Hirdetés
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz brumi1024 #13 üzenetére
Szerintem ez a CFe A / SD kombinált foglalat sokkal jobb megoldás; a Type A / B / C pedig egy rég előre kommunikált méretformátum, ahova az XQD-vel ellentétben nem csak a Sony gyárt (ez tartja igazán magasan az XQD árakat).
T72: az A7S2-ben is volt már stabi. Az újdonság az a hibrid AF - az S2-ben még csak ugyanaz a C-AF-re használhatatlan CDAF volt, mint az S(1)-ben.
BBorg: a CCD tudott global shuttert, a CMOS nem tud, legfeljebb trükközni lehet ezzel-azzal (pl. stacked sensor, mint a Sony RX100m5 és újabbak, illetve A9m1/2 - az S3 esetében is ezt vártam, de mégsem ez lett)
Dare2Live: videóra? Egyértelműen a Sony - az R5 mint erődemonstráció érdekes volt, de mint eszköz, megbízhatatlan - és ugyanez vonatkozik az R6-ra is, még 4K mellett is random leállnak túlmelegedés miatt, és várni kell, hogy újra lehessen használni őket. Sonyból az A7m3 és A7Rm3-m4 is sokkal stabilabb, képminőségre azoknál sincs panasz, csak a fícsör kevesebb.
Sőt, még Z6-ot is inkább, mint az R5 vagy R6-ot. Pont videóra sokan dicsérik a Z6-ot (elég meglepő) - ha vannak még FX obijaid, tudod is őket FTZ-vel használni. Illetve ott van még a Panasonic S1 / S1H, de a csak CDAF miatt a fókusz ott is gyengébb.
FF alatt a Fuji XT4, Pana GH5/5s.Stauffenberg: "Amúgy a Nikonban nem nagyon látni mostanában azt, hogy versenyezne, csak rohan a mezőny után."
Ezt már mintha múltkor is cáfoltam volna. 2 év alatt kihoztak 4 MILC vázat és több, mint egy tucat obit, melyek közül mindegyik optikailag kiváló és szépen sorba rakható racionális darab - kivéve a Noct-ot, ami egy erődemonstráció volt, szerintem tök fölösleges K+F-pénzsüllyesztő. A Z6-tal egy elég korrekt videós vázat raktak össze, majdnem akkora ugrással, mint a Fuji volt a "videó? ja hát azt inkább hagyjuk" korszak után az XH1 és azt követő vázakkal.
A Z5 szerintem a jelenlegi legjobb belépő FF fotós váz (a videót direkt nerfelték benne, máskülönben túlságosan ránő a Z6-ra).
A Nikon kisebb fejlesztési büdzséből gazdálkodik, mint a Canon és Sony, nem is tudnak akkorákat villantani, de amit eddig teljesítettek, az teljesen korrekt (még ha nem is értek az irányban sok dologgal egyet).
Ha valakit ekézni akarsz: Pana sem siet obikkal (a 20-60 végre egy érdekesebb átfogás, de hoztak azon kívül más obit mostanában?); Sigma is belassult nem csak váz-, de obi-oldalon is; Tamron ugyan biztos annyi rendelést kap az FE-s obikra, hogy a gyártás se tud vele lépést tartani, de átállhatna már nagyobb MILC fókuszra és hozhatná ezeket végre RF és Z-re is; Pentax meg, "dSLR a jövő"? lol.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"Sok égbekiáltó butaság van abban a hozzászólásban, létezik CMOS global shutter"
Eszem azt a nagy arcodat. Mint fentebb írtam, "a CMOS nem tud global shuttert, legfeljebb trükközni lehet ezzel-azzal" - a "global shutter CMOS"-nál minden pixelhez extra tranzisztorokat építenek be, ezzel emulálva a CCD-k működését. Az emulálás nálam már a trükközés egy kategóriája, még ha hardveres szinten is valósul meg; ezzel lehet egyetérteni vagy sem. A gyártását viszont nagyon megdrágítja, így csak speciális területeken használják (drágább videókamerák, machine vision), azon kívül nagyon ritkán találkozni vele. Csodálkozom is, mit keres egy bridge kamerában.
És most jöhet a többi "égbekiáltó butaság", amit szerinted mondtam.
De addig még szemezgetek tőled."Egyébként ugyanez a helyzet a túlmelegedéssel vagy a felvételi limittel [...] és nagyon kell keresni azokat a hozzászólásokat, akit ez zavar. Senkinek nem volt vele komolyabb baja, most meg hirtelen van olyan kameráknál, amik sokkal többet tudnak."
Elég szelektíven működik a memóriád, ha nem emlékszel, a Sony mit kapott az A6300-nál. Sokan ekézték, hogy túlmelegszik 4K-ban, és az utána következő gépeknél is általában az volt az első reakció, hogy ez meddig fog felvenni túlmelegedés nélkül.
"Az R5 és R6 tökéletesen használható hibrid kamerák"
"Tökéletesen használható hibrid" - nálam abba nem fér bele, hogy 4K-ban is hamar túlmelegszenek - pedig még csak nem is trópusokon volt 30+ fokban.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"Ezt a stílust sosem én kezdem"
"Mi sosem vetemednénk arra..." Nem látom, hogy ki más írt ilyen kioktató, lenéző, személyeskedő, s közben érveket, tényeket mellőző stílusban.
"mi a helyzet a Nikon rendszerével videóra. [...]
Van esetleg a fix optikákban stabilizálás? Nincs.
A Canon jelenleg 5 ilyen optikával rendelkezik [...]
Mi a helyzet az adapterekkel, a régi F optikákat videóra tervezték? [...]
Ez a legtöbbet használt bajonett videóra? Nem, és nem is a Canon RF, hanem a Canon EF"Ld. Nikon Z6 Filmmaker kit és a kapcsolódó fw-frissítés - hibrid MILC-ek közül elsőként tolt ki 4K ProRes raw-t külső felvevőre.
A Z5/6/7 vázakban van IBIS - viszont mivel egyre többen panaszkodnak a sensor warping jelenségre, aki igazán jó minőséget akar, az úgyis gimbalt használ.
A Canonnak azért vannak stabis obijai, mert az első vázaikban (R, RP) nem volt stabi (Sony dettó: A7, A7R, A7S-ben nem volt stabi, APS-C-ben is még csak 2 vázban van - ezért általános ott is a stabi, hogy a régi gépek tulajainak is el tudják adni).
A Canon régi obijai is PDAF-hez vannak tervezve, nem hibrid AF-re, csak az újabbak tudnak halk, finom mozgatást, ami videóhoz jobb - ahogy a Nikonnál is.
Létezik Canon EF -> Z autófókuszos átalakító (Techart - ők Sony FE -> Z AF-es átalakítót is gyártanak; illetve Viltrox, Fringer és lassan egyre több néven van kínai is)Azért itt már álljunk meg egy szóra. Már konkrétan azt várod, hogy "profi videókamerát is gyártanak majd, mint a Canon Sony vagy a Panasonic", amin ha nincs "Canon EF", akkor "itt vérzik el a dolog"? És még nekem írtad, hogy "égbekiáltó butaságok"? Irónia, tudod, ahol az irónok laknak.
A Nikon egy kis fotós cég - a Canon, Sony, Panasonic csak videós részlege nagyobb, mint a Nikon fotós-videós részleg együtt (talán még az objektív-gyártásával együtt is). Attól, hogy nincsen profi videókamerájuk, már nem is lehet egy korrekt hibrid MILC-ük? Szólj a Fujinak is, hogy ők is hagyják abba.
Másrészt, a bajonett... kicsit a tehénszar - légy mondás jut eszembe erre az érvre. A Canon EF azért választható (! soknál már eleve cserélhető a bajonett) sok géphez, mert az egy elterjedt, olcsó alternatíva. Ha már professzionálisat emlegetsz, akkor Arri PL - nem csak az Arri, hanem a RED, Canon, Sony, BM, stb komolyabb gépein vagy alapból az van, vagy választható.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)