Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
PlayStation 3 összefoglaló.
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tdizsolt
senior tag
Sziasztok!
Egy gyors kérdés....
Kicserélték a gépemet újra a Sonynál,nem volt lehetőségem a biztonsági mentést megcsinálni rajta.
Gondolom a digitális címeket a download list-ből újra tudom rakni,de az egyéb mentéseim odavesztek...viszont arra lennék kiváncsi(konkrétan GTA5) hogy a multis mentések megmenekültek e,vagy azt is a gép tárolta és kezdhetem elölről az egészet?....Y
Mondjuk,most lett egy 0 perces gépem újból egy év garival,de ez sem kárpótolna teljesen az elveszett GTA-s szintem miatt.... -
SenorDave
tag
válasz
Sirandrish #70393 üzenetére
Szerintem azért lesz hátulütője a dolognak ...apa ,anya kellene a bankkártya adatotok egy játékhoz csak 10$ légyszííí naaa .jólvan fiam ! Egy héttel később ....... az örege meg baltával veri szét a gépet hogy hova tünt 2000$
-
SenorDave
tag
Jelenleg még nem ps téma de, tekintve hogy mindenképp fizetős és grafikailag sem egy nagy őrület (szerintem még ps3 ra is érkezni fog) Ti mit szoltok az új elmebajhoz?
one life 10$ ért -
fausto
addikt
Azon gondolkoztam, hogy volt valami jó Star Wars-os játék PS3-ra? A Force Unleashed-ről tudok, de azon kívül? (LEGO nem ér
)
-
#68036352
törölt tag
Nagyon szépen köszönöm!
-
A`rpi
addikt
válasz
#68036352 #70384 üzenetére
bármilyen ps3-at, és egy eredeti GTA V-t akkor mar csak annyi a dolgom hogy egy internet kábelt dugok a ps hátuljába és játszhatok is?
Slim, vagy Super Slim legyen, lehetőleg "fiatal".
Ha jól olvastam nem fizetős a multi, mint az Xbox-nál.
Ingyenes a multi.
A másik kérdésem hogy van valami tipikus hiba a ps3-nál amire oda kell figyelni?
Öreg slim, továbbá FAT gépek messziről kerülendőek sárága led miatt.
Film letöltés gondolom nem jatszik.
Nem lehet letölteni filmet.
Olvastam régebben hogy lehet rá Linuxot feltenni, ilyen létezik még?
Nem aktuális, sok évvel ezelőtt kikerült a támogatás, biztonság rés miatt.
-
#68036352
törölt tag
Sziasztok!
Át olvastam az első hsz-t, de maradt kérdésem, remelem nem gond ha felteszem. Sosem volt konzolom, de télre az unalmas hideg estékre szeretnék valamit. Leginkabb a GTA V online vonz, szóval erre vonatkozna a kérdésem is. Ha veszel egy bármilyen ps3-at, és egy eredeti GTA V-t akkor mar csak annyi a dolgom hogy egy internet kábelt dugok a ps hátuljába és játszhatok is? Ha jól olvastam nem fizetős mint az Xbox-nál. A másik kérdésem hogy van valami tipikus hiba a ps3-nál amire oda kell figyelni?
Ha esetleg rá dugok egy egeret billentyűzetet lehet rajta internetezni? Film letöltés gondolom nem jatszik. Olvastam régebben hogy lehet rá Linuxot feltenni, ilyen létezik még?
Előre is köszönöm ha valaki megválaszolja a kérdéseim. -
#58000384
törölt tag
-
perge666
veterán
válasz
Sirandrish #70367 üzenetére
Erre megint csak azt tudom mondani hogy kinek a pap,kinek a paplan.
-
#58000384
törölt tag
Elég keveset játszok, így én is csak a netről vagyok okos
Black Ops, 60 FPS, Battlefield 4, 30 FPS és Warfighter, 30 FPS.
-
#58000384
törölt tag
Hát nem tudom, hogy javították-e, de nem volt szép dolog, az biztos.
Ha egy játék csak a vízen játszódik, akkor nyilván nem fog semmit sem számolni a magasban szálló repülőn (az csak egy script), viszont ha egy terepjáróval fel lehet ugratni a hajóra, akkor már mást is kell vele egy időben számoltatni. Ezt lehet mindenféle effektekkel, törésmodellekkel, részecskékkel fokozni. Esetleg ha bezáródik egy ajtó, utána jön a víz, ami minden repedésbe befolyik, ezután pedig nincs víz a játékban sehol, akkor valóban úgy van, ahogy mondod.
A 60-as játékokhoz tegyük hozzá például az eddigi CoD-részeket is, még az Advanced Warfare is 60 FPS-sel fut, ezért is lesz kellemetlen 30-ra átszokni azoknak, akik játszanának.
Ott a Driver: San Francisco, hatalmas élmény volt játszani a GTA IV 18 FPS-e utánDe ott Metal Gear Rising is, meg egy csomó másik, vannak listák, amiket írnak a játékosok.
"Maradjunk annyiban, több az amiben "csak" 30 vagy alatta van, mint ami tudja 60 képfrissítést másodpercenként pláne stabilan."
Én is ezt mondom -
A`rpi
addikt
válasz
#58000384 #70372 üzenetére
"Sírás kettő" példa létező dolog, de megint csak fekete bárány.
Amúgy azt hiszem ki lett utána peccselve,
de ha ez nem valósult meg, a modderek biztos kivették PC-n.Továbbra sem zárja, ki azt, ne létezne olyan,
hogy egy adott motor, dinamikusan tudjon balanszrolni.
(Én nem mondom azt hogy nincs igazad,
de azt kijelenteni hogy ilyen nem létezik...)nézd meg, hogy a CoD 2-3 és az AW között mekkora különbségek vannak.
Egyértelműen kód lett "jobb", de ezt én nem is cáfolom.
Az már más kérdés, hogy az itt tapasztalható
"innováció" mennyi volt mesterségesen visszafogva.A 60 FPS pedig nem ritka főleg multis , verekedős, versenyzős játékoknál.
Nem kérdés hogy jól jönne 60FPS, de az ellenkezőjét én nem állítottam.
Verekedős játékból van kettő ami ismert, szimulátorból GT széria érdemel említést, többet nem tudok. Indis multikat inkább hanyagoljuk.Maradjunk annyiban, több az amiben "csak" 30 vagy alatta van,
mint ami tudja 60 képfrissítést másodpercenként pláne stabilan. -
Brian_GT
őstag
válasz
Chosen #70371 üzenetére
Nézd én pl. kezdetek óta angol accon vagyok és angol plus-t veszek. Én még akkor csatlakoztam amikor nem volt magyar support. Igazából a plus minden hónapban ugyan az mind3 helyen, ha ez lenne a cél. Minimális dolgok vannak ha minden igaz, de elég rég nem írtak a srácok se olyat, hogy ez és ez hol van mert nem találja magyarban. Talán a forint gyengesége miatt érdemes most magyar accot csinálni, mert pl. az árfolyamváltozás néha eléggé az agyamat tépi... nyilván nem nagy különbséggel, de most kedvezőbb magyaron lenni talán. + ha szeretnél sok digitális játékot vásárolni, akkor meg főleg.
-
ldave
félisten
Megvan második platina, bár ez annyira nem nagy érdem, sok tehetség nem kellett hozzá
-
#58000384
törölt tag
"számomra nevetséges, ha az utolsó pillanatban derül ki, hogy adott konzol ereje kevés lesz a tervekhez"
Pont ezért mondom, hogy az ilyen dolgok könnyen kiderülhetnek az optimalizáció során. Egyszerűen azt az elképzelést nem lehet megvalósítani úgy, hogy az elfogadható módon menjen.Jól leírtad, hogy mit kell szimulálni, csak elfelejted, hogy attól még egyéb tárgyak és scriptek is vannak a játékon belül, tehát például egy harcot, az embereket nem lehet vízzel megoldani
Sőt, rengeteg dolog van scriptekkel megoldva, mert túl nagy teher lenne a hardvernek, ha mindent valós időben számolna. Ez különösen igaz az előző generációra.
Az NPC-hez pedig MI kell, collision, scriptek tömkelege és hasonlók, ez például csak azért, hogy valamennyire "élő" legyen a város egy ilyen játékban. Mellette ott vannak a házak, az időjárás, a játékos, az autók, a fizika, törésmodell, miegymás."Egy időben nem hinném hogy számolja a víz fizikáját, számolja légáramlatokat, és még a földi dolgokat is."
Dehogynem, ha a partra sétálsz, attól még mindent számolnia kell, ha még repülő is van ott (például multiban), akkor is. A Crysis 2 volt talán az, ami a gépigény mesterséges emeléséért a pálya alatti (vagyis nem látható) vizet is tesszalálta. Ezért mondom, hogy nem úgy van, hogy most ezt számolja, a következő pályán meg azt fogja. Ez még a régi sprite-alapú, 2D-s játékoknál működött, meg amikben nem volt fizika, csak script.A fekete bárányt csak azért hoztam példának, mert aktuális
A PS3 a procija miatt bivalyerősnek számított 2007-ben, még néhány évvel később is szépnek számítottak a játékok rajta, viszont a szabad erőforrások mértéke ugyanakkora maradt, hiszen a konzol nem bővült. Ami az akkori játékoknak megfelelt, az a mai játékoknak már kevés (nézd meg, hogy a CoD 2-3 és az AW között mekkora különbségek vannak, pedig előbbi tökéletesen megfelelt a kor követelményeinek).
Nincs "PS3 motor", hanem az adott játékmotorok konzolos átiratai vannak.A 60 FPS pedig nem ritka (főleg multis , verekedős, versenyzős játékoknál nagyon fontos, hiszen sokkal hamarabb és pontosabban reagál a játékosra), csak kevesebb van, mint ami feleannyit tud. A gond ott kezdődik, mikor a 30 is csak papíron annyi, mert nem tudja azt sem tartani.
-
Brian_GT
őstag
válasz
Chosen #70369 üzenetére
mentések maradhattak fent meg telepített játékok, deee egyrészt ha lemezes volt a telepítés, akkor ahhoz kellene a lemez... ha plus-os ahhoz meg a volt tulaj acc-ja...szóval ha ő nem takarította le, akkor majd leszedegeted te...vagy nyomsz egy factory reset-et és szépen magadra hangolod a gépet...sztem amúgy az egyszerűbb...
-
A`rpi
addikt
válasz
#58000384 #70344 üzenetére
nem úgy megy, hogy egyik pályán X fizika van, ami butább, a másikon Y, ami komolyabb.
Lehet hogy nem így van, nem tudhatom,
viszont simán el tudom képzelni.(Igazából ez lényegtelen, mondandóm fő része inkább az,
számomra nevetséges, ha az utolsó pillanatban derül ki,
hogy adott konzol ereje kevés lesz a tervekhez.)A legózás sem így megy, azért konzisztensnek kell lennie ezeknek az alap dolgoknak a játékban.
Egy autó szimulátorra ez igaz is lehet,
de ezt is motorja válogatja szerintem.Adott egy FPS csőjáték, először mész szárazföldön.
Utána mész vízen, akkor ugye víz fizikát kell számolnia.
Utána mész repülővel, akkor azt kell szimulálni.Míg egy szárazföldi jelenetnél több MPC kell,
addig egy autós üldözéshez, vagy egy légi csatához, vagy egy vízi jelenethez kevesebb kellhet,
viszont a fizika annál komplexebb.Openworld játékoknál is hasonlóan tudom elképzelni,
csak ott dinamikusan változhat, annak megfelelően mit használunk.Egy időben nem hinném hogy számolja a víz fizikáját,
számolja légáramlatokat, és még a földi dolgokat is.Call of Duty Black Ops 3
Pont a fekete bárányt sikerült példának hozni.
abból is a 4.0
Akár minek keresztelhetik, azt csak a bennfentesek tudják milyen motor valójában.
PS3 ra érkeztek olyan címek ami a PC-t alázták akkoriban, most nagyságrendekkel nagyobb erőforrás áll rendelkezésre, simán meglehet egy átlagos PS3 motor van "feltuningolva". Így számomra simán érthető miért "csak" ennyit tudnak az új vasak.30FPS meg teljesen "átlagos" konzolnál, 60FPS a ritka.
PS2 példa is azt bizonyítja kvázi ps3 is erre épült,
az más kérdés teljesen mást közöltek le,
ugye azt hazudták kell hozzá ps2 hardver, ez mint kiderül valótlan.(Attól most tekintsünk el, milyen program kell, és hány játék támogatott, pár kilobyte-ot tesz hozzá a játékhoz, és játszható ps2 játék ps3 hardveren, ami elvileg lehetetlen, mert sok "munka" átírni, ezért kerül pénzbe sore-ban ps2 "klasszikusok".)
-
perge666
veterán
válasz
Sirandrish #70364 üzenetére
Tudom,de úgy értem hogy én azzal nem tudnék játszani.
Nagyon szokni kéne. -
DVlad
őstag
Köszönöm, de a boltokat, szervizeket neken is kidobja a google. Én inkább olyan varázslóra gondoltam, mint a logitech vonalon mozgó szaktárs.
-
KaitouP
nagyúr
válasz
#58000384 #70362 üzenetére
Szerintem a demó úgy nem volt túl jó, mondjuk én a betaval játszottam, nem emlékszem már de szeptemberi megjelenése óta egyébként sok minden javult technikailag is, szóval tényleg nagyon jó. Egy - két effekt van amit nem bír vagyis lassabban, de emiatt a siránkozást nem értem: PS1 és PS2 idejében is voltak ilyenek. Pl. sose felejtem el, Tomb Raider 1, a The Lost Valley, amikor kilépsz a nagy térre a barlangból, úgy beszaggat hogy nemigaz.
A pixelességet meg... Én 119 cm -s FHD tévén játszom, nagyjából 3-3,5 méterről nézem, és semmi problémám.
-
#58000384
törölt tag
válasz
KaitouP #70356 üzenetére
Hát nem tudom. A Destiny demóját próbáltam, de az alacsony felbontás azonnal feltűnt, szinte számoltam a pixeleket a tévén. Ha ennél is butább lenne a BO3, akkor rá se néznék
Egyébként nálam szaggatott is a játék, nem mindig, csak így piciket, de érezhetően. PS4-re azért jobb.
perge666: Nekem is kényelmesebb az X360 kontroller, bár az iránygombok nem túl jók rajta, így klasszikus játékokhoz egyértelműen a DS a jobb (meg az analóg karok elhelyezése is jobb azokhoz). A homorú ravasz és kar viszont jobb az Xbox-os kontrolleren, meg a formája is jobban tetszik, hiába aszimmetrikus. Én amúgy PC-n is a DS3-at használom, X360-as kontrollerként (csak egy driver kell, és semmi más).
-
perge666
veterán
válasz
Sirandrish #70360 üzenetére
Igen ezt már elég sokan mondták,de én nem tudtam megszokni a fordított joyt......
GC joy???Na az még kínai nekem.
-
perge666
veterán
válasz
#58000384 #70344 üzenetére
és Sirandrish : Ez a szomorú igazság.
Na jó lehet túlzok kicsit,de nekem kényelmetlen PC-n játszani,aki akar annak HAJRÁ.
Xinputos Logitechem volt természetesen 50 euro volt újanon,de a PS kontrollere mellett elbújhat a boxéval együtt.
Nekem az Xbox kontroller is baromira kényelmetlen,nem áll kézre ennyi. -
Chosen
addikt
Sziasztok!
Hamarosan megveszem az első PS3 konzolomat. Tudnátok pár tippet írni, hogy használt vásárlásnál mire figyeljek? Superslim 500GB a kiszemelt verzió.
-
KaitouP
nagyúr
válasz
#58000384 #70353 üzenetére
Menne az így is ahogy van, hiszen az AW is megy.
Kisebb textúrák, kevesebb effekt, 720p és még a 30 fps sem zavarna ha teljes játékot kapnánk. Ez mind csak arról szól hogy menj nextgen -re.Az hogy MGS5 meg a GTA5 PS3 -on rosszabbul megy... ja hát állítólag PS3 -ra nehezebb fejleszteni, ennek tudom be ezt, 360 -on valóban jobban futnak. De a Destiny pl. kiváló, látszik hogy odafigyeltek a fejlesztők, és szebb is a játék mint a BO3, nagyobb pályák, egyszerre sok ellenfél, és a gép meg sem reccen alatta, közbe-közbe van egy pár másodperces loading amikor egyik területről a másikra mész, de nem zavaró. És tartalom sincs kivágva.
-
Tdizsolt
senior tag
válasz
Sirandrish #70348 üzenetére
Remélem igazad lesz,és megáll a project kevesebbe is....
Nem pont ilyen halakra gondoltam...Más:
Ma be kapcsoltam a gépet,és nem hajlandó elindulni.
Pontosabban a kezdőképernyő bejön,utána kiírja ezt:
Restoring...
Do not turn off the system
Marad a százalék nullán,és nem történik semmi.Valami meg makkant benne?
Vagy csak érzi,hogy jövő héten megy a levesbe?
(mondjuk tegnap a fiamnál lefagyott a GTA5,és kénytelen voltam kihúzni a gépet,mivel semmire nem reagált)
Ha valakinek volna tapasztalata ezzel kapcsolatban,szívesen fogadnám az ötleteit. -
Brian_GT
őstag
válasz
#58000384 #70353 üzenetére
Én anno mikor kijött a Mafia játszottam el, hogy amint vettem valamit a gépbe...újrajátszás..újrajátszás!!! Hisz feljebb tekerhetem 1mm-t a grafot és váááá. Ez így hozzátéve, hogy szerintem mai napig a világ legjobb játéka közé sorolható vagy 50 végigjátszás tuti volt
Destiny-t egyébként én annyira tolnám már...csak lenne meg a gép rá
Félek mire meglesz a konzol meg a játék, a kutya nem fog vele játszani!!!
-
#58000384
törölt tag
válasz
KaitouP #70351 üzenetére
Szerintem maradjunk abban, hogy a BO2 motorjával meg lehetett volna csinálni a multit (ahogy például a FIFA motorja sem mindig egyezett meg a PC-s verzióval), a single részben meg lehet, hogy van olyan, amit nem tudott volna. Adnák így 40 euróért prev gen-re, aztán kész.
A Metal Gear Online és az MGS V amúgy 30FPS és 720p, a Destiny 1024x624 és 30 FPS, a GTA V pedig ugrál 18-30 FPS között (megint a PS3-as port a legrosszabb a 2 közül).Amúgy én nagyon szeretem a kis PS3-at, elég sok kedvencem arra van meg, csak egyszerűen az ilyen GTA IV-szintű lassúságtól falra tudnék mászni. Úgy vagyok vele, hogy vannak játékok, amik kiválóak rajta, meg vannak, amiket inkább PC-re szerzek be.
Brian_GT: Évekkel ezelőtt vettem meg a Crysis-t, és most megy csak maximum grafikán
Idővel megy minden.
-
Brian_GT
őstag
Ilyen levegőbe kiáltva írom ,mert sok mindenki írt
Én ezt a grafika kérdést úgy gondolom magam részéről, hogy a tökéletességre megyek már rá. Valaki írta és nagyon abban a helyzetben vagyok én is, hogy mindig olyan gépem volt, amin tudtam játszani, de nem tudtam megnézni mit hoztak ki xy játékból, mert a legfrissebb címeket nem tudtam maxon futtatni. Amiket alább írtam, én azt nem arra írtam, hogy futtatni...hanem maxon, csutkán futtatni!!! Mert ezt félreértettétek nálam. Szóval számomra az nem adja, hogy egy vadonat új szép játék..lásd mad max...eldöcög medium grafon... maxon meg úgy néz ki, hogy 10 percig állok és nézek annyira szép. Nekem ez kell, ehhez pedig brutál vas kell már azért... ezért is vagyok úgy, hogy nem szeretnék egy multiplatform címet pl. ps4-en tolni, mert tudom, hogy nem olyan mint pc-n maxon. Mielőtt jönnek a kommentek, hogy grafika mániás...én aki mai napig játszom a régi resi részeket ps3-on.... nah annak ne szóljatok be
Nah lényegében én még ennyit tettem volna hozzá... alapvetően most már örök igazság, hogy egyensúlyban van egymással a pc és a konzol fenntartása. Egyiknek az indulásához kell marha sok pénz, másiknál a fenntartásához...játékok-háttérszolgáltatások ( plus-live ). Sajnos, ez csak nálunk ekkora kérdéskör... külhonban már rég lenne mindegyikünknek minden
Nah én balra el, F-1 és League of Legends 2. elődöntő!!! Nektek mivel telik a mai??
-
KaitouP
nagyúr
válasz
#58000384 #70350 üzenetére
Bocs, baromságot írtam, valóban volt egy kép arról hogy épp 256 -ot eszik a játék, de az nem a max. állapot volt, a régebbi cikkek szerint 2GB volt a max használat, és 6GB volt a követelmény, csak a felháborodás után vették le 4 -re. Nem látok bele a kódba, egyenlőre nem is értek hozzá úgy mint egy fejlesztő, de az viszont egyértelmű hogy nem igényel ilyen korlátozásokat az új CoD. Egyszerűen csak kisebb textúrákkal, butított vagy elvett effektekkel kéne dolgozni, mert az alap még mindig ugyanaz: 12 játékos, ugyanakkora mapok kb. évről évre, szóval nem értem a problémát. Közbe ott egy csomó ellenpélda: (BF: Hardline (24 -fős multi asszem) Destiny, MGS5, GTA5) Csak üzletileg nem éri meg. Értem én, csak akkor mondják meg, ne hazudozzanak.
-
#58000384
törölt tag
válasz
KaitouP #70349 üzenetére
Az id Tech 3 Engine-t nyomokban tartalmazza, talán logikai szinten, de ez már rég nem az. Egyébként ha utánanézel, akkor az összes mai motor visszavezethető egy régebbire. Ráadásul az IW (vagy most BO3) motor sem írható le ennyire egyszerűen. Modulok összessége, amiben vannak új meg régi részek. Nem csak a számításokról van szó, az sem mindegy, hogy miként jelenik meg a monitoron, hogyan renderel.
Lehet, hogy vannak olyan megoldások, amik semminek tűnhetnek, de mégis számításigényesek. Gondolom nem látsz bele a kódba.
Nem mondom, hogy nem lehetne megcsinálni, hogy rondább grafikával, kevesebb funkcióval 60FPS-t produkáljon, de nem vagyok fejlesztő, nem látom a forrást.A Ghosts-ot anno játszottam az ingyen hétvégén, és nálam gyakran felkúszott 3-3,5 gigára is a RAM-használat.
-
KaitouP
nagyúr
válasz
perge666 #70343 üzenetére
Call of Duty Black Ops 3?
Nincs SP, 30 FPS van, nincs Season Pass, buta a grafika. Ahogy fogalmaztál, van egy váz, amit agyon butítanak az előző generációra
Adott egy váz, ami idősebb mint maga a PS3, a váz, amit évről évre csak foltozgatnak, közbe azt mondják a készítők: ez már egy igazi next-gen CoD lesz. Aha. Ghosts óta ezt mondják, utóbbival demozták is hogy hú de magas a mesterséges intelligencia: a halak elúsznak előled a vízben. (Ebből sok meme is született) Közbe PC -n max. grafikai beállításokkal a játék nem zabált 256 MB -nél több ramot, de azért 4GB alatt nem indult el a játék. Úristen de nextgen. Ott az AW, helyenként hibás a hanyag munka miatt, de jól fut PS3 -on és nem annyira csúnya. A BO 3 sem lesz szebb. Láttál gameplayt a bétából? Ugyan az a nulla fizika, ugyan azok a mozgási animációk, meghalási animációk már 10 éve, stb. De a PS3 már nem bírja a sztorit, a 60 FPS -st, Season Pass -t... Vicc az egész.
-
Sirandrish
legenda
válasz
Tdizsolt #70347 üzenetére
Én se az akira gondoltam te. Nekem is benne van ebben az árban a külső szűrő, a szűrőanyag, 40kiló aljzat (kvarchomok, bár nem fehér), fűtő, állvány,világítás, kövek (kőkereskedésből), szőlőtőke (ezt is vettem), meg minden egyéb...a halakon kívül
Persze ha 20-30K-s halakat vennél, akkor a 6kiló is kevés
-
Tdizsolt
senior tag
válasz
Sirandrish #70318 üzenetére
Természetesen nem az üres akvárium 600K...az egyéb felszerelésekkel és kiegészítőkkel együtt értetem. (szűrők,levegőztető,állvány,berendezési tárgyak,etető,világítás,HALAK,stb)...Ha elfogadsz egy ötletet,nekem kvarchomok volt benne(úgy 30 kg) plusz fehér és fekete zúzott kő(elszeparálva,hogy ne keveredjen a homokkal),és egy nagyobb "szikla" is volt a közepén....rohadt jól nézett ki!
-
supercow
őstag
Sok játék azért félkész mert a menedzserek és a marketing osztály mondja meg a megjelenési dátumot, közben fogalmuk sincs az adott cuccot mennyi idő, energia megvalósítani. A fejlesztőket korbáccsal hajtják napi 12-16 órát. Rengeteg cikkben lehet olvasni hogy a kiégett programozók bent alszanak az irodában, családjukat nem látják hetekig, azták kirúgják őket miután megjelent a játék, mert nem éri meg fenntartani a nagy létszámú csapatot, a patcheket majd csinálja aki maradt. A tesztelők még rosszabb helyzetben vannak, ők külső közvetítő cég alkalmazásában vannak és szinte éhbérért csinálják.
Ne a programozót szidd, hanem a céget. Ubisoft, EA, Capcom stb a szinte kötelezö éves megjelenésekkel és DLC lehúzásokkal rontják az iparág hírét. -
Sirandrish
legenda
válasz
perge666 #70339 üzenetére
A 30-40-50percet rettentő túlzónak tartom. Szerintem max 2-5 lehetett, csak komor emlék ezért felnagyítod
A controller meg...igen, tudom hogy a Logitech fasza márka..de nem erre. X360 joy és MINDEN gond nélkül felismeri. Ráadásul nem is sokkal drágább mint egy Logitech -
#58000384
törölt tag
A "skin" a játéknak csak egy része (egyébként elég nagy része). A háttérben zajló folyamatoknak nagy az erőforrásigénye, ebbe beletartozik a fizika is (ahogy írtad), viszont az nem úgy megy, hogy egyik pályán X fizika van, ami butább, a másikon Y, ami komolyabb. A legózás sem így megy, azért konzisztensnek kell lennie ezeknek az alap dolgoknak a játékban. Mint írtam, ha egy apró dolgon változtatsz, akkor lehet, hogy pillangóhatás-szerűen valamit nagyon elront a játékban.
"Multiplatform játékok készítésénél, pedig párhuzamosan fejlesztenek minden platformra, így a leggyengébb határozza meg a többi platform alapját."
Call of Duty Black Ops 3?Nincs SP, 30 FPS van, nincs Season Pass, buta a grafika. Ahogy fogalmaztál, van egy váz, amit agyon butítanak az előző generációra, viszont nem az az elsődleges platform (ez abból is látszik, hogy inkább kivesznek belőle és 30 FPS-re limitálják, minthogy addig optimalizálják, hogy jobb legyen az eredmény).
Ezeket a játékokat PC-n írják, elsősorban PC-re, majd optimalizálják a kötött hardverre (és a gyengébb PC-s alkatrészekre).A motorokra: ott az Order 1886. 1st party cím, a Sonyé, 30 FPS-re lett limitálva, RAD engine-t használ, abból is a 4.0-t, ami elvileg már kifejezetten a PS4-hez készült, mégsem lett 60 FPS.
A CFW-s megoldás amúgy annyi, hogy a PS2-es iso-t fel lehet másolni, és a telepített mókolóprogramok átalakítják PS2 Classics-ra, amihez generálnak egy licencet. Ahogy néztem, csak azok a játékok működnek így, amik hivatalosan ki lettek adva. Hogy ez pontosan mit csinál, azt nem tudom.
(#70334) Elims: A fejlesztők a kiadók pénzéből tudnak nyaralni. Ha a kiadónak üzleti szempontból jobban megéri a next gen, mint a régi, akkor bizony nincs mese. És valljuk be, hogy sokkal több lehetőség van az új konzolokban, mint a 10 éves PS3-ban. Ha kiadnak egy butított, ronda verziót a játékból, ami még lassan is fut, az nem tesz jót a fejlesztő/kiadó megítélésének. A 7. generáció ennyi volt
Konzolból is kell újat venni.
(#70335) Brian_GT: Dehogy kell 100 ezres kártya
Ha tényleg maxon akarsz játszani minden játékkal, akkor esetleg, de a játékokhoz nem kell. Nekem egy 30 ezres GTX 750-em van (a sima), közepesre állítva 70+ FPS-sel fut a Witcher 3 vele (1050p). Nem stabilan, lassulás előfordul, de folyamatos marad. Mellette van egy i5 4440 (ezt a procis részét nem is értem a mondandódnak
). A legújabb játékokhoz lehet, hogy kevés (mármint a magas grafikához), de eddig nem volt olyan, ami nem futott volna simán. És itt a VGA korlátozza a procit.
(#70339) perge666: "1-1 játékot 30-40-50 percig is kellett b.sztatni hogy normálisan működjön" Feltételezem, hogy a grafikai beállításokra gondolsz, nem pedig a játék okosítására
Ott valami gond volt, ha ez tényleg így volt. Elindítod a Steamet (vagy akármit), az felrak minden szükséges dolgot, aztán ha lassú, akkor a grafikán pár kattintással állítasz, és kész is vagy.
A kontrollernél meg az a fontos, hogy támogassa az Xinput-ot (mint az Xbox kontroller), különben nem minden játékkal fog működni, ennek csak utána kell nézni. -
perge666
veterán
válasz
Sirandrish #70340 üzenetére
Nemnem látom.
Kicsit csak ba..za a szemem,de ilyen is kell néha. -
#42308056
törölt tag
válasz
Sirandrish #70340 üzenetére
Nem Vita, hanem PS3 topik
-
perge666
veterán
válasz
Sirandrish #70337 üzenetére
Tyűha mi van itt kéremszépen,csak pislogok itt csipás szemmel.
erahurka : Tavaly nekem is volt egy "gamer PC-m" 140-150K-t fektettem bele,de távolról sem volt gamer,de az égvilágon minden játék elindult rajta Full HD-ben,magas felbontáson,de zavart hogy 1-1 játékot 30-40-50 percig is kellett b.sztatni hogy normálisan működjön.
Meg volt aminél a kontrollerr kompatibilitással küzködtem,pedig a legjobb Logitechem volt........Most van egy régi 2 magos gépem 4GB memóriával,alap HDMI-s VGA-val,amit már csak filmezésre használok,netezni is telefonról szoktam.
Ezt a gépet 20K-ba hirdettem meg hogy eladom,és a kutya nem érdeklődött utána.Na jó részemről ennyi,tényleg nem akarok jobban belemenni ebbe,pedig tudnék mit írni,mint ahogy szerintem mindenki.
Röviden : Konzolpárti vagyok,voltam,leszek,és mindenki más azt csinál amit akar.
-
#42308056
törölt tag
válasz
Brian_GT #70335 üzenetére
Én is hozzászólnék a konzol vs. PC vitához.
Sokan felhozzák PC ellen az árat. Abba viszont senki sem gondol bele, hogy ha konzolod van, akkor is van egy PC-d netezéshez, munkához, stb. Tehát ha a PC és a konzol árát hasonlítjuk össze, egy alap használatra elegendő konfig és egy gamer PC közti árkülönbséget kellene figyelembe venni. Így számolva már nem olyan jelentős a konzolok árelőnye.
Ezen kívül a játékok is olcsóbbak, hamarabb kerülnek nagyobb mértékben akciózásra. És azt se feledjük, hogy míg konzolon egy generációváltás alkalmával mehet minden megvett játék a kukába, addig gyakorlatilag örök a kompatibilitás.
"adja lejjebb az igényeket és vegyen konzolt"
Ezzel az erővel lejjebb kattinthatja a grafikai beállításokat, és mindjárt nincs szükség 100,000 forintos VGA-ra.Ha ezt összegezzük, hosszú távon nincs jelentős különbség a két platform fenntartása közt. Konzol mellett jelenleg szerintem két dolog szólhat: az exkluzív címek, és az egyszerűség (nem kell agyalni, hogy mire mennyit költsön az ember, megveszi, bedugja a konnektorba azt' kész).
Én egyébként azt várom, hogy ezek a streamelős megoldások szintet lépjenek, elérhetőek legyenek olcsóbban, több eszközre. Szerintem nem lesz következő konzolgeneráció, hanem ez fogja átvenni a platform helyét.
Remélem nem gázoltam bele senki lelkébe
-
Sirandrish
legenda
Félreértettél. Eszem ágában sincs védeni a fejlesztőket...lusta disznó mind!
Csak a problémára írtam hogy nem úgy van az szerintemBrian_GT Nem akarok ebbe már nagyon belefolyni meg távol álljon tőlem a PC védelme, de akkor sem kell ennyit költeni.
Én kb 3 éve vettem a jelenlegi gépemet monitor nélkül, de nulláról..100K-ért. És ma is elmegy rajta a játékok 99%a. Oké..FC4hez, GTA5höz kevés...de ebbe egy 3 éve is 12K-s (új ár) proci van. Ha vennék bele egy i5ös procit (ami a fenti kollégának adott) akkor azok a játékok is mennének. Ha akkor i5ös procit veszek, és ma eladom a VGA-m, majd toldok rá 30K-t hogy vegyek egy másikat akkor simán megvan a PS4 verő konfigom.És persze lehet hogy 3 év múlva megint lesz 4 játék amihez már kevés, de most egy 30K-s fejlesztésről beszéltünk. Nyilván ha maximalista vagyok akkor a gatyám is rámegy a PC-re, de ha megnézed a konfigimat rájöhetsz hogy én pl nem vagyok az
Amúgy értem én...3 év múlva a PS4 még mindig viszi a rá írt játékokat. Nem kell bemutatni, én konzol párti vagyok. A téma csak annyi volt hogy a kolléga panaszkodott hogy milyen drága lenne mai szintre hozni a PC-jét, ami szerintem nem igaz. Ennyi
-
A`rpi
addikt
válasz
Brian_GT #70335 üzenetére
Processzor témában pedig pont hogy eléggé nagy állóvíz van, szóval sok éves i5 pont jó alapnak.
Izmosabb VGA, és 16GB RAM bőven elég némi kompromisszummal.
-
Brian_GT
őstag
Hozzászólva a pc-t vegyek vagy fűkaszát...izé konzolt kérdéshez.
Azt hiszem Andris írta, hogy nehogy már 80-100k kelljen egy vga-hoz...vagy vmi ilyesmi volt.
Ha valaki tényleg olyan pc-t akar összerakni, ami megmutatja pl egy witcher 3-ból mit hoztak ki, netán egy érkező fallout-ból stb. akkor oda bizony pont egy 100 körüli kártya a belép szint. Azt hiszem te úgy fogalmaztál, hogy konzol verő vga-hoz... azt osztom, ahhoz valóban nem kell, csak annak nem látom értelmét. Valaki vagy vegyen egy jó pc-t ami legalább bírja 1 évig vagy vegyen konzolt. Annak én nem látom értelmét, hogy valaki összerak 150-ből egy olyan gépet, ami bírja a játékokat fél évig...majd a drágán megvett pc-t már nézni kell, mit cseréljek, hogy fusson rajta majd a kövi cod, a kövi battlefield...az új witcher stb. Akkor vagy adja lejjebb az igényeket és vegyen konzolt...vagy spóróljon ki annyit, hogy kijöjjön egy gtx970 szintű mai vas.
Csak azért mondom így, mert haver is most vesz majd gépet és tisztában vagyok vele mit kér.Sajnos rengeteg ember van, aki bizonygatja, hogy xy játék ilyen-olyan konfiggal elfut maxon... közelében nem jár az igazságnak. Nem ide értem a topicra...álá világban...ebben az a rossz sajnos a 70%-uknak még a munkájuk is ez és ne mutogassak magyar számtech boltokra
Ha tárgyiasitok akkor viszont ne felejtsük el, ami neked-neki ( bocsi, nem tudok visszalesni nevedre ) van i5 procid...az egy 5 éves proci. Az azért lessük meg urak, hányadik generációs core lehet...min 3al visszább... az pedig már nagyon nem okés... arra építeni egy mai konfigot botor dolog nagyon. Directx 12 küszöbén beruházni úgy vga-ra stb, hogy tudjuk még ahhoz is kevés lesz. Attól, hogy corei5 nagyon le van maradva azokkal a technológiákkal amik a mostani és az előző generációban már benne voltak és ma már követelmény.
Én azt mondom ha van pénzed újjíts be egy új pc-t... vagy sprórólj még rá. Ha olyan konzol körüli összeged van csak, akkor pedig konzolt. Az a baj és sajna ezt sokan nem számolják... pc-s játékokhoz képest horror áron vannak a konzolos játékok... és most ne jöjjünk srácok azzal, hogy van már 4-5000ért is ps4 játék... 4-5000Ft-ért én egy nagyobb origin vagy steam leárazásnál veszek 10 játékot... mert humble bundle és társai léteznek. Szóval gyakorlatilag rövidebb-hosszabb távon, amit elkölt az ember konzol játékra...az kiteszi egy komolyabb vga és egy közepes vga közötti árat simán.
Én is szeretnék konzolt venni végre...ps3 mellé... csak sajna most úgy vagyok, hogy amikért vennék 4-et...last of us...driveclub...uncharted...god of war... stb... ezeket mire megveszem... és sajnos ne is beszéljünk arról, hogy mit fog még kavarni a ps3-as játékainkkal a sony a now végett. Mert most meglépi azt, hogy fuccs...kuka az összes plusos játékom amit évek alatt szedtem össze... ha akarok velük játszani, béreljek now-t és fizessek megint azért, amiért 1x már fizettem??? Ha ezt meglépi a Sony én örökre átmentem Xboxra!!!
-
Elims
veterán
válasz
Brian_GT #70314 üzenetére
"...aztán jön a user, hogy ...de f**om ez mekkora szar...g**g fejlesztők !! Hát nem kell mikrora meg kenyérpiritóra is kérni őket fejlesszék le!!!!"
Lehet ezt itt mondogatni,hogy "last gen" meg "next gen",meg,hogy màr elavult szar,stb.,DE ezekből tudnak a gyàrtòk/fejlesztók/eladòk/stb. enni,nyaralni,kokainozni,ùj kocsikat venni,stb.
Azt kell àrulni amit Vesznek.És ha "last gen"-re van még igény -màrpedig bizony van(!!!)- akkor arra kell fejleszteni/àtportolni.Nem kell az embereket ràkényszeríteni a "next gen"-re.Ha x kell az embereknek akkor nem y-t adunk. (Igaz,most kell x,y meg z,de ebből csak a "next"-et erőltetik.Ez nem teljesen jò üzletpolitika."
Ezzel,hogy hanyagoljàk a ps3-mat buknak pàr Ft-ot,de vannak olyan emberek akik megmagyaràzzàk ezzel a "next gen" kell szöveggel és bizony sokan bedőlnek nekik.Ne érts félre,nem ellened beszélek csak megpròbàlom leírni a valòs dolgot és nem azt ami most folyik.
-
A`rpi
addikt
válasz
#58000384 #70332 üzenetére
Első bekezdéseddel teljesen egyetértek, én egy motor hardverigénye alatt általad taglalt részegységeket értettem.
Így ennek van egy fogyasztása, erre húznak egy skint, utóbbi relatív egyszerű. A pályákat össze legózzák, az is nyilvánvaló, pályánként meg kell lenni az egyensúlynak, valahol több fizika, valahol több mpc stb stb. Lényegen nem változtat tudniuk kell mi mennyit "fogyaszt."Ha ezt a fejlesztők idő előtt nem veszik észre, csak sajnálni tudom őket.
Abba ne menjünk bele most mekkora blődségeket írok, belátható időn belül nem fog kiderülni földi halandók számára mi áll a dolgok mögött:
Hogy csak egy példát hozzak, okosított PS3 (nem fat) gépek natívan támogatják lemezes PS2 játékokat állítólagos hardver nélkül, elgondolkodtató.
900p-s játékok next gen dologhoz csak annyit, szerintem nem is alacsony szintű hozzáférést használnak jelenleg, és ennyi sikerült. Nagyon drága a motorfejlesztés, szerintem még mindig prevgen motor alapjaira építkeznek, abba ne menjünk bele milyen nevekre keresztelik el, talál Frostbite 3-nál jár az EA?
Multiplatform játékok készítésénél, pedig párhuzamosan fejlesztenek minden platformra, így a leggyengébb határozza meg a többi platform alapját.
Sőt, PS4 fejlesztésénél is szempont volt a PS3 skálázhatósága. Ez be is igazolódott.
Láss csodát Xbox féle visszafele kompatibilitás, korábban mikor erről beszéltem, az "okosok" megmondták lehetetlen teljesen más architektúra. (Én akkor is azt hajtottam, nem létezik hogy ezek nem egymásra épülnek, egyik pillanatról a másikra egyik fejlesztőgárda sem fog nulláról új motort készíteni, ezt leközölte Naughty Dog is.) Megoldás már élő példa valamennyire engem igazol. Ne menjünk bele mennyire minőségi, működni működik...
-
#58000384
törölt tag
A modern játékok grafikus motorból, fizikai motorból, hangért felelős modulból, mesterséges intelligenciából és egy mindent összekötő egységből állnak (dióhéjban, mellette scriptektől kezdve mindenféle kód is van).
A játék a hardverekkel API-kon (application programming interface) keresztül kommunikál. Ilyen PC-n a DirectX, amiből X360-on a 9-es verzió támogatott, XOne-on most jön (vagy kint van már?) a 12 is. PS3-on például LibGCM és PSGL néven kell keresni. De sok másik is van.Ezekből időnként érkezik frissítés, ami valamit hatékonyabban kezel, könnyebben, rövidebb kóddal old meg. Aztán ott van az is, hogy a fejlesztő még nem tudja kihasználni a hardver minden képességét, vagy nem optimálisan. A textúrák mókolásával VRAM takarítható meg, de a legtöbbször nem ez a gond (hiszen a felbontás csökkentésével ez relatíve könnyen megoldható, lásd 900p-s játékok next gen-en). A játékok majdnem minden eleme a processzoron csügg, így egyáltalán nem lehet csak így rábökni, hogy "hát igen, ez egy 2,4GHz-es, 4 magos proci, akkor ennyit meg annyit fog bírni, mehet!".
A kódot folyamatosan optimalizálni kell, ahogy készül, különben lesz egy nagy massza, ami talán le sem fut. Ezért van az, hogy sokszor időt kérnek a fejlesztők, mert az optimalizálás a legfontosabb folyamatok egyike. Ez lehet akár olyan módosítás is, hogy a grafikus motor mit hogyan rajzol ki, esetleg az árnyékok részletességén csökkentenek (ez okozhat például megjelenítési hibákat vagy olyan dolgok kirajzolását, amit éppen akkor nem kéne), vagy a mesterséges intelligencián kell csiszolni (ez meg játékbeli bugokat okozhat, akár softlock is lehet a vége), stb.
Multiplatform címeknél főleg hozott anyagból dolgoznak. PC-n megírták, ott a sok szemét az utcán, 3 gyerek ugrál körben, a pocsolya hullámzik, ezt így nem feltétlenül lehet egy az egyben ráhúzni a konzolra. Ez a kis városi kép pedig folyamatok összessége, nem elég picit megnyirbálni itt-ott.Rettentően bonyolult folyamat a fejlesztés, akkor is, ha fix a gép. Az API-k ismeretében a hardverből mindent ki lehet sajtolni, de ez mindig a generáció életciklusának végén hozta el eddig a legjobb játékokat. Addigra lett "kiforrott".
Az pedig hülyeség, hogy méregdrága hardverekkel csak néhány évig lehet játszani PC-n. Valóban elég egy 35 ezres VGA ahhoz, hogy például a Witcher 3 közepes grafikán teljesen simán fusson.
Gépet nem kell mindig újat venni. Ha vettél 4 éve 8 giga memóriát (mikor még tényleg olcsó volt) 10-15 ezer forintért, akkor az még most is bőven elég. A következő procihoz lehet, hogy jó a régi alaplap. A táp is jó lesz. Esetleg eddig a proci visszafogta a videokártya teljesítményét, így ezután annak is érezhetően magasabb lesz.A játékok meg általánosságban véve olcsóbbak PC-n, a vásárok idején pedig lényegesen olcsóbbak. Ami egy egyszeri nagyobb tétel lehet, az hosszú távon megtérül.
Azt megértem, ha valaki szívesebben játszik konzolon, nincs ezzel semmi baj. Exkluzív címek esetén meg főleg megértem. Nekem is van nem egy kiváló játékom PS3-ra (szerintem már le sem kell írnom, hogy melyikek
), de például a GTA IV-re kiadott pénzt nagyon sajnálom. Egy rakás szemét a port. De a Sonic Unleashed is csalódás, úgy tud szaggatni, hogy rossz nézni.
Egy PC-n ez a probléma könnyedén orvosolható, de konzolon az van, amit kapsz.#70331: Ez sem igaz, régen is voltak ugyanúgy hibás játékok, esetleg amik rosszul voltak optimalizálva. Sőt, már a NES-en is volt nem egy ilyen játék, és ott nem volt ám patch, ott esetleg az európai vagy az amerikai kiadásban javították.
PC-n volt játék, amit alapból úgy dobozoltak, hogy mellette volt egy bocsánatkérő cetli, hogy ingyen küldenek egy új példányt belőle, mert valami kimaradt.Bocsi, hosszú lett
-
A`rpi
addikt
válasz
Sirandrish #70330 üzenetére
Van benne valami viszont ezek leginkább memóriát igényelnek, motor relatív kész, remélhetőleg ha pár hét választ el a megjelenéstől.
Szóval, ha belefér, beleteszik, ha nem akkor kimarad, vagy átdolgozzák.
Jelen kori probléma ez, régen nem voltak ilyen gondok érdekes módon, PS1-2 idejében nem engedhették meg maguknak a félkész játékokat.
Szóval, én egy percig sem védem a fejlesztőket, mondva csinált problémák sem érdekelnek, az hogy megjelenés előtt fejletlenség van számomra nonszensz.
-
Sirandrish
legenda
Nem így értettem.
Hanem hogy szerintem simán előfordul akár a fejlesztés vége felé is hogy átnézik és akkor
"huu, ide kéne még 6 darab fa mert nem elég sűrű az erdő"
"jéé,tök kihalt a falu..rakjunk még bele vagy 3-4 NPC-t"
"legyen dúsabb a fű"
"ide fér még néhány épület"és holnap reggelig sorolhatnám még...ezeket előre biztosan nem tudják kiszámolni.
Legalábbis én erősen kétlem hogy mindig és minden "terv szerint" megy, és minden úgy van mondjuk az 1-3 vagy akárhány éves fejlesztés utolsó pillanatiban is, ahogy azt az első hetekben a tervezőasztalon megálmodták. Sőt..szerintem arra még nem volt példa a történelemben -
A`rpi
addikt
válasz
Sirandrish #70322 üzenetére
Én nem így képzelem el, "real time"-ban tudniuk kell a fejlesztőknek mennyi ráhagyás van, vagy épp nincs.
Ennek megfelelően kellene alakítani a játékot.
Nem a semmiből jön szerintem hogy "hopp kellene még processzoridő, vagy több memória.
-
Cry0
őstag
Sziasztok van egy Tracer Zonda nevű kormányom tavaly év elején lett véve 2 év garival hibátlan állapotban kb mennyit érhet?
megéri megvenni helyette 20-25 ezerért egy Logintech Gt Force kormányt ? -
Rezuhu
aktív tag
válasz
$p@rr0w #70326 üzenetére
A Pc-re kiadott játékokhoz meddig lesz elegendő, ha vesz egy új vga-t?
2-3 év, és az azután megjelenő játékok már lehet el sem indulnak majd az "új" vga-val.
A Ps4-nek még jó esetben lesz 5-6 éve.
Ennyit nem húz ki az olcsó vga-val.
Szóval vagy combosabbat vesz, vagy 2x fejleszt a Ps4 ideje alatt.
Kinek mi a fontosabb?
Ha nem akarja piszkálni a vasat, akkor Ps4, ha belefér, akkor Pc.
És ott van az exkluzívok kérdése is (már akinek ez fontos). -
$p@rr0w
őstag
-
perge666
veterán
válasz
Sirandrish #70322 üzenetére
Na a végén csak lesz vita,de nem velem,ilyenekbe nem avatkozok bele.
-
Sirandrish
legenda
válasz
kevepapa #70320 üzenetére
Nehogy már 70-100K-s VGA kelljen egy PS4 szint eléréséhez mert egyből fejen pörgök
A`rpi Azért a fejlesztés nem ennyiből áll hogy lefuttatnak egy algoritmust hogy elég lesz-e és had szóljon.
Szerintem bőven a fejlesztés közepe-vége fele is ötletelnek és kerülnek is be dolgok, amikkel mondjuk az elején nem számoltak. -
A`rpi
addikt
válasz
Brian_GT #70319 üzenetére
Ismerősöd biztos többet tudna erről mesélni, konzolgyártó biztosítja a fejlesztőkörnyezetet, aminek a része egy "mérő", mennyi számítást bír el konzol hardvere.
Szóval nem hasráütésszerűen lövik be, ha nem elég a gép "ereje" akkor szimplán figyelmetlenek...
Pláne akkor ha ez a megjelenés előtt pár héttel derül ki... -
kevepapa
aktív tag
válasz
Sirandrish #70302 üzenetére
Egy jobb vga kártya szerintem is minimum 70-100 között van, ami akár két három évig jó lesz. Ráadásul Pc-n sosem szerettem minimumbeallitason játszani, bosszantott h nem láthatom mit tud az adott játék. Ráadásul a konzolbol tényleg mindig mindent kisajtolnak, elkepeszto h pl a last of us vagy gta V mit tud egy tíz éves vason (ok, tudom h a framerate és a felbontás az ára). Szóval szerintem egy használt next gen konzol jövőre 60-80k közötti áron jobb befektetés ha játszani akar az ember.
-
Brian_GT
őstag
Azért ez nem ennyire egyszerű. A tervezésnél nyilván van egy alap, hogy milyen területek-karakterek stb legyen, szóval a ,, lényeg". Miután ténylegesen eljut a dolog oda, hogy az adott grafikus megcsinálja azt a részt, hang kerül rá, effektek stb..kiderülhet vagy nem jó vagy másképp kellene lennie. Nehéz ezt így elmondani, ezért javaslom hallgassátok meg azt az adást akit érdekel, youtube-on megtalálod...podkedd és nem kell keresni, címében benne van, hogy ki a vendég.
Nem akarok hülyeséget mondani, de asszem ő is mondta a ,,riport" alatt, hogy amire sokan utaltak a witcher 3 megjelenése után ,hogy mintha 1-2 dolog eltűnt volna, mint látvány...akkor azt is tök jól elmondta miért kényszerültek erre. Nekem nem játékgrafikus de programozó ismerősöm van, aki itt dolgozik magyarországon egy elég elit cégnél és meséli sokszor milyen meló megcsinálni amit kérnek... mi agymunka stb. Nyilván nem rád értem, de sokan azt hiszik, odarakom a karaktert, a pályát és kész a játék. Bűdületesen nehéz egy szakma...szép stb mert egy rajzolónak-grafikusnak maga az álom, mint ennek a magyar srácnak is...de hát meséli, hogy a túlóra egy ilyen szakmában mást jelentGhostpetya: Nyilván persze ebben is van igazság...csak akkor is más-más a motor. Ne felejtsük el, az acti nem feltétlen fő fejlesztő is...ő inkább már kiadó csak. Szóval nem egy azonos motor hajtja a destiny-t meg a mgs-t és a cod-ot. Alapvető programozási gondok lehetnek, vagy nehézségek...és hát van aki ezt bevállalja, mert úgy látja megéri...valakik nem.
-
-
Tdizsolt
senior tag
válasz
Sirandrish #70313 üzenetére
Nekem is volt akváriumom...(tehát nem vagyok buzi...
)
Egy kis 200 lityós annó még a panelba...majdnem a szobám felét kitette...Most én is terveztem/tervezek egyet majd,a nappali-konyha közé,de az sajnos nem kettő,hanem legalább 6 ps4 árába kerülne...A fal és az oszlop közé kerülne,kvázi mint egy térelválasztó...egy méter magas,1.5m széles és 45 cm mély lenne...Csak az akksi két kiló,plusz a többi sallang,állvány,stb. Gondolom ezt nem kell ecsetelnem Neked...
Szép lenne,meg jó....csak a 6 kiló hiányzik hozzá... -
KaitouP
nagyúr
válasz
Brian_GT #70314 üzenetére
Ez elég hülyeség, mert: CDProjekt? Milyen játékokkal foglalkoznak? Witcher 3, jövőben Cyberpunk 2077. Mindegyik igazán szép grafikailag, (vagy lesz) nagy terek stb. ezek esetében az ember elhiszi, hogy a régi konzol nem bírja. Ám adott egy új CoD ami hangyányit se szebb az előző résznél, és utóbbi kiválóan fut a régi konzolokon. Akkor miért is nem lehetséges egy normális portot csinálni? Azért mert plusz pénz, idő, és üzletileg nem éri meg. És a hiba ez! Nem arról van szó a CoD esetében hogy nem bírná, holott házon belül (Activison) a nagyobb pályákat, sokkal több tartalmat, egészen szép látványeffektekkel bíró Destiny kiválóan fut PS3 -on. Akkor a gyengébb CoD az nem? Vicces! Gondolkozz azért...
Még egy példa: Metal Gear Solid V. Igaz a PS3 -mas port szarabb lett, de a 360 -as verzió jól megy, a két gép hasonló hardverű, a játék meg szép, open world. Igaz néha döcög, csak 720p és 30 FPS, de szebb mint egy CoD, és ha előbbi megy, akkor a CoD -nak szárnyalnia kéne.
-
A`rpi
addikt
válasz
Brian_GT #70314 üzenetére
még az utolsó pillanatokban is kellett változtatni dolgokon, mert rájöttek az úgy nem lesz okés
Kicsit azért vicces, pont úgy csinálnak mintha az adott konzol erejével nem lennének tisztában?
Nem értek a dolgokhoz, túlzottan, de azért józan paraszti ésszel valami elképzelésem van:
alapvetőleg "váznak" van egy fix igénye, ezen felül tudnak valamennyi erőforrást textúrákra áldozni, de ha már a grafikus motor minden erőt felemészt, akkor egy textúr(ák) mókolásával nem tudom mit lehet elérni? Megjelenés közeli dátumkor nem gondolom hogy túlzott módosításokat eszközölnek a játék "lelkén" a motoron.Szóval az ilyen fejletlenségek az én olvasatomban inkább tapasztalatlanságra utalnak, mintsem, hatalmas nehézségekre...
-
Brian_GT
őstag
válasz
Sirandrish #70277 üzenetére
+ azért rendelik elő, mert mint úgy mindig jár valami plusszal az előrendelés...nekem az SW-hez pl lesz ingyen és bérmentve hozzáférésem a DLC-hez hetekkel előbb, mint másnak...sőt lehet az másnak fizetős is lesz. ( PC)
Ghostpetya: Ez azért nagyon nem így van. Hallgasd meg egy podkedd adását ahol a külföldi cd projekt-nél dolgozik egy magyar fejlesztő srác... húúú területi grafikus talán a titulusa. Nah a lényeg, ő is megmondta még az utolsó pillanatokban is kellett változtatni dolgokon, mert rájöttek az úgy nem lesz okés...nem fogják elbírni a gépek... össze fog akadni dolgokkal stb...és mondta, hogy volt ezekért a dolgokért heteket nyomták éjjel is a melót...volt olyan mesélte 1 hétig bent laktak a cégnél, csak hogy orvosolják a dolgokat!!! Szóval ne a sátánt keressük már egyből!!! Azt meg fogadjuk már el, hogy a ps3-xbox360 a múlt... és van egy jelen generáció!! + minél több gyártó akar előző generációra is koncentrálni, annál jobban szívjuk meg, mert erőforrásokat kell átmozgatni még plusszban arra is...ergó nem mindenki gőzerőn dolgozik a mostani generáción...bakik vannak stb aztán jön a user, hogy ...de f**om ez mekkora szar...g**g fejlesztők
!! Hát nem kell mikrora meg kenyérpiritóra is kérni őket fejlesszék le!!!!
-
Sirandrish
legenda
Én jelenleg ott tartok (perpill) hogy kényelmesebb a PC-s gaming. És el is mondom miért.
Azért mert manapság NAGYON ritka az olyan játék ami elé leülök és majd csak 2-3 óra múlva állok fel. Ilyen nincs mostanság. Nálam ma ez úgy néz ki hogy elindítok valamit(konzolon) és már 15-20perc múlva fészkelődök. Érdekel a játék nem nem szippant be...mint mondjuk anno az Ocarina of Time tette vagy a többi Zelda, vagy mint a The Last of Us vagy GoW...évente egy ilyen van. PC-n viszont játszok 20percet..alt-tab, szétnézek forumon...vissza játékba..megint 20perc megint tálca, face-re is rákukkantok és így megy amíg ki nem lépek.
Ezt konzolon nem vagy csak nagyon körülményesen tudnám megcsinálni.
Szóval most így vagyok. Ettől még imádom a konzolt, de a mostani életvitelemhez meg felfogásomhoz a PC jobban dukál...ennyi.Persze tervbe van hogy veszek egy konzolt, de mára már annyira elbizonytalanodtam hogy azt se tudom mi van. Vegyek PS4et a MAJDANI exkluzívokért? Vagy Wii-Ut a Zelda remake meg a sok poénos cucc miatt? Hát a Franc se tudja. Épp ezért építettem először egy akváriumot (ami mellesleg 20 perce jött meg
).
Halam még nincs, de már benne van összességében egy PS4 meg egy XO, de nem érdekel...most erre gerjedtem rá éppen -
A`rpi
addikt
válasz
Sirandrish #70302 üzenetére
Bennem is ez fogalmazódott meg.
Bár az árcédula amire én gondoltam, az 100 000 forinthoz közelített volna.Amiből meg egy PS is kijönne.
Konzolos, géming az én olvasatomban mindig is kompromisszumos volt.
Multiplatform címek "közepes" 2-3 éves 150 ezres gépen elmennek.
Ehhez közelít PS ereje szerintem minden generációra rá lehet ezt húzni kis túlzással.
Csak ugye PC-n megy a mókolás, míg PS sokkal sokkal kompaktabb, és az exkluzív tartalmakról még nem is beszéltük...PS1 korszakban nem tudtam megfizetni mert még gyerek voltam.
PS2-őm talán lehetett volna, de akkoriban a PC jobban érdekelt, mondhatom úgy is az jelentett számomra mindent. Ezek mellett nem is hajlottam rá mert a JOY nem igazán állt kézre. Mire elérhető volt számomra a PS3 addigra PC-n "kiéltem" magam, és PC gémingből is kiábrándultam. (Nagyon maximalista vagyok, és ezt anyagilag nem is igazán tudtam, meg nem is akartam finanszírozni.)Most is kezdek kiábrándulni de most már ámblokk az egyrészt géming iparból.
Részben ez annak tudható be, hogy különleges vagyok mint a tejbe tök.
De valahogy nem érzékelem az innovációt, úgy érzem játékok 99 százalékában ugyan azt kapom, játékmenet minimálisan, grafika ímmel-ámmal fejlődik. Érződik mindent csak szépen lassan csepegtetnek, profitéhség dominál csupán.
Ettől függetlenül van igényem a játékokra, de érzem valami nincs rendben. -
perge666
veterán
válasz
Sirandrish #70310 üzenetére
Jó is az ha megvan.
Én se sűrün használom,de ha kedvem támad hozzá bekapcsolom és játszok. -
perge666
veterán
válasz
Sirandrish #70308 üzenetére
Amúgy meg van még a PS3-ad vagy sikerült eladnod/elcserélned? -
perge666
veterán
válasz
Sirandrish #70306 üzenetére
Távol áll tőlem a vita!
-
Sirandrish
legenda
-
Robi86
senior tag
Miért ajánljátok neki a PC fejlesztését? Ez már majdnem olyan mint mikor ebbe a topicba jönnek olyan kérdéssel, hogy xbox vagy PS, és a boxot ajánlanátok
-
perge666
veterán
válasz
Sirandrish #70302 üzenetére
De legalább konzolon nem kell fejlesztgetni.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AliExpress tapasztalatok
- Egér probléma
- Gyúrósok ide!
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Xbox Series X|S
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Nintendo switch OLED
- Playstation 5 Slim (Garanciás+Sok ajándék)
- Tomb Raider I-II-III Remastered Deluxe Edition / Bontatlan/ Számla /
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 512GB lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest