Hirdetés

Aktív témák

  • Jorus

    nagyúr

    válasz sanyixXx #996 üzenetére

    Nem baj, ha keresztezik egymást a bovdenek, nem tudják egymást felsérteni, meghúzni.

    For All: alulhúzós első váltó esetén, ha a váltóbovdeneket az alsócsövön vezetik, a monoblokkház alatt egy kis műanyag idomban egymás mellé fut be a hátsó és az első váltó bovdenje. Mivel az első váltóhoz a láncvillák tövénél, lehetőleg azok között kell elindulnia felfelé, így a hátsó váltó bovdenjének mindenképpen kívül, a lánctányérok felé kell néznie. Ez ugye alapvetés, nem felcserélhető a sorrend. Namost a kormányon pedig pont fordítva helyezkednek el a váltókarok, tehát a bal kezednél lesz az első, a jobb kezednél pedig a hátsó. Teheted azt, hogy a bovdenházat csak enyhén hajíltva a fejcső másik oldalán viszed le az alsócső alá a bovdeneket, ám ekkor azzal szembesülsz, hogy az első váltóé lesz jobb oldalt, a hátsóé pedig bal oldalt, ergo nem fognak a helyükre menni. Ienkor a két bovdent keresztezed, és oan lesz, mint Fasyrt gépén. A máisk lehetőség, hogy a fejcső azonos oldalán vezeted a bovdeneket, tehát teszem azt, mindkettőt a jobb oldalon. Ebben az esetben valóban nem fogják egymást keresztezni az alsócső alatt, ám a fejcső előtt éles szögben meg fog törni bovdenház íve, ami enyhén szólva rontja a váltáshatékonyságot. A két megoldás közül mindenképpen az első a jobb. Nem véletlenül szerelik így a gyárban, nagykerben, bringás boltban az ien kialakítású bringákat.

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

Aktív témák