- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Milyen videókártyát?
- Androidos fejegységek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Fujifilm X
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jester01
veterán
válasz
Jim Tonic #5384 üzenetére
A kódodból ítélve nem sebesség orientált vagy
Pedig de. Az egyébként nem az én kódom volt, és bármelyik C fordító tök optimálisra fordítja le. Amúgy gyanítom kicsit jobban értek hozzá, mint te. Azért ne menjük el személyeskedés és e-pénisz verseny felé.
És mint írtam, a kevesebb utasítás gyorsabb.
Inkább hadd idézzek akkor az intel optimization manualból, hátha annak hiszel:
Assembly/Compiler Coding Rule 31. (ML impact, M generality) Avoid using
complex instructions (for example, enter, leave, or loop) that have more than four
µops and require multiple cycles to decode. Use sequences of simple instructions
instead.Ez például azt jelenti, hogy x86 assemblyben az enter 8,0 utasítás lassabb mint az őt helyettesítő push ebp; mov ebp, esp; sub esp, 8 3 utasítás (ami 3 sor is, tipikusan) . Előbbi egyébként 4 byte, utóbbi 6 byte gépi kód.
Vagy ezt, ugyanonnan:
Assembly/Compiler Coding Rule 49. (H impact, ML generality) If it is
necessary to extract a non-aligned portion of stored data, read out the smallest
aligned portion that completely contains the data and shift/mask the data as
necessary. This is better than incurring the penalties of a failed store-forward.Ez például azt jelenti (akár C szinten is), hogy érdemesebb lehet shift (<<) és mask (&) műveletekkel dolgozni egy látszólag tök egyszerű byte olvasásnál is!
Ezek ugye erősen architektúra-függő dolgok, tehát pszeudokód szinten nincs értelme róluk beszélni. De mondok másik példát. Ha van egy általános kódod ami mondjuk x sor és mindig működik, de van egy másik kódod ami mondjuk y sor de bizonyos (gyakori) esetekben sokkal gyorsabb, akkor megéri olyanra írni a függvényed, hogy előbb z sorban ellenőrzi a feltétel fennállását és az alapján dönt, hogy melyik verzió fusson. Ilyen eset lehet például aligned/unaligned memória vagy egy adott blokkméret (jellemzően például képfeldolgozásnál, de már a mezei memcpy is a legtöbb esetben így működik). Így az x+y+z soros kód mégis gyorsabb lesz az esetek többségében.
Még vadabbat mondok, általában a rövid kód a legegyszerűbb és legáltalánosabb, ha pedig hatékonyságra gyúrsz akkor sokszor a kifinomultabb adatszerkezet és algoritmus nagyobb kódot és nagyobb memóriafelhasználást is jelent. Példa erre, ha C-ben szeretnél kulcs-érték párokat tárolni. A legegyszerűbb egy tömb, amibe a triviális módon beszúrsz és törölsz, a keresés pedig lineáris. Ez lássuk be elég egyszerű, rövid, nem használ felesleges memóriát és nem utolsósorban dög lassú. Ha nekiállsz helyette egy hash táblát implementálni, az sokkal több sor kód lesz, több gépi kód is, lesz neki memória overheadje és ennek ellenére gyorsabb is lesz (megfelelő hash függvény esetén). Az is köztudott, hogy a kis memóriahasználatra és/vagy kódméretre optimalizálás természetétől fogva nehezen összeegyeztethető a sebességre optimalizálással (bár nyilván vannak kivételek). Extrém példa: ha akarod, tömörítheted az egész program memóriát, ezzel csökken a memória használat de ugyanakkor minden bizonnyal lassul is, kivéve ha ettől befér a fizikai memóriába és nem kell lapozni. Kevésbé extrém példa: a linux kernel szereti processzor cache line határra igazítani a kritikus adatszerkezeteket. Még kevésbé extrém példa: már a C fordító is igazítja a struktúrák elemeit:
$ cat >t.c
#include <stdio.h>
int main()
{
struct { int a; unsigned char b; unsigned char c; } x;
struct { unsigned char b; int a; unsigned char c; } y;
printf("%d %d\n", sizeof x, sizeof y);
return 0;
}
$ gcc -Wall -m32 t.c && ./a.out
8 12Ugye a második esetben az a mező előtt van 3 byte padding, továbbá mindkét esetben van a végén is még. Ha ezek nem lennének, akkor kevesebb memóriát használna a program viszont esetleg lassabb lenne. Bizonyos architektúrákon nem is futna, vagy hibásan (pl. atomi műveleteknél).
Nem ettől lesz felesleges egy változó. Az teljesen mást jelent. Pl. részeredmények tárolása.
Oké, akkor minden bizonnyal elbeszélünk egymás mellett. De a példában az pont egy részeredmény volt. Most akkor ez felesleges vagy nem? Lásd még: premature optimization.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 8/256 FHD IRIS Xe
- Apple IPad pro 12.9 4th gen 256GB wifi+sim 97%-os Gyári akku
- PlayStation 5 (PS5.) SLIM 1TB. SSD. Digital Edition & Sony PlayStation VR2. Virtuális szemüveg.
- Dell Precision 3580 i7-1370P//32GB DDR5 RAM// 1TB SSD/ RTX A500
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- AM 4 alaplapok! Kamatmentes rèszletre is!
- Apple iPhone 13 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070S 12GB Be Quiet! Pure Base 501 750W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest