Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz Szplöttyy #499 üzenetére
A Volvónkban 2 barig van skálázva a műszer, a fölé simán ki lehet nyomni( műszer szerint), hogy mi a valós azt nem tudom. De itt 2 db 2 literes hengert kell tölteni, nem egy 1.9TDIt...A fordulatszám kb fele a személyautóknak, szal dupla idő alatt kell 4 szeres térfogatot tölteni, akár valós is lehet ez a töltőnyomás. ( De nagy király vagyok így kocsmázás után XD ). A kipörgetésről meg : nekem 1650ig "zöld zóna", 1900-2200 a kék, ahol optimális a kioufogófék teljesítménye, asszem a Volvónál is Kb ennyi a VEB, szal lassításnál 2200-2400 rmp reális, gyorsításnál sztrem kizárt, hogy valaki addig huzatná, akkor tuti beküldene vagy 60 litert 100on.
<tRucKdriFteR>
-
Szplöttyy
senior tag
Köszi!
Scaniás dolgot benéztemA hangjáról meg majd egy videót kérünk, ha egyszer épp elkapod
Tulképp ezvolt a kérdésem lényege, hogy nyilván senki nem pörgeti addig, de hogy lehetséges-e kipörgetni odáig, és mint írod, lehet.
Tényleg, egy kamionba kb hány bar a turbónyomás? Személyautóknál 0,3 ilyesmi izmosabb tuning gépekbe se sűrű az 1bar feletti.
Smoke & Torque
-
zsid
senior tag
válasz Szplöttyy #492 üzenetére
Sztem a V8 Scania az 16400 köbcenti. Régen a 360-380LE volt a tendencia hosszútávú fuvarnál, ez a 90es évek végére felment 420lóra, most meg a sima átlag 12literes common rail motoroknál a 440 ló a divat, ez a tümegcucc. Vannak a 11 literesek 400-410 lóval ( Iveconál 430 ), mer belföldre középfülkével jó az ( lásd TGA/TGX). Hosszútávon szvsz megéri a V8as 560+ lovas motorokkal dolgozni mert az átlagfogyasztás adott össztömegnél nem több sokkal, viszont az átlagsebesség az jóval magabb.
Nekem a Magnumban óra szerint 848e km van óra szerint. valóságban 1,2milla+ körül. Nekem 1650 a zöld zóna vége, 1600nál feljebb nem pörgetem, bár nekem több sebességem van ( +4) mint az FHban és rövidebbek az áttételek( kevesebbet viszont nem eszik ).
Ha odafigyelünk a Mack motorra, remélem még olyan 3-400 000ret elmegy.( A hengerfej 950 000, az újabbra az injektorsor 1 500 000).
Nekem csak B/C/C+E van.
Mivel most a kocsmából jöttem és megyek is tovább, ezért nem írok egyebet
mod a Magnum úthibáknál néha kidobja a 8.at, ha a tempomat ON akkor kipörög 3000ig. Van ám hangja XD
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
Zolás
addikt
Tegnap valami szívatós fuvar közben egyszercsak elkezd sikitozni a gép alattam
Gyorsan megálltam ahogy tudtam gondoltam ékszijnál megszorult valami görgő... Természetesen nem ilyen könnyű cucc volt. Beszart a turbó. Fönököt hivom: hozd fel lábon! Köszi épp Szekszárd alatt járok b-meg mire 20al felérek(délbe halt meg a gép) este 8 lesz köszi.
Na mindegy elkezdek felvánszorogni már 25el is tépek tiszta száguldás lobog a hajam mikor utolérek egy nyergest aki lassabban megy. Követem egy pihenőig ott félreálltunk mindketten(elengedtük a 2km sort ami mögénkállt kísérni minket)
Megkérdeztem a kollégát hogy miafrancért nem megy előlem Beszart a fölső sor nem veszi a sebességet csak az alsót. Szarrá huzatva is max18-20km/h.
Meghivott egy üdcsire dumálgatunk, kinéztünk elment a sor na akkor húzzunk bele menjünk haza Ránkszól két másik kolléga hogy várjunk már 5 percet amig kávéznak mert nem birják a tempónkat tartani.
Kivárjuk mig elmennek ujra lendület az uton. Kolléga kiállt valahol tankolni adtam a lovamnak hajrá 25-28 km/h Közbe kideritettem csak Dunaújvárosnál lehet átmenni az 51es utra vánszorgás odáig. Közbe hallgatom a rádiót hát mire elértem Dunaújvárost 8féleképp mondták be miért megy lassan a sor a 6oson. Na legalább volt min röhögni.
Dömsödnél végre megszorult a rohadék piszkos nagy füstöléssel már 50et is elértem. Ma bevittem a szervizbe szétszedték és a szerelő kiszórta a belsejét a földre Eltört a tengely a 6.órában. Közölték hogy vegyünk másikat mert nem maradt benne felujitani való. Szereztek egyet árát nem tudom de nem húz annyira és ezzel nem tudnak mit csinálni a szerelők.
Mai mérleg 10 óra alatt egy uj turbó ami kaki a régihez képest. Tegnapi mérleg 6.5 óra vezetés zsinórba. Korong véletlen elhagy és pihenős korong rajzol helyette
És most végre otthon sörözök és 2 napig kuss van. Majd hétfőn ujrakezdjükCsere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #494 üzenetére
Vegyes a kép persze, nem csak 420-asok vannak. Én is dolgoztam 380-as Volvoval, nem mondom hogy kevés, de emelkedőn gyakrabban kellett visszakapcsolgatni. De ettől függtelenül köznapi fuvarokra elég volt. Jó hogy nem kell már araszolni a hungárián, mert ki vagyunk tiltva, leszámítva a célforgalmat.
Nagy motornak szerintem csak nagy tömegű rakományok előtt van haszna, pl a túlméretes túlsúlyos szerelvényeknél.
Nem kellenek rohadt nagy hegyek hogy szenvedjen a gép. Itt Magyarországon pl egy húzós meredek emelkedőre felviszik az autópályát, de egy húsz méteres homokdombba alagutat fúrnak... -
Szplöttyy
senior tag
válasz #27070592 #493 üzenetére
Én ahogy látom(itt Pesten legalábbis) eléggé vegyesen vannak, legalább annyi 440-est látok mint 420-ast. De látok sok 380-ast is, nem kevés az? Meg gondolom ide felesleges is pl egy 610-620as motor, nem? Csak a billenősek elé kell, mert oda, ahol olyan rohadt nagy hegyek vannak, oda nem árt, de ide? Azért nem kell 600ló, hogy a Hungárián araszolj 5-el
Smoke & Torque
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #492 üzenetére
Ez egy sorhatos motor, 12100 köbcentis, 420 lovas. (volt új korában) Mennyit fut még el? Sokmindentől függ, leginkább a rendes karbantartástól, de az sem mindegy ki hajtja. Most átlag évi hetvenezer megy bele.
Egyébként hosszútávú fuvarozásra leginkább elterjedt motorteljesítmény a 420 lóerő, Volvonál Scaniánál állítólag ebből fogy a legtöbb, általában egy közepesen felszerelt fülkével. Viszonylag olcsó, jól fogyaszt, tartós kiforrott konstrukció. A cégek főleg az ár miatt veszik. Itthon ritkábbak az igazi bivaly gépek. Főleg billencspótok előtt lehet látni pl FH16 610 lovas Volvokat, de oda kell is az erő. Kollegám mesélte hogy amikor billenccsel járt autópályaépítkezésre, össztömeg 50 tonna felett volt rendszeresen. De nem foglalkoztak vele, minden "ki volt fizetve", a környékbeli rendőrök szemet hunytak, kivéve a gyorshajtást...
-
Szplöttyy
senior tag
válasz #27070592 #491 üzenetére
De gondolom felesleges is jobban forgatni nem? Mert amiket láttam videókat, ott se forgatják 1800nál tovább, de ott is van már hangja, meg süvít a turbó is rendesen Amúgy milyen motor van benne? Mert amiket mostanában látok gépek, mindegyik 420-440-480lovas... pl itt MO-n 580lovas meg ilyen Scaniákat egyáltalán nem látok... Motorjáról, amit kérdeztem azt mindenre értettem, mert pl fogalmam nincs mekkora/milyen lehet?(Sor6?) azt tudom, hogy a R620-as vagy az R580-as( ) Scania az 13800köbcenti, V8 Biturbó
És mit saccolsz, mennyit fog még elmenni?
Faterom pár éve ment külföldre egy régi mercivel(nem nyerges, rendes teherautó) és ~2,5millió kilométer volt benne... Hát nem épp "new car" wunderbaum volt benne
Szerette azt csinálni, hogy mikor meg kéne állni, akkor hiába engeded el a gázt, pedál bent marad és gyorsít tovább a gép Állófűtés csak zörgött, 3-4pulóvaerbe aludt faterom Múltkor beszélgettem vele, hát amiket mesélt... nem lettem volna régen fuvarozó
Tényleg, nektek mire van meg a jogsitok? Fateromét megnéztem, mindenre megvan neki, motor,busz,teherautó, szal a lista végig megvan. Ez annyiban jó, hogy megyünk a szép szürke unalmas Suzuki WagonR+-al és megállít a rendőr, megnézi faterom jogsiját, aztán kb elnézést kér
Smoke & Torque
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #490 üzenetére
Még sosem próbáltam a max fordulatot, a legtöbb amit használok 1700, de csak ritkán. Egyébként egymillióhoz közelít a bicaj, 11 évesen. Nemrég cseréltettünk gázolajszűrőket, most elég tűrhetően fogyaszt, átlagos terheléssel 29-31 között. Elviselnék egy injektor-sor cserét, de ilyesmire nem költenek a cégnél mostanában. (V)álság...
-
MaciG
addikt
Ti amúgy szoktatók vezetés közben "vadászni" ?
Tegnap egyik ismerősöm elvitt Békéscsabára, mert arra volt a fuvar és nekem is ott volt dolgom, és északa a sötétben kiugrik egy őz az utra, lassítunk, de már nem volt ideje elugrani és hát levadásztuk. Srác megáll, én azt hiszem azt nézi, hogy lett-e valami baja a verdának, aztán mondja ,hogy "Nah csere fiam fogjuk meg, tegyük be hátra, hétvégén jó pörkölt lesz belőlle" A kocsinak bersze semmi baj sem let, max egy két kis karcolás. Valami ilyesmivel mentünk.BANZAII
-
zsid
senior tag
válasz concret_hp #482 üzenetére
Én hűtős pótot húzok,mehetek akkor is ha stop van(kivéve mélyhűtöttel).
Ha lerohad az autó akkor nemzetköziben azért mentenek,vagy megy másik vontató.<tRucKdriFteR>
-
concret_hp
addikt
hülye kérdés, de ha már benéztem a topicba: ha 7végi kamionstop van és nem értek oda ahova kell, akkor konkrétan 2 napig csak "néztek ki a fejetekből"? (elég szívás lehet)
meg mondjuk mi van, ha valahol külföldön lerobban a cucc mondjuk? egyáltalán egy kamionnal mit lehet csinálni (jól megpakolva persze) elvontatják? vagy lecserélik az elejét, egy másikkal elhúzzák a cuccot, és külön az elejét?
vagy fullba vagy sehogy :D
-
zsid
senior tag
-
MaciG
addikt
Valaki jön innen a XIX. NEmzetközi Kamionos Country találkozóra ? Szegedre a Szikire?
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
jasszer
őstag
Hát igen, hihetetlen ötletek vannak... pl. a dugattyú nélküli belsőégésű motor se kutya. Kb. ismert ezek közül a 2T/4T, benzin/diesel, sor/V, pedig még rengeteg kombináció létezik. A boxermotor, vagy a Wankel ezekhez képest hétköznapi, unalmas hülyeség.
[ Szerkesztve ]
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
Szplöttyy
senior tag
Jó kis ábra! Énse tudtam hogy működik, nekem is mondták, hogy bizony az nem V12es motor amúgy a wikipedia-s oldalon szerepel is ez a motor: "Leyland Motors L60 tank engine, used in the Chieftain tank." És akármilyen is, gyönyörű hangja van
Meg amúgy marha jól veszi a fordulatot, azon csodálkoztam
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
zsid
senior tag
Hjajj nemsokára megyek vissza melózni.
<tRucKdriFteR>
-
Szplöttyy
senior tag
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #459 üzenetére
Én meg Mátészalkáról mentem vissza. Mivel 3 hete melóztam és eljött a hazaút ideje, kicsit állat módjára közlekedtem. Bocs mindenki, akire ráhúztam a pótot, vagy egy sávval arrébb tessékeltem
Mondom a csávó kajak nem tudta szétakasztani a Stralist, utána meg beletolatott egy Magnumba a géppel.
A nyerget már nekem is fel kellene zsírozni, majd jövő héten időt szakítok rá.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
A váltótársam is kapott egy tanulót...őket láthattad.
Du2-kor mi voltunk a géppel, a billerbecktől poroszkáltunk vissza Gyálra.Az tényleg gáz ha valaki 25 év nemzetközi tapasztalattal nem tud félpótot cserélni. Elvileg hetente egyszer mindenképp szét kell akasztani a szerelvényt, ellenőrizni utánzsírozni a nyerget. Nemzetköziben a hétvégi pihenők alatt rá is érne az ember.
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #457 üzenetére
A mádi kollegával? Asszem vele beszélgettem nemrég. Vmelyik hajnalban 2en voltak a kocsiddal a gyáli tecsóban, az 1es rampára tolt rá a driver, én jól körberacsingoltma a magnummal.
Sztem nem az a gáz, ha egy kezdőnek tanítod a Volvo váltóját, hanem amikor egy 50 körüli, 25 éve nemzetköziző nem tud szétakasztani. Láttam ilyet ...mod: ma du 2 körül csak 70nnel dugigázott a nulláson az autóddal. Én meg nyomtam mint süket a csengőt, siettem haza
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
Nappal melóztam a héten ugyhogy Herceghalom kimaradt szerencsére. A váltótársamat láthattad. Azért egy ilyen bringával szivesen tartanék tereprendezést a környéken, néhány pótkocsi lőszerrel.
Nem voltam a héten netközelben. Mellém raktak egy tanulót, igazi élmény volt pótcserét rampára tolatást, szorzó-felező váltót tanítani, 35 fok melegben, főleg az én türelmi szintemmel...Jövő héten majd éjszaka folytatjuk, a bicskei 11-es rampával (saroktolatás töksötétben, szűk helyre, rampa előtt keresztben parkoló birkákkal, 24 tonna rakománnyal)
sörözést nem tudom mikor iktassuk be. esetleg kollegával tudok hozatni saját termésű tokaji furmintot, igen jó minőségben.
-
jasszer
őstag
Sziasztok,
Mit gondoltok, egy motorkerékpárt (~200 kg) milyen feltételekkel és áron küldhetnék ki Londonba? Hol kezdjek el nézelődni egyáltalán? Lábon kivinni kicsit húzós lenne, de lehet hogy az lesz a legegyszerűbb megoldás...
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
MaciG
addikt
Köszi a válaszokat. Leglább akkor nem fogok unatkozni, mert már annyian mondták, hogy eljönnének velem erre-arra, hogy sose fogy el . Műszakra meg akkor kicsit majd rágyurok, csak tartanék már ott. Annyira lelekes vagyok
BANZAII
-
zsid
senior tag
A kutya nem foglalkozik vele ki ül melletted.
Az meg nem árt ha nem vagy müszakilag full sötét,jól jöhet néha ha pár apróságot meg tudsz oldani.Én 9éves géppel 12éves póttal nyomulok,lehet néha a pót alá kell mászni,de vigasztal,hogy 1,5x annyit keresek mint haver az 1 éves szerelvénnyel XD
<tRucKdriFteR>
-
Zolás
addikt
Ez a vastól függ. Ha újabb akkor elektronika azt te az életbe nem inditod el. Öregre meg ne ülj azt szereleni kell. Probléma megoldva.
Amugy mikor mész állásért erre kérdezz rá akkor profibbnak néznek. Aki megkérdezi van-e szerszám a kamionba az már tudhat valamit
Nálam a fönök még egy kurva csavarhuzót se vesz meg. Viszont olcsó a kerékcsere ha kihivod a mentést Főnök jött is a kérdéssel hogy mér nem én? Mondtam neki nincs hozzá szerszám és emelő. Kértem a gumisoktól és ha már kihozták ki is cserélték Csöndbe elsétált.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
MaciG
addikt
Egy kérdés, ill. 2
+1 utas szállítása mennyire engedélyezett manapság? Tehát ha én egyszer eljutok oda (ha minden igaz év végére) ,hogy kamiont is vezethessek, akkor elkísérhet az utra pl. egy barátom vagy ismerősöm?
A másik pedig, hogy mennyire kell érteni ezekhez a gépekhez műszakilag? Mert én megmondom őszintén elég sutácska vagyok az ilyen dolgokban (Mondjuk BÜ vizsgán hibátlanul átmentem, de az szinte csak elmélet. ÉS nem arról van szó, hogy nem tudok kicserélni egy kereket, vagy nem tudom utántölteni az olajat vagy a szélvédő tartályt, hanem egyéb komolyabb problémákról. Pl. fogalmam sincs mit tennék ha egyszercsak lerohad alattam a gép valahol az országban.)BANZAII
-
#27070592
törölt tag
-
zsid
senior tag
Itt áll mellettem egy fekete am.fülkés duplahúzós volvo. Besz@rás mekkora király. Én is ilyet akaroook.
<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
Fényképes bizonyítékot kérek!
Lehet hogy még nem mondtam de ketten dolgozunk a géppel váltóműszakban, szóval mindig megy a verda. Most épp "éjszaka" azaz este hattól reggel hatig melózik a váltótarsam. Ha melóznék a héten akkor én vinném a boltot reggel hattól este hatig. Elég sok éjszakai fuvar van (főleg szájb@b@szott t.sco) amit csak így lehet megoldani, hogy mindig dolgozzon az autó de a korong is jó legyen. Ezért dolgozunk ketten egy gépen. Nem rossz, én már megszoktam. Van pár autó ami ilyen beosztásban dolgozik a cégnél, vagyis a motornak nem szabad kihűlni.
De mivel szabin vagyok, így a váltóm csak éjszaka dolgozik.A V6-ra kiváncsi leszek!
Apropos mizu a logout-os tervezett cikkeddel? Ha nem vagyok indiszkrét?
-
Szplöttyy
senior tag
Köszönöm szépen mindenkinek!
Smoke & Torque
-
Zolás
addikt
A tapasztalat a legfontosabb. Meg hogy képes vagy-e érezni is azt a nagy rohadékot az úton vagy csak ülsz benne és tekergeted a kormányt. Az utóbbiból több van az úton(legalábbis amerre én járok) minden kategóriában. Ja és ami a lényeg: mindig határozottan még ha elkúrod is Én igy mentem át a B vizsgán és az E vizsgán is. B kicsi záróvonal E meg azt hiszem megálltam egy Penny bejárata előtt az úton és ez hiba mert akadályozod a forgalmat. A lámpa piros volt amugy is meg kell állni és pont nem figyeltem erre. De mivel nem lettem ideges átengedtek. A való életbe meg vagy leszarod hogy jönnek-e vagy nem.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
válasz Szplöttyy #432 üzenetére
Ha van Bd akkor a C olyan 140től felfelé,majd 2év mulva E,az olyan 100tól indul. Orvosi 5évente 6-8k(már nem emlékszem),árufuvarozói sztem min 30k,páv 8k,vezetői kártya 8k. A tapasztalat,ami az első 30-40 000kmen nagyon hiányzik:megfizethetetlen,a többire ott a ...
<tRucKdriFteR>
-
-
Szplöttyy
senior tag
válasz philoxenia #433 üzenetére
Még eléggé más terveim vannak, picit mesze van azért még Ja, köszönöm szépen a linket
Smoke & Torque
-
Szplöttyy
senior tag
Hát egyenlőre bizakodok, mert beszéltem az üzletvezetőmenedzser helyi főnök nővel, és mondta hogy tulképp mindent kell csinálni, de ha valaki valamit nagyon nem szeretne, akkor megoldható... Én elvileg 65-70et kapok majd, talán picit többet, mert du magasabb az órabér... Hát gazdag nem leszek, de a pénz megy majd a jogsira, szal azért melózok, hogy melózhassak Mellesleg, ha valakinek van egy B jogsija, akkor kb mennyibe kerül megcsinálni mindent, hogy meglegyen az E(ugye az a nyerges?)?
Smoke & Torque
-
Zolás
addikt
válasz Szplöttyy #430 üzenetére
Ugyis azzal kezdik(első melóm a Mekdonáldsz volt) Kemény 43k kaptam egy hónap éjeszakai műszak után
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
#27070592
törölt tag
válasz Szplöttyy #424 üzenetére
Köszi a meghívást, részemről ok, egy karton sört is viszek cserébe. Melyik murder-king?
Nekem hódgépes régi póttal volt kézifék afferem, felakasztottam de nem néztem meg hogy kivan-e oldva...ez még a régi tekerőkaros kézifék, nem légszelepes mint az újabb pótokon. Volt rajta 24 tonna gyümölcslé, de a szokottnál is nehezebben akart gurulni...elég gyenge rajta a fék, így nem fogott be, csak lassított...meg egy kicsit melegedtek a fékdobok. Egy idő után meguntam, megálltam és kitekertem...
[ Szerkesztve ]
-
-
zsid
senior tag
Wazze,ma mennyien összetörték magukat az M3ason. Pedig se meleg,se hideg nem volt. A 49esen én is majdnem lezúztam egy ignist... Mi van az emberekkel?
<tRucKdriFteR>
-
Dina111
csendes tag
Két dolgot szeretnék hozzáfűzni:
1 Nálunk is van több olyan kamion pihenőhely, ahol kresz tábla hívja fel a figyelmet a 'lopásra'.
2 Ismerőssel esett meg a sztori, hogy amíg eltöltöttek egy kellemes órácskát a csajával befüggönyözve, addig 100 litert leszippantottak a verdából. -
zsid
senior tag
Itthon is van csőrös Scania (Bihariék huznak vele rövid billencseket) és csőrös NH12 Volvot is láttam már magyar rendszámmal. Szokott itt az M5ön cirkálni egy amerikai fülkés dupla húzós zöld NH12es német rendszámmal. Na az az autó!
Nekem a hűtős szerelvény 18tonna.
<tRucKdriFteR>
-
Szplöttyy
senior tag
Régen volt olyan, ha Balkánra metél(Törökország, stb) hogy vinned kellett magaddal pár doboz Marlborot(mert náluk nem lehetett kapni se piát se cigit) és ha ki akarnak rabolni, adsz nekik két dobozzal meg egy pár nike cipőt, és akkor békén hagynak
Smoke & Torque
-
#27070592
törölt tag
Én is melóztam ilyennel, nem igazán sofőrbarát. Hosszú távú munkára még elmegy, ha valahol felrakodsz aztán egy hétig egy irányba hajtasz, de rövid távon nagy szívás, kiváltképp ha egy napra négy-öt lerakóhelyed is van. Állandóan akasztgatni kell a pótot le és fel. Azon kell agyalnod hogy milyen sorrendben rakd meg a gépet és a pótot hogy ne kelljen ötvenszer szétakasztani, lehetőleg ne terheld túl a pótot mert letol az útról ha a gép már üres. Üresen nehezebb mint egy nyerges, fémdobozos felépítménnyel 19 tonna, a nyerges csak 16.
Ami ennél is rosszabb, ha a komplett felépítményt ("csereszekrény") is le kell cserélned az alvázról nap mint nap (pl ha olyan helyen rakodsz ahol a cég előre odaszállít üres csereszekrényeket, ezeket előre megrakják hogy ne kelljen neked a rakodásra várnod, majd viszed a saját üres szekrényeidet, lerakod és felveszed a telerakottat). Ha nincs hozzá segítséged akkor nagyobb szívást nem ismerek. Csináltam pár hétig de most is hányingerem van tőle. Inkább tolatok forgózsámolyos póttal tíz kilométert.
Nyergesnél nincs ilyesmi. Illetve én nap mint nap félpótot cserélek, de az olyan szinten rutin már hogy percek alatt odafigyelés nélkül csinálom.
Egyetlen előnyét ismerem a tandem-szerelvénynek, hóban sokkal nehezebben akad el mint egy nyerges, jobb a súlyelosztása, a hajtott kerekek jobban le vannak terhelve ezért jobban kapaszkodik.
-
Kraptor
őstag
Köszi, utána már megnéztem wikin és amiban csak a vontatott szerelvény hosszát nézik addig itthon az egész (kocsi+szerelvény) hosszát. Svédben tényleg hosszabbak 25 méter
Ez itt 30 méter[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
Üdv!
Hát elég durva dolgokat lehet hallani a kamionos melóról... meg ez a hajtás... azért vigyázzatok magatokra!
Egyébként mennyire szoktak "haverkodni" idegen kamionosok valamiféle pihenőhelyeken? Gondolom azért tartjátok a távolságot, sosem lehet tudni... egyébként én hallottam olyat, hogy egy sofőr egy pihenőhelyen megállt pihenni, bement valahova, ott itta a kávéját, mikor észrevette, hogy "szorgoskodnak" a kamionja körül, felállt, de abban a pillanatban visszaültették: - igyál még egyet, csak a pótkerekeket visszük! Na most ilyenkor mit lehet csinálni? Semmit kb...
Meg hallottam olyat is, hogy valamelyik szomszédunkban szokás az, hogy talán hegymenetben megy a kamion, és menet közben (!!!) lékelik meg a benzin tartályt, de a sofőr nem tehet semmit, mert ha megáll, akkor nem tud továbbmenni... egyébként annyit hagynak benne, hogy azért tovább tudjon menni, de ez így tényleg igaz?!
Elég necces dolgok ezek, és gondolom ezek még a finomabb sztorik... -
Kraptor
őstag
Európában miért nincs olyan sok "csőrős" kamion mint Amcsiban? Volvo is gyárt olyan "csőrős" kamionokat.
Másik, csak a szemem látott rosszul vagy Svédországban tényleg hosszabbak és magasabbak a kamionok mint az "átlag" európai kamion?
[ Szerkesztve ]
-
Nowhereman
őstag
válasz Szplöttyy #403 üzenetére
Hát nekem is volt valami ilyesmi élményem, miután a határon 4-5 órát szórakoztattak a szervek. Az összes energiaitalomat nyakonvágták, a kávé meg nem hatott. Hát elég szemét élmény volt, amikor az egyik pillanatban szépen az úton, a következőben a patkaérzésre kapja jobbra a kormányt az ember. Igen jobbra - mert már az út bal oldalán cirkáltam! Érkezésre berekedtem a két órán keresztüli kommunista indulók éneklésétől - ugyanis csak így tudtam ébren maradni.
Az öregem váltótársa el is aludt egyszer. Ha a father nem hátul verte volna le a sátrat, akkor már nem kéne használnom a nevemben az ifjabb-at.Utánam a kondenzcsik!
-
MaciG
addikt
Az ilyen tandemekről mi a véleményetek? Valaki hajt ilyet? És ez most akkor a kamion kategória vagy a teherautó? Igazság szerint nkem nagyon bejön az eféle "elrendezés".
BANZAII
-
zsid
senior tag
Holnap egy fuvar és megyek haza. A kocsi már meg van rakva.
<tRucKdriFteR>
-
Szplöttyy
senior tag
Azám Az a szomorú benne, hogy van alapja...
Faterom mesélte, hogy mikor valami nagyon szutyok helyről jött haza(szvsz Törökország vagy valami hasonlóan szimpatikus hely lehetett) egy "végeláthatatlan" egyenes szakaszon pislogott egyet, és mikor kinyitott a a szemét ott volt a kanyar...
Elég szar érzés lehet, hogy nézed hogy előtted tök egyenes, unalmas, aztán hirtelen kanyarSmoke & Torque
-
MaciG
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- MSI GEFORCE GTX 1080 TI GAMING X videókártya eladó
- Apple Watch Series 7 45mm Midnight Aluminium Case, GPS
- Xerox 106R04349 Dualpack fekete
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- Gamer Pc eladó! 32GB RAM/Ryzen 5 5600/ 1TB SSD/ 5700XT/ RGB-s ház
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest