Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • orbano

    félisten

    válasz anaqer #76 üzenetére

    csak az a baj, hogy egy iylen kártyát már nem tud helyettesíteni normálisan a CPU, úgy, hogy ne legyen frasztikus mértékű a fallback. Ráadásul ha nem implementálnak a kártyának megfelelő szoftveres renderert, akkor költséges is lesz, mert egy fizika engine implementálása vagy licenszelése nem olcsó...

  • orbano

    félisten

    válasz ody42 #72 üzenetére

    igen ez így van. pontosan ezért kell a fizikát számoló chip, hogy az elemi művelet költsége minél kisebb legyen. semmit nem mondtam ami ennek ellentmondana...

    a 100x100-as márix meg rossz példa, mert konstans benne minden. csak egy megfelelő hardver kell hozzá. viszont ha egy nxn-es mátrixszal számoló algoritmust tervezel, ahol n a gyakorlatban is tetszőleges lehet, akkor gyakorlatilag oly mindegy hogy milyen változótípuszt használsz, mert az n^2-hez képest elenyésző lesz az amit nyersz. Teszem azt 2byte helyett csak 1 byte-ot használsz, akkor ha a 4x4-es mátrix 32byte volt, akkor most 16 lesz. hurrá. a 6x6-os mátrix már meghaladja a 32-t is (72). Ha ezt nagyobban nézed, akkor, hogy az adott hardveren most az n maximálisan 10^24, vagy 10^24+2, oly mindegy. Remélem érted mit akarok mondani... (gyakorlatilag n^2 vs 2*n^2, mindketto O(n^2))

    [Szerkesztve]

  • orbano

    félisten

    válasz emvy #61 üzenetére

    ezt viszont tipikusan azok mondják, akiket nem tanítottak rendesen programozni. az optimalizáció, mint olyan, ne használatos eszköz a komoly programozóknál. a lényeg az algoritmuson van és nem a kódon. az ütközés-detektálás például akármennyire is optimalizálod a keresést, n*logn-es. Te aztán szana-széjjel tweakelheted a proci regisztereit, meg a cachelést, vagy akármit, nem lesz számttevően gyorsabb. Maximum nem 1000, hanem 1100 objektumot fog elvinni az engine. A nagyságrend változatlan marad. Tehát ott vagyunk, hogy a HW szab gátat, ezért kell a célszámítógép, hogy n*logn-ből esetleg n legyen (ha a chip ütközésdetektálását megvalósítanák elemi műveletként). Persze ez csak egy hülye példa....

  • orbano

    félisten

    válasz Enclave #65 üzenetére

    Sajnos egyelőre nem lehet megcsinálni processzorokon azt a fizikai számolást, amit ez a kártya reprezentál, pláne nem ilyen mennyiségű objektumra. Persze én ettől függetlenül ellene vagyok ennek, mivel az utóbbi két-három évem munkáját tenné tökre (fizika engine-t írok). De a procik nem fejlődnek olyan ütemben, hogy egy normális szimulációt le tudjon futtatni (egyelőre pl. egy kvadratikus formulákat megoldó program megírása is nehéz, nem hogy a gyors kiszámítása), főleg egy keményebb AI mellett.
    A busz-sávszélesség sem lesz egy nagy probléma, mert a grafikai adatkohoz képest elenyésző mennyiségű adatra lesz szükség, mivel a 3D gyorsítóknál a legtöbb adatot a textúrák teszik ki.
    Persze egy ilyen (nem VGAra integrált) megoldásnál nyilván jobban le fogja terhelni a buszt a program, mivel minden egyes frameben át kell hogy vándoroljanak a modellek egyik kariról a másikra (persze csak 1 irányban). Egy dinamikus rendszerben viszont ez elég drasztikus teljesítménycsökkenéshez vezet. Ezért is valószínű, hogy egybe fogják építeni a grafikus gyorsítókkal.

    Egyébként már csak azt várom, hogy valaki bejelent egy hardveres AI gyorsító kártyát, hardveres neuronhálókkal. akkor lennék igazán boldog :)

Új hozzászólás Aktív témák