- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Gaming notebook topik
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- E-book olvasók
- Fujifilm X
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
philoxenia
MODERÁTOR
Itt kezdődött.
Kellene egy jó minőségű 4/3 és egy jó APS-C mindkettőhöz jó 300-as obik, két állvány, és egyszerre ugyanaz a téma... Akár valamelyik fotóstalin is összehozható lenne...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Annyira precíz tesztre nem gondoltam...
Nagyjából hasonló árú két váz dupla kittel. Azért a 620 vs. 500D, mert hasonló generációs és hasonló ár. De lehet akár 50D és E30 is... vagy 450D vs E450pl...Szerk.: bár a 300 -as tele nem elérhető kitben, legalábbis nem találtam...
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Szten Márs
nagyúr
Természetesen a "valós" gyújtótávolság azonos lesz, nyílván pontatlanul fogalmaztam, de nem gondoltam volna, hogy lesz valaki, aki nem érti mire akartam célozni, sőt még most sem hiszem. De akkor megfogalmazom pontosan, amibe nem lehet belekötni:
"...Ha azt sem hiszed el, hogy más lesz a kisfilm ekvivalens gyújtótávolság, ne hidd el. Ha nem hiszed el, hogy a más kisfilm ekvivalens gyújtótávolság valóban azt jelenti, hogy távolabbról képes közelhozni dolgokat ez a rendszer, akkor ne hidd el..."
Kis magyarázat: a kisfilm ekvivalens gyújtótávolság egyértelműen meghatározza a látószöget. A valós gyújtótávolság önmagában állva viszont nem határozza meg a látószögünket, csak és kizárólag a szenzormérettel együtt. De ezt sem hiszem, hogy hozzá kéne raknom, hisz tudjátok, vagy legalábbis igen nehezen tudom elképzelni, hogy nem tudjátok és azt is nehezen tudom elképzelni, hogy azt nem tudjátok, hogy én itt kisfilm-ekvivalens gyújtótávra gondoltam, innentől kezdve meg nem teljesen értem, hogy mire fel íródott ez a hsz most itt, amire reagálok.
APS-C-ből meg nagyobbat vágok és máris 900-as. Még nagyobbat és 1200-as. Húdejó
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
Hát igen, az FA 31mm F/1,8 az álomobjektív, ha választhatnék egy objektívet, legyen az bármilyen, akkor ezt választanám, ez teljesen egyértelmű. De azon kívül, hogy kishazánkban valami oknál fogva beszerezhetetlen, árban is duplája a 35mm-esnek. De most, hogy ezt írtad, baromi kiváncsi lennék: van egy 31mm-es limiteded? Vagy csak az őt övező nem kicsit durva elégedettségi ráta fogott meg téged is?
-
Szten Márs
nagyúr
Persze, csak a látószög változik... meg minden, amit a látószög meghatároz - így az a hatás is, amiről leeate beszélt. Értelmezd a geometria segítségével a különböző gyújtótávolságú objektívek azon tulajdonságát, hogy bizonyos, egymástól meghatározott távolságra lévő dolgokat látszólag közelebb hoznak/távolabb visznek egymástól, tehát nyújtják, vagy épp összenyomják a teret: ha ez megvan, akkor láthatod, hogy ez a hatás kizárólag a látószög változása miatt jön létre. Tehát ha egy 50mm-es objektívet 1,5x-es croppos vázra teszünk fel, akkor pontosan úgy fogja alakítani a teret, mint egy 75mm-es objektív fullframes vázon.
Ha nagyon szükséges, akkor levezetem, hogy miért is történik így, de szerintem egy jó gimis matektudással, meg némi belegondolással ezzel nem lehet senkinek baja
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
Most valószínűleg nem értelek.
Fotózni gyakorlatban fotózunk. Adva van egy 58mm-es Helios kedvenc Pentax DSLR-ünkre és egy 85mm-es objektív kedvenc Pentax filmes SLR-ünkre. Ez esetben a két objektívvel nyílván ugyanúgy fogunk bánni, mert jó közelítéssel ugyanazt a látószöget adják, így ugyanahhoz a képkivágáshoz ugyanolyan tárgytávolságot kell beállítanunk stb stb... Na meg az ugyanolyan látószög miatt ugyanúgy alakítják a térelemek egymáshoz viszonyított látszólagos elhelyezkedését. Magyarán uyganúgy fognak viselkedni. (Leszámítva olyan, az adott kontextusunkban pongyolán pespektívának hívott dologtól teljesen független hatásokat, mint a más mélységélesség)
Nem is értem, mit értessz eltérő használaton, komolyan Nyílván egy DSLR-en máshogy fogjuk használni az adott x gyújtótávú objektívet, mint egy fullframe vázon/filmes gépen, nade a kérdés szempontjából ez teljesen mellékes, amúgy meg teljesen értelemszerű.
A kérdés az volt, hogy a teret ugye az 50mm-es objektív DSLR-en ugyanúgy alakítja, mint filmes vázon. A válasz az volt, hogy nem, az 50mm-es objektív úgy fog viselkedni erre a tulajdonságra nézve DSLR-en, mint filmesen egy 75mm-es objektív. Az, hogy ez mennyire közvetett okokból van így, teljesen lényegtelen.
-
Szten Márs
nagyúr
Na, még egyszer elolvastam, de még most sem értem, hogy mit akartál mondani Lehetséges, hogy elbeszélünk egymás mellett.
Mindenesetre természetesen azonos körülményeket veszünk. Azonos körülmény: azonos tárgytávolság és azonos téma mind az 50mm-es objektív/DSLR kombináció mind a 75mm-es objektív/kisfilmes gép kombináció esetében. Ennél nem lehetnek azonosabbak a körülmények a kérdéses tulajdonság vizsgálatához. Az eredmény pedig azonos viselkedés rá nézve. Nyílván azonos feltételek mellett lehet összehasonlítást tenni, de itt spec ez megvan.
-
Szten Márs
nagyúr
Szerintem csak simán fáradt vagyok/voltam ahhoz, hogy értsem, hogy mire gondolsz
Igen, a mélységélességet én is említettem. A perspektíva távolságfüggő, hogyne, ezért írtam, hogy pongyolán neveztük el a kérdéses vizsgálandó tulajdonságot perspektívának, szerintem ejtsük is ezt a kifejezést, mert jól látható, hogy kavart szül. A többit meg kiveséztük. A látószögében 75mm-esként fog viselkedni, és az, amire leeate kiváncsi, az a látószögétől függ az obinak, tehát neki ez a lényeg.
leeate: ne kavarodj meg, olvasd el a fenti utolsó mondatomat
-
Dtomi
őstag
Ez függ attól is mire szánjuk a fotót egy óriásplakátnál amit sokkal távolabbról nézünk nem ritka a 200 mm FF-en és akkor nem tűnik 10-20 méterről úgy mintha az orrát nézné a képen a modell. a 135 2L a világ legjobb üvege.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Cassidey
senior tag
Gyerekekhez is siman jo lesz eddigi tapasztalatok alapjan. Zoom alapvetoen praktikusabb ilyen celra, de fixekkel jobban szeretek dolgozni, ha nagy ritkan felteszem a 70-200-at is sokszor azon veszem eszre magam, hogy lepegetek elore-hatra. :/ Ugy igazan nincs szuksegem a 200mm-re, de a masodvazam aps-c marad, legrosszabb esetben atrakom a 135-ot.
Tomi: nagyon varom az obit.. a 85/1.8-at is nagyon szerettem, ezt remelem megjobban fogom. Meg 1-2 het.
-
Mr.White
senior tag
50-200. A másik megfizethetetlen... A 16-50es-ről annyit hogy az eredeti ár feléért sikerült hozzájutnom, szóval elég jó vétel volt.Ha eladnám már hasznot húznék vele.Úgy gondoltam hogyha esetleg eladásra szánnám ezt az egész kit-et akkor ebből a pénzből egy másik márkát választanék, aminél a váz valamivel újabb és jobb lenne mint a mostani, és a fennmaradó összeget objektívre költeném.
Persze ez a gondolat elég merész úgy tűnik... -
turisandor
csendes tag
Régebben - nem vagyok mai gyerek - Practica gépem volt nagylátóval és portré telével.
Hosszú kihagyás után 3 éve vettem egy Pana FZ50-et. Van hozzá egy Oly FL36 vakum, egy WCON-07 nagylátó előtét, állvány, makro előtét, miegymás.
Mostanra szeretnék újra tükörreflexest, bár a Pana G1 is szóba jöhet. Az Oly-E620 nagyon szimpatikus. A Canon 450D is. Úgy érzem a majdani kiegészítők árát is beleszámítva (a pénz fontos tényező), valamint temérdek teszt elolvasása után az Oly a jó választás.
Azt ovlastam a Neten, hogy az Oly kis keresője miatt a manuális fókusz állítást csak az LCD-n keresztül érdemes végezni. Ez, ha igaz, nem vonz.
Természetet és személyeket is szeretek fényképezni, a makro-ba meg csak épp belekóstoltam, de érdekel. -
TeeJay
félisten
mégis az ilyen micro4/3 cuccokat akarják behozni pedig ott is folyamatosan kell menni az érzékelőnek illetve a príma pentaprízmás kereső helyett ott EVF van, ami szerintem sosem lesz olyan jó mint egy rendes kereső, tehát ott is folyamatosan megy a fogyasztás illetve zajosabb lesz a kép is az érzékelő használat miatt...
én maradok a DSLR-nél, abba szeretnék beruházniMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
kugyu21
senior tag
Na azt hiszem legjobb ha egy konkrét példán keresztül kérdezek:
Kora este, ellen fényben készül a kép. Ha akarok valamit látni az előtérben is akkor P, Tv, Av beállításaihoz képest rá kell emelni némi Ev-t, ha viszont pont az ellenfény árnyékait akarom kihangsúlyozni akkor a gép által mérthez képest szűkebbre veszem, de hogy mennyit azt jó lenne látnom.
A kompaktom LCD-jén ennek mértékét még az exponálás előtt tudom ellenörizni.
Ha jól gondolom a DSLR keresőjében az expozició korrekció eredményét nem tudom ellenőrizni. Az LV-n tudom ezt követni? -
Slowman
aktív tag
Egyetértek! Aki keres az talál, ahogy szól a mondás.
(Most ennek nem néztem utána csak következtetés.), de szerintem annak a 256- objektívnek a 3/4-e "eladom kiváló állapotba lévő 18-55mm kit/ 18-55 IS kit objektívemet" vagy még esetleg páran a sigma 70-300-at 17-70 vagy még az olcsó, kitbe kapott teléket, amiket szinte minden márkára találsz. A a drága obiknak a jelentős részét valami seftelés útján veszed az ilyen helyeken, pl van egy csákó aki külföldről hoz be pentax üvegeket egy másik ismert hazsnáltker oldalon. Nem mondom, hogy ez baj lehet jó is (bár én nem próbálnám kis fene tudja, nem olyan sokkal olcsóbban adja) de ezt szintén megtalálod más márkáknál is, és ez a muksó kapásból 10-20 lencsét pakol fel. Szóval egyáltalán nem reprezentatív ez a számadat szerintem. Mert a tényleges használt termékek száma amit magánszemélytől veszel nem olyan nagy különbséggel bír (jó tagadhatatlan, hogy a Canon és a Nikon vezeti a sort de nem ilyen hatalmas eltéréssel). -
Darkness1
aktív tag
Tudom. A linkelt obi 135 mm-es, az ismertetője szerint 90 mm-nek felel meg filmen. Az nem derült ki számomra, hogy mekkora leképezési arányt tud és fel lehet e tenni digit vázra.
Azt akartam mondani végső soron, hogy a feltehetően kisebb munkatáv, az AF és egyéb automatizmusok hiánya miatt számomra nem lenne alternatíva pl. egy 105/150 mm-es Sigma mellett.
No stress, no work Today!
-
Throme
veterán
Japóknál szarért-hugyért megkapsz műszaki cuccokat, összehasonlítva pl a magyar árakkal.
Nem beszélve arról, hogy náluk hamarabb megjelennek az újdonságok.
Ott már a kisiskolások csili-vili mobillal rohangáltak régebben is, mikor itthon divat volt a 3 mp-es beszélgetés, amik ingyen voltak. Ja és nevettek azon ha az mondtad még a telefont is meg kellett venned az előfizetés mellé...Én elképzelhetőnek tartom azt is, hogy ezeket a gépeket olcsón vették, mert valami hibájuk volt. Ott van óriási elektronikai piac. Szinte mindent megkapsz...
Más világ, mások az értékek és a fizu.
Ha komolyan veszed ezt a videót csak rosszul érzed magad, de nem változik semmi... -
Darkness1
aktív tag
A képkitöltés vs szenzorméret az témafüggő. Egy lepke esetén a leképezés kisebb lesz, esetleg nem is lehet kihasználni a legjobb leképezési arányt, mert nem fér ki a szenzorra. Ha a téma túl kicsi, akkor a teljes kitöltéshez 1:1 felé kellene menni. Persze én olyan vagyok, aki minél több apró részletet szeret látni egy makrón, az attól jó. De ez már filozófia. Én előnyben részesítem a minél nagyobb szenzorméretet, nem a kisebb zaj, hanem a jobb leképezés miatt.
Olcsó megoldásokhoz valóban a K-x a legjobb, a kompatibilitás itt a legjobb. BTW, a Tamron 70-300 nem rossz, se a képe, se az ára és 200mm felett 1:2-es nagyítást tud, K-x esetén lenne AF és stab is vele.
[ Szerkesztve ]
No stress, no work Today!
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
természetesen semmi baj. csak nekem kicsit furán hatott hogy a "K-x szenzora a legjobb a mezőnyben jelenleg", miközben u.ez van egy másik gépben is - akkor említsük meg azt a másikat is. na mindegy, lényegtelen.
a Pentax amúgy jól tette hogy áttért a Sony-ra. a K-x nagyon jó, a K-r elvileg még jobb és a K-5 a szintén Sony érzékelővel szintén az élmezőnyben lesz.
de az az igazság, hogy az elmúlt 1 évben kijött gépek midnegyike nagyon szépen teljesít magas iso-n, ezen a téren egyértelműen látszik a fejlődés. -
Messer22
senior tag
-
Degeczi
nagyúr
érdemes belőni az expót - de arra ott a hisztogram
(az azonnali visszaellenőrzés nélküli filmes gépeknél, különösen diánál volt fontos az expósorozat)a "kikapcsolhatatlan hotpixelszűrés" miatti időduplázás valóban pixinfós hülyeség, a kézikönyvben tényleg ott áll, h ez kikapcsolható...
-
Degeczi
nagyúr
függ (mindig JPG-ről készül sajnos), de ha RAW-t használ az ember, nem tekergeti ezeket a beállításokat, így tudja mire figyeljen, pláne, mert az RGB hisztogram szerencsére a legtöbb mai vázon már alap
ami minimális eltérés marad, az töredéke a RAW tartalékának (és vaktában, folyamatosan lőtt +-1/2-el sem feltétlenül lenne jobb találat...)elhiszem, h van amikor/akinek számít, de nagyon ritka az, h digit vázon a helyszínen pontosra belőtt expó helyett folyamatosan, fixen 3x, 5x, ... annyi expót készítsen vki
nekem is volt eddig minden digit vázamon, de csak egyszer próbáltam ki amikor az elsőt megvettem, azóta sosem - ez nálam a legkevésbé sem lenne szempont vásárlásnál (igaz, nem HDR-ezem)
-
total90
veterán
Hát... 400€-t kér 18-55mm DX VR obival együtt. Szerintem ez drága, ha azt nézem, hogy ~650€-lrt 18-55mm DX VR + 55-200mm DX VR obis gépet kapok 3 év garanciával. Az övére meg garancia nincs (illetve osztrák garancia van, mert ott vette annó... csak hát elég költséges csak azért kimenni oda), erre meg van hazai. Szóval így mindent összevetve drágálom.
(#7967) Mercutio_
Nem mondanám, mert most meg a D5000-et nézegetem... túl szimpatikus a 2 obi Mondom én, hogy pénzfeldobással fogok dönteni
Apropó, ehhez a Nikon D5000-hez járó obik, tehát a 18-55mm DX VR + 55-200mm DX VR milyen témákhoz valók igazán?
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
BiriBum
őstag
De ha netán valaki zérótól indul, akkor sem fog 500k-t egyszerre kiadni egy ilyen szettért (még ha valóban eléggé igényes is a válogatás), hanem lépésenként veszi az ízlésének megfelelő objektíveket.
Akinél pedig hegyekben ál a della, az vesz egy komolyabb kanyont 2-3 objektívvel és vakuval pár misiért.[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
A legújabb gépekben már nem csak függőben és vízszintben mozog,
hanem csavarja is a szenzort, amit pedig az optikai stabi nem tud.Ebben biztos vagy? Nekem elsőre pl. a Canon 100mm-es hibrid IS-es makrója jutott eszembe, ami vsz. tudhatja ezt.
A másik kérdés ami mindig ott motoszkál a fejemben, de választ még nem sikerült találnom rá az az, hogy az AF rendszert (pl. pontosságát) hogyan befolyásolja az optikai stabi megléte vagy hiánya (azaz, hogy stabilizált kép jut az AF szenzorra (is)).
Meg ugye még ott van a videó mód. Az EF-S 15-85-nek szuper stabija van (ezt tapasztalatból mondom; kár, hogy az obi nem fényerős) ami videó módban is nagyon jól használható és meglepően halk. Nem tudom, hogy a szenzor stabinál hogyan befolyásolja a keletkező hő elvitelét a stabi. Ugye ez hosszabb felvételeknél lehet érdekes.
Röviden: Ezt annál egy kicsit komplexebb kérdésnek tekinteném, mint ami ilyen egyérelműen és egyszerűen megválaszolható lenne.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
BotaN
senior tag
Meg a következő PS-ben lesz egy olyan kis script ami minden élmódosát eltávolít, most nem találom youtube-on, de nagyon látványos és hatásos volt. Nem tudom hogy csinál a bemozdult kép elmosódott részleteiből éleset, de megcsinálja.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/kristofkulcsar/
Új hozzászólás Aktív témák
- Viccrovat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Revolut
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Gaming notebook topik
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Renault, Dacia topik
- Autós topik
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...