Új hozzászólás Aktív témák

  • PTM

    aktív tag

    Clair Obscur: Expedition 33

    Ezt a játékot az első trailer óta vártam és a vélemények miatt megvettem, annak ellenére hogy a körökre osztott RPG plusz parry mechanika végül elbizonytalanított. A vételt nem bántam meg, de azt igen, hogy nem fél évvel később próbáltam ki. 50 óra után a játék utolsó szakaszába értem, de valószínűleg abbahagyom inkább, mert sajnos elegem van belőle.

    Az egész világa, a történet, ahogy a karaktereket megírták, az lenyűgöző. Nagyon beleéltem magam, érdekelt hogy mi fog történni, szenzációs az egész. A ZENÉJÉT én is csupa nagybetűvel emlegetem. Felüdülés hogy mennyire színes, ahogy fényeket is használja hozzá, harcokban a lassításokat, tényleg szuper. Talán az első UE5-ös játékom, ami tartja a rezzenéstelen 60 FPS-t.

    Viszont:
    - A futás mindkét kontrolleremmel ugyanúgy problémás, ahogy itt is írják. Minimális holtjátékot sem enged valószínű, de semmilyen más játékban nem volt hasonló gondom. PS-en a kamerát irányítva lehet ezt nagyjából megkerülni. Leadtam egy bugriportot rá.
    - Hiányzik a hagyományos fast travel. A játék végén egyszerűsödik, de számomra ez nem elég. A már fölfedezett részekre hadd menjek bármikor rögtön vissza.
    - Nekem rossz az ütemérzékem, de a parry ablak vagy szigorú, vagy unintuitív, nem tudom, nekem egyszerűen brutál. A Lies of P vagy Grime kutya fasza ehhez képest, bár még azokat se játszottam végig. De azokban érzem hogy mikor kell nyomni, ebben csak tudom a már sokat látott támadásoknál, hogy ennél az animációnál, annál a hangnál lesz jó. A dodge se sokkal megengedőbb nekem, mert amikor sikerül, akkor 5-ből 4 perfect. (Az ugráshoz viszont akkora ablak van hogy elrontani is nehéz, ráadásul külön jelzi, hogy mikor nyomjad.)
    - A fentihez kapcsolódik, hogy belefáradtam a játék végi hosszú, késleltetett kombók kivédésébe. Némelyik boss is unfair, bár a számomra legdurvább támadást YT-ról végül kitanultam és bolondbiztosan tudom hárítani.
    - A harcokat nem lehet csak úgy újrapróbálni vagy feladni. A saját körödben tudsz állást visszatölteni vagy elemenekülni. Számomra ez is frusztráló és az időmet viszi.

    Apró QoL dolgok:
    - Nincs quest log, de van missable quest amit a guide-ok nem említenek (Ultimate Sakapate harc Gustavval), mert "csak" tartalom van mögötte de trófea nincs. Ezt log hiányában kihagytam, visszatölteni se lehetett már. Nekem az ilyen egy tüske.
    - A picto mastering mechanika unalmas és molyolós, én feleslegesnek tartom.
    - A karakterlapon elég lenne akkor jelezni az új skill pontokat, ha el is lehet őket költeni.

    Ezeknek az összessége sok nekem, de ha már néhánnyal kezdenek valamit, főleg a futással, akkor lehet hogy jóval kevésbé kritikusan állok a többihez. Szeretném majd később végigjátszani, mert a pozitívumok miatt könnyen válhat egy Outer Wildshoz hasonlóan emlékezetes játékká a számomra. Remélem, hogy ez lesz, és nem a könyvtáram alján fog 70%-nál megpimpósodni, mert nem azt érdemelné.

Új hozzászólás Aktív témák