Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz brumi1024 #13 üzenetére

    Szerintem ez a CFe A / SD kombinált foglalat sokkal jobb megoldás; a Type A / B / C pedig egy rég előre kommunikált méretformátum, ahova az XQD-vel ellentétben nem csak a Sony gyárt (ez tartja igazán magasan az XQD árakat).

    T72: az A7S2-ben is volt már stabi. Az újdonság az a hibrid AF - az S2-ben még csak ugyanaz a C-AF-re használhatatlan CDAF volt, mint az S(1)-ben.

    BBorg: a CCD tudott global shuttert, a CMOS nem tud, legfeljebb trükközni lehet ezzel-azzal (pl. stacked sensor, mint a Sony RX100m5 és újabbak, illetve A9m1/2 - az S3 esetében is ezt vártam, de mégsem ez lett)

    Dare2Live: videóra? Egyértelműen a Sony - az R5 mint erődemonstráció érdekes volt, de mint eszköz, megbízhatatlan - és ugyanez vonatkozik az R6-ra is, még 4K mellett is random leállnak túlmelegedés miatt, és várni kell, hogy újra lehessen használni őket. Sonyból az A7m3 és A7Rm3-m4 is sokkal stabilabb, képminőségre azoknál sincs panasz, csak a fícsör kevesebb.
    Sőt, még Z6-ot is inkább, mint az R5 vagy R6-ot. Pont videóra sokan dicsérik a Z6-ot (elég meglepő) - ha vannak még FX obijaid, tudod is őket FTZ-vel használni. Illetve ott van még a Panasonic S1 / S1H, de a csak CDAF miatt a fókusz ott is gyengébb.
    FF alatt a Fuji XT4, Pana GH5/5s.

    Stauffenberg: "Amúgy a Nikonban nem nagyon látni mostanában azt, hogy versenyezne, csak rohan a mezőny után."
    Ezt már mintha múltkor is cáfoltam volna. 2 év alatt kihoztak 4 MILC vázat és több, mint egy tucat obit, melyek közül mindegyik optikailag kiváló és szépen sorba rakható racionális darab - kivéve a Noct-ot, ami egy erődemonstráció volt, szerintem tök fölösleges K+F-pénzsüllyesztő. A Z6-tal egy elég korrekt videós vázat raktak össze, majdnem akkora ugrással, mint a Fuji volt a "videó? ja hát azt inkább hagyjuk" korszak után az XH1 és azt követő vázakkal.
    A Z5 szerintem a jelenlegi legjobb belépő FF fotós váz (a videót direkt nerfelték benne, máskülönben túlságosan ránő a Z6-ra).
    A Nikon kisebb fejlesztési büdzséből gazdálkodik, mint a Canon és Sony, nem is tudnak akkorákat villantani, de amit eddig teljesítettek, az teljesen korrekt (még ha nem is értek az irányban sok dologgal egyet).
    Ha valakit ekézni akarsz: Pana sem siet obikkal (a 20-60 végre egy érdekesebb átfogás, de hoztak azon kívül más obit mostanában?); Sigma is belassult nem csak váz-, de obi-oldalon is; Tamron ugyan biztos annyi rendelést kap az FE-s obikra, hogy a gyártás se tud vele lépést tartani, de átállhatna már nagyobb MILC fókuszra és hozhatná ezeket végre RF és Z-re is; Pentax meg, "dSLR a jövő"? lol.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz p_adam #40 üzenetére

    "Sok égbekiáltó butaság van abban a hozzászólásban, létezik CMOS global shutter"

    Eszem azt a nagy arcodat. Mint fentebb írtam, "a CMOS nem tud global shuttert, legfeljebb trükközni lehet ezzel-azzal" - a "global shutter CMOS"-nál minden pixelhez extra tranzisztorokat építenek be, ezzel emulálva a CCD-k működését. Az emulálás nálam már a trükközés egy kategóriája, még ha hardveres szinten is valósul meg; ezzel lehet egyetérteni vagy sem. A gyártását viszont nagyon megdrágítja, így csak speciális területeken használják (drágább videókamerák, machine vision), azon kívül nagyon ritkán találkozni vele. Csodálkozom is, mit keres egy bridge kamerában.

    És most jöhet a többi "égbekiáltó butaság", amit szerinted mondtam.
    De addig még szemezgetek tőled.

    "Egyébként ugyanez a helyzet a túlmelegedéssel vagy a felvételi limittel [...] és nagyon kell keresni azokat a hozzászólásokat, akit ez zavar. Senkinek nem volt vele komolyabb baja, most meg hirtelen van olyan kameráknál, amik sokkal többet tudnak."

    Elég szelektíven működik a memóriád, ha nem emlékszel, a Sony mit kapott az A6300-nál. Sokan ekézték, hogy túlmelegszik 4K-ban, és az utána következő gépeknél is általában az volt az első reakció, hogy ez meddig fog felvenni túlmelegedés nélkül.

    "Az R5 és R6 tökéletesen használható hibrid kamerák"
    "Tökéletesen használható hibrid" - nálam abba nem fér bele, hogy 4K-ban is hamar túlmelegszenek - pedig még csak nem is trópusokon volt 30+ fokban.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz p_adam #55 üzenetére

    "Ezt a stílust sosem én kezdem"

    "Mi sosem vetemednénk arra..." Nem látom, hogy ki más írt ilyen kioktató, lenéző, személyeskedő, s közben érveket, tényeket mellőző stílusban.

    "mi a helyzet a Nikon rendszerével videóra. [...]
    Van esetleg a fix optikákban stabilizálás? Nincs.
    A Canon jelenleg 5 ilyen optikával rendelkezik [...]

    Mi a helyzet az adapterekkel, a régi F optikákat videóra tervezték? [...]

    Ez a legtöbbet használt bajonett videóra? Nem, és nem is a Canon RF, hanem a Canon EF"

    Ld. Nikon Z6 Filmmaker kit és a kapcsolódó fw-frissítés - hibrid MILC-ek közül elsőként tolt ki 4K ProRes raw-t külső felvevőre.
    A Z5/6/7 vázakban van IBIS - viszont mivel egyre többen panaszkodnak a sensor warping jelenségre, aki igazán jó minőséget akar, az úgyis gimbalt használ.
    A Canonnak azért vannak stabis obijai, mert az első vázaikban (R, RP) nem volt stabi (Sony dettó: A7, A7R, A7S-ben nem volt stabi, APS-C-ben is még csak 2 vázban van - ezért általános ott is a stabi, hogy a régi gépek tulajainak is el tudják adni).
    A Canon régi obijai is PDAF-hez vannak tervezve, nem hibrid AF-re, csak az újabbak tudnak halk, finom mozgatást, ami videóhoz jobb - ahogy a Nikonnál is.
    Létezik Canon EF -> Z autófókuszos átalakító (Techart - ők Sony FE -> Z AF-es átalakítót is gyártanak; illetve Viltrox, Fringer és lassan egyre több néven van kínai is)

    Azért itt már álljunk meg egy szóra. Már konkrétan azt várod, hogy "profi videókamerát is gyártanak majd, mint a Canon Sony vagy a Panasonic", amin ha nincs "Canon EF", akkor "itt vérzik el a dolog"? És még nekem írtad, hogy "égbekiáltó butaságok"? Irónia, tudod, ahol az irónok laknak.
    A Nikon egy kis fotós cég - a Canon, Sony, Panasonic csak videós részlege nagyobb, mint a Nikon fotós-videós részleg együtt (talán még az objektív-gyártásával együtt is). Attól, hogy nincsen profi videókamerájuk, már nem is lehet egy korrekt hibrid MILC-ük? Szólj a Fujinak is, hogy ők is hagyják abba.
    Másrészt, a bajonett... kicsit a tehénszar - légy mondás jut eszembe erre az érvre. A Canon EF azért választható (! soknál már eleve cserélhető a bajonett) sok géphez, mert az egy elterjedt, olcsó alternatíva. Ha már professzionálisat emlegetsz, akkor Arri PL - nem csak az Arri, hanem a RED, Canon, Sony, BM, stb komolyabb gépein vagy alapból az van, vagy választható.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák