- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csabroncka
addikt
A német autókhoz képest a szervizelési költség és a meghibásodási arány (motor és elektronika) kedvezőbb. A BMW szervizeléséhez (szervizóradíj ) képest pedig egyenesen felüdülés.
És most ne a Ferkó megszereli az útszélén mert az úgy jóvan kategóriát nézzük, hanem a márkaszervizek és gyári alkatrészek árait.A Toyotánál egy kisebb szerviz (olajcsere, pollenszűrő, hibrid rendszer ellenőrzése) olyan 50e környékén megáll!
"in medias res"
-
No.01
őstag
415kg az tenyleg nem v.mi sok... bar ezen megmonodm oszinten mostanaig en sem sokat gondolkodtam. Amit kellett beraktuk azt annyi, igaz nalunk meg akkor sem erjuk el ezt a hatart 4-en ha vannak csomagok is
Egyebkent a 2 auto a hibridseg es az automata valtot leszamitva mikent is kerult egy dimenzioba?
Csak azert kerdem mert mi nagyon sokaig szemezgettunk az uj Priussal. (ugyertem az uj-rancfelvarrott (4.Gen FL) valtozattal mert az szvsz jobban nez ki)
Viszont szerintem a 2 auto egyaltalan nem alternativaja egymasnak. -
vzsryl
nagyúr
Minőségben/luxusban/dinamikában erős visszalépés lenne egy Toyota. Lexus nem jöhet szóba? Azok is úgy néznek ki, mint egy űrsikló, de van némi autó formájuk is, ráadásul a 300h/450h motorral szereltek jobb dinamikát biztosítanak, mint a kis Toyoták.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
No.01
őstag
Evenkenti (1-2x?) alkalom vegett en nem paraznek a full elektromostol sem (Max ha nincs eleg ido a haza/visszamenetelre akkor autoberles)
A plug-in szerintem lassacskan mar csakutca a tobbsegnek. Mi is gondolkodtunk rajta reven otthont leszamitva mindenhol tudnank tolteni, de mar a kedvezmneyek sem jok annyira, mint 1-2 eve illetve osszesegeben inkabb csak macera lenne vele. Akkor mar inkabb maradunk az "ontolto" megoldasnal. Szvsz ez meg 5-6 eveig biztosan versenykepes marad.
A felsorolt propelleres alternativak is erdekes tengelyen mozognak
Ha barmilyen szempontbol is van igeny az elvezeti autozasra (hibrid, automata az egyik meg SUV is. LOL) akkor a Prius nem is kerutlhet szoba reven az egy valodi kozlekedo edeny
Mindnekinek mas a fontos. Kulfoldon elve a megbizhatosag bennunk nagyon-nagyon felertekelodott. Azota meg nemigazan tudom es akarom elengedni a hibrid technologia elonyeit. A full elektromos vonatra pedig szvsz meg tul korai felulni. legalabbis nekunk. -
No.01
őstag
“A felsorolt propelleres alternativak is erdekes tengelyen mozognak ” - Ezt hogy érted?
3-as es 5-os (mar eleve mas meretosztaly ugye) + i3 amit a 4 kereken es a kormanyon kivul nem sok metszesponttal rendelkezik az elozo kettovel.CT200 kicsi, akkor mar inkabb Prius (P3 az alap ugye) a IS szvsz szukosoebb, mint elsonek tunik es ha a sporolas oldalarol kozelitjuk meg a kerdeskort akkor annyira nem is jo alternativa. Tovabba ha UK - HU - UK az utvonal akkor az IS-re az adok es a biztositas is mas liga
-
molnarpeter
nagyúr
VAG GTE hajtás (Passat/Golf/A3) némi chip után tud úgy 300 lovat ha az az igény, van normális elektromos hatótáv, szíjas TSI meg szerintem tovább elmegy hozzányúlás nélkül, mint tetszőleges korabeli bajor, olajos DSG sem problémás. Bár nemzetközi utakra egy V60 D6 szerintem alkalmasabb a dízelmotorral.
-
KTTech
veterán
Általában egyetlen járgánynak se sokkal több (vagy épp kevesebb) a terhelhetősége... ezen nem kell aggódni.
Konkrétan épp voltam otthon a Yarissal, visszafele 2300km, agyig pakolva, 2 személlyel (értsd: a hátsó ülések is plafonig), és köszönte remekül boldogult vele (és nem vagyok nádszál, szóval élősúly is volt kb 200kg benne), pedig még egy őskori ammóniás lehel hűtő is belekerült (mert megy 12/230V-ról és gázról is, jól jön kirándulásoknál), üresen kb 30kg, de fullosra lett pakolva az is.Egyetlen dombnál/hegynél sem bizonytalonodott el. Próbából meghajtottam németben, GPS szerint 166-ig mentem el vele, aztán nem hajtottam tovább...
Igaz, nálam az utazó sebesség 90-110 közt változik, így a fogyi 4.16-4.63L közt volt, E10 és E5 vegyesen tankolva, természetesen klímával végig.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
rob210
nagyúr
Elkéne már engedni ezt a kilométer dolgot.
Az állapot sokkal többet számít.
Ismerős 1 éve vett fél millió kilométerrel autot, de olyan, mint ha most jött volna le a futószalagról.
Semmi hibát nem találtam rajta. Akár mennyire is akartunk alkudni, nem tudtam mibe belekötni
Gondos gazdája volt el is hoztuk, azóta is hibátlan.
Renault power
-
nagyúr
Ha sokat ingázik az ember (Magyar viszonylatban Gárdony-Budapest, ami olyan 50 km), plusz egy-két nyaralás, és már meg is van. Én cirka 40km-ről ingáztam 5 éven át, ez éves szinten 22-25 ezer km-t jelentett. Most már csak 22km-t ingázok, ez éves szinten kb. 13 ezer km-t jelent. A 30 ezer km nem extrém, ha az ember ingázik, de nyilván nem is kevés.
De itt is igaz, hogy miként került bele a 30e km. Ha autópályán-autóúton, akkor ez ideális. Ha városban (pl. futárcég), akkor inkább bajos.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
theuprising
tag
Persze, ha megvan minden előírt szervize, az a kemény 2
Én covid előtti időkben évi ~50ezret mentem (kétharmadát városban), amire már sokan dízelt ajánlanának, de én nem bírom elviselni a dízelt, és a hibridem sem fogyaszt igazán többet mint a hasonló erejű dízelek, de cserébe nagyobb élmény vezetni. -
vzsryl
nagyúr
Mekkora vagy? Jöhet privátban is a válasz.
Én is eddig az IS-re voltam beizgulva, és az NX-et abszolút nem nézegettem, mert SUV. Viszont múlt héten meg tudtam nézni kicsit behatóbban is, és nagyon arányos, egyáltalán nem zavaró a magassága. Egyedül a műszerfal két oldalán lévő tekerentyű’ zavar.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Én pöttöm 170cm vagyok, de a sok futás és foci miatt a combjaim némelyik autóban alig férnek be a kormány alá. Jelenlegi autómban is max magasságra van állítva, de így is alig tudok beszállni. Hasizomból kell tartsam magam, amíg csúszok oldalirányban, három felé hajtogatva magam.
Sajnos egyikben sem tudtam még a volán mögé ülni, ezért is érdeklődtem.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
nagyúr
Kb. 15 éve használok különféle GNSS alapú navigációs szoftvereket, a Waze messze a leghasználhatóbb. Leginkább a forgalmi adatok miatt hasznos, ezt egyik offline navigáció sem tudja. Most, hogy már a sáv-előrejelzés is megjelent benne, kb. páratlanul jó a maga nemében.
Nem tudom, hogy mi volt a dél-Franciaországi kalandod, de nekem nem volt még vele külföldön se problémám (a fizetős utakra vonatkozó beállításokra oda kell figyelni, a sebességkorlátozásos jelzéseket pedig feltételesen elfogadni, kb. ennyi). Offline GNSS navigációval már inkább voltak gondjaim, főleg, ha valamiért le kellett térni a főbb útvonalakról. De még az offline GNSS is jobb, mint papírtérképet bújni, hogy ugyan már merre kell menni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KTTech
veterán
Rengeteget használom a Waze-t, a legmegbízhazóbb navi. UK, Fr, de UK-Mo útvonalon is ezzel járok. Az egy dolog, hogy Mo-n olyan utak vannak 90-esnek jelölve (főutak), ahol 30-al tudtam menni (47-es például)... és ezen nem ismerte a lerakott 60-as korlátokat (úthibák miatt). Régebben iGO-t és Sygic-et használtam, most is néha, de gyorsan vissza szoktam térni. Utóbbiak ugyanis nem ismerik az útépítés miatti lezárásokat például, ami UK-ban elég sok gondot tud okozni... iGO-val egyszer majdnem lekéstem a kompomat mert az útvonalon csak 4-5 ilyenről nem tudott, az eltereléstől meg teljesen összezavarodott.
FR-ben meg könnyű gyorshajtani: 80-as táblánál 86-al mentem, 45 EUR bánta (mert a felét elengedték a büntinek). A navi ismerte a korlátot, csak épp 10%-os tűrésre volt állítva, ahogy az UKban használom. Azóta nincs tűréswww.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nandow
aktív tag
Igen, kipróbáltam a kézifék pedált. Hát elég furcsa az is, de ott nem volt fizikai akadály, tudtam használni.
Kormányt és az ülést én úgy be tudtam állítani, hogy a combom elférjen. Amit még én furcsálltam, a tempomat külön karja, én jobban preferálom azt a típust, ami a kormányon van rajta. Jah és a kormány-comb távolságnál a tempomat karja volt a mértékadó, ahogy a kar forog együtt a kormánnyal, plusz helyet foglal, bele tud akadni a térdembe.(#9644) vzsryl
Ne is mondd, nálam az van, hogy rengeteg autó kicsi, egyszerűen nem férek el igazán kényelmesen...Vagy ha igen, mögöttem nem marad semennyi hely sem.
Megnézek majd egy GS-t is, és meglátjuk. -
No.01
őstag
Biztosan nem, hisz sem az IS sem az NX nem a Priusban levo motorral lett szerelve igy a komplett hybrid rendszer sem egyezhet.
Az NX-et nezegettuk egy ideig es ott konkretan tudom, h meg a regi Rav4 rendszeret hasznalja ami latszik is a fogyasztason. Az uj Rav4 jobban megy es kevesebbet is fogyaszt.Paxker315:
Az attol fugg mit szeretnel. Van tobb opcio is. Nekunk az egyik Priusban meg csak az hangszoro moge keult szigeteles, de mar az is hallhato volt. A masikban mar a komplett elso ajto le lett burkolva. Ugyanezt lehet kerni a hatso ajtokra is.
Ha ezt szeretned cifrazni akkor lehet a tuzfalat, alul a karpit alatt es a csomagter ajtot is.
Vannak a folias valtozatok es az amcsi Dynamat-ot vettem mind2 alkalommal. Van v.mi nagyon hasonlo orosz gyartmany is. Ezen felul van (volt) a "fujos" valtozat ami ment mindenhova, de az extrem melegben allitolag hajlamos volt nyulni nagyon ritkan akar folyni is.
A kis lapok ara nem veszes, anno tan 40EUR-t fizettem erte. A komplett elso ajto sem volt 100 ha jol emlekszem. A teljes szigeteles nyilvan a legjobb, de az egy autohifis cimboram regi Corsajabol kiindulva durva osszeg tud lenni es nem is igazan eri meg a befektetett idot es penzt egy normal hallandonak az extra sulyrol mar nem is beszelve.[ Szerkesztve ]
-
baritz1995
tag
Sziasztok
Némi infót szeretnék gyűjteni.
Kilátásba került, hogy eladóm az autóm (auris e150, 1.4 vvti)
Az autó nagyon jó állapotban van, nemrég kumplung cserés volt és általánosasságban jó karbantartott, mivel első napos kora óta ismert az élete szerelőmön keresztül.
Soha semmiféle szerekezeti kár nem érte, még kisebb koccanása sem volt.
nagy+ hogy végig szigorúan 10e-ként volt olajcserén, így minimálisan sem fogyasztja azt..
Az apró bibi csak annyi, hogy 320000km van benne és teljesen alapfelszerltésgű a kocsi
ennek tudatában érdekelne, hogy szerintetek mi lehet a reális ára.
Tisztában vagyok vele, hogy a km miatt nagyon beszükülhet az ár, de pontosan nem tudom, hogy mire számíthatok.
egyéb sallangok (8gumi lemez felnin) megvannak
a válaszokért előre is köszönet[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Az 1-3 évesekkel nincs gondom. Mondjuk az 1 éves Yaris kb. 1000 fonttal olcsóbb, mint a null kilométeres, és van benne 4-5000km... akkor már inkább az új. A 4.5 éves Yarisunkat most 10290 fonttért rakták fel (12000 volt az ára 1 éve és 8 hónapja, közben megdupláztuk a beletett mérföldek számát). A PCP-nek van előnye is: nem kell visszaadni az autót, hanem át lehet vinni egy HP finanszírozásra. Most pl. 0% kamattal van az új, így gyakorlatilag előkészítem a terepet a HP váráslásra a következő 40 hónapban, akkorra a 23000 fontos vételárból 10000 marad, és addig is használjuk...
De próbálj meg venni neppertől egy 5+ éves autót, rögtön nem lesz olyan jó a tapasztalat, és egyre rosszabb, ahogy egyre öregebb autók kerülnek terítékre.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nagyúr
Csak pedál reakciót módosítja.
Durva példa: ha eco-ban félig nyomod le, akkor az a power negyednek felel meg.
Simán csak más görbét társít hozzá.
A magyar utakon van egy kis jelentősége, mert egy minimális úthiba esetén a lábad annyit mozdul, hogy power módban már gyorsításnak számít.
Ezt leginkább tempomat alkalmazásakor lehet észre venni. Tempomat esetén egyenletes terhelésen jár a motor, pedállal meg hullámzik a fordulatszám ugyanazon a (magyar) úton."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
galervin93
őstag
Szerintem nincs értelme a normáltól eltérőt használni. Eco-ban később kapcsol be/előbb le a benzinmotor, ha addig nem voltál IFA, használata után biztos az leszel. Sport módban meg pont fordítva, többet nyúl a benzineshez.
Fogyasztásról saját tapasztalatom nincs, de ültem Prius taxiban, beszéltem a tulajjal, ő mindig Eco-ban használta. Azt mondta sehogy nem tud 650 km-nél többet kicsikarni a tankból, míg én szintén fővárosi használatban 700-750-et megyek Normál módban. (Ugyanabban az időszakban ennyi volt az átlagom, így értem.) Igaz ő "taxisan" is vezetett, agresszív gyorsítások, ugrándozás sávok között, míg én nyugodt Priusos vagyok. Szóval nem biztos, hogy a módból adódott a különbség, de azért jeleztem neki, hogy nyugodtan próbálja ki Normálban, ha más nem "kezesebb" lesz a kocsi. (Szerintem erre van kihegyezve, a többi mód csak ott van, hogy ne legyen üres q középső híd. )[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
KTTech
veterán
-
-
nagyúr
E-CVT-nél is lehet alkalmazni a leírt módszert. Annyi a különbség, hogy nem kell P-be raknod, mert kikapcsoláskor, automatikusan P-be teszi a rendszer.
Viszont rajtam kívül még nem találkoztam olyannal aki így használná. De ahol én lakom, ott sehol nincs vízszintes hely, max a nagyáruházak parkolójában.
Legtöbb Toyota hybrides soha nem húzza be a kéziféket és soha nem rakja P-be, csak kikapcsolja az autót.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
KTTech
veterán
Simán P-be rakod és - ha elektromos a rögzítőfék - saját magát rögzíti is. Ha nem, akkor behúzod a kéziféket és kész. Az N-t SOHA nem kell használni, a kézikönyvekben is ez szerepel. mondjuk a Toyotánál nem is lehet általában N-ből P-be húzni, mert köztük van az R
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nagyúr
-
KTTech
veterán
Az üzemi féket (legalábbis nálam) nyomva kell tartani, hogy P-be tudjam tenni (ekkor old ki a retesz, ami a váltókart zárja a véletlen mozgatástól)... így felesleges lenne korábban a rögzítőféket használni
Az N állás inkább csak arra van szerintem, hogy az egyszeri felhasználó ne tolja D-ből R-be egy mozdulattal (elvileg védett a rendszer, nem akad össze, voltak akik kipróbálták, de jobb a békesség). A lemerüléshez azért nem 1-2 perc kell, de ha megy minden fogyasztó, akkor az az 1KWh körüli akku nem fog sokáig tartani. Illetve ha valami miatt mozgásképtelenné válik a járgány - de nem kapcsolt ki, indítható -, akkor kell használni (trailerre rakás például)
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen