- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- Bluetooth hangszórók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autós kamerák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- 500 Hz-re képes, kvantumpontos OLED monitor érkezik a Samsung névjegyével
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
No.01
addikt
válasz
Gergőke88 #10699 üzenetére
Ha a regi akkor nem is gyanus az ar egyaltalan
rbalint88:
En meg ugy sem tennem bele. A Priuschat-en volt errol egy eleg hosszu kibeszelo resz (sajna nem kulon dedikalt topicban) ott meg azt is irtak, h a gyari Toyota leirasban meg azt is kiemeltek, h a letezo 2 "Toyota olaj" kozul a sima Fuel Economy kell bele nem pedig a jobbik Premium Economy.Szvsz az utobbi par evben nagyon sok lett a hozzaerto a baj csak az, h kozulluk csak kevesen ertenek a temahoz a valosagban.
Egy szo, mint szaz: en maradok a gepkonyvben ajanlotnal. Az biztos. -
válasz
rbalint88 #10695 üzenetére
Lehet, csak ennyi idős autóba már érdemes olajnyomásmérőt beszerelni, ha 0w-20-at szeretne használni az ember.
Ha vékony olajat szeretnél, akkor a legbiztonságosabb az Eneos SUSTINA 5w-30.
A hideg oldala majdnem olyan vékony mint egy 0w20, a meleg oldala pedig megegyezik a gyári olaj vastagságával, ami szintén vékony. Így az olajnyomással nem lesz baj.
SUSTINA 5w-30 40°C-nál vékonyabb, mint sok 0w-30-as olaj, melegben pedig olyan vastag, mint egy 5w-30-as.
Annál már nem sokkal vékonyabb a 0w-20 és csak -10°C alatt lenne előnye a Sustina-hoz képest. -
rbalint88
addikt
Ha mar igy olaj temanal vagyunk. P2-be 5w30 volt az eloirt, amikor megjelent. Azota lett 0w20 olaj is es a toyota 4+ programban mindkettot kinaljak az autohoz. Erdemes a 0w20-at kerni? Nem az a parezer forint a kerdes, inkabb hogy ha felesleges/rossz, akkor nem akarok meg tobbet is fizetni erte. Toycar 5w30-at rakott bele a vetel utani nagyszerviznel tavaly nyaron.
-
-
No.01
addikt
válasz
Gergőke88 #10686 üzenetére
Uj vagy meg a regi Yaris? Fugg az alapottol es a futsteljesitmenytol is, de a C-HR azert nagyobb, mint egy Yaris. (mar ha ez szamodra/szamotokra fontos)
Gombinyó:
0W-18?? Nem 0W-16 lenne az? Nekem nem remlik, h a regebbi Yarisba ilyen kellene meg... persze ettol meg lehet -
Gergőke88
addikt
CH-R 1.8 tapasztalata van valakinek?
Kaptunk egy jó árat egy tesztautóra a hybrid Yaris helyett.
mas: első éves szerviz, Kecskemét Toyota, Hybrid Yaris 36e Ft. -
maross
nagyúr
válasz
molnarpeter #10684 üzenetére
Nezelodok meg, de gyakorlatilag sehol nem talalok (479000d020)...
-
molnarpeter
nagyúr
-
maross
nagyúr
válasz
molnarpeter #10682 üzenetére
bocsi, nem tudtam hova tenni
. kszi, mindjart nezem.
meg is van, hálás koszonet
-
maross
nagyúr
válasz
molnarpeter #10680 üzenetére
probalnek, de egy cikkszamot se talalok hozza, a szervizesek pedig hetpecsetes titokkent kezelik, de tenyleg.
-
maross
nagyúr
Üdv. Lenne itt egy áldott jó lélek, aki tud olyat, hogy alvázszám alapján ki tud keresni fékerőszabályozó cikkszámot? A kis 2002-es toyota yarisomban gyengélkedik az alkatrész, és 180ezres árajánlatot kaptam erre a (tudtommal elektronikát nem) tartalmazó alkatrészre. Komplett autó ér kb kétszer annyit. Köszönöm!
-
Senhi
aktív tag
Egy kulcsot kell megadni telepítés közben (vagy felmásolni pendrive-ra egy fileba és akkor nem kell beírni a fejegységes), kb. ezért fizetsz toyotának vagy navilexnek is
Maga a frissítés csomag letölthető kb. bárhonnan, de önmagában sokra nem mész vele.
Az egy másik kérdés, hogy maga a kulcsgenerátor kiszivárgott-e már, mert rettentő sok helyen árulnak frissítést áron alul
.
-
amol
addikt
Sziasztok! lehet házilag frissíteni egy 14-es Auris naviját?
Köszi -
hhenry
őstag
Sziasztok! Van esetleg köztünk Lexus IS300h tulaj?
-
Nagyfejű
aktív tag
Sziasztok! Toyota vásárlásán töröm a buksim(csak benzin, dízel nem kell) , életem első toyotaja lenne és tanácstalan vagyok. Fő szempont a megbizhatóság, tartosság, ne olajzabáló legyen, fogyasztás annyira nem érdekel. A kinézett egy Corolla e12 lenne ő melyik motorral a legjobb? Illetve avensis t25 ből néztem 1.8 és 2.0est mindegyik tipus 2006tól érdekelne. Segítségeteket előre is köszönöm!
-
No.01
addikt
válasz
MasterDeeJay #10663 üzenetére
Homasitaban tavaly elege szeles valaszteka volt a patenteknek. Tovabba volt v.mi "speci" de magyar oldal (patentdepo remlik, de nem) is igaz most nincs meg, de ha megtalalom beirom.
Csak meglett. A design nagyon hasonlo igy lehet en emlekszem rosszul vagy nevet valtottak. Pantentcentrum
-
Kis egyszer használatos pöckök a motortér műanyag fedlapjaihoz:
Bal oldali az amivel az autót vettem, nem tudom gyári-e de pár le és felszedést bír ki.
Aztán középen ebay-es egyszer sem használható, az első összepattintáskor széttörik. Néha sikerül nem széttörni akkor az első leszedéskor törik szét.
Majd a harmadik az bevált! Nem feltétlen kell csavarhúzó hozzá, kézzel/körömmel simán be lehet tekerni és finoman benyomni a végén. Eddig ez eddig a legstrapabíróbb.
https://www.aliexpress.com/item/4000844349531.html 50db ~600Ft -
Senhi
aktív tag
válasz
Big_Boss #10658 üzenetére
A legnagyobb gond velük, hogy a hirdetett autók jelentős részét vagy már eladták vagy soha nem is léteztek, de nagyon szívesen hoznak neked hasonlót... nyilván mit ad isten csak drágábban van perpill. Innen a jó árak.
Ezen felül bekérnek tőled 200 ezer forintot, hogy egyáltalán keressenek neked bármit is (ez nyilván visszajár ha elállsz a vásárlási szándéktól).Cooper car, elite auto, gut car, auto-329. HSD-re ezek ajánlottak inkább.
-
No.01
addikt
válasz
Big_Boss #10658 üzenetére
Megbizhato, korrekt hely hireben all.
En eddig osszesen 2 negativ velemenyt olvastam veluk kapcsolatban: a szerviz dragabb, mint a tobbi helyen (konkretumot sjana nemtudok) illetve a nagyon specialis dolgokban eliranyitanak. (riaszto es akksi teszt volt a 2 megkerdezett dolog) -
Sziasztok,
hibridauto.hu mennyire ajánlott kereskedés?
-
Szoszo94
őstag
Először mikor így jártam, hogy nem akart kinyitni, majd indulni sem az autó (bejutottam kulccsal, majd a gombhoz érintve el is indult) én is azt gondoltam, hogy elemcsere. Majd mikor utána sem, illetve a pótkulccsal sem akart működni akkor figyeltem meg, hogy ezt csak egy bizonyos parkolóban játsza, máshol működik. Úgyhogy interferencia tud ilyet okozni, akár egy másik autó, akár valamilyen antenna.
-
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy elméleti kérdésem. Ha bekapcsolom a kocsit(új Corolla és keyless go) és kiszállok a kulccsal a zsebembe akkor ugye csipog a kocsi ezt már kipróbáltam. Na de mi van akkor ha ilyenkor beül pl a feleségem aztán elmegy a kocsival úgy hogy nálam van a kulcs? Egyáltalán tud ilyet? Esetleg letilt valamilyen távolság után(gondolom nem mert az balesetveszélyes lenne)?
Van erről valakinek tapasztalata? -
galervin93
addikt
Én már 17 km-nél is paráztam, pedig pár kilométeren belül volt több kút is. Inkább 50-60 kiló körül tankolok, és akkor tuti nincs baj.
Mondjuk csak nézem ezeket a számokat, én csak ilyen harmincegynehány litereket rakok a P3-ba.Más: decemberben volt és legközelebb valamikor július környékén lesz olajcserém. Akkor olyan 160ezer km körül lesz benne. Mi az, amire ilyentájt már érdemes ránézetni, illik cserélni?
-
No.01
addikt
válasz
KTTech #10645 üzenetére
WoW! Erre nem tettem volna egy lyukas garast sem. Ez igy tobb, mint korrekt szerntem.
bszg@:
Ne feledd a kombik mindig hangosabbak a tobbi karoszeria varriansnal
A gumivalasztas ugyszinten, de hacsak az en 2+1 lehetseges napi utvonalamat veszem alapul ott is oriasi a kulonbseg pedig a +1 a palya.
Ja es itt Hollandiaban az utak azert tobbsegeben eleg jok meg ha alsorendurol van is szo.
Ettol fuggetlenul en azt mondom, h nincs olyan, h tul halk auto es az elso ablakok dupla uvegezese remelem gyorsan terjed majd.A menetzaj temakorhoz kivankozik, h a legtobb Model3 tulaj itt ugyszinten a zajra panaszkodik... bar ha a fonokomet kerdeznetek az o listaja valoszinuleg hosszabb lenne (Model X)
-
bszg@
tag
Utolsó Aurissal van tapasztalatom. A tank tényleg 50 l-es, vételkor az első tankolás picivel több, mint 50 l volt.
Ennek ellenére, amikor már 0 range-t ír ki, akkor sem megy bele bő 43 l-nél több.
Nem szoktam tovább menni vele, mert mi van, ha egyszer igaza van.Más. Feljebb volt szó rablásgátlóról. Az enyém megkapta a META M43-at (meg két kamerát) a DUETT-nél. Remélem, nem lesz rájuk szükség.
Megint más. Menetzajjal kapcsolatban nem vitatkozom, csak ideírom a saját tapasztalatom, 1,6-os motorral, kombival. A nyári /45-ös gumikkal azt kell mondjam, piszok hangos, pedig elég süket vagyok.. Egyedül használom, kibírom, de ha utas van, fárasztó a beszélgetés autópályán. Télivel kicsit jobb a helyzet nyilván.
Ősszel néhány napig volt nálam egy új négyajtós Corolla csereautó, megszokott utaimon használtam, egy picivel éreztem csendesebbnek. -
No.01
addikt
válasz
KTTech #10643 üzenetére
Nyilvan a munkadij a draga, foleg Nyugaton... ettol fuggetlenul az alkatresz is lehet draga, lasd inverter.
Az extra gari arrafele kicsit jobbnak tunik legalabbis a 12evig kitolhato opcio elegge jol cseng.
Azt viszont szamomra elegge gyans, h egy futomu problema is beletartozna. Foleg, h arrafele sem biliardasztal simasaguak az utak. Marpedig onnantol az olyan mint a gumi vagy a fek: hasznalod tehat kopik. -
KTTech
veterán
Az lehet, hogy a bontott cuccok olcsók, de a munkadíj sokkal több, mint a gari meghosszabbításának díja. Ráadásul a futóműre és a klímára is vonatkozik, egy klímagond meg elég zsebbenyúlós (ezt tapasztaltam a Seat-omnál, amiben eldurrant egy nagy nyomású cső, rögtön 1000 font felett lett volna a csere a plusz javításokkal, nem csináltattam meg, annyit nem ért az egész autó).
-
Upo
addikt
válasz
KTTech #10641 üzenetére
A "váltó" az egy egyszerűségében megbízható szerkezet, abszolút nem szokott tönkremenni, nem nagyon van benne tönkremenős alkatrész. Két villanymotor, egy bolygómű, egy rezgés csillapító tárcsa és némi fogaskerék áttétel olajban. Bontottat fillérekért lehet venni, mert nincs rá kereslet. Gondolkodtam rajta hogy veszek egyet én is poénból próbálgatni, tanulmányozni, de biztos kivágnának vele otthonról...
P410:
https://youtu.be/w_mc17CoyJs
P610:
https://youtu.be/vHc-_E8xWnM
De van több féle hajtás.
https://youtu.be/iFhRo7A-1Jc -
KTTech
veterán
Na, akkor itt jelentős különbségek vannak: eleve 5 év az alapgar felénk, erre lehet kiterjesztett garanciát venni, maximum 12 éves koráig (vagy 100E mérföldig, az enyémben most 41500 mérföld van, 1.5 éve vettem 20600-al), a limitáció az 15000 mérföld/ év használat (most akciós 1 év helyett 2-t adnak, így duplázódik minden). Tehát nálunk akár 5+7 év a garancia.
A hibrid garancia viszont 15 évig mehet, futásteljesítmény limitáció nélkül (a hibrid check viszont minden szerviz alkalmával megtörténik, kemény 0 fontot számláztak érte pár hete, akkor volt a 40E-es full szervizem, a digitális szervizkönyvbe is belekerült), és az alapgar (illetve a plusz vásárolt gar) lejárta után kezdődik - természetesen, az előtt nem sok értelme lenne.
Viszont a kiterjesztett garancia az hasznos, hiszen egy váltó (HSD unit) vagy motorhiba így probléma nélkül abszorválható, egyébként csúnyán zsebbenyúlós lenne.
-
#76500480
törölt tag
-
válasz
#76500480 #10634 üzenetére
Az ADAC oldalán ott van minden infó, a felszereltségi szintek is. Mondjuk Németországban nem mindent úgy hívnak, ahogy nálunk. Az UX az ott konkrétan Executive volt, ami nálunk ~Comfort Top lehet.
Én most nagyon rákattantam az UX-re, ha nem lenne a céges Corolla, akkor mindent megtennék, hogy egy ilyen Lexus legyen a seggem alatt.
-
Senhi
aktív tag
válasz
KTTech #10635 üzenetére
FB csoportok alapján itthon kegyetlenül kiszámlázzák a 7-8 ezer forintot hibrid garira még nagyszerviz mellett is. Ráadásul a hibrid gari (amit 5 éves kora után kötsz, addig nem kell) csak a nagy akksira vonatkozik, teljes becses neve "Hibrid Akkumulátor ExtraCare garancia". Ha ezen idő alatt valami más megy tönkre (tipikusan inverter) akkor max méltányossági alapon szokták cserélni, de ezt egyedileg bírálják már el.
Kiterjesztett garancia +2 év, amit 3 éves koráig kell megkötni, de az akkor mindenre vonatkozik.
-
10 éves korig lehet kérni a hybrid hajtásra garit.
Asszem most változtattak, hogy ha megszakadt (kimaradt egy év, vagy elcsúszott több mint 1 hónappal vagy 1000 km-rel), akkor az vizsgálat/tesztelés után az első évre nem jár, csak a következő évben az újra vizsgálat/teszteléstől él.De ezt csak úgy mesélték, hallottam.
Jobb ha megkérdezel egy márkaszervizt. -
KTTech
veterán
Kiterjesztett garancia. Mivel az enyém októberben lesz 5 éves, így én is veszek rá... egy évet fizetek, 2-t adnak + két műszakit és két év EU asszisztenciát, 381 fonttért. Annyit megér, főleg hogy 1 MOT ára 45 font, az asszisztencia havi díja 7 font körül van - a biztosítomnál, de a Toyotánál is - (2 évre az kb 150 font), így a gari már csak 200 font körül van, az meg nagyon megéri (elég ha egy elektromos ablak unja meg magát, az többe kerül, de egy féknyereg csere is akár).
A hibrid garancia (ami a hibrid rendszerre van), az 5+ maximum 5x1 éves, de feltétele az éves Hybrid check (amit ingyenes, ha a Toyotánál van csinálva a kis-nagy szerviz).
-
#76500480
törölt tag
Azért az vicc, hogy az A4 "alacsonyabb" értéket produkál, mint az A6.
UXnél is kérdés, hogy melyiket tesztelték. F-Sport dupla ragasztott üveges(legalábbis 2018 decemberi promó autó), míg egy Elegance/Comfort felszereltség nem.(ott a térdtámasz is kemény műanyag...és egyéb apróságok, amiket a katalógus meg sem említ). Én hallok gördülési zajt, motort, főleg amikor tölt, 10L+ és 1800fordulat. Ilyenkor kimondottan csúnyán szól a 2literes. Sztrádán 130as tempónál én 17-18as szintre állítom az alap hangrendszert 11ről(város).
2017es C-HR-t az ürge végigkopogtatta és kibélelt, tompa hangot adó vezetőajtón kívűl a maradék 3 kongó bádoglemez volt.
-
gorgo
őstag
Korábban olvastam itt a fórumon, de nem találom most. Létezik valami szerződésféle amit az 5 éves hibridekre lehet kötni márkaszervízben.
Ez mire vonatkozik, és minden márkaszervízben elérhető, vagy esetleges/egyedi szervízenként? -
No.01
addikt
A range counter legtobbszor nagyon alulszamol. Mintha egyszer olvastam volna a Priuschaten, h ilyenkor garantaltan el ekll, h menjen meg legalabb 20 merfoldet barmilyen korulmenyek kozott. Ez a valosagban nalam kozel a duplajat jelentette... de jobb nem kicentizni mert az egyik exkolegam megszivta es nem orult, h setalnia kellet a 40 fokban.
Ilyenkor nagyon konnyu hazavagni a hybrid rendszert mert alapbol atkapcsol ha elfogyott a nafta.Az ablakmoso szivattyu siman elromolhat. Volt anno ilyen problemank a nagyfater Pandajan. Ott pontosan ugy tortent ahogy irod. Mukodott azt egyik pillanatban mar nem csinalt semmit, hang sem hallatszott. Csere lett a vege.
A te esetedben ha nem hallassz semmit akkor valoszinu hasonlo a gond. Ha meg hallod a hangjat akkor valoszinu nem a szivattyu, de elharitani a hibat nem lesz egyszeru szerintem otthoni korulmenyek kozott. -
gorgo
őstag
Urak, mi a tapasztalat, ha a Cruising range kezdi nullát közelíteni (vagy elérem vele a szokásos kutat vagy eléri a nullát) ne várjam meg mert megszívat? A tankban még (ha igaz a tankméret) még garantáltan van 50+ (közel 100) km táv...
Japán, nem japán, ami elromolhat az el is romlik. Ablakmosó folyadékot nem spriccel, sem elöl, sem hátul, és hirtelen hagyta abba utoljára. A folyadék fogy ha nyomatom, azaz olyan, mintha valami csövezés (szivattyú?) adta volna meg magát. Tipp? Így télen semmi kedvem bemászni alá, így esélyes hogy szervíz lesz.
-
No.01
addikt
válasz
KTTech #10626 üzenetére
Erre a nyari gumi dologra en is reflektalnek mert volt sajnos tapasztalatom 2 is amibol igaz csak utobbi a tanulsagos:
1) Egy 5 eves gumi mar rud annyit oregedni meg keves futasteljesitmney mellett is, h hangosnak tunjon.
2) A nagy nevek (es sajnos a hozza adott energetikai cimke) sem jelentenek garanciat arra, h az adott abroncs halk lesz az adott auton. Kiindulasi alapnak jo, de masnak nemigen.Konkret peldamban a Michelin Energy Saver+ (70dB) utan a Conti teli (TS 860) lenyegesen halkabbnak (es jobbnak) erzodott holott papiron utobbi hangosabb 2dB-el.
Tovabba ahogy korabban irtak is a rossz guminyomassal is lehet nyerni/veszteni a dolgon.
Nalunk a melygarazsban 2 auto is all amelyiknek latvanyosan alulfujt a gumija.
Az idosebbik tulajnak meg karacsony elott jeleztem vagy enm foglalkozott vele vagy ereszt. A masik egy kis fiat 500-as tundibundi tulajjal o valoszinuleg pont lesz*rja. -
KTTech
veterán
válasz
Dorian #10624 üzenetére
Ha hosszmotoros, akkor talán, de a keresztmotorosak nem szimmetrikusak
.
De a mérésed talán jó lesz saját magad számára, hiszen soha, senki nem fogja tudni megismételni azonos feltételek mellett, igy nem is ad összehasonlítási alapot.
A mérésben van némi gyakorlatom, igaz csak rendezvény hangosítás terén (elég pontosan be kell tartanunk a jogszabályokat... de így is szeretnek feljelentgetni).Nálam pl. ég és föld volt a nyári gumi után a 4 évszakos Hankook zajban (utóbbi előnyére). Mivel üvegből van a tető, így az is növeli a zajt, és még lehet fokozni az élvezeteket
a legdurvább zajforrás egyébként a szellőztetőrendszer a Yaris HSD-ben
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #10618 üzenetére
Nem árt, de ha nem volt tömítés hiba vagy nem lett megfőzve a motor, akkor meg lehet spórolni. Egy síkvonalzó és hézagmérő szett segíthet az állapotot felmérni, de ha olcsó a gépműhely, akkor végülis egyszerűbb beadni, mint precízen elpucolni
Lánc volt nézve, jelen van a vezérlés? Szelepfedél levétel talán nem akkora ügy még, és akkor rá lehetne nézni a gyanús csavarokra is, hátha lazák, és akkor mehet rá a csere hf.
Kenés miatt az olajpumpától legtávolabbi henger lenne bajban, légszűrő hiánya a levegőt nézve a legrövidebb utat tenné meg, képeket nézegetve vagy légszűrő felőli 2 henger, vagy középső 2 lenne szerintem az áldozat 🤔 bár ebben nem vagyok biztos. -
Dorian
félisten
válasz
KTTech #10623 üzenetére
Szerintem elfogadható, ha az anyósülésen van a mikrofon fejmagasságban, hiszen az autó tengelyesen szimmetrikus. Az akusztikai programokban van beállítás az emberi hallás sajátosságainak megfelelő súlyozásra is (mélyek és magasak kicsit kevesebb súlyt kapnak), ezt bekapcsolva kell ilyesmit mérni.
-
KTTech
veterán
Megmutatná a dB is, hogy mennyire "kellemetlen" a zaj, ha tudnánk, milyen súlyozású... de így amiket mérnek, kb. semmire nem jók. Nem tudjuk, hova van elhelyezve a mérőmikrofon (hivatalosan a zajforrástól 1m-re kellene elhelyezni, de kocsiban pont a vezető feje helyére lenne megfelelő - hiszen ott hallja a sofőr -, csak épp akkor nincs ki vezessen. Akár 15-20cm eltérés is több dB különbséget eredményezhet (doppler befigyel)... ráadásul nem mindenki egyforma magas), illetve a többi paramétert sem, ahogy írtad is... szóval kb. egyenrangú a hasraütéssel amit "mérnek", nem megfelelő összehasonlításhoz.
-
-
válasz
T0mBd1gg3R #10620 üzenetére
Sejtésem szerint esszi az olajat, a kokszodás nem tesz jót a gyűrűknek.
Árat nem mondok hasra ütve.
Minden autónál más és más. -
-
válasz
T0mBd1gg3R #10611 üzenetére
Jó eséllyel dugattyú gyűrű probléma.
-
válasz
molnarpeter #10617 üzenetére
Síkolni nem kell gépműhelyben?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #10616 üzenetére
Bontott hf, mellé egy tömítés, ínyenceknek új hf csavar, aztán viszhall
kérdés az óradíj.
-
válasz
molnarpeter #10615 üzenetére
Köszönöm, továbbítottam az infót.
Jó lenne megmenteni a kis jószágot, de ha ilyen 3-400 ezres kategóriákba csusszanna a dolog az már biztosan nem éri meg, ha nem lenne rozsdás a kerékív még akkor se igen érne 500-nál többet. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #10613 üzenetére
Ha jól vettem ki, a veztg. csapágy fedél csavarja ki volt lazulva. Találtam is használtat [link], azt feldobni még nem nagy ügy, szerintem előtte érdemes piros loctite-tal megkínálni az érintett csavarokat megelőzésképp, és úgy nyomatékra húzni...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #10613 üzenetére
Megszorult, beállt, megragadt, összegyógyult, ilyesmik
még nem néztem végig, de arra gondolok, hogy túl korán nyit a szelep, vagy túl későn zár be, esetlegesen folyamatosan kitámaszt.
-
válasz
molnarpeter #10612 üzenetére
Néztem de nem tudom mit jelent a seized.
De itt most mi okoz kompresszióvesztést? Elmegy a szelepnél vagy mi? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #10537 üzenetére
[link] esetleg
-
válasz
Ragadozó #10542 üzenetére
Megnézték ma, azt mondják nincs kompresszió az 1-es és a 3-mas hengerben.
Ami az érdekes hogy nem volt semmi baja, 120-130-as tempónál egyszercsak elment az er, és akkor még csak 1-es hengert írt OBD-n. Most hogy a 3mas hogy jött közbe nem tudom. Elsősorban ugye dugattyúgyűrűkre, hengerfejtömítésre gondol az ember, de egyszerre és hirtelen 2 (ráadásul nem szomszédos) hengerben...
Mi lehet még? Beragadt VVT-I is okozhatja? Vagy valami szelepprobléma a VVT-től függetlenül?
Azt sem tudom himbás vagy állítós-e a szelep ezen a 3ZZ-FE motoron.
A kompressziót mérő autószerelő gyorsan elintézte, "kuka a motor" felkiáltással. -
Dorian
félisten
válasz
pècsimunkás #10608 üzenetére
Érdekes téma, csinálok majd méréseket az Avensisnél, van hozzá normális minőségű és kalibrált mikrofonom, meg megfelelő program.
-
Upo
addikt
Érdekes ez az autó zajszint mérés, mert az sem mindegy hogy milyen gumiabroncs van rajta. Sőt, más guminyomáson más a zajszint, és minden autón más az előírás. Ha nem írják hogy mi van rajta, akkor nem igazán összehasonlítható, max két ugyanolyan Auris között.
De különböző autók közötti dB különbség nem biztos hogy helyes eredményt ad, mert a körülmények nem összehasonlíthatók. És nem hiszem hogy mindegyiket ugyanazon a tesztpályán, tesztútvonalon, ugyanolyan típusú, méretű és nyomású abroncsokkal tesztelték, nem is egyformák az előírt gumi méretek.
És arról nem is beszéltünk, hogy a dB nem is mutatja meg, hogy mennyire kellemetlennek érzékelünk egy zajt. Ugyanakkora mért dB esetén lehet az egyik teljesen ok és "csendes", a másik meg az őrületbe kerget. Erre a sone való, az ad pszichoakusztikai szempontból megfelelő mérőszámot, mivel az emberi hallás jelleggörbéjének a figyelembe vételével alakították ki. De sone-ban nem nagyon látom hogy mérnének tesztekben, se autót, se gumiabroncsot. -
válasz
Paxker315 #10600 üzenetére
Az ADAC 2018-ban tesztelte a CT200h-t és 69,8 dB(A) zajszintet mértek 130 km/h-nál, ami sokkal rosszabb érték, mint az új Corolla TS 2.0 Hybrid a maga 68,1 dB(A) értékével (szintén náluk tesztelve).
Golf VIII: 68 dB(A)
Octavia IV: 68 dB(A)
Mazda 3: 67,0 dB(A)
Kia ProCeed: 68,9 dB(A)
Lexus UX 250h: 68,5 dB(A)
Lexus ES 300h: 66,3 dB(A)
Audi A4 Avant: 64,5 dB(A)
Audi A6 Avant: 65,4 dB(A)
Audi A8: 62,3 dB(A) -
No.01
addikt
válasz
pècsimunkás #10602 üzenetére
Az nem lehet hanem biztos
-
Senhi
aktív tag
válasz
pècsimunkás #10599 üzenetére
Olvastam, igyekeztem karosszériára fókuszálni pont emiatt
.
Ismerős aki szokott erre figyelni szintén halknak vélte az aurist, amikor mellettem ült, szóval lehet egyénenként változó kit melyik frekvencia zavar.
Sajna FL előtti c-hr is emiatt kiesett, mert az se halkabb (nekem), pedig arra akartam sebtében váltani. Rav4 viszont már elfogadható.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android szakmai topik
- Milyen videókártyát?
- War Thunder - MMO Combat Game
- A karcsúság ára
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Gitáros topic
- Bluetooth hangszórók
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! RGB Számítógép PC játékra! R5 5600X / RTX 3060Ti 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
- Lenovo ThinkPad P51s, P52s, T570, T580 eredeti Lenovo, belső akkumulátor eladó
- Honor 200 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi 13C 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest