckyL #22792 üzenetére
Én nem eröltetek semmit. Ha a gyártó 5-7 évet ad azt szeretném is megkapni. Nem kérek az 5 helyett 10-et.
A kisker bokszolja le a nagykerrel. Rendeljen egyből a gyártótól a gyártó disztributorától (nem kötelező a kisker).
Sőt sok nagykernek van kisker eladása. Kiküszöbölve a szopást.
Mondok mást. Én a magyar "rákot" kihagynám ha minden esetben tudnék a gyártótól rendelni (euból).
Megy a sirás rivás. Kiskert sajnáljuk. Van olyan kisker aki rendes. De azért ezeket a nagyokat ne sajnáljuk. Nézzük meg a főnököt, tulajdonosi kört. Hát egy se 1200-es ladában szenved és nem a pongráclakón éldegél. -
Gyuri27
félisten
válasz
LuckyL #22790 üzenetére
Nem azért a kétforintért de ott eddig is rengeteg volt a szürke cucc. Ami kimondva kimondatlanul meg is jelent a basic garancia alatt futó termékeknél (nem csak ott). Aztán mikor neked meg volt 3-5-6-10 év garos cuccod és azt kellett garoztatni. Egy rövid mail váltás után a gyártóval kiderült, hogy húzhatod a kolbászodra. Jobb esetben eu garos volt és akkor mindent a te költségedre lehetett intézni. Vagy ramok esetében a gyártók nem annyira szigorúak, de akkor is lehetett postázni tajvanra. Egyéb esetekben a gyártó közölte fordulj a kisker, nagyker, disztributor vonalra. Hát bravó.
Szóval +20%-ért nem lesz ott semmi a fentiek okán szerintem. Ha igen akkor legalább rendes cuccot vettél. -
Gyuri27
félisten
válasz
monchichi20 #22669 üzenetére
Amikor te oda adtad a kártyát megállt a "garancia idő múlása".
Másrészt papiron írják le miért lett elutasitva. Mellékelve egy szakértőt, szakvéleményt is. Mindent mindent irásban.
Melyik cég gyártotta a vga-t? -
Gyuri27
félisten
válasz
#24845312 #22626 üzenetére
Nem kell külön semmi.
A számlán fel lehet tüntetni a termék nevét, serialt, jótállási időt. Bármelyik nem sitimmel: A: javitsák, B: nem veszem meg vissza küldöm. Ha meg meg akarják magyarázni semmi gond. Tegyék. Panaszköny. Tények rögzitése. Majd egy mail a megfelelő helyre. És minél többen vagyunk annál jobb. Akkor biztosan repülnek a 10-100 millás birságok. Ennyi. -
Gyuri27
félisten
-
Gyuri27
félisten
válasz
Hegyirabló #21510 üzenetére
Szarevés. Ha kitöltötték a garpapirt akkor az náluk a rendszerben is benne van.
Azaz ha másolattal mész és neki az nem elég akkor név, szám stb-stb alapján megnézi.
"A számla fénymásolatának elfogadhatóságával kapcsolatban még nincs kialakult bírói gyakorlat, a kereskedő hozzáállásán is múlik a jogok érvényesíthetősége. A vállalkozásnak azonban lehetősége van visszaellenőriznie azt, hogy a fogyasztó által bemutatott másolati számlán szereplő adatok egyeznek-e az eredeti számla tartalmával, ha annak valóságtartalmával kapcsolatban kétségei vannak." -
Gyuri27
félisten
válasz
Bagoly21 #21476 üzenetére
Kérdezz rájuk hogy az rendben van-e hogy 4 vga-val szopatnak és többet van oda a vga mint amennyit használatban?
Illetve ird meg nekik, hogy csinálni fogsz videót, blogot az egészről. A szar vga-ról a szar szervizről és a szar supportról.
És ahova csak tudod kirakod.
Ja és ne felejsd el megköszönni a semmit. -
Gyuri27
félisten
válasz
Bagoly21 #21471 üzenetére
Ha fogyasztó lennél akkor.......
De mivel nem vagy így a csere másik használtra, javitottra legit.
Szerintem ebből a szériából bármennyit kapnál mind meghalna (az új is, ami már nincs mert nem gyártják).
Mint irtam most picit mindent engedj el és hivd, irj az asus mo-nak. -
Gyuri27
félisten
válasz
Bagoly21 #21467 üzenetére
Az a széria full iparihulladék.
Reménykedj benne egyszer nem ezt, nem ilyet kapsz.
Max beszélhetsz a pcx-el, hogy kicsit ráfizetnél és mást szeretnél.
Addig amig az asus, cserél, javit és ezt küldi jogilag nem tehetsz semmit.
A magyar asusnak leirhatod a kálváriád. Kérheted őket, hogy másik tipusú 570-re cseréljenek.
Ha elsőre kikosaraznak. Irj egy második nyugodt levelet amiben leirod , hogy minden irott és videós fórumon és blogon le fogod irni a kálváriád. A sérelmeid a hozzáállásukat.
Nem tudsz mit tenni. Küld vissza ismét. -
Gyuri27
félisten
válasz
Kaci84 #21441 üzenetére
Iponnal anno nem volt bajom. Másoknak igen. Nem über fasza de élhető.
Alza, pcx, compker, oázis, plcland jó régi boltok. Nem mondom, hogy ott minden hibátlan. Erre ne is számits mert olyan bolt nincs.
A kazyt nem ismerem. De ha valami nagyon olcsó 2 dolog miatt lehet. Vagy akkora volumenben vásárolnak ők is és a kiadásokat minimumom tartják. Vagy mókolnak.
Az hogy mi van helyben nem érdekes. A garifutár jön és viszi gond esetén.
Ha van helyben bolt kisebb, olcsóbb dolgokkal próbálkozz nyugodtan. Megismered őket. Meg gond esetén megtapasztalod hogy állnak hozzá. -
Gyuri27
félisten
válasz
MaxxDamage #21437 üzenetére
Akkor mondtam okosan vásárolj és lám te is megtanultad.
Kaci84: aqua gari ezelőtt több mint 10 évvel is szar volt. Bármit akarok venni fel sem merül az a cég. Amig benne voltam a dolgok sürülyében egyszer, kétszer én i harcoltam velük. Ad egy. Ad kettő olyan céggel nem foglalkozom ahol 2-3-4 évente változik a kft név az aqua név mögött. Mert ennek ugye oka van.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz
chopin42 #21030 üzenetére
Ezért kell a terméket amelyiket lehet persze, regisztrálni vásárlás után. Ott ha van mókolás kiderül. Aztán 14 napon belül jól el kell állni.
De évekkel ezelőtt le lett irva ez. Meg a szürke import is.
Ha meg van haza képviselet, disztributor stb-stb be lehet oda telefonálni, lehet mailt irni.
Oszt lehet vissza baccni.
Azért azt tegyük hozzá, hogy hivatalos csatornákon ált drágább ugyanaz mint szürkébe. -
Gyuri27
félisten
válasz
butyiba #20722 üzenetére
Kár lett volna.
Ha valami gari papiron 8egyéb papiron) kinyomozható a nagyker (pl rá szokott lenni pecsételve matricázva, hogy chs) akkor érdemes a nagykernél egy kört futni.
Ha megvan a számla. Akkor érdemes a gyártó honlapját átfutni. Ha van rá mód és lehetőség akkor egy mailt irni, hogy mizu. -
Gyuri27
félisten
válasz
MaxxDamage #20645 üzenetére
Ez így szar konkrétan.
Neked ezeket úgy kell megkapnod, hogy azon változtatni ne lehessen (és ugye szerepelnie is kell).
Mert a honlapon bármikor át lehet írni bármit.Te hol tartasz?
-
Gyuri27
félisten
válasz
anderledani #20497 üzenetére
Kérdezd az asust. Elvileg ott ahol vetted azon az üzleten keresztül.
Az a baj, hogy más más országokban eltérő az ár (és egy csomó minden más, a garis feltételek is).
Ha több gyártói gari van rá mind bolti. Akkor a bolti után talán segit a magyar asus.
Biztosat csak akkor tudsz ha ők mondanak valami hivatalosat. -
Gyuri27
félisten
Cserélni csak ugyanolyanra lehet. Ezt mondja a törvény.
Kalmárkodni, kufárkodni lehet. De nem kötelező.Alapesetben 12 hónapon belül, gari újraindul. És még x év gyártói gari. A gyártó feltételeivel.
Ha teleibe kapod (mondjuk a 3 év garit) akkor értelemszerüen mind a három évre igaz ez.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz
MaxxDamage #20392 üzenetére
Békéltető. Magasabb szintel való diskurálás stb-stb.
-
Gyuri27
félisten
válasz
MaxxDamage #20390 üzenetére
Sajnos ez a menete az egésznek.
nagy kalappal aztán ird meg mi lett. -
Gyuri27
félisten
Ahogy írta a kolléga úgy kerek.
Annyit hozzá, hogy lehet hogy van listában. De mint az ár és a gari mutatja nem ugyanattól a nagykertől.
Nyilván ha csak azt nézed, hogy van az bassza az ember csőrét.Ha elfogadod a tanácsom (bár jó lenne tudni milyen tápról beszélünk, mennyi a pénz és mibe kéne) ha gyorsan a karod lerendezni keresel egy jó tápot (ha nem vagy benne biztos mit is szaktopikban segitenek) öt év garival és kéred azt.
Ha nem végig viheted az egész hercehurcát. De úgy ki tudja meddig húzódik az ügyintézés.
-
Gyuri27
félisten
válasz
Lackooo84 #20367 üzenetére
Nem azt irja sajnos. "A kötelező jótállás időtartama 1 év".
És ez itt a baj. Mert ezzel az egy mondattal tönkre lett baszva az egész.
Az előző törvényben nem ez volt.Szóval megint ott tartunk ahol előtte.
Sajna a törvény nem kötelezi a kiskert a "gyártói" gari betartására.
Sem arra, hogy ennek intézésében segítsen.
Szóval te meg kapod az egy évet a magyar törvények szerint. A maradék négyet meg a gyártótól.Pöröghetsz ezen még egy kicsit. Nem változtat semmin.
Mert nagyon kevés bolt annál is kevesebb termékre adja meg az egy év utáni garira az egy éven belüli jogokat. Ez így pedig teljesen törvényes. -
Gyuri27
félisten
válasz
Lackooo84 #20362 üzenetére
Mégegyszer mondom szar a törvény. A kisker 12 hónap ad. Mert ez van a törvényben.
A maradékot meg mókázd le a gyártóval. Azaz törvényszerint megkaptad a garit. Mert van. Csak ebben az időben nem a fogyvéd törvény a mérvadó hanem a gyártó feltételei és nem a kiskerrel boltolsz hanem a gyártóval.
Jó ez így? Nem.
De ezt már akkor megirtam mikor változott a törvény.
Az előbb is leirtam, hogy nem jó.
Az hogy külföldön mi van sajna itthon nem releváns. Más a jogi, gazdasági, kulturális környezet.asdf_: azt még mindig nem tudjuk a kisker mennyivel vette meg. Nem láttuk a papirokat.
De a hatályos törvény szerint 12 hónapot adott rá. A maradékot meg adta gyártóiba akkor minden jogszerű.
Félreértés ne essék. Nem pártolom ezt. De jelen pillanatban ez jogszerű.[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
És? A kisker teljesitette amit a törvény előírt.
12 hónapig adott garit. A másik 12-t meg átadta a a vevőnek. De ő nem köteles intézkedni.
Ezen a nagykerek, forgalmazók, gyártók tudnának változtatni.
Sajna mikor változott a törvény megette a fene az egészet egy nyomorult sor miatt.
Nem tudom ez kinek volt jó. A vásárlónak nem az biztos.Lackooo84: nem csalnak. Szarul fogalmazták, változtatták meg a törvényt.
Egyébként a legtöbb gyártó 12 hónap után is korrektül áll hozzá (már amennyiben több garit ad rá).
Időben egyébként nem több. Talán költségben picit.[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz
MaxxDamage #20355 üzenetére
Persze ismerem a ramit (is).
Nekik érdekükben áll ilyen nagy cégekkel jóban lenni.
Ez kedvesség a részükről és nem kötelesség.
Remélem cserélik a cuccod. Mert 700k nem kevés pénz. -
Gyuri27
félisten
válasz
MaxxDamage #20353 üzenetére
Az a baj, hogy velük semmilyen jogviszonyba nem állsz (szervizzel se).
Te a kiskerrel és a gyártóval (gyártó képviseletével) állsz csak.
Nem mondom, hogy lehetetlen. Csak marha nehéz.
De azt gondolom, hogy ha kapsz egy vatta új gépet garival akkor szavad nem lehet.
Az asus-nak van itthon képviselete. Gondolom velük beszéltél. -
Gyuri27
félisten
Azt nem tudjuk, hogy a hrp mennyi garival adta el a kiskernek.
Másrészt 12+12. Azaz ott a 12 hó gari. A vevőnek az tovább van adva. De ez gyártói gari. Aminek a kiskerhez semmi köze.MaxxDamage: pénz visszát csak a kisker tud.
Ugyanolyant cserétlehet a nagyker, forgalmazó, disztributor, gyártó. Ezen a volnalon kell mókolni.
Ilyen esetekben rendes cég egyből küld egy másikat (ha nincs olyan egyeztetéssel valami mást).
Azaz az sus felveszi veled a kapcsolatot és rendezi veled.[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz
Dyingsoul #20347 üzenetére
Így van. Nekik (mármint a kisker) ennyi volt.
Vagy a nagyker cserél (vagy a disztributor, vagy maga az asus).
Eredendően ők is megtehették volna. Hiszen ha cserés akkor az asus küld egyet a nagykernek (akár disztributornak).BMW001: törekedni kell a 15 napra. Ha ők még mindig a bevizsgálásnál tartanak akkor kurvára nem törekednek.
Menj be a boltba és írj a panaszkönyvbe.
Arra elvileg válaszolnak. Az egész kálváriát ird le. A válasz után meg meglátjuk merre.
Ha messze van akkor tértivevényes levél. És irány a kormányhivatal/fogyvéd.[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
Az eredeti jótállás nálad kell legyen.
A javitásról egy jegyzőkönyvet, munka lapot kapnod kellett.
Törvény felsorolja milyen papirt kell kapnod mikor átveszi.
A szervizben töltött idővel a garancia hosszabbodik.
A javitásra, beépitett alkatrészre szintén kell legyen garancia (bár ez nem érdekes ha az össz gari tovább tart). -
Gyuri27
félisten
válasz
Exodion #20208 üzenetére
Törekedni kell a 15 napra.
No de az a kereskedő aki egy helyben matyizik várva mitudom én kire (amihez neked semmi közöd) az nem törekvés.
Irj nekik (ha teheted panasz könyvbe), hogy a fogyvédhez fordulsz panasszal.
Mert ahogyan te is írod neked semmi közöd a háttér folyamatokhoz. A kereskedő meg nem hivatkozhat harmadik, negyedik félre.Melyik bolt ez?
Ezért szoktam mindig leirni. Ha egy terméknek gyártási szám alapján utána lehet nézni (mégis milyen csatornákon keresztül és hogyan megy amúgy is) akkor azt a 14 napban meg kell tenni.
Ha bibibis, kétes vissza kell küldeni és azt a boltot elfelejteni. -
Gyuri27
félisten
-
Gyuri27
félisten
válasz
rasotamas #20152 üzenetére
Nézd van 3 év garanciád ismeretlen feltételekkel. Mert a fogyvéd a fogyasztót védi (le van írva ki minősül annak), de a cég nem fogyasztó. Azaz a fogyvéd törvényben leírtak rád nem vonatkoznak.
Az előny a 27% áfa mókolása.Mondok egy példát. A fogyasztó bemegy vesz egy 200k-s vga-t. Elromlik a 8-ik hónapban. Ha a cég nem tudja javitani (nem szokta tudni). Akkor kap egy ugyanolyant és újra indul a 3 év gari. Ha nincs olyan akkor pénz vissza (persze ha a vevő jó fej vannak alternativ megoldások, de ez nem kötelező).
Ugyanez xy kft nevére szóló garinál nincs. Ha egy 1080ti-ról beszélünk és a cégesnek adnak egy másikat (bármilyen, eltérő tipust) gari újraindulás nélkül, akkor örülhet. És aztán itt lehetne sorolni az egyéb lehetőségeket ami elöfordulhat.
Két cég közt a két cég közti szerződés a mérvadó. De ez ritkán van, hogy egy cég xy kiskerrel rendesen köt egy szerződést (és onnan adnak el használt holmit). Ált xy cég a tulaj fiának pistikének vesz egy vga-t. Az áfát megmókolják. Pistike meg gémerkedik. Majd eladja a vga-t ha megunta garisként.
Ami ebben az esetben közelít a higfoshoz (mármint a gari) a fentiek miatt.
Persze szavatosság van. De az megint egy másik móka.Kár volt megvenni nem hogy felárat fizetni.
Még valami. Vásárlás előtt tájékozódunk. Nem pedig utána.[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz
bb.bocs #20146 üzenetére
Nem rád haragszom elvtárs. Érted!
Figyelj te vállaltad a kockázatát annak, ha megdöglik bukod a zsét. De aztán itt vagy mert mégis csak jó lenne a gar. Mert nem szeret senki bukni. Helyes a tényállás azt hiszem.
A gar jegyet ha nem is töltik ki azért kisker, nagyker, forgalmazó a svéd nőegylet valaki lepecsételi.
Ha le van, tudsz kereskedni.
Ha nincs akkor baj van. Mert üres samus garjegy az semmi.[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz
bb.bocs #20144 üzenetére
Na ha gar nélkül vetted az fasza. Csak így tovább.
Álljunk meg egy pajkaszegi szóra.
Ha legalább a kisker rakott rá egy bélyegzőt akkor jó vagy.
Mert ha tudod, hogy kik adták ki ezt a fost akkor náluk tudsz reklamálni.
Ugyanis a ki nem töltött, hibásan kitöltött garjegy nem mentesiti a boltok semmi alól. -
Gyuri27
félisten
válasz
bb.bocs #20138 üzenetére
Értem én hogy gőzgép.
Azt is értem, hogy aki eladta az ajándékot az egy hurut.
No de téged mi sarkallt arra, hogy üres garpapirral megvedd?
Ok számla nincs mer jézuska nem hozott.
De azért garpapir legyen már.
Már csak azért is mert mondjuk a bolt, samsung azzal gariz baj esetén. -
Gyuri27
félisten
válasz
Tamagocsi123 #20038 üzenetére
3 napon belül nincs javitás. Azonnali csere vagy pénz vissza van.
Ha előtted megnézte és a "jegyzőkönyvbe" nem vette fel a kócos lábakat (ha az lett volna nyilván ráirja a papirra mehet isten hirivel. Be kell menni és kérni a panaszkönyvet és leirni mindent.És nem vásárolunk az aquába. Mert náluk az egyik legrosszabb a garis ügyintézés.
-
Gyuri27
félisten
válasz
Tamagocsi123 #20035 üzenetére
Nyitó hszt ajánlom elolvasni.
Melyik bolt ez?
Előtted megnézték a procit a boltban és kitöltötték a papirokat amiből kaptál egy példányt?
-
Gyuri27
félisten
válasz
MaxxDamage #20030 üzenetére
Reklamálj ott ahol rosszul töltötték ki.
Vigyázz a számlára.
Gyerekek ha a számlán szereplő adatok és a garjegyen szerepelt adatok nem egyeznek azt javíttatni kell.
Persze ehhez az kell, hogy megnézzük mi a bánatos lópikulát irtak erre a két papirra és ne csak zsebre rakjuk. -
Gyuri27
félisten
válasz
#77646080 #20019 üzenetére
5. A korábbi szabályozás szerint a jótállási igényt a jótállási jeggyel és a vásárláskor kapott fizetési bizonylat bemutatásával lehetett érvényesíteni. A Rendeletnek megfelelően a jótállási igény érvényesítéséhez elegendő a jótállási jegy.
Összefoglaló hsz a topik tetején pirossal.
-
Gyuri27
félisten
válasz
Nerevarine #19969 üzenetére
Személyesen be kell vinni.
Ha már ott vagy kérd is a panaszkönyvet.
Az nem vizsgálat, hogy egy 10 perces bencs lefut.
Remélem eme remek vizsgálatról adtak papirt is.
Mert így bizonyítható, hogy nem csináltak semmit és szarnak a vevő fejére.
Ezt meg külön szereti a fogyvéd. -
Gyuri27
félisten
válasz
#32577792 #19967 üzenetére
A magyar holmik nagytöbbsége még mindig szürke importos.
Egyszerüen a sokkal alacsonyabb áfa miatt. Meg sok cuccnak nincs hazai képviselete sem.Attix82:
Nézd velem lehet beszélni. Vannak jó tapasztalataim is. De ahhoz az kell, hogy amikor bemegyek ne az legyen a köszönés, hogy megint egy buzi aki akar valamit.
Vagy a boltos vagy a szervizes ne játssza a görög félistent mert hogy ő szivességet tesz. -
Gyuri27
félisten
válasz
Attix82 #19962 üzenetére
Ez a fizikai sérülés a halálom.
Tegyük fel van a hdd-n karc oldalt. Mert hát nem ment be rendesen a házba (ne ragozzuk tovább).
Aztán lehal a fej (valami). Mi köze ennek a kinti karchoz? Semmi.
De megy a vergődés.
Aztán sok szervizből meg úgy jönnek vissza a cuccok mint ha indiában a porban kalapáccsal laposvágóval javitották volna.Mondok mást. Ha letöröm a ram slotot. Behal az egyik vrm, kondi bármi. Aztán nincs gari a slot miatt?
Hogy függ össze a kettő? Sehogy.Maradjunk annyiban mély ez a téma. Nagyon mély.
-
Gyuri27
félisten
válasz
Attix82 #19959 üzenetére
Nem gondolok semmit.
Azt gondolom, hogy a megnézést azt lehet a pulton is a vevő előtt.
Meg azt is gondolom, hogy láttunk már ügyeskedő boltot mint ahogy vevőt is.
Így mindenkinek jobb ha az első lépések közös térben történnek.
Normális helyen a kocsid szervizelését is nézheted ablakon keresztül. -
Gyuri27
félisten
-
Gyuri27
félisten
válasz
#34576640 #19902 üzenetére
De ember. Neked is meg kell nézni mit kapsz. Ha a te károdra tévednek ennyit te sem hagynád.
Ha nem kell a monitor saját költségükre cseréljék ki. Ha kell nekik fizesd ki ami jár. Adjanak egy jó számlát meg garlevelet.
Mert ugye itt az is fontos, hogy most a monitorra gyakorlatilag nincs garanciád. -
Gyuri27
félisten
válasz
#34576640 #19896 üzenetére
Figyi tesa. Ha rosszabb, olcsóbb terméket kaptál volna mint amit kifizettél akkor ugye nem jutna eszedbe, hogy jó neked az is?
Mert most ugye ez a helyzet. Bővebben nem szeretnélek minősíteni.
Hibás teljesités történt. Vissza adod a terméket ők a pénzt aztán ennyi.
Egyébként fordulhatnak a rendőrséghez. Ha neked kell a fájás tartsd meg a cuccot. Nem tudom mennyit nyertél (pillanatnyilag) az üggyel. De azt javaslom gondold át. -
Gyuri27
félisten
válasz
AxBattler #19737 üzenetére
Átvétel.
Fizethetsz te ajándékutalvánnyal is.
Erzsébet jegyet nem adnak vissza. Sőt abból vissza se lehet adni (kevesebbet kell adni és pótolni kp-vel). Ahogy kitéped és elszámolják abban a pillanatban érvénytelen.
Szóval szerintem kp-t kapsz vissza. Ha jól gondolom az egészet.
De szeretni nem fognak. Hiszen a jegyből mire pénz lesz a boltnak ott van némi bukovári.
Ugyanis azt el kell vinni a megfelelő helyre (az költség főleg ha valami biztonságis cég viszi).
Ráadásul az 1000 forintos jegyért nem 1000 kp-t kapnak (mert a jegyes cégnek is élni kell valamiből).
Annó mikor több cég volt meg több fajta jegy ez olyan 5-10% minusz volt.
Azaz a bolt 1000 forintonként min bukik egy százast (de inkább többet).Ha lehet ne így váltsd be a jegyet kp-ra legközelebb.
-
Gyuri27
félisten
válasz
LuckyL #19634 üzenetére
Figyi nem érdekel a könyvelés technika.
Vissza viszem a terméket és a papirt. Javitsátok ki vagy cseréljétek ugyanolyanra.
Ha ez nem megy és vissza kell adni a pénzt kiteszed a pultra és csók.
Én se kérem el a te személyid.De mondom mutass valami irást, hogy nekem magánszemélyként igazolnom kell magam egy boltosnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i7-12700KF + RX 7800 XT 16GB GDDR6 + Új 16-32GB DDR4! GARANCIA/SZÁMLA!
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Samsung Galaxy A72 6/128GB, Normál, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Lenovo ThinkPad T14 gen4 I L14 gen4 I P14s gen4 GYÁRI MAGYAR billentyűzet. ÚJ BONTATLAN!
- Samsung Galaxy S23 8/256GB, Mekímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest