Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 3P

    tag

    Érdekes módon pont ilyen viták folytak anno az önálló 3D gyorsítók (jobbára Voodoo 1) megjelenítése előtt, vagy visszamehetnénk talán még a hangkártyák megjelenéáséhez is, bár az picit más. Kell-e? A proci miért nem vinné? Ha nem lesz valakinek akkor vele ''mi lesz''?
    Az élet megoldotta a kérdéseket. Az átmeneti időszakban a játékoknak nem kellett kötelező érvényűen ez a 3D gyorsító, de gyorsító nélkül olyan élménytől esett el a játékos, hogy mégis vett egyet, s mikor elérte a piac a ''kritikus tömeget'', akkor kötelező érvényűvé vált a 3D-s játékokban a 3D gyorsító használata, miközben egyre inkább kialakult neki a szabványos leíró környezete (glide elbukott, OGL kezdeti sikerek után mára visszaszorulóban van, D3D megerősödött, s mára a piac döntő többségét uralja PC fronton).
    Hogy mi lesz itt? Szerintem a piac eldönti, ha valóban frenetikus élményt vált ki, mint anno pl. a Voodoo 1 tette, akkor lesz helye, sőt 1-2 év után kötelező érvényű lesz. S hogy miylen lesz a teljesítmény differenciálhatóság. Szerintem egyszerű a programozók megoldják, hogy durvább közelítő számításokkal dolgozzanak a ''butább'' kártyák esetében, azaz darabosabb (szögletesebb) lesz a kisebb kártyákon a fizika, magyarul itt is épp olyan verseny alakulhat ki, mint ma van a VGA piacon.

    Azon mondjuk el lehet morfondírozni, hogy vajon átvándorol-e a VGA frontra (bár szerves kötődése nincs vele), talán azért lehet sejtnei, hogy igen, mert valójában mindkettő ugyanazt szolgálja az élethűbb virtuális világ megteremtését, mind játékokban, mind felhasználói progikban...

Új hozzászólás Aktív témák