Hirdetés
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Házimozi haladó szinten
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- RAM topik
- NVIDIA® driverek topikja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Neck
veterán
válasz
pethob #59690 üzenetére
Ez igaz, és értem is, amit írsz. De ugyanakkor ne tegyünk már úgy, mintha nem lenne baromi nagy segítség egy jól működő AF. Főleg ha kezdő az illető. Sokkal több a megtartós kép, és az energiát fordíthatom a komponálásra inkább. A5000-el kezdtem, és azzal is sikerült elkapni jó pillanatokat, és az a7C2 sem tökéletes, hiába döbbenetesen jó az autofókusza. De ettől függetlenül az életben nem mennék vissza arra az a5000 szintre. Haladtunk a korral. Számolhatunk abakusszal meg papíron egy üzleti tervet, de ha ott a számítógép (akár még az AI is) miért ne inkább a lényegre fókuszáljunk?
-
yle_greg
aktív tag
válasz
pethob #59697 üzenetére
Viszont ismerkedni a géppel, használni, miközben rászakad ezer féle beállítás lehetősége, sokkal könnyebb egy zoom obival.
Nagyobb a sikerélmény, és az IMHO fontosabb egy új belépőbél, mint hogy vékony DoF -os obija legyen. A fix akkor jó, ha már tudod, mit fogsz fotózni. De erre a szintre nem az első nap jut el az ember. -
madstunt
addikt
válasz
haruspex #59654 üzenetére
Az A6000 szenzora az af reteget kiveve netto ugyanaz. Ahogy a haz is ugyanaz (semmivel se strapabirobb vagy jobban szigetelt, eleg megnezni egy teardown/disassembly videot ha nem hiszed, vagy a service manualt)
Amit kw3v865 hogy fontos szamara, abban semmivel sincs elorebb a 6300.
Ha kiprobalas utan a 6000 af es keresoje is megfelel, akkor a penzbeli difit erdemes inkabb obikra kolteni.
Amit mondjuk nem irtatok es elonye a 6300-nak, hogy hasznalat kozben is lehet usb-rol tolteni, de en anno inkabb megoldottam azt egy QC3 kompatibilis dummy akksival -
pethob
aktív tag
válasz
yle_greg #59694 üzenetére
De kezdonek vagy kit, vagy utazozoomot javaslok, leven ezeket pont legtobbszor hasznalt kozonseges helyzetekre terveztek.
Én kezdőknek kifejezetten egy fényerős (legalább F2) fix-et javaslok ekv. 28-50 normál tartományból. Személy szerint leginkább egy 35-öst! Fotózni, képet komponálni megtanulni fix objektívvel lehet. -
pethob
aktív tag
válasz
p_adam #59691 üzenetére
Persze, csak ne tegyünk úgy, mintha az összes többi márkával kapcsolatos véleményre ez ne lenne igaz.
Engem sokszor zavar, hogy nüansznyi különbségek drámai eltérésként vannak interpretálva. Valójában egyik márkával sem lehet lyukra futni, pláne nem amatőr szinten. Általában nem a gép tudása jelenti a szűk keresztmetszetet, hanem a user. Ezért szoktam mondani, hogy azt kell választani, ami tetszik... -
Golota
aktív tag
válasz
pacman789 #59689 üzenetére
Meg lehet lenni kereső nélkül, de mindenképpen kompromisszum. A közgyűrűvel lehet makrózni is.
Ha mindenképpen zoom lencsét keresel, érdemes fontolóra venni a Sigma 18-50mm vagy a Tamron 17-70mm objektíveket. Ezeknek jobb képe van mint a kit Sonyknak és F2.8-t tudnak a teljes tartományban. A fix Sigma viszont optikailag is sokkal jobb ezeknél, ezt azonnal látni fogod. Ha meg akarja szeretni a fotózást, akkor a fix objektív sokat fog számítani.
Ezt az oldalt érdemes nézegetni, itt le tudod csekkolni az elérhető lencséket meg képeket.
-
p_adam
addikt
válasz
nikkor #59692 üzenetére
A kettő együtt legtöbbször max. 1 plusz értéket jelent (egyes esetekben a gyártó feltünteti a gyártó az adott optika adatlapján).
De ezekre a 7-8 stb. értékekre is úgy érdemes tekinteni, hogy a valóságban szinte lehetetlen elérni (mondjuk nagyon odafigyelve egy eletronikus záras sorozatból lesz pár éles, mechanikus zár önmagában okozhat némi bemozdulást burst módban), inkább 5 a reális (ilyen szenzor méreteknél, meg lehet, hogy egyik 6.5 lépéses IBIS a gyakorlatban sokkal jobb, mint a másik, csak ez adatlapról egyáltalán nem derül ki, sok dolgot papíron nem lehet megítélni) -
nikkor
aktív tag
Ha egy vázba épített képstabilizátor 7 fokozatú, a rácsatolt objektívbe épített pedig 4, akkor a kettő együtt, ha összedolgoznak (gondolom a Canon a Canon-nal, a Fujifilm a Fujinon-nal megteszi ezt) hány fényérték előnyt jelent? Gondolom, nem 11-et, de remélem, többet mint 7-et.
-
p_adam
addikt
válasz
pethob #59690 üzenetére
Persze, csak ne tegyünk úgy, mintha az összes többi márkával kapcsolatos véleményre ez ne lenne igaz. (Úgy nyilatkoznak a Canon-ról hogy meg se tapasztalták, hogy mennyivel egyszerűbb, képes fókuszba tenni a szemet, nem szükséges AF-S AF-C témakövetés stb. között váltogatni. Jól fókuszál magától, és könnyű kezelni. Akinek ezek egyike sem fontos, annak valóban nincs oka panaszra.
Adott esetben én is használok DSLR-eket, jól kezelve megfelelően működnek, a fókusz gyors, és nem látom azt, miszerint folyton front- vagy backfókuszos lesz a kép attól, hogy nem a szenzoron fókuszál. (Jó gyári optikákat gyűjtök, talán ennek is lehet hozzá némi köze.) vagy hogy nem exponál jól, mert nem látom előtte a képet.Ekkora felbontású képről nehéz megállapítani, hogy helyén van-e a fókusz, de jó példát én is tudok hozni az RX1R II-re. (Arra meg, hogy mennyire nem akart fókszálni adott esetekben nem maradnak emlékek, mivel nincs értelme.)
Az összes ilyen kompakt kamerán egyébként az optika is ludas valamelyest, a méret miatt szimplán lassan mozog ki-be, még tovább nehezíti az AF rendszer dolgát.
Ettól függetlenül még elfogadnék egy Leica Q-t, de a próbám alapján az AF is itt Fuji szintű lehet - azaz elfogadom, ha valaki szerint tökéletesen elengendő - szerintem nem túl jó.Azt, hogy ki mennyire "őszinte", szerintem ne firtassuk, mivel a tesztek pontosan eltorzultan Pozitív tesztet festenek, a felhasználók meg Elégedetlenek (miután próbálnak mást is).
Ellenpéldának ott a GFX rendszer, ahol eleve úgy állnak hozzá, hogy: "Ok, a középformátumos fotózás eddig is lassabb, kimértebb volt, könnyebb vele, mint korábban, a képminőség meg nagyon erős, elfogadjuk." -
pethob
aktív tag
válasz
p_adam #59686 üzenetére
Alapvetően nem csak videóhoz kell követő AF, állóképekhez is ahol van mozgó téma (pl. egy gyerekről készíteni pontosan szemre fókuszált képet, szinte sose fog egy helyben maradni)
Know your gear! Nekem felnőttek a kölkeim úgy, hogy X100T-vel később X100F-el kergettem őket. Igazából sosem éreztem azt, hogy kevés lenne az AF, legfeljebb ha valami hülyeséget vártam a géptől. Minden AF rendszer tudásának vannak határai.
Mindig mindenki leírja a fórumokon, hogy a Fuji AF milyen gagyi, sokszor olyanok, akik sosem próbálták. Az igazság pedig az, hogy már a több mint 10 évvel ezelőtt megjelent X-T1-el is voltak bőven sikeres rendezvény fotósok, akik minden szituációt megoldottak, amit kellett. És az AF teljesítménye azóta azért tényleg sokat javult.
Teszteket persze lehet csinálni, de az őszintébbek ott is azt mondják, hogy a valós mindennapi tapasztalatok alapján, amikor már ismered, hogy mit tud a technika és ahhoz alkalmazkodva dolgozol, akkor nincs érdemi különbség.
Ma is nagyon sok profi dolgozik Fujifilm kamerákon, és vígan megélnek. Közben az olyan amatőrök mint mi egymást okosítják, hogy melyik rendszeren mi jobb egy hangyafaszával, amire aztán el lehet költeni a család nyaralási pénzét...
(Fotó: X100F, single shot AF, no pre AF, no boost mode, ISO 200, 1/420s, F8.)
Az egyik keréknyomból másikba átugratást látjuk. A kép elkészítése érdekében egyetlen gyereket sem áldoztunk fel. A büszkeségen és a bőrön esett kisebb sérülésekkel megúszta a mutatványt. Hála Imothepnek... -
pacman789
aktív tag
válasz
yle_greg #59675 üzenetére
#59668Golota: Köszi szépen, csak új jöhet szóba teljesen igazad van. Elvileg az A6400-el megegyező szenzor van ebben is. A kereső lehet nagy hiány lesz, de még az a kérdés, hogy ezen a vonalon el akar -e indulni, vagy inkább megragad a telefon fotózás vonalán, így nem biztos, hogy +150k-t megér, hogy van rajta kereső.
#59675yle_greg: Köszi, Milyen zoom obit ajánlanál a sigma mellé vagy helyette? Néztem a Sony 55-210 mm F4.5-6.3 a sigma mellé, de fényerőben nem bajnok:/ de ami jobb fényerőben az meg sokkal drágább:/MEIKE Sony E MAKRÓ közgyűrű adapterrel lehetne a Sigmával is makró képeket csinálni?
-
p_adam
addikt
válasz
nikkor #59687 üzenetére
6:06 "The AF works and still recognizes faces and eyes, but it just takes a little bit longer, so you might as well switch to manual focus" wtf, nem cáfolja a korábbi állításokat. Persze a joystick van rajta, így ez a mód felülbírálható, sok változós történet.
De más kamerákon szimplán működik, nem kell összevissza kapcsolgatni, meg témakövetést állítgatni. -
p_adam
addikt
válasz
nikkor #59685 üzenetére
Alapvetően nem csak videóhoz kell követő AF, állóképekhez is ahol van mozgó téma (pl. egy gyerekről készíteni pontosan szemre fókuszált képet, szinte sose fog egy helyben maradni)
Használok teljesen manuális optikákat is, azzal is megoldható (de nem lesz tökéletes). Ahogy mondtam korábban, tolerancia/felhasználási mód kérdése, ha az ember magának fotóz, akkor valószínűleg kevés az a szituáció, ami miatt egy igazán jó fotó a kukába megy.
RX1R II jut erről eszembe. Fenomenális képminőség hihetetlen kompakt méretben, de a user az autófókura van utalva (kb. lehetetlen kézzel fókuszálni) amitől pl. egy családi rendezvényen az egész egy tusakodás. Hiába tudom a szem AF-et és az általános AF-et külön gombbal elérni, mindkettőnél csak reménykedhetek, hogy sikerül a dolog.
Ha csak nyaralásokra vittem volna tájképeket lőni, arra aligha tudtam volna belekötni, bár néha csinált olyat, hogy a végtelenre se volt hajlandó fókuszálni.
És állítólag a régebbi Fuji gépekben ennél is gyengébb az AF, mint amit ez a Sony tud (nyilván főleg az X100 szériával vetik össze)
Canon ezzel szemben Soha nem csinál ilyet. Vízszintes vonalakra nem tud fókuszálni, de a gyakorlatban nem találkoztam ilyen esettel, hogy probléma lett volna.
Tudjuk, mik a bajai, de "rejtett, hosszú használat után észrevehető hibája" nincs. (Egyes típusokból vannak lefagyó darabok, nagyrészt firmware, de talán defektes darabok is lehetnek köztük, amiken ez nem segít, de fórumon rájöttek, hogy milyen beállítások okozhatják.) -
nikkor
aktív tag
válasz
p_adam #59682 üzenetére
"Fujifilm cameras like the XS20 are best used in AF-S mode. AF-C mode is all sorts of messy."
Ebből számomra az következik, hogy a Fuji tulajdonosok többsége nem nagyon videózik, de legalábbis nem használja a követő fókuszt, így elfogadható számukra a kamerájuk autófókusza. És szem előtt tartják azt, amiben a Fuji erős (jpeg, objektívek, ...). -
nikkor
aktív tag
Hány fényérték előnye van (zaj szempontjából) a Canon R8 szenzorának az R7-hez képest?
-
p_adam
addikt
válasz
Mr.Csizmás #59681 üzenetére
Fujifilm Cameras Review after 8 years
Teljesen mindegy, mit linkelek, máshol is megtalálható a dolog, és mindig azt írják, hogy korábbi Fuji gépekhez képest mennyivel jobb, nem azt, hogy a konkurenciához képest milyen.
X-S20 Review: Fuji’s Most Boring Camera
Lehet nem egyetérteni vele, de egy ilyen (talán indokolatlanul negatív) teszt sokkal szórakoztatóbb, mint az (indokolatlan) ömlengés
(ezért is inkább az R7 hátrányokat soroltam, mivel sokaknak ezek nem feltétlenül fontos dolgok, ehhez van optikájuk, a korábbi kameráikhoz képest nagy előrelépés, stb.)Viszont ha 0-ról indul valaki, akkor nem árt figyelembe venni, melyik márka milyen.
-
p_adam
addikt
válasz
nikkor #59679 üzenetére
[link] Nyilván egyedi tolerancia és felhasználás kérdése, hogy kinek mire van szüksége. Pl. még egy kontraszt alapú Panasonic S5 se követett rosszul állóképek esetén (videóra viszont egyáltalán nem használható, egyesek szerint a Fuji esetében is itt van a gond, nem állóképeknél)
Az azért fura, amit egyesek írnak, hogy egy régi Sony megbízhatóbban működik, mint egy sokkal újabb, drágább Fuji. -
p_adam
addikt
válasz
nikkor #59677 üzenetére
3 dolog nem tetszett az R7-ben:
1)Sorozatfelvételben remegő, hangos zár
2)Lassú szenzor (ha pl. az előbbi miatt elektronikus zárra váltok / videózok)
3)Kissé furcsa, de valószínűleg megszokható ergonómia
R8-ban az IBIS, nagy akksi és dupla kártyahely hiányát nem tartom annyira zavarónak, mint ezeket (az ergonómia ott is lehetne jobb, de a mérethez képest ok)A Fuji biztos jobb adott dologban és van hozzá sok optika, amire ha szükség van, akkor a Canon nem opció - viszont AF terén le van maradva (ami a népszerűsége miatt úgy tűnik, nem zavarja a használóit se az X100, se az X széria esetén.)
-
nikkor
aktív tag
Ami Canon R7-et és a Fuji X-S20-at kiemeli a többi aps-c szenzoros váz közül, az a beépített képstabilizátor.
Szerintetek melyik miben jobb a másiknál? -
yle_greg
aktív tag
válasz
robi212 #59666 üzenetére
MFT versus FF egy orok tema, tobbnyire fasza kis flame-ek kerekednek ki belole. :-)
A szenzor merete miatt a FF elonyosebb ha vekonyabb DoF -ot akarsz.
Elvileg ISO -ban is van haszna, de ezt mar arnyalja, hogy milyen (hany eves) szemzorokat hasonlitunk ossze. Valamint, tobbnyire fenyben fotozunk ezert eu ritkan problema, es amikor az, akkor az AI olyan szepen kitakaritja a zajt, mintha tizszer olyan draga felszerelessel dolgoztal volna (plusz egy 5 tagu stabbal akik a reflektorokat tartjak).
A crop miatt a tele oldal az MFT-nek kedvez, es mivel ez gyakran termeszetbuvar dolog, az sem mindegy, hogy mekkora szettet mozgatsz. A Pana budget teleje a 100-300 sorosdoboz meretu es sulyu, ez egy ekv. 200-600 FF telehez kepest eleg jo.
Dinamika inkabb szenzor technologia, nem annyira a meret szabja meg. Sotetben jol hangzik, hogy nagyobb a szenzor, ezert tobb fenyt nyel el, de ez egysegnyi teruletre veve mar nem igaz, magyaran marad az, hogy bazi nagy obival (hatalmas front lencsevel) lehet sotetben is gyors zaridovel fotozni, ezen a FF onmagaban nem segit.
Sot, mivel a fenysuruseg a frontlencse terulete osztva a szenzor teruletevel (magyaran a nagyito gyujto pontjaba mennyi fenyt surit ossze) ezert a hasonlo meretu front lencse mogott a kisebb szenzor tobb fenyt kap, vagyis gyorsabb zarido erheto el. Csereben hulyen nez kie egy FF meretu hatalmas obi a kis MFT gepen, pl. a Pana 42.4/f1.2 Nocticron, vagy a Voigtlander 60/f0.95 Nokton.
-
nikkor
aktív tag
Canon R8-ra milyen nagylátószögű obit ajánlanátok?
Az RF 16 2.8 élességben, különösen a széleken eléggé gyengécske. -
p_adam
addikt
válasz
robi212 #59666 üzenetére
Canon R8-nál nem találsz jobban fókuszáló, könnyebben használható gépet ezek közül. Jelenleg is fut rajta akció az év végéig (per pill 445-be kerül), így érdemes figyelni rá, nem fog-e valamelyik kiskerekedő adni rá még kedvezményt, hogy az ő készlete fogyjon (de lehet hogy ez a minimum ár).
Ha szétnézel a rendezvény- és esküvőfotósok között, szinte senki nem használ kisebb szenzoros gépet, csak a videósok, ill. azok, akiknek a szűkös kerett miatt régi DSLR-sől se éri meg váltani, így azokat használják tovább.
[link] ha már egy RP is tökéletesen alkalmas ilyen célokra, akkor most képzeld hozzá azt, hogy az R8 lényegesen jobb szenzorban, és az üzemidő is javult valamelyest (persze nyilván nem olyan mint az általad említett DSLR-ek)
Telében meg ott van a 100-400/5.6-8 vagy a 600/11, 800/11 utóbbi kettő eléggé speciális felhasználású, így nehéz eladni - azaz ha neked ez pont jó, akkor nagyon jó áron tudsz venni használtan és tökéletesen együttműködik az R8 fókuszrendszerével (a korábbi Canon gépeken még a kép közepére voltak korlátozva).
De ha a fényerő fontosabb, akkor adapterezett EF optikákból is vannak lehetőségek, ugyanúgy működnek, csak ezek a lassabb darabok jóval hordozhatóbbak. -
Golota
aktív tag
válasz
pacman789 #59667 üzenetére
Az objektív kitűnő választás, eléggé best buy az a Sigma. Annyit tudni kell, hogy nem makro lencse, tehát ha virágokat egészen közelről akar fotózni, arra magában nem lesz jó, mert min 30 cm a fókusztáv. Ellenben remek lesz táj, street és még portré témában is.
A ZV-E10 szerintem nem a legjobb választás fotózásra, az inkább egy budget vlogger váz. Nincs benne kereső. Ha nem ragaszkodsz az új géphez én ebből a keretből használtan vennék inkább egy Fuji X-S10 vázat, ugyanis az a Sigma lencse van X mountra is. Ha ragaszkodsz a Sonyhoz, használtan beleférhet egy A6400 vagy egy A6600 (6400+stabi+nagyobb akku - beépített vaku).
-
pacman789
aktív tag
Sziasztok!
Feleségemnek vennék fényképezőt, ez lenne az első dedikált fényképezőgépe, eddig csak telefonnal fotózott. Többnyire tájat és növényeket fotóz, de ritkán portréra is használná.
A keret nagyon max 500e, de inkább a legjobb ár/értéket keresem, mintsem elkölteni a pénzt.Eddig ezt néztem ki neki:
Sony ZV-E10 váz 220e (180e vissszatérítéssel)
Sigma 30mm f/1.4 DC DN Contemporary (Sony E) 145e
SanDisk Extreme PRO SDXC 128GB 20eén lehet néha megpróbálkoznék a csillagfotózással, ez az objektív jó lehet rá? (ez csak nice to have, nem ez a fő csapásirány)
Előre is köszi a segítséget!
Üdv,
pac -
robi212
tag
válasz
yle_greg #59650 üzenetére
Köszönöm szépen, és nektek is p_adam és pethob.
Hát a keret az kb. egy használt Canon 6D II vagy kicsit többért 5D IV, és hozzá egy 24-70 2.8. Esetleg még egy szélesebb 1.4-1.8 fix.De tök jókat írtatok és pont ezért kérdeztem, mert kicsit rá vagyok gyógyulva a Canonra, ami nem gond, csak teljesen beszűkített és egyáltalán nem ismerem a többi versenyzőt.
És akkor egy láma kérdés: egy MFT nem rosszabb egy fullframe-hez képest a fentebb említett kevés fényes szitukban? Mondjuk hasonló paraméterű obikkal.
Nekem ez egy örök dilemma, amit nem tudok feloldani, hogy mondjuk egy Canon 7D, ami ennél a márkánál az Aps-c Dslr csúcs, vagy mondjuk hasonló árban 6D II. Egyfelől nyernék egy profi szolgáltatást és kezelhetőséget és 1.6 croppot, másik oldalon meg dinamikát, ugyanazon szituban kisebb ISO-t, meg fapadot. Vagy ugyanez R7 vs R8. Tényleg bocs a Canon függőségemért.
Számít ennyit a szenzorméret?A további nagy gondom az, hogy a másik kedvenc a minden_ami_repül fotózás. Meg egyéb állat és táj, természet. Oda meg jó, ha van crop. Sötétre meg fullframe.
De simán lehet, hogy már az elég lenne, ha vmi nagyon fényerős obit választanék a mostani váz mellé.
De persze, az ajánlásaitok is nagyon átgondolandó. Csak azokat aztán végképp nem ismerem felhasználói szempontból. Ilyenekre is kíváncsi lennék. Mert simán lehet, hogy átnyargalnék másik márkára, rendszerre.
köszi -
pethob
aktív tag
válasz
zsolt19900 #59659 üzenetére
A két váz közül nekem a Canon a szimpatikusabb, elsősorban azért, mert a Canon JPG színeit jobban szeretem mint a Sony-ét, és utálom az utómunkát. De (hazai új) árban a Canon sokkal drágábbnak tűnik, annyival többet nem ér. Minden esetre a két váz közül szerintem a Canon a jobb.
Ahogy már valaki írta, Canon E10-re nem érdemes adapterezett EF-S 10-18-at tenni, mikor ott van a rá való RF-S 10-18, amivel a váz és az objektív együttműködésének minden előnyét ki tudod használni, és nem kell hozzá még pluszban egy kb. 50eFt-os átalakító...
Sony E 10-18 vs Canon RF-S 10-18
A Sony fix fényereje miatt is, és valós látószöge miatt is jobb objektív. Ugyan mindkét objektív 10-18, de a Sony 1.5x és Canon 1.6x szorzója miatt a Sony FF ekv 15mm-ről indul. Itt a széles végen jól jöhet az az 1 mm, ha nincs hova hátrálni, mert ott van mögötted a fal. Ezért optika alapján a Sony-t választanám.
Összességében azt gondolom az általad vázolt feladatra mindkét kombó egy jó megoldást, válaszd azt, amelyiket szívesebben veszed kézbe!
Csak hogy kicsit mindig elbizonytalanítsalak: én a Fujifilm XF 10-24-et még mindig jobb objektívnek tartom, mint a Sony E 10-18-at vagy a Canon RF-S 10-18-at. A Fuji is konstans F4. van benne képstabi és FF ekv. értékben 15mm-ről indul, de a másik vége 24 (36) mm-el már nem széles látó, hanem benne van a normál látószög tartományban. (Van aki egy életet elfotózgat FF ekv. 35mm-en!) Így bár a 10-24 széles látó objektív mint a 10-18-ak és elsősorban táj/ingatlan fotózásra jó, ha nincs más és csak ezt vitted magaddal a nyaralásra vagy a kerti partira, még mindig lehet vele normál látószögű, "torzításmentes" képeket is lőni. (A fényereje miatt este szenved, de az mindegyik itt említett optikára igaz.)
Ha a Fuji 10-24 alá most mindenképp új vázat szeretnél, akkor a legolcsóbb megoldás Fuji X-T30 II, ami simán felveszi a versenyt az általad választott két vázzal. Árban most (akciósan) a Sony közelében van, 323eFt. A 10-24-re meg továbbra is ott van egy használt opció 169-ért a 220-ban...
Természetesen lehet úgy is gondolkodni, hogy a normál látószögre majd úgyis veszel másik optikát, hisz pont ezért vettél cserélhető objektíves gépet. Akkor a Fuji 10-24 és a Sony 10-18 között nem sok különbség marad... -
yle_greg
aktív tag
válasz
zsolt19900 #59659 üzenetére
Hasznaltan egy Pana G8, G85, GX8, vagy ugyanez 8 helyett 9-es szammal 100 ezer korul van, cirka 80-130 ezer kozott mozog az aruk.
Hozza egy Pana 7-14 hasznaltan 140-170 ezer korul mozog, es neked mas nem kell, ez a szett boven jo.
Ezzel a teljes ar min 220 ezer, max 300 ezerre jon ki. Ha lenyeges az ar, akkor inkabb ezt a vonalat javaslom.
Most van az apron egy G80 + 14-140 + 25/f1.7 szett 250 ezerert, ha a 16MP nem problema, akkor ez messze tobbet tud hasonlo penzert mint a fenti szettek, atfogasban mindenkeppen, ez a szett mar mindenre is jo, nem csak ingatlan fotozasra, hanem a mindennapokban is tudod hasznalni tenyleg nagyjabol barmire.
MLZ-nel talalsz rola tesztet.
De ha talalsz 9-es gepet, ott mar nincs kecmec, az mindenkeppen jobb. Legalabbis szerintem. :-) -
haruspex
aktív tag
válasz
zsolt19900 #59659 üzenetére
Én elengedem ezt a dolgot, de sztem kicsit olvass utána mielőtt eltapsolsz 400k-t.
Ha mégsem Neked egy r50 (250 az MM-ben) bőven elég a
különbözetből meg kijön a natív új 10-18, és szerintem Sonyból a zv-e10 is, de a Te pénzed. -
MrChris
nagyúr
válasz
zsolt19900 #59659 üzenetére
Összekevered a közgyűrűt az adapterrel. Canon r10-re egy Canon Mount adapter EF-EOS R kell hogy fel tudd tenni az EOS EF csatlakozású DSLR objektíveket.
Közgyűrű a makrózáshoz szükséges olyan neked nem kell.
Adapterből létezik olyan amiben van egy lencse, 0.71-es optikai szorzóval, de neked olyan sem kell. -
zsolt19900
őstag
No most már csak 2 variáció között vívódom: Sony a6100 (kitben vagy csak a váz az nekem kb. mindegy)+Sony 10-18mm (itt a váz az új, gondolkodtunk és jobb a békesség+elszámolhatóság....) az obi pedig használtan cca.: 450-60e a végösszeg
vagy
Canon EOS R10 (itt is a kit vagy nem kit kb. mindegy)+Canon EF-EOS R adapter+Canon EF-S 10-18 IS STM (váz szintén új+talán a közgyűrű is új és az obi pedig használt) cca.: 390e a végösszeg
igaz, az átalakítógyűrű használatáról még nem értekeztem veletek, ahogy néztem a neten 0.71x maga a neve és a Canon oldalán is írja, hogy maga a 10-18-on így nem változtat felfelé ugye? Nagyobb macerák ezek/van esetleg ami funkció nem működik az obin/gépen, vagy csak szimplán egy "gyári" átalakítógyűrű és minden megy úgy, mintha "ott se lenne"?
vagy nem igen érdemes "vacakolni" ilyen gyűrűs megoldásokkal és/vagy a Sony amúgy is többet tud tudásban, mint pl. az R10? -
pethob
aktív tag
válasz
nikkor #59656 üzenetére
Megkérdeztem neked ChatGPT-t.
A Fujifilm jelenlegi kínálatában az alábbi fényképezőgép vázak rendelkeznek beépített képstabilizátorral (IBIS):
X-T5: Öttengelyes IBIS rendszerrel, amely akár 7,0 fényértékes kompenzációt biztosít.
FUJIFILM X
X-T4: Teljesen új, rögzített tengelyű IBIS mechanizmussal, amely 6,5 fényértékes kompenzációt nyújt.
FUJIFILM X
X-S20: Öttengelyes IBIS rendszerrel, amely akár 7 fényértékes képstabilizálást kínál.
FUJIFILM X
X-H2S: Fejlett IBIS rendszerrel, amely kiváló stabilizációt biztosít.
X-H2: Beépített képstabilizátorral rendelkezik a stabil felvételek érdekében.
X-H1: Az első Fujifilm X-szériás modell, amely IBIS-szel van felszerelve.
GFX100 II: A középformátumú GFX sorozat legújabb tagja, amely 5 tengelyes IBIS rendszert kínál.
GFX100S II: Szintén 5 tengelyes IBIS rendszerrel rendelkezik a középformátumú kategóriában.
GFX100S: Beépített képstabilizátorral ellátott középformátumú fényképezőgép.
GFX50S II: IBIS rendszerrel felszerelt középformátumú modell.
Kihagyta az X100VI-t... -
nikkor
aktív tag
Sziasztok!
A jelenleg újonnan megvásárolható Fuji vázak közül melyikben van ibis? -
vlevi
nagyúr
Jóreggelt mindenkinek!
Egyelőre csak nagyon elméleti síkon, de gondolkodom a gépcserén.
Egy régi Canon EOS450 gépem van, szeretnék kicsit modernizálni.
Használtban gondolkodom, nézegetem a mirrorless EOS R10-et.
Viszont a meglévő 2 objektívemet is szeretném használni, főleg az EF-S 18-135 IS STM -et, mert kb mindent azzal fotóztam.
Ha veszek egy EF-S adaptert, azzal megmarad minden? autofókusz, gyújtótáv, stb... ?
Vagy jobban járok, ha az obikat is lecserélem? -
haruspex
aktív tag
válasz
kw3v865 #59652 üzenetére
Mindenképpen a 6300, az a6000 nem jó választás (sztem sosem volt az,) ha szűk a keret akkor inkább érdemes mft vonalon nézelődni.
A 6300-ban normális kereső van, újabb szenzor, ujabb af, és érintőképernyő (A sony humor jegyében csak af-re használható beállításokra nem, de így is nagyon hasznos), illetve ezzel már működnek az adapterek normálisan, ami még mindig a legolcsóbb megoldás, ha fényerős zoomokat akarsz használni.Sajnos a 4k ha youtubra akarsz feltölteni már ma is fontos, a full hd nagyon rosszul néz ki, de nem tudom a mennyire javítottak a gépen a a frissítések, mert régebben volt panasz a melegedésre hosszabb videóknál.(mondjuk mint sok más apsc SOny)
Ha a strapabíróság a fontos, azt az tudja megmondani akinek volt .
-
Tin_Shield
őstag
válasz
kw3v865 #59652 üzenetére
Az időjárásállóság miatt mindenképp jobb választás az a6300 - ha van/lesz hozzá ilyen objektíved. De azért van még ott más is, jobb az AF, jobb a kereső, a szenzorban is kicsit több a tartalék. A 4k videó miatt mondjuk pont nem annyira, ez is szenved a krónikus Sony nyűgtől, könnyen túlmelegszik.
-
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
Sony A6000 vagy A6300? Vajon megéri utóbbit választani? Csak használt jöhet szóba, de elég nagy felára van a 6300-asnak. Ahogy nézem az előnyöket, ezekben jobb: 4K (ezt nem használom ki, de a jövőben még akár jó is lehet), hosszabb akku üzemidő és strapabíróbb váz. Utóbbi tényleg jobb? Nyilván nehezebb sajnos. Azonban gyakran használom mínuszokban, havas, párás, esős időben. Ezért gondolkodom rajta, hogy ezt válasszam. -
yle_greg
aktív tag
válasz
robi212 #59647 üzenetére
Objektiv: Pana 10-25/f1.7, ez belteren, kis fenynel is rettenet jo, ekv. 20-50 mm -el es vegig f1.7 fenyerovel a zarido tekinteteben. Gep hozza valamilyen MFT gep, attol fuggoen, hogy menyit akarsz meg kolteni. Hasznalt Pana 10-25/f1.7 most van egy a hardverapron 400 ezer forintert, ujonnan 750+. (Nincs kapcsolatom az eladoval.)
Vagy fenyeros fix, van jo par kinai f0.95 manual obi, amelyek alapvetoen jok. Ez is lehet egy irany.
-
pethob
aktív tag
válasz
robi212 #59647 üzenetére
Érdeklődnék, hogy mit ajánlanátok a középkategória teteje/félprofi rendszerek közül.
Kéne egy keret. Amit én emőgé képzeltem, az csak vázra és fényerős standard zoomra 1.5 milla...Pl. bulik, vagy mozgó emberek kékórában/kékóra után vagy családi karácsony gyertyafényben, stb.
A buli objektív az egy fényerős fix a standard range széles végéről. Mondjuk FF-en kb. 24-35mm között valahol. Ideálisan talán 27mm mert a 24mm már általában túl sokat torzít. Ezt sajnos sosem fogod fényerős zoom-al jól megfotózni. A fix áltag 2 Fé-vel jobb lesz, mint a standard zoom.Elég változatos témákat fotózok akár egy fotós alkalmon belül is, szóval a legtöbb mindent szeretek megoldani egy standard zoom obival, vagyis nem ragaszkodom a minden milliméterre venni egy külön obit felfogáshoz.
Egyáltalán nem kell minden mm-re fix. Általában kettő elég szokott lenni a megoldandó feladatok többségére, néha érdemes lehet három.Itt a Fuji ügynök jelentkezik!
Amivel biztos elégedett leszel majdnem két milla elköltése után:
Fujifilm X-T5 + XF 16-55/F2.8 R OIS WR II (az új) + XF 18mm/F1.4 (az új, a bulikhoz)Ha lényegesen költséghatékonyabb akarsz lenni, akkor:
Használt Fuji X-T3 + 18-55 kitobi + régi XF 23/1.4Ez a Fuji kitobi lényegesen jobb, mint más rendszereken a kitobi. Nyitva is éles, a nagytesó leginkább csak fényerőben jobb nála. (Az új 16-55/F2.8 kb. két hete jött ki, meg lehet várni, míg a régieknek kicsit lejjebb megy az ára.)
XF 23/1.4 helyett kifejezetten a party life-hoz picit drágább de alternatíva lehet az XF 16/1.4 De ebben az esetben vennék egy 35-56 közé eső objektívet kifejezetten portréra. Mindent szigorúan használtan, kb. az új ár 65-70%-ért maximum. (Kitobinál még olcsóbban, T3 váznál meg nem értelmezhető az új ár.)
Fuji-n mivel APS-C, minden fent írt fókusztávolságot 1.5-el kell szorozni, hogy a FF ekvivalens értéket megkapd. Tehát pl. a 16-55 egy 24-88 objektívnek felel meg.
-
p_adam
addikt
válasz
robi212 #59647 üzenetére
Az általad említett kategória bármely képviselője (R6, Z6, A7III/IV) meglehetős közelséggel tudja ezt a teljesítményt. (Vagy egy DSLR is, csak IBIS nélkül és tükörfelcsapással kicsit jobban kell ügyeni a kezelésre, mert kicsit bemozdulhatnak 1/100 körüli képek is - persze ez nem is feltétlen ugyanaz az árkategória.)
Különbség inkább abban van, hogy mennyire magabiztos a fókusz kevés fényben (optikától, fényerejétől stb. függ, szvsz a Canon elég jó) milyen fogásra, használatra stb. milyen zoom optikát választasz(24-70/2.8 vs 28-70/2.8 vs 24-105/4), és mennyit szánsz rá (egy Sigma 24-70/2.8 olcsóbb lesz, mint a Sony Nikon vagy Canon, utóbbinál nincs ilyen lehetőség, de van új gyári 28-70/2.8).
-
robi212
tag
Sziasztok,
A nem túl távoli jövőben szeretnék új vázat venni.
Érdeklődnék, hogy mit ajánlanátok a középkategória teteje/félprofi rendszerek közül. Nincs sem márka, sem formátum megkötés, a középkategóriát is inkább csak a keretösszeg miatt írtam. Nem ebből élek meg, de azért szeretnék bele pénzt locsolni.
Most egy belépőszintű aps-c dslr vázam van kitobival, 50mm-el, telével. A szokásos.
Nincs amúgy vele sok gondom, de mivel régi + belépő, ezért bizonyos szitukban nagyon fel kell tolni az ISO-t, ami már elég zavaró. Tudom, LR + AI megold mindent, de én nem ezt a vonalat képviselem.
Szeretek kevés fényben, vaku nélkül, bemozdulásmentesen fotózni (tehát ne kelljen mondjuk 1/100 fölé menni). Pl. bulik, vagy mozgó emberek kékórában/kékóra után vagy családi karácsony gyertyafényben, stb. És még sok mást is, de ezek azok a helyzetek, amikor elvérzik a váz
Elég változatos témákat fotózok akár egy fotós alkalmon belül is, szóval a legtöbb mindent szeretek megoldani egy standard zoom obival, vagyis nem ragaszkodom a minden milliméterre venni egy külön obit felfogáshoz.
Kérlek, ajánljatok vázakat ehhez. Lehet használt, új, milc, dslr, bármilyen formátum, a lényeg, hogy a fenti szituációkban a mostaninál jobb képeket tudjak készíteni.
Köszönöm előre is -
haruspex
aktív tag
válasz
zsolt19900 #59645 üzenetére
Igen fel tudod tekerni apsc sonyra is, és ott 15mm-ről kezd. (Szóval minek) Viszont sztem annak az obinak nincs AF-e ha jól emlékszem.
-
zsolt19900
őstag
válasz
haruspex #59644 üzenetére
Árat illetően képbe kerültek a Sony aXXXX szériák erre gondoltam aps-c vonalon ill. Sony A7II Full frame és ezeknek néztem, hogy Sony-E a bajonettje mind a kettőnek és aprós oldalon szembe jött velem egy Laowa FE 10-18 mm 4.5-5.6 C-Dreamer Sony E full frame objektív, ez akkor "csak" a Sony A7II-re tehető fel, jól gondolom? vagy is-is, csak a kisebb szenzoros géppel lesz a 10mm helyett 15mm a "kezdő" érték?
Utánanézelődöm annak is amit javasoltál, az is tényleg egész konkrét pakknak tűnik, köszönöm -
haruspex
aktív tag
válasz
zsolt19900 #59643 üzenetére
A mm ami megvan adva, az a gyújtótávolsága az objektíveknek. Abből fakad egy pár fizikai tulajdonság pl. a mélységélesség ezért ezt adják meg, de csalóka. Valójában a legtöbbször a látószög jelzésére használjuk leginkább, (és persze egyszerűbb lenne ezt megadni, de így alakult)
A klasszikus filmkocka leica 35mm (ez is mm), ez az iparági standart. A full frame ezt jelöli.
A különböző gyártók különböző nagyságú érzékelőt használnak, és ezt szorozzuk fel, az ekvivalencia miatt, a méretük szerint, de még egyszer, ez csak a látószögre vonatkozik, az objektív többi tulajdonságára nem.
Az összes mft: 2x-es szorzó,
apsc: 1.5x
Canon Apsc 1.6x
A full frame a teljes méretű lapkát jelöli ezért itt a szorzó 1x. (Annál vannak nagyobb szenzorok is.)VAn az aprón lx100 II nagylátó adapterrel vedd azt, remek kis gép, vagy egy 24mp-s tükrös canont pl 200d és az olcsóbbik 10-18 at elég lesz. (A g100, és 7-14 f4 is overkill Neked,, az nem egy belépő obi nem tudom miért kezdtél el feljebb lépegetni, esetleg egy gx80 a dual is miatt, hogy ritkábban kelljen állvány.)
-
zsolt19900
őstag
még egy utolsó utáni kérdésem lenne, amennyiben pl. nézzük a Sony gépet és egy Sony e bajomettet, ami van aps-c és full frame vázon is, amennyiben ilyen bajonettes obit veszek egy fullframe gépre, ott is keletkezik az a bizonyos szorzó, amivel számolni kell?
-
pethob
aktív tag
válasz
kw3v865 #59641 üzenetére
A 24-105 zoom után boldog leszel az iPhone fix 26mm-vel?
Ha nem zavar, hogy egy fix látószöged lesz, akkor az iPhone nem rossz választás, még ha ebben a fórumban nem is az iPhone javasolgatása a cél.
Ha ragaszkodsz a zoomhoz és mindenhova cipelős gépet keresel, akkor lehet egy korai Sony RX100-at néznék. Azok talán befigyelnek használtan 100eFt alá. -
kw3v865
senior tag
válasz
pethob #59632 üzenetére
Eddig is vittem magammal állandóan a Sony A6000-et, általában F4-es 24-105-ös obival, szóval ez nem gond, hogy cipelni kell, de nagyobb semmiképp nem akarok. Sajnos a legutóbbi túrán darabokra tört. Gondolom mindenképp visszalépés lesz, ha az Olympushoz veszek egy aránylag olcsó obit vagy veszek egy használt, de jó kamerával rendelkező iPhone-t vagy Androidos telót. De hát ez van, iszonyat drága lenne egy ugyanilyen Sonyt venni ilyen objektívvel. Az került 4 éve kb. 200 ezerbe (használtan). Nagyon durván felmentek az árak a használt piacon is...
-
MrChris
nagyúr
válasz
kw3v865 #59636 üzenetére
Hogy kicsi maradjon a szett és a minőség is jó legyen Lumix 12-32-t ajánlanám. 12-60-nak nagyobb az átfogása, verhetetlen előny, de 12mm-en széleken élességben picivel elmarad a kicsi obitól. Azért a PM1-től nagy csodát ne várjál 13 éves minimál vázacska 15 éves szenzorral.
Ha van fény akkor egy megfelelő mobilból akár kiváló kép is kijöhet. Nekem van egy Samu A52s és rawban fotózva Lr appal pár érintés és nagyon jó képminősége van, éles saroktól sarokig és mindig nálam van, használtan mindössze 40ezerbe került. Iphone-t nem ismerem, bizonyára vannak jelentős generációs eltérések.
-
haruspex
aktív tag
válasz
kw3v865 #59636 üzenetére
A kompaktok amiket írtam 100 körül, kicsit felette vannak.
Ahhoz a vázhoz egy 12-32-t nézz, és/vagy valamilyen fixet. azokkal jobb lesz a képminőséged. (Van fent olcsón pl. yi 42.5, a pana 12 f 2.5 is 40 alatt szokott menni.) DE csak akkor érdemes beleinvesztálnod, ha utána egyszer vázat is akarsz fejleszteni. -
haruspex
aktív tag
válasz
kw3v865 #59634 üzenetére
Mennyi lenne a keret?
Telefon vonalon pl egy pixel 6 proval, fényképezőn mondjuk egy Panasonic lx10/15 vagy lx100 amivel érdemesebb kezdeni, de lehet vadászni kell
Cserélhetős vonalon egy e-pl5/6 alá nem érdemes menni, de már az is nagyon az alja. A stabilizátor működne egy pm1-en is, de pénzt nem érdemes adni azért a vázért már. -
pethob
aktív tag
válasz
kw3v865 #59630 üzenetére
Azzal fogsz jobb képeket csinálni, ami ott lesz nálad, és amivel szívesen fotózol! Technikailag az iPhone és az Oly E-PM1 is tud jó képeket csinálni. Az eszköztáruk különbözik, de a kép attól lesz jó, hogy Te mennyi energiát teszel bele.
Amikor lecseréltem a 6s-t a 13 mini-re pár éve, ami azért elég jó képeket csinál, 2-3 évre én is szögre akasztottam a fényképezőgépet. Élveztem, hogy az iPhone mindig ott van nálam és a minősége bőven jó mindenre. Épp idén kerestem elő a szekrényből méregdrága ott porosodó fényképezőgépeket és objektíveket, és kezdtem el megint a Fujit simogatni. Ettől az iPhone nem lett rosszabb eszköz, de most (megint) a digitális gépet élvezem, cigölöm maggamma és van kedvem fotózni. Természetesen az iPhone-os nyarakról is készült családi album jó képekkel. Sőt... -
freelanced
addikt
Üdv,
Természetfotózáshoz keresek videókamerát, főleg mozgóképek (ebben lehet túrázás, egyéb kinti tevékenységek), illetve a tájról felvételek a cél, ha esztétikus (háttérmosás) az előny. Miképp lehet ezt, akár használtan, legolcsóbban esztétikusan művelni?
Azért irtam ide is mert lehet hogy valami Mirrorless is megteszi.
Köszönöm -
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek egy Olympus E-PM1 ( https://pixinfo.com/cikkek/kiprobaltuk-olympus-pen-mini-e-pm1) + Olympus Zuiko ED SWD 12-60 mm f/2.8-4 vagy egy iPhone 12 Pro (vagy bármilyen Androidos teló akár használtan, 100 ezer Ft-ig) készít jobb képeket? Árban kb. ugyanaz lenne, ezek minde használt cuccok.
Utazások során tájképek készítésére használnám (fontos, hogy legyen használható zoom-ja). Többnyire automata módban, időnként azért manuálisan állítva is. A RAW képekhez csak ritkábban nyúlnék hozzá. Videózás nem szempont. Egyébként semmi szükségem iPhone-ra, a mostani telefonommal teljesen elégedett vagyok, bár elég rossz képeket készít, ez nem szempont. Tehát az iPhone-t csak és kizárólag fotózásra használnám.
Várom véleményeteket, melyiket választanátok. -
pethob
aktív tag
válasz
zsolt19900 #59625 üzenetére
A Tamron és a Sigma obik általában ugyanabban a felépítésben léteznek Fuji X mellett Sony APS-C csatlakozókkal is.
-
yle_greg
aktív tag
válasz
zsolt19900 #59622 üzenetére
Nem, MFT gep eseten a 12 mm az ekv. 24 mm, ez nem eleg szeles egy kis szoba "belatasahoz". Neked Ultra Wide kell, ami cirka 10 alatti ertekeket jelol.
A 12-rol indulo obi egy altalanos celu Wide obi, egy tarsasag csoportkepe jol belefer, arra tokeletes, mert ott hatra tudsz lepni 3-4 metert. Egy kis furdoszobat lefotozni mar nem az igazi, 2 meterrol a szembe fal elott levo kad mar nem lesz meg egyben, csupan a fele-haromnegyede fer bele a kepbe. Az meg hulyen mutat.Telefinon kiprobalgathatod, hogy a kamera appban milyen latoszog/mm milyen kepkivagatot ad, az lehet, hogy hasznos lenne, jobban meg tudnad itelni, hogy a mm-ben megadott szamok mit jelentenek a gyakorlatban.
-
simes
csendes tag
válasz
zsolt19900 #59622 üzenetére
Olympus E-M5 III vagy E-M1 III alá nem adnám, a szenzor jobb és idojarasalloak,ha erre nincs keret, akkor Fuji.
A Fuji kepek tenyleg hangulatosak, Sony nal még a full frame vazak sem kepesek normalis megjelenitesu jpg re de nekem a raw sem tetszik, hiaba szerkeszted agyon,éles, reszletes, csak epp hangulata nincs, nincs benne elet. Ha csak Sony lenne a vilagon, szerintem analogot hasznalnek.
Facen a Sony csoportba sok kepet tesznek fel de nagyon műanyag az egész, persze valaki ezt nem latja.
Aki analogon nott fel az biztos .
Amugy sajnalom mert nagyon sok obi van hozzá es volt szerencsem olyanhoz amit legszivesebben atszereltem volna Fuji vagy Pentax bajonettre annyira tetszett. -
pethob
aktív tag
válasz
zsolt19900 #59622 üzenetére
Írtad a Fujit, annak a széleslátó obija a Fujifilm Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS? ezeket nézegessem, ha arra esik a választás? Vázból amit találtam emészthető áron, az a Fujifilm X-T20.... nagy különbséget takar, hogy nem x-t2 hanem 20?
Igen, a Fujinál az XF 10-24 az olcsóbbik széles látó zoom, a 8-16/f2.8 a megfizethetetlen.
A 10-24-ből van új változat, de az eredeti használtan bőven jó választás.
A már említett Tamron 11-20 és a Sigma 10-18 a 3rd parti gyártók lehetőségei. A Sigma a legolcsóbb.
X-T20 a X-T2 némileg kicsinyített változata. A szenzor és a képfeldolgozó rendszer ugyan az, a kamera kezelő szerveiben és méretében van különbség. X-T20-on pl nincs ISO tárcsa, menüből kell az ISO-t állítani. A képernyője picit gyengébb, de érintő képernyő, cserébe nem fért el a joystick a váz hátulján. A keresője is kisebb az X-T20-nak. Nincs 2. (backup) SD foglalat. De alapvetően egy nagyon jó váz a T20 is, a méretbeli előnye főleg akkor jön elő, ha kis méretű optikákkal (F2 fix sor) használod. Az általad felvázolt feladatra tökéletesen megfelelő lehet. -
Varoz
addikt
válasz
zsolt19900 #59622 üzenetére
"nagy különbséget takar, hogy nem x-t2 hanem 20?"
Alapvetően nem. Ugyanaz a tudás van bennük, csak a X-Tx0 széria nem időjárásálló, nem két kártyás, meg némileg kisebb, mint az egy számjegyű tesója.
De ugyanaz a szenzor, autofókusz minden. -
zsolt19900
őstag
válasz
Grillo #59618 üzenetére
G9xhez ha jól néztem utána 12mm-től indul az obija, [link] itt a szett, vagy a 12mm nem minősül széleslátónak, arra ott van a [link] objektíve, ami jobb lenne a feladatra?
Van most jófogáson egy ilyen kombó 200k-ért, az mennyire ajánlott szett?
simes:
Írtad a Fujit, annak a széleslátó obija a Fujifilm Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS? ezeket nézegessem, ha arra esik a választás? Vázból amit találtam emészthető áron, az a Fujifilm X-T20.... nagy különbséget takar, hogy nem x-t2 hanem 20?
Olympus OM-D E-M10 Mark II látok pl. hardveraprón, ehhez a széleslátó obi a Olympus M.Zuiko Digital ED 9-18mm 1:4.0-5.6 lenne? itt mondjuk olvasok mellé olyasmit, hogy az ekvivalens értéke nem 9mm-től indulna, vagy ha 1:1-ben rá való, akkor nem kell átszámítani?Sony gépek után annyira drasztikusan sokat kellene utómunkázni? ezt szomorúan hallom
Természetesen látom az obik új árát, ezért mindenképp használtat vadászom, csak szeretném tisztán látni a helyzetet, hogy jó objektíveket "néztem-e" a gépekhez
-
simes
csendes tag
válasz
zsolt19900 #59616 üzenetére
Attol fugg mit fotozol.
Gyenge fenyviszonyok, magas iso, dinamika:
valami joféle full frame.Szinek, testreszabhatóság: Fuji, Pentax, Olympus.
AF gyorsasag, Sony Apsc. A6100, A6400, A6700, ez esetben utomunka kell, borzalmas a Sony jpg.
Canonbol, Nikonbol kiszalltam, az ujakat nem ismerem.
-
nikkor
aktív tag
Sziasztok!
A Canon RF bajonettes Sigma objektívek (DC DN) csak aps-c vázakon használhatóak, vagy ff vázon is kirajzolják a teljes képkockát? -
simes
csendes tag
válasz
zsolt19900 #59612 üzenetére
Az m4/3 vonalat egyetlen szolgaltatas miatt erdemes fontolora venni, ha statikus temat fotozol inkabb.
Az Olympus nehany vazaiban van magas felbontasu mod.
iso1600 ig allvanyrol 80 megapixelt kapsz, iso6400 ig kezbol 50 et. Az eredmeny elkepeszto, zaj nulla, reszletesseg pazar, dinamikatartomany kivalo.
Van egy cikk a neten, FF vazzal hasonlitottak ossze es bizony kicsit nyert is bizonyos szempontok alapjan.
Az egyik legjobb FF vazam van itthon, en is hasonlitgattam es tenyleg brutalis az eredmeny, mert amugy nem vagyok megelegedve az m4/3 kepminosegevel de így más megvilagitasba helyezi a megiteleset.
Nem kis hatranya, hogy ha mozog valami, akkor kuka a kep, még levélzizeges sem lehet.
A Fuji ha reszeletesseget nezzuk, az xtransal sajnos nagyon elcseszi. Az amugy nagyon jo jpg szineket a magas iso tures altal tonkretett zajszures elrontja, elmossa a reszleteket.
iso6400 as sotet erdoben keszult csaladi fotoktol sirva fakadtam, ezert cipelem az FF vazat. -
zsolt19900
őstag
köszönöm szépen még egyszer mindenkinek, nagyon fainak vagytok és helyre is ráztátok a fejemet
Megfontolom csacsi77 konkrét dslr ajánlatát ill. még a Sony vonalat is megrágom.... szimpi is lenne, csak jelenleg "rettentő" drágán találtam hozzá még használtan is megfelelő obit és kb. így vagyok sajnos a Fujival is, pedig azok az ajánlatok is szimpi vázak számomra és így e közül a három közül nézelődöm és törekszem az adapter és úgymond aftermarket obikat elkerülni
Panát is néztem gx9-et, valahogy az annyira nem győzött meg, ezen felsorolásban
tényleg köszönöm még egyszer, hogy képbe kerültem
szerk.: pethob és a Fujinál vannak ilyen finomságok, na épp ezért sajnálom, hogy ott picit borsosabbnak találtam az obikat.... váz még lenne itt hardveraprón (igaz x-t20 ami nem tudom miben különbözik a sima 2-es számostól) ill. marketplészen is volt egy 155ért, csak lemaradtam.... de pont az ilyen kis extra és kellemes ficsőrök miatt tetszene pl. a Fuji, ha ilyesmiket lehet vele művelni
-
pethob
aktív tag
válasz
csacsi77 #59603 üzenetére
Canon 700D + Canon 10-22 + vaku
Ez egy nem rossz DSLR megoldás a problémára, de én már a DSLR-t elengedném bármilyen MILC javára...
Vakuval az ingatlant jól bevilágítani szerintem ezen a szinten felesleges, illetve nem fog menni. Amúgy is két iskola van, és a gyakoribb eset szerintem az, hogy HDR képet csinálnak igényesebb munkák esetén. Általában post, számítógépen szerkesztve. Expo bracketinget meg szinte minden váz tud 2000 óta.
Ugyanakkor az újabb vázakban in-camra HDR is van. Lehet ez egy valid szempont a váz kiválasztásánál, hisz az nagy fegyvertény, hogy állványról automatikusan exponál 3-5-öt, és összefűzi az egészet egy HDR JPG-be. Viszonylag könnyű használni, nem igényel nagy képszerkesztői varázslást...
A Fujinál van Dynamic Range beállítás, olyankor alul exponál 1-3 FÉ-vel és a RAW-ból utólag húzza fel a képet, ahogy Te magad is csinálnád LR-ban. Ez kerül a JPG fájlba. Az eredmény egy a normál képeknél valamivel nagyobb dimamika átfogású kép lesz, de csak 1 expo kell hozzá, és lehet tök automatán hagyni. Azt nem ismerem, hogy más vázaknál van-e hasonló, de gondolom igen.... -
PuMbA
titán
Szóval én egyáltalán nem értem ezt a 32MP-es szenzort az R7-ben. f/5.6-nál már diffrakció miatt elkezd lágyulni a kép, szuperdrága optika kell, hogy tűéles legyen a 32MP.
Hagyták volna 24MP-en, bőven elég lett volna. Az R6-on a 20MP miatt tehetsz rá jóval gyengébb optikai felbontóképességű obikat.... jó az R7, de azért egyes dolgokat nem igazán értek, hogy miért. Egy 24MP-es bemozdulásra kevésbé kényes szenzor, egy valamivel jobb mechanikus zár, akkor lett volna kiváló
-
pethob
aktív tag
A Sony 10-18 f4 mellett a Tamron 11-20mm f2.8 is játszhat ha szürkén veszi az ember. Amennyiben sikerül egy a6000-et olcsón lőni, a kettő együtt beférhet a keretbe, és állítólag az egy elég jó obi...
Tamron 11-20-ról Fuji X rendszerben tudok nyilatkozni. A Fuji 10-24-hez képest élesebb nyitva, középen is, de főleg a széleken. Sőt, talán egy picit még F5.6-8 között is (a széleken) Ugyanakkor több CA-t dob és a 11 milliméternek van egy jól látható hordó torzítása, amit ugye csak utólag LR-ban tudsz korrigálni, szemben az eredeti Fuji 10-24 vázon belül automatikus korrekciójával. (De egyébként sem annyira szembeötlő a torzítás a Fuji 10-24-en még 10 mm-en sem.)
Így tájképre én bátran ajánlanám a natív obi helyett a Tamron 11-20-at, de ingatlanra, ahol a torzítás könnyen előjön egy ablak/ajtó/szekrény képre kerülésével inkább maradnék a natív (Sony-nál Sony, Fuji-nál Fuji) objektívnél!
Általánosan is igaz, ha valaki nem akar sok és bonyolult utómunkát, hanem jó JPG-et a vázból, akkor érdemes kerülni a 3rd party lencséket is, meg az adapterezett megoldásokat.
Ha a széles látószög torzítását el akarod rejteni a néző elől olyan képeket kell lőnöd az egyes helységekről, amint két falból minél több látszik, de semiképp nincs rajta a harmadik is. Fix objektívekkel ezt sokszor nehéz beállítani, és az utólagos vágás is gyakorlatot igényel, mert nem mindegy miből tudsz vágni, mi esik le, hogy pl. a képarányt megtartsd. Szóval én is, továbbra is széles látó zoom-ot ajánlanék elsősorban.
Eredeti kérdező kérdezte fentebb, hogy a kereső fontos-e? Szerintem itt ingatlan fotónál nem, a képet úgyis állványról kéne lőni elsősorban. De ha a családot is elkezded fotózni a géppel, akkor már szinte biztos hiányolni fogod.
A kihajtható kijelző az állvány miatt viszont szerintem fontos kényelmi eszköz. Én a Canon R100-at továbbra is elengedném. (Egyébként is azt gondolom, hogy az abszolút belépő szintű vázak a legtöbb esetben nem jó választás.) -
PuMbA
titán
válasz
csacsi77 #59607 üzenetére
Persze. És ha hallottál már R7-et....hát hangosabb, mint az előző 3 DSLR-em volt. Egy acélajtót raktak be zárnak
Jött egy firmware 1-1,5 éve, ami például korlátozza a sorozatfotót mechanikus zárral és ahogy csökkented a záridőt pl. 1/400 esetén belassít 6 fps-re, hogy ne okozzon gondot a zár rezgése a képeken. A firmware előtt nem volt limit.
Igen, EFCS-sel már jobb, én is abban használom egyébként, de elektronikus zárral még úgy is van eset, amikor élesebb képet lehet csinálni.
-
PuMbA
titán
válasz
pethob #59605 üzenetére
Az R7-tel viszont egy gond van, lassú a szenzor kiolvasása. Nem tudom használni sok esetben én sem. Az R6 tud 20fps-t elektronikus zárral és majdnem kétszer gyorsabb a szenzor kiolvasása, ami már szinte minden esetben használható szint.
R7-tel még egy baj van, hogy a mechanikus zár konkrétan földrengést csinál a bődületesen sűrű 32MP-es szenzorra és csak elektronikus zárral lesz teljesen éles képed. A 20MP-es R6-hoz képest nem ad részletesebb képet emiatt mechanikussal.
-
pethob
aktív tag
válasz
Sefter #59584 üzenetére
"Canon R6 + Canon 85/2 + Canon 70-300 (nem találtam árban jobb alternatívát)"
Tudom, hogy azzal kezdted, hogy FF vázat szeretnél, de itt azért közbe szúrnám, hogy nekem évekkel ezelőtt nagyon jól működött a 70-200/F2.8L IS USM II a 60D vázon sport fotóra. Ami ugye ott 112-320mm és iszonyat jó minőségű, gyors, fényerős obi. Használtam kb. 350-ért lehet találni újszerűeket, vagy fele ennyiért F4 verziót.
Így a helyedben elgondolkodnék az R6 helyett az R7 (aps-c)-n is. 9 helyett 15 képet tud másodpercenként mechanikus zárral, és tele leesnek a vetített kép szélek és 1.6x szozót kapsz. Portré objektívnek meg a 85mm helyett jó pénztárcától függően valamelyik 50mm, ami amúgy is a legolcsóbb objektív szokott lenni minden gyártónál. Maga ar R7 váz meg kb. 80eFt olcsóbb, mint az R6... -
yle_greg
aktív tag
Epulet belso foto eseten a nem eleg szeles latoszog az amit el lehet szurni, minden mas nagyjabol tokmindegy.
FF vs. APS-C vs. MFT tobbnyire hitvita, kivetel amikor arrol beazelgetunk, hogy a muszaki okok miatt egy cel feladatra valamelyik jobb vagy rosszabb valasztas mint a masik.
Ingatlan fotozas celjabol egy telefon is megfelel muszakilag. A telefon legypiszok szenzorahoz kepest egy MFT szenzora teniszpalya, igy mar ez is overkill. Ehhez kepest egy FF gep szenzora negy teniszpalya meretu, vagyis duplaszuper overhyperatomkill. :-)
A telefonokon sokszor az objektiv feloldokepekessege is hagy kivetnivalot, ez a problema a rendes gepeken mar nem eszreveheto. Persze van kulonbseg ezen a teren is, de ez tobbnyire az arakon is latszik, Pana 12-32/f3.5-5.6 cirka 140 ezer, mig a Pana 10-25/f1.7 cirka 750 ezer forint, de a telefonnal mar a 12-32 is annyival jobb, hogy erre a celra tok felesleges haromnegyed millat kidobni.Neked az kell, hogy barnilyen meretu belso teret kepes legyel ertelmesen megkomponalni. Ehhez egy zoom obi hasznos, mert ott helyben tudsz alakitani a latoszogon. Az UWA fenykepezesnel meg erdekes a perspektiva, mert az emberi szem latoszoge nagyjabol az ekv. 50 mm -nek felel meg, ezert "a jo oreg 50-es" obikkal keszult kepeket termeszetesnek erezzuk. De ez nem azt jelenti, hogy a szeles perspektivat ado kepek rosszabbak. Ez azt jelenti, hogy masok. Ha erre tudatosan rajatszol, akkor pont ezert tud megkapo is lenni egy kep. Most hulye pelda, de emlekszel arra a beepitet Winsows hatterkepre, ami alulnezetbol mutat nehany tulipant? Na az is megkapo, mert az ember ritkan latja igy a vilagot.
Az ingatlanfotozas nagyjabol barmilyen geppel letudhato, ha van egy eleg szeles objektived. Ha ezen kivul semmi masra nem fogod hasznalni a gepet, akkor valaszd a legolcsobbat. Mi itt azert ajanlunk mindenfelet, mert szamunkra nem (csak) munkaeszkoz a gep, hanem hobbi is. Es emiatt olyan iranyba tuszkolunk, amit mi a legjobbnak gondolunk... magunknak. :-)
Vagyis megprobaljuk kihozni a penzedhol a legjobb olyan szettet ami az ingatlanfotozason tul a mindennapi hasznalatra is alkalmas, lehetoleg ertekallo es az ar/teljesitmenye is jo.En is ezert irtam a Pana vobalat, mert a keretedbe belefer es mas, mindennapi hasznalatra is jo.
-
csacsi77
senior tag
válasz
zsolt19900 #59601 üzenetére
Akkor konkrét leszek.
Váz: Canon 700D
Objektív: Canon 10-22
Vaku I: Canon 580EX
Vaku II (ez új): Godox TT685
Állványhoz nem nagyon értek, ne a 10 eFt-os kategória legyen.Objektívből használtan a Canon 10-18 is jó lenne, az kb. 50-60 eFt között van. Ez most nem volt a 220voltnál, de rendszeresen előforful.
-
Neck
veterán
válasz
zsolt19900 #59601 üzenetére
A Sony 10-18 f4 mellett a Tamron 11-20mm f2.8 is játszhat ha szürkén veszi az ember. Amennyiben sikerül egy a6000-et olcsón lőni, a kettő együtt beférhet a keretbe, és állítólag az egy elég jó obi...
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- Extra olcsó! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600 / RX 6700XT 12GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 3rd: i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 14" WQHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest