Aktív témák

  • Sipi

    addikt

    válasz tototos #2704 üzenetére

    ...

    Az IBM-nek (illetve most már Lenovo) működő világgaranciája van. Teljesen mindegy, hol veszed, kitől veszed. Addig, amíg nem történik garvesztéses átalakítás, a világon bárhol érvényesítheted.

    IBM szempontból NINCS ilyen, hogy CHS gar. Garancia van, amit a gép sorozatszáma alapján bárki meg tud nézni. Ez az, ami az első eladás napján indul. (Nem a gyártás napján, hanem onnantól, hogy először eladták. Erre írtam, hgoy ez többnyire egy nagyker szokott lenni, aki először megveszi.) Mi az, hogy CHS gar? Mint mondtam, nem a nagyker, kisker, magánszemély ad garanciát az IBM gépekre, hanem az IBM. Bárhol a világon. Függetlenül attól, éppen kitől veszed.

    Ha CHS garancia van rajta (ami nem tudom, mit jelenthet), számomra egyet jelent: nincs garancia a gépre. Ha nincs rajta IBM garancia, akkor vagy lejárt, vagy olyat cseréltek a gépen, ami miatt többé nem garanciális. Pl. széttört a TFT panel, és valahonnan a bontóból tettek rá egy másikat. Innentől nem ér az IBM világgaancia, hiszen az csak az eredetileg összeszerelt gépre, annak alkatrészeire él, és csak akkor, ha a szakszerviz cseréli.
    Ha ragaszkodsz ehhez a megnevezéshez, és tényleg erről van szó, akkor csak a CHS vállal valami garanciát a gépre, mert az igazi, eredeti már nem érvényes. Ez pedig szinte semmi, kíváncsi vagyok, kijelző-hiba esetén a CHS ingyen kicserélné-e a TFT-t, ami neki pár százezer forintba kerül. (Hiszen meg kell rendelnie az IBM szerviztől, ki kell fizetnie.)

    Tisztázd az eladóval, mit ért a CHS garancia alatt. IBM berkekben ennek szerintem nincs értelme. IBM gépek esetén _garancia_ létezik, semmi egyéb előtagot, utótagot, jelzőt, főnevet nem lehet mellébiggyeszteni.

    Sipi

Aktív témák