Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    nagyúr

    válasz cinemazealot #22962 üzenetére

    Ez alapvetően egy jó tanács, de van benne 2 apró pontatlanság.:R
    Egyrészt a 9Ah-t nevetségesen kicsi terhelésre adják meg a gyártók,
    magyarán kicsit optimista, hogy bő ~1.5 órán keresztül leadjon 5A-t,
    másrészt 12V alá simán be fog menni! És ez önmagában nem is baj,
    hiszen a kisütés végének akár 1.7V/cella (tehát 10.2V) van megadva.
    Nem 12.8-12.0V között értendő a mért érték, jóval tovább merítik.:K

    A konkrét típusnál két értéket találtam: 1.67V/cella értékig merítve a
    15 perces teszten 36Wpc a specifikáció, azaz 54Wh, 216W terhelés.
    Tehát nem kisütő áramot mondanak, hanem teljesítményt, és 10V-ig
    engedik merülni (pont mint egy UPS). Viszont ez alig 4.5Ah, nem 9...

    Névleges kapacitásként meg 7.6Ah-t adnak meg, C10=10 órás teszt,
    megint csak elég kicsi terhelés, cserébe 1.8V/cella a vége. Az 10.8V.
    (Ha a névleges 12V-on számoljuk, akkor az bizony kisebb mint 10W.)

    HA tudná az autó izzót másfél órán át vinni, akkor a C10 értéke jóval
    több lenne, mert az ólom savas akkuk kinyerhető kapacitása nagyon
    erősen függ a leadott teljesítménytől. Szemben pl. a Lifepo4 akkuval,
    ami kicsi és nagy terhelés esetén is leadja kb. a névleges kapacitását.
    Ennek mellékhatása, hogy "csak" 6.5Ah abból jóval tovább bírná nagy
    terhelésen, mint egy ólom-savas akku a maga 9Ah "C20" értékével.:B

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák