Hirdetés
- Projektor topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen egeret válasszak?
- Gaming notebook topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- LG LCD és LED TV-k
- Bluetooth hangszórók
- Sikkes Chieftec házpár, akár "lopakodó" alaplapokhoz is
- Házimozi haladó szinten
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Aktív témák
-
johnjohn
addikt
válasz eastsider #9853 üzenetére
Nem akarom lehúzni az eladót, de evvel az erővel bárhol vehetnéd, mind a két hirdetés feladója amiket a másik topicban linkeltél gyakorlatilag ismeretlen, és valószínűleg csak a hirdetés miatt regisztrált.
A vatera akkor már megbízhatóbb lehet, ott legalább látod az eladó minősítését.
Egyébként a D 40x nagyon fincsi, nem nagyon van típushiba, legfeljebb a kereső lehet poros, amit nehezebb kitisztítani.Ez viszont rögtön látszik, ha a fény felé tartod objektív nélkül a gépet, és megnézed alaposan a keresőt. -
johnjohn
addikt
válasz eastsider #9855 üzenetére
Megjegyzem Én személy szerint a D 50-et venném, minden sutasága ellenére nagyon szép képeket lehet vele lőni, volt egy ilyen gépem,nagyon szerettem.A D 40x nél jobb a fogása, van felső státusz kijelző, igaz háttérvilágítás nélkül, és van benne motor, tehát a régebbi AF obik is mennek rajta ! [link]
-
Misi1979
őstag
válasz eastsider #9907 üzenetére
Konyhanyelven szólva: (gyors mozgás megörökítéséhez) minél kisebb záridőt alkalmazol, annál nagyobb lesz az esélyed az éles témára. Viszont a záridő csökkentésével a téma egyre "sötétebb" lesz, ezt kompenzálnod illik a többi tényezővel.
Mozgás, pl sétáló emberek fényképezéséhez célszerű kitapasztalnod, mekkora a legnagyobb zársebesség, amit még bemozdulás nélkül ki tudsz tartani kézben.
A kismókusok kenyérre is kenhetik.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz eastsider #9910 üzenetére
A legegyszerűbben a vékony csövön illetve vastag csövön töltött edénnyel szokták ezt magyarázni, ha kisebb a cső sokkal később telik meg az edény. Szűk rekeszen /a 36 -os már nagyon-nagyon szűk/ sokkal kevesebb fény jut be, ezért sokkal kell növelni a megvilágítási időt a helyes expóhoz.
Ezt a gépen láthatod is, mikor kiírja az expozíciós időt... -
jorden06
senior tag
-
Szten Márs
nagyúr
válasz eastsider #9935 üzenetére
Ahogy mondod. Bárminemű témánál, ahol a mélységélességet akarjuk uralni, a blendeelőválasztás a jó mód, így tájképnél is, de pl portrénál is, meg még sok mindennél. Ahol a bemozdulást akarjuk ábrázolni, vagy épp a mozgást kimerevíteni, ott meg a záridő-előválasztás. Arra azért figyeljünk, hogy ne állítsuk lehetetlen feladat elé a gépet záridő-előválasztáskor, pl kevés fényben hiába akarunk 1/1000-es seccel lőni - szóval alkalmazkodni kell vele a körülményekhez.
-
Carsee
tag
válasz eastsider #9918 üzenetére
Az expozíció kompenzációt azért érdemes jobban átfutnod. Nem mindig mér jól fényt a gép(vagy éppen szeretnél picit módosítani rajta), ezzel tudod felülbírálni. Ha ezt állítod akkor az a későbbiekben is minden fénymérésre vonatkozni fog, nem úgy mintha mondjuk egy picit szűkebbre(tágabbra) veszed a rekeszt vagy hosszabbra(rövidebbre) állítod a záridőt.
-
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #9944 üzenetére
határozottan jól döntött a fénymérés, még éppen nem zavaró mértékben beégetve az égboltot!
ha ezen javítani akarsz, PS-ban a Shadow/Highlight funkcióval húzhatod föl a sötétebb részeket, a kamerában (vagy Nikon RAW konverterben) pedig a D-Lighting funkció szolgál ugyanerre
ilyen helyzetben egyébként érdemes ráderíteni az árnyékban lévő témára (akár a beépített vakuval, akár világos, csillogó lapokkal), hiszen ha + expókompenzációval világosítasz a képen (a - kompenzáció sötétít), akkor már reménytelenül be fognak égni a világos részek
másrészt ilyen körülmények között teljesen fölösleges ISO800-at választani!
az ilyenkor csak ront a helyzeten azzal, h szűkíti a kamera dinamika-tartományát... -
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #9946 üzenetére
nem auton érdemes használni a S/H-ot!
van egy "more options" gombja, akkor válik lehetővé, h egyenként részletesen állítgasd a sötét és a világos részeket, a mértéket és a hatóköréta NIkon féle D-Lighting egyébként jobb a sötétebb részek felhúzására, de a legjobb mindig a derítés, mert a szoftveres beavatkozás zajt is növel, még ISO100-on is (mert az ilyen felhúzás valójában szoftveres, lokális "ISO boost")
-
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #9948 üzenetére
szépen alakul!
a beépített vakuról azt kell tudni, h ezen a vázon asszem 1/200 a szinkronideje, ezért nem tudsz tetszőlegesen tág rekeszt választani mellé (az ahhoz szükséges zársebesség már rövidebb lenne ennél), de mivel itt 1/40 volt az idő, 2 blendényit még mindenképpen tudsz nyitni a rekeszen, ha a háttér erősebb elmosása a cél
-
Ijk
nagyúr
válasz eastsider #9950 üzenetére
"olyankor mi a teendő, ha a rekesz nyitva van teljesen, és mégis sötét a kép. távoli a téma, és világos (a fent linkelt autó, csak messzebbről) szóval napsütésben hiába vakuznék rá"
Akkor most világos, vagy sötét Ha sötét a kép, és teljesen nyitott a rekesz, akkor vagy csökkented a záridőt, vagy feljebb tekered az iso-t. Mivel arra tudok gondolni, hogy A módban fotózol, és világos autóra méri a fényt a vázad, így alulexponált lesz a kép. Megoldás: adsz neki +2/3, vagy még több expozíció korrekciót.
(nem rossz kis autód van
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Carsee
tag
válasz eastsider #9953 üzenetére
Milyen fénymérést használsz? Ha pl spot-ot és azzal mérsz rá fényt és fókuszálsz akkor az ég jó eséllyel ki lesz égve, de az autó helyesen lesz exponálva. Ha matrix-ot használsz(az EXIF-ben ez van) akkor biza lehet hogy, az ég annyival nagyobb területen fényes mint az autó, hogy inkább azt akarja helyesen exponálni.
[ Szerkesztve ]
-
Carsee
tag
válasz eastsider #9956 üzenetére
Minden érzékelőnek van egy adott dinamikatartománya, melyet képes leképezni. Ha túl nagy a sötét és világos részek közötti különbség akkor azt már nem bírja egy adott képen lekezelni vagy túlcsordul a fényes részeken vagy bebukik az árnyékosakon.
Fotózhatsz raw-ba és a már említett Highlight/Shadow részen megpróbálni visszahozni a részleteket.
Használhatsz vakut/derítőlapot stb. derítéshez, a sötét részek felhozásával. (Ez a templom esetén igen durva feladat lenne )
Készíthetsz több képet és később összeillesztheted az általad kívánt részeket (macerás)
Csinálhatsz több képet -x;helyes;+x fényértékekkel és HDR (na ezzel óvatosan, mert vannak nagyon elvetemült képek is). Vagy "egyképes" HDR (ehhez elég egy RAW).
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz eastsider #9956 üzenetére
A templomnál nem tudsz sokmindent csinálni csinálni. Épületeknél az ideális ha kb. 45-90°-ban esik rájuk a fény szemből (vagyis hátad mögül) mint pl. itt. Persze itt már alaposan utómunkálkodtam, de így kaphatsz legkönnyebben jól kiexponált, szép égboltot. Sajnos viszont az összefüggő felhőzet a fotósok egyik nagy ellensége, abban az esetben nagyon nehezen lehet szépen kihozni valami eredményt.
Tehát ilyenkor következők a lehetőségeid:
-Alkalmazkodsz, megvárod az ideális fényviszonyokat, ill. úgy helyezkedsz, hogy a vállad felől érkezzen a fény. Ez a megoldás a legnehezebb, de a leghatékonyabb. Felhőkkel nem működik értelemszerűen.
-Rawba lősz, ilyenkor én spottal az égre mérek fényt kb +2/3FÉ-kel, hogy még éppen ne égjen ki, de a horizont alatt se legyen túl sötét. A sötét részeket kompromisszumosan vissza lehet hozni utómunkával
-2 vagy 3-as expozíciós sorozatot lősz, 1FÉ különbséggel, és HDR-t kreálsz a megfelelő programmal
-Félszűrőt használsz az égboltra, de a templomnál pont rossz, a kiálló torony miatt.
-Veszel 10db rendszervakut, rádiós kioldóval, és bevilágítod a sötét részeket[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Carsee
tag
válasz eastsider #9958 üzenetére
Szerintem próbálgasd még a fénymérési módokat sorra.
Ha véletlen HDR-ezek, akkor Photomatix-ot használok (általában egy képből teszem). Több képhez ajánlott az állvány igen. Fogalmam sincs D40x tud-e expó-sorozatot, de szerintem nem (D40-em nem tudott). Szóval még módosítgatni is kell a rekeszt a képek között.
Régről D40-el egy három képből hdr: [link] Ekkor jöttem rá, hogy ez nekem nem megy
[ Szerkesztve ]
-
futo001
senior tag
válasz eastsider #10057 üzenetére
Hát először is óvatosan, mert hamar lesz 70k plusz költséged.
Nem tudom mi az a lock up, de ha az csapja fel a tükröt, akkor igen.
0. Akksi állapot ellenőrzés, ha fel van töltve, mehet a móka
1. Ház lefele fordít
2. Tükör fel, obi le.
3. Obi gép felöli oldala megtisztít
4. Porszívó csöve be a házba, p.szívó bekapcs, csak nehogy rácuppanjon a szenzorra (tartsad el kézzel)
5. Porszívó elrak, körtepumpával néhány fújás a szenzorra. (ha nincs körtepumpa, akkor egy lyuk az ásványvizes palack kupakjára, aztán a palackot összenyomva pár fújás-víz ne legyen benne)
6. Ház még mindig lefele néz, gép kikapcs, obi fel.Ha továbbra is ott a kosz, akkor nedves tisztítás pl Photosol cuccal, vagy szakemberrel, esetleg az előző ismétlése.
[ Szerkesztve ]
I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz eastsider #10057 üzenetére
Nos attól függ hogy mit értesz szenzortisztítás alatt. Ha csak egy körtefecskendővel akarod egy kicsit megfújatni, hogy a pár porszem lejöjjön, akkor úgy kell csinálni. De ha sensor swab-os megoldásra gondolsz, akkor szerintem inkább vidd be valahova ahol megcsinálják, mert ezzel a dologgal sokkal több kárt is lehet csinálni, mint hasznot.
-
futo001
senior tag
-
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #10073 üzenetére
az obidnak nyilván változik a hossza zoomoláskor, és gondold csak végig: ha nem szippantana be/fújna ki levegőt, akkor légrugóként lökné vissza magát - használhatatlan lenne...
így viszont a levegővel együtt por is juthat be
másrészt a gyári új dobozból kiszedett kamerák érzékelője is gyakran poros
-
i4s
tag
válasz eastsider #10096 üzenetére
Szerintem ezeket olvasd vegig alaposan mielott nekiallsz szenzort tisztitani:
szenzor tisztitas1
szenzor tisztitas 2
Mo-n is megvasarolhato termek a Green Clean nedves es szaraz tisztitopalca
pixinfo-s teszt magyarul
Azt a bazi nagy fujkodot meg felejtsd el. -
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest