- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen videókártyát?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
válasz DemonDani #19108 üzenetére
Nem feltétlen, attól függ mihez és milyen körülmények között használod, pl. mozgáshoz fontosabb az hogy fényerős legyen (és ne legyen mosott a képe ha teljesen nyitott a rekesz), mert ezzel (is) érhető el magasabb zársebesség, ami ezt képes megállítani (és egyben a bemozdulás esélyét is csökkenti).
De az olcsóbb teleobjektívek ált. nem olyan fényerősek, tehát ott többet segíthet.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Mr.Csizmás #19113 üzenetére
Ez sajnos inkább fordítva kell hogy működjön, ha valaki 0-ról indul, a FF-el kapcsolatos első kérdés: van-e keret a hozzávaló objektívekhez? Egyébként sok értelme nincs.
Ilyen szempontból egyébként a Sony A850/900-at sem kell elvetni ha a videó nem fontos, mert bele van építve a stabilizálás és vannak régebbi olcsó Minolta objektívek amik elég jók hozzá (csak pl. az AF nem lesz túl halk).Egyébként inkább 6D mint 5DMk2 ha újról (v. újszerűről) beszélünk mert bár butított, de fejlettebb az AF, könnyebb, kisebb, magasabb ISO, stb.
-
p_adam
addikt
válasz Mr.Csizmás #19118 üzenetére
Ez a videó elég jó ötleteket ad [link]
Valamiért itthon sokkal lassabban esnek az árak, de ebay-ről már elég jó áron lehet szerezni a vázat, az olcsóbb optikák itthon is elérhetők.
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #19674 üzenetére
-
p_adam
addikt
Ha valakit érdekel, itt egy A6000 vs EM10 vs XT1 vs D3300 összehasonlító teszt
-
p_adam
addikt
válasz kacsento1 #21146 üzenetére
Nem, az SLT-k nem ilyenek mert teljesen nyitva fókuszálnak és csak közvetlenül a kép készítése előtt ugranak a beállított F-értékhez, ahogy a DSLR-ek is, de mindkettőn van DOF preview gomb, amivel ellenőrízhető a mélységélesség.
A tükör nélküli gépek (MILC-k) azok, amelyek állandóan Liveview módban vannak, tehát mutatják a valós eredményt és csak egy pillanatra ugranak a leggyorsabb rekeszértékhez fókuszálás idejére, vagy az is beállítható hogy az élőkép alatt is folyamatosan keresse a fókuszt.
Persze az SLT-n és DSLR-en is van Liveview mód, csak elsődlegesen nem ebben a módban működnek. -
p_adam
addikt
válasz Colonel993 #21320 üzenetére
Az újabb nagy megapixeles gépeknél már számíthat, a nem túl drága "átlag" FF-es objektívek nem olyan élesek APS-C szenzoron, pont azért, mert nem arra tervezték őket.
A kisebb szenzoros obik esetében meg nagyobb a vignettálás (ami valakinek jó valakinek rossz) stb.A legtöbb 50mm-es objektív valós gyújtótávja szintén eltér pár mm-t erre v. arra.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
A Canon és Nikon esetében leginkább sosem, előbb utóbb mindenkit a FF felé tolnak, ha már elegendően sok fix objektívet összegyűjtöttek.
A profit nagyobb része az objektíveken van, nem a vázakon.Ugyanígy a profi főleg fix teleobjektívekből se lesznek kisebb könnyebb olcsóbb APS-C variánsok, annak ellenére hogy rengetegen használnak ilyeneket APS-C vázon - de jó eséllyel van FF vázuk is.
(Egyébként Canon-on az 1.6x crop már egyébként is nagyon közel van ehhez)
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz krisz12071 #33409 üzenetére
Ha véletlen egy Canon L sorozatú obi lenne akkor eléggé sokat érne, de valszeg egy Tokina lesz az, megtévesztő az a piros gyűrű
-
p_adam
addikt
Ahogy nézem, különböző előtétlencsékkel az R1 is elég jól teljesít. [link]
Egyébként MILC célszerűbb, mivel úgyis LiveView-t fogsz használni, és rengeteg régi manuális 50-100mm körüli makró obi van, ami tökéletes a célra, és olcsó, és a bázistáv miatt DSLR-re nem megy fel.
-
p_adam
addikt
A Metabones adapter csak az A7II és A7RII esetén használható jól AF-re.
A többi esetben célszerű inkább úgy tekinteni rá, mint egy manuális fókuszú adapterre.
Viszont tényleg jópár objektív van ami olcsó és jól működik, pl. a nagylátók, a 40/2.8 STM vagy 50/1.8 STM, 100/2 USM vagy drágábban a 135/2 USM L -
p_adam
addikt
válasz jjeahh #41199 üzenetére
Videóban nagyon erős az A7RII, nagyon sokan még erre a célra is ezt választják az A7SII-vel szemben. Pl itt, vagy itt, vagy itt
Sajnos nem találom azt az összehasonlító tesztet, ami végigpörgeti az összes felvételi módját, de pl. 1080p módja is teljesen jó, az A7S-el egyenértékű, ha nem kell feltolni az ISO-t (de akkor ott meg van az APS-C 4k)
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz jjeahh #41201 üzenetére
Igazából felhasználástól is függ, lehet hogy mai szemmel túlhaladott de még így sem olyan rossz az az A7II
Ha pl. valaki szeret kis mélységélességgel viszonylag közelre videózni, akkor pl. egy fix 35 1.4 meg egy 85 1.4-el nagyon szép videót csinál ld. itt, ott nem jön ez elő és a stabi is tök jó. Az A7S videója szebb, viszont nincs stabi de van rolling shutter, emiatt ezekkel a csodaszép fix obikkal már nem olyan jó párosítás kézből (tudjuk az esetek jelentős részében nem is így kéne felvenni ). Persze az A7SII már erre is jó, a fene enné meg
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz tvamos #41425 üzenetére
Tájképeknél ez a probléma nem fog előjönni (legalábbis nálam egyáltalán nem fordult elő), az A7+MC-11+17-40 egy teljesen jó kombináció.
Bár ugyanezen alapon egy Canon 6D is teljesen jó, ha az elektronikus kereső és kihajtható LCD nem létszükséglet, adapter sem kell hozzá, és a Canon obival egy kicsit csak élesebb lesz, mint az A7, mert a szenzor csak jobban optimalizált a Canon obikhoz, és a színekkel sem kell annyit babrálni.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Az NEX5N az egyik legjobb olcsó Sony váz (jobban megépített, az egyetlen ami kapacitív LCD-t kapott), de alapvetően manuálozás céljából érdemes megvenni, mert AF-es obik esetén szimplán nincs rajta elég vezérlőgomb, meg maga az AF sem villámgyors (SEL35F18-al még így is egész jó).
Ha a rekeszt az objektív állítja a zársebességet meg a tekerő (a nagyítást meg az LCD), akkor még pont jó, bár napfényben azért még így is macerás lehet használni.
A képminősége viszont ma is szuper, az üzemidő pedig sokkal jobb, mint a nagyobb szenzoros/újabb gépek. Mivel APS-C-hez külön nem igazán gyártanak manuális obit, ezért semmi mást nem kérnék bele, csak egy A7s szenzort (kiváncsi vagyok, lesz-e valaha ilyen gép...)[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Biztosan lesz "komolyabb" tükör nélküli gépük, csak még várnak vele.
Logikusnak tűnik, hogy adapterezés nélkül maradjon az egész EF foglalat (ugyanúgy mint a Cinema kamerák esetében), csak lehetnek olyan dedikált mirrorless optikáik is, ahol a hátsó elem túlmegy a bajonetten belülre (egy kicsit már alkalmazzák ezt a technikát az EF-S lencséknél). Telénél úgysincs nagy előnye.
A szenzorstabit nem tartom valószínűnek, de nem feltétlen nagy gond, az EF lencsék stabija elég jó és még fejlődhet tovább.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Na az előbb összehasonlítottam, azon kívül, hogy az A7-en körbe-körbe tud forogni, én semmilyen hátrányt nem érzékelek. Elég sokat kell nyomni hogy exponáljon, az AF-hez csak kicsit, szóval tartható sokáig, persze biztos embere válogatja.
(Gariz XA-SB1 a pontos típusa, ha valakit érdekel)[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
830 a 16-35 2.8 GM jelenlegi itthoni ára, a Canon 16-35 2.8 III meg 880, gondolom ez majd csökken, szóval ebben az árkategóriában nem túl nagy különbség.
A 12-24 G pedig öszességében jobb, mint a Sigma ART, mivel eleve mirrorless vázhoz készült, így ebben a sávban ezt célszerű választani.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Igen, bár egy része szimplán amiatt van, hogy új fejlesztés.
Ezért raktam be összevetésnek az új Canon-t, aminek van régi olcsó alternatívája is, a Sony-nak viszont nincs.És emellett különösen csalódás, hogy a 24-70 2.8 GM-ből is vannak centeres darabok, és képes széthullani is (nomeg a garanciális ügyintézés...)
-
p_adam
addikt
válasz Rapid136 #42259 üzenetére
Konkrétan erre a legelső dologra sokkal inkább választanám az optikai keresőt és a gyors AF-et mint bármilyen mirrorless gépet, a teleobjektív úgysem lesz kicsi, a nagyobb váz, több gomb, stb. itt mindenképp könnyít a használaton. Ha pedig liveview kell, akkor az ugyanúgy rendelkezésre áll az újabb modellekben a kijelző is kihajtható (esetenként jobban, mint a Sony, érintőkijelző is jobb)
Itt állvány nélkül bizony nem sokat ér a belenagyítás (a remegést is felnagyítja és eltűnik a kompozíció is), sokkal nehezebb közelebbi távra manuálisan fókuszálni, rolling shutter az elektronikus keresőben stb.
Ott hibáztam, hogy nem próbáltam ezt ki hamarabb, azt gondolva, hogy a DSLR elavult, erre sokkal jobb használni (meg az se mellékes, hogy optika is van hozzá rengeteg, minden kategóriából), a helyes expóra persze oda kell figyelni.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz jjeahh #42263 üzenetére
Próbáltam, a szenzorstabi 200mm felett már nem sokat ér, sokkal jobb ha az objektívben (is) van és a súlyeloszlás is sokat számít nagyon. Persze az m43 már egy jobb opció lehet, de ugyanúgy nagyon drága és nem fényerős.
Nem azt mondom hogy nem lehet használni, csak egyszerűen sokkal könnyebb azzal, legalább én megdöbbentem, hogy mennyit segít.
Ráadásul a Sony esetében az APS-C gépeknél oldalt van a kereső, még kisebb a váz és ez tovább nehezíti a helyzetet, a FF gépek jobbak, de a croppos gép egy adott árkeret alatt jobb, mivel ugyanaz a lefedés kisebb és olcsóbb, több pénz marad optikára. Egy jobbfajta adapter (MC-11) árából manapság egész jó DSLR vázat lehet venniPersze aki állvánnyal fotóz meg videókat is készít, annak nagyon jó opció lehet a Sony + manuál kombináció.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Rapid136 #42266 üzenetére
200mm-ig még jó, itt a 4-5-600mm(+) ami az érdekes
Tapasztalat hiánya, persze, egy héttel ezelőttig egy DSLR vázam sem volt soha (NEX-5N volt az első) és most sem éppen egy mai darab van És a méret meg egyéb képességek (ISO, néma üzemmód!!) miatt már nem is lennék képes megválni az A7S-től közvetlen utód nélkül, de ettől még nem mindenre a mirrorless a legjobb, mint ahogy azt sokan állítják.
Aki meg már használt egy ideig ilyet egy adott témára, annak elvileg ismernie kéne a gépet annyira, hogy tudja hellyel közel mik a témára vonatkozó helyes beállítások (a háttér eközben változhat és sok esetben nincs idő korrigálni, tudni kell az expót meg ismerni mikor mit mutat a fénymérő és kész)
Igen, a MILC sokat segít, nehéz vele hibázni ezen a téren. De a tanulási "folyamatot" inkább gátolja, mint segíti, aki meg filmmel kezdett annak mindegy, mert már vannak onnan szerzett ismeretei. Vagy van, aki ezt nem is akarja megtanulni, csak az a cél, hogy minél könnyebb legyen, ezt is meg lehet érteni, kicsit olyan ez, mint egy "hiperokos", nagy szenzoros, cserélhető optikás telefonnal fotózni.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Rapid136 #42268 üzenetére
Na igen, de ez nem is rossz analógia, az automata váltó nem jobb mint a kézi, csak modernebb, kényelmesebb, de drágább és komplikáltabb.
A kis mérethez pedig csak kellenek a fix manuálok, én is azokat használom. De amikor ott lenne egy jó nem statikus kép és félre van fókuszálva, az bizony fájó tud lenni és nem számít hogy 1.8 vagy 5.6 úgy is eléggé pontosnak kell lennie. Nem tudom miért, de távmérősön mindig kevesebb megy mellé közel távon, pedig elvileg az egy "elavultabb" technológia és nincs élőkép sem, mégis odafigyeltem, hogy jó legyen az expo. És a végeredmény sem ugyanaz.Az pedig megint stílustól függ hogy melyik a jobb, az instant center fókusz DSLR-en, ami újrakomponálást igényel, vagy ami nagyobb területet lefed, intelligens, arc v. szem-felismerő, de azért érezhetően lassabb, vagy néha "túl okos" és azt se tudja, mire fókuszáljon.
Egyszerűen mérlegelni, kell hogy mi a fontosabb, de egy biztos, a modern technológiának (egyelőre) bizony szép felára van (vagy egyéb kompromisszum, szenzorméret, fényerő stb.), és ez nem biztos, hogy mindenkinek megéri. Sok profi fotós nem azért használ DSLR vázat, mert nem akar erről a változásról tudomást venni, hanem mert egyszerűen működik, méghozzá elég jól.
És mivel vannak, akinek megéri váltani, emiatt akadnak jó vételek.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz tvamos #42271 üzenetére
Ahogy írtam, erre meg az ár mellett az egyéb kompromisszum vonatkozik: szenzorméret+fényerő (már ameddig be nem szüntetik, ha fejlesztenék tovább, akkor még lehetett volna több értelme, de már nem fogják)
Vagy még a 300/4 PF ED VR is jó lehetett volna hozzá, ha rendes támogatást kap.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz both.bartos #42557 üzenetére
Nem függ össze azzal, hogy milyen objektív van rajta, mindig a szenzor elektronikus képét "élesíti".
Az objektív képét neked kell, persze ha jól a dioptria és éles az EVF képe, akkor kicsit könnyebbKis érdekesség, amit mostanság vettem észre, hogy a Sony A7 esetén több dioptria beállításnál is rá tud élesíteni a szemem (1-2mp átállítás után). Emiatt úgy állítottam be, hogy a legnagyobb legyen a kereső, de még ne kezdjen el elhomályosulni a képe.
-
p_adam
addikt
válasz MrChris #43887 üzenetére
Kicsit mos a sarkokban a Sony szenzor miatt (Canon vázon jobb) de egyébként teljesen jó digi vázon is, szép képeket csinált, míg volt, filmen biztos az egyik legjobb 28-as.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz apple87 #44005 üzenetére
Ennyiért nyilván jó vétel, de erőteljesen felhasználásfüggő a dolog (a kontraszt-alapú AF nem olyan, mint az újabbak), az FE objektívek továbbra se lettek olcsóbbak, talán majd január fele, már ha rendszerben gondolkodsz.
A magam részéről kifejezetten a néma üzemmód miatt vettem meg korábban, csakis az A9, ami ezen a téren sokkal jobb, de AF-et nem használok. 12 MP bőven elég (nagy crop nélkül) és nem lassul le annyira (timelapse-re is kiváló), szóval ezt nem tartom igazán hátránynak és mentes a sima A7 problémáitól is (fém bajonett, szenzor becsillanás nincs), apró különbségek de nagy differencia. Kár hogy a kezelésben le van korlátozva (egy gombbal kapcsolható néma üzem és APS-C mód óriásit segítene).Egyébként az Amazon UK-is kb. ugyanennyi az ottani pénzvisszatérítés után, tehát központi az akció, de csak erre a vázra van készletkisöprés.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz MrChris #44019 üzenetére
Egy kapcsolóval működik, ami otthagyható egy adott állásban. Ugyanez tükör nélküli verzióban a Canonnal sokkal drágább és a kijelző sem hajtható ki oldalra (az utóbbi mondjuk rendkívül frusztráló a videós korlátozásokon felül, mindenben hagynak valami hátrányt) és a nagylátó is kellően olcsó hozzá. Ezek miatt nem véletlen hogy még mindig ez az egyik leggyakoribb választás.
Ha ide-oda ugrál az AF vagy csak szimplán a háttérre fókuszál, az szerintem sokkal idegesítőbb és amatőr. Persze, a finomhangolással biztos lehet rajta javítani egy kicsit (vagy aki nagyon ért hozzá, az tudja, hogy mikor hogyan kerülje meg ezt a problémát), de egy átlag felhasználónak a DPAF + oldalra kihajtható érintőkijelző sokkal hasznosabb a gyakorlatban.
Ez egy lyuk jelenleg, amit még egyik gyártó sem tömött be teljesen.
Kompakt gép is jó lehet erre, mondjuk a 24mm ekv. nem mindenre elég (esetleg egy spéci nagylátó konverterrel lehet megpróbálni megkerülni a dolgot) akkor meg maradnak a korábbi opciók.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz MrChris #44022 üzenetére
Igen, csak az a nagylátó hiány bizony sok helyen probléma lehet... A legtöbb újabb gépben már van memory recall a tárcsán, szóval csak egyszer kell erre beprogramozni.
Konkrétan egyébként ez az a konkrét mod a nagylátó gondra, ha valakit érdekel, szóval ez lenne a másik tippem a 200D mellé, de azért kompakthoz képest nem olyan olcsó az RX100IV (de a jobb AF meg egyéb funkciók miatt ez a verzió az ajánlott)
Update: de ahogy nézem, most ez is akciós a Black Friday keretében.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz hibavissza #44028 üzenetére
Egy stabilizált obiról írod, hogy nincs benne stabi, nem csak hogy van, hanem teljesen jó is, olyannyira, hogy még van, aki Panasonic vázon is ezt az objektívet használja, ahol nincs a vázban stabi...
Lehet ezen szépíteni, de egyszerűbb azt írni, hogy a Canon AF-je jó, a Panasonic-é meg nem és ez akkor is látszik, ha egy kamera nem mozog, csak egy állványra van rakva és egy arcot kell követnie.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz hibavissza #44034 üzenetére
Stílusa válogatja, én amilyen vlogokba belenéztem, ott kb. a 95% esetében nem látok utólagos stabilizálást, és nem is hiszem, hogy annyit számítana a személyhez és a tartalomhoz képest.
Nyilván jobb lehet, ha szenzorstabi is, de ettől még igenis sokat ér az objektívbe épített és nagylátónál el lehet lenni ezzel is, én egy pl. Canon 24-70 f4 IS-t használtam és annak is teljesen jó a stabilizátora, pedig szűkebb látószög. A fogás, súlyeloszlás stb. legalább annyit számít ebben a tekintetben, az olcsóbb tükör nélküli gépek kis súlya itt nem feltétlen jelent előnyt, a GH5 súlya is jó kompromisszum (az olcsóbbakban azért szintén nem olyan jó a 1080p a 4k meg croppolt), de mennyiért, az objektívekért is fizetni kell, és az AF még mindig nem túl jó.
-
p_adam
addikt
válasz hibavissza #44036 üzenetére
Van valami új EOS-M50 a láthatáron jövő év elejére, még az sem teljesen kizárt hogy egy EF (EF-S) bajonettes EVF-es gép lesz. Bár inkább az lenne már a meglepőbb, ha nem lenne csalódás ez is (szenzorban processzorban nem lennék meglepve, ha ugyanaz maradna, mint az összes többiben)
4k legközelebb talán majd a 7D III-ban (de ott se hiszem, hogy nem croppolva és nem a jól megszokott MJPEG kodeket használva...). Azt már tudjuk, hogy arra nagyon vigyáznak, hogy azért köszönő viszonyban se legyen egy C200-al, vagy ne tudja ugyanazt, mint egyel feljebb az 5D IV, stb... A profitot termelik, olyan drasztikus márkaváltás más irányokba nem igazán történt, csak egyes szegmensekben történt csökkenés, tehát valamit csak jól csinálnak, nem fognak letérni róla, lehet a jövőben sem lesz rá szükség mert a "Pro" kategóriában már lesz raw videó 120fps 4k stb., akkor meg lejjebb szép lassan jöhetnek a tömörített 4k képességek is.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz MrChris #44039 üzenetére
És akkor mivel adnád el az azt követő modellt? Ez egy olyan formula amihez közelíteni érdemes de csak minél lassabban és megfontoltan
A céges és felhasználói érdekek ilyen szempontból ritkán egyeznek, hifiből már biztos nem leszek jó felhasználó mert találtam valamit aminél jobb már soha nem fog kelleni -
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
Nem egy kategória a kettő, az M50 a belépő modell (némileg kevesebb pixel a kijelzőn, kisebb akksi, kevesebb vezérlőtárcsa), de másfél évvel újabb. Az M5-ből lesz új változat később, de lehet, hogy ugyanúgy nem forgatható marad a kijelző stb. meg persze nem lesz egy árban. De azonos v. drágább árban az M5 nem éri meg a másikhoz (vagy a konkurenciához) képest. Pl. itt össze vannak vetve.
-
p_adam
addikt
válasz lugosi #47822 üzenetére
Nem olyan ritka, a limitált kiadások jelentős részénél ezt szokták csinálni.
Nekem a kedvencem a Lenny Kravitz Edition és a DIY változata -
p_adam
addikt
válasz konyi79 #48027 üzenetére
Ezt már korábban egyszer leírtam, az A7III jó kézből videóra (vitathatóan még jobb is lehet, mint az X-H1 panning és hasonló mozgások esetén), főleg stabilizált optikával (kézből videózás és sétálás az én olvasatomban nagyon távol állnak egymástól) a rolling shutter jelentős, de pl. 4k A7III APS-C módban már nagyon jó. Itt van egy epizód, de szerintem majdnem az összes másiknál is ez a setup, amit használ.
Az A6500 a 4k rolling shutter miatt már problémásabb, de az is távolról sem használhatatlan (akkor senki nem használná) és kb. feleannyiba fáj, mint egy X-H1. -
p_adam
addikt
válasz konyi79 #48030 üzenetére
Akkor úgy mondom, hogy nem csak a stabilizálásról van szó, nem csakis ezt kell nézni és ez alapján dönteni.
.
A videó követő AF és a rolling shutter két másik dolog, ami szerintem ugyanúgy nagyon fontos tényező, és ebben viszont a Sony A7III (mivel gond nélkül 4k APS-C módba kapcsolható, és akár crop objektívekkel videóra ugyanúgy hibátlanul használható, bár ezt szerintem a legtöbben nem használják ki) egyértelműen magabiztosabb ill. jobb ebben a generációban és a markolatot se kell szinte kötelező hozzá megvenni, mert olyan gyorsan merül az akksi. A fuji színprofilok szebbek és a kamera (markolat nélkül) kisebb a jól kiépített objektív parkkal, de más előnyöket én nem látok, pontosan ott tart, ahol a Fuji az eddigiekhez képest tarthat.
Ha nem a fotót és nem a videót nézzük, akkor ez már némileg más kérdés, de videóról beszéltünk.Ha pedig nem fontos a 4k (mert tényleg nem mindenkinek kell), akkor pl. nem lehet elmenni a Canon M50 + stabilizált objektív mellett sem, ha valakinek elég arra, amilyen helyzetekben használni szeretné. (Ahogy írtam nem feltétlen csak azt kell nézni, hogy van-e benne stabilizálás)
Sokkal kisebb és könnyebb, olcsóbb még kifinomultabb AF, jók a színei és van kihajtható kijelző. Meg persze m43 kamerák is komoly opciók referencia szintű stabilizálással, bár nagy részüknél a nagy AF problémát igencsak ideje lenne "befoltozni".[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz t72killer #48073 üzenetére
De igen, de ettől még nem lesz ugyanolyan jó.
Az A7III és A7SII között pl. azért nincs ekkora különbség, mert az A7III pixelszáma sem mondható túl soknak a méretéhez képest, ugyanúgy dual ISO rendszerű mindkettő (A GH5 nem, csak az s) és több belső zajcsökkentést használ az új processzor. De az A7SIII biztos megint még jobb lesz kevesebb megapixellel (és ott már tényleg javulni fog a rolling shutter is).