Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rick4

    félisten

    válasz PROTRON #57099 üzenetére

    pcx már eleve onnan kezdi a törvénysértést, hogy felad neked egy csomagot, és aznapra kiállítja a számlát és a garijegyet. Hogy te csak 2 nap múlva kapod meg? Aznap biztosan nem, de nekik telik szépen a gari... Kérdésre, hogy ez így nincs jól, háát, így jártál, mi így csináljuk...
    Holott a törvény egyértelműen fogalmaz, a garancia kezdete az a nap, amikor a vevő birtokba veszi a terméket, vagyis az a nap, amikor a futár a kezedbe adja.

    Aqua konkrétan megírja, hogy ők cégnek 1 év szavatosságot adnak. (2-t ír a törvény mindenre! :D

    Alza inkorrekt, ugyanis volt velük egy jó sztorim,
    Vettem egy tévét, nyaralóban volt letéve, volt, hogy egy hónapban 1 órát ment, fel se tűnt a hiba, aztán mikor több napig ott voltunk, és többször be lett kapcsolva, feltűnt a gond. Visszavittem a tévét, hogy a készülék elfelejti a beállított fényerő beállítást egy sima kikapcsolással másnapra, de ugyanaz van kihúzással is, a hibajelentésben alapos leírás, video és minden egyéb mellékelve, tévé lerakva :D Ott ugyan nem értem rá a dologgal foglalkozni, de 25 napig húzták a dolgot, és persze hogy törvényszerűnek tűnjön részükről, még a 15. napon küldtek egy mailt, hogy folyik a javítás, csak még nincs kész, oké, majd meglesz, kit érdekel.
    25 nap után jön a mail, hogy mehetek, kész a tévé. Megyek (nem a szomszéd utcában, hanem 160km-re lakom, szóval más dolog mellé kell odategyem) és ott a tévé ami mellett ott a papír, hogy a szerviz nem találja a hibát. Na ekkor durrant el az agyam...
    Szerintem meg se nézték, de azon mi tart 25 napig?

    És akkor a lényeg, amit én is csináltam:
    Ha problémád van egy termékkel, és fogyasztónak minősülsz, akkor ugye az ismert szöveg szerint törekedni kell a 15 napra javítás esetén. Viszont van egy NKM rendelet, ami előírja, hogy amennyiben a kérésed teljesíthetősége nem egyértelmű (mikor visszaviszed, javítást vagy cserét kérhetsz, vagy az eladó- átvevő nézi meg, és írja rá a papírodra, teljesíthető-e ha nem tudja megmondani (ilyesminél hogy tudná) akkor a kötelezettnek (eladó) 5 munkanapja van hogy téged értesítsenek a kérésed teljesíthetőségéről, azaz az átvételtől számítva 5 munkanap alatt el kell juttassa a szakember kezébe, aki meg kell állapítsa a hibát, hiszen hogy másképp tudna nyilatkozni, hogy javítható vagy cserés, és csak így lehet a 15 napra törekedni, másképp nem!
    Namost ezt ők elismerni nem hajlandóak, de már kétszer próbálkoztak nálam, első a tévé volt, második terméknél már nem vártam annyit, a 7. napon megkaptak egy mailt egy hasonló szöveggel, konkrét törvényi hivatkozással, plusz súlyos szerződésszegésre hivatkozással a szerződéstől elállás bejelentésével, azonnali pénz visszautalásra felszólítva őket.
    Mivel már megállapítható volt, hogy nem teljesítették a törvényi kötelezettséget, más lehetőségük nem maradt, jött a pénz vissza, és ennyi. És hid del, nem kell őket sajnálni, mert akinek mondjuk egy tévéje, telefonja, bármilyen számára fontos eszköze van, azt ugyanúgy xopatják 20-30 napokig...

    A 3060-asom is tőlük jön, picit változik a helyzet a céges vásárlással, de az eszközök még mindig ott vannak a tarsolyban. Ha leírták a papírra a 36 hónapot, neked az lenne a legjobb, ha megmakkanna, és pénzt visszaadnák.

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

Új hozzászólás Aktív témák