- Remekül felszerelt, fürge 5K2K monitorral jelentkezett az LG
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen egeret válasszak?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen monitort vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Monitor hiba topik
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jozsi252
veterán
Volt régen egy olyan oldal ahol megadtam a kocsim adatait és kiírta pl azt hogy pontosan milyen minősítésű olaj kell bele. Nem a toyodiy volt, azt tudom hogy cikkszámok miatt az verhetetlen kb, de volt egy másik oldal.
Igazából amolyan szervizeléses dolog érdekelne mint meghúzási nyomatékok és hasonlók. -
jozsi252
veterán
Megjött hétfőn a 2 lengéscsillapító, ma be is került a kocsiba (2017 Yaris). Nem gondoltam volna hogy ennyire egyszerű lesz! Nagyjából olyan 35-40 perc a 2 hátsó cseréje mindennel együtt. Találtam ismerős által egy jó szakembert aki otthon mellékállásként csinálja a szerelést.
Csápos emelővel felemelte a kocsit, krokodil emelővel még ráemelt hogy a lengéscsillapító alsó rögzítő csavarját ki bírja szedni mert a rugó miatt feszült nagyon. Alsó csavar ki, felül csomagtartóba anyák le, porvédő újra felrak, anyák plusz alsó csavar helyére, és ennyi.Még a kerekeket sem kellett leszedni.
Nem hittem hogy ennyire egyszerű lesz a csere.
De végre túl vagyok rajta, úgyhogy minden fasza a kocsin most már, megnyugodtam én is. Novemberbe lejár a műszaki szóval október már vinni akarom, valószínű hogy a most 30%-os lengéscsillapító addigra 20 körül lenne csak, plusz így nagyobb esélyem volt a rugótörésre is amit nem akartam kockáztatni.
Biztos írtam már nem emlékszem, de a Sachs mellett döntöttem. 17500ft volt darabja az alkatreszek.hu-nál. -
Veron
addikt
-
Veron
addikt
Voltam szervizben (Emil Frey Zugló) a Corollával a visszahivás miatt, de nem kell alkatrészt cserélni.
Rákérdeztem az ablakzörgésre is és azt a választ kaptam, nem tudnak vele mit tenni.
A zsírzást elvégzik ugyan, de nem segít. Sőt le kell szedni az ajtóborítást és az álmoskönyv szerint sosem jó megbontani a gyárit.
Van itt olyan, akinek a zsirzád segített és az ajtókárpit sem zörög? -
Én otthon beállítottam a saját autómat (Auris Bi-Xenon..) - sajnos nekem is eléggé alul világított.
Mindenképp kell egy hosszabb vízszintes terület és egy fal / kartonból épitesz egyet- A lámpabúrán jelölve van egy pöttyel az izzó középpontja - ezt mérd le a földhöz képest, és jelöld be a falon / kartonon
- Tolass hátra pl 10m-t
- Ha felnyitod a motorháztetőt, a lámpaházán jelölve van hogy hány %-ot kell essen a fénycsóva - nekem Auris esetén ez 1% -> Ez azt jelenti hogy a 10m-es távon 1%-ot, azaz 10cm-et kell lejjebb világítson a referencia ponthoz képest > ezt is jelöld be a falon
- A fényszórómagasság állítóval a lámpátestnél állítsd be ehhez a vonalhoz a fénycsóva tetejétNem tudom manuális-e az állítás, mert akkor érdemes a kocsiban található tekerőt 0-ra állítani, de ha automata szintezős akkor nincsen ilyen kapcsolód.
-
Ck.
addikt
válasz
koxkids #12087 üzenetére
Nem vakítana a másik oldalon való közlekedés miatt, ezt a fajta statikus ledet nem kell lemaszkolni sem ilyenkor.
Egyébként nyaralni vagyunk itthon 3 hetet, aztán megyünk vissza. A lámpa probléma már kint is fent állt, elvittem két különböző helyre is ahol csinálnak műszaki vizsgát, közülük az egyik márkaszerviz volt. Szerintük jól van beállítva, szerintem meg a 20 méteres tompított világítás életveszély. Mindenhol azt olvastam, hogy egy 20-30 méterre levő autót a visszapillantó tükör alatt kell h megvilágítson. Na, most az enyém a rendszámtáblákig ér.@sky11: sajnos nincs rá lehetőség/területi adottság.
-
pècsimunkás
addikt
Te nem tudod megcsinálni?
Rá állsz egy falra, vagy garázs ajtóra, aztán kicsit feljebb tekered a lámpát. De előtte tekerd nullára a belső állítót.
Én megcsináltam az előző autómon. Törött volt az eleje, aztán angolosan volt beállítva a lámpa mikor megvettem az autót.
Egyiket picit lejjebb tekertem, a másikat picit feljebb, aztán kész volt. Neked mindkettőt feljebb kell kicsit aztán kész.
Persze, ha olyan elven műkszik a LED- es lámpa mint a hagyományos. De gondolom igen...Szerk.: #12087
A vakítással kapcsolatban igazad van. -
Tudtommal a lámpa kialakítása olyan, hogy bal / jobb kormányos autóhoz szerelik. Ha megnézel egy vetítési képet, látszik hogy a bal kormányos az út jobb szélét jobban világítja, tied pedig most ugye a balt. Ha magasabbra veszik, akkor te rendesen vakítani fogsz.
Használni szeretnéd az autót mindkét országban, vagy már csak fixen itthon? -
Ck.
addikt
Szerintetek Magyarországon be tudnak állítani lámpát angol autón, úgy hogy nem akarják átformálni a lámpa vetítési képét/magasságát a jobb oldali közlekedésnek megfelelően? Csak annyit szeretnék, hogy emeljék meg egységesen mindkét oldalt, hogy ne csak 20 méterre lássak előre. De azt már nem szeretném, hogy a jobb oldali csóvát magasabbra állítsák a balhoz képest, mint ahogy a hazai autóknál van.
-
válasz
pècsimunkás #12083 üzenetére
Ezek semmiben sem mondanak ellent annak, amit én leírtam.
A teljes csendet leszámítva. Mondom, egy E-merci valóban csendben suhan. Ez nem azt jelenti, hogy az Auris hangos .. -
válasz
pècsimunkás #12083 üzenetére
Akkor ennek még rendesen megcsinálták a hangszigetelését. Sajna autóiparban is gyakori a nu akkor ezt egy kicsit kispóroljuk a következő generációból mentalitás (vagy a fillérrel való erotikáért, vagy a tereljük a drágább felé kedvességért végül is mindegy). Mostani corolláról én is majd mindenhol azt olvasom hogy kategóriában hangos (és pl az új i20-ról is több helyen olvastam hogy tök jó hogy drágább és hangosabb). Próbáltam volna megkedvelni egy emelt corolla kombit de nem sikerült többek között a hangszigetelés miatt (nu meg szalonban beülve elől jóval szűkebbnek éreztem mint az scrossom, csodálkoztam is erősen, biztos velem van a hiba).
-
pècsimunkás
addikt
Ez egy 2015- től gyártott Auris 1,2 turbó. Mármint amit bekarikáztam. És pontosan ilyen az enyém is, és ezek a tapasztalataim nekem is, és másoknak is akik ültek az autómban.
Kb 175- 180- tól kezd jönni a szélzaj.
165- nél még mindig csak 3200- a fordulatszám. Én 150- es utazót tartok vele autópályán, akkor éppen 3000 a fordulatszám.
És teljes csendbenSzerk.: az autópult összehasonlítása szerint - mérik a decibeleket - csendesebb az Auris 1,2 t, mint a Golf7 1,4 t.
De néhány benzines autóra rá kerestem még. 9.gen Civic 1,8, Ford Focus 3, I30 2.gen, meg ilyesmik a kategóriában, az autópult mérési eredménye szerint csendesebb volt bármelyiktől. -
@Sky11: 2012-es Auris Hibridet vezettem, autópályán azért volt hangja 130-135km/h esetén. Még egyszer: emlékeimet összevetve így is csendesebb, mint egy E210 szedán például, de azért ha ültél már valóban csendes autóban (Mercedes C-osztály, E-osztály, Lexus GS, stb. van, amiben ültem huzamosabb ideig), akkor azért azokhoz képest nem mondhatnánk, hogy nincs semmi hangja.
@SoulReaver: Az E210-ben is tudsz beszélgetni 180km/h-nál. Az, hogy nem túl jó a hangszigetelése nem azt jelenti, hogy üvölteni kell, hogy a melletted ülő megértsen.
Ez is "relatíve" csendes autó, de leginkább azért, mert pl. az E210 szedán 130km/h sebességet 6-osban olyan háromezer egy-két százas fordulatnál hozza. Különösebben erős szélzaj nincs, de a gördülési zaj és úgy általában a kívülről érkező zajok tompítása terén finoman szólva is gyengén szerepel mondjuk egy 7-es Golfhoz képest is.
@dj79: Férfiaknál is, saját magamról tudom...
-
SoulReaver
veterán
Nekem a 2009-esről van tapasztalatom. Óra szerint 180km/h nál van már motor és szél zaj, de simán tudtunk beszélgetni haverommal.
130km/h-nál viszont elég csendes. Csendesebb, mint egy fiat doblo maxi vagy ducato, vagy opel vivaro. (Ezek a céges autóink, ezekkel tudtam most hirtelen össze hasonlítani.
-
válasz
pècsimunkás #12075 üzenetére
Azért a 130km/h-s sebességnél semmi hangot én megcáfolnám Aurisban.
Azzal együtt, hogy azért lehet, hogy csendesebb, mint az E210 Corolla... De azért a "semmi hang" szinttől messze van... -
válasz
Gombinyó #12071 üzenetére
Mondjuk ülésnél nem én számítok, hanem asszonypajti, Ő meg már kb. eldöntötte, hogy neki Corolla kell.
Nagyon megy a matek, és az ingadozás az 1.2T M/T és a hibrid között. Oké, hogy kényelmi szempontból a hibrid sokat jelentene városban (a kuplungolás az kuplungolás akár hogy is nézzük), de anyagilag eléggé pengeélen van egymáshoz képest a kettő, és inkább nem a hibrid javára. Legalábbis a mostani helyzetben...
-
Gombinyó
őstag
Volt nálam egy 1.6 sedan kölcsönbe, amíg leadtam a sajátom gariba. Egy hétig használtam, kb 800 km-t tettem bele, az alapján nekem kényelmesebb volt benne ülni, jobban párnázottak az ülései szerintem.
Nekem most 5,7-en áll a fogyi, kb 3e km-el ezelőtt nulláztam. Sokat megyek országúton és pályán, így jött ki ez a szám. Városban alig használom, ezért se akartam hibridet, mert alig váltok, nem kopik a kuplung se és hosszú távon az 1.2T is jól fogyaszt. -
válasz
Gombinyó #12068 üzenetére
+xEon1337: Na ezt gyorsan megosztom asszonypajtival.
Aztán a végén tényleg nem Corolla lesz...Az nekem furi, hogy a szedán E210 ülése jobb.
Nekem a HB/TS esetén a több fejtér miatt jobbnak tűnt a HB ülése, de tény, hogy egy tesztút ehhez kevés.A zajszigetelés dolog pedig külön fájdalmas sajni.
A fogyasztás téma olyan, hogy az 1.6 szívó a szedánban tud 6.2-6.3 litert tartós 130km/h + automata tempomat mellett, ha nem a pénteki balatoni M7-es forgalomban araszol az ember. Tényleg @Gombinyó, nálad milyen a fogyasztás az 1.2T-vel?
-
Ez simán lehet, hogy vezetési stílus / közlekedési körülmények miatt van így.
Az én Corollám is olyan 560-580km-et írt ki az elején, amikor a Budapesti dugókban állva 7,5-7,7 literes átlagfogyasztásokat hoztam ki (ami azért is volt az elején fejvakarós, mert 50 literes tank 7,7 literes fogyasztás esetén még egy átlagos, 30-50km-es tartalékkal számolva is 600km felett kellett volna legyen).
Mostanság 6,5-6,6 liter körül járok, így már 700km körül van. Ami alapján azt sejtem, hogy a hátralévő kilométereket nagyjából 45 literes üzemanyag-mennyiségre számolja...Hozzáteszem persze, hogy az biztos, hogy az 1.0 literes Ford motor nem a takarékossága miatt ajánlott, a relatíve kicsi B-Max-ban is 7 liter körül fogyasztott édesanyámnál...
-
Gombinyó
őstag
válasz
pècsimunkás #12067 üzenetére
Céges...
Amúgy nem tudom próbáltad-e már, de kb egyet tudok érteni én is a tapasztalatokkal. Zörög a beltér, gyenge a zajszigetelés, a TS-ben kényelmetlen az ülés (a sedanban jobb). Ezeket leszámítva még mindig ütőképes a kategóriájában. Egy octavia se lenne összességében jobb, mert annak meg más bajai lennének. -
Az elmúlt 1 hétben én is megtettem 2.500 kilométert a 2020-as 1.8 Hybrid Toyota Corolla TS-sel (Magyarország-Ausztria-Németország-Svájc), volt, hogy egy nap 8 órát ültünk benne.
Továbbra is azt gondolom, hogy ez a legrosszabb ülés, amihez valaha szerencsém volt. Hiába az állítható deréktámasz (csak 2 irányban), teljesen tönkrement a derekam.
A zajszigetelés szintén pocsék, nagyon fárasztó utazni ezzel a kocsival. Városban és főútra hibátlan, minden másra meg kell egy középkategóriás 2000cm3-es dízel vagy felette.
A valós fogyasztás mondjuk parádés lett a limitek maximális betartásával, vmax 130km/h mellett ~5,3 liter/100km. Az adaptív tempomat istenkirály, legalább ez levett egy kis terhet a vállamról.
Most lesz benne 10 hónapos korára 22.000 kilométer és már több helyen zörög vagy rezonál a beltér. A szélvédő meg olyan hajszálkarcos, mintha csak plexiből lenne.
-
Ck.
addikt
Jó reggelt Mindenknek,
No közben haza is értünk Villámmal, cirka 2000 km van mögöttünk; Anglia/Franciaország-Hollandia-Belgium-Németország-Ausztria és végül Magyarország. Két fő + Árcsi_a_Mopsz, rengeteg csomaggal a plafonig pakolva, egy tűt nem lehetett volna leejteni. Az út vegyes volt, voltak szakaszok ahol lehetett kicsit jobban haladni, de volt ahol beállt teljesen a forgalom és csak araszolni lehetett vagy csak 80-110-el poroszkálni. A jobb részeken Németországban 150-160 utazó volt, megnéztem mennyire szereti a 200–at vagy felette, de nem igazán akartam a próbán kívül ennyivel menni, nem is vagyok hozzászokva ezekhez a sebességekhez, meg elég fáradt is voltam. Így inkább visszább vettem, Ausztriában és Magyarországon már 130 volt fixen. Ezekkel a körülményekkel, végig klímával és normál módban, adaptív tempomattal a trip computer szerint 5,6-5,8 liter/100 km lett az első két tankolás, pontos rátankolásos méréssel a valóságban ez 6.1-6.3 liter/100 km lett.
Apropó adaptív tempomat. Ez az első ilyen funkcióval rendelkező autóm, de enélkül már nem vennék a későbbiekben sem, fantasztikus funkció. Ugyanakkor kell még némi megszokás, mert a régi ráfutásos, lendületből előzős technika itt nem működik, állandóan befékez, ha túl későn kezdem meg az előzést, agyban erre nagyon át kell állni, hogy időben elkezdjem az előzést és a sáv váltást, különben nagyobb sebesség különbségnél erősebb ráfékezés is lehet és olyankor elég bután érzem magamat.
Ezt leszámítva összeségében elégedett vagyok a Lexus IS 300h-val, egy nagyon kellemes út volt, az ülésszellőztetés is mesés,
ugyanakkor kezdem megérteni a divatmajmokon és kacsacsőrű luxusanyákon kívül, hogy miért vesznek SUV-ot az emberek. -
válasz
Gombinyó #12058 üzenetére
7.2 millió volt egy kereskedői ajánlat a Puma 1.0 (125Le) M/T ST line + Téli csomag (szélvédőfűtés, ülésfűtés, kormányfűtés) + vezetéssegítő csomag (sávtartás, automata parkolás, 360°-os radar).
7.3 millió a Corolla HB 1.2 M/T Comfort Tech kereskedői ajánlata, igaz ebben az érzéki vörös szín önmagában 260e Ft...
-
válasz
KubanitoS #12055 üzenetére
Tudom én, hogy manapság "más időket élünk" és az is okés, hogy neked és több ezer más vásárlónak is megfelelő a kisebb motor. Nekem az veri ki inkább a biztosítékot, hogy a Ford ezzel a motorral 7 millió felett van, ami számomra elfogadhatalan.
Két oldalról közelíteném meg:
1.: A Toyota Corolla HB és TS is csak 1.2 literes turbós motorral kapható, mindkettő drágább hasonló felszereltségi szinten, mint a Ford Puma (vagy a Ford Focus lenne). A Toyota CH-R-t fel sem hozom, pedig az van Puma-val egy kategóriában, mégis elképesztően drága. Aligha hiszem, hogy ha az 1 literes hengerűrtartalmat kevésnek tartod, akkor az 1.2 liter elfogadhatóbb...
2.: Nem tudom mi az ellenérzés oka, mint említettem volt a családban 1.0-ás motorral szerelt Ford, motorikusan semmi baja nem volt, tehát első kézben van tapasztalatom / -tunk e téren. Ismerjünk bőven nagy hengerűrtartalmú, mégis problémás motorokat is, tehát önmagában az, hogy egy motornak nagyobb a hengerűrtartalma, még nem garancia arra, hogy jobb vagy megbízhatóbb.Ezen még a szebb tolatókamerás kép és az egyéb apróságok sem fognak segíteni.
A személyes ellenérzéseiden valóban nem, de ez egyéni preferencia kérdése.
Sem teljesítmény (a Puma az 1 literes motorral kb. olyan erős, mint az új Corolla Sedan 1.5 literes motorja, de érezhetően pörgősebb, fickósabb), sem más téren nem igazán van hátrányban a kisebb motor, nem fogsz tehát valódi hátrányt szenvedni.
Az, hogy viszont tolatókamerában, radarban például egy hasonló árú, vagy olcsóbb Ford többet nyújt, bizony egészen más történet, mert a minőségérzet, jobb szolgáltatások kapsz. Könnyebb manőverezni vele, és mivel itt is az asszonynak lenne az autó, az ilyesmi tétel bizony.Egy Ford soha nem lesz a Toyota szintjén, remélem ezt egy Toyota topikban azért leírhatom.
Én is azért választottam a Toyotát, mert megadtam nekik a bizalmat a megbízhatóság terén. De amikor azt írod, hogy egy Ford sose lesz egy Toyota szintjén, akkor a megbízhatóságot leszámítva még esetleg az olyan dolgokat lehet felhozni, mint az, hogy a Toyotában magyar nyelvű a menü (ezt especiel nem fogom megérteni, hogy a hazai Ford forgalmazó hogy gondolta), meg esetleg a visszahívások, garanciális ügyek, ügyfélkapcsolati esetek kezelését illeti. Utóbbi terén én mondjuk némileg csalódtam, mikor a 2019-es Corollámba felárért került bele az Android Auto-s szoftverfrissítés.
Ugyanakkor beltér, digitális műszerfal és a középső kijelzőn megjelenő menü minősége terén lehervad az ember szájáról a mosoly, amikor összeveti a kettőt. Számomra ezért volt ez nagy pofon, mert valahogy úgy érzem, hogy a Toyota továbbra is egy generációval kullog a konkurensek mögött (és itt nem csak a Ford, de a Hyundai / Kia és még jó pár gyártó felsorolható).
Tisztában vagyok vele, hogy ez egy Toyota topicban istenkáromlásnak hat, de ettől még ezt látom...
Amúgy én is néztem a Swifteket mielőtt előtérbe került a Yaris. Páromnak lesz az autó és az automata váltó nagyon kellene. Egy jól felszerelt GLX Swift jelenleg 6 millió körül van, közel ennyiért hybrid Yaris is van, ami azért elgondolkodtató.
És azért a Toyota Hibrid rendszere egy egészen más liga, tegyük hozzá.
Ezzel együtt azért azt is hozzá kell tenni, hogy a Yarisnál a Comfort Tech csomag nyújtja kb. azt, amit a Swift GLX. Ha a CVT váltós Yarist nézzük, akkor kb. egy árban vannak (persze kereskedéstől is függ), és az utóbbi viszont 125 lóerős, szemben a Suzuki 83 lóerejével.
Nálunk sem véletlenül esett ki a Swift... -
Gombinyó
őstag
-
makabanan
csendes tag
Sziasztok,
bő hete vettem át egy új Corolla sedant 1.8 hybridet, lehet hülye kérdés, de szeretnék a b oszloptól hátrafelé, hátsó szélvédőre is ablakfóliázást, emiatt lehet az autóval kapcsolatban bármilyen garanciavesztés? Illetve érdemes-e ezt márkaszervizben csináltatni vagy teljesen jó egy bármilyen ezzel foglalkozó cég (természetesen műbizonylattal együtt csinálva).
köszi a segítséget -
KubanitoS
veterán
A varrógépmotorról annyit, hogy engem nem a 3 henger zavar, azért is vagyok a csoportban, mivel hybrid Yarist szeretnék venni. A köbcenti sokkal inkább komolyabb probléma véleményem szerint. Tudom én, hogy manapság "más időket élünk" és az is okés, hogy neked és több ezer más vásárlónak is megfelelő a kisebb motor. Nekem az veri ki inkább a biztosítékot, hogy a Ford ezzel a motorral 7 millió felett van, ami számomra elfogadhatalan. Ezen még a szebb tolatókamerás kép és az egyéb apróságok sem fognak segíteni. Egy Ford soha nem lesz a Toyota szintjén, remélem ezt egy Toyota topikban azért leírhatom. Kíváncsi lennék a Puma értékállóságára egy Corollával szemben, kár, hogy csak 2019-től van ez az újabb Puma.
Amúgy én is néztem a Swifteket mielőtt előtérbe került a Yaris. Páromnak lesz az autó és az automata váltó nagyon kellene. Egy jól felszerelt GLX Swift jelenleg 6 millió körül van, közel ennyiért hybrid Yaris is van, ami azért elgondolkodtató.
-
válasz
KubanitoS #12053 üzenetére
Ahogy leírtam, a Puma nem egy kategória a Corolláva, csak ki lett próbálva, mivel egyszerűen nincs a Fordnál alternatíva. Mint említettem, konkrétan nem vesznek fel jelenleg megrendelést a Focus-ra.
Hogy "varrógépmotoros"? Ez természetesen nézőpont kérdése, de engem sose érdekelt, hogy hány henger van az autóban, az érdekelt, hogy megy-e. A családban volt már 1.0-ás háromhengeres Ford, és motorikusan especiel semmi gond nem volt vele 9 év után. A Puma is teljesen elfogadhatóan mozog a 125 lovas motorral, tehát ilyen téren nem igazán tudok belekötni.
E téren érdemes megjegyezni, hogy jelenleg már a Toyota Corolla Sedan-t és a Yaris ill. Yaris Cross-t is csak háromhengeres motorral (vagy hibriddel) lehet megvenni, az 1ZR motorokat nyugdíjazták az EU-s piacokon, helyettük a Yaris Hibrid és Yaris Cross Hibridben használt M15 motornak egy átalakított változatát kapják (M15-FKS) 123 lóerős változatban.
Aki úgy áll hozzá, hogy nem kell neki három hengeres autó, de hibridet sem akar, akkor annak például a Corolla Sedan itthon kiesett a listáról.
Én anno azért kerestem szívó motoros autót, mert én is tartottam a turbótól, de miután már elszállt a vásárlás kapcsán kialakult beszűkült látókör (nem vitatom, hogy én sem teljes racionális döntést hoztam), utólag már nem tartok ettől, főleg, hogy én eleve olyan 10 év / 200 000 km körüli idő / távolság szintjéig gondolkozom és gondolkoztam, ezt pedig azért egy átlag motor, ha megkapja a megfelelő törődést, gond nélkül hoznia kell. Ha nem hozza, akkor ott egyértelműen rosszul megtervezett motorról vagy nem kellően gondos gazdiról beszélünk.
Így most per pillanat már nem kapálódzok ellene, főleg, hogy a Corolla HB esetén is vagy 1.2T vagy hibrid az opció. Szívó már jó ideje nincs a listán.
A Puma felhozatala viszont azzal kapcsolatos volt, hogy azonos pénzért bizony más gyártó több "autót" ad. Egy szinttel a Corolla felett van beltér és általános szolgáltatások terén, ami azért számomra keserűvé teszi kicsit a dolgot. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy én max. csak terelgetni tudom a párom, de Ő meg már beleszeretett a Corolla HB-be, szóval eléggé egyesélyes a dolog.
Hozzáteszem, hogy a Corsás hasonlat abból a szempontból üt, hogy én eredetileg a Suzuki Swiftet vagy a Toyota Yarist javasoltam, árban inkább megfelel a lehetőségeinknek, a kisebb méret miatt egyszerűbb parkolni (bár a Puma automata parkolása igen meggyőző volt), és "nagy" autónak már úgy is itt van a Corolla Sedan.
De hát ahogy több helyen is olvastam és hallottam, az emberek általában eggyel nagyobb kategóriás ill. drágább autót vesznek, mint amit megengedhetnek magunknak és ami céljaiknak szükséges. Ez is egy ilyen eset.
-
KubanitoS
veterán
Az érvelésedbe nem tudok, és nem is akarok belekötni.
De azért ne hasonlítsunk már egy varrógépmotoros Fordot egy ezerszer megbízhatóbb japánnal, akkor sem, ha utóbbiban sem világverő teljesítmény áll rendelkezésre. Ráadásul az egyik a SUV felé hajlik, a másik szedán. Ennyi erővel egy Opel Corsa is jobban fog kijönni a Corollánál, mert azt már 5 misiért is lehet kapni.
CK-val értek egyet: nyilván nagyon meg kell nézni mit és mennyiért vesz meg az ember, de azért másfelől is érdemes végiggondolni az adott dolgot.
-
Paxker315
veterán
válasz
SoulReaver #12051 üzenetére
Tekintve hogy 10* különbségek is vannak stresszkezelo, stresszturo, pszichés nyomást elviselo készségekben, nem meglepő, ha mindenre is akad példa. Szerencsés alkat vagy ezek szerint.
Nekem nem volt probléma manuális váltó használattal, pár durva labikra gorcsot leszámítva, de nem szívesen használok, nem szeretem. Bár alapból nem szeretek vezetni, de sajnos van, hogy muszáj.
(
nőideal egyik kritériuma, hogy szeressen vezetni, ne nekem kelljen már..
)
-
SoulReaver
veterán
válasz
Paxker315 #12048 üzenetére
Ez nagyon emberfüggő.
Van olyan munkatársam, aki iszonyat stresszes, nem tud koncentrálni és 30 éve van jogsija... Nagyon feszül autópályán vezetés közben, dugóban is két kézzel kapaszkodik a kormányba...
Én pl. meg olyan vagyok, hogy fel sem tűnnek ezek a dolgok, mint váltás, kuplungolás, jár a tekintetem mindig mindenhova és mellé sportosan is vezetek. 11 éve van jogsim, kb 400.000km-t levezettem már sok féle autóval, kis haszon autóval is.
-
Paxker315
veterán
Hát, én nem vennék napi hasznalatra manuális váltóval semmit. Ha kézzel lehetne kuplungolni, még talán beleferne, de lábbal semmiképpen.
Vannak helyek, ahol poén, de, ha túlnyomóreszt város az ember terepe, nagyon sok stressztol, kenyelmetlensegtol megkimeli az embert, ha nincs harmadik pedal.
-
A szedán Corolla vásárlásakor leginkább anyagi okok miatt döntöttem a hibrid ellen, akkor nem hiányzott egy eleve lizingelt autón plusz még 1.2 milliós költség (a használt piacon CVT váltós Corollákat néztem, mielőtt végül új autó mellett döntöttem).
Most az asszonynak nézünk autót, és ez esetben sem fogjuk tudni egyben kifizetni, tehát bőven képlékeny a dolog, de mivel Ő még többet megy városban, mint én, erősen a hibrid felé hajlik a mérleg. A csend része kapcsán azért vannak kifogásaim - mert itt erősen a hangszigetelés minősége a korlátozó tényező. A hibrid Corolla sem csendesebb autópályán tapasztalataim szerint...
-
Ck.
addikt
El kellene felejteni azt, hogy kizárólag költség megtérülés miatt kell hybridet venni. Az automata váltó komfortja, kényelme, a rendszer működése és a csönd nem ér meg ennyit? Én már a gondolattól is rosszul vagyok, hogy állandóan jár a motor vagy épp keverni kell a pudingot. Ennek ellenére a mai napig töretlen népszerűségnek örvend számos piacon a manuális váltó, egyesek továbbra is hallani sem akarnak automatáról. Egyik ismerősünk is most vett autót vadonatújan, hallani sem akartak automatáról, annak ellenére, hogy életükben még csak ki sem próbáltak egyet sem vezetni, komolyan nem értem őket.
-
Nekiálltam számolgatni, és bár lehet nem lesz belőle semmi, azért érdekességként megosztanám azt, ami kijött.
Az összehasonlítás a Toyota Corolla HB 1.2T M/T és HB Hibrid közötti, mindkettő esetén Comfort Tech felszereltségi szint. Külön kell ugye téli gumi, beleszámoltam a forgalomba helyezés költségét (ez ugye hibridnél kevesebb) és a biztosításokat. Itt ért némi meglepetés, mert a hibrid meghajtás esetén a casco és kötelező biztosítása is drágább lett.
Ami ugye látványos, hogy a vételáron felül nagyjából 250-300 ezer forint, hogy a biztosítások és forgalomba helyezés megtörténjen. A gyári ajánlatnál olcsóbban jobb téli gumit és felnit vehetek, itt lehetne spórolni, de egyfelől azért egy 7-8 milliós autónál szerintem már illetlen dolog az acélfelni, másfelől gumin összegszerűen túl sokat nem lehet fogni (ha a Michlein Alpin 6 helyett mondjuk Kleber Krisalp Hp3-at választunk, akkor cirka 44e Ft-t spórolnánk).A különbség a két ajánlat között nagyjából egy millió forint, és itt megint a hibrid költségszámítás jön.
Az 1.2T M/T átlag fogyasztása a Sprintmonitoron 6,7 liter, a hibridé 4,96 liter.
Legyen ismét 2 literes különbség, kapjon ennyi handycapet, és számoljunk újra 5 év / 100 000 km-el.100 000 * 0,02 = 2000 liter össz. megtakarítás.
1 000 000 / 2000 = 500, vagyis 500 Ft átlag üzemanyagár esetén térül meg a felár. Két éve ezen mosolyogtam, ma már nem mosolygok, simán 500 Ft feletti átlag benzinárat várhatunk az elkövetkezendő 5 év átlagában.
Szerviz terén nagy különbségek nincsenek (hiába hangoztatta a kereskedő is ezt a frázist, a kuplung és sebességváltó-csere azért kissé magasabb futásteljesítménynél jön elő), a magasabb Casco 5 év alatt 150 ezer forintot jelent hozzávetőleg a hibrid kárára. Cserébe viszont adott esetben 5 év után többet is ér a hibrid, mondjuk azért nem egy millióval.
A matek itt már bizony nálam azt hozza ki, hogy megérné hibridet venni.
De itt van egy csavar. Most ültem egy Ford Puma 1.0 125Le ST Line-ban. Ez kb. az az árkategória, mint a Toyota Corolla HB Comfort Tech 1.2T, vagyis olyan 7.2-7.3 millió, még ha nem is egy kategória a két autó (Focus-t konkrétan nem lehet rendelni sem). Két téren találtam fogást rajta, az egyik az, hogy a központi kijelző menüje csak angol nyelvű, a másik pedig hogy csak egy zónás automata klímája van (a Corollának két zónás van elől). Még a Toyota megbízhatóságot lehet mondani mellette, de minden más téren hátrányban van. A Puma műszerfala és középső kijelzőjének menüje egy nagyságrenddel szebb, sokkal jobban kidolgozott, a beltere még az E210-hez képest is igényesebbnek hat (az a vörös cérnás varrás nagyon szép tényleg). A tolatókamera képén a segédvonalak a kormány tekerésével szinkronban mutatják merre fogunk haladni és ennyiért fűthető szélvédős, fűthető kormányos kivitel volt, automata parkolási segéddel, kulcs nélküli indítással. Ráadásul bitang szép autó.
Ott azért elgyengültem... -
-
kw3v865
senior tag
válasz
Dluinet #12037 üzenetére
Köszi. Ha már hasonló áron van, inkább a fejlettebbet választom, be is rendeltem Eneos 0W-20 Sustinát. Hosszú távokra használom az autóimat, 10 ezres csereperiódussal, remélem nem fogja zabálni az olajat. Nyilván ez lutri, a szakértő által történő átvizsgálás ellenére is.
-
válasz
kw3v865 #12035 üzenetére
Ezek fejlettebbek, mint a gyári olaj.
A gyári olaj" nagyon régi" receptúrával és technológiával gyártják változatlanul.
A gyári olaj is teljesen jó, de ezek már jobbak nála, mert kb 5-10 évvel későbbi fejlesztésűek, modernebb adalékokkal.
Olajcsere 10-15ezer km vagy 1 év. Rövid távok esetén (napi 2×23km alatt) 7500km és/vagy fél év. -
kw3v865
senior tag
-
jozsi252
veterán
válasz
kw3v865 #12032 üzenetére
Találkoztam olyan BMW-vel aminek a gyári olajszűrője MANN FIlter. Szóval nem feltétlen szükséges abból is "gyárit" venned, mert attól hogy a dobozán az áll hogy Toyota, nem biztos hogy ők is gyártották.
Pollenszűrőből érdemes aktív szenest venni mert akár a szagokat is ki tudja szűrni. Persze idővel az is elhasználódik, veszít a hatékonyságából de ha más nem akkor 1 próbát érdemes tenni vele. Nem 5x annyiba kerül. -
válasz
kw3v865 #12030 üzenetére
A termékek megnevezésében minden betűre figyelni kell!
Ezek csak 0W-20-as viszkozitásban jók.
Ebay-ről vagy Amazon-ról senki ne rendeljen ilyen olajokat, mert nagy valószínűséggel hamisítottot.
SN helyett a felsoroltakon SP vagy/is szerepelhet, ugyanígy GF5 helyett GF6 is szerepelhet újraminősítés miatt.
Eneos Sustina 0W-20
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2)
Total Quartz 9000 Future GF-5 0W-20
Fuchs Titan Syn SN 0W-20
Lexus 0W-20 Advanced Fuel Economy Lexus Hybrid Drive
Liqui Moly Special Tec AA 0W-20
Mazda Original Oil Supra-X 0W-20
Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0W-20 API SN
MOL Dynamic Gold DX 0W-20
Motul 8100 Eco-lite 0W-20 API SN
Wolf Ecotech 0W-20 FE
Shell Helix Ultra 0W-20 API SN Plus
Amsoil Signature Series 100% Synthetic 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE High Mileage 0W-20 (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Castrol EDGE Professional OE (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE US (Magyarországon nem elérhető)
Castrol Magnatec DX (Magyarországon nem elérhető)
Castrol EDGE Supercar A 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Fuchs Titan Supersyn D1 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 0W-20 API SN; ILSAC GF-5; Dexos1 Gen2 (Magyarországon nem elérhető)
Mobil 1 Annual Protection (Magyarországon nem elérhető, de erősen ajánlott)
Mobil 1 Extended Performance (Magyarországon nem elérhető)
Total D1 0W-20 (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Synpower 0W-20 API SN (Magyarországon nem elérhető)
Shell Helix HX8 Professional AG (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Advanced Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető)
Valvoline Extended Full Synthetic (Magyarországon nem elérhető) -
kw3v865
senior tag
válasz
jozsi252 #12031 üzenetére
Köszi, a Corollámba is MANN-t tettem eddig mindig, de azért kérek árajánlatot nem márkaszerviztől is gyári alkatrészekre. Most alaposabban is utánanéztem, 0W20 kell bele mindenképp, de amúgy semmi különleges elvárás nincs, API SN szabványt teljesíti már szinte mindegyik olaj, tehát igazából az a kérdés, megér-e nekem pár ezer forint pluszt a gyári alkatrész és olaj. A pollenszűrő az érdekesebb, az nem olyan kritikus alkatrész mint az olaj- vagy a levegőszűrő. MANN-ból is van több fajta. Talán azon megéri spórolni, hogy az olcsóbbat vegyem?
-
jozsi252
veterán
válasz
kw3v865 #12028 üzenetére
Szervizbe 0W-20-at kérek a sajátomba nem 5W-30-at úgyhogy maradj mindenképp ennél a viszkozitásnál. Ha esetleg saját magam szervizelném akkor szintén a Toyota "saját" márkás olaját raknám bele.
https://filterabc.hu/TOYOTA-FUEL-ECONOMY-EXTRA-0W20-1L
De ami ennél is fontosabb nézd meg a könyvbe a gyártói jóváhagyásokat hogy milyen specifikációjú olaj kell bele. De nyilván a Toyota sajátja tuti hogy jó bele.
MANN-Filter szűrőivel pedig tuti nem fogsz mellé. -
kw3v865
senior tag
Üdv!
Vettem egy 2018-as, 1.6-os motorral szerelt Auris kombit. Eddig nagyon tetszik, jó vezetni is, és a nagy csomagtér is remek. Bár nyilván csak hónapok múlva derül ki, hogy tényleg mennyire van jó állapotban (a szerelő, aki bevizsgálta, azt mondta rendben van 1-2 apróságot kell megcsinálni rajta). Első körben mindenképp ki akarom cserélni a motorolajat, a fékfolyadékot és a szűrőket. 0W-20-asból bármilyen olaj megfelelő vagy valamilyen szabványnak meg kell, hogy feleljen? Szűrőből milyet érdemes venni? Mivel a gyári nagyon drága, azt inkább nem venném, ha van jó minőségű más márkájú is. A MANN olaj- és levegőszűrők jók szoktak lenni vagy mást ajánlotok?
Motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, fékfolyadék. Ezeken kívül mit javasolt még mindenképp cserélni? 3 éves, 70 ezer km-t futott autóról van szó. -
molnarpeter
nagyúr
Kezd az a gyanúm lenni, hogy a kisebb karosszéria együtt jár a lengéscsillapító gyengeségével... Nekem a kiváló Fiatban Kyb volt (előző tulajnál kellett cserélni), egyszer volt jobban teher rajta nálam, egyből nyomot ki olajat, plusz rozsdás volt már a szár. Ha már Kárászy, felújítás tetszett volna elsősorban, de volt akciósan random márka kauffernél, így kb 8k volt párban a történet
Itthon cseréltem, csavarok azért nehezen adták magukat (egy gyengébb minőségű crova toldó bánta, rendes anyagú már bírta a strapát), az autót komplett hátsó felét megemeltem és alábakoltam, kerekek le, onnantól hozzá lehetett férni. Lengéscsillapító gyártójának függvényében a szárat rögzítő anya oldásához kellhet célszerszám, bár e téren végképp nem tudom, a Toyota mennyire hasonló az európai márkákhoz.
-
jozsi252
veterán
Néztem az oldalukat de sajnos az én kocsimra nem dobott ki találatot. Bár ettől függetlenül nyilván biztos van Koni ehhez is.
Néztem amúgy hogy szerintem még én is ki tudnám cserélni, semmi extra nincs benne! Alul egy kicsit megemelem a kocsit hogy a csillapítót ami fogja csavar ne feszüljön be, kitekerem a csavart, felül kipattintom a csomitartóba a kis takarót, majd ott is kitekerem a csavart. Nyilván leírni könnyebb mint megcsinálni, de nem tűnik olyan ördögi dolognak hogy mondjuk órák kelljenek a cseréjéhez és szét kelljen bombázni mindent hozzá.
Ugyanolyat semmiképp sem akartam ami benne van, mert ki tudja az meg tényleg mennyit menne el, de Sachs-ot jobbnak mondják szinte mindenhol, plusz kb ez mindegyik boltban elérhető. -
No.01
addikt
-
jozsi252
veterán
Az nem is hangzik soknak egy Koni-ért cserébe.
Én most nem szeretnék ennyit rászánni a projektre. Közben találtam szerelőt, úgyhogy meg is rendeltem 2db Sachs-ot hátra, 17 500ft/db áron. Így végre pontot tehetek az ügy végére. Nem szeretem ha valami nem okés a kocsival! Bár lehet hogy még így is több ezer km-t el tudnék menni, mert nem csöpög az olaj belőle hanem megfolyás van az egyik csillapítón, de jobb a békesség.
Bár sokáig húzni nem akartam volna amúgy sem mert a jobbos nem ereszt, de az szarabb állapotban van.
Leellenőriztem vagy 4-5 helyen és mindegyik oldal ugyanazt a cikkszámú Sachs-ot dobja ki, szóval tuti jó lesz.Sajnos Kayaba-t nem találtam hátra, pedig azt vettem volna. Viszont előre van, úgyhogy ha egyszer cserés lesz akkor oda az kerül bele.
-
No.01
addikt
Sziasztok,
Hybrid Bela elerhetoseget privatban at tudnal v.ki kuldeni? Nincs FB-om es ugytunik az uj telefonomba nem mentettem el...
Elore is koszonom! -
-
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
A 2015-től gyártott Auris kombi csomagterének mekkora a hossza, ha síkba van döntve a hátsó üléssor?
-
SoulReaver
veterán
Jó estét urak. Erről a beázásról olvasgatok. Ezt orvosolták valamikor? Vagy majd nekem kell?
Hátsó lámpa körül. Auris. -
KubanitoS
veterán
Köszöntem mindenkinek!
-
No.01
addikt
Kicsit túlzok, de bármi jobb, mint a Monroe. Szerintem.
Igen Kárászynál. Árban is jók voltak, felesleges lett volna magamnak intézni valami külföldi webshopból.
Tudom őket ajánlani. -
jozsi252
veterán
-
No.01
addikt
KubanitoS:
En annyit tennek meg hozza, h a valtotolajat inkabb 90e korul illik cserelni.
Hutofolyadek 120-150e korul.
Fekfolyadekot nekem tobb helyen is kulonbozot mondtak 2-4 ev. (en elobbit reszesitem elonyben)
A normal motorolajat foleg ha az ember sokat jar a varosban es/vagy palyan akkor nyugodtan lehet 10e km-kent ha az ember valoban hosszutavra tervez.jozsi252:
A korulmenyek ugye nagyban befolyasolhatjak a lengescsillapitok allapotat... foleg ha a csari beszallito is szar. Nekem anno a Swift Sportnal kiemeltek, h milyen fain a gyari Monroe... Hasonlo volt mint nalad, sot ha jol emlekszem meg a 30e szerviz elott jelentekzett a szivargas.
Igaz en nem bantam sot. Cserelve lett egy jo kis Koni gatlora ami fenyevekkel jobb es kenyelmesebb volt. Arban igaz tobbe volt, de mikor eladtam 110e+ lm-nel meg mindig tokeleteske voltak. -
jozsi252
veterán
válasz
KubanitoS #12007 üzenetére
Az újabb autókba legalább is a GR-be 0W-16 olaj megy, de úgy tudom hogy a többi újba is. Mindenképp ragaszkodj az ajánlott olajhoz, pár ezer ft különbség van csak aközött meg az egyel gyengébb viszkozitású olaj között.
Nekem a legutóbbi szerviz ami pár napja volt és 75 000km-t jelent 57 000ft-ra jött ki. Olaj,olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő,munkadíj,kis biszbaszok. Ez a kisebb szerviz. Ami minden harmincezernél van az a nagyobb, ott fékfolyadékot is cserélnek.Szóval nagyjából hasonló összegre számíts majd karbantartásnál. Bár lehet valamennyi eltérés márkaszervizek között, de gondolom nem olyan nagy a különbség.
Alapból 3év teljes körű garancia jár a kocsira, illetve 5 év a hibrid rendszer elemeire. Ha Toyota Easy vagy milyen programban veszed a kocsit tőlük akkor jár +2év extracare garancia ingyen.Nekem az első nagyobb csalódásom most volt. Kiderült hogy a hátsó lengéscsillapítók állapota kuka. Egyik ereszt másik 30%-os. Ott 100k-s ajánlatot adtak a cserére, és ugyanaz a szar kerülne vissza.
Extracare garim nekem is van, de ez csak a teljes körűbe van benne. Nyilván a külső beszállító hibája hogy ilyen szar került bele, de ez attól függetlenül nem vigasztal.
Az autó amúgy hibátlan, nagyon szeretem.
Én a Yaris Cross verziót várom, arra szeretném lecserélni a sajátomat.Úgyhogy a 90k km-es szervizt nagy valószínűséggel már nem én fogom végeztetni a kocsin.
-
válasz
KubanitoS #12007 üzenetére
Szigorúan a saját meglátásaim:
-A Toyota 1 év / 15 000 km olajcsere periódust javasol, amelyik előbb van.
-Amennyire én olvasgatom a témát és hallom a beszámolókat, ha megfelelő gyári minőségű 0W-20 olajat kap (olvastunk olyat, hogy a gyári szerviz is 0W-30-at tesz bele, de itt is általában a 0W-20-at mondják a topictársak, hogy ragaszkodjunk hozzá), a 15 000 km-es periódus (egy éven belül ugye) is megfelelő lehet.
-A Toyota alapból 3+2 év garit ad, így eleve gyári szervizbe célszerű hordani, a [hibrid garancia] feltétele ez (illetve az 1 év / 15 000 km betartása), ami 10 évig szóló garanciát jelent a hibrid részegységekre. A gyári szerviz nem vészes egyáltalán árban.
-Ezen kívül alapvetően csak arra kell ügyelni, hogy a sebességváltóban is cseréljenek olajat. Ezt néha a gyári szervizben is hanyagolják, de függően ki mit javasol, azért olyan 100 000 - 150 000 km után illik lecseréltetni.
-Ezzel együtt azért egy Toyota hibrid autóval 10 év után se nagyon szabadna probléma legyen, ha gondos gazdája van (ie.: nem felejti el az olaj- és szűrőcseréket). -
válasz
KTTech #12006 üzenetére
A tévedés jogát fenntartom, most ránézve a Toyota.hu oldalra ott is 'partial leather'-t írnak. Beleülve cirka 15 percre minden esetre nem volt kellemes, előtte Comfort Techbe ültem, ami szövetüléses, a tűző nap miatt az is forró volt, de kb. két perc múlva már nem akartam kiugrani belőle. Ebből igen...
Apropó, korábban szóba került, hogy a felszereltség erősen függ az évjárattól is. A Yaris esetén is pl. eredetileg a sima Comfort esetén digitális műszeregység volt, egy ideje ez már csak a Comfort Tech szinttől jár. Jó móka lesz a használtautóknál követni majd pár év múlva, hogy melyikbe mi található...
-
KubanitoS
veterán
Sziasztok!
Párommal egyre közelebb vagyunk egy új hybrid Yaris rendeléséhez, úgy néz ki Selection felszereltséggel.
Ez lesz az első hybrid autónk és nem igazán vagyunk képben, hogy mire is kell figyelni, elsősorban karbantartás tekintetében. Én erőltetni fogom a 10 ezres motorolaj csere intervallumot, illetve majd természetesen kifaggatom a szervizeseket is, de addig is itt is érdeklődni szeretnék, hogy van-e valami, amire kifejezetten oda kellene figyelni, esetleg van-e valami ami lényegesebb információ, amelyre mondjuk az autószalonok nem feltétlenül hívják fel rá a figyelmet.
Az autóval 8-10 évre tervezünk.
-
KTTech
veterán
A Yaris bőrülése az nem teljes bőr, hanem ahol ülsz az szövet, és nem az izzadós fajta. Igaz itt nincs 40 fok, de 35-ben még nem volt vele gondom. Nekem az Excel kivitel van, ebben világos színű a belső, legnagyobb sajnálatomra, de ez a kínálat csúcsa, csak a HUD, JBL és a sötétedő visszapillantó nincs benne (és csak ebben volt elérhető a panroof).
-
pècsimunkás
addikt
válasz
SoulReaver #12003 üzenetére
Nem, az enyém egy generációval újabb, de a tiéd is tetszik.
Kívül is, de főleg belül!
A belseje szerintem nagyon egyedi, és stílusos! -
SoulReaver
veterán
válasz
pècsimunkás #12001 üzenetére
Köszi szépen!
Esetleg ilyen aurisod van neked is?
A műszerfal világításról lenne pár kérdésem.
-
pècsimunkás
addikt
válasz
SoulReaver #11999 üzenetére
Köszi a képeket!
Kívül, belül jól néz ki!
Gratulálok mégegyszer!
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch 2
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- BestBuy topik
- Remekül felszerelt, fürge 5K2K monitorral jelentkezett az LG
- Tőzsde és gazdaság
- Ubuntu Linux
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Spórolós topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z390-PLUS GAMING alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- PS3 Játékok 1500Ft/db - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest