- Milyen monitort vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- CES 2025: az NVIDIA prezentálta az új GeForce-okat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Házimozi belépő szinten
- Bambu Lab 3D nyomtatók
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #32358 üzenetére
Egyszerű pedig. Az egész a skalár ALU-ból adódik. Itt most a bekötésen van a hangsúly, vagyis nagyon leegyszerűsítve például DX11/12 alatt bekötsz valamit a CPU oldalán (ehhez van külön CPU oldali API). Ekkor a meghajtó elhelyez egy erőforrás-leírót egy tömbbe. Amikor a wavefrontok vagy warpok elkezdenek futni a multiprocesszoron, ezt a tömböt fogja a multiprocesszor igényelni. Ennyi lényegében a bekötés. De a probléma az vele, hogy a processzor segítségére van szükség ahhoz, hogy a GPU tudja honnan kell mit betölteni a memóriából.
A GCN azonban más, mert tartalmaz egy skalár ALU-t multiprocesszoronként, ami tulajdonképpen ugyanezt csinálja anélkül, hogy a CPU oldali bekötésre vonatkozó feladatokat igényelné. A skalár ALU teljesen programozható, így minden memória-hozzáférés megoldható a CPU segítsége nélkül.
Az NV azért tud jobb fogyasztást elérni, mert ez a skalár ALU náluk hiányzik, és helyette fixfunkciós egységek vannak, de ezek nem mindig elég jók. Például nemrég ők is áttértek az emulációra a DX12-nél, mert többet nyernek a funkcionalitással, mint amennyi sebességet vesztenek az emulálással. Ez az egész viszont addig nem baj, amíg nem érkezik egy játék, ami áttér a bindless modellre, ugyanis addig a fixfunkciós egységek olcsóbban dolgoznak, viszont az AMD-t mindig bünteti a skalár ALU-s dizájn általános programozhatóság okozta többletfogyasztása, amit persze a bindless modell mellett áldani fognak. Tehát minden csak viszonylagos. Ennyi a titok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Jelszókezelők
- Chieftec nyereményjáték: szerezz egy terméket ingyen!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- NBA és kosárlabda topic
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- Gainward GeForce RTX 2060 SUPER Ghost 8GB
- GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8GB GDDR6 videokártya - Csomagküldési díj az árban!
- Gigabyte GeForce GTX 1060 6GB WINDFORCE OC
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Kábelek És Adapterek 12VHPWR 12v2x6 Egyedi Harisnya Nvidia
- Gigabyte RX 7600 GAMING OC 8G Garanciával
- Nvidia RTX 3070 Founders Edition
- Videokártya Hűtés Segéd 92 - 120 mm Ventikhez / Akár -10 fok / 20XX 30XX 40XX Ti Super / AMD-hez is!
- RX 460 2Gb Gddr5 128bit HP OEM (hangos ventilátor, csere is érdekel)
- EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10GB !!Cserélném!!
- ASRock Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming 24GB GDDR6 eladó magyar garanciával, beszámítás is!
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest