Hirdetés

Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz yoeuromail #1004 üzenetére

    Nem csak arról van szó, hogy a programozók úgy jöttek ki a suliból, hogy csak 4 szálig tudtak gondolkodni, hanem okuk se volt ennél többre gondolni: i3, i5 4 szál, i7 ugyan 8 szál, de abból ha csak 4-et használnak, akkor az 4 erős szálat jelent, 5. szál bevonása már nagyon kis teljesítménytöbbletet jelentene (~8%) és hát ennél több szálra nem is érdemes építkezni, mert a legnagyobb piaci penetrációja a 4 szálas prociknak volt gaming terén.

    Alapvetően más most a helyzet, mint az FX-ek idején.
    1.) Az FX gyenge magokkal dolgoztak. A Ryzen közel azonos erősségű magokat és jobb SMT technológiát hozott a versenybe
    2.) a konzolokonra már 8 magra írják a programokat
    3.) az intel is kihozta a 6/12 procikat.

    Az 5-6. szál megjelenésével még talán nem, de a 7-8. szál kezelésével a 4 szálas procik le fognak szakadni.
    De egyébként ez már a beillesztett ábrán is látszik:
    Az i7 6700K, i5 6600K, a i3 6100 és a Pentium G4400 a skylake generációhoz tartozik. A G4400 jócskán le van szakadva a többiekhez képest. Ezt nevezed úgy, hogy elég a játékra?
    A 4 szálas procik között nincs olyan nagy különbség, ez igaz. De nézd csak meg a 6700K min fps grafikonját? duplája a 4 szálas procikhoz képest.

    Teljesen mindegy, hogy ehhez képest az AMD 5 éves FX szériája hogy viszonyul. Mivel azt nehezen hiszem el, hogy ilyen mértékű különbség legyen egy 6600K és egy 6700K, vagy 4770K között, még azt se tartom kizártnak, hogy valójában a programban processzor típustól függően konfigurálva van, hogy hány szállal dolgozhat. És az i7-eket magasabb számú szálkezelésre konfigurálták, mint az alatta levő processzorokat.

Aktív témák