Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Pár gondolat, mielőtt kommentelsz:

    1. Igen, csak 12 megapixel
    2. Igen, tényleg annyi
    3. Nem érdekel a mobilodban mennyi van
    4. Ez egy videó orientációjú váz és az elérhető legjobb minőségű és legjobb jel/zaj arányú 4K videókimenet volt a cél (professzionális felhasználásra), nem az, hogy a mobiloddal vagy más, fotósabb beállítottságú fényképezőgépekkel vívjon megapixel párbajt
    5. Igen, még mindig csak 12 megapixel, lépj tovább

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz kovsol #2 üzenetére

    Ajjaj, egyszer azért buktam egy esküvői melót, mert a muksó iszonyúan próbálkozott az alkudozásban és végül kiderült, hogy az unokaöccse vett új mobilt ami már tud 4K-t és inkább őt kérte meg, mert én csak Full HD-t tudnék szállítani. Akkoriban még a mozifilmek sem forogtak 4K-ra (2.7K Arri kamerák domináltak), még talán DSLR/MILC gépekből sem akadt egy sem ami tudott volna 4K-t. :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Kotomicuki #20 üzenetére

    A7 III - Belépő modell, 24 megapixel
    A7R IV - Nagy felbontású modell, 61 megapixel
    A7S III - Kis felbontású modell, kifejezetten videóra kihegyezve, 12 megapixel
    A9 II - Az abszolút csúcsok-csúcsa, főként riporter munkagép, 24 megapixel

    Én azt látom, hogy egyik marketingesnek sem kozmál oda a képe, mert elég sokféle igényre tudják mondani, hogy van rá egy megoldásuk. Nem tudom mi a baj a nagy megapixel számmal az ellenszenveden kívül, nem kötelező azt a modellt választani és ez pont így szép.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Dester31 #28 üzenetére

    "És egyébként ha az ember főleg netre fotóz, bőven elég a 12 megapixel. Nekem A7 III van, és mivel nem nyomtatok plakátokra, nekem is elég a 24 megapixel."

    Azért az pont kétszer akkora felbontás, nem nehéz elégnek lennie. Az óriásplakát és a megapixelek összekapcsolása meg teljesen téves, mivel a plakátok jellemzően kifejezetten alacsony DPI-vel készülnek, ahova bőven kell a megapixel nyomtatásban az a szépművészeti szélesformátum. Bár most csak egy Epson 4900-as (P5000 elődmodell) van a hátam mögött az irodában, de sorakozik a szomszéd helységben pár 42-44" széles tekercs is (igaz ezek proof célokkal vannak tartva).

    A felbontásnak inkább a cropnál és az utómunkánál van szerepe, már aki olyan témákat fotóz, dokumentarista, riport jellegű stílusoknál más a leányzó fekvése, ezért sem szoktak a riporter gépek nem elszállni felbontásban, mások a prioritások.

    Ha kiadnák ezt a vázat 24 megapixellel, de minden más képességben azonos lenne, cserébe kicsit hamarabb fogy el a kraft érzékenységben, biztos, hogy annak ellenére is többen vennék azt inkább.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Dare2Live #32 üzenetére

    Ha még úgyis kell rakosgatni félre a pénzt, én megvárnám a Nikon Z6s érkezését és meglátni mit tud gurítani. Persze csak ha van kiépült objektív parkod. Amúgy a Nikonban nem nagyon látni mostanában azt, hogy versenyezne, csak rohan a mezőny után. Leginkább a Canon-Sony tengelyen mozog most a háború és a Fujinál látszik még az, hogy van valami elképzelésük a világról.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz .mf #37 üzenetére

    "Ezt már mintha múltkor is cáfoltam volna."

    Vagy inkább a véleményed fejtetted ki, ahogy én is tettem. Én nem érzem az innovációt a márka mögött, tartja a lépést, de semmi több. Ennyit mondtam, nem azt, hogy szar. Nyilván racionálisan sokaknál kijöhet úgy a matek, hogy ez számára a legideálisabb rendszer. Ha videóban megcsinálják a "Fuji csodát", én is simán tartozhatok ebbe a halmazba.

    "2 év alatt kihoztak 4 MILC vázat és több, mint egy tucat obit, melyek közül mindegyik optikailag kiváló"

    A vázak száma csak egy szám. A Sony is sok vázat ki tud tenni a piacra egységnyi idő alatt, de nem mindegyiknél éreztünk gerjedést. Az objektívek pedig csupa f/1.8, f/2.8 és f/4, cserébe legalább nem kerülnek a világ összes pénzébe, de sokan érzik úgy, hogy nem akarnak csupa f/1.8 fixekkel telerámolni egy melós hátizsákot. Én megtenném, de attól ez még létező zúgolódás a felhasználók körében és miközben egy gyártó folyamatosan csúszik lefelé egy piacon, nem biztos, hogy ez a helyes csapásirány. Egy full frame rendszerbe invesztálás nem csak felénk, de nyugaton is húsba vágó egzisztenciális kérdés és ha kellő számú embernek lesz az a benyomása, hogy a Nikon talán nem kezeli kellő határozottsággal a lecsúszást, akkor nem fog beleinvesztálni sokezer dollárokat.

    "Ha valakit ekézni akarsz:"

    Senkit nem akarok ekézni, de ezeket a márkákat nem véletlenül hagytam ki abból a mondatból, ahol azokat említettem meg, akik szerintem most hajtják a piacot és nem csak jelen akarnak lenni rajta. Egyedül a Ricoh érdemli meg minden ellenszenvemet (a Pentaxot a túszuknak tekintem és egy olyan exem, akivel harag nélkül, szeretetben váltunk el).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #16820480 #43 üzenetére

    Ismerek olyan esküvős arcot, aki azért vett B-kamerának szürkeimport Panasonicot, mert az amerikai verzióban nem volt felvételi korlát, az a kamera ment fixen beállítva az oltárhoz egy állványon, közben tudott mozogni gimballal a fő kamerával.

    Meg ismerek egy gitárost, aki azért vett anno camcordert, mert DSLR/MILC még nem volt a piacon felvételi limit nélkül, de a koncertekre le akartak támasztani egy kamerát. Kis banda, 100-150 fős koncertekkel, nem a Sziget nagyszínpad, de akartak koncertfelvételeket. Rétegigény az tény (engem sem izgat a felvételi limit, sőt a Fujinál szokás a 30 percnél is rövidebb korlát), de attól még létezik.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz arn #61 üzenetére

    Hogy hüledeztek egyesek, mikor a Fuji kipakolta kezdésnek az f/1.4-es sort (becsúsztatva egy f/1.2-est is) csupa 1000 euró körüli objektívből, ami azért crophoz képest elég drágának számított akkoriban, az akkori kontextusban, ment a luxus rendszer duma, de csak bevált és utána jöttek ki az f/2-es sorral, amikből már kimaradt az OIS, de cserébe lett WR, picik és könnyűek, na meg legfőképpen megfizethetők.

    Én tudok azonosulni a viszonylagosan megfizethető, nem kiemelkedő, de korrekt fényerejű, cserébe optikailag patent objektívek koncepciójával, de marketing/brandépítés szempontból nem biztos, hogy szerencsés egy rendszert szinte csak ilyenekkel indítani. Az amatőrök mennek a profik után, miközben a profiknak ez a felhozatal nem biztos, hogy kellően attraktív (főképp irracionális okokból, de ez van). Ha én beleinvesztálok egy rendszerbe, mondjuk joggal várom el, hogy ne kormányozzák oda, ahol az Olympus landolt. A Nikonnak még csak nem is kell kapkodnia, annyi fotós van a piacon, aki adapterezve egy bőröndnyi objektívet tud átmenteni. A Fujinak sokkal nehezebb dolga volt, mert nem volt előéletük ahonnan a felhasználók meglévő objektíveket hozhattak volna át. Az első X-Pro vázhoz konkrétan Leica M adaptert mellékeltek.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz arn #63 üzenetére

    Nem véletlenül említettem az akkori kontextust, addig az APS-C egy mellőzött formátum volt a Pentaxot leszámítva, csak ők meg nem voltak eléggé benne a mainstreamben. Szóval a Canon-Nikon APS-C felhozatal felől nézve (azzal volt a legtöbbeknek személyes kapcsolata) sokan dünnyögtek a Fujifilm árakat látva, hogy mi kerül egy crop objektíven ennyibe (az MFT is megkapta ezt, de ott azért volt választék nem csak az 1000 eurós árszinten, hanem 300-400 dolcsiért is szép számmal).

    (#64) sheratan: Köszi igen! :) Pedig Fujiztam egy időben és most így hirtelen magam elé képzeltem egy marék objektívet és már azokat is felruháztam OIS felirattal fejben, amikben nem voltak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák