Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz .mf #37 üzenetére

    "Ezt már mintha múltkor is cáfoltam volna."

    Vagy inkább a véleményed fejtetted ki, ahogy én is tettem. Én nem érzem az innovációt a márka mögött, tartja a lépést, de semmi több. Ennyit mondtam, nem azt, hogy szar. Nyilván racionálisan sokaknál kijöhet úgy a matek, hogy ez számára a legideálisabb rendszer. Ha videóban megcsinálják a "Fuji csodát", én is simán tartozhatok ebbe a halmazba.

    "2 év alatt kihoztak 4 MILC vázat és több, mint egy tucat obit, melyek közül mindegyik optikailag kiváló"

    A vázak száma csak egy szám. A Sony is sok vázat ki tud tenni a piacra egységnyi idő alatt, de nem mindegyiknél éreztünk gerjedést. Az objektívek pedig csupa f/1.8, f/2.8 és f/4, cserébe legalább nem kerülnek a világ összes pénzébe, de sokan érzik úgy, hogy nem akarnak csupa f/1.8 fixekkel telerámolni egy melós hátizsákot. Én megtenném, de attól ez még létező zúgolódás a felhasználók körében és miközben egy gyártó folyamatosan csúszik lefelé egy piacon, nem biztos, hogy ez a helyes csapásirány. Egy full frame rendszerbe invesztálás nem csak felénk, de nyugaton is húsba vágó egzisztenciális kérdés és ha kellő számú embernek lesz az a benyomása, hogy a Nikon talán nem kezeli kellő határozottsággal a lecsúszást, akkor nem fog beleinvesztálni sokezer dollárokat.

    "Ha valakit ekézni akarsz:"

    Senkit nem akarok ekézni, de ezeket a márkákat nem véletlenül hagytam ki abból a mondatból, ahol azokat említettem meg, akik szerintem most hajtják a piacot és nem csak jelen akarnak lenni rajta. Egyedül a Ricoh érdemli meg minden ellenszenvemet (a Pentaxot a túszuknak tekintem és egy olyan exem, akivel harag nélkül, szeretetben váltunk el).

  • BBorg

    tag

    válasz .mf #37 üzenetére

    Nekem egy Casio FH20-am van. Az tud global shutter-t (is). Azt hittem, hogy abban CMOS sensor van, mindenhol ezt írják. Persze a szenzorméret csak 1/2.3, de ez is back-illuminated. És a kiolvasási sebességnek "hála" meglehetősen zajos. De, ha van elég (sok-sok) fény, akkor 1000 fps-t is lehet vele lőni 224 × 56 -ban, vagy 480 × 360-ban 210 fps-t. Ezek a felbontások nevetségesnek tűnhetnek, de szerintem a ferde villanyoszlopok és kerítések, eldeformált kerekek, mutáns futó állatok sokkal kiábrándítóbbak. Most megnéztem a phantomhighspeed.com-on, ott is cmos sensort írnak. Nem értek azzal egyet, hogy ez Sony camera egy profi hi-speed kamera, legalábbis global shutter nélkül szerintem biztosan nem az.

  • PuMbA

    titán

    válasz .mf #53 üzenetére

    [link] Nagy melegben és direkt napsütésben (ebben a videóban ez Floridát jelenti) a Canon tűnik jobbnak, mert tovább bírja, mint a Sony 4K 60fps esetén :) Várjuk meg a részletes teszteket még és ne most ítélkezzünk.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz .mf #53 üzenetére

    Ezt a stílust sosem én kezdem, reagálni meg nem könnyű másképp. Ha valamire ráírják, hogy 'global shutter' és teljesen úgy is működik, mint egy global shutter, akkor nem tudom mi más lehet, mindegy, hogy CCD vagy CMOS.

    Alapvetően ez csak akkor működne, ha nem csak azt olvasnánk, hogy valami miért nem jó, hanem az ellenkezőjét is. Fikázni, meg szelektíven idézgetni a legkönnyebb, de csak ez megy nagyon, ez a gond, nem követtem az A6300-al kapcsolatos hozzászólásokat, de biztos hasonló emelkedett stílusban ment, más meg örült, hogy kevés pénzért van egy 6K->4K képes APS-C szenzoros kamerája, amit semmi más nem csinált meg (a rolling shutter sokkal nagyobb gond, mert állandóan jelen van és olyan mértékben, ami már látszik, ha csak közepes akkor sokkal kevésbé jön elő)
    Ok hogy a Canon biztos használhatatlan és a legrosszabb választás, mert túlmelegszik, de mi a helyzet a Nikon rendszerével videóra.
    Terveznek hozzá jobb videós optikákat beépített stabilizálással és állandó fényerővel? Valószínű. Jelenleg sok ilyen Z optika van? Sajnos nem, a Z 70-200/2.8 VR és ez minden. Van esetleg a fix optikákban stabilizálás? Nincs.
    A Canon jelenleg 5 ilyen optikával rendelkezik, és előreláthatólag jön még kettő (50/1.8 IS és 70-200/4 IS). Ez sem hangzik soknak, de pont arról a f/2.8 zoom trióról van szó vagy egy fix 35 és 85 objektívekről, amit FF-en használni szokás.
    Mi a helyzet az adapterekkel, a régi F optikákat videóra tervezték? A válasz sajnos itt is nem. Tervezik, hogy profi videokamerát is gyártanak majd, mint a Canon Sony vagy a Panasonic? Nem esett róla szó.
    Ez a legtöbbet használt bajonett videóra? Nem, és nem is a Canon RF, hanem a Canon EF (amit Panasonic Sony Blackmagic meg akármilyen egyéb gépeken is előszeretettel használnak) kb. itt vérzik el a dolog.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz .mf #65 üzenetére

    Nagyon össze-vissza megy a dolgok kötözése-csavarása.
    Az, hogy a Canon EF bajonettes, általában állóképes objektíveket használnak adapterrel/adapter nélkül főként videóra a PL alatt - igen, a sok 10000$-os RED kamerán is :) meg hogy a Nikon nem érdekelt a profi videokamerák gyártásban, két teljesen különböző dolog, egymáshoz nincs semmi köze.
    De ettől még külön-külön szerepe van abban, hogy videóra mit és miért választanak, van hova fellépni, a Nikon a Z bajonett jövőjét nem így látja, és ez az objektívparkon és annak várható bővülésén tökéletesen meg is mutatkozik.
    Sehol nem írtam hogy a Z6 rossz hibrid kamera lenne, csak nem az elsőrendű választás videóra, nem ezért fogja valaki ezt választani, jelenlegi állapotában nem illeszkedik ebbe a világba, hanem ezen kívül helyezkedik el (valami oka csak van, hogy úgy leárazták az EU-ban, és nem azért, mert így többet keresnek vele...)

    Igen, a Prores RAW van a Z6-ban (vagy a Sigma fp-ben), de gyakorlatilag az A7SIII lemossa mindkettőt ilyen téren, mert nem line-skippelt és nincs 30p-re belimitálva, 4k60p teljes szenzor, ez nagy különbség.

    Gyakorlatilag ezzel a szenzorral lesz a Prores RAW olyan, aminek pontosan lennie kéne, nem sok értelme van így a Filmmaker Kit-nek meg a fizetős RAW kimenetnek (csak eléggé nyomott áron, vagy lehet akciózni és ingyen adni), ha egyszer ez a kamera ugyanezt jelentős felárért, de sokkal jobban megcsinálja (nyilván az AF, ISO is sokkal jobb lesz, rolling shutter, stb.)

    Philip Bloom Q&A video egyébként van az A7SIII kameráról (meg review is lesz), mindent elmond a túlmelegedésről belső/külső kodek használatról működéséről stb. akit esetleg tényleg érdekel is a kamera, az nagyon sok hasznos információt talál benne, csak nagyon hosszú.

Új hozzászólás Aktív témák