- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Gaming notebook topik
- E-book olvasók
- Fujifilm X
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Autóhifi
Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
Aktív témák
-
csiga997
őstag
Túl van már ez tárgyalva egy kicsit és szerintem már csak minket kettőnket érdekel, de már csak a vitatkozás kedvéért is akkor..
Tehát: hogyan is fényképezel M módban? Megméri a gép neked a fényt, te odatekered a rekeszt/záridőt hogy nullát mutasson, ekkor kapsz ''jól exponált'' felvételt, (illetve legalábbis olyat, ami egy 18%-os szürkekártyát lefényképezve 18%-os szürkét eredményez.) Ha kompenzációt állítasz be, példának okáért +2 EV-t, akkor az annyit tesz, hogy ha ismét úgy állítod be a rekeszt/záridőt, hogy a kis skála a nullán álljon, akkor az előzőhöz képest 2FÉ-kkel túlexponált képet kapsz. (A mérleges hasonlattal ez olyan, mint amikor az üres tállal kitárázod a mérleget, hogy aztán tudd, hogy mihez képest két kiló a két kiló liszt.)
''A'' módban mi történik? Beállítod a rekeszt és a gép beállítja hozzá a záridőt úgy, hogy a mutató a nullán álljon. ''S'' módban beállítod a záridőt és a gép hozzá állítja a rekeszt úgy hogy a mutató szintén a nullán álljon. A kompenzációval lényegében ezt a ''nulla értéket'' befolyásolod, és ez igaz M módban is, attól függetlenül, hogy azután már a 0 értékre neked kell kézzel odatekergetned a rekeszt és/vagy a záridőt.
Persze, most mondhatod erre azt, hogy hülyeség, mert ha +1 FÉ-t akarok, akkor +1-hez állítom a skálát és kész is. Ez persze így igaz, de azt is hozzá kell venni, hogy vannak gépvázak, amiknél ±2 EV maximális mérési tartomány, amit a keresőben látsz (sőt, az F90-nél csak ±1EV), míg az expo korrekcióval ±5 EV-t is beállíthatsz. Másrészt egyszerűbb beállítani egy fix korrekciót (pl. ha hóban fényképezel és tudod, hogy minden képhez kell +2 EV) mint mindig ügyelni arra, hogy +2EV-n álljon a keresőben a skála. Ilyenkor csak beállítod a +2 EV-t aztán már csak arra kell figyelni, hogy a nullára tekerd szépen a skálát (mint, ahogy egyébként is tennéd.) -
ArthurMiller
senior tag
logikus, amit írsz. ennek ellenére én nagylátóban a nikkor 12-24 mm/f4 -et nézegetném. Sokkal jobb a tesztek eredménye. Ráadásul, állítólag, hangsúlyozom, nem saját tapasztalat, 17-55 mm/2,8 -nak az olcsó, 150 dolláros változata hasonló képet produkál, torzításuk is hasonló.
Ami tejbe aprítani valót illeti, pusztán csak igényes vagyok a dolgaimra, ha megtehetem elfogadható minőséget vásárolok. Nem vet fel a pénz, elég annyi hozzá, hogy orvos vagyok
tulajdonképpen egyre inkább 3rd party obikban gondolkodom(sigma, tokina), vannak egész tűrhetőek. mindig felötlik bennem, hogy persze, szeretem a fotózást, de nem ebből élek. Minden pénz, amit erre költök, gyakorlatilag elveszett
A másik, az a cpu nélküli obik. a váz tudja használni őket, és néha le lehet vadászni 1-1 ritkaságot, gyönyörű rajzolattal. -
ArthurMiller
senior tag
Nem vagyok egy önsajnáló tipus, amikor jól megy én is kussolni szoktam Csak olyan nem sokszor volt. Szerintem arra a szűk rétegre gondolsz, akinek tényleg piszkosul jól megy. na én sajnos nem oda tartozom
Mind1, hagyjuk ezt a marhaságot Ti jogászok, legalább csak az első pár évben szívtok, utána nagyságrendekkel jobb lesz. Nekünk ehhez kicsit tovább kell várni. Elég annyi, hogy a nettóm kevesebb mint egy takarítónőnek, ami gyalázat , a hálapénz meg nem nagyon dobja meg, ha elfogadja időnként az ember, és persze adják. Ezt úgy hidalom át, hogy egyszerre 3 munkahelyen dolgozok, havonta 10-14 napot ügyelek. Ez, ha belegondolsz, azt jelenti, majdnem minden másnap nem alszom otthon, 24+8 órát dolgozok. na most tényleg elég lesz. -
Dare2Live
nagyúr
jogász és orvosisokkal laktam együtt 5évig onann tudom. Jelenleg pedig folyamatosan jogász és orvosis albérlőim vannak. Most pont orvosis, ha gondolod megadhatom az elérhetőségét és rákérdezhetsz tényleg nálunk albérlő e és orvosi nemcsak vmi parkettás.
Innen tudom és ez alapján nekem a véleményem az, hogy jog egy tinglitangli orvosihoz képest.
szerk: Egy csiga hogykaparja össze magát? a szemével?
[Szerkesztve]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
werttzui
őstag
Először is nem én akarok most állványt venni hanem zebu csak ajánlottunk neki 1-et 2 -őt. Ha pedig véletlenünl tudok venni 600-as telét olcsóért minek vegyek még egy állványt.600-ast már ez az állvány sem biztos,hogy bírja.Ha én veszek állványt azt csak egyszer fogom megtenni.
PENTAX
-
j.bravo
addikt
Ha ezt feldobjuk az Objektívek topikban, hali01 szerintem jó eséllyel felhajt egy Pentacont vagy hasonló békebeli darabot hasonló árban
werttzui: hozod a talira a Zenitet? M42 obi van rajta, ugye? Szereztem egy m42-Nikon F átalakítót, ha elhoznád, szeretném kipróbálni hogy muzsikál a d50-en.
[Szerkesztve]Whatever.
-
j.bravo
addikt
d50 a váz.
A Sigma-tól, Soligortól amúgy félnék, de a Metz-ben valahogy tudnék bízni, mégiscsak legfőképp vakuban utaznak vagy mi...
Viszont riogatnak máshol is hogy nem lenne jó.
A srác ad egy hét próbagarit, elvileg visszaveszi ha nem jön be, de méghezitálok.
Ha szembejön egy eladó használt, megkímélt sb600, szóljatokWhatever.
-
Talas
tag
Nem állítom százasra, de a D60 már szintén egy ''kenrokvel'' -es hírben volt olvasható. Így lehet csak pletyka (ezt aszót még sosem írtam le ) de azért más fórumokon is pedzegetik a D70, D50 utódokat. De így hogy a D40-et majdnem a D50 alá, de legalábbis a helyére pozícionálják, nem pedig a két régebbi modell közé, így nagy esély van egy harmadik masinára, ami lehet akár D60 is. Persze várnak egy jó fél évet az esetleges D40 után, hogy minden félévben legyen valami új.
-
csiga997
őstag
''Futottak még'' kategória vagy nem, a trademark az trademark. A védjegy pedig a ''Konica-Minolta Dynax 5D'' betűsorra szól és kész. Ha lett volna jogi alapja, hogy ráverjenek a canonra védjegybitorlás miatt akkor biztosan megtették volna, függetlenül a két cég méretétől.
-
j.bravo
addikt
Ilyet azért ne állítsunk csak úgy lazán, ''ex cathedra'' arról a cégről, ami jóval előbb gyártott fényképezőgépet, mint a kanyon vagy a nyikony, elkészítette a világ első autofókuszos gépét, és egy időben még a Leitz/Leica-nak is gyártott ''bérbe'' objektíveket.
Az utóbbi évek marketingje, különös tekintettel a kanyon gépezetére, valóban letarolt mindent, illetve az is igaz hogy a fotóriporterek túlnyomó többsége (lehet hogy szintén a marketing révén) kanyont vagy nyikonyt használt (amikor már nem Lajkát), de lefutottakmégezni a Minoltát szerintem erős túlzás, na.
Az pedig tény, hogy ha egy albán kecskepásztor nyert volna a lottón és így szert téve elég pénzre bejegyezte volna az adott védjegyet világszerte, akkor is - jogi alapon - az ugyanolyan, mintha egy nagy, sötét multicég, vagy akár kevésbé sötét ámde nagymúltú gyártó jegyezte volna be. Na meg ha már itt tartunk, akkor - elvileg - a kanyon sokszor akkora cég mint a nyikon, azaz a nyikonynak elvileg esélye se lenne?
[Szerkesztve]Whatever.
-
j.bravo
addikt
Ez mind igaz, csak az szúrta a szemem, hogy azt írtad, ''mindig is futottak még volt''.
Mindazonáltal, ha találnék egyet megfizethető áron (vagy ehhez a feléhez akár az is elég lenne ha találnék a sublótban néhány darab Szent István arcképével díszített bankót), ami még garis (itthoni garis), akkor most is habozás nélkül lecserélném a d50-em (ha d70-em lenne, azt is) egy Minolta 7D-re.
Igen, tudva azt is, milyen nehéz obit szerezni hozzá.
Mindegy, ez nem kívánságműsor
Elégedett vagyok a d50-nel is azért. Azért sajnálom a dolgot (igen, én sem bízom a Sonyban igazán)Whatever.
-
j.bravo
addikt
Nekem még van annyi előnyöm, hogy egyelőre csak a kitobi, egy börzén beszerzett (olcsó) manuális Nikkor 50/f1.8, és egy pótaksi kerülne lecserélésre
Hosszú távon valószínűleg a Nikon lesz a jó választás (hacsak a TakSony nem változtat azon hogy az (amúgy pöpec) évtizedes Minolta obikat másfélszeres áron adja Sony felirattal, a kárlcejsz obikat pedig még drágábban, stb...).
Viszont, hogy újra ONtopic legyek, ha esetleg lesz D60 (vagy hívják akárhogy, mindenesetre a D50-nél feljebb de a D80-nál lejjebb pozicionált váz), kíváncsi lennék, az mit fog tudni és mennyiért.
Az ilyen ''apróságoktól'' eltekintve mint tükörfelcsapás, fénymérés MF obikkal stb, amikről majdnem biztos vagyok benne hogy kizárólag marketingokokból hagyták ki a firmware-ből (vegyen a paraszt d200-at ha ilyet akar), a leghiányzóbb dolog a d50-ből az hogy nincs hozzá portrémarkolat.
Próbáltam táncversenyt fotózni, és az addig rendben, hogy kellene fényerős obi, és/vagy erős rendszervaku, és/vagy egy monopod, mert ezek begyűjthetők, azaz számomra ''csak'' pénzkérdés. De a jobb karom a végére már nagyon elfáradt, lévén a legtöbb kép álló formátumot kívánt... de portrémarkolat nincs. Sajnos.
(az utángyártott markolat formájú tűzveszélyes elemtartóról ne beszéljünk , olyan kéne amin van legalább egy exponáló gomb és egy vezérlőtárcsa...)Whatever.
-
j.bravo
addikt
Hát úgy is jártam meg nem is.
Idén a párom vsz nem indul több versenyen, de jövőre egész biztosan
Sajna egy beépített vakuval és iso1600-zal nyomtam, egy kitobival és egy filmes korból való Sigma 70-210/f4-5.6-tal... hátööö... a kitobisok lettek jobbak. Sokkal.
De ezekkel a képekkel se dicsekszem... sőt.
Lehet hogy párat felteszek, lessétek meg hogy mi a baj - szerintem a monopod is és a beépített vakunak csúfolt vicc is.
Más: tudom, egyik se a nonpluszultra, de pillanatnyilag ezek lennének többé.kevésbé elérhetők. [BMelyiket választanátok az alábbi telék közül? (vsz megírom az obitopikba is)
a) Nikon 55-200mm F4 - 5.6 G AF-S IF ED, DX (használt, de megkímélt, 35k mínusz kicsi alkuért megkaphatnám)
b) Nikon 70-300mm F4 - 5.6 G AF (esetleg ugyanez D-sben, bár nem tudom ér-e a D annyit hogy több mint duplájába kerüljön tőle az obi: 45k kontra 103k a digitcamnél)
c) Sigma 70-300mm F4 - 5.6 APO DG MACRO
d) egyéb (legalább 200-as vég lenne jó, de nagyon pöpec és mégis pofátlanul olcsó darab esetén mondjuk 135-150mm még OK lehet).
Ja, a pénz sajnos számít. A fenti D-s obi igazából már csak használtan férne bele.
D50-hez, táncversenyt és egyebeket fotózni (jó esetben egy sb-600-zal megtoldva), na meg persze ha visszajön a jobb idő, akkor a zöldben ami él és mozog...
[Szerkesztve]Whatever.
-
j.bravo
addikt
És naccságrendileg mibe fájhat egy ilyen használtan? Tudom, ha balek adja el, akkor szinte ingen, ha hozzáértő, akkor reális árban (na ez amit tudnom kéne, hogy mennyi), ha pedig nagyon a szívéhez nőtt, akkor aranyárban... Szóval úgy uszkve...?
(30k-ért nem lenne jó vétel az 55-200? Erősen gondolkodom rajta; állítólag jobban sikerült darab mint a 18-55 kitobi és azért az sem keserített el annyira.)Whatever.
-
#27070592
törölt tag
Mért is jobb a ff-érzékelő személy szerint nekem?
A piacon lévő used üvegek elég nagy része erre a méretre van tervezve. Az igaz, hogy filmhez és nem szenzorhoz (lásd filmes nagylátó obik képét ccd-n). De. A 28-as obi 24x36-os képen tényleg nagylátószöget ad és nem portrékivágást. Ugyanígy egy 1.4/50-es obival tényleg lehet portréképeket készíteni , istenjó (nagyon kicsi)mélységélességgel, aps-c-n meg croppos ''kistele'' képkivágást ad.
Másik dolog a pixelek mérete ff kontra dx szenzoron. Egy nagyobb alapterületű pixelre azonos körülmények között nagyobb számú foton esik, tehát az erősítendő jel is nagyobb. Itt beleszól a képbe a jelerősítő minősége is, de alapvetően az azonos virtuális érzékenységhez egy nagyobb pixelnek kisebb erősítésre van szüksége. Kisebb erősítés - kevesebb zaj. Élő példa az 5D, iso800-on van olyan zaja mint az aps-c vázaknak alapérzékenységen. Magyarul max 1:1-ben látszik. Hogy mit is jelent ez beltérben, mozgó témánál, bulb időnél vagy épp nagytelével? Próba cseresznye.
Perpill semmi komoly gépem nincs, fenti okok miatt. Megvárom a 40D bejentését (ha lesz ilyen), és ha nem tetszik, veszek egy használt 5D-t, majd valahol a világ balgábbik felén. -
lesaux
veterán
[link]
Ezek szerint 24x30-at, de ez optimális felbontás, a minimális felbontás sokkal kisebb, csak azt nem találom.
Meg ha nyomtatsz pl. A3-as nagyságban, azt úgyse tíz centiről nézed, mint a 9x13-at.
Számolj utána, a géped tud mondjuk 4000 pixel szélességet. Ha ebből 40 centi széleset nagyítasz, milliméterenként lesz 10 pixeled. Ha 80 centire húzod fel a képet, milliméterenként még mindig 5 pixelt kapsz. Egy centin belül 50 pixel. Szerintem elég jól látható még az is.
Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nintendo Switch
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Suzuki topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elektromos cigaretta 🔞
- Hardcore café
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...