Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz pakriksz #220 üzenetére

    A fejlesztőt a kiadó fizeti. Ha 2x annyi idő átírni akkor nem elég akarni és az asztalt verni szerintem :)
    Azt kell látni, hogy ez a kecske és a káposzta tipikus esete. Ha a prociban rejlő számítási kapacitást ki akarod használni akkor egy olyan kódot kell írnod, ami használja. De az nyilván nem fog futni csak cpu-n. Ez egy másik kód lesz, két kódot pedig nem lehet egységnyi idő alatt megírni.

    Abu, én fordítva gondolkodom. Nem abból indulok ki, hogy csak játékmenetet nem befolyásoló cuccok lesznek. Szvsz megette a fene, ha csak az lesz. Ha pedig a fizikát, AI-t, egyebeket is HSA-ra írnak akkor ott a HSA mentes PC kód gyakorlatilag egy teljesen másik játék lesz dupla fejlesztési idővel.
    Ezt ki fogja bevállalni egy sokéves Fifa 2014-en kívül?

    Én csak azt tudom elképzelni, hogy amíg nincs HSA kihasználtság, vagy csak apró megjelenítési szarságokra, addig jön a PC port. Amint lesz onnantól teljesen mást tud a PC kapni... ill. szinte minimális többletmunkával egy HSA port jöhet PC-re. Talán ez lehet az egyetlen jó indok arra, hogy miért terjedhet a gyér PC-s HSA hw kínálat mellett.

  • sb

    veterán

    válasz pakriksz #216 üzenetére

    Ez nem merészség vagy őrjöngés kérdése.
    Költség. Amit HSA-ra írnak az soha nem fog futni tisztán cpu-n. Nem megoldható. Tehát ezeket vagy kivágják a fenébe a játékból minimális munkával, vagy ha nem lehet, mert a motor így lett megalkotva akkor nem írnak mást helyette, mert dupla költség.

    Márpedig a nagy része utóbbi lesz a valamit is érő HSA-s fejlesztéseknek.
    Tehát vagy jön HSA-val PC-re vagy kapunk mobilra írt játékot - esetleg felturbózva - , ahogy Abu is írta. És köszönőviszonyban nem lesz a PC-s játék a konzolossal.

    De mivel ez meg eléggé szög a PC-s játék koporsójába, így én reménykedem az előzőben is.
    Ha nem extra költség kiadni a PC-s HSA-s változatot akkor a fejlesztő magasról lesz*rja, hogy nem fut máson.

  • sb

    veterán

    válasz arn #207 üzenetére

    Szerintem ugyanazt látjuk.
    Lesz egy időszak amíg jobban futnak gyengébb hw-n is ugyanazok a - mai - sw-k. Lásd BF4 Mantle gyorsulás kisebb procikon.

    Hosszabb távon meg lehet az, amit te írsz, de ez is ugyanaz az eredmény. A lényeg, hogy ne a cpu 20%-át használjuk ki értelmes dolgokra. Ma ez van. Mondjuk egy csúcs procit terhelsz 20%-on bármilyen értelmes folyamattal, a többit meg elviszi az overhead feleslegesen. Gyakorlatilag csak a szoba fűtésére jó, semmi másra. Tehát ha jobb lesz a hatékonyság akkor is ugyanúgy nyertünk.
    És ide tartozik a IGP/HSA kérdéskör is. Azt meg lótúróra használják, ahogy írod, pedig több kraft van már most is bennük, mint a cpu-ban. Ha ezzel együtt nézzük akkor lehet, hogy a 20% hasznos felhasználás is túlzás. Ezért kérdeztem, hogy mire nem elég neked, mert gondoltam, hogy épp arra amit már a korábban írtam: amit gpgpu-n kéne futtatni.

    Ezen mindenképp javítani kell és errefelé megy a fejlesztés. Mantle/DX12 és HSA is.

    ps:
    Aztán, hogy a hosszabb távú fejlesztés mennyire lesz így az is kérdéses. Most pár évre a harmatgyenge Jaguar magos + erős HSA IGP-s konzolokból kiindulva szerintem nem nagyon várhatóak cpu gyilkos játékok.

    HTPC-nél mások a tapasztalataink. Én csak driver oldalon szívtam, erővel még soha nem volt gondom.

  • sb

    veterán

    válasz arn #197 üzenetére

    Felső kat procival persze, hogy nem volt gondod, ezt már írtam.
    De próbálj meg Pentiummal, egy 4 magos AMD APU procijával vagy akár i3-al játszani. Minden, nem kivételesen jól optimalizált AAA cím be fog akadni, és nem a vga miatt, hanem a cpu miatt. (ill. ha vga miatt van nyilván azon lehet segíteni felbontással, detaillel)

    Nem csak speciálisan 1-2 játék vagy multik, akármelyik Crysis, Far Cry, Arma, stb...
    A kifejezetten cpu igényeseket nem is említem, Civ5, GTA IV - a kevésbé cpu igényesek az érdekesek, amiket mindenki a grafika miatt csodál, mégsem az fogja meg.

    Jobb cpu+közepes vga pedig épp jó párosítás ma a fentiekből kiindulva.

    Amúgy mi nem elég gyors neked a cpu-n? Mihez kell? Gyanítom valami olyanra, amire gpgpu(+HSA) 10x jobb lenne.

    HTPC-re: -50 eur nem sok, de ha azt nézem, hogy HTPC-nek egy Bay Trail is elég, ami lappal együtt 100eur alatt van... vagy a Kabini. Persze az i3 is megfelel, de én valahogy mindig az optimális megoldásra törekszem. :)

    Lacccca87, szvsz régen sem volt igazi skálázódás. Valamivel több volt, főleg vga oldalon, de cpu oldalon szinte soha nem volt. Egyszerűen nem lehet értelmesen és hatékonyan megoldani.
    (Egyébként vga oldalon sem mindig volt jó skálázódás, amit Abu ír. Régen is voltak éles váltások a generációk között, T&L, shader modellek, dx verziók)

  • sb

    veterán

    válasz arn #191 üzenetére

    Mert top cpu-d volt mindig. :)
    i5, i7.

    Nekem voltak folyamatosan top gpu-im, egészen 6800GT-től kezdve, majd inkább a középkategóriába csúsztam, GTX460, 7850. De cpu-ból - mivel soha nem kellett másra, így a középkategória dominált. Az Athlon XP-től kezdve váltottam, előbb A64-ra, ott is kb. dupla min fps-ek jöttek a 6800GT mellett, aztán később a 4GHz-re húzott C2D-k voltak kevesek jópár játékhoz. Ott sem az avg fps-sel volt a gond, jó vga mellett megvolt a 40-60fps, de a min fps 20-25 körül volt a cpu-nak köszönhetően.
    Phenom X4->i5 váltás. Ugyanez min fps-ben.

    És az is általános, hogy mindig 1-2 felbontással kisebben nyomtam, mint a többség, pl. most is 1680-ban. Ráadásul Ultra helyett a high beállítástól sem riadok vissza. :) Egy a lényeg, nekem játékélmény szempontból kell a 30-40 min fps.

    De most sem tudsz semmit kezdeni egy 40-50k-nál olcsóbb procival egy GTX780/R9 280-290-nel, de még egy 260X/270 körül sem.
    Világos, hogy az AMD-nek kényszer lassú cpu mellett erre lőni, de szerintem logikus is. Ha megnézzük a Mantle gyorsulás is ezt mutatja a napnál is világosabban. Minden gamer, főleg multis veszi az i5-i7-eket amikor látszik, hogy fele akkora proci is elég az egészhez mert csak a render overhead csökkentésével +30-60% teljesítmény hozható. Ezt feleslegesen dobjuk ki, nagyon kár érte.

    Másra meg átlag usernek nem kell cpu erő.
    - Netezni, általános használatra egy SSD kell egy APU, i3, Pentium gyorsaságú cpu mellé és süvít a rendszer.
    - Ezen kívül játékra kell... arra látszik mekkora az ablakon kidobott teljesítmény, arra sem kéne 50k-s proci.
    - Minden más számításigényes cuccra, render, videóvágás, (de játékokon belül is a szimulációk) egyebek... meg ezerszer jobb a gpu önmagában vagy a HSA-s gpu.

    Tehát tényleg ez a jövő tűnik teljesen kézenfekvőnek.

    HTPC-ben is fordítva állunk a dolgokhoz úgy látszik. :)
    Nekem i3 árban sok egy media playerhez. Főleg úgy, hogy én nyers erőben sem várok semmit. 4 év alatt egy filmet nem sikerült szereznem, amit ne vitt volna DXVA-val a HTPC-n, úgy hogy a f*s kis Atom is unatkozott mellette. :) Ma meg ott tartunk, hogy Bay Trail-el 10W körül elvisz bármit és 3x gyorsabb, mint egy Atom/Brazos. Gyk. lightos netezős gépnek is megfelelne már erőben. Kabini ugyanez, de még 3D is megy talán. De a Celeron/Pentium vonal is megvan (legalábbis Ivy-ban megvolt) 15-30W között és az meg már mindenes gépnek is "erős".

    A driver vonalra én sem vagyok érzékeny, nem cserélgetek. Ezért is mertem Intelre váltani. De ott kiderült, hogy ha nem akarok cserélgetni csak egyetlen darab működő driver a vágyam azt sem egyszerű megkapni.
    Álmomban sem gondoltam, hogy 2013-ban ott tartunk, hogy beta driver kell 6 hónapig egy XBMC-hez és ahhoz, hogy egy standby hibát meg full-range kimenetet javítsanak. (És most olvastam a Bay Trail-ről is, hogy ugyanúgy hibás/hiányzik a full/limited range állítása a driveréből. - Plussz ugyanezt találod Sandy-re 3-4 évvel ezelőttről fórumokról. Látszik, hogy ugyanazokba a hibákba esnek hosszú éveken át.)

  • sb

    veterán

    válasz arn #151 üzenetére

    Driver oldalon azért az Intel még ennél is rosszabb. Lehet, hogy 5 éve 2 év volt mire DXVA meg normális XBMC támogatást kapott, Intelből meg tavaly tavasztól vártam fél évet egy olyan driverre, amiben nem esik szét a kép XBMC alatt, van full range kimenet, meg mondjuk lekapcsolja a kijelzőt standby-ba X perc után.
    Alap funkciók évről-évre visszatérően nem működnek Intel oldalon. :(

    Egyébként ha ezektől eltekintünk és a Bay Trail tudja véletlen a 24p-t is, akkor a Kabini/Bay Trail most teljesen jó alap HTPC-nek. Ennél nagyobb felesleges kb.

    Persze ettől nem lenne rossz, ha lenne, de ezt mindkét oldalról hiányolom szintén. Celeron/Pentium sorozat Ivy-ból simán beszorítható 30-40W alá 1-2db HDD-vel együtt a komplett fogyasztása, de amihez erő kellene: 3D, az ki van herélve. +driver gondok.
    AMD-ből pedig valóban nincs igazán kis fogyasztású cucc. Most Llano-t alulfeszelve és downclock-olva elértem egy jó, használható szintet, de ezzel sokat kell trükközni, nem megy sajnos úgy, ahogy kellene: hogy bemész a boltba, összedobod és megy. :(

  • sb

    veterán

    válasz arn #114 üzenetére

    Ezt nem nagyon értem. A Mantle elég jól feloldja a cpu limitet. Ez az egyik, amit el akartak érni, az overhead minimalizálását.

    Nekem a cpu igényes jelenetekben az i5 alatti prociknál hozott +30-50% elég impresszív. Még egy Pentiummal is ki lehet hajtani egy közepes/felső kat. kártyát.
    Szerintem ez már régóta muszáj kategória lett volna. Közepes cpu+akármilyen vga-val és detailen a min fps részeket mindig a cpu határozta meg. Ez az utóbbi 10 évre igaz, hiába hajtott mindenki az izom vga-kra és tűnt úgy, hogy minden a vga-ról szól. A valóságban soha nem lehetett (feleslegesen) izmos proci nélkül normálisan játszani.

    A fentiekhez pedig még add hozzá, hogy a régi DX-re készült játékokról van szó. Egy Mantle-hoz igazított, pár 10000 rajzolási parancsos játék meg se moccanna DX11-en gondolom.
    Azon lehet vitatkozni, hogy mennyire várhatóak ilyenek, de tekintve a konzolokat most elég jó esély van rá mivel ez a leginkább költséghatékony és kényelmes.
    Eddig fordítva volt.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés