- Milyen videókártyát?
- CPU léghűtés kibeszélő
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Androidos fejegységek
- Minden USB-C kábel egyforma? Hát NEM. És ez a baj. – Tech Percek #7
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vistaboy
veterán
Na, elértem a végére. Az A-B-C-D befejezést tudtam elérni, az E-hez már nem volt türelmem végigszenvedni a hackelős minijátékot a Credits-nél. 40 óra alatt jutottam el a lezárásig, de még bőven maradtak ki dolgok, az összesítés szerint a hatvanvalahány küldetésből mindössze 36-ot fejeztem be teljesen.
Úgyhogy indítottam egy új játékot, most már sokkal jobban odafigyelek, nehogy valami kimaradjon.
Ettől eltekintve nálam kétségtelenül 10/10.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
vorosmarti #98 üzenetére
Aha. Eléggé zavart, hogy fingom nincs miről írnak a játék egyes információs fájljaiban, úgyhogy gondoltam belenézek. De hamar rájöttem, hogy ebbe nem lehet csak úgy "belenézni", alaposan bele kell mélyedni, hogy a dolgok nagy része a helyére kerülhessen. Hiába no, aszondják Yoko Taro sztorik már csak ilyenek. Közben egy picit tagoltam a szöveget, javítottam helyesírási hibákat meg picit bővítettem Az eredetit még nem töröltem, de kéretik ezt olvasni majd.
Itt lehet letölteni. Ezt már a végleges verziónak tekintem.
Nemtom hogy lehetne bevarázsolni a topicindító hozzászólásba, hogy könnyebben meg lehessen találni ha valakit érdekel. Valami modit kell keresni vajon?
-
vorosmarti
senior tag
válasz
[Prolixus] #95 üzenetére
Nagyon köszönjük az írást. Ahogy belenéztem alaposan körbejártad a sztorit
-
[Prolixus]
addikt
válasz
vorosmarti #94 üzenetére
"azért írtam AI-nak, sztem inkább egyszerű mechanikai probléma"
Há éppen fel is ugorhatna előled, amikor elkezded magad előtt tolni.
HA lenne annyi esze, ami azt illeti.
-
drachoHUN
senior tag
válasz
[Prolixus] #95 üzenetére
No ezt majd elolvasom.
Köszönjük!vorosmarti: Emlékszem, hogy valóban nehézkes átállni kontrollerre, de ma már csak FPS, TPS játékokat játszom bill-egérrel. Megéri megszokni.
-
[Prolixus]
addikt
Na én meg időközben befejeztem ezt a NieR összefoglalót. Sokkal hosszabb lett mint gondoltam (és sajnos sokkal több időbe került mint szerettem volna, de ha már elkezdtem gondoltam befejezem, szerencsére gyorsan gépelek). 11-es betűmérettel 7 oldal...szóval csak erős idegzetűeknek ajánlom
Lehetne még sok mindenről beszélni, ugyanakkor az előzmények leírását biztosan lehetett volna valahogy tömörebbre venni...mindegy, ez már ilyen lett. Íme.
-
vorosmarti
senior tag
válasz
drachoHUN #93 üzenetére
Na jó, az egyedi avatar az valóban nyomós érv
Az igazi gond az ostobán viselkedő 9S, ugyanis bill + egér kombóval az irányítás nekem nehéz. (Van kontrollerem, de nem tudom megszokni.) Én csak átvettem Prolixus kolléga érvelését, azért írtam AI-nak, sztem inkább egyszerű mechanikai probléma. Ha nem lesz javítva, akkor így kell kitolni.
-
drachoHUN
senior tag
válasz
vorosmarti #92 üzenetére
Nekem is volt White Screen Crashem. De felraktam a régebbi AMD drivert, amíg nem jött a patch az AMD részéről.. Nekem is megvannak a mindenkinél jelenlevő FPS dropok és a felbontás bug, de a FAR-ral megoldottam a problémát. Elég szánalmas, hogy így kell ennek lennie, de ezt már kifejtettük itt mindannnyian. Nvidia kártyával, például nem tudom megoldható-e a crashek elkerülése.
Amit ME Andromédában, FIFA-ban és GTA online-ban tapasztalok, ahhoz képest itt tényleg minimális a probléma. Ezért mondom azt, hogy máshoz hasonlítva, azért nagyon rendben van a játék(nekem).
Részben abszolút igazad van. Csak amikor bejött a képbe ez az AI, meg a hullámvasút kissé túlzásnak éreztem. A két nagyobb problémát illő volna javítani, de a két utóbbira kizártnak tartom, hogy bármiféle patch érkezzen.
Addig jó, amíg eltérő vélemények ütköznek.Egyedi avatar a cél, úgyhogy kell a hsz.
-
vorosmarti
senior tag
válasz
drachoHUN #91 üzenetére
Értelek, és nem hiszem h akkora gond lenne, hogy másként látok bizonyos dolgokat.
Ha megnézed hogy honnan indult a beszélgetés, akkor láthatod, h (ha nem is közvetlenül, de) az Általad felvetett kérdésre reagálva írtam, h szerintem miért csak a játékosok csekély hányada jutott el az első végigjátszásig. Azért mert a játékosok jelentős része nincs megelégedve a játékkal, legyen az bármilyen szép, csavaros történettel rendelkező, akármilyen... Nem akarok személyeskedni, de attól h Neked nem volt vele gondod, (a statisztika is mutatja), sokaknak még volt. Nem érzem h kákát keresnék a csomón, és azt sem h a többség a ludas benne, h gondja van a játékkal. Sok mindent megmagyarázott Prolixus, amit el is fogadtam, de a SE akkor is vétkes abban h ilyen játékot adott ki, és javítás helyett új ruhákkal jön...
Sztem kimerítettük az idei fórum hozzászólás-keretünket
-
drachoHUN
senior tag
válasz
vorosmarti #90 üzenetére
Én pedig leírtam, hogy mit gondolok. Pont erre való a fórum, nem? Felsoroltad a problémáid, én pedig röviden leírtam, hogy ezekkel nekem miért nincs gondom. Szóval félkész? Egyáltalán nem.
"Elég egyértelműen fogalmaztam, a hullámvasút a legkisebb dolog volt..."
"Eléggé árkád, bár mondjuk ez talán jobban zavart mint 1-2 bug."
"Ez egy 60 eurós játék, a fejlesztője és kiadója a világ legismertebb kiadóinak egyike. Illett volna rendesen megcsinálni, vagy ha már így alakult, kiadni rá egy javítást."
Ezzel a crashek illetve a felbontás problémáját tekintve egyet értek. Te az AI kapcsán írtad, ami viszont igen csak érdekes elvárás, mert nincs vele komoly gond.
Nincs hibátlan, nincs tökéletes. Sosem lesz. Ez sajnos ilyen.
A hibákat is látom. De olyan hibát, ami eltántorítana a játéktól, vagy amiből elvi kérdést kéne csinálnom megközelítőleg sem találok. -
vorosmarti
senior tag
válasz
drachoHUN #89 üzenetére
Elnézésed kérem, Proxilus kérdésére egyszerűen leírtuk kölcsönösen h mit gondolunk. Pont erre való a fórum. Talán egy kicsit túlbeszéltük a problémát, előfordul. Elég egyértelműen fogalmaztam, a hullámvasút a legkisebb dolog volt... Nem egyedül vagyok aki meglátja a hibákat, olvass bele a játék-review-kba steam-en. Nyilván nem csak a pozitv dolgokat lehet leírni, és nyilván a SE sem végzettt tökéletes munkát. Ennyi.
-
drachoHUN
senior tag
válasz
vorosmarti #88 üzenetére
1-2 percet töltünk a hullámvasúton egy teljes végigjátszás során. Komolyan ekkora probléma?
FAR-t egyszer beállítottam, azóta tökéletesen működik. (Igaz illő volna egy patch PC-re)
AI: Ha más játékokhoz hasonlítjuk (úgy gondolom ez az ésszerű eljárás), akkor szerintem nincs vele komoly probléma.Talán nem játszottál még igazán rosszul kivitelezett játékkal, vagy a kákán is csomót keresel vagy túl nagyok az elvárásaid. Bocs, nem kötekedni akarok, vagy ilyesmi, csak eléggé ellentétes véleményen vagyunk.
-
vorosmarti
senior tag
válasz
[Prolixus] #86 üzenetére
A vonat-os apróság vszínűleg úgy van ahogy írod, azért is tűnhetett fel, mert nekem nem volt ott harc.
Amit az AI-ról írsz nagy általánosságban, az nekem probléma, és nem nagyon tudom elfogadni. Együtt kell élni vele, de azt gondolom róla amit Te: sajnos ilyen. Valószínűleg az a probléma, hogy túlságosan objektíven akarom látni azt is, ami nagyon közel áll a szívemhez. (Pl. a Dark Souls sorozat adott nekem közel ezer óra játékidőt, nagyon szeretem, rendszeresen visszatérek hozzá, de nem tudom megérteni, hogy miért nem lehetett a sztorit rendesen összerakni. Ez a neheztelés mindig része marad a véleményemnek a sorozatról, akkor is ha nagyon szeretem.)
Az is gond lehet h a VGA-m a minimum requirements szintjén van (i5 2400 / 12GB RAM / GTX 750 Ti), és sztem ez is befolyásolja ezeket az apróságokat.
Ami a borderless gaming-et illeti, köszi a tippet, megnézem hátha jobb lesz vele. A FAR ugyan natívra állítja a felbontást, de hiába állítok be fullscreent, kisebb ablakban indul a játék. Az is lehet h gond, h ma már a 1080p a standard, és én 1680x1050-ben tolom. Mindenesetre vannak régebbi játékok, ahol ez nem okoz ekkora galibát.
-
Vistaboy
veterán
válasz
[Prolixus] #81 üzenetére
Nincs semmi probléma eddig a FAR-ral sem, én basztam el, mert amikor felajánlotta az újabb verziót, hagytam frissíteni. Most letöröltem, majd újra feltettem, így már működik rendesen a FullHD teljes képernyős mód, úgy is indul a játék.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
vorosmarti #85 üzenetére
" Illett volna rendesen megcsinálni, vagy ha már így alakult, kiadni rá egy javítást."
Ahogy írtam, AI fos szinte az összes AAA játékban. Ezt felróni mint félkész aspektust kb olyan szerintem, mint felróni a dízeles motornak hogy sok CO2-ot nyomat ki. Ez az ipari standard. Sajnos, de ez van.
"A steam-es adatlapon az első videóban 1-2 másodpercig látható a vonat-os jelenet (01:22), és az más mint amit én láttam a játékban."
Rosszul figyelted meg a dolgokat szerintem. Abban a rövidke jelentben azért nem tűnik ez a "hiba" fel, mert a szereplők harcolnak, 2B is felveszi a harci állását az idle pozíciójából, ami lényegében ezzel a terpesztéses-bedőlős pózzal jár. Ilyet sík talajon is csinál bármelyik siderscroller részben, akkor is ha rendes TPS nézetben vagy stb. A jelenet végén amikor az aktuális mozgását befejezte, ugyanúgy feláll mint a te képeden, és a vonathoz képest van derékszögben nem a valódi talajhoz képest:
Asszem ez az uccsó képkocka, de ha hagyták volna "továbbfutni" a jelenetet, teljesen kiegyenesedett volna."Összességében inkább elvi az ellenállásom, ahogy már vagy 3x leírtam, maga a játék briliáns. Azért vagyok türelmes (értsd: NAÍV), és várom a javítást"
Értem én, láttam elsőre is. Ha éppen nem tetszene a játék az is rendben lenne a részemről, némileg azért továbbra is szubjektív médiumról van szó. Én nem is azon akadtam meg, hogy mertél csúnyát mondani a játékról, hanem azon hogy olyan dolgokra vársz javítást ami a konzolos változatban is ilyen, szóval vagy ennyire telik a készítőktől vagy szándékosan ilyen (értsd: nem lesz javítás, vagy nincs is mit javítani valójában), meg olyan dolgok említésével igazolod a "befejezetlennek tűnek egyes területek, mechanikák" álláspontodat ami szvsz eléggé véleményes relevanciájú vagy egyenesen nonszensz (vonatos jelenet).
Próbáljátok ki a borderless gaming-et, már ketten is írtuk a topicban, Nekem tökéletes workaround volt a 2 nagy gamebreaking bug-ra (whitscreen crash és no fullscreen mód fullHD felbontással), de anno amikor olvastam errpl community thread-ekben mindneki másnak megoldotta a gondjait a játékkal.
AMúgy nagy szégyen, hogy a square enix ilyen állapotban adta ki a PC portot és azóta is magára van hagyva a játék ilyen szempontból. AMD múltkor kiadott egy új drivert ami elvileg megoldotta a white screen crash-t, de ahogy olvastam sok embernek az új driver-rel is jelentkezett...Azért is érthetetlen ez, mert ahogy írtam, szerintem ezeket leszámítva teljesen korrekt PC port, szal nem az van, hogy hónapokig kellene még toldozni-foltozni a játék más elemeit is hogy normálisan játszható legyen. Rejtély, miért nem hajlandóak ezeket kijavítani...
-
vorosmarti
senior tag
válasz
[Prolixus] #84 üzenetére
Nyilván sok mindenben egyet tudok érteni (értsd: szemet tudok hunyni a hiányosságok felett), de az AI butaságát illetően egészen eltérő véleményem van. Ez egy 60 eurós játék, a fejlesztője és kiadója a világ legismertebb kiadóinak egyike. Illett volna rendesen megcsinálni, vagy ha már így alakult, kiadni rá egy javítást.
A steam-es adatlapon az első videóban 1-2 másodpercig látható a vonat-os jelenet (01:22), és az más mint amit én láttam a játékban. Utólag tűnt fel. Mondjuk nekem nem volt harc, vélhetőleg az easy mód miatt.
Saját kép...
Eléggé árkád, bár mondjuk ez talán jobban zavart mint 1-2 bug.Ami a third party megoldásokat illeti, nyilván el lehet fogadni (Dark souls esetében direktx-re, egérre, multira MOD-ot használok), de itt fel sem merült, ráadásul nem is tudtam róla. Ebben a topic-ban olvastam először FAR-ról, és ahogy jeleztem, Vistaboy-hoz hasonlóan nekem is csak ablakban működik.
Összességében inkább elvi az ellenállásom, ahogy már vagy 3x leírtam, maga a játék briliáns. Azért vagyok türelmes (értsd: NAÍV), és várom a javítást, mert éppen multiplayer-es időszakom van, és az teljesen leköt. Végig fogom tolni, cseppnyi kétségem sincs
-
[Prolixus]
addikt
válasz
vorosmarti #83 üzenetére
"Említettem 9S kiszámíthatalaságát, amikor felugrik mellém és lelök...vagy pl sidescroller nézetben bizonyos helyeken ha elindulok felé, akkor elkezdem tolni a karakterét (mikozban ő áll mereven). Ez utóbbi lehetne a mechanika része is, de nem az, mert nem következetesen csinálja."
Ez ilyen konzolon is. Ennyit tud az AI által irányított társ. Nincsen ebben semmi félkész (sajnos?), szinte minden játékban segghülye az AI által irányított társad.
"Először a leggyengébb fokozaton kezdtem játszani, és azon pl lehetetlen meghalni, mikozben többen írták már itt is h milyen nehéz a legsúlyosabb fokozaton. Sztem ez is balance kérdése."
Nem. Ez is szintén ilyen konzolon is, ennélfogva valószínűleg teljesen szándékos. Easy mód azoknak van akik csak a sztoriért játszanak. A legnehezebb fokozat meg instadeath ha sérülsz gyakorlatilag. Insane mód, ha úgy tetszik, ez meg pont nem az a játék, ami nem veszi komolyan az ilyesmit (tekintve, hogy képes az összes mentésedet is törölni, ha úgy döntesz...)
"Szintén oldalnézetben, mikor utaznak a vonat tetején, akkor nem a földhöz képest állnak függőlegesen, hanem a 40 fokban megdöntött vonathoz képest (Megjegyzem a trailer-ben nem így láttuk
)."
Szerintem a trailerben is így volt. Melyik trailerre gondolsz? Már kíváncsi vagyok... Amúgy ez is ilyen konzolon is, erre is várhatsz javítást a következő évezredig, mert sosem fog elérkezni. Nincs szándékukban kijavítani, mondjuk megjegyzem szerintem felesleges is lenne. A jelent nagy részében úgysem a vonaton állsz, hanem harcolsz, sok esetben ugrálsz stb.
"Nem emlékszem a nevére, de az állattartó (akinek visszük a gyógyszert) megközelítése is nehézkes volt nekem."
Na ez már esetleg lehetett bug, mondjuk én sosem találkoztam ezzel. Flottul ment az oda ki-be jutás mindig.
"És végül, az hogy egy AAA játékot nem lehet natív felbontásban elindítani (nekem ablakban sem ment), az nekem nemhogy befejezetlen, hanem egyszerűen elképesztő."
Ez így van, érthetetlen miért nem képesek ezeket javítani. Viszont ha ezeken sikerül átugrani jellemzően valamilyen third party megoldással, én egyáltalán nem érzem befejezetlennek a játékot. Nem olyan a játék, hogy tömve van bugokkal, rossz textúrákkal, pocsék animációkkal meg ilyenekkel. Nem egy Mass Effect Andromeda. Miután én borderless gaming-gel toltam a játékot, tökéletesen és szépen futott. Van egy-két helyen optimalizációs gond, de sajnos ez ilyen konzolon is, a digitalfoundry-es elemzésből ez kiderül, szóval ez megint nem a port hibája, erre voltak képesek a készítők a rendelkezésükre álló idő, erőforrások, szakértelem birtokában. A társamat én is toltam magam előtt, de ahogy írtam, ez megint nem a port problémája. A nyilvánvaló gambreaking bug-okat leszámítva (resolution bug, white screen death stb) én soha egy crash-sel vagy bug-gal nem találkoztam, pedig 80+ órám van a játékban. Szóval nekem amolyan kettős érzésem van: Van néhány érthetetlen és amatőr hiba, amitől már csak az érthetetlenebb miért nem javítják ezeket, ezt leszámítva egy patent port szerintem, nem egy ténylegesen félkész bughalmaz roncstelep.
-
vorosmarti
senior tag
válasz
[Prolixus] #78 üzenetére
Hát volt pár példa rá h félkésznek éreztem a játékot (PC-n, bill + egér kombóval).
Említettem 9S kiszámíthatalaságát, amikor felugrik mellém és lelök...vagy pl sidescroller nézetben bizonyos helyeken ha elindulok felé, akkor elkezdem tolni a karakterét (mikozban ő áll mereven). Ez utóbbi lehetne a mechanika része is, de nem az, mert nem következetesen csinálja.
Szintén oldalnézetben, mikor utaznak a vonat tetején, akkor nem a földhöz képest állnak függőlegesen, hanem a 40 fokban megdöntött vonathoz képest (Megjegyzem a trailer-ben nem így láttuk
).
Először a leggyengébb fokozaton kezdtem játszani, és azon pl lehetetlen meghalni, mikozben többen írták már itt is h milyen nehéz a legsúlyosabb fokozaton. Sztem ez is balance kérdése.
Nem emlékszem a nevére, de az állattartó (akinek visszük a gyógyszert) megközelítése is nehézkes volt nekem. Volt hogy nem sikerült a buckák közül kijönnöm, csak újraindítás után, miközben előtte többször kijöttem ugyanott.
És végül, az hogy egy AAA játékot nem lehet natív felbontásban elindítani (nekem ablakban sem ment), az nekem nemhogy befejezetlen, hanem egyszerűen elképesztő. A squere enix által kiadott eddigi játékok (amikkel játszottam: TR, RotTR, Hitman Absoltion), teljesen jól működtek. Amiatt, h a játék extrém kidolgozottságú, meglehetősen sok részlet kidolgozására volt kapacitás, nos emiatt meg még cikibbnek érzem a helyzetet. Érdemes megnézni a fórumokat és a játék steam-es értékeléseit is, sok helyütt én szégyellem magam helyettük
Most olvasom h van akinek nem megy FAR-al sem fullscreen-ben. Nekem sem.
-
drachoHUN
senior tag
Nem is tudom. Elkezdtem hardon, de lehet elfért volna egy nehézségi szint a hard és a normal közé.
-
[Prolixus]
addikt
told ya
Én eleinte FAR-ral kezdtem el játszani, de valamelyik FAR frissítés után játszhatatlan lett a játék. Úgyhogy FAR-tól meg kellett szabadulni. Ezután borderless gaming nevű progira váltottam, ablakos módban nem jelentkezik a felbontást érintő bug, teljesen szépen fut a játék így hiba nélkül.
-
Vistaboy
veterán
Nektek teljes képernyőn indul a játék? Mostanában bárhogy állítom - már az INI-fájlban is átírtam -, indításkor mindig ablakban jön fel. Utána, mikor menüben átállítom, akkor rendesen átvált, de picit zavaró, hogy állandóan ablakban indul el. FAR 0.5.7.4 van most fent, mondjuk már kint van a 0.6-os verzió is, de miután feltettem, továbbra is a 0.5.7.4-et írja ki.
Most már kezdenek beindulni a dolgok, úgyhogy mindenki sajnálhatja - a fentiekre reagálva, miszerint sokan abbahagyták a vége előtt -, hogy nem volt kitartóbb. Nem akarok spoilerezni, ezért csak annyit mondok, hogy lassan már én is ott tartottam, hogy nem sok újítás van Route B során, ennek ellenére továbbvittem, most már Route C-t nyomom, és innentől kezdődik a valódi játék.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
vorosmarti #76 üzenetére
"és eléggé befejezetlennek tűnnek benne egyes területek, mechanikák."
Ilyen nem nagyon van a játékban szerintem. Mire gondolsz konkrétan?
-
drachoHUN
senior tag
válasz
vorosmarti #76 üzenetére
Nekem semmi ilyesmi gondom nem volt. Kontrollerrel. Nem tudom, hogy te használsz e ilyen eszközt. Bizonyos játékok esetében ha nem is nélkülözhetetlen, de nagyon ajánlott.
-
vorosmarti
senior tag
válasz
drachoHUN #75 üzenetére
Ebben szerintem benne van az is, hogy sokan úgy hagytuk abba (én pl 16 óra játék után), hogy reménykedtünk a mielőbbi PC-s patch eljövetelében. A sidescroller szakaszok nekem kezelhetetlenek, és eléggé befejezetlennek tűnnek benne egyes területek, mechanikák. Nagy nehezen felugrálok ahova kell, erre jön 9S, és elegénsan lelök a francba... Sokan várják h jöjjön vmi javítás. Elég megnézni a kapcsolódó steam-es topic-okat, és az értékeléseket.
A fentiektől függetlenül, azt gondolom h brilliáns a játék, és egész biztosan végig fogom tolni, szóval alakul még az a statisztika
-
drachoHUN
senior tag
válasz
[Prolixus] #74 üzenetére
Játékosok 1/4-e nem jutott el az első mentésig. Az mondjuk szép lemorzsolódás. Bár voltak technikai gondok. White Screen of Death-ből nekem is kijutott. Úgy nehéz eljutni addig.
20% eljutott a valós végéig. Az talán nem is annyira rossz arány. Rosszabbra számítottam. Ez mondjuk csak PC. Tippre PS-en jobb az arány.
-
drachoHUN
senior tag
Steam Global Achievement Stats-nak vajon mennyire lehet hinni?
Mert e szerint:
-a tulajok 75%-a jutott csak el a bunkerig (első mentésig)
-44% A ending
-30.3% B ending
-25.6% C ending
-22.1% D ending
-20% Final Credits -
Vistaboy
veterán
válasz
[Prolixus] #68 üzenetére
Végre sikerült elindítani a küldit. Nem tudom, mi lehetett a baj Route A során, hogy nem sikerült, hacsak nem az, hogy nem tudtam a sorrendet. Pedig emlékszem, hogy már akkor is feltűnt a virág, és biztos voltam benne, hogy azzal majd később lehet kezdeni valamit. Az is megvolt, hogy beszéltem Emillel, de szerintem utána már nem mentem vissza a virághoz, máshol meg nem botlottam bele később. Mindegy, jobb későn, mint soha, végre megvan.
-
[Prolixus]
addikt
Á nem, ha már megírom akkor publikus lesz. Majd hétvégén összehozok valamit...bár így hogy jobban belegondolok, nem is lesz olyan rövid, ha mindent tisztességesen kontextusba akarok rakni. Na sebaj, vagy csináljuk rendesen, vagy sehogy, nemigaz?
(költői kérdés persze)
(#69) morfondőr
Ne is törődj vele, ami már frusztrál az nem szórakoztató. Persze ha 40. alkalommal összejön valami végre az rohadt nagy öröm, erre épül részben a Dark Souls recept meg minden, de én ilyenkor mindig arra gondolok, hogy azt a fél-egy-akárhány órát amit ugyanazon feladat újra és újrapróbálkozásába öltem, éppen fordíthattam volna olvasásra, sorozatnézésre vagy egy másik játékra is. Van aki tartalomért játszik, van aki kihívásokért, ennyi. Én egyértelműen előbbi kategória vagyok. Persze nyújtson valami kihívást is, de 20-szor nekigyűrni magam valaminek az én szememben inkább időpocsékolás már.
-
BOBAKILL
őstag
válasz
[Prolixus] #65 üzenetére
Köszi. Ha végigvittem majd szólok és legfeljebb privátban elküldöd. Tegnap már nézegettem az általad linkelt videókat youtubeon. Sok mindent megértettem amire nem is gondoltam volna.2B-vel tényleg éleztessebb volt a harc. De sebaj majd A2-val.
-
morfondőr
addikt
Hát végül én is rákényszerültem, hogy easy-re váltsak a hack-elés miatt. Route C-ben van egy olyan szakasz, amikor ládákat kell hack-elni, hogy tovább juthassunk, na ott átlag 20-30 próbálkozásra sikerült megcsinálni egyet! A negyediknél feladtam!
-
[Prolixus]
addikt
A küldit csak akkor lehet megcsinálni miután találkoztál Emil-lel és voltál már a Forest kingdomban. Valamikor ezután. De amúgy tutira meg lehet a Route A során is. A videó amit linkeltem, ott is Route A során játssza a gyerek, de én is akkor csináltam meg. Lehet nem lőtted le a boltját Route A során és az volt a baj.
Emil's Memories Walkthrough
This quest unlocks after you have met Emil and completed the quest The Forest Kingdom.
Travel to the desert entrance in the City Ruins after asking Pascal about A2. Shoot Emil, talk to him, and the flower will be present in the next step.
Travel to the City Ruins: Near the Tower access point and towards the Commercial Facility on the way to Forest Zone. You will see a shining flower on the ground floor of the facility. Interact with it and Emil will appear and begin the quest.
-
drachoHUN
senior tag
Elvileg ha beszélsz Emillel, aztán megcsinálod a Forest king-es főküldit, beszélsz Pascallal A2-ról, utána megint felkeresed Emilt, akkor megemlíti hol lakik. Ezután tudsz a virágokkal interakciózni. Route B során is.
Lehet, hogy a route C elején is meglehet még csinálni, de ez nem biztos. -
Vistaboy
veterán
válasz
[Prolixus] #60 üzenetére
"Asszem úgy adja be a küldetést, még Route A során, hogy az elhagyatott plázában megjelenik valamikor az az ikon, ami jelzi, hogy fel nem vett quest elérhető. Az a vörös pötty látszódik a térképen. Odamész, kiderül hogy a plázában van egy fehér virág, a lunar tear."
Ezt a küldit tutira a "Route A" során lehet felvenni?
Mert én most tartok a "Route B"-nél, pont annál a résznél, ahol az erdőbe kell átmenni a plázán keresztül, és még most sem jelez itt semmiféle mellékküldetést és a virággal sem tudok mit csinálni.
Tutira nem volt itt semmi a Route A során sem, hiszen akkor megcsináltam volna. Két idegesítő mellékküldi kivételével (Speed Star és Parade Escort) mindent megcsináltam Route A alatt, és tutira nem volt itt küldi, mint ahogy most sincs, legalábbis 9S-szel sem találok itt semmit, ami a fehér virágokra utalna.
Nem lehet, hogy a Route A során valamelyik küldetést esetleg nem a megfelelőképpen fejeztem be? Mert ha neked beadta, nekem meg nem, mi más lehet az oka? Pláne, ha valóban olyan fontos mellékküldetésről van szó...
-
[Prolixus]
addikt
Viszont egy összefoglalóval ellőnék egy durva spoilert a Route B végéről. Amíg odáig nem jutottál el, nincs értelme olvasni. Mindenesetre majd összedobok valamit hamarosan.
DLC: Yoko Taro már visszaköltözött Tokióba, vagyis elhagyta a Platinum játékstúdiót, hetekkel ezelőtt. Én ebből arra következtetek, hogy nem lesz több DLC a játékhoz sajnos. Amúgy szerintem érthető is...a sztori nagyjából kerek ahogy van.
-
morfondőr
addikt
A DLC tudomásom szerint ruhákat tartalmaz és néhány kihívást, bossharcot. Sztorit nem sajnos! De remélem lesz olyan is, ami a történetet is bővíti!
Arról nincs infó, hogy fordítható-e a játék, vagy valaki elkezdte-e már? Mondjuk a Denuvo miatt nem sok esélyt látok rá, de ha valaki hozzá értő bele kezdett, akkor én is tudok segíteni!
-
BOBAKILL
őstag
válasz
[Prolixus] #56 üzenetére
Ha nem nagy probléma akkor szívesen venném ha a Nier Automatához kapcsolodó történeteket, -akár összefoglalva is- magyarul el lehetne olvasni.
Angol értés az nehezen megy (a hallásom nem jó sajnos..) de a szöveggel ezért úgy-ahogy megbírkózom. Köszi a linkeket, meg is nézem majd a kisfilmeket.
Jó lenne érteni az utalásokat is a játékban meg úgy kompletten a háttértörténetet (nem ami a játékban van, azt értem) esetleg előzményeket. Sajnos én ezeket nem ismerem, a régi Nierrel sem játszottam. De valahogy bepótolom majd.Más: van egy dlc is a játékhoz, amit még nem vettem meg. Ez folytatja a storyt vagy csak kiegészíti egy mellékszállal? Várható még dlc szerintetek?
-
morfondőr
addikt
válasz
[Prolixus] #60 üzenetére
-
drachoHUN
senior tag
válasz
morfondőr #59 üzenetére
Én is ezt mondom, nem volt nehéz a hackelés. Kivéve azt az egy esetet a Soul Boxban. Arra nagyon nem állt rá a kezem, az agyam vagy nem tudom mim. Harc közben nagyon ritkán használtam, karddal is elég könnyű volt a normal. Vagyis inkább túl könnyű a megfelelő chipekkel.
Prolixus: Igen, ezt írtam, hogy utólag megnéztem mi minden maradt ki, hogy a következő körben pótoljam. DLC arénákat is csak elkezdtem, 2-3 kört mentem mindegyikben. Szóval maradt ki jó pár dolog. A játék vége fele néztem és a mellékküldetésekre azt írta, hogy kilencvenakárhány százalék megvolt.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
morfondőr #59 üzenetére
Természetesen kontrollerrel sem sétagalopp egyik-másik hack, de billentyűzettel/egérrel rohadt nehéz. Nem tudod olyan jól irányítani a "nyilat" sem mozgás, sem célzás terén, vagyis mindenképpen hátrányban vagy még azokhoz képest is akik kontrollerrel tolják.
(#59) morfondőr
WTF?
Asszem úgy adja be a küldetést, még Route A során, hogy az elhagyatott plázában megjelenik valamikor az az ikon, ami jelzi, hogy fel nem vett quest elérhető. Az a vörös pötty látszódik a térképen. Odamész, kiderül hogy a plázában van egy fehér virág, a lunar tear. Odamész, felveszed, megjelenik Emil, előadja hogy valamiért fontos neki a lunar tear de nem tudja miért, ha találtok még akkor szóljatok neki. Ezután a térképen megjelenik pár vörössel jelölt terület ahol van a virág, persze a pontos helyét nem mutatja meg, neked kell megkeresni (és a sivatagit elég trükkös is megtalálni, az az igazság). Minden egyes esetben ha megtalálsz egy virágot megjelenik Emil, kommentálja a dolgot 2-3 mondatban és kész. Miután összeszedted az összeset (van vagy 4 összesen asszem), utána kapsz egy kulcsot Emiltől, amivel le lehet menni a liftel ami a plázában van, és addig nem lehetett használni. Lemész a lifttel, és erre a helyszínre kerülsz amit képen mutattam az előbb. Na itt Emil feltárja a múltjának egy részletét. Nézze ezt végig akinek kimaradt a dolog.
-
morfondőr
addikt
válasz
drachoHUN #57 üzenetére
Azért nem olyan nagyon vészes a hack-elés! Igaz, hogy sokszor nem sikerül, de volt olyan boss, ami majd egy óráig tartott, rá kell szánni az időt! Én normálon játszok, sosem váltottam vissza easy-re és az egész játékban eddig alig haltam meg párszor! Auto heal chipet kell betenni, pod-al folyamatosan lőni és ha gáz van, akkor távolodni, hogy termelődjön a hp-d. Van olyan chip is, aminél ha sebződsz, x mp-ig sérthetelen leszel, azt is érdemes berakni, ha bele keverednél a sűrűjébe. Még az attack wave is jó dolog, mert távolabbról tudsz támadni.
[Prolixus]: ezzel az Emil-es küldivel én sem találkoztam! Ezt mikor kellett volna megcsinálni?
-
[Prolixus]
addikt
válasz
drachoHUN #57 üzenetére
Tyű, pedig az az egyik legfontosabb mellékküldetés. Ha azt nem csináltad meg, akkor nem kaptad meg a kulcsot a pláza alatti "üreghez", ahol a sok lunar tear van, és ahol Emil elmeséli (részben) a múltját. Plusz egy bizonyos valakinek itt lehet majd állítani egy kis síremlék szerűséget, szóval akkor azt sem tudod megcsinálni...
Ha nem segítesz a többieknek a játék végén, akkor beadja a chapter select-et és akkor utólag megcsinálhattad volna ezt a küldetést. Javaslom mindenképpen nézd meg ezt a mellékküldetést youtbe-on, vagy ha tényleg csinálsz új végigjátszást, feltétlenül csináld meg majd.
Easy mód kapcsán: Akkor az lesz a bibi hogy eladtad a chip-eket és nem volt mivel easy mode-ot varázsolni a játéknak. A chip-ek biztos nagyon sokat segítenek, még ha urambocsá az ellenfelek életereje/sebzése is változik (de szerintem nem). Hack alatt ez pont nem számítana, mert a kis irányított "nyílnak" ígyis-úgyis 3 élete van, a célpontok meg ígyis-úgyis nagyon hamar kinyúlnak, ha sikerül eltalálnod őket. Szóval hack kapcsán szvsz egyértelműen a chip hiány miatt nem volt nálad hatása.
-
drachoHUN
senior tag
válasz
[Prolixus] #52 üzenetére
Nekem ez maradt ki: Emil's Memories.
Nem a boss fightra gondoltam. Mondjuk az sincs meg, mert a játék végén felajánlottam a segítségem (Ha érted mire gondolok.) .A sztori mód után néztem körül, hogy mi maradt ki.Easy: Igen eladtam azokat a chipeket, amit csak azon a nehézségen lehet használni. Csak és kizárólag a Soul Box-ban próbáltam egy hackelést vele. Ott nem éreztem hatását. De lehet csak azért, mert extra balfék voltam.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
morfondőr #54 üzenetére
Route C-ben A2 és 9S-t felváltva lehet irányítani, 3-3 fejezet erejéig. A döntés a tied, hogy mikor kit akarod, de a történeten nem változtat a választásaid sorrendje, lévén "párhuzamosan" történik időben az amit 9S és A2 csinál.
(#55) BOBAKILL
NieR alatt itt a Gestalt/Replicant játékra gondolsz? Magyar biztos hogy nincs szerintem, angol meg van többféle, wiki oldalakon is, például itt. Google a barátod, nem tudok egyet ajánlani a többivel szemben igazából, mindegyik amibe én beleolvastam úgy érzem hiányos kicsit vagy van amit nem magyaráz, szóval többféle lore/story summary elolvasása után világosodtak meg egyes részletek. Én megnéztem youtube-on ezeket is:
NieR Analysis - Clemps - ez 3 részes, amúgy még vicces is, mindenképpen ajánlom ha szóbeli szövegéréts nem okoz gondot. Vagy ezek is jók: Nier - The story of Emil; Nier - The story of Devola & Popola.De ha nagyon szépen megkértek, összehozhatok magyarul valamit a dologról.
-
BOBAKILL
őstag
válasz
[Prolixus] #53 üzenetére
Létezhet valahol magyarra lefordított bármiféle olvasmány a Nier-hez? Esetleg angol? És ha igen akkor hol lehe elérni?
Most kezdtem el a Route B-t. Baromi jó volt a "vége" az első végigjátszásnak. Nem is gondoltam volna hogy ilyen szintű lesz ez a játék történet és mondanivaló terén.
Engem is frusztrál a hackelés, de kipróbálom majd az easy módot ha nem megy. Az első bossharcnál is vagy 10x álltam neki. Nem túl könnyű kontrollerrel. -
morfondőr
addikt
válasz
[Prolixus] #53 üzenetére
-
[Prolixus]
addikt
Apropó: Ha A2 sztorijáról többet akartok tudni, akkor érdemes a YoRHa stage play-nek utánanézni, a játékban ebből nem minden részlet derül ki, csak annyi, amennyi a mesélő Anemone szempontjából kiderülhetett. Meg van egy-két rövid novellaszerűség is, amit fanok szintén lefordítottak japánból azóta.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
drachoHUN #51 üzenetére
Nemtom mire gondolsz, szerintem bármikor meglehet csinálni az Emil-es dolgot. Sőt, eleve akkor érdemes igazából, mert akkor vagy elég magas szinten hozzá hogy túléld.
SPOILER!!!
Konkrétan az Emil bossharcokra gondolok. El kell menni hozzá, ellopni a maszkját. Utána kimenni megkeresni a felszínen, beszélni vele, ahol megjegyzi, hogy valaki volt hozzá és meglopta. Na ezután vissza kell menni hozzá, megint meglopni (ezúttal egy olyan csak 9S-szel nyitható láda lesz ott ami korábban nem volt), kiféle menet nyakon csíp, és akkor van egy bossharc. Asszem 85-ös vagy milyen szintű itt Emil, szóval eleve Route C körül érdemes ilyesmibe belefogni.
Ezután ha minden fegyvert felfejlesztettél a maximumra, akkor még bead a játék egy felderítetlen mellékküldetést. Az elhagyatott plázában lehet majd megtalálni Emil-t, ott lehet felvenni a küldetést tőle, ami egy újabb Emil bossharc, a legnehezebb része a játéknak, Emil klónok ellen, mindegyik lvl99-es...
SPOILER VÉGE
"Hackelés is könnyebb? Basszus Route C-ben volt egy nehéz hack, vagy 15-ször nekifutottam. Ott megpróbáltam easy-re rakni, de nekem nem tűnt könnyebbnek"
Pedig SOKKAL könnyebb. Szerintem valamit akkor elcsesztél és ténylegesen nem raktad easy-be, vagy nemtom. Easy-n a játék berak a memóriádba vagy 5-6 olyan chip-et amit csak ekkor lehet használni. Esetleg az lehet, hogy korábban ezeket a chip-eket eladtad, így nem volt mivel a játéknak könnyíteni a szituáción. Ha jól vettem észre, az ellenfelek életereje/sebzése stb nem változik, te magad változol ezeken a chip-eken keresztül és így lesz sokkal könnyebb a játék. Szal ha a chip-készletedben nem történt változás amikor easy-re raktad, akkor lehet emiatt nem érezted könnyebbnek.
-
drachoHUN
senior tag
válasz
[Prolixus] #50 üzenetére
A route C során derült ki számomra az Emil-es dolog, amikor már késő volt megcsinálni. Egy másik küldetés miatt jött elő, hogy bizony kellett volna hozzá. De sebaj majd a következő végigjátszásban, amikor hardon tolom. Normal túl könnyű volt, de nem szeretek egy adott végigjátszás közben váltogatni.
Hackelés is könnyebb? Basszus Route C-ben volt egy nehéz hack, vagy 15-ször nekifutottam. Ott megpróbáltam easy-re rakni, de nekem nem tűnt könnyebbnek(lehet nem csak egyszer kellett volna kipróbálni easyn). Visszaraktam, aztán még egy 10 próba után sikerült.
A spoileres részt pedig igen, komolyan mondtam. Egy képkockát sem szeretek előre látni.
-
[Prolixus]
addikt
Jah, a hack-elés elég unalmas, PC irányítással meg főleg gáz. Nem is lenne nagy baj, ha 9S-nek két kardja lenne mint 2B-nek, és a hack-elés valami extra gombra került volna (bár kontrollerrel nemtom ezt hogy lehet megcsinálni, ugye...) Úgy vettem észre általános vélemény, hogy emiatt 9S-szel nem szeretnek annyira játszani.
Én bevallom őszintén ezt a problémát néhány frusztráló próbálkozás után úgy oldottam fel, hogy ha nehéz hack-elés-re volt szükség akkor easy-re állítottam a nehézséget. Ezt nemtom próbáltátok-e már, de ez tényleg annyira könnyű, hogy szinte helyetted játszik a játék, ez a hack-elésre meg különösen igaz, kb nem tudnak eltalálni meg akkor is célba találsz ha nem jól célzol. Kb súrolja a csalás szintjét, annyival könnyebb, de alapból nem érdekel ez a hack-elés dolog, nem ebben a részében kerestem a kihívást a játéknak, úgyhogy nem bántam. Annyi, hogy easy mode-ban automatikusan átkonfigurálja a játék a chipkészletet, így érdemes egy külön konfigurációt készíteni direkt erre a célra, és erre váltan mielőtt easy-re raknád a játékot, hogy ne az alapból használtat csessze el a játék.
"(#49) drachoHUN"
Ezt nem mondhatod komolyan.
Amúgy szvsz kellett az oda, ha valaki "szűzen" játssza a játékot és nem tudja, hogy a Route C teljesen más, akkor lehet hogy Route B végén abbahagyta volna mert azért Route B részben tényleg Route A újrajátszása. Szóval vagy ki kellett volna írni, hogy "kiccsávó, ne menjé sehova mert a Route C teljesen más mint amit eddig láttál sztorit/küldetéseket tekintve)" vagy összevágni valami trailer szerűséget és azzal fokozott nyálelválasztást generálni. Utóbbi nyilván hatásosabb volt.
MÁS:
Az ugye megvan, hogy Emiltől nem csak vásárolni lehet (spoiler gomb híján csak ezt írom), plusz tényleg van egy lakhelye is egy elég nagy barlangban? (nem a lunar tear-es helyszín)
Na meg az amusement park-ban is van egy secret boss.
-
drachoHUN
senior tag
válasz
morfondőr #48 üzenetére
Ó, tényleg egy mínusz pont a játéknak. Most komolyan be kellett rakni a B route végére azt a spoileres Preview részt? 1-2 másodpercig tartott felfognom, hogy mi történik mire sikerült becsukni a szemem és ledobni a fülest.
De most komolyan, én sorozat vagy film trailert sem nézek. Játék közben nem számítottam ilyesmire.
-
morfondőr
addikt
9S-el nekem sem tetszett annyira a játék, és a hackelés kontrollerrel is marha nehéz! Sajnos rá vagy utalva, mert sok esetben még így is könnyebb leverni az ellenfelet, mint fegyverrel. Én a rakétás pod-al operáltam, igaz egy-egy nagyobb boss-t nagyon sokáig tart legyőzni. Viszont azok a sztori elemek, amiket kapunk nagyon sok új információval bírnak, én ez miatt azért élveztem a második végigjátszást (a vége felé konkrétan leesett az állam). Most kezdem el a harmadik kört, csak az intróját néztem végig de már látom, hogy sokkal nagyobb durranás lesz!
-
Vistaboy
veterán
Megmondom őszintén, hogy - bár chipekkel fel lehet fejleszteni 9S közelharci képességeit is -, sokkal, de sokkal jobban tetszett a játék 2B-t irányítva. Nem mintha a más nézőpont miatti extra infók nem lennének jók és érdekesek (No meg persze nem 2B segge miatt... ööö... illetve talán egy picit...
), de mivel a hackelés elég bugyután van megoldva és 9S eléggé rá van utalva erre a képességre, ezért sokkal nehezebb vele a játék.
Gyakorlatilag a hackelés az egyetlen olyan része a játéknak, ahol egérrel és billentyűzettel nehezen tudok boldogulni, a többi már megy szépen. Emiatt továbbra sem tudok boldogulni az "Arany robotokkal", egyszer mázlival sikerül az egyik nagyot meghekkelni, el is veszítette 1/3 HP-ját azonnal, ám háromszor képtelen vagyok ezt megismételni, fegyverrel meg szinte képtelenség sebezni.
Úgyhogy egyelőre továbbra is élhetnek boldogan a kis mocskok, talán majd A2-vel végre elég magas szinten leszek ahhoz, hogy szétkaszaboljam őket fegyverekkel, mert ha nem, hagyom a fenébe az egészet. A kicsit már sikerült kiütnöm, de pár százalék HP-val csak fetrengett a földön, gondolom, az egészet ki kellene irtani, de nem megy egyelőre.
Remélhetőleg A2-vel visszatérhetek végre a közelharchoz, mert 9S hackelése egyelőre nem annyira jön be.
-
drachoHUN
senior tag
Hmmm, ez a true ending. Parádés, mint az egész játék. Mondjuk nálam inkább a C route első felének vége a játék "tetőpontja".
Összességében azt mondanám, hogy: ennél 10/10-ebb játékkal még nem játszottam.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
drachoHUN #43 üzenetére
Mivel a Route B rövidebb volt, plusz új infókat kaptunk, plusz 9S az idő egy részében szeparálva volt 2B-től, plusz, plusz voltak 9S specifikus mellékküldik, én szinte nem éreztem újrajátszásnak egyáltalán.
Amúgy csak egy játékkal kell érdemben foglalkozni ha az előzményekre vagy kíváncsi, a NieR-re. Utóbbi a Drakengard univerzum spin-off-ja gyakorlatilag, ahhoz csak minimálisan kötődik, konkrétan a Drakengard 1 egyik "vicc" befejezéséből nőtt ki a NieR mint játék. Természetesen ez a "nem kapcsoltság" fokozottan igaz az Automatára, úgyhogy lényegében elég a NieR-nek utánanézni/olvasni.
-
drachoHUN
senior tag
Érdekes dolog ez. A route B-nek, azért az újdonságok ellenére egyértelműen újrajátszás feelingje van, az sem lepne meg, ha valaki abbahagyná(bennem fel sem merült persze) azzal a címszóval, hogy "ezt már láttam". Mondjuk 9S-t kevésbé szeretem, a harc vele nem olyan élvezetes, de ennek ellenére örülök, hogy benne van a route B is a játékban. Ezután viszont jön a route C, amelyben folytatódik a sztori, nem is akárhogyan(és még a végére sem értem). Azt hiszem, új "kedvenc" játékom van.
Sosem volt konzolom így az elődökről semmit sem tudva vágtam bele a játékba. Lehet, hogy a játék befejezése után nézek végigjátszást vagy valami sztori elmesélős videót az elődökről. Valószínűleg fordított sorrendben jobb lett volna, de az a hajó már elúszott.
-
[Prolixus]
addikt
"Az már eddig is látszik, hogy mind az 5 befejezést végig kell játszanom, ha teljes egészében meg akarom ismerni a játékot."
A miheztartás végett itt azért hozzátenném, hogy a Route B befejezése (a Route B jellegéből adódón ez szerintem nem spoiler) vizuálisan ugyanaz, mint a Route A. Persze 9S narrálja, meg úgy általában, egészen mást gondolsz majd az egészről, mint Route A során azon új információknak hála, amit Route B során 9S nézőpontja miatt tudsz meg, de ne számíts azért egy teljesen új befejezésre. Az Ending C&D meg lényegében alternatív endingek, mindkettő Route C végén, vagyis ezeknél csak az ending más, az odavezető út ugyanaz az (de nem kell majd végigjátszani újra a Route C-t ha nem akarod, majd kapsz valamit a játéktól ami lehetővé teszi ezt). És akkor a rejtett ending az Ending E, ami, legyen akár Ending C vagy D előtte, mindkettőn tovább mutat időben.
Persze kétlem, hogy csalódnál a játékban végül amikor az igazi végére érsz, de endingek terén azért erre lehet számítani, többre nem.
De tényleg nem láttál még semmi gyakorlatilag, úgyhogy mondom biztos vagyok benne, hogy a továbbiakban még inkább csak tetszeni fog a játék.
-
Vistaboy
veterán
válasz
[Prolixus] #39 üzenetére
"Huhh, amúgy azért meglepő, hogy már a Route A alapján ilyen jó véleménnyel vagy a játékról. Azért a Route A után csak egy szimplán jó játéknak gondoltam, szuperlatívuszokban egyáltalán nem gondolkodtam. Igazából amíg a Route C első fejezetének végéig el nem jutsz, nem láttál semmit. Akkor szakítja rád a játék az égboltot...szinte szó szerint, majd meglátod."
Igen, számomra is picit meglepő. Először alig mertem megrendelni, mert mindenhol azt írták róla, hogy kontroller nélkül játszhatatlan, pedig a bemutatók és előzetesek alapján nagyon jónak tűnt. Aztán megjelentek a tesztek, ahol páran az egekig magasztalták, mások pedig azt sem tudták róla, hogy eszik-e, vagy isszák...
Nekem pont azért tetszik, mert annyira részletesen ismered meg a környezetet, mindenről van leírás, történet, plusz maga a világ is érdekesnek tűnt. Meg hát ugye a japán készítők miatt is érdekelt, hiszen az animéket is szeretem, nem egynek elég mélyreható sztorija van, ehhez kétségkívül értenek Japánban. Meg hát ugye a zene... valami fenomenális.
Megmondom őszintén, nagyon örülök neki, ha valóban még nem láttam semmit belőle, ahogy mondod. Pár kivétellel szinte minden mellékküldit megcsináltam a Route A során, egyedül a "Golden" ellenfelekkel nem bírtam, állítólag azokat meg kell majd hackelni 9S-szel.
A sztori szerintem már eddig is nagyon rendben van, olyan témákat boncolgatnak benne, amik igencsak érdekelnek engem. Androidként szinte már emberileg kell gondolkodni benne. Misztériumok, eszmék és morális kérdések, melyeket saját magunknak teszünk fel és kezdetben nem nagyon kapunk választ, de amikor igen, akkor óriásit üt.
Az már eddig is látszik, hogy mind az 5 befejezést végig kell játszanom, ha teljes egészében meg akarom ismerni a játékot. Már most is néha úgy érzem, nem minden esetben hoztam meg a jó döntést, kegyetlen, hogy mennyire tud hatni rám a játék. Számomra a 2017-es évben a GOTY a NieR: Automata.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
[Prolixus] #39 üzenetére
Ja meg Grimoire Weiss-t ki is hagytam. A Day One edition-ben ez ugye egy pod skin...de Grimoire Weiss valójában a NieR Gestalt/Replicant egyik kulcsfontosságú karaktere (igen egy könyv...első látásra), és nekem a kedvencem azok alapján, amit az első játék mellékszereplőiből láttam.
Persze semmi értelme annak, hogy a játékban van, nyilván csak amolyan fejbólintás vagy ilyesmi.
-
[Prolixus]
addikt
"Tökmindegy, hogy a PS4 vagy a PC topikba kerül, ez a játék keveseket érdekel"
Na ok, de ha megnézed, hogy kb 1 millió felett szállítottak le a játékból, és ebből vagy 300k steam-es, akkor a játékosok 3/10-e PC-s csak, szóval jóval nagyobb a konzolos közönség, az az elsődleges platform. Mondjuk nyilván kérdés, hogy ebből konkrétan mennyi jut Japánra (mivel ott kb minden eladott példány PS4-es) és milyenek ezek az arányok mondjuk az USA-ban vagy EU-ban, de még így is többen vették meg konzolra szerintem, mint PC-re. És a PS4 tulajok egy része kifejezetten figyel a japán játékokra, szóval egy random PS4 tulaj szvsz nagyobb eséllyel ismeri a játékot, mint egy random PC-s. Nade lapozzunk, olyan nagy jelentősége szerintem sincs (na meg változtatni gondolom már nem lehet rajta), csak furcsálltam, hogy a PC szekciót böngészve bukkantam rá a topicra.
"Komolyan, jobban leköt, mint a Mass Effect: Andromeda, pedig kevesen játszottak nálam többet az eredeti trilógiával, ennek ellenére azt még jóformán végig sem vittem és egyáltalán nem is érdekel már, mi lesz benne, majd egyszer talán megnézem, de annyira nem izgat."
Lol, ditto nálam is ez a helyzet. Annyira unalmas, jellegtelen, sótlan és érdektelen az a játék, hogy én sem vittem végig sem. Amíg rá nem untam a harc részére addig játszottam, amint abba beleraktam azt az X órát ami után az önmagában már kevés volt a továbblépéshez, egyből ki is fulladt a játék számomra, pár óráig még erőltettem a dolgot, de aztán végleg abbahagytam én is. Most is olvasom egy hír címében hogy quarian DLC-s hint-ek vannak...még a hírre sem kattintottam rá, annyira nem érdekel ettől a készítő csapattól semmi, annyira kiábrándító összességében a játék. Szerintem sosem fogom befejezni, inkább akkor még egyszer egy Automata végigjátszás a nulláról...
Huhh, amúgy azért meglepő, hogy már a Route A alapján ilyen jó véleménnyel vagy a játékról. Azért a Route A után csak egy szimplán jó játéknak gondoltam, szuperlatívuszokban egyáltalán nem gondolkodtam. Igazából amíg a Route C első fejezetének végéig el nem jutsz, nem láttál semmit. Akkor szakítja rád a játék az égboltot...szinte szó szerint, majd meglátod.
"2 órába telt, hogy eljussak a végére, remélhetőleg a Route B és Route C legalább unyanennyi lesz egyenként. És még tutira így is marad benne olyasmi, amit első teljes végigjátszáskor nem tapasztalunk meg."
Ha minden mellékküldit megcsináltál Route A során amit meg lehetett, akkor azért a Route B egyértelműen rövidebb lesz (vannak olyan küldik amit 2B meg 9S is csinálhat, így értelemszerűen ha a közöseket 2B-vel csináltad a Route A-ban, akkor Route B-re kevesebb jut). Route C kb olyan hosszú lehet mint az A, vagy egy kicsit rövidebb. Szóval erre azért készülj.
Azalatt mondjuk nemtom mire gondolsz, hogy "első végigjátszáskor sem tapasztaltuk meg". Ilyen igazából nincs, Route C-vel, ha az összes nem vicc (vagyis valódi) endinget elérted, akkor vége a játéknak. Igazából az van, hogy visszanézel pár küldetést meg párbeszédet akkor felfigyelsz az események ismeretében olyan részletekre, másodlagos jelentésekre amikre nem tudtál, hiszen nem is tudtad mire kell figyelni. Például amikor indítottad a játékot fogalmad sem volt miről karattyol 2B a never ending spiral of life and death szövegével...a játék vége után viszont már tökéletesen tudni fogod, valójában mire gondolt. És számtalan ilyen példa van még, szinte már röhejes, de még amikor a játékos karakter válasz helyett csak hallgat, a képernyőre meg csak "....." látható, az is más megvilágításba kerül olykor. Persze még így is sok kérdőjel marad, de az egyértelmű koncepció és a jelentős kreativitás után, ami ebben a játékban van, én elhiszem, hogy ezek szándékosan maradtak kétértelműek/kérdőjelesek, nem arról van szó, hogy Mr Yoko Taro-nak sem volt fogalma a dolgokról, és a plot hole-nak tetsző dolgok valójában nem feltétlenül azok.
Érdemes amúgy elolvasni a fegyverekhez járó sztorikat. Alapból elég érdekes egyik másik, de van olyan ami "érdekesen" reflektál 2B és 9S viszonyára, illetve olyan is van, ami időben a játék sztorija UTÁN íródott, tehát úgymond a jövőből érkezett. Persze ez sem árul el valami kemény tényt a játék világának jövőjével kapcsolatban, a szokásos gondolatfröccs jellegű, homályos, de határozottan érdekes.
"Szóval ez egy mestermű, amit sajnos sok játékos nem ért meg, mert ők csak azt látják, ahogy egy lengén öltözött csajszi három méteres karddal robotokat kaszabol és már legyintenek is rá, hogy nem fröcsög benne elég vér."
Ja ne is mond. A játék híreihez érkezett pár igencsak érdekes hozzászólás anno. Amikor emberek azon voltak fennakadva, hogy mijaza lebegő kard, megmér tűsarkúban futarobot, nehéz volt kibírni, hogy ne szóljak hozzá. De értelme nem lett volna, akinek idáig jut az agyában a játék, az már eleve veszett fejsze nyele.
NieR Gestalt/Replicant: Én továbbra is ajánlom, hogy érdemes átrágni magatokat a sztoriján, kulcseseményein. A NieR ismerete nélkül nem fogjátok érteni, miért jelentős a lunar tear virág, tulajdonképpen mi Devola és Popola bűne amiért szenvedtek és üldözték őket (ez egy olyan "text adventure" részben fog kiderülni, ha ennyit elárulok az sztem még nem spoiler), vagy ugyan Emil is említi a múltját, de hogy ténylegesen milyen tragédiát ment keresztül, vagy hogy mia fene is a Project Gestalt amit említenek a játékban is valamelyik szöveges adatfájlban, azt csak az tudja, aki ismeri az előzményeket. Szóval igen, élvezhető a NieR ismerete nélkül is, de bizonyos részleteknek igazi (és nagy) jelentősége csak akkor lesz számotokra, ha az előzmények is megvannak. Én sem játszottam amúgy a NieR-rel, de egy pár youtube sztorianalízis/recap/walktrough videó meg utánaolvasgatás révén már vagy 6-7 órát abba a játékba is beleöltem, anélkül, hogy egy percet is ténylegesen játszottam volna.
-
Vistaboy
veterán
válasz
[Prolixus] #34 üzenetére
Tökmindegy, hogy a PS4 vagy a PC topikba kerül, ez a játék keveseket érdekel, pedig az utóbbi idők egyik legjobb alkotása lett. Mondom ezt úgy, hogy nem ismertem az előzményeket. De a sztori, a hangulat, na meg a zseniális zene... magába szippant.
Komolyan, jobban leköt, mint a Mass Effect: Andromeda, pedig kevesen játszottak nálam többet az eredeti trilógiával, ennek ellenére azt még jóformán végig sem vittem és egyáltalán nem is érdekel már, mi lesz benne, majd egyszer talán megnézem, de annyira nem izgat.
Ellenben a NieR: Automával épp most fejeztem be a "Route A"-t, vagyis most kell majd 9S-t irányítva végigmenni, és már alig várom a holnap reggelt, hogy folytathassam. 22 órába telt, hogy eljussak a végére, remélhetőleg a Route B és Route C legalább unyanennyi lesz egyenként. És még tutira így is marad benne olyasmi, amit első teljes végigjátszáskor nem tapasztalunk meg.
Szóval ez egy mestermű, amit sajnos sok játékos nem ért meg, mert ők csak azt látják, ahogy egy lengén öltözött csajszi három méteres karddal robotokat kaszabol és már legyintenek is rá, hogy nem fröcsög benne elég vér. A többit fel sem fogják, mert a szövegeket lusták elolvasni, elléptetik a párbeszédeket, a történet pedig nem is érdekli őket annyira, csakis azért néztek bele, mert le lehet robbantani 2B szoknyáját és szexi a segge...
(#35) vhw: A Konzolok Szervizénél még lehet rendelni dobozosan, de jelenleg nincs raktáron, így nem tudni, mikorra tudnak belőle szerezni. Nekem 24 órát kellett várni megrendelés után, két napra rá már meg is kaptam. A CD Galaxisban már rendelni sem lehet, mert nincs az oldalon.
-
drachoHUN
senior tag
válasz
[Prolixus] #34 üzenetére
Igen, már láttam egy spoilermentes videót, amiben elhangzott, hogy bizony a route C teljesen új. Már közeledek hozzá eléggé. Régen kötött le ennyire játék.
-
vhw
addikt
válasz
[Prolixus] #34 üzenetére
Már alig pár helyen lehet beszerezni lemezesen, átmeneti, vagy ez ilyen "szezonális termék", aztán nincs tovább?
-
[Prolixus]
addikt
Jé, hogy ennek is van topikja.
Mondjuk a konzol szekcióban nem több értelme lenne ennek a topicnak? Akkor talán többen rátalálnának. Ha specifikusan ezt kerestem volna, (és nem keresővel) biztosan a konzolos részbe nézek be.
Én sem vagyok finoman szólva egy hack&slash rajongó, de ez a játék nagyon meghatározó volt most idén számomra. Csak azt sajnálom, hogy annyira fű alatti a játék...nagyon rosszkor jelent meg, nagyon sűrű volt az az időszak. Plusz mindenki 2B seggén pörög, sokakban még mindig az a hit él, hogy ez valami soft-hentai játék vagy nem is tudom. Pedig egy mestermű, kérdés nélkül. Persze vannak hibái ennek is, főleg egyik-másik mellékküldi lehetne érdekesebb. De a zenéje a legjobb, ami a fülemmel asz utóbbi 2-3 évben történt (Keiichi Okabe mostantól maga a megtestesült Isten a szememben...fülemben), és úgy összességében az a fajta élmény volt nekem a játék, ami fejtörésre késztet, és sokáig velem marad...vagy 2 hete fejeztem be, de még mindig eszembe jut sokszor, vagy éppen a játék reddit szekciójába is be-benézek unalmamban, hogy éppen nem-e jöttek elő valami újabb teóriával az eseményeket illetően.
Nade elég az ömlengésből, gyorsan átpörgettem a topicot, pár dologra reagálnék...
(#1) Vistaboy
"A sztori több száz évvel az eredeti NieR után játszódik, így ismerős szereplőkkel vagy eseményekkel nem fogunk találkozni, maximum egy-két utalással."
Ezt nem érzem igaznak. Ott van ismerős szereplőnek Emil és Devola&Popola (bár utóbbiak valóban nem teljesen ugyanazok, mint akiket a NieR-ben láthattunk). Másrészt van bőven utalás korábbi eseményekre, az összegyűjthető infókban is említik a vörös sárkányt az óriást, a fehér klóros szindrómát, gestaltokat stb. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy NPC formában vannka visszatérő karakterek, és a játék tökéletesen élvezhető a NieR ismerete nélkül, de azért a NieR ismerete határozottan ajánlott, hogy minden utalást értsünk.
(#25) drachoHUN
"Spoilertől való félelmem miatt, nem néztem videókat vagy ilyesmi, de ha a harmadik körben tényleg A2-t irányítjuk, akkor ott igen sok újdonság kell, hogy legyen."
A Route C felében irányítod A2-t. De a Route C valóban egy teljesen új része a játéknak, teljesen új küldetések meg minden, nem félig-meddig a Route A újrajátszása, mint amilyen a Route B. Route C végén amúgy 3 valódi ending van, Ending E a "true" ending. Amúgy aki nem tolta még a Route C-t... öveket tessék majd becsatolni. Az első fejezete a Route C-nek, különösen a vége...na az brutális.
(#32) vhw
"Sztori, játékmechanika, látvány... bármi, amiben lehet vonni valami említésre méltó párhuzamot/eltérést."
Azt leszámítva, hogy alapvetően ez is egy kardozós, vetődős hack&slah játék, ami legnehezebb fokozaton brutálisan nehéz is kifejezetten kompromisszummentes, kb semmi köze nincs hozzá. Látványt te is láthatod mennyire más, sztorinak semmi köze hozzá, a játékmechanikát meg érintettem. ha Bloodborne 2-őt keresel, azt nem ebben a játékban fogod megtalálni. Ettől függetlenül mivel fantasztikus játék, én kipróbálásra buzdítanálak. Nemtom a demo elérhető-e még PS-en, ha igen, azt érdemes végigtolni, mert kb minden felvonultat a játékból, amivel játékmechnika terén később találkozni fogsz (mondjuk a különböző játékmechanikai elemek aránya szempontjából nem reprezentatív minta, mert sokkal több benne a sidescroll meg twinstick shooter jelenet, mint a teljes játékban összességében.)
-
drachoHUN
senior tag
A Fifával is több a hasonlóság.
Na jó nem, de semmiféle párhuzamot nem vonnék a két játék között. Ha halsz, érdemes visszatérni a helyszínre. Bloodborne-ban is így van nem? (Dark Souls féle játék, gondolom igen, de nem játszottam vele, csak videókat láttam róla.) Ha így van, akkor ez a legnagyobb hasonlóság. Itt is vannak bossok, van fejlődés(de ez a része nagyon egyszerű a játéknak). Nehézségben nem vetekszik vele, ez nyilvánvaló. De tényleg, nem látom értelmét hasonlítani.
-
vhw
addikt
Hülye kérdés; de a Bloodborne-hoz képest milyen a játék?
Sztori, játékmechanika, látvány... bármi, amiben lehet vonni valami említésre méltó párhuzamot/eltérést. -
drachoHUN
senior tag
-
Vistaboy
veterán
válasz
drachoHUN #25 üzenetére
Igen, sokakat emiatt nem érdekel a játék, mivel legalább háromszor kell végigjátszani ahhoz, hogy teljes legyen a történet, és még így is marad benne bőven, ami miatt megéri újra nekivesekedni. Sokakat csak 2B feneke miatt érdekel a NieR: Automata, nem pedig a sztori miatt, ezért hagyják abba, mikor vége lesz.
Mondjuk tényleg szép látvány, és valóban külön achievement van rá, hogy 10-szer kukucskáljunk be 2B szoknyája alá. Az önmegsemmisítéssel pedig le is lehet róla robbantani, utána szabadon lehet gyönyörködni a fenekében.
-
drachoHUN
senior tag
Zseniális ez a játék. Sima 10/10 nálam. Mondjuk az igaz, hogy belőlem nem annyira nehéz kifacsarni ezt.
Lemegy a credits a 2B-s nézőpont után, de koránt sem ér véget a játék. 9S-el is elég sok új dolog jön elő.
Spoilertől való félelmem miatt, nem néztem videókat vagy ilyesmi, de ha a harmadik körben tényleg A2-t irányítjuk, akkor ott igen sok újdonság kell, hogy legyen. -
BOBAKILL
őstag
válasz
vorosmarti #23 üzenetére
Szerintem inkább a kamera rossz néha, nem az irányítás. Teljesen más mint a DS. Ide sztem kell a kontroller. De ez csak az én véleményem.
-
vorosmarti
senior tag
Köszönöm a biztatást.
Ha bill+egér kombóval toltod, akkor pontosan érted amit mondok. Mondjuk 3 Dark Souls-t toltam végig így, ott nem volt ennyi gondom mint ezzel. Itt a falu, meg a vár tartalmazott olyan sidescroller scene-eket, amelyek annyira frusztráltak, hogy amiatt adtam fel. Ha ciki ha nem, a várban konkrétan elakadtam. És még annyit hozzátennék hogy nem a műfajjal van gondom, (Inside, meg más régebbi platformerek is megvoltak), hanem az irányíthatóság. Na mind1, nem panaszkodok, annyira vonz a játék hogy úgyis folytatom.
-
Vistaboy
veterán
válasz
morfondőr #20 üzenetére
Jaja, én is valami effélére gondoltam, hogy hátha másik karakterrel lehet majd őket lenyomni. Elvégre három főszereplő van, ahogy a zárt ládákat és ajtókat is majd később lehet nyitni, itt is hasonló a szitu.
(#21) vorosmarti: Én is egérrel és billentyűzettel játszok és most már teljesen ráállt a kezem. Az oldal-, és felülnézetes részeknél tényleg nagyon szar, de szerencsére a játék 90%-át TPS módban játszod végig, azt pedig simán lehet egérrel és billentyűvel is. Mondjuk nem ártott volna, ha jobban testre lehet szabni, ez tény.
Ettől függetlenül nem olyan vészes. Én is be voltam tojva, mert ha kontroller nélkül nem lehetne vele játszani, akkor kidobtam az ablakon egy csomó pénzt, mivel én egyszerűen képtelen vagyok megszokni azt. Emiatt sajnáltam nagyon, hogy nincs PC-re demó, ezt jó lett volna vásárlás előtt kipróbálni.
Nekem amúgy a kontroller a mumusom. Már rég konzolom lenne, ha meg tudnám szokni, nem kellene PC-t fejlesztgetnem, bőven több jutna játékra és még maradna is. De sajnos nem megy. Pedig van egy "komoly" ötezer forintos kontrollerem, amit a Tesco-ban vettem egyszer, mondom, hátha megszokom, de nem ment. Még oldalnézetes platformjátéknál csak-csak, de egy 3D-s TPS-nél még a tutorialt sem tudnám végigvinni. Szerencsére eddig még nem jártam miatta pórul.
-
vorosmarti
senior tag
Köszönöm a választ, ismerem ennek a logikáját, de én a DS-eket is egér+bill kombóval toltam végig. Van kontrollerem, csak nem szeretem erre a műfajra használni. Próbáltam de sajnos nem ment.
Igazából túlélném ezeket a hátrányokat, de 9B (ha jol emlekszem a nevére) viselkedése annyira ostoba, hogy biztos voltam benne h 1-2 héten belül lesz patch. No az nem lett, de azért újra kedvet kaptam
-
BOBAKILL
őstag
válasz
vorosmarti #18 üzenetére
Érdemes beruházni egy kontrollerre. Akárki akármit mond, ezek a játékok arra vannak kitalálva, sokkal kényelmesebb és egyszerűbb azzal játszni. Anno én a DS-t bill+egérrel kezdtem de váltottam és hát sokkal-sokkal könyebben ment a harc. Itt sincs másként szerintem. Vegyél egy olcsó kontrollert pár ezerért aztán meglátod beválik-e.
-
vorosmarti
senior tag
Tolja vki közületek billentyűzettel?
Annyira szeretném ezt a játékot, de a sidescroller részeken annyira nehéz haladni, h félre is tettem. Mondjuk ehhez hozzájárult a társam ostobasága is, aki rendszeresen lelök fentről, útban van, ne meg az is h nincs nativ felbontas a jatekban. Látom erre már van gyógyír, ezért gondolkodom h folytatom, mert egyébként meg nagyon bírom.
-
Vistaboy
veterán
Szerintem itt másról van szó, hiszen mint mondtam fentebb, már győztem le nálam 10 szinttel magasabb ellenfelet is. Igaz, nem ment könnyen a buli, de legalább láttam, hogy fogy a HP-ja és 10 percig kellett csapdosnom, de akkor is levertem. Itt viszont esélyem sincs, meg sem mozdul az életerő-csíkjuk, akárhogy ütöm őket.
Egyébként random bukkannak fel, most már rájöttem, nem helyhez kötöttek. Mindig ez a három konzervdoboz van együtt. Amikor rájuk akadok, 2B azt mondja, hogy "This is new...", azaz ez valami új. Utána mikor harcba keveredünk, 2B megkéri a POD-ját, hogy analizálja az ellenfelet (Analyze the enemy). Vagyis tutira van itt valami trükk.
Mondom, még ha 10 percig ütöm is őket, épphogy csak fogy a HP-juk, pedig mindössze pár szinttel (2-3) vannak felettem. Máskor egy ilyen ellenfelet fél percig tart leverni, itt meg egyszerűen nem bírom őket sebezni. Már mindent próbáltam, még a POD lézere is épphogy megkarcolta. Úgyhogy itt valami mást kell majd csinálni, de egyelőre nem tudok rájönni, mit.
Egyelőre hagyom őket békén, később még megpróbálok beléjük kötni párszor, az én tippem az, hogy valamikor később lesz egy olyan fegyver vagy eszköz, amivel le tudom őket verni. Eddig úgy néz ki, hogy nem muszáj belőlük ócskavasat csinálni, mert nem akadályoztak a fősztoriban, de akkor is sérti a büszkeségem, hogy nem tudom őket bedarálni...
-
BOBAKILL
őstag
válasz
morfondőr #15 üzenetére
Próbáltam is rendezgetni a chipeket, de regeneráló chipem még nincs. De majd farmolok vagy szerzek.
Kicsit több időt kell fordítanom a szövegekre mert már eléggé kopottas az angol tudásom. A lényeg megvan de 1-2 hasznos infó biztos elveszik.
Nem vagyok egy nagy hack n slash rajongó, bár a god of war 3 nagyon tetszett. De ez a játék meg főleg. -
morfondőr
addikt
Érdemes azokat a chip-eket favorizálni, amik életet regenerálnak, ha nem sebződsz, és van olyan is, ami az ellenfél sebzésekor tölti a HP-t!
Én most a második végigjátszást csinálom és egész sok plusz információ, sztori elem kerül a felszínre még azoknál a küldiknél is, amik ugyanazok, mint az első nekifutáskor! -
vhunor
őstag
Fura, én az elején egy helyet leszámítva (ahova csak kíváncsiságból mentem vissza, nem kötelező, nem is küld oda semmi) - ahol 30+ szintű robotok voltak amikor én 17-es voltam - egyetlen egyszer haltam meg, és sose éreztem nehéznek.
Akartam is javasolni a topic olvasóinak, hogy érdemes lehet nehéz fokozaton is kipróbálni, hogy kihívás is legyen benne
.
-
BOBAKILL
őstag
De jó hogy van topikja ennek a nagyszerű játéknak.
Hiányoltam már, persze ez igencsak rétegjáték. Most kezdtem csak el, pár órát beletettem de engem nagyon megfogott. Bennem kicsit az Asimov féle robot-univerzum érzését keltette már az első percektől fogva. Főleg a Kalibán trilógia mondanivalója áll közel a Nierhez.
Kicsit furcsa volt hogy mikor másodjára mentem vissza a robot faluba akkor vége lett a játéknak, úgymond egyféle befejezésig eljutottam.Meglepett a dolog, de aztán rájöttem hogy másfelé kell kalandozni előtte ha folytatni akarom. Nem semmi a game. Az operaénekes robot azért nem volt könyű, jó párszor meghaltam és csak 1-2 regeneráló cuccot kaptam csak vissza. De csak meglett.
Az operátor android csaj mekkora már benne.Jó dumája van.
Nekem bejön ez a puritán világ, jól érzékelteti a pusztulás nyomait bár az állatvilág kicsit szegényes. -
Vistaboy
veterán
Vannak olyan ellenfelek, akiket csak a sztori előrehaladtával lehet legyőzni? Konkrétan nem az erősödésre gondolok, mert eddig 17-es szinten - nehezen bár -, de legyűrtem akár egy 25-ös behemót robotot is, ám most ezzel a csákóval nem bírok el 20-asként, pedig csak pár szinttel van felettem. Lehetséges lenne, hogy azért nem bírok vele, mert később kell erre jönni?
-
Vistaboy
veterán
Akinek teljes képernyőre váltáskor különféle problémák jelentkeznek, telepítse fel a FAR modot.
Mielőtt telepítitek, lépjetek be a Steambe, ellenkező esetben nem fog normálisan feltelepülni. Szintén nem fog működni akkor, ha nem eredeti a játék. Futtatás után a CTRL+SHIFT+O kombinációval hozzátok elő az OSD-t.
-
morfondőr
addikt
Ahogy mész előre a sztoriban, egyre több ponton nyílik meg a térkép. A vége felé már nem is igazán kellett használnom a térképet, mert olyan jól egymásba vannak illesztve a részek, hogy megtalálsz mindent, csak az elején még sok átjáró le van zárva.
Kontrollerrel sem egyszerű célozni, mert vagy az analóg karon van az ujjad és célzol, vagy a gombokkal ütsz. Valamiért nincs spoiler gomb, de ez talán nem is az: egy mellékküldetéssel viszont kapsz egy olyan POD-ot, ami rakétákat lő, és azok követik a célt. -
Vistaboy
veterán
Kezdek egyre jobban belejönni, most már lassan átáll a kezem a billentyűk kiosztásra, csak akkor vagyok picit bajban, amikor sokan jönnek rám. Eddig két bajom van a játékkal:
1. A térképen nehéz eligazodni, ha nem rakok le tájékozódási pontokat, akkor kegyetlenül eltévedtem volna a gyárban és ki tudja, mikor jutok ki belőle... mert menteni ugye nem lehet, csak a kijelölt pontoknál.
2. Az oldal-, illetve felülnézetes részeknél nem tudok pontosan lőni, közben pedig kitérni az ütések elől is. Ilyenkor ha sokan jönnek, picit necces a dolog.
Amúgy egyre jobban tetszik maga a játék, a terep elég nagy, viszont tényleg picit kihalt. Lehetne benne több élet, ha már a természet visszafoglalta a világot. Alig látni állatokat, amik vannak, azok mind ellenség...
-
morfondőr
addikt
Én még csak elkezdtem 9S-el, és az elején ugye más, mielőtt találkozik 2B-vel, de amíg együtt vannak, addig ugyanaz szinte, csak 9S-nek más képességei vannak! De van egy harmadik karakter, akivel az első végigjátszás során csak kétszer futottam össze egy rövid időre, vele elvileg a harmadik menetben fogunk játszani, és az ő sztorija elvileg teljesen másnak kellene lennie. Egyébként ha jól tudom 5 különböző végkifejlet van a játékban.
-
Vistaboy
veterán
Próbáltam, sajnos nem engedte az egér egyik gombjára sem rakni, pedig jó lett volna, direkt az ilyen játékok miatt van extra gombos rágcsálóm. Egyébként amúgy így is lassan belejövök, csak át kell állni rá, hogy nem tudok mindent a megszokott helyre rakni. Attól függetlenül eddig tetszik a játék.
Kíváncsi vagyok, hogy 9S-szel mennyiben változik a játék. Remélhetőleg nem csak pár küldetéssel több, nehezebb ellenfelekkel, hanem tényleg más nézőpontból éljük át a sztorit.
-
Vistaboy
veterán
Nos, végigjátszva a bevezetőt, azt már az elején elmondhatom, hogy - bár alapvetően konzolos játékról beszélünk -, de ha már vették a fáradtságot és kiadták PC-re is, igazán megoldhatták volna jobban is az irányítást. Nem mindenki tud - szeret - kontrollerrel játszani, én például egérhez és billentyűzethez vagyok szokva, ezért azokban a részekben, ahol nem TPS nézetben kell vezérelnünk 2B-t, elég zavaró például a SHIFT-tel tüzelni egérgomb helyett.
Ennek ellenére boldogulok, szerencsére a játék java része TPS nézetben fog játszódni, ezt már tudom a többi játékostól. De azért valahogy erre jobban odafigyelhettek volna.
-
morfondőr
addikt
Örülök, hogy született egy topik ennek a remek játéknak! Én nem igazán vagyok rajongója a hack-n-slash stílusnak, de ez nagyon megfogott az egyedi hangulatával és elképesztően jó sztoriával! Eddig az első végigjátszáson vagyok túl és nem árt tudni, hogy többször nekifutva újabb történeti szálakat kapunk némi átfedéssel. Aki egy merőben egyedi játékélményre vágyik, az mindenképpen próbálja ki, nem hiszem, hogy bárki csalódna!
Jelenleg legolcsóbban a GreenManGamingről szerezhető be: [link]
Én is csináltam egy órás gameplay videót is (spoileres): Youtube
Egyetlen hibábája a játéknak, hogy TV-n nálam nem hajlandó teljes képernyőn futni (fekete sáv van körben), amit egyszerűen a Borderless Gaming programmal lehet orvosolni! -
Vistaboy
veterán
Játék neve: NieR:Automata™
Játék típusa: Többféle stílus, de főleg nyílt világú, hack&slash akció-szerepjáték
Fejlesztő: Platinum Games
Kiadó: Square Enix
Platformok: PlayStation 4, PC
Játékmotor: Egyedi fejlesztés, kizárólag a NieR:Automata™ számára
Megjelenés: 2017.03.10. (PS4), 2017.03.17. (Steam)Sziasztok.
Már két hónapja kapható a Platinum Games által fejlesztett NieR: Automata™ című játék, melyet a Square Enix adott ki PlayStation 4 és PC (Steam) platformokra. A NieR: Automata™ egy 2010-ben XBOX360-ra és PlayStation3-ra megjelent közepesre sikerült akció-RPG folytatása, melyet nem a Platinum Games fejlesztett. A cím a Drakengard-széria spin-offjaként is szolgált, szerencsére azonban sem az alapművet, sem pedig a 2010-es előzményt nem kell ismernünk ahhoz, hogy jól szórakozhassunk az Automata alcímű folytatással.
A sztori több száz évvel az eredeti NieR után játszódik, így ismerős szereplőkkel vagy eseményekkel nem fogunk találkozni, maximum egy-két utalással. A történet szerint valamikor a múltban a Földet meglátogatja egy ellenséges idegen faj, akik óriási robothadseregükkel romba döntik világunkat. Az emberek a Holdra menekülnek, és létrehozzák a YoRHa programot, melynek lényege, hogy emberszabású androidok tömegeit gyártják le és ezekkel veszik fel a harcot a robotok ellen. Az egyik ilyen gépnek, 2B-nek az irányítását kapjuk meg, de kalandjaink során társával, 9S-szel is jobban megismerkedhetünk.
NieR: Automata - Launch Trailer
Új hozzászólás Aktív témák
- Synology 3.5" 8TB SATA3 HDD (HAT5310-8T) Új, bontatlan, garanciával!
- Új DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- LG UltraGear 27GR95QE-B Gamer Oled Monitor!27"/2k/240hz/0,03ms/HDMI 2.1/Konzolhoz is
- Új, bontatlan, iPhone 16 Pro Max gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- Új, bontatlan, iPhone 16 Plus gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- Samsung Galaxy Watch5 Pro,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Csere-Beszámítás! Olcsó Számítógép PC Játékra! R5 1500X / RX 570 8GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 2TB HDD
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest