Hirdetés
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Apple MacBook
- Milyen egeret válasszak?
- OLED TV topic
- Bluetooth hangszórók
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ígyvanferi
addikt
Szevasztok!
Lassan egy éve, hogy írtam ide, de még mindig nem sikerült gépet vennem. A jövő év elején, remélhetőleg januárban tényleg aktuális lesz a vásárlás, igyekszem addig a legjobb döntést meghozni, ezért is kezdtem el most ismét olvasni a topikot.
Először is, mi kellene, mire használnám. Elsősorban természetfotóznék, tájat, növényeket, erdőt, mezőt, stb. Eztán jöhetnek a mindennapi felhasználási területek, családi, baráti összejövetelek, nyaralás, miegyéb. Semmi extra.
Valami használt középkategóriásra gondoltam, nem kell csillió pixel, forgatható, hatalmas kijelző, a LiveView nem izgat, a videófelvétel sem. Persze a régebbi daraboknál ezek nagyrésze nincs is meg. Blendebeugrasztás és tükörfelcsapás viszont kellene (nem tudom, ezek lehet, hogy együtt járnak...).
200-250K tudok rászánni, jelenáron, hagyjuk, hogy nem most vásárolok, használt cuccok ára úgysem sokat változik 2-3 hónap alatt. Ebbe még két optikát is bele kéne paszírozni, egy alapzoomot és egy telezoomot. Ezek mellé még mindenképp vennék egy Sigma makrót később.
Sok jót olvastam az Olympusról, főleg a Zuiko objektívekről, nagyon rá is izgultam, de később megint elbizonytalanodtam. Mondjuk egy E-520-ast egy 14-54-es és 40-150-es objektívvel el tudnék képzelni, úgy vettem ki a szavaitokból, a képminőségük veri a hasonló átfogású, hasonló árú C/N optikákét. ROBOTER honlapjára is eljutottam, győnyőrű képei vannak, különösen a növény- és lepkefotók nyerték el a tetszésemet. Azok a színek... Vajon így pottyannak ki a gépből, vagy sok az utómunka velük?
Visszatérve, most úgy áll a helyzet, hogy a Canon 30D (40D), a Nikon D70(s) (D80
) és az Oly E-520 között vacilálok.
A prioritások adottak, könnyítsétek meg a helyzetem (legalábbis a döntést)
Hosszú lett, sok a rizsa, sok mindent ki is hagytam, majd még összeszedem a gondolataimat.
-
johnjohn
addikt
Itt találtam egy ilyet. Hátha valakinek érdekes !
-
sanyixXx
senior tag
-
Hobbbyt
őstag
Bocsi ,ha össze vissza kérdezek.. de rájöttem ,hogy a cikkekre nem szabad hallgatnom.. a kőkemény tapasztalat a valós
-
jeni
félisten
Bármelyik szóba jöhet.
Talán a Pentax K2000 a legjobban összerakott stabilabb minőségi darab.
A Sony kihajtható LCD-s, és élőképpel rendelkezik.
A Canon CMOS érzékelőjével a legkisebb képzajjal rendelkezik.
Nikon is jó gépA Pentax, a Sony melyekben beépített képstabilizátor van így az összes obid stabilizált lesz.
A Canon és a Nikon csak akkor lesz stabilizált ha az Nikonnál VR jelölésű objektívet veszel vagy a Canonnál a IS jelölést találod az objektíven.Az objektív terén a Canonnak a legjobb ellátottsága az új és a régi obik esetében. Utána a Nikon,viszont a régi obikkal csak manuálban tudod használni a képélességet.. Aztán Pentax. És utána a Sony a Minolta révén.
Tapizzad végig melyik kellemesebb neked.
A Canon,a Pentax és a Sony magyar menüs.A Nikon csak angol.
A keresője alapján a Pentax a nyerőbb.Egyébként olvassál vissza és mindenre találsz utasítást,értékeléseket,és ajánlásokat.
-
Vapor
aktív tag
Hali!
Ezek közül a gépek közül melyiket ajánlanátok:
- Sony A350K
- Canon 1000D
- Nikon D3000
- Pentax K2000
Kezdő fotósnak lenne, viszont csak azért ezek jöhetnek szóba, mert ezeket lehet a MM-ban 0%-os THM-re venni.
Előre is köszi -
sanyixXx
senior tag
válasz
kugyu21 #4587 üzenetére
ne kösd az ebet a lájvvjúhoz
pont ez a fain a dslr-ben, hogy nem a digitális kalitkát kell nézegetni!
ami meg a beállításokat illeti... még a leánykori nevedet is be tudod állítani egy tükrösön. amit a kompakt lcd-jén bállítasz, azt raw konverzió során egy csúszkával megoldod pikk-pakk.
tényleg az a legegyszerűbb, ha kipróbálsz egyet. menj el a kövi ph!otóstalálkára dslr-t tapizni. tuti megengedik a kollégák. csak add is vissza nekik utána
-
kugyu21
senior tag
válasz
Mercutio_ #4586 üzenetére
"Nem nyújthatja ugyanazt, mivel más elven van megvalósítva a DSLR-ekben az LV"
.... na ez is megérne egy külön misét, hiszen a DSLR-k esetében sem azonos módon oldják meg, az egyik változat akár azonos is lehetne a kompaktokban használttal.Én nem a rutinra vagy annak hiányára gondolok, hanem arra amikor a szükség vagy a kisérletezési kedv miatt kell illetve akarok eltérni a gép automatikája által kimérttől, És az EV korrekció csak a példa volt, egyéb beállítások tekergetésével is szoktam játszani.
De lehet, hogy nem érdemes erről ennyit beszélni, hanem valóban ki kell próbálnom a gyakorlatban.
Köszi mindenkinek. -
Mercutio_
félisten
válasz
kugyu21 #4585 üzenetére
Nem nyújthatja ugyanazt, mivel más elven van megvalósítva a DSLR-ekben az LV
Egyébként nem kell annyiszor nézegetni
és a használat során elég gyorsan kellő rutinra tesz szert a user DSLR-nél. Jobbára Av-ben szokás használni, az ISO-t auto-ra beállítani, és csak az EV-kompenzációt kell esetleg korrigálni, a kiégés/bebukás miatt, azt pedig egyből látod hisz a kijelzők általában villogtatják ezeket a részeket az LCD-n.
Szerintem keress valakit akivel összefuthasz megnézni egy átlag DSLR-t és akkor látni fogod a gyakorlatban.
sanyixXx: Igen, K200D, K20D, a K7-ben még több a beépített cucc.
-
kugyu21
senior tag
válasz
sanyixXx #4584 üzenetére
Normál esetben, én a kompaktomnak is az optikai keresőjét használtam (ennek még van az is, és főleg az utóbbi időkben, amikorra a nyakban lóbálástól annyira összekarcolódott az LCD, hogy elég nehezen volt már látható), azonban különleges körülmények között az ellenőrzésnek ez a lehetősége nagyon jó volt.
Értem én, hogy a DSLR-nél ugyanezt utólag lehet elvégezni, de ... bár még nincs ebben tapsztalatom, nehéz elképzelnem, hogy gyorsabb a szemem elé venni, lőni, leengedni, ellenőrizni, módosítani a beállítást, felemelni, lőni, leengedni, ellenőrizni és aztán ugyanezt a ciklust esetleg még többször elvégezni, ahelyett hogy magam elé tartva a korrekciót csavargatva, oda-vissza állítással könnyen összehasonlítva kiválasztani a legmegfelelőbbet és aztán továbbnyomni a félig nyomott állapotot.
De majd kipróbálom.
Nekem logikusnak tünt, amikor a DSLR-eket elkezdték LV-vel ellátni (még nem volt video felvételi lehetőség), hogy az LV azt a funkciós lássa el, mint a kompaktok LCD-je, ha már az árak csökkentésével a kompaktot használók köréből vevőket kívánnak átcsábítani a DSLR vásárlók közé. -
sanyixXx
senior tag
válasz
kugyu21 #4581 üzenetére
sejtem, hogy hogyan beszélünk el egymás mellett, te és mi
te arra szeretnéd az lcd-t használni, amire tükrös gép lcd-jét mi nem nagyon használjuk. már rögtön komponálás közben a megfelelő beállításokat szeretnéd megadni és úgy kattintani, hogy pont olyan legyen, ahogy te azt látni akartad és láttad is az lcd-n. erről elég hamar leszokik az ember, ha tükrös gépe van. beállítasz mindent, komponálsz a keresőben, és az eredményt mutatja az lcd. ha nem tetszik, akkor már úgyis tudod, hogy mit kell áttekerni, hogy a következő jó legyen.szóval kész képről pontos előnézeted nem lesz LV-ban. ez azonban a tükrös gép gyorsasága ellensúlyozza. én sokkal gyorsabbnak érzem a fotózást vele, mint egy kompakttal és ez nem csak szubjektív érzet. amíg beállítgatod a dolgokat és nézed az lcd-t, addig simán lőttél 2 tesztet a dslr-rel és a harmadik jó is kész van már
-
kugyu21
senior tag
Na azt hiszem legjobb ha egy konkrét példán keresztül kérdezek:
Kora este, ellen fényben készül a kép. Ha akarok valamit látni az előtérben is akkor P, Tv, Av beállításaihoz képest rá kell emelni némi Ev-t, ha viszont pont az ellenfény árnyékait akarom kihangsúlyozni akkor a gép által mérthez képest szűkebbre veszem, de hogy mennyit azt jó lenne látnom.
A kompaktom LCD-jén ennek mértékét még az exponálás előtt tudom ellenörizni.
Ha jól gondolom a DSLR keresőjében az expozició korrekció eredményét nem tudom ellenőrizni. Az LV-n tudom ezt követni? -
Mercutio_
félisten
válasz
sanyixXx #4575 üzenetére
Ezek effektek, nem ilyen képet csinál a gép
, hanem az elkészült képet vázon belül át tudod alakítani és elmenteni ilyen verzióban is.
Nálam van még olyan feature is, hogy többszörös expó egy "kockára"
Egyébként nem azt modntam, hogy használom, hanem, onnan indult a dolog, hogy "van a BW meg a szépia, oszt kakukk", ami általánosságban nem igazA DOF-preview hiánya szintén nem érint, nem magamról beszéltem, de itt low budget (régebbi, jobbára használt és azon belül is alsókategóriás) gépvásárlásról volt szó.
-
Hobbbyt
őstag
És pl. mi a vélemény egy Canon EOS 500D-ről?
-
BEE
addikt
válasz
kugyu21 #4576 üzenetére
Igen is, meg nem is !
Amire te gondolsz, az egy generált előnézeti kép, az FZ30-amon
akkor volt, ha félig nyomtam az expogombot és a készülendő képpel
megegyező képet adott az LCD. Ez este szívás volt, mert nem vette hozzá
a vaku beállítást és fekete lett a monitor.
Na ilyen nincs a tükrösökön, de vannak egyéb funkciók, amik hasonló
eredményt adnak csak körülményesebben.BEE
-
kugyu21
senior tag
válasz
Szten Márs #4570 üzenetére
Én tudom, hogy a DOF nem egészen arról szól mint amit én keresek, így hát vissza az eredeti kérdésemre: a kompaktok LCD-jének a tudását megtalálom DSLR LV-jában?
-
sanyixXx
senior tag
válasz
Mercutio_ #4571 üzenetére
ha vannak, vannak. én semmi ilyet nem használok a gépben. egyszer lősz egy fekete-fehér vagy színkiemelt képet és aztán rájössz, hogy normál színesben jobb lenne, akkor foghatod a fejed utána. erre van az utómunka.
de akinek kell és használja, az tegye bátran, én nem fogok beleszólni
a DOF preview-hoz meg megfelelő gép kell, ennyi -
sanyixXx
senior tag
válasz
kugyu21 #4567 üzenetére
igen, csakhogy egy többnyire megfelelően belőtt automatikát egyszerűbb állítani, mint neked megtalálni, hogy akkor most milyen rekeszen is akarsz milyen záridővel dolgozni. és pont akkor lesz hasznos, amikor nincs időd 10 másik képet lőni.
a tekerészés eredményét meg az lcd-n látod. nem csúcs kijelzők ezek, de hogy az élesség és rekesz/záridő arány el van-e találva, azokat bőven le lehet olvasni róla.
a kereső pedig komponálásra van értelem szerűen, ott semmit sem tudsz utólag ellenőrizni a képen. -
Degeczi
nagyúr
válasz
kugyu21 #4569 üzenetére
mégis, hogyan tudná az optikai keresőben a WB hatását bemutatni?
általában nincsen a kis gépeken nyomógombos rekeszbeugratás, de haszna sem túl sok lenne kicsi és nem túl világos kereső mellett
nagyobb modelleken már általában a kereső is nagyobb vmivel, ott több értelme van - de továbbra is csak jó fényben lehet látni vmit beugratott rekesz mellettexpósorozat: kompaktokon még elkélt a kis dinamika miatt, DSLR-en azonban a HDR képeket leszámítva (amik M vagy A módban ugyanolyan jól elkészíthetőek, hiszen úgyis alapfeltétel hozzájuk egy jó állvány) már nincsen szükség rá!
ami minimális expópontatlanság előfordul néha, arra bőven megvan a korrigálási tartalék (pláne RAW-ban...), nagy hibák nem jellemzőek - ezért teljesen fölösleges lenne minden képet 3 példányban készíteni
(ráadásul mivel az expósorozat időben eltolva készül, értelemszerűen csak statikus témához használható, pillanatképhez nem. Akkor viszont semmi akadálya már a helyszínen pontosra belőni az expót a hisztogram segítségével)
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
kugyu21 #4569 üzenetére
Ennek nincs köze a mélységélesség-előnézethez. Adott (nem legtágabb) rekeszen a mélységélességet azért nem fogod jól látni, mert az objektív végig a legtágabb rekeszen van, csak az expó pillanatában ugrik munkarekeszre - azért működik így, hogy a keresőkép alehető legvilágosabb legyen. Azonban sok DSLR-en van olyan gomb, aminek megnyomásával a blende munkarekeszre ugrik, és nyomva tartása mellett ott is marad, így a keresőben láthatod, hogy mekkora is a DOF - persze sokszor ez valóban túl sötét keresőképet eredményez.
-
kugyu21
senior tag
válasz
Cassidey #4568 üzenetére
Akkor hogyan kell érteni Sten Mars alábbi írását:
" A másik, a kukucskalyuk. Abba belenézve a saját szemünkkel láthatjuk ugyanazt, amit az objektív, semmi LCD, meg hasonlók, hanem az igazi, hamisítatlan látvány. Ez már magában teljesen más feeling. Szerintem összehasonlíthatatlanul jobb, viszont itt nyilván nem látja az ember a változtatásokat a keresőben - maradva az előbb felhozott példánál, mondjuk azt, hogy milyen hatása lesz a képre, ha fehéregyensúlyt változtat."?
És egyébként már a belépő szintű gépeken is van DOF gomb?
Mert pl az én 2003-as kompaktomban már van expoziciósorozat, míg a késöbbi D40, D60 nem tudja ezt. -
kugyu21
senior tag
válasz
sanyixXx #4566 üzenetére
De azok továbbra is automatikák amiket szintén módosítani kell bizonyos esetekben.
Azt pedig, hogy a rányitott vagy szűkített néhány rekeszértéken jobb vagy rosszabb lessz a kompozició azt azért jó látni. Vagyis pont annak a tárcsatekerészésnek az eredményét akarom látni. Vagy ezt a keresőben is tudom ellenörizni?
És nem mindig van idő 10 másikat lőni, tárcsatekerészéssel viszont sokkal gyorsabban eldönthető melyik beállítási érték a legjobban tetsző. -
sanyixXx
senior tag
válasz
kugyu21 #4564 üzenetére
erre ott az AV vagy TV mód
persze nem rossz, ha manuálisan is be tudod állítani a gépet, de amíg új a téma, addig bátran lehet félautomata módokat is használni. sőőőt. ezeket a profik is használják
az expokompenzáció meg már csak tárcsatekerészés, szóval nem nagy ügy. ezért jó a digitális fotózás, ha elcseszel egy képet, törlöd és lőhetsz 10 másikat helyette. az effekteket viszont a dslr-nél kb. el is felejtheted. BW és szépia max. meg ha olyan az obi, akkor instant vinyetta -
kugyu21
senior tag
válasz
sanyixXx #4563 üzenetére
Valószínüleg a kompaktok esetében is csak imitációról van szó, de pl egy ellenfényes kép esetén arra jó, hogy az ember kipróbálja mennyire kell lerekeszelni vagy hozzátesz-e a képhez ha valami effektet teszek hozzá. (tudom ezeket utómunkával is el lehet intézni, de én az digitális fotózást, az egyébként sok előnye mellett, azért utálom, mert utána még annyi idő lehet el...... vele).
-
sanyixXx
senior tag
válasz
Degeczi #4560 üzenetére
a WB-t igen, a rekeszt viszont tipikusan nem - hiszen az majd csak a képkészítéskor ugrik be a kért értékre...
erre van az előnézeti gomb. már amelyik gépen van
de nekem LV-ban az lcd-n is látszik, ha rekeszelek vagy záridőt csökkentek/növelek. nem is rekesz ugrik be, de imitálja a kijelző a dolgot. -
Degeczi
nagyúr
válasz
kugyu21 #4561 üzenetére
félig lenyomáskor már persze megtehető, hiszen nem dolgozik tovább az AF
de nincs ökölszabály, eltérő hogyan viselkednek
gyakori (ám nem feltétlenül mindre igaz) megoldás pl., h a LV mód kiválasztása előtt használt rekeszt állítják be bizonyos határok között (tehát mondjuk max. f/8-ig, mert afölött már nem maradna elég fény az élőképhez), de ha utána változtatsz rajta, azt már csak a képkészítéskor fogják a ténylegesen kért értékre beugrasztanimindenesetre mégegyszer: kezdetleges, ritkán használható a DSLR-ek LV lehetősége, így ha ez vmiért nagyon fontos lenne, a Sony pár modellje közül érdemes választani (ahol viszont ezért cserébe gyengébb az optikai kereső), vagy a Panasonic G1-et, ami még a zársebesség hatását is tudja demonstrálni az élőképen
-
kugyu21
senior tag
válasz
Degeczi #4560 üzenetére
"a rekeszt viszont tipikusan nem - hiszen az majd csak a képkészítéskor ugrik be a kért értékre"
Azt nem tudom a rekesz mikor ugrik be, de az enyémen bizony a félig lenyomott állapotban látható különbség, és pont azért érdekel ez, mert ezt a lehetőséget nem szeretném elveszíteni a DSLR-re váltáskor. -
Degeczi
nagyúr
válasz
kugyu21 #4559 üzenetére
ezeket nem lehet egybemosni!
a WB-t igen, a rekeszt viszont tipikusan nem - hiszen az majd csak a képkészítéskor ugrik be a kért értékre...
(egyébként ez a kompaktoknál is így van! Máskülönben a lerekeszelés annyira csökkentené az beeső fényt, h az AF működésképtelenné válna, ill. a kevés fény miatt a CCD sem tudna jó élőképet adni, így ott is külön kell kérni az ilyen előnézetet)
Így a kompaktok sem "azt adják, ami a filmre kerül"
(szerencsére - mert sok kompakt hajlamos pl. az élőképben túlcsordulást, megfolyást is produkálni, ami persze a tényleges képen nem lesz rajta)de a kijelző rossz láthatósága, a csigalassú AF miatt ezek a LV megoldások szerintem nem jelentenek komoly szempontot DSLR-ben, legföljebb talán olyan állványról makrózásnál, ahol van mód aprólékos élességbeállításra
-
kugyu21
senior tag
válasz
Degeczi #4558 üzenetére
A példa ugyan a WB-ről szólt, de én nem csak erre gondoltam, hanem hogy a DSLR-ek LV-je azonos-e egy bridge kijelzőjének képével ahol, ha nem is a valóságot látom (mint a keresőben), de azt ami a "filmre" kerül? Tehát látom-e benne a expoziciókorrekció, WB és egyéb módosítások, akár egy-egy effekt hatását?
-
Degeczi
nagyúr
válasz
kugyu21 #4557 üzenetére
elvileg igen, gyakorlatilag azonban mégsem, mert a kijelzők napfényben ilyesmire nem használhatóak, de egyébként sem színhelyesek (sőt, többnyire még a világossági viszonyok sem korrektek - részben épp azért, h a kép napfényben egyáltalán látható legyen valamennyire. De még csökkentett fényerővel is nagyon távol van ezeknek a TFT-knek a képe egy asztali monitorétól)
ebben vitathatatlanul jobb az EVF, hiszen azt közvetlenül nem éri napfény (ezzel együtt a gyors, élőképet adó kiolvasás ott sem eredményez azonos képet a tényleges expóval, ill. a színhelyesség persze szintén nem garantált - de azért lényegesen jobb ebből a szempontból)
a legtöbb DSLR-t ugyanakkor egyébként is RAW-ban érdemes használni, akkor pedig nem probléma utólag helyesre állítani a fehéregyensúlyt
-
kugyu21
senior tag
válasz
Szten Márs #4551 üzenetére
"Ez már magában teljesen más feeling. Szerintem összehasonlíthatatlanul jobb, viszont itt nyilván nem látja az ember a változtatásokat a keresőben - maradva az előbb felhozott példánál, mondjuk azt, hogy milyen hatása lesz a képre, ha fehéregyensúlyt változtat."
Az LV-vel rendelkező DSLR-k kijelzőjén tudom ellenőrizni a vátoztatások hatását még az exponálás elött? -
taxy
csendes tag
AF-esekből is lehet jókat venni, olcsón, csak manuál obikból fényerősebb jön ki ugyan abból a pénzből. Én például most fogtam egy nagyon szép rajzú Minolta 35-105-öt 1988-ból szép állapotban 8000-ért a Vaterán.
D40 helyett inkább a KM 7D-t ajánlom. Egy kategóriával feljebb van szolgáltatásban (2 tárcsa, stabilizátor, sorozatok, rengeteg dedikált kezelőszerv, méretes világos prizmás kereső, időjárásálló, magnézium ház), ugyan az a szenzor dolgozik benne, és 50-60 között szépet lehet találni. A megjelenése is meglehetősen indusztriális, ha valaki erre megy. Én 55-ért vettem dobozban, papírokkal, újszerű állapotban 20k expóval. Igaz sokkal ritkább, mint a D40...
-
kricsi81
senior tag
bizony, ha nem idegenkedik versenyzőnk a manuál fókusztól, akkor egész jó kis szett állítható össze, használt, régi, nagy fényerejű, manuális obikból...
D40/D40x-ek bőven 100 alatt mennek használtan, esetenként egész sok kiegészítővel...
a pixinfó és vatera hírdetéseit kell nézni, a pixinfón mostanában egész sok D40/D40x van...
-
Hobbbyt
őstag
válasz
Szten Márs #4551 üzenetére
Ez-Ez annyira nehéz döntés
Lelkesedés van.. Igény van... pénz nincs(vagy legalábbis arra nincs ,hogy csúcs obikat vehessek.. )
-
TeeJay
félisten
mégis az ilyen micro4/3 cuccokat akarják behozni pedig ott is folyamatosan kell menni az érzékelőnek illetve a príma pentaprízmás kereső helyett ott EVF van, ami szerintem sosem lesz olyan jó mint egy rendes kereső, tehát ott is folyamatosan megy a fogyasztás illetve zajosabb lesz a kép is az érzékelő használat miatt...
én maradok a DSLR-nél, abba szeretnék beruházni -
TeeJay
félisten
kompaktoknál az is szívás hogy mivel szinte mindenki LCD-vel fotóz, így abban az érzékelő gyakorlatilag folyamatosan van használva, tehát melegedik így zajt termel...
egy DSLR-nél csak arra a kis villanásra van használva az érzékelő míg kiolvassa a képpontokból az adatot (kivéve LV/videózás de azt meg szerintem kevesen használják) -
taxy
csendes tag
válasz
Slowman #4543 üzenetére
Értem én, csak azért írtam amit, mert úgy gondolom vannak itt emberek, aki azt hiszik, a SONY-nak nincs tapasztalata a fotóeszközök gyártásában, csak szórakoztató elektronikát csináltak eddig, tehát ez ügyben a Canon/Nikon/Oly/Pentax csapatok sokkal előrébb vannak. Csak ezt a tévhitet akartam eloszlatni, mert amikor megvette a Minoltát a tapasztalatit és a szakembergárdáját is megvette.
Az új SONY gépekkel nincs sok tapasztalatom. Láttam őket áruházban, és ennyi. Megnéztem, megfogdostam és kész. 7D-t használok, valamint egy munkatársamnak van A700-a, ezekkel kapcsolatban sokkal jobban képben vagyok. Az LV megoldásuk viszont tényleg nekik a legjobban használható. Ez tény.
-
Slowman
aktív tag
Az rendben, hogy összebútorozz a Sony a Minoltaval és az A700 szerintem is egyeneságú leszármazottja a 7D-nek (kisebb újításokkal) és véleményem szerint is nagyon remek gépek voltak a Minolták, de ezek az általam említett kisebb szintű darabok nem hasonlítanak egyik Minoltára sem...
Már mondtam nekem ezekkel a gépekkel az a bajom, hogy elég erős kompakt hatásuk van (markolat, stb., de nem azonosítom ezekkel sem a magasabb sem a középkategóriás gépek egyikét sem. amit már szintén elmondtam) na most nem azért váltok DSLR-re.
Röviden, nekem a belépőszintű Sony repertoárral van bajom mert az LV (ami köztudottan az egyik legjobb az összes gyártó közül) javára minden komoly gépre utaló dolgot kispóroltak belőle. Szvsz nekem nem kell LV így a Sony belépő kategória is kiesik nálam és ezért nem ajánlom senkinek aki nem érzi hatalmas hiányát az LV-nek vagy nem nagy makro mániás, vagy nem akar később egy komoly Sony rendszert és valahol el akarja kezdeni. -
taxy
csendes tag
válasz
Hobbbyt #4540 üzenetére
A kompaktok elsősorban az érzékelő mérete miatt nem tudják felvenni a versenyt a DSLR-ekkel. És bármit is mond egy újságíró, a fizika az fizika. Sok képpont összezsúfolva kicsi helyen, képpontonként kevés fényt, ezáltal zajt, vagy a zajszűrés miatt mosott képet eredményez. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy az optikának is van felbontóképessége, és a kompaktokban nem csúcsminőségű objektívek vannak gazdaságossági (és fizikai) okokból.
Ha már SONY-t akarsz..
Ha Békésben élsz (esetleg Orosházán), és lenne kedved kipróbálni egy Minolta 7D-t, szólj, majdnem minden hétvégén ott vagyok, összefuthatunk egy teszt erejéig.
-
Hobbbyt
őstag
válasz
johnjohn #4531 üzenetére
Elolvastam már párszor az első oldalt, de ezek ellenére ez a 2 cikk elbizonytalanított :
Canon nem reklám céllal.. lumixAz tiszta sor ,hogy a pixinfón arra esküdnek ,hogy egy alap tükör reflexes gép egy közép kategóriás vagy jobb obival messze jobb képet készít mint egy bármiféle kompakt gép. De kinek hihetek ? :S
Azért választom a Sonyt mert... mert tényleg sony a világ. Na meg persze azért mert ezt a Márkát tudom a legkönnyebben elérni a kis megyémben (Békés megye) Sajnos a többi márka errefelé nem ős honos. Se Canon.. Pentax.. stb.
-
Marky21
aktív tag
Köszönöm a válaszokat,csak azért kérdeztem mert mindenki mondja hogy most már nincs értelme fényképésznek menni mert már nem keresnek fotósokat, mert mindenkinek van saját fényképezőgépe, és megcsinálják maguknak a fotókat ki is tudják nyomtatni szóval, hogy a fotósokra nincs szükség
.Pedig ha körül nézzünk csomó helyet borítanak fényképek még az utcán is(plakátok,újságok,szórólapok, képeslapok stb...) ,és azokat nem hiszem hogy "Józsi bácsi" csinálta a gépével amit az unokájától kapott.
-
taxy
csendes tag
Emberek, amikor SONY-ról van szó, akkor tulajdonképpen nyugodtan mondhatnánk helyette Minoltát is, ugyanis őket vette meg a SONY szőröstül-bőröstül, termékpalettástól, tapasztalatostól, mérnököstől pár éve.
A Minolta pedig egész jó cuccokat csinált (mondom ezt 7D, és több 20 év körüli Minolta objektív tulajdonosaként), szóval hívhatjuk SONY/Minoltának is.Szóval itt nem egy új, fotózásban kicsi múlttal rendelkező cégről van szó, akik jó TV-t tudnak csinálni...
Ár/szolgáltatás tekintetében pedig az egyik legjobbak szerintem, valamint kompatibilitásban sem kell szégyenkezniük.
Én örülök, hogy sokan túl tudnak nézni a Canon/Nikon vonalon is.F1 fotózáshoz meg az Oly a nyerő szerintem is. A 4/3 rendszer érzékelőmérete miatt (kettes szorzó), erre a rendszerre a legolcsóbbak a hosszú objektívek a DSLR-ek világában, ahhoz meg az kell. Szóval én is ezt javaslom.
-
Slowman
aktív tag
válasz
Marky21 #4533 üzenetére
Meg
! Csak nagyon jónak kell lenned, mint minden egyéb másba
. Szóval nem különb szerintem mint egy vállalkozást beindítani. Rizikó stb.
Szerk: igen legalább 2misi szerintem egy komoly pénzkeresős sett amivel akár egy családot is ellehet tartani... nem pedig sebpénzkereset.
-
Marky21
aktív tag
Sziasztok!
Ez a kérdés tudom nem ide tartozik,de meglehet élni fényképezésből ???? -
Slowman
aktív tag
válasz
sanyixXx #4530 üzenetére
Ez frankó csak hol van itt a fotós szemszög? Mert az, hogy lefedem az egész háztartásom stb. az nem érdekes fotós szemszögből. Aki meg DSLR-t akar venni ne abból induljon ki, hogy milyen TV-je van meg a gyerek mit tol épp a PS-en, mert akkor senki nem venne Pl.: Nikont, Canont vagy akár Olympust és nem utolsó sorba Pentaxot mert ezekből aztán nincs sok a lakásba
. Mert ezek döntő többsége nem igazán foglakozik optika (távcső, objektív és fényképezőgép) gyártáson kívül mással (jó a Canon nyomtatóval és fénymásolóval
). Amúgy nekem elég sok minden zavaró dolog van ezeken az új alsó kategóriás Sonykon szerintem (az árán kívül szinte minden). Én azért az árért inkább Olyt néznék vagy Pentaxot. Ezt már többször elmondtam, hogy nincs nekem semmi bajom a Sonyval és a többi gépek azaz A500 és afelettiek igen is jó masinák, de ezek kis gépek (A230/330/380), hát nem is tudom látszik a spórolás (nem elfogultság ezt Sony user is mondta, hogy ha nem fontos az LV akkor inkább felejtő).
-
sanyixXx
senior tag
válasz
Slowman #4529 üzenetére
valószínűleg azért, mert sonyval az egész háztartásod le van fedve és jók a termékei. ebből kiindulva már lehet egyből a sonyval szemezni.
másrészt a kézi kamerái is elég elterjedtek a sonynak és azok sem rosszak. újabb kiindulópont.
harmadrészt pedig jó áron adják az A300 sima és duplakitet is. -
Slowman
aktív tag
válasz
Hobbbyt #4528 üzenetére
Ég és föld...
Én egyből a sonyt venném vagy valami más tükröset ugyanabba az árba.
Kérdés: miért van mindenki megőrülve most a sony-ért. nekem sincs semmi bajom vele csak aki venni akar gépet az egyből azzal kezdi, hogy megvegye e ezt a sony kamerát... ennek van a legtöbb a feature listáján vagy mi a szösz? ezek szerint jól sikerült a marketingje a sonynak ha mindenki ilyet akar venni.
-
Hobbbyt
őstag
Új kérdés..
Mi éri meg jobban? Egy belépő szintű DSLR (sony A300 stb..) vagy egy ugyan ebbe az ár kategóriába eső kompakt? Ultrazoom kompakt. stb :S
Képminőségben mit tud egy kezdő tükörreflexes? Kitobival.. -
Slowman
aktív tag
Ugye onnan indult ki az egész, hogy 180k maximum abból lehet kicsit föntebb kerekíteni 200k-ra teljesen koppra de egy cacnon nikon rendszer kiépítéséhez 200k csak az obi vagy a váz szerényen, na most az egyik sem használható külön külön.
Ezért tanácsoltuk azt a az oly vázat meg azt az obit mellé kitbe. Nem lesz az F1 magazin fotósa vele de jobb mint egy ultrazoomos ketyere sztem. De mindenképp meg kéne halhatni más véleményét, hogy mit ajánl vagy aki használta már azt az obi váz párosítást.
Úgyhogy tessék érdeklődni meg olvasgatni tájékozódni!
-
TeeJay
félisten
válasz
legenda007 #4524 üzenetére
a legnagyobb választék a Canon és Nikon vázakhoz van
rengeteg objektívet lehet rácsavarni viszont a 200+ mm utáni "ágyúk" elég kemény összegbe kerülnek pláne ha még fényerős is. -
TeeJay
félisten
válasz
legenda007 #4522 üzenetére
na jó csak egy ilyen objektív teljes zoom-on lehet hogy már elég kompromisszumos minőséget ad, ráadásul ahogy írták optikai képstabi ide vagy oda kell az állvány különben nagyon kicsi záridőt kell használni vagy nagy ISO-t (vagy mindkettőt egyszerre)
-
kricsi81
senior tag
válasz
legenda007 #4520 üzenetére
de azért F1 fotózásnál arra is készülj fel, hogy milyen iszonyat gyorsan mennek azok a szekerek, és ha azt akarod hogy szinte csak az autó látszódjon, akkor nagyon résen kell lenni! szóval csak azt akarom mondani, hogy elég nehéz feladatod lesz, kezdőként.. főleg hogy gondolom a tribünön nem lesz sok helyed, esetleg egy széknyi hely oszt kész, úgyhogy előtt gyakorolj sokat!
-
legenda007
aktív tag
Köszi a válaszokat!
-
TeeJay
félisten
válasz
legenda007 #4514 üzenetére
de azt értsd meg hogy kompaktoknál a 20-26x zoom úgy jön össze hogy nagylátóról egészen vagy 600mm-ig zoomolnak viszont a minősége nagyon pocsék egy ilyen objektívnek...
DSLR obinál szintén tudsz 450mm-t pl ha veszel egy 70-300-as obit egy DX-es vázzal (Nikon belépőszint) és az az objektív ég és föld egy ultrazoom objektívjéhez képestitt van ez az olympus valami
[link]azt írja : A legnagyobb teljesítményű optikai zoom kompakt méretben: 26x-os nagylátószögű optikai zoom (26-676 mm*)
hát ember legyen a talpán aki tökig zoomolt állapotban tud vele fotózni...
még ha ingyen adnák se kellene mert semmi értelme szerintem -
Slowman
aktív tag
Néhány értékelést olvasgattam eléggé dicsérgetik. (Amúgy azért ez "kitekerve" kb 600mm ekv. lesz, már lehet megkíván egy állványt, egy monopod biztos jól jön. Jó időbe biztos kézzel lehet megy a dolog.)
-
Slowman
aktív tag
válasz
Snakeiboy #4516 üzenetére
Igen ez valóban jó megoldás
. Jó kitobi, stabis váz, frankó jpg motor (mivel nem akar sokat "szöszölni" így úgy is jpg-be lő nem pedig raw-ba sztem). Erről a 70-300-ról lövésem sincs, de a kitobit mindenki dicséri meg alapból a Zuiko obikat. A 4/3 miatt még nagyobb lesz a "szorzó" mint más cropos vázon így tuti, hogy elégnek kell lennie és ettől olcsóbb megoldás nincs nagyon erre. Ebbe már csak egy kártya kell meg esetleg egy markolat a jobb fogás miatt mivel viszonylag kis váz, de ez előnyös is lehet a hordozhatósági szempontból meg nem törik le az ember keze 1/2h után
. Asszem ez tényleg frankó költségkímélő megoldás erre pont elég, nem több nem kevesebb.
-
Snakeiboy
aktív tag
válasz
legenda007 #4514 üzenetére
Hat ha csak ennyi kell, akkor en ajnalom az Oly E520 14-42mm 70-300mm kitben. Ezzel tutira kozelre hozod az F1-es autokat a tribunrol es minden masra is jo lesz, szep kepminosegben. Aki nem ert velem egyet megkovezhet
Bocs a ketszeri kuldesert
Amugy a link hol veheted meg: [link] -
Snakeiboy
aktív tag
válasz
legenda007 #4514 üzenetére
Hat ha csak ennyi kell, akkor en ajnalom az Oly E520 14-42mm 70-300mm kitben. Ezzel tutira kozelre hozod az F1-es autokat a tribunrol es minden masra is jo lesz, szep kepminosegben. Aki nem ert velem egyet megkovezhet
-
legenda007
aktív tag
Engem nem érdekel mia menő.
Egyszerűen fogalmazok, nem vagyok fotós, nekem kell egy gép ami általános használatra jó, illetve egy obi ami vel az f1-en tudok a tribűnről fényképezni, tehát távolról. eddig használtam egy kompakt 10x-s és 15x-s optikai zoomos gépet, egyik sem volt tökéletes mert nem tudta behozni elég közelre, hogy normális képet tudjak csinálni.
nem értek a dslr gépekhez és az obikhoz sem, azért kérdezek itt.
egy Sony A200K-val vagy Nikon d3000 vagy OLY E520-al és egy 70-300 mm -es obival tudom e ezt kivitelezni vagy nem, vagy vegyek egy kompaktot.Sok különbség van a két fajta gép között, ezért kérdezem. -
Slowman
aktív tag
válasz
rumos14 #4512 üzenetére
Az új kitről nem hallottam semmit de a régi 18-70-re azt mondták nem épp egy nyerő darab (én azt hittem még ezzel árulják őket). Nekem nincs semmi bajom a Sony márkával félreértés ne essék, de úgy állok hozzá mint a Nikonhoz. Belépőszintet ebből a két márkából inkább nem vennék, hacsak nem akarnék utána valami komoly vázat ebből a márkából minimum D90 vagy A550 (ezek már pofásak szerintem is) vagy még magasabb szintűt FFváz stb. Akkor meg a Pentax esik ki, mert nincs komolyabb váza a K-7nél (jó volna az nekem
).
Visszatérve a Sony alsóbb szegmensben lévő gépei elég kis műanyagjáték hatást keltenek, meg az a markolathát ott szerintem nem volt éppen józan a tervező
. Inkább ilyen featurekkel teletömködött kompakt hatása van mint DSLR. Szóval ez az A230,330-at inkább kihagynám (az A330 designos, szép ezzel a szürke/carbonhatással, de ennyi nekem), többi gépe viszont teljesen korrektnek szerintem.
Ha jól tévedek te is azt mondtad, hogy "a Sony A330 a markolat pocséksága miatt sztem simán nem vehető "emberszámba". nem tudom ajánlani emiatt, bár vannak pozitív tulajdonságai." Egyszóval engem nem győztek meg ezek a pozitív tulajdonságai.
-
Slowman
aktív tag
válasz
Fryskitt #4507 üzenetére
De makrot nem úgy kell érteni mint a kompaktoknál, az hogy kihajtható kijelző meg LV és átlököm a gombot a "virágra"
. A rendes makrozáshoz kell egy jó makro obi is kb egy Sigma 105/2.8 ezt dicsérni szokták, de minimum egy tele és egy előtétlencse, mondjuk Raynox DCR-250.
Taperold meg az össze szóba jöhető gépet valami nagy multiba, az is sokat dob majd rajta, hogy melyik mennyire áll kézre.
Amúgy nem tudom miért ragaszkodsz annyira a Sonyhoz de ez a te döntésed. -
rumos14
nagyúr
válasz
Fryskitt #4481 üzenetére
erre még mindig azt mondom hogy ha kompakt módjára használható élőkép kell DSLR-ben, akkor csak a Sony játszik. A330 helyett A300-at tudok ajánlani, talán valahol még kapsz újonnan. normális fogása van és a gombokat sem spórolták le róla. az ahhoz adott kitobi viszont lényegesen gyengébb. ez egy ilyen világ
-
Slowman
aktív tag
Hát az biztos, hogy stabilabb mivel a felkarod majdnem megtámaszkodik a mellkasodon. Amúgy meg tényleg sokkal jobban lehet komponálni keresőbe. Nekem volt kompaktom nem egy és utána egyszer sem hiányzott a K10D-n az LV. Sőt egy felüdülés volt
.
Ez már csak mellékes, hogy elég furán tekintgetnék egy olyan DSLR userre aki nyújtott kézzel LCD-t bámulva készít képeket. Az meg ha makro fan vagy ott a kihajtható LCD és az LV nagy segítség, bár arra is van szögkereső, de ez még is csak már pénzkiadás nélkül ott van és univerzálisabban is használható szerintem.
-
TeeJay
félisten
válasz
legenda007 #4495 üzenetére
szerintem DSLR objektíveknél nem menő a 20x zoom...
az csak ultrazoom marketing érték, itt ez nem játszik
pl egy Nikon 70-300 csak 4,28x zoom mégis röhögve veri az összes ultrazoomot minőségben... ha meg ettől nagyobb gyújtótávolság kell akkor elég kemény pénz lesz az objektív -
TeeJay
félisten
válasz
Fryskitt #4481 üzenetére
rá kell szokni a rendes keresőre és elfelejteni az LCD-s bámulást...
hidd el oltári jó mikor objektíven keresztül látod azt hogy mit fogsz majd fényképezni
ja és szerintem még stabilabb is a géptartás mivel mindkét kézzel a szemedhez kell emelned, így kevésbé mozdul be mintha egy kézzel tartod és LCD-ről fotózol... -
sanyixXx
senior tag
válasz
legenda007 #4495 üzenetére
20-25szörös zoomot?
semmivel. 18-200mm, 50-500mm, 35-350mm amik kb. 10-szeresek, illetve van még tamron 18-270, de ez sem 20szoros.meg ugye az is kérdés, hogy honnan indulva. ha 10mm-ről akarsz indulni, akkor 200mm-ig már meg is van a 20szoros zoomod, viszont ezt egy obival nem fogod megkapni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- Bezámítás! HP Victus 16-D0655NG Gamer notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB W11
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest