-
PROHARDVER!
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Geller72 #73848 üzenetére
Ezzel az eseti légtérhasználattal csak az a baj, hogy a meteorológi még nem nőtt fel hozzá -- és nem is fog, mive ez lehetetlen.
Én a saját telkemről, házamról szeretnék dokumentálási célú, illetve szép képeket készíteni -- de ezt gyakorlatilag nem tehetem meg legálisan. Még úgy sem, ha ez egész környékkel lebeszélem.
Jogalkalmazási szempontból ez egyébként egy nagyon rossz állapot. Van ugye egy szabályozás, amelyet sokan nem tartanak be, és a be nem tartása nem csak általános, hanem észszerűen indokolható is. Ez pedig a szabályozás hizelességét rontja, nemis kicsit. A legszebb ezen a területen az, amikor már maguk a jogalmazás őrei sem veznek komolyan ilyen helyzeteket, tehát mondjuk de facto jogszabályellenes döntési gyakorlat alakul ki. (Éppen tegnapelőtt vettem részt egy erről szóló vitában, igaz, más területen. De eleve a felvételkészítés dróntól függetlenül is ilyen téma.)
MaCS
-
#08351421
törölt tag
válasz
Geller72 #73813 üzenetére
Köszönöm! Új vagyok a forumban, nem tudtam hol keressem a választ, de megláttam. Ez segítség volt amit írtál. Kiindulásnak jó. Lényegében akkor megpróbálok elindulni a "repedések keresése", "magas szerkezetek részei, alkatrészek vizsgálata, - itt majd végig futom, mert szerintem *csak még nem ismerem* vannak olyan kötelező ellenőrzési feladatok (pl jogilag kötelező x évente) amiket ezekkel el lehet végezni": pl írtad, szélerőmű lapát, és akkor itt jut eszembe, pl toronydaru, vagy tévé torony, azaz magas szerkezeti dolgok dolgok, de akkor ezeket megpróbálom elképzelni, és kigyűjteni".
A mezőgazdaságba, hal, erdő, stb, még azért nem megyek bele, mert az most az sok lenne.
A lényeg hogy át kell rágnom magam államilag is kötelező, épület, erőmű, akármi, ahova hasznosítható lehet, és eddig alpinisták végezték (gondolom). Talán ez lesz az első irány. Mindegy, nagyon belementem.
Szóval tényleg köszönöm a válaszodat, mert felgyújtotta bennem a lámpát!
Köszönöm.
-
-
válasz
Geller72 #73798 üzenetére
Nem 500-ért, 390-ért. Ezért volt jó áron
Az a 150k most sokkal több lenne, infláció ugye...
Ez a mini más mint az elődjei voltak. Valami ilyesmi a szlogen is a reklámban. Mini a maximumon.
Én 390-ért vettem 3x6db-os filterszettel és plusz egy kemény táskával a mini4 FMC-t, 3 hónaposan használtan. Air 2s és Mavic 2 pro után egy spark vagy egy mini3 nagyon vicces lett volna. Más kategória. A mini4pro el lett találva, sok mindent tud amit a 3-asig nem tudtak a minik, csak a nagyok. Lehet vele normális videót, fényképet csinálni és tudja az intelligens repülési módokat, 360 fokos védelemmel. Amit mondjuk egy 3500 eurós Mavic 3 tud. Ja és fent van fél órát a levegőben egy akksival. Plusz ebben az árban van egy RC2 távirányító. Ez önmagában drágább mint a drón.
Ne a csupasz mini 3 árát hasonlítsd össze a mini4pro FMC RC2 kombóval.
Ja, és a mini4-et tudod repülni a goggles 2-vel és a motion controller 2-vel is, ami FPV élményt ad. Nagyon király amikor a headtracking-gel körbe tudsz nézni, miközben a gép a tempomattal arra repül automatán, amit beállítottál neki.
Tudsz vele waypoint módban hyperlapse-t csinálni. Nagyon jó videót és fényképet csinál éjszaka, sötétben is.
Tettem fel a DJI topicba pár éjszakai képet, nézd meg őket, érdemes összehasonlítani az Air 2s, Mavic 3 és mini4 képeit.
-
-
-
válasz
Geller72 #73727 üzenetére
Legális ez biztosan nem lesz, mivel lakott területen vagyunk.
Számomra nem egy létszükséglet, mivel legfeljebb a házról szeretnék évente egy-két képet készíteni, illetve arról, hogy milyen állapotban van a kémény teteje. (Ez mondjuk hasznos lenne...) De kétlem, hogy egyhamar lesz drónom.
Szerintem a szomszédék sem akartak a háztető fölé emelkedni, csak a gyerekekkel játszani egy kicsit.
Köszönettel: MaCS
-
válasz
Geller72 #73724 üzenetére
Köszönöm a választ!
Mivel nekem jelenleg nincs sem működő, sem DJI drónóm, regisztrálni egyelőre nem szeretnék.
A legter.hu ingyenes térképe szerint a hármashatár-hegyi reptér kalickájában vagyunk (maga a reptér 4-5 km), de külön szőrös keret vagy szöveg nincs több kilométeres közelben.
Fimik, Parrotok simán röpködtek itt az elmúlt években, tán egy DJI is, de most nem mernek felszállni a Minivel. Külképviseletek, rezidenciák mondjuk vannak a környéken.
Köszönettel: MaCS
-
válasz
Geller72 #73721 üzenetére
Én nem rapsickodni akarok, tisztában vagyok a sítereppel, 8 éve járok ugyanoda télen, most már néha nyáron is. A neten nem találtam pontos infót arról, hogy pl. egy mini 4pro-val repülhetek-e legálisan a pálya olyan részei felett, ahol nem zavarom a síelőket, pl. a csúcs körül, ahová külön kell felmászni, nem a pálya része; vagy a fenti pályákon amikor nincs senki vagy alig 1-2 síelő. Ezek keményebb részek, nem az amatőr tömeg síeli. A tömeg nem érdekel, nem szeretem. Ha lent sokan vannak (pl. hétvégén), akkor mi fent síelünk. Ez széles pályákból álló rendszer, és a fiaim általában offtrack-eznek, nem bent vannak a pálya közepén. A kislányom a sísuli végén délután lejön velünk egy hosszút, vagy lemegy a család a 4,5km-es pályán a völgybe, ezen szintén kevés a síelő, mert nehéz részek vannak is benne, és állóképesség kell hozzá. Az ilyen helyeket szeretném megörökíteni a drónnal. Legálisan lenne jó. Nem legálisan is meg lehet oldani, de nem ez a cél. Nem az FPV-vel akarok száguldozni az emberek felett, vagy az AVATA-val szlalomozni a felvonó oszlopai között. Arra ott lesz a pályazárás utáni időszak vagy a hegyekben valahol egy csúcs, tisztás, stb.
-
-
-
-
krokk
senior tag
válasz
Geller72 #73707 üzenetére
Hm és mi alapján tudom, akkor egy ilyen helyen, hogy lehet vagy sem?
mydrone appban vagy dji appban ezek láthatóak ha pl adott helyen vagyok és megkezdeném a repülést? Dji fly app fenn van azon pl semmit nem jelez ha most megnézem ezt a repteret. Ha van valami korlátozás akkor azt ott látnom kellene?..
Bocs a kérdésekért, még nincs drónom, tervezek venni és ezek a részek még nem tiszták...
Próbálom felmérni, hogy merre is tudok egyáltalán repülni, de vannak kicsit homályos részek. -
krokk
senior tag
válasz
Geller72 #73698 üzenetére
Na igen ilyesmit olvastam én is, hogy lehet, pl 40m felett van csak korlátozás néhol... Ezért is nem értem.
Na hát itt pl föld-2000 láb van kiírva. De ugye tiltott légtérnek nincs jelezve, 3Dben talajszintről induló oszlop az egész.
Amiatt kérdezem mert sokat játok errefelé, csak nagyooon ritkán találkoztam itt repülővel.
Szóval lehet itt csak időszakosan nem lehet repülni? Vagy ez honnan derül ki:?
Siklóernyősök sokszor vannak még a környéken így azokra mindenképp figyelni kell, de az más kérdés. -
-
válasz
Geller72 #73662 üzenetére
Celtis, Geller, Köszönöm!
Geller: miért a kettest vennéd meg?
Amire nekem szükségem lenne, az effektív 2 km hatótáv, FHD videofelbontás, 20 perc repülési idő.
A képhez még hozzá tartozik, hogy az egyes árát még nem ismerem, de jó okom van feltételezni, hogy baráti lesz.
Köszönettel: MaCS
-
-
valkesz93
csendes tag
-
Peaceliker
addikt
válasz
Geller72 #65550 üzenetére
És mennyire ki is jön ebből a vidiből, hogy neki tök elég lett vna az 5A-es is, mert 15A fölé nem nagyon sikerült tornázni neki.
Mondjuk ha 3s ezni is fok, akkor indokolt lehet, 5A escec is inkább 3s en sülnek meg...többi az qc hiányosság (mmint hiba).4s re max 6kkv kéne sztem, 3s re meg a most divatos 8-9kkv sok, 11kkv ra már a 3s is sok
-
válasz
Geller72 #65513 üzenetére
és Kisfundy
Köszönöm a válaszokat, meg fogom írni, hogy mi történt, mennyit kellett fizetnem. Mint írtam Ausztriában akadt fenn a vámon, nem Magyarországon. Ausztriai vámolás és átvétel lesz. Valószínű, hogy a szállítási módot benéztem és tévesen jelöltem meg. Nem emléxem már, hogy volt. -
SpydeR3412
aktív tag
válasz
Geller72 #65464 üzenetére
De cd334 is v3-at akar venni.
Annyira nem vészesen törik a Mobula7 v2-es váza sem. Lakásban lassú bujkálásra tök jó. De azért hamarabb kifehéredik és törik, mint a v3. Ami viszont nem tetszik benne, az a túlzott puhasága. Motor tiltás nem igazán van, a váz meg ütközésnél behajlik rendesen és simán megfogja a motort, ami miatt meg leég az esc. Szóval ezért inkább v3.
De igyekszem mindig kijelenteni, hogy nem egy átlag user vagyok, hanem folyamatos törésteszteket végzek.cd334 :
Az az ur85 váz nekem nagyon vékonynak tűnik és ahhoz, hogy ne törjön Happymodel v2 puhaságúnak kéne lennie.... Viszont a keskenyebb ductok miatt meg repülhet jobban. Súlya kb mint a Beta85x-nek. Na majd kíváncsian várom a beszámolót.
Amúgy szerintem a legjobb úton jársz. Nekem most az egyik 85x-ben van 1103/10kkv, avan proppokkal, csak sajnos a benne lévő torony nehéz (10g xt30-al), meg a motoroké is, így 52.4g a súlya. Viszont így is nagyon jól teljesít és takarékosabb, mint 40mm-es propellerekkel.
A másik projektem egy 30g körüli 3s képes gép 75mm-en. -
vandor01
senior tag
válasz
Geller72 #65318 üzenetére
amit a juncer-isiasz-alkesz uborkagörbitő szövegébol kicsemegeztem...
- 250gramm alatti felszálosuly = jatékkategoria (yuppeee)
- 19m/s sebesseghatar
- 120meter magassag
- belathato tavolsagnyi messzeseg vagy 50 meter
- embetomeg felett nincs repulés
- hanghatasok csokkentése
- adat es képrogzités a maganélet védelme etc..valami ilyesmik....
ami ezeken tulmutat ott regisztrálás engedélyek biztositas 16ev feletti életkor meg hasonlok... -
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz
Geller72 #65235 üzenetére
Tök jogos amit írsz, mennek ezek szépen 2s-en is. 😊
Lényegében ez most ugyanaz, mint a SPC maker mini whale 78. -
Peaceliker
addikt
válasz
Geller72 #65261 üzenetére
hogyne, persze. Sőt ma vtam kint tinyhawk al és azt kell mondjam még ilyen nem mezőnyi kertbe az is élhető. Helyen kezelve a dolgot faja cuccok lehetnek, csak azt látom hogy kimennek vele foci pályára meg végtelen nagy parkokba és 3s en tolják ki a szemét... az tök értelmetlen szvsz.
-
molnigee
aktív tag
válasz
Geller72 #65255 üzenetére
Meg
A műtét során kapott új FCt, 9000kv-s mocikat, kondit.
A sztori, ha még nem írta le, a happymodelnek lehet írni, 40$ ért cserébe küldenek fct, motor szetet, egy vázat, kondit.
Egyenlőre csak 2 cellan hajtom, nekem elég így, nem akarom hogy megpusztuljon megint. Elvileg így már bírnia kell a 3st is persze. -
Peaceliker
addikt
válasz
Geller72 #65233 üzenetére
persze, ezt mondom, hogy ezt a gépet nem kell hasonítani a régi 2" hoz
(#65235) Geller72
én csak 2s ben gondolkodom
de nézz meg pár vidit....nem rosszak de messze nem hozza egy 2s 2,5 colos gép teljesítményét 3s en sem
Ma álltam bele kerítésbe, téglába, fába armolva, armoltam véletne fűbe, földbe
eddig bírja..esett betonra is, mentem fa oszlopnak is, prop is elszökött egy. Pár koppnál már gondoltam is rá, hogy ennyi vt. De egyelőre okés. Persze nálam csak 2s (500as HV bolt akku, jó nehéz
)
(#65236) Geller72
persze, tudom, szebben is repül, mmint kevesebb a jello (hd t néztem belőle), meg megy is 3s el, nem is az...de hd gép nehéz, ez ilyen...de hd mentes 51g az sztem tré, értelmetlen
-
Peaceliker
addikt
válasz
Geller72 #65226 üzenetére
Nekem is bejön főleg hd belőle, de canopy túl zárt és vtx túlmelegszik leáll (hd ban)
Na én most próbáltam ki 1106 7500kv 2,5ös diatone t ami elég nehéz is lett marha nagy esc miatt....ki***tul megy...meg is szivattam magam vele, mert yardrippernek szántam de oda egyszerűen sok
Viszont sailfly adja...betonra is estem, meg olyan armok is voltak ami nem volt ajánlott, de még él
AIO képe szép, vétel előbb megy el mint kép, szal vtx is elég nekem csak fény árnyékok között ha repülök azt kakin vagyis sehogy nem kezeli,de viselhető.
Szal asszem diaton meg vx110 le lesz cserélve még egy sailflyra vagy egy épített toothpickre mert ezek kertba nekem nagyon bejönnek
Fura, mert 1105 6000kv val 2.5 faja vt kertbe...bár az egy másik kert vt, kicsit több nyitott hellyel (azóta költöztem), de ezek így 1106 7500kv sok, marha sok...le tudom venni ratet meg gázgörbét el lehet tolni de akkor ott tartok hogy úgy megy mint sailfly csak fele annyit.
Persze benne van az is hogy vagy 1 éve nem repültem csak idén tinyhawk al beltérben, szal nyilván én vagyok kevés a géphez, de így értelmét vesztette. Fáj, mert nagyon vártam hogy megépüljönAmúgy az a gyári diatone 74g, 2,5 colra az raj
(#65227) vandor01
jaja, mennek ezek, meglepően jól. Érdekes hogy 2 coltól alig nagyobb mégis klasszisokkal jobb
-
Peaceliker
addikt
válasz
Geller72 #65139 üzenetére
persze, ha darabokból raknék össze gépet én is ezt tenném bele...csak ez kb 2 hetes cucc, toothpick meg régebbi cucc
Meg ezek a 1102k igen takarékosak.nekem 2204 sütötte meg kevesebb mint 1mp alatt a szabit...végig lehet követni az érakört az escen mert felégett a fólia is
Amúgy én azt nem értem miért kell a 3s ezekre a gépekre. Sztem indokolatlan. Plusz volt speedteszt vidi, 49 vs 57 mph 2s vs 3s...szal nem is hoz sokat, prop sem jó erre, KV sem kevés. Értelmetlen. Én 2s fogom csak hajtani, szal nem izgulok
De anno 65g os babyhawk is bírta 6a esc el 3s t. Igaz az csak 5200kv de 2,3as széles lapátos prop és majd dupla súlyPersze ott is volt akinek megsült, azért az nem arra van.
De 5 colra is rakták fel a 30a eset 2205 re... szal a ló túloldalán sem kell leesni szerintem.
10A amúgy untig elég lenne, persze ha ott a 12 akkor hajrá. De simán el tudom képzelni, hogy majd nyák nem bírja. Meg ez már 2-4s szal nemsoká ezeket meg 4s el sütögetik meg xD"Vagy volt egy minimal alap fordulat állítva ARM-ra?"
kicsit nem is értem hogy arc most leszállásnál vagy felszállásnál sütötte meg.
De biztos vt alapjárat, csak kefésre nem szokás tenni
-
Geller72
veterán
válasz
Geller72 #65139 üzenetére
Ilyen F4 boardot, bocsi, majdnem be is raktam abba a kommentbe.
.
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Geller72 #65103 üzenetére
Én meg úgy vagyok vele, hogy a plusz súly nem zavar, sőt!
3 colos gépeimnél 1407 motorokat használok és bizony az addig kedvelt 1406 4500; 6000kv motorok után látványos különbséget mutatnak, és azt hiszem azt a 11xx kategóriát abba is hagyom, pedig még bontatlan vázam is van hozzá, valamint az agyon tákolt FORESTER vázam is durva jól megy 11xx motorral, de mégis. Ja, és 3" -nál sem zavar, ha nehezebb
Van férfi, aki a molettebb nőket kedveli, én ezek szerint a molettebb quadokat
A saját tervezéssel épült vázaimnál sem a tömeg volt a fő szempont, bár az Ortus-250 vékonyabb karbonból lett gyártatva, de feltöltöm a "hiányzó" tömeget más dolgokkal -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Geller72 #65091 üzenetére
Ebben némi túlzást vélek felfedezni. Esetleg szóbeszéd, vagy saját tapasztalat? Bár az X220s kicsit másabb, mint a sima X220, vagy kifogtam egy működő 220s-t, de komolyan nincs semmi gondom vele, és bizony, ha akarom 150km/h felett is cammog, vagyis a motorja kielégítő teljesítménnyel bír.
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Geller72 #65064 üzenetére
Ez tény. Viszont irtózom a víztől (érthető módon), és netán mégsem jön vissza a jel és csak bénáskodásba megy át a dolog a nem messze lévő bányató kiváló leszállóhely tud lenni, amit meg is tapasztalt egy gépem
Így jobbnak láttam tőle ellentétes irányba próbálkozniMost bejött...
A hangot bekötöttem, így nagyjából azért hallom milyen fordulaton vagyok, viszont amit kéz alól vettem KAKUTE F7 a "B-" pontja rossz. Nem működik a finderem, így folyamatosan csipog, és nagyon rossz hallgatni, így inkább ki is vettem a fülemből a hangszórót.
Ezt át lehet programozni UART portra? -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Geller72 #65060 üzenetére
Én is így gondolom az antennát.
Visszanéztem a videót, terepet. Jó nagy balfék voltam. eleve egy nagy átmérőjű gödörben voltam és elég sok fa volt a repülési irányba. Amikor visszafordultam ereszkedtem is, így totál fa árnyékban volt a gép, és miután elindultam 90°-ban elfordulva kijött a gép az árnyékból. tulajdonképp egy kisebb erdő esett közénk. Érthető a videó jel megszakadása. -
syler123
veterán
válasz
Geller72 #65032 üzenetére
Ahogy olvasom menne az, de nem annyi hogy beteszem összebindelem és repülök.
Ok, I guess the problem has been somehow fixed with following configuration:
T12 flashed with FLEXR9 firmware
R9M module flashed with the standard FCC firmware
R9MM receiver fhashed with SBUS FCC firmwareI've made a short (due to strong wind) flight test yesterday and easily reached almost 700m with residual 60dBi at 100mW that seems legit...
Thanks for helping voodoo614.
CheersMondjuk magán a Jumper oldalán a Firmware, gondolom akkor nagyon nem kell félni tőle:
JumperTX 2.2.3 English (FLEXR9) -
ezoltan
tag
válasz
Geller72 #65012 üzenetére
Elég instabilan működött,maximum 10-12 holddal gazdálkodtam,de hajlamos volt eldobni ennek is a felét,elvágva a Rescue funkciót is.
Minden lehetséges helyen próbáltam már pozícionálni,de hol az R9 T-antennája zavart (nagy teljesítményen járatom ha “felhőzöm”),esetleg a vtx antennája,karon a karbon propeller...
Egy karbon karocskával kinyújtva és a gócpontoktól eltávolítva megtört az átok.Most relatív sokat járattam,és gyakorlatilag 100%-os lett.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
Geller72 #64908 üzenetére
Németországban eddig is voltak hasonló szabályozások. Sőt, azt merném mondani, hogy a most feldobott EU-s szabálytervezet a németen alapul, mert nagyon nagy a hasonlóság, csak itt-ott egykét számot átírtak.
Regisztráció? Éghetetlen anyagból készült "rendszám" a tulaj adataival eddig is kellett 250g felett. Változás? Mostmár 250g alatt is kell, plusz be kell regelned valahova. Nem egy nagy érvágás. Ismerjük el: amilyen gyorsan a drónok és fpv cuccok fejlődnek, pár éven belül már tényleg nehéz lenne ellenkezni egy autókhoz hasonló, de light-osabb regisztráció (tulajdoni lap, biztosítás, stb.) ellen. Egyébként a németeknél a "rendszám" mellett már most is kötelező a felelsősség-biztosítás, de ez józan ésszel belátható, hogy amúgy is kell, hogy ne te fized az esetleg autóra pottyanó drón által okozott €2000-s kárt, hanem a biztosító. (Mármint normális országban belátható, sajnos Magyarország erősen távolodik...) Ja és a súly kérdés: már rég vannak erre specializálódott gravírozó és festő műhelyek, akár nano méretben is rendelhetsz aminek a súlya 0,18 gramm. Kérem válasszuk külön a kifogásokat az érvektől.
25kg és 120m, erre Gellert72 már részletesen reagált. Őszintén szólva a regisztrációs kötelezettségen kívül (ami józan ésszel belátva teljesen alap lenne), semmi újat nem tudtunk meg. Aki a légi felvételekből keresi a kenyerét ott már nehezebb lesz a dolog, mert szigorodnak a gumiszabályok, de a freestlyle és verseny drónok jól elvannak továbbra is. Meg úgy összességében, az épített drónok (long range-től a whoop-ig) eddig is feltételezték a tapasztalt kezelés és józan ész meglétét. Bárki el tud repkedni egy Mavic-kel vagy Fimi-vel olyan területen ahol nem szabad, de ki a francnak jutna eszébe ugyanez egy 30-40°-kal felfelé bámuló GoPro-t hordozó freestyle drónnal? Lehetni lehet, de irrealisztikus.
-
vandor01
senior tag
válasz
Geller72 #64908 üzenetére
A drónokat súlyuktól függetlenül egyedi azonosítóval kell ellátni, és regisztrálni az illetékes hatóságnál.
szerintem ezzel annyira elbagatelizalják a dronozast.... minden fosra rendszam pl H8 mini? de akar vmi 3collos 150grammos kis pocskoszorure .... de ami megy mint allat
nem lesz az egesz mint 2-3kattintas vmi honlapon aztan nyomtasd ki a rendszamreot.... lofasz lesz.... a hármas pont meg addig is jatszott....
-
vandor01
senior tag
válasz
Geller72 #64897 üzenetére
nekem tetszik az a kebab/fogpiszkálo tipusu kategoria! de azert megvárom mi lesz belolle? szerintem keresni kell vmi jo fajta konnyu de erosnek kinező keretet azt vmi minosegi karbonbol megvagatni pl armatannal?
azt tudom minnel konnyebb minnel vekonyabb minnel kevesebb anyag az a fasza mert akkor repul mint állat.... de konnyen torik/serul is arrol mar nem is beszélve dobálja a szél is! Ott volt a BAT100-as probalkozas.... maradt probálkozas! vekony vaz konnyu motorok... a blogereknel nagyon tetszett hypoltak.... aztan csak oltem bele a felesleges eurokat... pl 10euros motor par repulés utan KUKA... marekszámra vehettem a kinai szemetet... azt tort itt tort ott elfosta magat az ESC... etc etc...
azt azert látni kelll hogy a motoroknal nem mindig elony ha csokken a sullya egy bizonyos hatar ala? nalam a 2"-on a 1102 -es 3,5grammos motorok 10e KV val igaz 56grammos gep +30gramm aksi.... repul de szoval ennél van jobb... az lehet segitene ha a gép meg vekonyabb meg nyengebb lenne pl minus 10/20gramm és már olyan lenne mint a kebab akkor mar lehet OK.... de inkabb raktam ra 1104-est 5gramm/db .... igy lett 67gramm.... Na es igy mar jo! 3S-en 40grammos aksival sum 107 gramm..... megy elég rendesen és nem kell attol tartanom, hogy torok mint ropi.... ugyanaz 2,5" ban 77gramm szintem kurva jo! Nekem érzésre ugy megy mint 4S-en az 5" 265gramm +120g... viszont sokkal furgebben forgolodik! mindkét méret 2" 107g 67+40 vagy 2,5" 117g 77+40.....vagy esetleg a HV-s 3S ami 47gramm.... szoval repul 4 percet! ennel nem kell tobb! pocskoszoruvel porogni... Ha 6-7percet akarok arra ott van a 4S 3" vagy 5"......na most atállni masik megoldasra ami meg nem kiforrott?
- masfajta vaz a 3 csavaros motor?
- uj motorok....
- masfajta LAP a whoopbol?
- masfajta propok? jo pár marék?
- masfajta aksik... 6-10db?mire ezek beerkeznek? szeptember lesz! addig nem fogom kihajigálni az elozo megoldast ahol mar az osszetevok ki vannak tapasztalva letesztelve ami szar volt azt leépitettem eladtam.... megvarjuk a szezonveget mikor mar lesz tobbfajta kebab/fogpiszkalo lesz aaakkkccciiioooban
azt akkor talan?
-
Peaceliker
addikt
válasz
Geller72 #64897 üzenetére
Szerintem akkor mi más csatornát nézünk.
Van pár elvetemült aki felrak avan propot meg ilyenek, de én a 2ágúval tervezem hajtani. Kár lenne agyoncsapni ezt a jó kis hatásfokot.
És valszeg nem hozna csak pár % power, de ha power kell akkor 3s és kész.
Én ami vidiket láttam és nagyon bejön, azokon 500 körüli 2s el és 300 as 3s el mennek. Fölös is lenne nagyobbat felrakni, ha ezzel is elmegy 4p et odacsapva neki (nekem az 2:30 a 1105 2,5 ös géppel).Ebben a vidiben kb kb 80al bele verik egy vascsőbe.
Motorok rotty, de váz nem tört el. Bírja ez ezek alapján.
én leginkább a sailfly t követem, de nem lehet nem látni a többit, mert a csapból is ez a class folyik most.
Sok hype volt amit már előre hülyeségnek tartottam (pl 4s 1104-06) és nem sokkal később el is engedte e nép. De ezt most másnak látom, ebben látom a rációt.
Nyilván ezek lowrange gépek. Megrepülni egy épületet, egy vár romot, parkot stb. azoknak szól akik kinőtték a whoopot, mindegy hány cellás és már a prop védő sem érdekli őket, mert ott meg a váz fogy marha gyorsan.
Szal ez most nagyon pörögni fog vagyis már pörög. Kíváncsi leszek mi lesz belőle -
BITBOYS
addikt
válasz
Geller72 #64893 üzenetére
Köszi az összefoglalót
Átnézem mi lenne számomra a megfelelő, de valszeg épített kis ördögöt vennék aliról vagy bg-ról.
Most kimaxoltam a bebop családot, van 1,2 és 2 power. Ezeket szoktam meg kezelhetőségben, természetesen a kényelmességük miatt. Minden adott, csak használni kell.
Nincs sok időm a munkám miatt, így nem szeretnék szöszmötölni az alkatrészekkel, meg türelmetlen is vagyok..nem bírják már az idegeim
Lehet bekattan majd valami és eladom mindegyiket..aztán jöhet egy igazi kis méregzsák. Szeretek egyből a legjobbal indulni, sajnos nálam nem igazán működik az alapoktól kezdés. Ezt nézd el nekem -
Peaceliker
addikt
válasz
Geller72 #64890 üzenetére
Az nagyon más. Az a vicc, hogy azonos súly mellett (65-90g) is marha nagy difi a 2" vs 2.5" prop. Több mint amit az ember várna. És akkor egy toothpick kb 35-40g, az úgy kb a fele. KV is valamivel magasabb. Nem tudom vidiket néztél-e, de amellett, hogy akku fesz sem esik be (4-6p repidőket írnak akik korábban 3 alatt repültek) elég szépet mennek... 2s en is, de 3al meg állat állítólag.
Persze nem 600as akkuval megy 3s en hanem 300al.
2" on az a baj, hogy
1, akkora prop hatásfoka kaki
2, 1105-06 motor hatásfoka 3-4s en szörnyű.
3, 70 meg még több gramm rohadt sok oda -
BITBOYS
addikt
válasz
Geller72 #64891 üzenetére
Igen, ezt én is így gondolom. Csak az angolom eléggé nem az igazi, szóval nehezen töröm át magam a videókon, cikkeken.
Különben nagyon tetszik ahogy összekalapáljátok ezeket a kis szörnyeket, de én nem rendelkezem olyan dzsedierővel ahogy ezeket reptetik így nem foglalkozom velükDe nagyon bejön amit látok, csak sok esetben felfogni is nehéz mi történik éppen
Azért köszi a választ, futok még egy kört -
fape
senior tag
válasz
Geller72 #64863 üzenetére
Én terveztem magamnak hozzá egy frankó kis kapcsolót. Reklám helye: http://imgur.com/a/NqU61rW (bocs mobilról vagyok). Hamarosan elérhető lesz anyag árban, már ha egyáltalán érdekel valakit
Na de ne hidd, hogy sokkal több a rendelkezésre álló idő/kapacitás. A szemcsei 7Vnál elmár csipog. Ami a gyári liponál kb 1.5Ah (1.8Ah kb 80%). Még a liionál kb 2Ah. Szal nem 2x annyi időd van, ha nem csak 1.3x. A legjobb lenne egy 8-9Vs stepup convertert belerakni akkor meg lenne a teljes kapacitás a liionnál.
-
Sinu
senior tag
válasz
Geller72 #64840 üzenetére
Repkedtem már pár órát "tanuló drónnal", megtetszett. Nem a belvárosban fogok gyakorolni, hanem egy tanyán, remélem áldásodat adod rá.
A pénztárcám miatt ne aggódj, azt megteszi az asszony.
Viszont kérlek, ne rajtam vezesd le az egész nap felgyülemlett feszültséget tök felesleges beírásokkal. Szólj hozzá érdemben, vagy sehogy.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Samsung Odyssey G6 S27BG650EU - 27" QHD 2K 240Hz Ivelt - Gaming monitor - 1,5 év Gyári garancia
- Wacom Cintiq DTK-2260 - Digitális rajztábla
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i3 9100F 8GB DDR4 240GB SSD GTX 1050Ti 4GB DeepCool Tesseract Chieftec500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged