Hirdetés
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Megmutatta a Panther Lake-et az Embedded World 2025-ön az Intel
- Monitorkalibráló eszközök
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- 3D nyomtatás
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
válasz
Chandler #4897 üzenetére
hogyszoktam mondani.....
Milyen kocsit vegyek kérlek segítsetek!
Pirosat vegyek vagy Zöldet vagy...?
BMWt vagy Mercedeszt vagy...?
....
erre elindul az irdatlan BMW vs Mercedes hszek özöne....86hsz után egy kérdés: És mire kéne az a kocsi?
válasz: Moszkváig el akarok kocsikázni....
Ja akkor billenös kamazt de inkább egy katonai Rábát azokkal talán nemlesz tengelytörésed az oda vezető uton.... -
Chandler
senior tag
sziasztok
mit éri meg jobban venni szerintetek: egy nikon d80+sigma 18-50 f/3.5-5.6-os obi, vagy egy canon eos 400d+vmi jobb obi?
kb 200 ezret szannek az egeszre, de bele kene hogy ferjen egy 4gb-os kartya, taska meg egy allvany is -
Tudom, hogy nem lesz rosszabb, inkább attól tartok, hogy zajosabb képeket kapok, mint eddig. Persze jobb a fogása meg minden, de hülyeséget nem akarok csinálni. Viszont az obi kellene minél előbb, mert ez a 18-55 ló@aszra se elég.
Gondolkodtam azon is, hogy a fotopesttől veszem meg az obit és a vakut is, de nem igazán bízok a cégben. -
drkbl
őstag
Attól a D80 még nem lesz rosszabb, mint amilyen ma. Várd meg az új masinát, és döntsd el, megéri-e a ~40% ártöbbletet.
The Buzz
Apr 19--Current rumors out of Japan have Nikon introducing the D90, D3x, plus lenses, in the second week of June. I'm tightening my D90 (or whatever they decide to call it) prediction date to between May 12th and June 16th. [link] -
Ez fasza egy kit
, főleg ha azt is nézzük, hogy a D40 kit 98500 + hozzá a VR-es 55-200 meg 71280 péz. Ez mindösszesen 169780 forintocska.
Apropó, mennyire érdemes foglalkozni a D80-al, azt figyelembe véve, hogy esetleg nem sokára jöhet az utódja?
-
Dare2Live
félisten
SB800at szokott vki "kézböl" használni?
Ugye ha gépen van az obi akkor beépített vaku nem villan, nekem pedig az kéne, hogy 2vakum legyen: legyen derítésem elöröl (vmi lágyítással) és sb800 meg vmi lágyítással kiscit oldalrol vagy plafonrol vagy.....
Csinált vki ilyet, milyen volt elvileg jónak tűnik de gyakorlatilag ki tudja....
btw beépített vaku fényt mivel szokták finomítani? esernyő szerü céleszköz SB800hoz van vhol?
1beépített vaku az jó, egy külső mégjobb, egy beépített meg külső együtesen pedig elvileg lehet nagyon pöpec lenne...
-
válasz
Szten Márs #4885 üzenetére
Köszi szépen, már értem mi a helyzet!
-
Szten Márs
nagyúr
Mert a kereszt tipusú szenzorok pontosabbak, érzékenyebbe, szóval jobbak. A D40-ben és a D40x-ben lévő AF renszer mindössze 3 AF pontból áll, ebből a középső kersztszenzor. A D80-ban és a D200-ban szintén csak a középső kerszt-szenzor, ha nem tévedek, viszont már 11 fókuszpontjuk van. A D300 meg ugye 51 fókuszponttal rendelkezik ebből 15 kereszt típusú.
-
válasz
Szten Márs #4883 üzenetére
Akkor gyakorlatilag a D40, D40X és a D80 ebből a szempontból nem különbözik, a következő lépcső a D200-nál van?
És miért jobb, ha több van a keresztszenzorból?
-
Szten Márs
nagyúr
Az összes DSLR fókusrendszere fáziskülönbségen alapul.
A Multi Cam1000 az egy fantázianév/típusnév ami a D80-ba és D200-ba került AF rendszer neve.
A keresztszenzor olyan AF szenzor, ami horizontálisan és függőlegesen is érzékel. A többi csak vagy függőlegesen vagy vízszintesen. Minden DSLR-ben van ilyen, legalább a középső szenzornál, de minnél több ilyen, annál jobb. -
Egy szakmai kérdés:
Mi a különbség az élességállítási módok között? Gondolok itt a következő rendszerekre:
- fázis-különbségen alapuló (D40-D40X),
- TTL, Nikon Multi-CAM1000 modul (D80, D200)
- keresztszenzoros (D300 => Multi-CAM 3500DX; TTL, 51-pontos AF (15 keresztszenzorral) -
johnjohn
addikt
TAMRON (Nikon) AF 70-300 mm f/4-5.6 Di LD Macro vadonat új eladó! 35 000.- Ha valakit érdekel.
-
Dualon
tag
Kiadtuk a RawTherapee v2.4 milestone 1-et!
A 2.4-hez vezető út első mérföldköve számos újítást tartalmaz:
- teljes EXIF támogatás (export, import, makernotes, stb.)
- EXIF böngésző, amellyel szerkeszteni is lehet a tageket
- IPTC támogatás
- újabb input ICC választási lehetőségek
- új highlight recovery mód, mely az eddiginél sokkal jobb eredményt ad
- a hisztogram mostantól a vágott (crop) terület viszonyait mutatja
- arculatváltás futásidőben: új megjelenések választhatóak, és mindez a RawTherapee újraindítása nélkül (kértetek sörétebb megjelenést, úgyhogy egy sötét skin is érkezik a csomaggal)
- sok-sok apróbb finomság, csinosítás, bugfix, stb... -
Degeczi
nagyúr
a színérzékelés elég szubjektív dolog - nem csoda, h kinek-kinek más tetszik
igen, a kontrasztot valóban nagyon nehéz lenne már a helyszínen pont megfelelőre kiválasztani: ha vki már a helyszínen JPG-et akar gyártani, ahhoz valójában sokkal nagyobb tapasztalat kell, mint RAW-hoz
az expót LCD alapján nem is célszerű megítélni, a hisztogram már egészen jó, de csak egy kis ráhagyással, mert az sajnos ezeknél a régi modelleknél (az én D70-em is ilyen) nem látszik az ömlesztett hisztogramon, ha csak a piros csatorna jut telítésig - ami elég könnyen megtörténhet
-
Ijk
nagyúr
válasz
Degeczi #4876 üzenetére
Érdekes... Nekem a legtöbb esetben a mode(II) jön be jobban, a bőr színét pont azzal látom természetesebbnek. A monitorom PVA-s, elég jól adja vissza a színeket, bár nincs kalibrálva. Egyébként annyira nem szoktam a színterekkel bajlódni szinte mindent sRGB-be teszek.
D50-et használok, szinte kizárólag raw-ba fotózom, mivel szeretem később finomhangolni a képeket (pl. épületeknél mindig ráviszek egy kis kontrasztot), és sokszor állítgatom az expozíciót is, mivel szinte sosem tudom megállapítani a gép LCD-jéről, hogy helyes-e (kb 1/3-2/3 FÉ-kel túlexponáltnak mutatja). -
Degeczi
nagyúr
10-eset még nem próbáltam, de a 9-es AcdSee biztosan nem kezel színtereket...
Ha régebbi NX-ben váltogatsz ModeIa / Mode II / ModeIIIa között, akkor igazából nem a színterek, hanem a Nikon féle színprofilok eltéréseit látod!
(Szerencsére az NX 1.3-ban az új Nikon modellek miatt ez Nikon színprofilos móka már elkerülhető, választható helyettük a "Picture Control", ami szinte mindig sokkal jobb eredményt ad)Ezek közül a ModeII (kamerában az van összekapcsolva az aRGB-vel) a pirosakat kevésbé telíti túl, de nekem pont a fű nem tetszik, mert kissé sárgás árnyalatot kap (de a bőrszínei sem igazán szimpatikusak). Ez persze nem az aRGB, hanem a Nikon ModeII leképezés tulajdonsága.
Mivel ilyen színprofilok más, nem Nikon programokban nincsenek, ezért nincs is ott ilyen különbség. Ahhoz, h lásd az aRGB tényleges előnyét, először is olyan eszközök (monitor vagy nyomtató) is kellenek.
-
Ijk
nagyúr
válasz
Degeczi #4874 üzenetére
Nem vagyok nagyon mélyen benne a színterek pontosságában, ACDSee kezeli az adobe-t is, általában minimális az eltérés, de szvsz az aRGB a zöld színeket ( leginkább természetes) jobban adja vissza, ill. az ég színét is, sRGB-ben vmivel fakóbbak és hidegebbek. Egyébként aRGB-t ha PS-ben konvertálom sRGB-be akkor érdekes módon ez a különbség alig észrevehetőre csökken. Leginkább az NX color módjainál válogatva feltűnő. (megjegyzem nem értem miért)
-
Degeczi
nagyúr
"a vázon belüli jpg készítés esetét kivéve nem nagyon látom be, miért kellene sRGB-t használni"
talán mert a képnézegetők közt is elvétve találni olyat ami támogatná a színtereket (a legelterjedtebbek, mint a normál ACDSee vagy Irfan nem, így ezek rondán, fakónak mutatják az aRGB képeket), elterjedt webböngészők közül egyik sem, nyomtatók, képkidolgozást vállaló szolgáltatók többsége szintén nem, és még a monitorok is jellemzően sRGB-sek
(de még a kamerán, legalábbis a D70 TFT-jén is rondán, nem valósan néz ki egy aRGB-ben készült kép)
akkor meg minek vacakolni vele, miért még egy extra konverziós lépést beiktatni?és ha változik a helyzet (ha lassan megfizethetőek lesznek a szélesebb színterű monitorok, vagy sikerül aRGB-s nyomtatóval, szolgáltatóval találkozni), RAW-ról később is le lehet húzni aRGB változatokat
pont a vázon belüli JPG készítésnél látnám aRGB használat értelmét!
hiszen ott nem lehet utólag más színteret választani, érdemes lehet hát a legszélesebbet használni -
válasz
j.bravo #4870 üzenetére
Pontosan erre gondoltam. Szerintem ha valaki raw-ban fényképez, akkor a legjobb megoldás aRGB-t beállítani a vázon is, és a PS-ben is. Így nem kell konvertálni a színeket.
Színeltérés csak akkor látható, ha a capture-ben állítgatod a raw file paramétereit, de ott is csak azért mert a színterek hozzá vannak kapcsolva a mode 1-2-3-hoz. Ha betöltesz egy raw file-t PS-be, ami aRGB, és a munka színtér is erre van állítva, majd a feldolgozási folyamat végeztével csinálsz egy olyat, hogy "convert to profile" és sRGB, majd mented a webre jpg-ben, akkor színtorzulásnak nem nagyon lenne szabad előfordulni.
Egyébként, a vázon belüli jpg készítés esetét kivéve nem nagyon látom be, miért kellene sRGB-t használni. Ha a fenti műveletsor nem működik, vagy téves színeket eredményez, akkor valamelyik eszköz nincs jól beállítva. -
johnjohn
addikt
-
j.bravo
addikt
válasz
johnjohn #4869 üzenetére
Szerintem lugosi arra gondol, hogy az Adobe RGB tágabb színtér, elvileg pontosabb színleképezést tesz lehetővé.
más kérdés persze, hogy sok képnézegető stb. program nem támogatja, illetve az abban mentett képeket is sRGB-ben jeleníti meg, és ettől az adobeRGB-ben mentett képek fakók lesznek. -
johnjohn
addikt
-
válasz
Dare2Live #4865 üzenetére
Még nagyon kezdő vagyok, állványról fotózásnál meg főleg. Azért van ez a sorrend, mert az obi jól jön mindig. Itthon is, ha a kutyával vagyok kint, szinte mindenhol hasznát tudnám venni. A vaku meg aztán bent is, kint is jól jönne. Jó ez a rendszer vaku, de kezd már kevés lenni, nem is beszélve a derítésekről. Számomra ezután jön csak az állvány, a már említett holdas és egyéb hosszabb záridős felvételek miatt.
-
Dare2Live
félisten
hjaj ha majd rájösz, hogy milyen gyorsan megy a hold, meg a csillagok....
jó álványt meg kapsz 25Kbol jellemzően érdemes azt vaku elé rakni.
mintát vetít meg azt jelenti, hogy vetít egy mintát nem csak szimplán fényt és erre AF könnyebebn rátalál.
10m fölött meg nemkel a fokusszal szorakozni azse baj ha nemtalál éles lesz a kép.
De ha vmi elmebeteg obid van amilyen aszem neked és nekem se lesz még jóideig akkor csak a segédrefi meg egy METZ a megoldás ilyen esetekben.DTomi: Tetszik, majd ha SB800tönkremegy lehet bepróbálom. Bár irtózatos batár.
-
válasz
Degeczi #4862 üzenetére
Jó hogy mondod, egy állványt is kell majd vennem.
Hogy szakadna meg az egész. Tegnap este is szuper kis fotókat készíthettem volna a holdról, ha lett volna állványom.
Mondjuk ez a 18-135 izgat a legjobban, aztán a vaku, majd az állvány. Remélem abban is tudtok segíteni, mert hót' homály vagyok hozzá. -
válasz
Degeczi #4859 üzenetére
Szerintem az én elvárásaim túl nagyok, de hát ez van. Lassan azért belelóg a kezem a bilibe és rájövök, hogy nem minden úgy van, ahogy Gabika elképzeli.
Ezt a mintát vetít dolgot se hallottam még, van mit tanulnom. De ha beltérben segít neki, már az is jó, mert ott is nagyon belassul az autofokusz a kinti, napfényes környezethez képest. -
válasz
Degeczi #4857 üzenetére
Az jó, akkor bátran lehet vele kattintgatni.
Nem tudom még, hogy mikor lesz a vakuból valami, de erre mindenképp figyelni fogok, köszi az infót!
De tök igazad van, nálam még a gép is sokszor hetekig pihen, mert esténként érek haza és egyszerűen eszembe se jut fotózni. Aztán ha van időm és begazulok, bőven bepótolom a mennyiséget.
Szóval akkor a vakué se egy nagy kunszt. Beltérben mondjuk bőven elég az AF fény is, utcán meg nem is várható el, hogy elég legyen. Ti ilyenkor mit szoktatok csinálni?
-
válasz
Dare2Live #4856 üzenetére
Remélem azért csak erősebb, mint ami a gépen van. Mondjuk erős az is, de ha egy 15 méterre lévő tárgyra akarok nyomulni, akkor már kevés a visszaverődő fény és ezzel be is fejeződött az egész.
Segédrefi: akkor erre írták a 40D topikban, hogy sokkal jobb, mint az AF fények, mert erősebb, viszont elvileg zavaróbb is (ezt már én olvastam hozzá).
-
Degeczi
nagyúr
rengeteget, nem is szoktam számolni (de mindenképpen több száz kép. Persze normál, szobai, nem nagytermet bevillantva)
de ha valahol, itt igazán nagyon fontos, h önkisülésmentes (Sanyo Eneloop, Varta Ready2use, GP Recyko, Pana nemtommi) akkut használj hozzá!
egy vakut ugyanis otthoni használatban gyakran hetekig, de akár hónapokig is pihentet az ember, és ott egy hagyományos akku magától lemerülne az állásbanvan saját segédfénye, beltérben hasznos is - nade utcán? ott szerintem nem igazán, hiszen a célpont általában messze van, a segédfény pedig csak pár méterre hatásos
-
Dare2Live
félisten
válasz
Degeczi #4852 üzenetére
pedig még oda is van írva....:
"Once again the two most obvious difference here is sharpness (the 5D's default sharpening is considerably higher than the D3). The D3 also deals with the roll off of highlights are they approach the point where they clip in a more pleasing manner (though the difference is small). If you turn up the in-camera sharpness on the D3 (or sharpen this image in Photoshop) the differences in detail captured and overall sharpness disappear.
"és ha párat lapozott volna ha nem is tud angolul legalább a RAWnál rájöhetett volna.
[link]Nemmindha nem lenne leírva, hogy a Nikon, hogy áll ehez a témához:
[I]At lower ISO settings the image quality isn't significantly different to most other 12 megapixel models, though Nikon's fairly conservative approach to image processing - not too much sharpening, not too much saturation, not too much contrast - means that JPEGs are a little flatter 'out of camera' than most. And so should they be; a camera at this level shouldn't be producing over-processed 'punchy' output that gives little latitude for post processing. The D3's JPEGs are clean enough in the 'normal' ISO range to respond well to sharpening and tonal corrections (though the default JPEG contrast is actually a little harsh and can lead to clipped highlights).When you move to the higher ISO settings the D3 is in a class of its own, beating the Canon EOS 5D easily at anything over ISO 1600 and producing perfectly usable output all the way up the range. Of course you can't expect miracles (anything over ISO 3200 demands fairly steep image quality compromises), but the D3 can keep on shooting when light levels have dropped to the point where all other cameras would simply give up.
[/I] -
válasz
Degeczi #4853 üzenetére
Én is a fotopestnél néztem 70-ért, 100k azért durva lenne érte. Csak a gépen lenne használva. Először a 400-asban gondolkodtam, de arról hamar lebeszéltetek (lehet még a hwsw-n) és úgy tudom, ez már egy csúcs vaku.
Mennyit tud ez villantani a 4 ceruzával? Persze ez függ attól, hogy mennyire van kisütve, de kb mégis meddig bírja? Ja és ennek van külön segédfénye? Mert a gépen lévő bár erős, de sokszor, kint az udvaron vagy utcán, kevés az élességállításhoz és egy csomót pöcsörészik vele a gép, van mikor nem is sikerül neki belőni.
szerk: azt már megtaláltam, hogy van AF segédfénye, de hogy ez mennyire erős azt nem írja sehol.
-
Apropó, egy SB800-ba mennyire érné meg invesztálni? Ja és működne rendesen a D40-el?
-
coolsound
csendes tag
-
válasz
Degeczi #4844 üzenetére
Tényleg, ráadásul nem is 135 hanem 200 a gyújtótáv és erre vonatkozik. Hú akkor ez még rosszabb, mint gondoltam.
A fogást és a tartást mindenképp még edzeni kell, ez még obinként is változhat. A kitobitval is tartottam már ki 55mm-en 1/10-et és nem mozdult be. De ha másnapos vagyok, sokszor az 1/100-ra is vakuznom kell.
-
válasz
Dare2Live #4842 üzenetére
Tudom, hogy nagy eltérés lehet. Magamon is megfigyeltem, hogy nem mindig tudom kitartani ugyanazt az időt, mint máskor. Néha hosszabb, néha rövidebb sikerül csak.
Még amúgy is sokat kell gyakorolnom, mikor milyen helyzetben, hogy fogjam, levegő, minden franc. De nagyon jó világ a dslr, nem is gondoltam volna.
Nem ismerem a többi gyártót, ezért inkább maradok a Nikonnál.
-
Degeczi
nagyúr
ez rengeteg körülménytől függ
a reciprokszabály csak egy egyszerűen használható viszonyítási alap, amitől hatalmas eltérések lehetnek!nagylátóban jellemzően roppant könnyű jelentősen meghaladni az így kapott értéket, telében viszont inkább célszerű ráhagyni
mindenesetre az ekv. gyújtótávra vonatkozik, így a 135 eleve 200, ezért olyan 1/250-1/300 ami már elég jó eséllyel biztonságos - de ha jó fogást tudsz fölvenni, 1/100-al is szerencséd lehet...
(mivel nem gépek vagyunk, nem minden expót sikerül ugyanúgy megtartani. A tesztekben is ezért szokták úgy megadni, h "10-ből n db lett éles") -
Dare2Live
félisten
reciprokszabály ökölszabály. Vkinek több kell vkinek kevesebb. Ha megnézel egy régi kamerás könyvet ott le van írva mit, hogy kell cnáln sött gyakorolni: Edzeni ahoz, hogy stabilabb légy.
DSLRnél meg ugye isot tolhatod iso400 de inkább 800ig mindenfajta komoly gond nélkül ergo van 2stop -od egy 2.8 hoz képest de van 2-3 stop előnyöd.
Én ha olyan lesz mint elődje absz nem ajánlom de ha stabi mániás vagy nemsokára lesz Sigmanak egy OSes wókeránd lencséje a Sigma 18-125 OS.
-
Takyka
csendes tag
Szerintem nyugodtan vedd meg általános célú obinak a 18-135-öt. Én a 18-55 és egy 28-200 után (mellé) vettem, úgyan úgy rágódtam mint te, de végül nem bántam meg... Beltérben használva általában vakuzok, így nincs gond a záridővel. Kültéren pedig emelem az érzékenységet szívbaj nélkül, ha kell. A D40 pedig még zajtalanabbnak tartott mint a D50-em.
A 200 és a 135 mm közötti különbség nekem nem hiányzik, még nem volt fenn a 28-200 mióta megvan 18-135.
Mellesleg ugyan olyan beállításokal használva a 18-135 jóval élesebb mint a 18-55-öm!
Az egyetlen negatívum a 18-55-höz képest számomra, a nagyobb torzítása nagylátószögön, a képszéleknél. (Uborkafejű emberek...) -
-
Dare2Live
félisten
válasz
johnjohn #4833 üzenetére
Lauda: "135 mm-nél és f/5.6 ez a lencse igazán használhatná VR-t.
Igen, tuti elírás lesz. Kár érte egyébként, lehet én is beruháznék egyre, de VR nélkül ilyen fényerővel szerintem ez már eléggé kamikaze kategória..." hszét figuráztam ki. És Degezcinek is reagáltam a 18-135 vignettál hszére.sztem a 18-135 60-70K ért igazi bestbuy wókeránd és "első obi jó ideig egy obi" lencse, messzetávol nincs nála ár/értékben jobb. De jó a Canonosoknak ott nincs se 18-135 se jó 18-200... ott nemkell ilyeneken gondolkodni.
szerk: btw énis gondolkodok a beszerzésén..., persze csak majd a makroobi után.
-
válasz
Dare2Live #4830 üzenetére
Tudom, hogy pont tegnap ástam el a stabi hiánya miatt,
de nincs más a közelben se, ami még ésszerű keretek között marad. A 18-200 VR min. a duplája, viszont két dolog zavar akkor is. Elég lesz-e a 135 és hogy nincs stabi. Amúgy meg nagyon jó áron van és azért nagy az átfogása.
-
Dare2Live
félisten
Te tök hülye vagy? 18-135 öt ne vegyél nincs benne stabi és ugy kamikaze aki ilyet használ a vége fele 5.6al!
Ráadásul vignettál is és torzít össze-vissza!
18-135 tökjó obi wókerándnak éles is, ocsó is, az meg, hogy vignettál minimálisan 135(sött 18on is) engem nemérdekel, ha pont ilyet használok majd nagyobb keretet hagyok és vágok vagy RAW->JPg konvertálásnál max ráengedek egy kis autó korrekciót éljen a DXO, Lightroom és tsai...
-
Most lehet hülének fogtok nézni, de lassan arra jutok, hogy egy 18-135 lenne jó nekem. Nézegetem az 55-200 VR-t is, de félek, hogy hiányozni fog az 55 alatti tartomány és nem cserélgethetem az obit állandóan. Viszont azt se tudom, hogy a 135 elég lenne-e, ahogy az is kérdés, képminőségben mi a helyzet a kitobi (18-55) és a 18-135 között. No meg VR sincs, faxom kivan az egéssze'.
-
#27070592
törölt tag
válasz
péter007 #4827 üzenetére
Alapvető kérdés hogy mennyi anyegint tudsz invesztálni a projektbe?
A legjobb makroképek általában spec fixfókuszos makroobikkal születnek. Elég sokféle van a piacon, árban minőségben gyártóban. Ha tudsz kérj kölcsön valakitől ilyen obit és el tudod dönteni hogy tényleg ez kell neked és hajlandó vagy-e költeni rá.
Ha óccsóbban akarsz kijönni, akár egy közgyűrűsorral is el lehet bűvészkedni, de nem lesz olyan minőségű az eredmény mint egy direkt erre a célra gyártott obival.
-
péter007
senior tag
hy mindenkinek
azt szeretném kérdezni hogy mivel tudnám hatékonyan javítani a d40 macro képességeit (kitobi van hozzá)
szóval mit vegyek ahhoz hogy valami közelebbit is le tudjak fényképezniüdv péter
-
Dare2Live
félisten
megnéztema azt a tesztet aszongya a végén az összefoglalóban, hogy:
"túlélesített vivid képek"
hát nekem a tapasztalatom nagyon nem ezt mutatja, pont, hogy pl nagyon nem élesít alapon.
a dolog izlések pofonok kérdése de a mezönyben mindenképp a D80 élesítése az egyik legkonzervatívabb.és dpreview is hasonló véleményen van:
-Default sharpness level perhaps still a little conservative
és dcresource is:
-Images on the soft side straight out of the camera (in my opinion)itt érdemes megnézni a tesztképeit ott is jól látszik, hogy vagy pixinfosok néztek be vmit nagyon vagy dpreview, dcresource meg én aki használom, meg....
gyanus nem? -
Degeczi
nagyúr
igen, tipikusan minden obinak jót tesz 1-2 blendényi lerekeszelés (sokkal több nem, nagyon szűk rekesznél is romlik a képminőség)
a rekeszértékek itt 1/3 blendénként állíthatóak, f/5.6 után f/8 a következő teljes blendényi (amikor felére esik a beengedett fény, azaz kétszeres záridő kell ezt ellensúlyozni) fokozat
-
válasz
Degeczi #4815 üzenetére
Az előbb kint voltam a géppel, elég jók a fényviszonyok. Ha beállítom a 3.5-ös rekeszt, akkor 1250-1600-as záridőt kapok. Viszont ha auto-n fotózok, akkor a gép beállít 8-9-es rekeszt és így 250-320-as záridő jön ki. Csak rosszabb fényviszonyok mellett használja a min. rekeszt, jó fények mellett inkább szűkíti a rekeszt és hosszabb záridővel dolgozik.
Ez miért van? Az általad is említett jobb képminőség miatt? -
válasz
kisbergics #4814 üzenetére
Erősen ajánlott előtte 2 feles az 50-es házi szilvából.
-
johnjohn
addikt
válasz
Zoli bácsi #4811 üzenetére
AF-S jelzésű van saját motorja, minden Nikon vázon megy,Itt a tesztje. Azért adnám el, mert egy 16-85 VR-rel szemezek.[link]
-
Degeczi
nagyúr
válasz
kisbergics #4814 üzenetére
pláne, mert teljesen nyitott rekesznél még elég rossz a kép, 1-2 blendével rekeszelve igazán jó - f/8 vagy még szűkebb rekesz esetén viszont már tényleg sok fény kell egy már elég stabil, legalább kb 1/250 záridőhöz
egy f/2.8-ról induló obi viszont jellemzően már f/4-en is szép képet ad
-
válasz
Zoli bácsi #4811 üzenetére
Ha AF-S és AF-I szerepel az objektíven, akkor lesz autofókusz a motor nélküli vázakon.
-
válasz
Dare2Live #4807 üzenetére
A pixinfo-s tesztben és több fórumon is, a hwsw-n biztos. Ezek milyen értékek, amit be kell állítani? Én pl. úgy tudom, hogy a legjobb jpegje a D40-nek van, újabb szoftver van bent, mint a D80-ban.
Hát én biztos nem veszek VR nélküli zoom-ot a 18-55 mellé vagy helyette. 135mm-nél minimum 5.6-os rekesszel elég jó fényviszonyoknak kell lenni, hogy elég rövid záridőd legyen a bemozdulás miatt.
-
johnjohn
addikt
18-135-még mindíg eladó !!UV-szűrővel, tokkal, vonóval!
-
Dare2Live
félisten
Hol olvastad, hogy a jpgje elég trágya?
Kezdőknek általában az alapbeállítás nem elég "proli fogó"de ők beállítanak egy vivid, sharpness +1, stauration extendes(vagymi) értéket és máris gyönyörködhetnek. Ha meg vki fotós az hagyja alapon, vagy dolgozik RAWbol.
Tényleg kiváncsi vagyok ezen hozzáértő személy kilétére éppenséggel a D80 JPG feldolgozása az egyik legjobb a kategóriájában.VR meg nagyon-nagyon hasznos dolog de régen nemvolt aztán mégis fotóztak még telékkel is. Nemhogy 18-135ig.
Néha azon filozok veszek egy 18-135öt és az lesza wolkeráund. A 17-50 2.8 nagyon jó de kicsit fog át a 70-300 meg nagyon jó de...
De persze bármilyen jó is lenne eza 10.dolog a listán elötte kell még egy 150-180körüli makroobi, aztán mire az meglesz tuti kint lesza d300 utóda és akkor egy d300 (vagy D400). Najó ez sansztalan inkáb kocsi kéne... -
válasz
Dare2Live #4792 üzenetére
Szerintem mindegyik tükrös gép jó beruházás, de valóban, a D80 kitek baromi jó áron vannak most. Nekem a D40 előtt igen nagynak tűnt az a gép és drágának, de most már be kell látnom, hogy kurva jó fogása van és pl. 135-ös kitobival már baráti áron van. Ami viszont zavart a tesztek és az olvasott vélemények alapján, hogy a jpeg-je elég trágya. A d40-é viszont első osztályú és ez jó, mert én nem szeretnék külön konvertálgatni és bűvészkedni vele, nem beszélve a raw méretéről.
Igazából nagyon jó kis gép a D40, gyönyörű képek, nulla zaj, gyors, minden ami kell, csak pl. kiprószálnék egy 50/1.8-at, de nincs motoros még sajna. Ja, van helyett a 60mm AF-s, gyenge 125000, anyád.Esküszöm vennék is egy ilyen 18-135-öt 70 körül a kitobit meg eladnám, de a VR hiánya engem kicsit riaszt ekkora fókusztávnál.
Ezért gondolkodom az 55-200 VR-ben, csak ott meg 2 obid van, amit esetleg cserélgetni kell, viszont 200 mm és nem 135, ráadásul VR-el. -
johnjohn
addikt
válasz
philoxenia #4801 üzenetére
JPEG,NEF.TIFF, ezt a hármat.
Aktív témák
Hirdetés
- EAFC 25
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Autós topik
- LED világítás a lakásban
- Megmutatta a Panther Lake-et az Embedded World 2025-ön az Intel
- Monitorkalibráló eszközök
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Villanyszerelés
- Direct One (műholdas és online TV)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Lenovo Ideapad 3! R3 7320U / 16GB DDR5 / 512GB SSD
- www.LicencAruhaz.hu OLCSÓ & LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - ÖRÖK GARANCIA
- Xbox Ultimate előfizetések
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- Csere-Beszámítás!Lenovo Legion 5 Gamer laptop! I5 10300H / GTX 1650Ti / 16GB DDR4 / 500SSD +1TB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest