Hirdetés
-
Középkori építgetést preferál az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5445-ös, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít.
-
Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
ma Középkategóriásak a specifikációk, ha az SoC-t és a kamerákat nézzük, de itt a kiemelt figyelem a hangra összpontosul, abban pedig egyedi dolgokat kínál a készülék.
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
A konzoloknak csak az az egy hátránya van, hogy monitor nem köthető rá. Mindenesetre várjuk ki a megjelenést. A hardveren már nem fog múlni a konzolok újabb térhódítása, a szoftvereken áll, vagy bukik az egész.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
pisti
őstag
Jó hát ugye mit értesz 1 objektum alatt, mert ha egy épület tégláira gondolsz mint különálló objektumokra, akkor attól szerintem még távol vagyunk, hogy ilyen részletességre számíthassunk a közeljövőben. Megaztán a mozdíthatatlan dolgokra szükség van sokszor csak a játékmenet miatt is, azért kicsit gáz lenne ha azért nem tudnál valahol továbbjutni egy játékban mert a rakétavetővel szétlőtted az utat/házat/ojjektumot ahol menned kéne.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Nem a téglákra gondoltam, de a mai játékok tele vannak mozdíthatatlan tárgyakkal, pl. bútorok, vagy kedvenc példám a HL2, ahol pl. egy műhelyben csak egy - két tárgyat lehet az asztalról felvenni.
Ha bírná a fizika, akkor pl. az asztal tele lehetne tárgyakkal, pl. csavarokkal, amik szétgurulnának, ha felrúgod az asztalt,.... jaj, ne én adjak már ötleteket a játékkészítőknek ...
[Szerkesztve] -
WN31RD
addikt
''Lassan mindenhez kulon processzor lesz, ez szep es jo, de mennyit fog dobni a jatekelmenyen?''
Nagyjából semennyit.
Ez is csak egy újabb eszköz, egy kellék a játékhoz. Ügyes eszköz persze, és - ha okosan alkalmazzák - egy árnyalatnyit akár javíthatja is a játékélményt. De szerintem elvétve fogják csak okosan alkalmazni, illetve elvétve lesz játékélmény, amit javíthatna: Vagy erre alapozzák majd a játékot, azt gondolva, hogy a fizikai törvények viszonylag jó modellezése maga a játékélmény, vagy pedig, mint a következő kötelező feature-t, ami nélkül a játék már nem eladható, egyszerűen hozzácsapják egy egyébként fantáziátlan játékhoz.
Az ember az agyában játszik, és annak nincs szüksége fizikai koprocesszorra. Fizikai koprocesszor a virtuális valóság megteremtéséhez kell. Az viszont nem játék, még ha sokan összekeverik is a kettőt...''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
-
Kriza
őstag
Szerintem ez az egész csak arról szól, hogy hogyan húzzanak le rólunk még egy bőrt.
Fenntartom magamnak a jogot, hogy a kéretlen reklámban szereplő terméket nagy mennyiségben, kamu címre rendeljem.
-
veterán
Szerintem ez egy tök jó ötlet, és remélem, hogy nem csak a játékokban fogják kamatoztatni...
-
hétalvó
addikt
A SLI-t úgy értettem hogy ha mondjuk mind a két kártyán van egy-egy ilyen chip. Akkor majd azoknak a sebessége is összeadódik?!
Az Ati SLI-je nem mondja ki hogy max 2 GPU. Akár négy is lehet. 2 PCI-e és mind a két kártya dual chip-es. Szerintem menni fog. (4*24 pipe=96!!!)
Elfogult vagyok a konzolokkal. Bocsi. Nem akartam PC-konzol vitát. Azért hoztam fel csak hogy éreztessem miért nem lesz sok értelme az ilyen fejlesztéseknek.
Az Unreal3-at licence-elte a Microsoft mint hivatalos Xbox360 engine-t. És nem csak FPS-re fogják használni.Szimulátororok stb...
Olyan hírek is voltak, hogy lesz PC-hez Xbox360 kit. Azaz irányító stb.
Az MMORPG-seket megkövetem. Ezek az utolsó bástyák PC-n. Itt még lehet kaszálni sok pénzt. EQ2 forever.
DE hogy valaki azt mondja hogy a Half-Life 2 és Painkiller jó játék ? A Far Cry az Ok.
Legyen nektek igazatok. Ettől a chiptől forradalom lesz a játékokban.https://drive.google.com/file/d/1PaO_rKpCcAc7h7-HJCCqz8rbWeJlRSDz/view?usp=drivesdk
-
pisti
őstag
Utolsó mondatodhoz annyit, hogy attól mert valami neked nem tetszik, még lehet jó játék, sőt...
Én spec nem szeretem a Sims-eket, meg a MMORPG-ket se komálom, mégse szólom le a WoW-ot, vagy a Sims2-t.
Kíváncsi leszek mikorra tudnak majd olyan játékokat csinálni ami ki is használja a nextgen konzolok képességeit. Szerintem mire ez eljön a PC megintcsak felzárkózik HW téren a konzolokhoz. De ez még a jövő titka, igazából nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogy fog alakulni. -
Enclave
aktív tag
Nem is tudom de vhogy ezt az egész gyorsító chipet sehogyan sem tudom hw szinten elképzelni...
GDDR3 mem, majdnem egy Gef6x00 összetettségű chip, mindezt pci v. pci expressen. Hogyha ez ennyit ''segítene'' mondjuk a cpu-nak, akkor az egyszerű változatot nem fogja belassítani a pci-slot? Vagy akkor minek GDDR3 memó a chipre? Mindenesetre ha a 3d-s vga karikat vesszük figyelembe, az első voodoo-k is pci-osak voltak(nem GDDR3-al) ami akkor még elvileg ''elég'' volt de vajon itt...
Vagy csak marketingfogásnak szánják, még egy cucc amit jó pénzért a pc-sekre lehet sózni és nagyokat kaszálni?
Vagy tegyük fel ,hogy az ötlet kiváló, működik is rendesen de mit fognak kezdeni azok az emberek akik mondjuk nem tudnak egy ilyen karit beszerezni? (pénz hiánya, vagy iszonyatosan magas ár az újdonság ''varázsa miatt'' stb...)
Az új játékok el sem fognak indulni?
''Error: No physics acceleration detected. The game will now exit....''
Gyártanak többféle ''súlycsoportot'' (mint a mai vga-k esetében)?Mainstream ,enthusiast, stb...
És ha vkinek gagyibb karira futja akkor hogy ''veszi vissza a fizikát'' a játékban?
Az rendben mondjuk ha vkinek gyengébb vga-ja van mert kikapcsolhatja az árnyékokat stb. és ez nem változtat a játék körülményein(kivéve 1-2-t) de ha fizikánál ''kikapcsolja a fal összedőlését''?(és mondjuk ehhez kellene csúcskártya) És az adott játékban pont vmi falat összedöntve kellene továbbjutni? Ez már a körülmények módosításával járna... Ilyenkor mi lenne? (és vhogy ezt az irányt tudom elképzelni a legkevésbé)
De a hsz-kből úgy nézem először csak a voodoo1-hez hasonló ''korszak'' lesz egy karival v. ráintegrálják a vga-kra, mindenesetre én inkább a folytatásra leszek kíváncsi...
[Szerkesztve]Semmi sem állandó, csak a változás.
-
G.I.JOE
senior tag
Amennyiért veszünk majd egy ilyen kártyát, annyiért simán vehetnénk jobb procit is. Kíváncsi leszek, mibe fog fájni egy ilyen. 20-30e? Ők meg előállítják kb. 4-5e-ből. Bár ez eddig is így volt. C'est la vie.
-
3P
tag
Érdekes módon pont ilyen viták folytak anno az önálló 3D gyorsítók (jobbára Voodoo 1) megjelenítése előtt, vagy visszamehetnénk talán még a hangkártyák megjelenéáséhez is, bár az picit más. Kell-e? A proci miért nem vinné? Ha nem lesz valakinek akkor vele ''mi lesz''?
Az élet megoldotta a kérdéseket. Az átmeneti időszakban a játékoknak nem kellett kötelező érvényűen ez a 3D gyorsító, de gyorsító nélkül olyan élménytől esett el a játékos, hogy mégis vett egyet, s mikor elérte a piac a ''kritikus tömeget'', akkor kötelező érvényűvé vált a 3D-s játékokban a 3D gyorsító használata, miközben egyre inkább kialakult neki a szabványos leíró környezete (glide elbukott, OGL kezdeti sikerek után mára visszaszorulóban van, D3D megerősödött, s mára a piac döntő többségét uralja PC fronton).
Hogy mi lesz itt? Szerintem a piac eldönti, ha valóban frenetikus élményt vált ki, mint anno pl. a Voodoo 1 tette, akkor lesz helye, sőt 1-2 év után kötelező érvényű lesz. S hogy miylen lesz a teljesítmény differenciálhatóság. Szerintem egyszerű a programozók megoldják, hogy durvább közelítő számításokkal dolgozzanak a ''butább'' kártyák esetében, azaz darabosabb (szögletesebb) lesz a kisebb kártyákon a fizika, magyarul itt is épp olyan verseny alakulhat ki, mint ma van a VGA piacon.
Azon mondjuk el lehet morfondírozni, hogy vajon átvándorol-e a VGA frontra (bár szerves kötődése nincs vele), talán azért lehet sejtnei, hogy igen, mert valójában mindkettő ugyanazt szolgálja az élethűbb virtuális világ megteremtését, mind játékokban, mind felhasználói progikban... -
orbano
félisten
Sajnos egyelőre nem lehet megcsinálni processzorokon azt a fizikai számolást, amit ez a kártya reprezentál, pláne nem ilyen mennyiségű objektumra. Persze én ettől függetlenül ellene vagyok ennek, mivel az utóbbi két-három évem munkáját tenné tökre (fizika engine-t írok). De a procik nem fejlődnek olyan ütemben, hogy egy normális szimulációt le tudjon futtatni (egyelőre pl. egy kvadratikus formulákat megoldó program megírása is nehéz, nem hogy a gyors kiszámítása), főleg egy keményebb AI mellett.
A busz-sávszélesség sem lesz egy nagy probléma, mert a grafikai adatkohoz képest elenyésző mennyiségű adatra lesz szükség, mivel a 3D gyorsítóknál a legtöbb adatot a textúrák teszik ki.
Persze egy ilyen (nem VGAra integrált) megoldásnál nyilván jobban le fogja terhelni a buszt a program, mivel minden egyes frameben át kell hogy vándoroljanak a modellek egyik kariról a másikra (persze csak 1 irányban). Egy dinamikus rendszerben viszont ez elég drasztikus teljesítménycsökkenéshez vezet. Ezért is valószínű, hogy egybe fogják építeni a grafikus gyorsítókkal.
Egyébként már csak azt várom, hogy valaki bejelent egy hardveres AI gyorsító kártyát, hardveres neuronhálókkal. akkor lennék igazán boldogA vér nem válik VAZZE!™
-
ody42
senior tag
csak abból tudok kiindulni, amit én tapasztaltam, bár kódolásból valóban csak azt csinálom meg, amit nagyon muszáj, ezt a kreatív feladatot meghagyom azoknak, akik ezt még élvezik is napi 16 órában. Nálunk kb. a 2. félévben volt szó utoljára
arról, hogy hogyan lehet hatékony kódot írni, azóta félévente egy-két új nyelvet meg kell ismernünk valamilyen szinten, de már közel nincs szó arról, hogy hatékony is legyen a kód, hanem inkább arról, hogy egyre kényelmesebben megvalósítható minden, a memória+a proci meg elmehet a sunyiba... -
orbano
félisten
ezt viszont tipikusan azok mondják, akiket nem tanítottak rendesen programozni. az optimalizáció, mint olyan, ne használatos eszköz a komoly programozóknál. a lényeg az algoritmuson van és nem a kódon. az ütközés-detektálás például akármennyire is optimalizálod a keresést, n*logn-es. Te aztán szana-széjjel tweakelheted a proci regisztereit, meg a cachelést, vagy akármit, nem lesz számttevően gyorsabb. Maximum nem 1000, hanem 1100 objektumot fog elvinni az engine. A nagyságrend változatlan marad. Tehát ott vagyunk, hogy a HW szab gátat, ezért kell a célszámítógép, hogy n*logn-ből esetleg n legyen (ha a chip ütközésdetektálását megvalósítanák elemi műveletként). Persze ez csak egy hülye példa....
A vér nem válik VAZZE!™
-
Yutani
nagyúr
Nem értek hozzá, csak gondolkodom: ha adott egy fizikai gyorsító a PCI buszon, és a CPU válláról veszi le a feladatot, akkor a kiszámított adatokat nem a CPU-nak kell visszaadnia, amely aztán a 3D scene alapjait kiszámítja, és továbbadja a VGA számára megjelenítésre?
Egyébként én jobban örülnék egy különálló PPU kártyának (mint ahogy tervezik is), mert ne akarják nekem megmondani, hogy milyen párosításban vegyem meg a GPU-t és PPU-t.#tarcsad
-
ody42
senior tag
ez oké, hogy egy algoritmus O(n*logn)-es, de nem mindegy, hogy az n*logn műveletet mennyi idő alatt hajta végre a proci,és mennyi memóriát eszik.
(tehát a te megvalósításodban az a ciklus amit ismételgetsz n*logn-szer,mennyi idő alatt fut le.)
Arról nem is beszélve, h. ha valaki mondjuk az O(n*logn)-es algoritmus helyett, csak egy O(n*n)-est implementál,mert mondjuk olyan dolgot kell megcsinálnia, amit nem lehet kinézni a Bibliából, és nem jön rá, hogy O(n*logn) alatt megvalósítható,amit akar...nem mindegy...
Egyszerű példa, de ha pl. 100x100-as mátrix amivel számolsz, akkor már az sem mindegy, hogy egy változó word, int vagy byte, mert elég nagy a memóriafoglalások közötti különbség. Szerintem millió ilyet lehetne találni...
[Szerkesztve] -
nagyúr
Lehet, hogy rosszul fejeztem ki magam, de pontosan arra gondoltam, amit te is írsz - az igazi gyorsulásokat az algoritmikus kutatások hozzák.
Most éppen egy pályatervező algoritmuson dolgozom kooperatív robotirányításokhoz, és hiába sikerült pár napja 10000-szeres gyorsulást elérnem - egyelőre sajnos a n^8-al arányos a megoldási idő, ahol n a pálya oldalhossza... (bár az elején 8^n volt, úgyhogy javultam).while (!sleep) sheep++;
-
orbano
félisten
igen ez így van. pontosan ezért kell a fizikát számoló chip, hogy az elemi művelet költsége minél kisebb legyen. semmit nem mondtam ami ennek ellentmondana...
a 100x100-as márix meg rossz példa, mert konstans benne minden. csak egy megfelelő hardver kell hozzá. viszont ha egy nxn-es mátrixszal számoló algoritmust tervezel, ahol n a gyakorlatban is tetszőleges lehet, akkor gyakorlatilag oly mindegy hogy milyen változótípuszt használsz, mert az n^2-hez képest elenyésző lesz az amit nyersz. Teszem azt 2byte helyett csak 1 byte-ot használsz, akkor ha a 4x4-es mátrix 32byte volt, akkor most 16 lesz. hurrá. a 6x6-os mátrix már meghaladja a 32-t is (72). Ha ezt nagyobban nézed, akkor, hogy az adott hardveren most az n maximálisan 10^24, vagy 10^24+2, oly mindegy. Remélem érted mit akarok mondani... (gyakorlatilag n^2 vs 2*n^2, mindketto O(n^2))
[Szerkesztve]A vér nem válik VAZZE!™
-
veterán
Ameddig el nem terjed rendesen, addig lesz fallback - pontosan úgy, mint ahogy szoftveres renderelést is támogatták a játékok egészen addig amíg a 3D gyorsítók magától értetődőek nem lettek (sőt tovább, lásd UT2004). Így a logikus, nem?
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
orbano
félisten
csak az a baj, hogy egy iylen kártyát már nem tud helyettesíteni normálisan a CPU, úgy, hogy ne legyen frasztikus mértékű a fallback. Ráadásul ha nem implementálnak a kártyának megfelelő szoftveres renderert, akkor költséges is lesz, mert egy fizika engine implementálása vagy licenszelése nem olcsó...
A vér nem válik VAZZE!™
-
marcee
addikt
Szoftveres rendert sem lehetett összehasonlítani a hardveressel, akinek nem lesz fizikai chipje az kevesebb mozgatható tárggyal, részecskerendszerrel, effekttel fog találkozni nyilván.
Én egyelőre kompatibilitási problémáktól félek, remélhatőleg nem tart sokáig míg letisztul a piac. Fizikai motor már eddig is volt sok, remélhetőleg lesz directx-es támogatása a fizikai chipeknek is gyorsan, ami megteremti a kapcsolatot.
Ha tényleg vga kártyára ültetett verziók lesznek, akkor tovább bonyolódik a helyzet: ''A GF 8 gyorsabb dx10-ben, de lassabb havok-ban, radeon XII viszont moddolható az mi chip, MELYIKET VEGYEM SEGÍTSETEK!''
[Szerkesztve]\m/
-
rudi
nagyúr
Nem vagyok túlzottan képben a fizikai számításokkal, de tudtommal ott sok deriválsá jellegű művelet van, ami a shader futószalagoknak sem okoz komolyabb gondot, szerintem ezt a fizikai számolást inkább a GPU felé kellene tolni és nem egy újabb chippel bonyolítani az inkompatibilitásokat. Bár a PCI-Express kellően rugalmas meg minden, de akkor is.
Persze a DX szabványosítás jó út lehet, a tizessel kapcsolatban láttam olyat is hogy DirectX AV ami a szabványos mpeg-tömörítés támogatás lesz az összes GPU-hoz, talán a fizika is megoldható így, de szerintem az nem holnap lesz, holnapután meg lehet hogy mindent bedarálnak a ''Cell-ek'' és univerzális shaderegyságes ''VGA''-k, amik már nem VGA-k lesznek hanem sok-sok-sok számolóka egy kupacon.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
ody42
senior tag
nekem azzal van a fő bajom, hogy miért kell ehhez külön kártya?(sok pénzért ) Ha ennyire fontos, akkor csináljanak rá külön utasításkészletet, amit beépítenek a CPU/GPU-ba, úgy mint pl. az SSE vagy a 3Dnow! esetén. (vagy ahogy Rudi írta, belőle azért okosságok szoktak folyni videókártya témában...)
-
rudi
nagyúr
Egy dolog az optimalizáció kód szinten és egy másik algoritmus szinten. Ha egy algoritmus n^2 komplexitású azt akárhogy kódolják, a legjobb esetben is akörül marad, de ha mondjuk egy n*log(n) algoritmust sikerül kiagyalni akkor máris jobban állun. Grafikus kódolásban algoritmus szintű optimalizálásról lehet beszélni, mert minden képlet a valós fényjelenségek lemodellezése, vagy ''közel élethűen'' és lassan vagy ''elnagyolva'' és gyorsan. A kódereknek azt a határt kell megkeresniük, ahol még szép, de már gyors, ez az igazi kihívás.
Persze ott van a másik oldalon a HLSL és egyéb prognyelvek automatizált kódja, amelyik nem mindig csinál optimális ahader assembler kódot, ott is hozhat a nem megfelelő erőforráskihasználás kellemetlen lassulásokat. Nem éppen az algoritmus csúszik szét, hanem előjön valami hardveres worst case, de ez a driver és HLSL íróknak az asztala.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Szerintem most nagyon sok megtippelhetetlen tényező jön be a PC-k számítási sebességébe: dula colre, 64 bit, valós shader pipeline felbomlása, PCI Express hatalmas sávszélessége, Hyper Transport, Cell és egyéb stream processzorok, most aki pontosan megtippeli mi lesz 1-2 év múlva annak úgysem hiszik majd el.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Yutani
nagyúr
Eleve a decentralizált feladatmegosztás felé haladunk, ezt bizonyítja a CPU-GPU páros, és erősítené a CPU-GPU-PPU trió. Nekem kifejezetten rokonszenves a fizikai enginnel dolgozó processzor elképzelése (és tulképpen megvalósítása).
Persze mindenéppen a DX támogatásra van szükség, ugyanúgy mint a VGA kártyáknál.
Szerintem csak a javunkat szolgálhatja ez a dolog. Aztán úgyis mindenki megveszi, mert előbb-utóbb igényli majd az emberfia a milliófelé szétszálló, becsapódó, visszapattanó testrészek és berendezési tárgyak látványát!#tarcsad
-
Neck
veterán
Igen? Csak mondjuk ha a FPU leveszi a terhet a proccról, mehet helyére olyan A.I., hogy megint magad alá hugyozol.
Nem a teljesítményen van a hangsúly, hanem a hatásfokon.
Egy FPU erre van kihegyezve, hogy fizikát számoljon,mintahogy a GPU a grafikára.
Ahogy a GPU grafikus teljesítményét se lehet utolérni a procival, úgy az FPUét se fogod tudni procival.
A procinak marad az AI meg a koordinálás, és jöhetnek a totál brutál játékok jejejeAn α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
rudi
nagyúr
Nekem csak a filozófia nem tetszik: újabb kártya, újabb NYÁK, újabb chip stb. Miért ne lehetne videokártyában a fizikai gyorsítás, hiszen az ATI már nem egyforma kártyás ''SLI''-ben és hasonlókban gondolkodik. Veszek egy X800-at a grafikához és egy hypermemóriaás X300-at a geometriához.
Ha a fizikai kiegészítő modult külön gyártó fogja gyártani, a gémerek viszonylagosan kis száma miatt tuti drága lesz, ám ha egy vagonszám gyártott low-end VGA csinálná a fizikát, akkor sokkal olcsóbb tudna lenni, sokkal hamarább elterjedne, sokkal hamarább lenne hozzá szoftver, ami kihasználja.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Neck
veterán
válasz Tigerclaw #47 üzenetére
Ez azért van, mert konzolra muszáj optimalizálni, és könnyebb is a fix hardware miatt. A PCre meg nem muszáj, hadd vegye csak a drága HWt a jónép, na meg ugye ahány gép, annyi konfig.
A konzolokon ezért tűnik úgy, hogy ''gyorsabban, szebben megy'' ugyanaz a játék.
Ugyanakkor a PCn van lehetőséged konfigurálni, van FSAA, Aniso, na meg a tuningAn α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Yutani
nagyúr
Értem én, mire gondolsz.
Azonban szerintem nem biztos, hogy túl sok jó sülne ki abból, hogyha egy VGA-t akarnánk másféle feladatokhoz felhasználni. Szerintem mindenképpen speciális HW kellene a fizikai engine-k alá, vagy pedig újabb fejlesztés lenne szükséges a GPU-khoz.#tarcsad
-
Basmacskin
aktív tag
tuti, hogy a videókártyába lesz beépítve. Képzeld csak el, mekkorát kombózna mondjuk 4 chipes GF6800 egy ilyen fizikakoprocival összekötve. Csak el kéne neki küldeni a szél adatait, és a kártya meg szépen mozgatná a fát, sé kapásból azonnal elérné is ki tudná renderelni. Elárulom, egy ilyen kombó körülbellül 4-5szörös sebességnövekedést is jelenthet egyes játékokban (a processzorlimitált gémekben)
Rádásul egy ilyen kombó kártya használata esetén egy 1 Ghz-s gépen simán mennének a játékok... Legalábbis eleinte, a procinak szépen csak a háttérfolyamatokra kéne ügyelnie. Nagyon zsír lenne!
[Szerkesztve]--- Geri vagyok ---
-
MUŁĐER
addikt
válasz Basmacskin #89 üzenetére
Rádásul egy ilyen kombó kártya használata esetén egy 1 Ghz-s gépen simán mennének a játékok... Legalábbis eleinte, a procinak szépen csak a háttérfolyamatokra kéne ügyelnie. Nagyon zsír lenne!
És az -A.I-t ki számolja?Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
marcee
addikt
''tizessel kapcsolatban láttam olyat is hogy DirectX AV ami a szabványos mpeg-tömörítés támogatás lesz az összes GPU-hoz, talán a fizika is megoldható így''
Számomra az lenne az ideális, ha render-elni és videót tömöríteni is lehetne vele. Amíg ez nem jön addig a több magos/több utas rendszerekre gyúrok.\m/
-
faster
nagyúr
A fizikai gyorsító rész simán belekerülhetne e GPU-ba, úgy, mint annak idején a TnL. És majd lesz rá API is, ha szükség van rá.
-
Neck
veterán
Mellesleg valahol olvastam arról, hogy mivel a PCIE szimmetrikus, lehetőség lenne nem csak grafikus számítást, hanem mást is, shadernek álcázva GPUn futtatni, ugyanis a GPUknak valami bődületes számítási kapacitásuk van.
És utánna nyomná vissza a CPUnak, mivel ugye szimmetrikus a slot, nem úgy mint az AGP, ami csak ''odafele'' gyors, de vissza nem.
Szerintem lesz olyan, hogy 2x8as PCIE slot, egyikbe valami nagyonbrutkó VGA, a másikba meg egy FPU, ami nyomja szimmetrikusan az adatot oda vissza CPUval, a VGA meg megjelenít.
+1 szavazat a ''nemleszakettőegykártyán''ra
MOD: Kiegészítés
[Szerkesztve]An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
rudi
nagyúr
Nézzetek be abba a pár beyond3d-s fórumtopicba, amiket Raymond az R520-es találgatásko topicjába linkelt. Azokból leszűrhető, hogy milyen is lesz egy ''GPU'' pár éven belül. Lesz egy nagy-nagy rakás (ami SZÁZAS nagyságrendet jelent) lebegőpontos skalár számolókája amivel AKÁRMIT számolhat, nem kell annak specigikusan grafika jellegűnek lennie. Már a mai DX9-es hardverek mögött is egy olyan architektúra áll, ami assemblerben programozható, van egy halom univerzális meg mindenféle regisztere, 1-2-3-4 komponenssel tud hadseregnyi műveletet, szóval ha számolni kell, akkor verhetetlen. Most ezt rákapcsolták egy AGP-nél mindkét irányba sokkal-sokkal-sokkal gyorsabb buszra, szóval reszkessenek a számok!
Ja és nézzétek meg azt a memsávszélességet amivel egy GPU diszponál és hasonlítsátok össze a DDR2-vel
Szerintem az egész a Microsofton, DirectX-en és az azt követőn fog múlni.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Bgs
senior tag
Azert egy GPU es egy PPU nem ugyanazokat a muveleteket csinalja, egy plusz GPU berakasaval sem lehetne ugyanazt az eredmenyt elerni, mint egy PPU-val.
Egy grafika (poligonok, feny, elmosasi technikak) mas muveleteket igenyelnek, mint mondjuk a numerikus integralok, diff egyenletek numerikus megoldasai, bonyolultabb iteraciok, stb.
Konnyen meglehet, hogy a jovobeli videokartyak valasztasanal majd meg lehet nezni milyen PPU van rajta, mint amikor alaplap+CUP vasarlasnal megnezed milyen chipset van az alaplapon.
Nagy valoszinuseggel a VGA-kra kerul a PPU, mert osszessegeben olcsobb eloallitani, mint kulon kartyakat, de lesz kulon is. (hc gamerek cserelgethetik es akademiai jellegu kornyezetben is ra fognak kattanni a PPU-ra...)Bgs Kek modolt farmer, SMP bicska, spam taszito ing, integralt karora, personal firewall gatya, antisztatikus zokni, 5 sec alatt rebootolhato cipo.
-
nagyúr
GPU arra jo, amire az SIMD utasitaskeszletek altalaban. MI-t valszeg nem fognak vele szamoltatni, renderelni, hangfeldolgozni, videot kodolni igen. Ha lenne nehany ilyen chipem, korulbelul tizszeres sebesseggel dolgozhatnek az egyetemi dolgaimon.
Ja, es ez elorevetiti a sokkartyas rendszert is - az SLI szvsz csak kezdet. Persze eleg sok dolog nem mukodik ilyen vektorprocikon.while (!sleep) sheep++;
-
Basmacskin
aktív tag
pl: van egy vízcsepp x sugárral, hogyan deformálódik p erőhatásra x,y,z ponton, mekkora az összetartóereje, mikor vállik külön, hogyan cseppen le a főhős hajáról, hogyan tartsa vissza a föld, hogyan gurul a laszti a dombtetőről, hogyan fujja el a szél a méhacskét, stb stb.
--- Geri vagyok ---
Új hozzászólás Aktív témák
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Foxpost
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Elektromos cigaretta 🔞
- További aktív témák...