- Úgy fest, hogy NVIDIA Blackwellből lesz Galax HOF VGA is
- Kapja az ívet az új Spider-Manben a DirectStorage, pedig csak teszi a dolgát
- Évek óta ígért funkcióval egészíti ki a DirectX 12-t a Microsoft
- Nem támogatja a Reflexet más cég képgenerálójával az NVIDIA
- GeForce RTX 5080 kártyák kvartettje a Manli szájíze szerint
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mini PC
- ZIDOO médialejátszók
- Évek óta ígért funkcióval egészíti ki a DirectX 12-t a Microsoft
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autóhifi
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
tirszin
senior tag
Sziasztok, használ valaki ezen a vázon (A7 III-as) Canon ef 2.8L obikat? Mennyire jó az autofókusz pl egy 5d III-hoz képest?
Pl egy 20km/h-val szemből futó teljes alakot le tud jól követni, nem csúszik nagyon mögé az élességpont?Canon R6-on gondolkodtam, de nem vagyok elájulva tőle 1 millás áron.
Most láttam meg, hogy a Sony-n is lehet elvileg használni az objektívjeimet, innen az ötlet. :)Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
p_adam
addikt
Nagyon össze-vissza megy a dolgok kötözése-csavarása.
Az, hogy a Canon EF bajonettes, általában állóképes objektíveket használnak adapterrel/adapter nélkül főként videóra a PL alatt - igen, a sok 10000$-os RED kamerán is meg hogy a Nikon nem érdekelt a profi videokamerák gyártásban, két teljesen különböző dolog, egymáshoz nincs semmi köze.
De ettől még külön-külön szerepe van abban, hogy videóra mit és miért választanak, van hova fellépni, a Nikon a Z bajonett jövőjét nem így látja, és ez az objektívparkon és annak várható bővülésén tökéletesen meg is mutatkozik.
Sehol nem írtam hogy a Z6 rossz hibrid kamera lenne, csak nem az elsőrendű választás videóra, nem ezért fogja valaki ezt választani, jelenlegi állapotában nem illeszkedik ebbe a világba, hanem ezen kívül helyezkedik el (valami oka csak van, hogy úgy leárazták az EU-ban, és nem azért, mert így többet keresnek vele...)
Igen, a Prores RAW van a Z6-ban (vagy a Sigma fp-ben), de gyakorlatilag az A7SIII lemossa mindkettőt ilyen téren, mert nem line-skippelt és nincs 30p-re belimitálva, 4k60p teljes szenzor, ez nagy különbség.
Gyakorlatilag ezzel a szenzorral lesz a Prores RAW olyan, aminek pontosan lennie kéne, nem sok értelme van így a Filmmaker Kit-nek meg a fizetős RAW kimenetnek (csak eléggé nyomott áron, vagy lehet akciózni és ingyen adni), ha egyszer ez a kamera ugyanezt jelentős felárért, de sokkal jobban megcsinálja (nyilván az AF, ISO is sokkal jobb lesz, rolling shutter, stb.)
Philip Bloom Q&A video egyébként van az A7SIII kameráról (meg review is lesz), mindent elmond a túlmelegedésről belső/külső kodek használatról működéséről stb. akit esetleg tényleg érdekel is a kamera, az nagyon sok hasznos információt talál benne, csak nagyon hosszú. -
Stauffenberg
nagyúr
Nem véletlenül említettem az akkori kontextust, addig az APS-C egy mellőzött formátum volt a Pentaxot leszámítva, csak ők meg nem voltak eléggé benne a mainstreamben. Szóval a Canon-Nikon APS-C felhozatal felől nézve (azzal volt a legtöbbeknek személyes kapcsolata) sokan dünnyögtek a Fujifilm árakat látva, hogy mi kerül egy crop objektíven ennyibe (az MFT is megkapta ezt, de ott azért volt választék nem csak az 1000 eurós árszinten, hanem 300-400 dolcsiért is szép számmal).
(#64) sheratan: Köszi igen! Pedig Fujiztam egy időben és most így hirtelen magam elé képzeltem egy marék objektívet és már azokat is felruháztam OIS felirattal fejben, amikben nem voltak.
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
"Ezt a stílust sosem én kezdem"
"Mi sosem vetemednénk arra..." Nem látom, hogy ki más írt ilyen kioktató, lenéző, személyeskedő, s közben érveket, tényeket mellőző stílusban.
"mi a helyzet a Nikon rendszerével videóra. [...]
Van esetleg a fix optikákban stabilizálás? Nincs.
A Canon jelenleg 5 ilyen optikával rendelkezik [...]
Mi a helyzet az adapterekkel, a régi F optikákat videóra tervezték? [...]
Ez a legtöbbet használt bajonett videóra? Nem, és nem is a Canon RF, hanem a Canon EF"Ld. Nikon Z6 Filmmaker kit és a kapcsolódó fw-frissítés - hibrid MILC-ek közül elsőként tolt ki 4K ProRes raw-t külső felvevőre.
A Z5/6/7 vázakban van IBIS - viszont mivel egyre többen panaszkodnak a sensor warping jelenségre, aki igazán jó minőséget akar, az úgyis gimbalt használ.
A Canonnak azért vannak stabis obijai, mert az első vázaikban (R, RP) nem volt stabi (Sony dettó: A7, A7R, A7S-ben nem volt stabi, APS-C-ben is még csak 2 vázban van - ezért általános ott is a stabi, hogy a régi gépek tulajainak is el tudják adni).
A Canon régi obijai is PDAF-hez vannak tervezve, nem hibrid AF-re, csak az újabbak tudnak halk, finom mozgatást, ami videóhoz jobb - ahogy a Nikonnál is.
Létezik Canon EF -> Z autófókuszos átalakító (Techart - ők Sony FE -> Z AF-es átalakítót is gyártanak; illetve Viltrox, Fringer és lassan egyre több néven van kínai is)Azért itt már álljunk meg egy szóra. Már konkrétan azt várod, hogy "profi videókamerát is gyártanak majd, mint a Canon Sony vagy a Panasonic", amin ha nincs "Canon EF", akkor "itt vérzik el a dolog"? És még nekem írtad, hogy "égbekiáltó butaságok"? Irónia, tudod, ahol az irónok laknak.
A Nikon egy kis fotós cég - a Canon, Sony, Panasonic csak videós részlege nagyobb, mint a Nikon fotós-videós részleg együtt (talán még az objektív-gyártásával együtt is). Attól, hogy nincsen profi videókamerájuk, már nem is lehet egy korrekt hibrid MILC-ük? Szólj a Fujinak is, hogy ők is hagyják abba.
Másrészt, a bajonett... kicsit a tehénszar - légy mondás jut eszembe erre az érvre. A Canon EF azért választható (! soknál már eleve cserélhető a bajonett) sok géphez, mert az egy elterjedt, olcsó alternatíva. Ha már professzionálisat emlegetsz, akkor Arri PL - nem csak az Arri, hanem a RED, Canon, Sony, BM, stb komolyabb gépein vagy alapból az van, vagy választható.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
#16820480
törölt tag
válasz Stauffenberg #62 üzenetére
Csak a pontosság kedvéért, a Fuji fixekben nincs OIS, csak a 80 makróban és a 200/2-ben
-
arn
félisten
válasz Stauffenberg #62 üzenetére
Nem az zavar hogy 1.2 hanem az ara... A fuji szvsz nem volt olyan draga, inkabb csak az slrek nem tul jo budget obijaihoz kepest, es ott is inkabb az arkepzes tert el. Mftn is dragabb volt az ekv 50es a sorban, vhol ehhez igazodott.
Amugy persze legyen mindketto, de nehez egy vazzal ugy a belepo szintet celozni, ha a ratekerheto fix obi is ketszer annyiba kerul. Ha olcsobb vazat dobnak eloszor piacra, olcsobb obikkal kezdjek. Ha a pro piacot celozzak, akkor ahhoz jojjenek eloszor.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Stauffenberg
nagyúr
Hogy hüledeztek egyesek, mikor a Fuji kipakolta kezdésnek az f/1.4-es sort (becsúsztatva egy f/1.2-est is) csupa 1000 euró körüli objektívből, ami azért crophoz képest elég drágának számított akkoriban, az akkori kontextusban, ment a luxus rendszer duma, de csak bevált és utána jöttek ki az f/2-es sorral, amikből már kimaradt az OIS, de cserébe lett WR, picik és könnyűek, na meg legfőképpen megfizethetők.
Én tudok azonosulni a viszonylagosan megfizethető, nem kiemelkedő, de korrekt fényerejű, cserébe optikailag patent objektívek koncepciójával, de marketing/brandépítés szempontból nem biztos, hogy szerencsés egy rendszert szinte csak ilyenekkel indítani. Az amatőrök mennek a profik után, miközben a profiknak ez a felhozatal nem biztos, hogy kellően attraktív (főképp irracionális okokból, de ez van). Ha én beleinvesztálok egy rendszerbe, mondjuk joggal várom el, hogy ne kormányozzák oda, ahol az Olympus landolt. A Nikonnak még csak nem is kell kapkodnia, annyi fotós van a piacon, aki adapterezve egy bőröndnyi objektívet tud átmenteni. A Fujinak sokkal nehezebb dolga volt, mert nem volt előéletük ahonnan a felhasználók meglévő objektíveket hozhattak volna át. Az első X-Pro vázhoz konkrétan Leica M adaptert mellékeltek.
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
válasz Stauffenberg #38 üzenetére
en jobban orulok neki, mint a canon 50 1.2nek 2300 euroert.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
p_adam
addikt
válasz brumi1024 #59 üzenetére
Ebben a helyzetben minden csúszhat, a Canon RF 70-200/2.8 meg "gyári hibás" firmware-el jött ki, amit javítottak. Nagyon jó optika lesz, mikor kijön, az 500/5.6 PF is ilyen volt, de aligha okozott gondot.
Maga a szemléletmód más, nagyon jó állóképes kamerák jó videós képességekkel, de a Sony Canon Panasonic Blackmagic meg még a Fuji (akár még a Sigma fp is, vagy majd későbbi jobb változata) video terén több embernek lehet vonzó, a közös nevezőjük továbbra is a Canon EF bajonett, amit elég valószínűtlen, hogy valaki Nikon Z bajonettre akarna adapterezni más kamerákkal szemben, minden pont fordítva működik rajta.
De ha valakinek a régi AI-S optikákból van egy komplett sora (mert az is mindennel kompatibilis és ugyanúgy forog minden kamerán, szépen át lehet alakíttatni videóra), akkor nagyon jó videókat tud csinálni azzal is - csak nem ez a legnépszerűbb. -
p_adam
addikt
Nem értek egyet, ha már meg lehet csinálni, akkor mért ne legyen a lehető legjobb, ugyanúgy kell az is, igaz, hogy a Sony egyes f/2.8 zoom optikáiból kimaradt, de az f/4 sorral megcsinálta ugyanezt, ami a kisebb méretű gépekhez egyébként is jobban passzolnak, így video szempontjából egyes esetekben már a Sony IBIS + OSS is jobban nézhet ki, mint a Nikon
Gondolom a Nikon esetében is valami hasonló várható, csak mikor.Egyébként Sony A7SIII vázhoz létezik egy tökéletesen passzoló FE 28-135mm f/4 G OSS objektív is (meg APS-C vázakhoz is van egy hasonló, még drágább objektív), ilyet sem gyárt más, csak sokkal drágábban.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Végre egy olyan váz, amivel azt is tudod rögzíteni, amit szeretnél, nem csak azt amit a régebbi vázaid hardveres-szoftveres korlátai lehetővé tettek.
Az IBIS és a "flippy screen" már csak bónusz.
Negatívum hogy itthon millió fölött lesz az ára. (persze, nem mi vagyunk a célpiac..) -
p_adam
addikt
Ezt a stílust sosem én kezdem, reagálni meg nem könnyű másképp. Ha valamire ráírják, hogy 'global shutter' és teljesen úgy is működik, mint egy global shutter, akkor nem tudom mi más lehet, mindegy, hogy CCD vagy CMOS.
Alapvetően ez csak akkor működne, ha nem csak azt olvasnánk, hogy valami miért nem jó, hanem az ellenkezőjét is. Fikázni, meg szelektíven idézgetni a legkönnyebb, de csak ez megy nagyon, ez a gond, nem követtem az A6300-al kapcsolatos hozzászólásokat, de biztos hasonló emelkedett stílusban ment, más meg örült, hogy kevés pénzért van egy 6K->4K képes APS-C szenzoros kamerája, amit semmi más nem csinált meg (a rolling shutter sokkal nagyobb gond, mert állandóan jelen van és olyan mértékben, ami már látszik, ha csak közepes akkor sokkal kevésbé jön elő)
Ok hogy a Canon biztos használhatatlan és a legrosszabb választás, mert túlmelegszik, de mi a helyzet a Nikon rendszerével videóra.
Terveznek hozzá jobb videós optikákat beépített stabilizálással és állandó fényerővel? Valószínű. Jelenleg sok ilyen Z optika van? Sajnos nem, a Z 70-200/2.8 VR és ez minden. Van esetleg a fix optikákban stabilizálás? Nincs.
A Canon jelenleg 5 ilyen optikával rendelkezik, és előreláthatólag jön még kettő (50/1.8 IS és 70-200/4 IS). Ez sem hangzik soknak, de pont arról a f/2.8 zoom trióról van szó vagy egy fix 35 és 85 objektívekről, amit FF-en használni szokás.
Mi a helyzet az adapterekkel, a régi F optikákat videóra tervezték? A válasz sajnos itt is nem. Tervezik, hogy profi videokamerát is gyártanak majd, mint a Canon Sony vagy a Panasonic? Nem esett róla szó.
Ez a legtöbbet használt bajonett videóra? Nem, és nem is a Canon RF, hanem a Canon EF (amit Panasonic Sony Blackmagic meg akármilyen egyéb gépeken is előszeretettel használnak) kb. itt vérzik el a dolog.[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
"Sok égbekiáltó butaság van abban a hozzászólásban, létezik CMOS global shutter"
Eszem azt a nagy arcodat. Mint fentebb írtam, "a CMOS nem tud global shuttert, legfeljebb trükközni lehet ezzel-azzal" - a "global shutter CMOS"-nál minden pixelhez extra tranzisztorokat építenek be, ezzel emulálva a CCD-k működését. Az emulálás nálam már a trükközés egy kategóriája, még ha hardveres szinten is valósul meg; ezzel lehet egyetérteni vagy sem. A gyártását viszont nagyon megdrágítja, így csak speciális területeken használják (drágább videókamerák, machine vision), azon kívül nagyon ritkán találkozni vele. Csodálkozom is, mit keres egy bridge kamerában.
És most jöhet a többi "égbekiáltó butaság", amit szerinted mondtam.
De addig még szemezgetek tőled."Egyébként ugyanez a helyzet a túlmelegedéssel vagy a felvételi limittel [...] és nagyon kell keresni azokat a hozzászólásokat, akit ez zavar. Senkinek nem volt vele komolyabb baja, most meg hirtelen van olyan kameráknál, amik sokkal többet tudnak."
Elég szelektíven működik a memóriád, ha nem emlékszel, a Sony mit kapott az A6300-nál. Sokan ekézték, hogy túlmelegszik 4K-ban, és az utána következő gépeknél is általában az volt az első reakció, hogy ez meddig fog felvenni túlmelegedés nélkül.
"Az R5 és R6 tökéletesen használható hibrid kamerák"
"Tökéletesen használható hibrid" - nálam abba nem fér bele, hogy 4K-ban is hamar túlmelegszenek - pedig még csak nem is trópusokon volt 30+ fokban.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #16820480 #43 üzenetére
Ismerek olyan esküvős arcot, aki azért vett B-kamerának szürkeimport Panasonicot, mert az amerikai verzióban nem volt felvételi korlát, az a kamera ment fixen beállítva az oltárhoz egy állványon, közben tudott mozogni gimballal a fő kamerával.
Meg ismerek egy gitárost, aki azért vett anno camcordert, mert DSLR/MILC még nem volt a piacon felvételi limit nélkül, de a koncertekre le akartak támasztani egy kamerát. Kis banda, 100-150 fős koncertekkel, nem a Sziget nagyszínpad, de akartak koncertfelvételeket. Rétegigény az tény (engem sem izgat a felvételi limit, sőt a Fujinál szokás a 30 percnél is rövidebb korlát), de attól még létezik.
-
p_adam
addikt
Már mért ne állná meg a helyét...akinek van pénze egy R5-re vagy egy A7SIII-ra és mellé némi szürkeállománnyal is rendelkezik még (amit lehetőség szerint nem an influencerek mosnak) eléggé valószínűtlen, hogy csak egy kamerája van (eléggé nem okos döntés minden pénzt ebbe áldozni, ha nincs az embernek egy rakat objektívje meg más kamerája, vagy esetleg egy bitang erős gépe az utómunkához, stb. ezt már nagyon régóta tudjuk - elvileg...)
Tegyük fel, hogy van egy kamera, ami már mindent tud, két kártyafoglalat (ami ugye rendkívül fontos...) stb., csak épp meghibásodik...akkor mi lesz?
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz #16820480 #46 üzenetére
Igen, de ha az ember megnézi, hogy a RAW videó mire képes, vagy egy jól utómunkázott 10-bit 4:2:2 anyagot (meg persze jó ütős drága objektívekkel, akár újak, akár régiek) ott azért vannak különbségek.
De pl. az 1DX Mark II is nagyon szép képet ad ma is, pedig abban még Log sincs egyáltalán (vagy kihajtható kijelző, ősrégi MJPEG kodek - ami egyébként a Canon által használt 10-bit 4:2:2 H265 erőforrásigényéhez képest már nem is tűnik olyan rossznak, 1.33x 4k crop, jó nagy és nehéz, de nincs benne EVF, vagy IBIS stb.)
Ami arra utal, hogy mennyi mindent nem tud, de csak meg lehet küzdeni velük, most meg ezek a kamerák lassan mindent tudnak, és az sem elég...[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Igazából már évek óta lehet nagyon jó anyagokat látni, amiket GH5-tel meg A6x00-val meg X-T3-mal vettek fel, még csak el sem kell menni árban feltétlenül az R5-ig, vagy A7Siii-ig
brumi1024: Egyetemi előadáshoz azért csak nem kell a 4K 60 vagy 8K videó Meg 10 bit 4:2:2.
A 30 perces limit adózás miatt már 2 éve nem érvényes elvileg, csak van olyan gyártó, akinek még nem esett le. -
brumi1024
veterán
válasz #16820480 #43 üzenetére
Egy hosszabb előadás, pl egyetemen igényelhet 30 percnél hosszabb felvételt - itthon jellemzően 1.5 órásak az előadások, ha van szünet az is 45 percnél, de gyakran nincs. Mondjuk ha jól tudom ez a 30 perces limit gyakran nem technikai, hanem adózási szempontok miatt van.
-
p_adam
addikt
válasz #16820480 #43 üzenetére
Van ilyen felhasználás, egy esküvőre is szabály, hogy minél többet vegyen fel az ember, hogy legyen miből vágni (ahogy írtam, ideális esetben több kamerával, személlyel).
Nyilván van, csak egyáltalán nem mindenki, és amikor valaki azért választ egy kamerát, mert a YT-on valaki azt mondta, hogy a másik szerinte nem jó választás olyan dolgok miatt, ami egyébként neki egyáltalán nem is számít, az kb. az "infuencerkedés" lényege.
Nyilván stílusfüggő a dolog, aki pl. veterán és filmen nevelkedett, annak valószínű a 8K limit sem olyan nagy probléma, azt veszi fel, ami neki kell és már van némi szakértelme arról, hogy mi teszi a videót igazán széppé, stb.
Szóval ez ilyen emberek valószínűleg nem fikázni fogják az R5-öt a rolling shutter meg túlmelegedés stb. miatt, csak örülnek, hogy ezt a kamerát meg tudnák venni, ahelyett, hogy bérelni kellett volna valamit.
Egyébként az A7SIII-at is ugyanúgy fogják ilyen emberek vásárolni, és jó, hogy egyre csak növekszik a választék (és ezáltal növekednek a dolgok, amikbe bele lehet kötni, hogy mért nem ez, mért nem az, stb.).
Mindegy, hogy Sony, Canon, Blackmagic stb. a választott eszköz, mindegyikkel látni fogunk nagyon jó anyagokat, mert aki ezeknél mögöttük van, az ki fogja használni, amire képesek (és kb. tojni fog rá, hogy a Sony hátsó LCD-je milyen és hasonlók).[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
De amúgy eleve mihez kell az, hogy órákig egyfolytában rögzítsen? Mondjuk egy hosszabb interjút még talán el tudok képzelni, de szerintem ott sem veszik zokon az emberek, ha van ki pihenőidő közben. De amikor tévésekkel dolgoztam egy projekten, ott ilyen 10-20 másodperces snittekből állt a felvétel, azt dolgozták utólag össze egy műsorrá, pedig az állványos nagy kamera volt.
-
p_adam
addikt
Nem igazán érted a lényegét a dolognak.
Nyilván arra irányult, hogy korábban szinte senki nem panaszkodott a 30 perces limitre (nyilván nem örültek neki, de nem kapott ekkora hangsúlyt), hogy aki ilyen kamerát vesz, az valószínű kézből is tervezi használni, mert kicsi, könnyű meg jó benne az IBIS (sokkal jobb, mint a Sony esetében) az nem állványra fogja rakni, hogy egy óráig folyamatosan videózzon, ahhoz más kamera is tökéletesen megteszi (vagy egy külső felvevő) hanem pár percet felvesz, aztán megint stb. így egyáltalán nem lesz akkora probléma belőle. (meg ugye nem egy kamerát használ az ember ilyenkor, hanem többet)[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Egyébként ugyanez a helyzet a túlmelegedéssel vagy a felvételi limittel, az A7III is csak 30 percig vesz fel folyamatosan, és nagyon kell keresni azokat a hozzászólásokat, akit ez zavar.
Azert ezt a kettot ne mossuk ossze. Nem ugyanaz, hogy van egy 30 perces limit, ami utan folytathatod a felvetelt egybol, mint az amikor egy 1 orat kell varnod, hogy visszahuljon a gep.
Valoszinuleg ha 10 bites 60 fps 4k-t venne fel az A7III, akkor az is tulmelegdne, de ott nem ez a helyzet.
Van egy felveteli korlat es utomunkahoz gyengebb minosegu 8 bites felvetel kevesebb fps-el. Az is kompromisszumos. De o ugye nagyon nem azon az aron nyitott mint az uj Canonok. Meg az R6-hoz kepest is 500 dollarral olcsobb volt megjeleneskor. Szerintem magasabbak az elvarasok, ezert van nagyobb hiszti.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Sok égbekiáltó butaság van abban a hozzászólásban, létezik CMOS global shutter a Canon C700 vagy a Red Komodo kamerákban (amiben egyébként Canon R5-ből származtatott 6K crop szenzor van), de a Sony már 2012-ben csinált F55 néven.
Nyilván nem csak előnyei, hanem hátrányai is vannak, ilyen kis méretű kamerákba tökéletes a rolling shutter is, ha ilyen alacsony, mint az A7SIII esetében, de már más kamerákban is vannak olyan felvételi módok, ahol minimálisra csökkenthető, mert nem minden esetben jelent gondot.
Egy pár éve még a profi videókamerák (pl. FS7 vagy FS5) voltak az etalonok ilyen tekintetben amiket mindenhol használnak mostanság, most meg egy ilyen kamera simán beelőzi őket, mindezt nagyobb szenzorral 4k 120fps vagy 1080p 240fps felvétellel, tökéletesen használható (még valószínűleg dinamikában is sokkal jobb, mint azok)Egyébként ugyanez a helyzet a túlmelegedéssel vagy a felvételi limittel, az A7III is csak 30 percig vesz fel folyamatosan, és nagyon kell keresni azokat a hozzászólásokat, akit ez zavar. Senkinek nem volt vele komolyabb baja, most meg hirtelen van olyan kameráknál, amik sokkal többet tudnak.
A Nikon Z6? Ugyanúgy 30 perces a limit, de ennél még viccesebb, hogy 3 percet lehet 1080p 120fps felbontásban felvenni. Senki nem panaszkodik rá (mivel ez elég szokott lenni...).Az R5 és R6 tökéletesen használható hibrid kamerák egy nagyon jó rendszerben.
A Nikonnak alig vannak stabilizált konstans fényerejű objektívjei, egyszerűen nem videózásra tervezték a jelenlegi objektív parkot és nincs mögötte a Canon EF sem, amit még mindig az a bajonett, ami adapterrel vagy alapból rákerül egy Pocket Cinema 4K GH5 vagy hasonló rendkívül népszerű kamerára. A Sony Panasonic és a Canon a legjobbak videóra attól függően, hogy milyen objektíveket tervez használni hozzájuk az ember, vagy meddig akar felvenni folyamatosan, stb. nincs olyan ami abszolút "jobb" lenne mint a másik, csak egyéni preferencia kérdése az egész.[ Szerkesztve ]
-
BBorg
tag
Nekem egy Casio FH20-am van. Az tud global shutter-t (is). Azt hittem, hogy abban CMOS sensor van, mindenhol ezt írják. Persze a szenzorméret csak 1/2.3, de ez is back-illuminated. És a kiolvasási sebességnek "hála" meglehetősen zajos. De, ha van elég (sok-sok) fény, akkor 1000 fps-t is lehet vele lőni 224 × 56 -ban, vagy 480 × 360-ban 210 fps-t. Ezek a felbontások nevetségesnek tűnhetnek, de szerintem a ferde villanyoszlopok és kerítések, eldeformált kerekek, mutáns futó állatok sokkal kiábrándítóbbak. Most megnéztem a phantomhighspeed.com-on, ott is cmos sensort írnak. Nem értek azzal egyet, hogy ez Sony camera egy profi hi-speed kamera, legalábbis global shutter nélkül szerintem biztosan nem az.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Ezt már mintha múltkor is cáfoltam volna."
Vagy inkább a véleményed fejtetted ki, ahogy én is tettem. Én nem érzem az innovációt a márka mögött, tartja a lépést, de semmi több. Ennyit mondtam, nem azt, hogy szar. Nyilván racionálisan sokaknál kijöhet úgy a matek, hogy ez számára a legideálisabb rendszer. Ha videóban megcsinálják a "Fuji csodát", én is simán tartozhatok ebbe a halmazba.
"2 év alatt kihoztak 4 MILC vázat és több, mint egy tucat obit, melyek közül mindegyik optikailag kiváló"
A vázak száma csak egy szám. A Sony is sok vázat ki tud tenni a piacra egységnyi idő alatt, de nem mindegyiknél éreztünk gerjedést. Az objektívek pedig csupa f/1.8, f/2.8 és f/4, cserébe legalább nem kerülnek a világ összes pénzébe, de sokan érzik úgy, hogy nem akarnak csupa f/1.8 fixekkel telerámolni egy melós hátizsákot. Én megtenném, de attól ez még létező zúgolódás a felhasználók körében és miközben egy gyártó folyamatosan csúszik lefelé egy piacon, nem biztos, hogy ez a helyes csapásirány. Egy full frame rendszerbe invesztálás nem csak felénk, de nyugaton is húsba vágó egzisztenciális kérdés és ha kellő számú embernek lesz az a benyomása, hogy a Nikon talán nem kezeli kellő határozottsággal a lecsúszást, akkor nem fog beleinvesztálni sokezer dollárokat.
"Ha valakit ekézni akarsz:"
Senkit nem akarok ekézni, de ezeket a márkákat nem véletlenül hagytam ki abból a mondatból, ahol azokat említettem meg, akik szerintem most hajtják a piacot és nem csak jelen akarnak lenni rajta. Egyedül a Ricoh érdemli meg minden ellenszenvemet (a Pentaxot a túszuknak tekintem és egy olyan exem, akivel harag nélkül, szeretetben váltunk el).
-
.mf
veterán
válasz brumi1024 #13 üzenetére
Szerintem ez a CFe A / SD kombinált foglalat sokkal jobb megoldás; a Type A / B / C pedig egy rég előre kommunikált méretformátum, ahova az XQD-vel ellentétben nem csak a Sony gyárt (ez tartja igazán magasan az XQD árakat).
T72: az A7S2-ben is volt már stabi. Az újdonság az a hibrid AF - az S2-ben még csak ugyanaz a C-AF-re használhatatlan CDAF volt, mint az S(1)-ben.
BBorg: a CCD tudott global shuttert, a CMOS nem tud, legfeljebb trükközni lehet ezzel-azzal (pl. stacked sensor, mint a Sony RX100m5 és újabbak, illetve A9m1/2 - az S3 esetében is ezt vártam, de mégsem ez lett)
Dare2Live: videóra? Egyértelműen a Sony - az R5 mint erődemonstráció érdekes volt, de mint eszköz, megbízhatatlan - és ugyanez vonatkozik az R6-ra is, még 4K mellett is random leállnak túlmelegedés miatt, és várni kell, hogy újra lehessen használni őket. Sonyból az A7m3 és A7Rm3-m4 is sokkal stabilabb, képminőségre azoknál sincs panasz, csak a fícsör kevesebb.
Sőt, még Z6-ot is inkább, mint az R5 vagy R6-ot. Pont videóra sokan dicsérik a Z6-ot (elég meglepő) - ha vannak még FX obijaid, tudod is őket FTZ-vel használni. Illetve ott van még a Panasonic S1 / S1H, de a csak CDAF miatt a fókusz ott is gyengébb.
FF alatt a Fuji XT4, Pana GH5/5s.Stauffenberg: "Amúgy a Nikonban nem nagyon látni mostanában azt, hogy versenyezne, csak rohan a mezőny után."
Ezt már mintha múltkor is cáfoltam volna. 2 év alatt kihoztak 4 MILC vázat és több, mint egy tucat obit, melyek közül mindegyik optikailag kiváló és szépen sorba rakható racionális darab - kivéve a Noct-ot, ami egy erődemonstráció volt, szerintem tök fölösleges K+F-pénzsüllyesztő. A Z6-tal egy elég korrekt videós vázat raktak össze, majdnem akkora ugrással, mint a Fuji volt a "videó? ja hát azt inkább hagyjuk" korszak után az XH1 és azt követő vázakkal.
A Z5 szerintem a jelenlegi legjobb belépő FF fotós váz (a videót direkt nerfelték benne, máskülönben túlságosan ránő a Z6-ra).
A Nikon kisebb fejlesztési büdzséből gazdálkodik, mint a Canon és Sony, nem is tudnak akkorákat villantani, de amit eddig teljesítettek, az teljesen korrekt (még ha nem is értek az irányban sok dologgal egyet).
Ha valakit ekézni akarsz: Pana sem siet obikkal (a 20-60 végre egy érdekesebb átfogás, de hoztak azon kívül más obit mostanában?); Sigma is belassult nem csak váz-, de obi-oldalon is; Tamron ugyan biztos annyi rendelést kap az FE-s obikra, hogy a gyártás se tud vele lépést tartani, de átállhatna már nagyobb MILC fókuszra és hozhatná ezeket végre RF és Z-re is; Pentax meg, "dSLR a jövő"? lol.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Dare2Live
félisten
válasz Stauffenberg #34 üzenetére
"Nikonban nem nagyon látni mostanában azt, hogy versenyezne, csak rohan a mezőny után."
Amennyire élmezőnyben volt DSLR vonalon most annyira fut a mezőny után.
De ja az Z6S, Z7St tuti megvárom obik, vaku miatt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
arn
félisten
válasz Stauffenberg #34 üzenetére
Arban viszont eleg jok canonra mar nagyon kellene az az 50 1.8
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Dare2Live #32 üzenetére
Ha még úgyis kell rakosgatni félre a pénzt, én megvárnám a Nikon Z6s érkezését és meglátni mit tud gurítani. Persze csak ha van kiépült objektív parkod. Amúgy a Nikonban nem nagyon látni mostanában azt, hogy versenyezne, csak rohan a mezőny után. Leginkább a Canon-Sony tengelyen mozog most a háború és a Fujinál látszik még az, hogy van valami elképzelésük a világról.
-
D.Va
senior tag
Nekem van egy Canon A1+ -os plotter (poszter/fotó/vászon nyomtatásra)
A6400-am van, A1-es méretben tökéletes a 24mp. (kb 60*85 cm)
De nyomtattam már 2K méretű képet is A1 méretben ami kb a 12 megapixel körül van és az is elég szép még ekkora méretben ha jó a fotó.
(az biztos hogy A1 nyomtatáshoz a 40MP-es csodatelefonok fotója édeskevés a legtöbb esetben)
Vászonkép nyomáshoz kb 1 méteres méretig még a fullhd felbontású kép is "használható".
Ha meg pl egy üzlethelységre kell egy egész falnyi fotót kinyomtatni pl 5 méteres szélességben, több csíkban mint a tapéta... oda már a 24 mp is édes kevés... Oda már jól jöhet a 61MP-es Sony. Már ha lenne rá keret[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
Ki mit választana? Mért?
R5/R6 vagy az új Sonyt.Megfordult egy pillanatra a fejembe, hogy lecserélem a D600at mert videoban (focus hunt...) az őskövület.
Persze az árak miatt ez az egész jelenleg elméleti gondolkodás.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Stauffenberg
nagyúr
"És egyébként ha az ember főleg netre fotóz, bőven elég a 12 megapixel. Nekem A7 III van, és mivel nem nyomtatok plakátokra, nekem is elég a 24 megapixel."
Azért az pont kétszer akkora felbontás, nem nehéz elégnek lennie. Az óriásplakát és a megapixelek összekapcsolása meg teljesen téves, mivel a plakátok jellemzően kifejezetten alacsony DPI-vel készülnek, ahova bőven kell a megapixel nyomtatásban az a szépművészeti szélesformátum. Bár most csak egy Epson 4900-as (P5000 elődmodell) van a hátam mögött az irodában, de sorakozik a szomszéd helységben pár 42-44" széles tekercs is (igaz ezek proof célokkal vannak tartva).
A felbontásnak inkább a cropnál és az utómunkánál van szerepe, már aki olyan témákat fotóz, dokumentarista, riport jellegű stílusoknál más a leányzó fekvése, ezért sem szoktak a riporter gépek nem elszállni felbontásban, mások a prioritások.
Ha kiadnák ezt a vázat 24 megapixellel, de minden más képességben azonos lenne, cserébe kicsit hamarabb fogy el a kraft érzékenységben, biztos, hogy annak ellenére is többen vennék azt inkább.
-
kovsol
titán
válasz Stauffenberg #24 üzenetére
Eredetileg ezeket még úgy hívták:
Balanced - A7
High Resolution - A7R
High Sensitivity - A7SA7III bemutatásakor böfögték be, hogy Basic modell. Gondolom ezzel akartak odaszúrni a konkurenciának.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Dester31
tag
válasz Stauffenberg #24 üzenetére
Nem teljesen igaz, hogy az A7S sorozat kifejezetten videóra van kihegyezve. Arra is, de amúgy meg bárhová, ahová kell az extrém nagy érzékenység. Éjszakai fotózáshoz, stb. Már az A7S II is sokkal jobban látott a sötétben, mint az ember. (Amúgy az A7 III is, sima holdfénynél is tudok fotózni kézből tartva is, elviselhető mértékű zajjal.)
És egyébként ha az ember főleg netre fotóz, bőven elég a 12 megapixel. Nekem A7 III van, és mivel nem nyomtatok plakátokra, nekem is elég a 24 megapixel. Vicces egyébként, hogy belépő modellnek hívod, bár mondjuk a full frame világban a Sony berkein belül valóban az.Des
-
arn
félisten
Kivancsi leszek, hogy most vagy nagyon megdragulnak a fotos cuccok a fertozes miatt, vagy nagyon bezuhannak, ha el akarjak adni.
Nalam ez a masodik hullam konkretan semmisse tette a valtast, egyszeruen fele annyi csaladi esemeny, utazas, stb sincs, aminel hasznalnam.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
BBorg
tag
Remélem, hogy a rolling shutter mellett képes global shutterre is.
[link]
Különben feleslegesnek tűnik a magas fps. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz Kotomicuki #20 üzenetére
A7 III - Belépő modell, 24 megapixel
A7R IV - Nagy felbontású modell, 61 megapixel
A7S III - Kis felbontású modell, kifejezetten videóra kihegyezve, 12 megapixel
A9 II - Az abszolút csúcsok-csúcsa, főként riporter munkagép, 24 megapixelÉn azt látom, hogy egyik marketingesnek sem kozmál oda a képe, mert elég sokféle igényre tudják mondani, hogy van rá egy megoldásuk. Nem tudom mi a baj a nagy megapixel számmal az ellenszenveden kívül, nem kötelező azt a modellt választani és ez pont így szép.
-
#16820480
törölt tag
Fotós téren a legnagyobb változás a HEIF támogatás, ez terjedhetne már egy kicsit jobban is, hogy ne csak 8 bites jpeg létezzen, ha valaki nem akar RAW-t.
-
nozs23
addikt
válasz Kotomicuki #20 üzenetére
Marmint mire jottek ra? A Sonynak van 61 mp-es vaza is lesz is. Vannak olyan teruletei a fotonak, ahova a 12mp gyakorlatilag teljesen alkalmatlan.
-
t72killer
titán
válasz Kotomicuki #20 üzenetére
1. Az a7s vonal mindig is 12MP-el dolgozott.
2. Fotózni nem csak 4k-ban fotóznak, illetve nem mindenki iso csillión fényképez pincében feketemacska s.gglyukát = egy nappali, iso100 a7r3 fotó profitál asok pixelből. Videóra persze sok értelme nincs, amíg az ipar nem áll át 8k-ra (amihez szvsz egy valós szenzortechnikai előrelépés kell).30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Kotomicuki
senior tag
válasz Stauffenberg #1 üzenetére
Nocsak, több évnyi önátverés után - végre - rájöttek, hogy mindenkinek jobb, ha nem kell fölöslegesen varázsolni a háttérben (sem) a hiábavalóan túlduzzasztott adatmennyiséggel, mert meg lehet oldani uazt a "régi" módszerrel, egyszerűbben és gyorsabban...
Mondjuk, röhögni elmennék arra a sebészetre, ahol azoknak a marketingeseknek az odakozmált képét kezelik, akik eddig az 40-50 megapixel alatt nincs (ki)használható FF-t hirdették és most ezt kell éltetniük...
A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!
-
TheSpy
csendes tag
válasz Engineer086 #3 üzenetére
Hát igen, pedig már épp akartam írni hogy csak 12?
Viccet félretéve fotózáshoz is elég lehet, csak ne akarj vágni a képből.
Amúgy felvetődött bennem, hogy egy nagy pixel vagy négy kicsi és azt átlagolva az tuti sokkal szarabb?(elméletileg) Canon R5, jó tudom overheating nincs több kérdésem... -
DarkChild
senior tag
Beszarás, milyen képminősége van esti felvételeknél
https://www.youtube.com/watch?v=k6CFxmEIygs[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Az nyilván jó, hogy tud két kártyára rögzíteni, de megint megragadták az alkalmat, hogy bemutathassanak egy újabb formátumot ugyanarra a sablonra, mesterségesen fenntartva az árakat. 130k 160 GB-ért erős, két kártyánál ez a váz árának negyede, és még lassabb is, mint a Type B CFexpress.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
Brutális speckók. Valahogy mindíg megfogott az a7s-ek végtelenül tiszta, szimplán tökéletes képminősége. Persze ilyenem nem lesz, de amiben profitálhatnak egyéb kamerákat használók, az az, hogy valszleg a külső felvevők is szintet fognak lépni és pl olcsóbb lesz egy öreg a7s-hez, panához, z6-hoz, fujihoz stb HDMI recordert beszerezni.
Újdonság az a7sII-höz képest a stabi - tudom, az a7III-ban van, bár nem egy világbajnok.
#1: dikkmán, most nézem ennyi möpöxelt még az s7 edzsem is tud
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
brumi1024
veterán
Szimpatikus váz, de a CFexpress Type A használatának személy szerint nem örülök. Tök jó, hogy SD-t is elfogad, de a fragmentációt elkerülve használhatták volna a nemrég bejelentett R5 foglalat konfigurációját: 1 CFexpress, 1 SD. XQD, CFexpress Type B már így is okozott kavarodást (pl kártyaolvasóból még mindig nincs olyan, ami XQD-t és CFexpress-t is kezelne, pedig az XQD 9 éves szabvány) erre bejön egy újabb méret...
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Nem egy kategória, de azért bedobom ide... Olympus TG-4 kompakt gépemnek 16 megapixel a BSI-CMOS szenzora, ami szintén csökkent 12 MP-re a frissitett Tough kompaktokban. ISO szint megduplázodott ISO 12800-ra, de ilyen magas beállitásokat eddig sem használtam, ezért nem tudom ez mennyi előnnyel járhat... Érdeklődve kerestem az okát, mert a képek felbontása számottevően alig változott és a videós képességek mégis fejlődtek. Optimalizálták a videófelvételre, de mivel nekem a képek minőségére nem volt panaszom és a videókészités másodlagos, ezért nem cseréltem le a TG-6-ra.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ez a pixelszám videóra megfelelő, de szerintem APS-C méretben is teljesen tökéletes lenne (talán még stabilizálni is jobban lehetne)
Kb. az az egy-másfél érték, amit ISO vagy dinamika terén vesztene az A7S III-hoz képest a legtöbb embernek elhanyagolható, nem ISO 16000 lenne a dual ISO váltás, hanem ISO 8000, amibe a gyakorlatban gyakrabban bele lehet futni. Sőt, végszükség esetén a Speed Booster adapterrel vissza lehetne szedni még egy plusz értéket (bár az AF csak a Sony E objektívekkel a legjobb)
Csak ugye akkor feleennyiért kéne adni egy majdnem ugyanilyen bitang erős kompakt videós gépet (meg persze egyáltalán nem ennyire magától értetődő a szenzorok gyártása sem)
A Canon ugyanezt megcsinálta a C500 Mark II vs C300 Mark III esetében (nem feleennyi a crop szenzoros kamera, de utóbbi DGO szenzora még fejlettebb is), csak teljesen más árkategória, de egyesek nem örültek neki.
De mindez csak egy feltevés, erősen kétlem, hogy hirtelen elkezdenének 20MP alatt APS-C gépeket gyártani (pedig az "S" előnyök nagy része ugyanúgy meglenne). -
#21123072
törölt tag
A Sony ezt odatette. A rolling shutter érdekelt a legjobban - a többiről sejtettem, hogy nem lesz panasz rájuk - és meglepően jó lett az is.
sz: ha egy ici-picit kötekednék, akkor engedélyezhetnék usb-n keresztül a rögzítést flash drive-ra, mint bm-ék, de tényleg csak ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
félisten
válasz Stauffenberg #6 üzenetére
És a mobilnak honnan volt 4K-ja? 4 ezerbe került?
-
addikt
Megjegyzem nagyon helyes, mert ha ki tudja fizetni, akkor nyugodtan akarjon 8K-t. Nyilván visszanézik az esemény után is kicsivel, de 20 év múlva nagyon nem lesz mindegy, hogy fullhd vagy 8K.
Anno ezt úgy oldottam meg, hogy került a pendrive-ra a nézett méret és a nagyfelbontású tartalomból is 1-1 példány.
Helyén kezelve a hozzászólásodat, anno ott engedtem el a 4K-t, amikor megmondták az árát, hogy mennyibe kerülne, így lett a saját videónk csak fullhd (2014)
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
kovsol
titán
válasz Stauffenberg #6 üzenetére
Most meg ha egy SIII-al mennél, akkor az lenne, hogy 8K -t akarnak, igaz full hd tv-n néznék vissza.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Stauffenberg
nagyúr
Ajjaj, egyszer azért buktam egy esküvői melót, mert a muksó iszonyúan próbálkozott az alkudozásban és végül kiderült, hogy az unokaöccse vett új mobilt ami már tud 4K-t és inkább őt kérte meg, mert én csak Full HD-t tudnék szállítani. Akkoriban még a mozifilmek sem forogtak 4K-ra (2.7K Arri kamerák domináltak), még talán DSLR/MILC gépekből sem akadt egy sem ami tudott volna 4K-t.
-
veterán
ezzel felére növelve a kiolvasási sebességet és harmadolva az előző generáció rolling shutterjét.
Már ti is felcsökkentetek...?
Helyesen: duplájára növelte a sebességet, vagy felére csökkentette az időt.And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Engineer086
Modder
válasz Stauffenberg #1 üzenetére
Most elvetted pár kommentelő-jelölt napi betevőjét.
Szádvár rád vár: www.szadvar.hu-https://www.facebook.com/szadvarert.barati.kor/
-
kovsol
titán
válasz Stauffenberg #1 üzenetére
Hétvégén megkaptam, hogy az én kamerám (A7III+Tamron 28-75 f2.8) miért csinál jobb képet, mint az ő mobilja, mikor az 64Mpixel, az enyém meg 24Mpixel csak.
Mondtam neki, nézd meg azt a körömpiszok üveg karikát a mobilon, na az ott az objektív, mögötte a szenzor.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Stauffenberg
nagyúr
Pár gondolat, mielőtt kommentelsz:
1. Igen, csak 12 megapixel
2. Igen, tényleg annyi
3. Nem érdekel a mobilodban mennyi van
4. Ez egy videó orientációjú váz és az elérhető legjobb minőségű és legjobb jel/zaj arányú 4K videókimenet volt a cél (professzionális felhasználásra), nem az, hogy a mobiloddal vagy más, fotósabb beállítottságú fényképezőgépekkel vívjon megapixel párbajt
5. Igen, még mindig csak 12 megapixel, lépj tovább
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingyen kellene, de tegnapra
- PlayStation 5
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Okos Otthon / Smart Home
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Óra topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest