Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Colos1

    őstag

    válasz munnergep #5826 üzenetére

    + az a BUGfighter egy cheater gép, engem G2 -vel utolért és lefordult. Az "utolért" még lehetséges, de a "lefordult" már inkább a nevetséges kategória... :W

    Meg ez.
    A gép statikai modellje, megpróbálom leírni, rajzolni jobb lenne.

    A szárnyak súlyvonala alatt van egy csuklós alátámasztás. Az alátámasztás előtt a súlypont, itt lefelé hat a gép súlyából eredő erő (G), amely k1 erőkaron M1=G*k1 nyomatékot fejt ki. A vízszintes vezérsíkon lefelé hat az F felhajtóerő, amely k2 karon M2=F*k2 nyomatékot fejt ki az alátámasztásra, amely a szárny súlyvonala.
    Az egyensúlyi egyenlet: G*k1=F*k2. Ezt konyhanyelven: a gép súlya előrebillentené a repülőt, de a vízszintes vezérsíkon fellépő, lefelé ható erő ezt kiegyenlíti, így egyenesben marad. A magassági kormányzás úgy valósul meg, hogy ezt az erőt változtatod meg, a vezérsík íveltségének változtatásával, amelyet a kormánylapát mozgatásával érsz el.

    A vízszintes vezérsík a kormánylapátokkal együtt teljes, azok nélkül a felhajtóerő nem megfelelő, az egyensúlyi állapot nem áll be. Eredetileg a kormánylapátok nélkül a felhajtóerő túl kicsi volt, így a gép eleje a kormányelem sérülésekor lebillent. A biztonság miatt ezt később úgy csinálták meg, hogy a kormánylapát megléte csökkenti a felhajtóerőt (csökkenti az íveltséget), így anélkül túl nagy erő keletkezik, a gép felfele indul el a sérülésekor. Tehát összefoglalva: ha egy gépnek megsérül a vízszintes vezérsíkon lévő kormánylapátja, akkor az egyensúly felborul, nem tud tovább egyenesen repülni, vagy felfelé, vagy lefelé indul meg az orra.

    Kivéve a fantasztikus, csodálatos, zseniálisan megtervezett B-25J, amely érzéketlen a vezérsíkokra. Ezt elküldtem BUG reportnak, de egyelőre nem jelenítették meg.

Új hozzászólás Aktív témák